צפייה בגרסה מלאה : שאלה ירידת מתח במערכת בהפעלת סרוואים
אהלן,
מדובר על טיסן 30CC Sbach.
הטיסן מצויד בחמישה סרוואים savox 0251mg 16kg דיגיטליים.
מקלט optima 9 של הייטק, כל המאריכים הם heavy duty וכמובן גם המפסק.
והבעיה(אולי לא בעיה?) היא כזו, בהפעלה של כל הסרוואים במהירות ולטווחי קיצון המתח של הסוללה
(סוללה מסוג LiFe 6,6V 2300MAH 30C) יורד מ-6,6 ל-4,3 בhigh rate. התופעה חוזרת גם כאשר
המערכת על low rate אבל המתח יורד מ6,6 לסביב 5.7.
נתון מעניין נוסף הוא שכאשר אני עובד עם שתי סוללות(הבדיקה הייתה עם שתי סוללות LiFe 6.6 20C 1700mah)
המתח יורד גם בHIGH וגםבLOW RATE מ6.6V ל-5.7V.
השאלה שלי היא האם זה בסדר שהמתח יורד ככה? אני לא רוצה מצב שבטיסה אגרסיבית יכבה המקלט...
אם לא תקין, מה אני יכול לעשות על מנת לפתור את הבעיה?
תודה רבה ושבת שלום.
avnerl
25-10-2014, 09:22:29
תבדוק מה קורה במצב קצוות.
End points יתכן שאתה מנסה לעבור את הגבול המכני של הזרועות.
מה שיוצר עומס גבוה.
בכל מקרה 4.3 זה מתח בעייתי.
תבדוק מה אומר יצרן המקלט.
תבדוק מה קורה במצב קצוות.
End points יתכן שאתה מנסה לעבור את הגבול המכני של הזרועות.
מה שיוצר עומס גבוה.
בכל מקרה 4.3 זה מתח בעייתי.
תבדוק מה אומר יצרן המקלט.
הend points בסדר. הזרועות זזות חופשי ולא נתקלות בגוף וכדומה.
לגבי נתוני היצרן, מתח העבודה במצוין בMANUAL הינו 4.8-7.4V, אבל כאמור המתח ירד עד 4.3 והמקלט לא נכבה.
יש לך רעיון מה יכולה להיות הסיבה לבעיה?
והאם ירידת המתח בLOW RATE מ-6.6 ל-5.7 הינה סבירה?
תודה.
avnerl
25-10-2014, 10:00:06
נראה כמו סוללות לא טובות
eitan-ro
25-10-2014, 10:04:09
לי זה נשמע כאילו יש לך חיכוך מאד גדול בפושרודים שגורמים לסרוואים להתאמץ מאד ובגלל זה יש נפילת מתח
רן ענבר
25-10-2014, 10:23:36
למיטב זיכרוני לסרוואים של סאובוקס יש צריכה גבוהה מאוד.
במכוניות אפילו סרוו בודד עלול ליצור בעיות
הפיתרון הזול של הסיפור הזה הוא קבל מסויים המתחבר לערוץ פנוי בשלט [קישורים למוצרים דומים של יצרנים שונים]:
http://www.amain.com/Spektrum-Voltage-Protector/p6570
http://www.amain.com/Novak-Glitch-Buster-Receiver-Capacitor/p47992
http://www.amain.com/LRP-BEC-Stabilizing-Capacitor/p148201
במכוניות זה עובד מצויין.
תנסה... אם לא יועיל לפחות לא השקעת הרבה כסף.
רן ענבר
לי זה נשמע כאילו יש לך חיכוך מאד גדול בפושרודים שגורמים לסרוואים להתאמץ מאד ובגלל זה יש נפילת מתח
הכוונה שלך חיכוך בין הפושרוד לגוף הטיסן? אם כן, אין חיכוך כזה כלל.
למיטב זיכרוני לסרוואים של סאובוקס יש צריכה גבוהה מאוד.
במכוניות אפילו סרוו בודד עלול ליצור בעיות
הפיתרון הזול של הסיפור הזה הוא קבל מסויים המתחבר לערוץ פנוי בשלט [קישורים למוצרים דומים של יצרנים שונים]:
http://www.amain.com/Spektrum-Voltage-Protector/p6570
http://www.amain.com/Novak-Glitch-Buster-Receiver-Capacitor/p47992
http://www.amain.com/LRP-BEC-Stabilizing-Capacitor/p148201
במכוניות זה עובד מצויין.
