PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! צריך עזרה בכיול CC3D



יפתח
14-11-2014, 00:00:39
בניתי טריקופטר על פי התכנון של דייויד.
מנועי מולטיסטאר 930kv בקרי אפרו 20 אמפר עם BEC 0.5 אמפר.
סוללה שלושה תאים, שלט פליי סקיי fs-t6.
אני לא מצליח להפעיל את הבקר טיסה.
זו בטח איזו בעיה דבילית שלא שמתי לב אליה אבל אני כבר שעתיים מנסה לפתור את הבעיה ללא הצלחה.
ביצעתי כיול מצערת לכל בקר בנפרד.
עקבתי אחרי כל ההוראות בוויזרד של אופן פיילוט. כיול כל מנוע עד לנקודת התחלת תנועה, כיול הסרבו, כיול כל הערוצים בשלט.
ניסיתי גם כיול ידני של כל הערוצים, עדיין ללא הצלחה.
כמובן שאיפשרתי חימוש הבקר (הגה כיוון ימינה).
הצלחתי רק פעם אחת לחמש את הבקר אבל הייתי צריך לכייל שוב את המנועים וכשהפעלתי את הוויזרד מחדש ההגדרות התאפסו.
עשיתי בדיוק מה שעשיתי לפני כן אבל אני לא מצליח לחמש את הבקר. אני לא יודע אם הבעיה היא בחימוש או משהו אחר.
יכול להיות שזו בעיה של מתח, רק בקר מהירות אחד מפעיל את המקלט, את הבקר טיסה ואת הסרבו הדיגיטלי.
כשהזמנתי את בקרי המהירות לא שמתי לב שהם נותנים רק חצי אמפר ב BEC. קראתי תגובות של הרבה אנשים, חלקם אומרים שלא צריך BEC חיצוני וחלקם אומרים שצריך (לבקרי אפרו) אני בכל אופן אשים BEC חיצוני כשיגיע רק מפני שאני לא רוצה לקחת סיכון שמשהו ישתבש באוויר.
יכול להיות שזה מה שעושה לי את הבעיות ?
יש אפשרות לחבר BEC אחד לסרבו, BEC נוסף למקלט ועוד BEC אחר לבקר טיסה ? מבלי להסתבך עם בעיות של הזנה כפולה כמובן.
קראתי בפורום של אופן פיילוט
http://forums.openpilot.org/topic/49664-much-needed-cc3d-tricopter-only-thread/page-2
יש שם מישהו שחווה הרבה בעיות בגלל שימוש ב BEC חיצוני. בסופו של דבר הוא חיבר בניגוד להנחיות, כבל סיגנל וכבל מינוס לכל בקר מהירות.
ההנחיות אומרות לחבר רק כבל סיגנל על מנת למנוע "ground loops" אשמח לדעת מה זה בדיוק אם מישהו פה יכול להסביר.
תודה מראש לעונים

יפתח
14-11-2014, 14:16:17
הסתדרתי, הבעיה הייתה שחיברתי את הלוח דרך הלפטופ והוא זיהה את ה CC3D כ REVO.
כשחיברתי דרך המחשב הנייח הכל הסתדר.
עדיין הייתי שמח לשמוע מה זה ground loops והאם אני יכול לחבר מתח מכמה BEC's מבלי ליצור בעיה של הזנה כפולה או ground loops.

AmitB
14-11-2014, 15:53:24
הי יפתח, תתחדש על הטריקופטר. טריקופטר של RCExplorer + CC3D אמור להיות שילוב מנצח :cool:

Ground loop זה מושג שמתייחס למצב בו כמה מקורות מתח שונים סוגרים מעגל לאדמה משותפת דרך מסלול או מסלולים משותפים, אם עושים את זה בלי להבין בדיוק מה עושים, יכולות להווצר בעיות - החל באי יציבות מתחים ורעשים, וכלה בנזק בלתי הפיך לרכיבים המעורבים.

בעקרון, ניתן לחבר כמה BEC-ים זהים ביחד (במקביל) אם הם לינאריים, ב BECים ממותגים (switching BECs או SBECs בקיצור) זה עלול להיות בעייתי. בכל מקרה, כל עוד ה BECים זהים (אותו דגם) לא יגרם נזק קבוע, אם רואים שהשילוב לא מוצלח תמיד ניתן לנתק ולחזור אחורה.




ש שם מישהו שחווה הרבה בעיות בגלל שימוש ב BEC חיצוני. בסופו של דבר הוא חיבר בניגוד להנחיות, כבל סיגנל וכבל מינוס לכל בקר מהירות.
לא מכיר את ההנחיות המדוברות או מהיכן הן באו... מה שנכון לעשות לפי כל מה שידוע לי זה לחבר גם מינוס וגם סיגנל, דרך חוט הסרבו (ולנתק את החוט האדום, אם לא רוצים לקצר BECs). נכון שגם חיבור של "סיגנל בלבד" דרך חוט הסרבו עובד, לכאורה, (למעשה האדמה עדיין מחוברת, דרך חוט האספקה בלבד במקום דרך חוט האספקה וחוט הסרבו) אבל זו לא הדרך שאני ועוד הרבה אנשים עובדים בה.

יפתח
14-11-2014, 17:03:45
תודה רבה עמית
אתה חושב ש BEC אחד יספיק למערכת שלי ?
זה BEC של חצי אמפר. הסרבו צורך מקסימום 180mA עפ"י נתונים יבשים, יחד מחוברים גם הבקר טיסה וגם המקלט.
יש לי בעיה אחרת עכשיו, כשאני עובר למסך של נתוני טיסה באופן פיילוט, הקו האופקי מאוזן אבל כשאני מרים את צד ימין של הטריקופטר, צד שמאל של קו האופק מתרומם וההיפך. יש לך מושג איך אני הופך את ההגדרות ?
ובקשר להנחיות, זה מדף הוויקי של אופן פיילוט. אני מעלה תמונה מהקישור שצרפתי קודם.
כמובן שאין חכם כבעל נסיון ואם זה עובד עם שני כבלים למה לנסות להפוך עולמות...

Hagay
14-11-2014, 19:07:59
הלוח כנראה לא יושב עם האף קדימה
שחק עם הערכים במסך הבא

115823

יפתח
14-11-2014, 20:31:32
הלוח יושב כשהוא פונה קדימה לכיוון הטיסה. כלומר כניסת USB מאחורה.
אני אנסה לשחק עם ה yaw, אני חושב שאני צריך להפוך אותו ב 180 מעלות.
בגלל שקו האופק אצלי הפוך ב 100%, אין לזה השפעה על הטיסה (אני מקווה)
בבדיקה כשהרחפן ביד עם מעט מצערת, המנועים מפצים לכיוון הנכון. כשמנוע אחד יורד, הלוח מעלה לו את הסל"ד.
בינתיים הטסתי רק פעם אחת עד שהתחיל לרדת גשם. הטריקופטר התהפך בגלל רוח צד אבל אני חושב שזה בעית כיוון של p/i/d
אני חייב לציין שהרעיון של שימוש באזיקונים כפיוז מכני עובד מצויין.
הרחפן התהפך, אחד המנועים קיבל מכה והאזיקון נקרע. שום נזק לא למנוע, לא לפרופלור ולא לזרוע.

Hagay
14-11-2014, 21:12:58
אם המנועים מתקנים לכיוון הנכון אז על תיגע בערכים שם!
כנראה שלא הבנתי משהו נכון

יפתח
14-11-2014, 22:44:42
שיניתי את ה yaw ב 180 מעלות וזה הסתדר