PDA

צפייה בגרסה מלאה : קיטועי מנוע



עמיתפורת
13-04-2009, 07:43:29
ביום שישי האחרון, הגעתי לשטח בשפיים במטרה להטיס את הג'וק החדש שלי (250).
כשיצאתי מהרכב פגש אותי מכר ותיק שביקש את עזרתי בכך שהמנוע שלו מקטע באויר והוא לא
יודע מה לעשות כי ניסה הכל.
במבט חטוף על המסוק ראיתי כי המחברים בין הבקר למנוע מולחמים בצורה גרועה ואף
גלויים מעט וישר הערתי לו על ההלחמות הללו שלדעתי הכל מתחיל משם.
האיש הנחמד לא ממש ששם להקשיב לי והתעקש שאלה בעיות הגדרות הבקר והביא את כרטיס
התכנות של הבקר ואני ועודד שיחקנו שיחקנו בהגדרות מספר דקות וכמובן ששום דבר לא עזר לפתרון הבעיה, המסוק ממריא ומייד יש קיטועים כמו הפרעות/גמגום/ניתוקי חשמל.
לאחר ניסיונות ארוכים אותו אדם כנראה הבין שזו לא בעיית תכנות ושיפר את המגעים במעט ולאחר
שיפור המגעים ע"י הרחבת הפינים של המחברים - הפלא ופלא - נפתרה הבעיה.

מסקנות:
כמעט כל הבעיות מתחילות מבעיות הלחמה לקויות.
יש לעבור על ההלחמות ולבדוק כי אין מגעים גלויים.
לאחר שעברנו על אלה ושללנו בעיית מגעים יש לעבור לתוכנה.

בהצלחה

wind556
13-04-2009, 09:06:42
ביום שישי האחרון, הגעתי לשטח בשפיים במטרה להטיס את הג'וק החדש שלי (250).
כשיצאתי מהרכב פגש אותי מכר ותיק שביקש את עזרתי בכך שהמנוע שלו מקטע באויר והוא לא
יודע מה לעשות כי ניסה הכל.
במבט חטוף על המסוק ראיתי כי המחברים בין הבקר למנוע מולחמים בצורה גרועה ואף
גלויים מעט וישר הערתי לו על ההלחמות הללו שלדעתי הכל מתחיל משם.
האיש הנחמד לא ממש ששם להקשיב לי והתעקש שאלה בעיות הגדרות הבקר והביא את כרטיס
התכנות של הבקר ואני ועודד שיחקנו שיחקנו בהגדרות מספר דקות וכמובן ששום דבר לא עזר לפתרון הבעיה, המסוק ממריא ומייד יש קיטועים כמו הפרעות/גמגום/ניתוקי חשמל.
לאחר ניסיונות ארוכים אותו אדם כנראה הבין שזו לא בעיית תכנות ושיפר את המגעים במעט ולאחר
שיפור המגעים ע"י הרחבת הפינים של המחברים - הפלא ופלא - נפתרה הבעיה.

מסקנות:
כמעט כל הבעיות מתחילות מבעיות הלחמה לקויות.
יש לעבור על ההלחמות ולבדוק כי אין מגעים גלויים.
לאחר שעברנו על אלה ושללנו בעיית מגעים יש לעבור לתוכנה.