תנסה... אם לא יועיל לפחות לא השקעת הרבה כסף.
רן ענבר
פתרון מעניין.
מעבר לכך, יכולה להיות עוד סיבה לדעתך שתהיה בעיה כזו?
דרך אגב, משהו שראיתי עכשיו, החלפתי מפסק בשביל הבדיקה למפסק כפול עם רגולטור מובנה.
חיברתי אליו שתי סוללות זהות, והמתח אמנם התחיל ב-5.9V, אבל לא ירד מתחת ל5.1.
מה יכולה להיות הסיבה לכך? אולי זה פשוט עדיף להשתמש במפסק עם הריגולטור כפתרון זמני?
תודה רבה לכולם.
רן ענבר
25-10-2014, 14:53:08
אני לא מכיר את המפסק שתארת.
אני כן מכיר את הבעיה שאתה מתאר בציוד של סאבוקס.
זה זול יחסית... תנסה.
רן ענבר
avnerl
25-10-2014, 16:34:25
האם המתח/זרם עובר דרך המפסק?
מבחינת המקלט, כנראה שאין מה לדאוג. אני עובד עם אופטימה 6 בדאון דיסקוס שלי, עם סוללת ליפו תא אחד. בדרך כלל המקלט מתרסט כאשר אני מבצע תנועה חריפה כשהסוללה במתח 3.6 וולט. אני לא יודע מה בדיוק מתח הסף.
ההנחה שלי היא שאופטימה 9 עובד באותו טווח מתחים
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
רן,
אנסה את הרכיב שאמרת.
תודה רבה לכולם לבנתיים, שבוע טוב.
edgarfov
25-10-2014, 20:11:05
סאבוקס נותנים הרבה ולוקחים המון.
אני עובד עם סוויץ' HEAVYDUYY עבה בעל התנגדות מאוד נמוכה , ויכולת לעבוד עם כמויות זרם גדולות.
סוויץ' יקר, של BOOMA . דרך אחרת היא לעבור דרך שני סוויצ'ים רגילים טובים (נגיד של JR)מחוברים לסוללה לשני הגידים שלה ולחבר את המקלט בשני נקודות.
אתה תראה נפילות מתונות יותר. עובד נהדר.
Boaz Barnea
26-10-2014, 07:26:10
מפסקים באיכות ירודה + סוללות כאלה עם יציאות סטנדרטיות 22G/24G יתנו לך תוצאות כפי שציינת!
תעבור לפק A123 אמיתי 2500 מילי, עם יציאה של 20G + חיבור למפסק ע"י הלחמה (תעיף הקונקטור/עוד מכשול)
תוסיף מפסק HD פוטאבה/JR עם 2 יציאות מקבילות למקלט ותראה תוצאה משובחת
רק בשמחות
TazmanianDevil
31-10-2014, 19:34:28
סוללות LIFE 6.6 לא אמורות לרדת המתח שלהן לרמה כזו של 4.3 וגם 5.7 בוודאות.
הן מקסימום יורדות ל-6.4 -6.3 וזה גם בגלל אולי עומס מטורף.
הסוללות שלך לא תקינות ולא טובות...של איזו חברה הן ??
בעבר הייתי מטיס עם סוללות A123 SYSTEM המקוריות 2300 מיליאמפר עם טיסן 150 סמ"ק 14 סרוואים, ב-HIGH RATE הסוללות גירדו את ה-6.4 באוויר (יש לי לוגר שמודד את המתח הכי נמוך בזמן טיסה)
שלך לא אמור להגיע בכלל לעומסים הללו, זה טיסן קטן עם סרוו לכל הגה, אצלי זה מינימום 2 על כל הגה כך שיש לפעמים "מלחמה " בניהם.
דבר נוסף לעניין סוללות "LIFE"...לא כל סוללה LIFE היא באמת שכזו...זה שהיא נותנת לך 6.6 וולט לא עושה אותה כזו. סוללות LIFE אמיתיות עם הבצועים המיוחדים צריכות לבוא בתוך מעטפת צילינדרית קשיחה כמו סוללות האצבע שאתה מכיר ולא בתוך מעטפת פולימרית שאתה מכיר מסוללות הליפו. מה שיש לך עכשיו ביד, זו סוללת ליפו עם בצועים ירודים במתח של 6.6 וולט.
המלצתי, או שתחליף לסוללות A123 אמיתיות כי זה נוח לך עם המערכת ואתה אוהב לעבוד עם סוללות כאלו.
או שתחליף באמת לליפו שני תאים 7.4 ותשים רגולאטור, שתי השיטות טובות ויתנו לך פתרון...מה שיש לך עכשיו הוא לא טוב ולא מומלץ להטיס.
לעניין סרוואים של סאווקס...סרוואים מעולים, גם במחיר וגם ביעילות. לגבי משיכת זרם, זה לא מחייב שזה הסרוו זה יכול להיות הרבה דברים אחרים...וחוט שנקנה אצל הסיני ב-3$ שיהיה הכי עבה בעולם, אם אין לו חיבורי זהב, הוא ייתן התנגדות גדולה יותר...בטיסנים הללו זה מדע מדויק, הזול הוא יקר.
יש לי מפסק HD של PowerBoxSystem לשתי סוללות עם רגולטור מובנה המוציא למקלט מתח של כ-5.9V.
מה דעתכם? אולי עדיף סוללות ליפו ולהשתמש במספק הנ''ל?
בכל מקרה, אם אני מחליט ללכת על אופציה של שתי סוללות, בין עם מדובר על ליפו עם רגולטור ובין אם מדובר על LIFE,
אני אצטרך להשתמש בשתי סוללות בעלות 1300MAH ו-30C כל אחת לערך?
על איזו חברה של סוללות הייתם ממליצים? והאם יש טעם להזמין מחו''ל עם עלויות המשלוחים של הסוללות?
תודה רבה ושבוע טוב.
edgarfov
01-11-2014, 17:57:10
...אני עובד עם 30סמק GT , המטוס הוא אקסטרא עם משטחי היגוי נדיבים , סוללה אחת לסרוואים והשניה הצתה.
שניהם הלייף הירוקות של HOBICCO (יש בארצנןו), הכל סווקסים 1256 , השמיים עדיי שלקחת מחבת בייסבול ולחבוט במטוס יהיה מידה של רחמים למה שאני מעולל לו ביום טיסה.
בקיצור
חבל להוסיף משקל, הירוקות של HOBBICO אמינות, רגולטור נקודה שיכולה להיכשל ובייי להכל, התאים לפעם שLIFE לא היו קיימות
א.
בסדר גמור.
ולסוללת LIFE אחת, כמה MAH וC מומלץ?
edgarfov
01-11-2014, 18:58:57
2200 לסורוואים
1100 להצתה
תעקוב אחרי 4 טיסות , כל אחת 10 דקות , 40 דקות אוויר, תטעין ותלמד זמן אוויר\אמפר
2200 לסורוואים
1100 להצתה
תעקוב אחרי 4 טיסות , כל אחת 10 דקות , 40 דקות אוויר, תטעין ותלמד זמן אוויר\אמפר
אוקיי.
ומה צריך להיות ערך ה-C של הLiFe לסרוואים ?
תודה ושבוע טוב.
edgarfov
01-11-2014, 21:33:11
10 עד 15C
אם אני זוכר נכון 10C זה המקסימום לכאלה.
א.
TazmanianDevil
02-11-2014, 12:23:46
אם יש לך מפסק עם רגולטור איכותי תעבור כבר לליפו.
הלייף כבודן במקומן אך בתצורתן אלו הן מאבדות המון מהיתרון היחסי שלהן מול הליפו שהן הרבה יותר עדיפות.
איזה ?
טורניגי ננו
טאנדר פאוור
Hayin מעולות. אני מטיס עם כאלו.
אוקיי, אז יש סוללת lifesource חדשה.
יוצים ממנה שני חיבורים רגילים( השחורים כמו של סרוו), אחד של deans, והאחרון של הבאלנאס.
עם אילו חיבורים אתם ממליצים להשתמש ואיך לחבר?
תודה רבה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.