בהצלחה


עמית, כל הכבוד על האיבחון שלך

TooLy
13-04-2009, 18:10:09
הבעייה נובעת מאי מודעות לסדר גודל של הזרם שהמנועים הללו צורכים.
לראייה :
הטירקס 600-esp שלנו חובר ללוגר , והקליט את כל נתוניי הזרם, מתח והספק במשך כל הטיסה.
אני אבקש מרועי להציג את זה כאן בפורום.
בשיא , הזרם נמדד עד לערך של 103 אמפר !!!!! וההספק הגיע בשיא ל -2710 וואט !!!!
אומנם ב -250 אני בטוח שהזרם בסדר גודל יותר קטן , אבל גם שם אני מניח שמדובר בכמה אמפרים טובים. ( לא יודע איזה כלי הטיס המכר שלך ).
כפי שעמית ציין , יש חשיבות עליונה לשימוש במחברים טובים , וכמובן יש להקפיד על הלחמות טובות , ולא "הדבקות " כפי שנוכחתי בלא מעט מיקרים.
יש נטייה לחפש בעיות , היכן שהן לא קיימות..כמו כיוון הבקר , כשהבעייה היא בעייה חשמלית פשוטה שנובעת ממגע לא טוב.
דרך אגב , לאחר שאיבדנו פעם מסוק בשל מחבר לקוי , אנו נוהגים באופן קבוע להחליף את מחבריי הדין , הן של הסוללות והן של הבקר , מכיוון שבמשך הזמן פניי השטח שלהן לא חלקים בשל הניצוץ האדיר שפורץ בזמן חיבור הפק לבקר.בבקרים מסויימים קיימת מערכת אנטי ספרק שמונעת את זה.
כל הכבוד עמית שלא נפלת , ואיבחנת את הסיבה לבעייה ממבט ראשון.
אין , אין כמו ניסיון....
חג שמח
עוזי.

sharonx
13-04-2009, 18:26:19
עוזי - באיזה בקרים יש אנטי-ספרק?
ובהזדמנות נשמח לכמה טיפים להלחמות טובות

TooLy
13-04-2009, 18:49:35
:Dבקשר לבקרים נחכה שהדוקטור ( רועי ) יתעורר משנת היופי שלו וישפוך קצת מידע בנושא.
לגביי הלחמות , אם אתה מתכוון למחבריי דין למשל אז ככה :
קודם כל יש להשתמש במלחם טוב ובעל הספק מתאים ובדיל טוב שבדרך כלל נמכר בחנויות אלקטרוניקה .
לרוב הצרכים מלחם בהספק 30-35 ווט יספיק.
להלחמת חוטם עבים במיוחד למחבריי דין או למחברי יציאת הבקר לכיוון המנוע , אני נוהג להשתמש במלחם בהספק 60 ווט.
ראש המלחם חייב להיות נקי ומצופה בבדיל .
במידה והראש לא נקי ניתן להשתמש במישחה מיוחדת ( ואני לא מתכוון למישחת הלחמה ) , אלא מישחה שמצפה את הראש וממש מחדשת אותו תוך שניות.
נמכר בחנויות אלקטרוניקה בקופסת מתכת קטנה שמספיקה להמון זמן תחת השם tip refreshener.
יש לצפות מראש בבדיל את החוט המיועד להלחמה ואת פניי שטח המגע של המחבר .
כדאי ורצוי לקבע פיזית את המחבר ע"מ שלא יזוז , להצמיד את החוט המצופה לפניי שטח המגע המצופה , ולחמם עם מלחם מלמעלה עד ששניהם הופכים לאחד . ( כדאי לתפוס את החוט עם שפיץ פלייר מכיין שהחום מתפשט מהר ולא יהיה נעים או אפשר לסיים את ההלחמה בלי כוייה קטנה ).
ניתן להוסיף עוד מעט בדיל במהלך ההצמדה , אבל לא הרבה , אחרת העסק יתפח למימדים לא סבירים.
כעיקרון , אם נסכם , :
מלחם בהספק המתאים לצרכים עם ראש נקי
בדיל טוב
פניי השטח של האובייקטים המיועדים להלחמה , נקיים ומצופים כהלכה.
להשתדל לא לרעוד במהלך ההלחמה ( כפי שקורה בגילי לעיתים )...:D
וכן , כל העסק אמור להיות קצר ומהיר.
אין צורך לבשל את הבדיל המותך וללוש אותו עם המלחם כפי שחלק נוהגים לעשות.
הלחמה טובה לאו דווקא נמדדת בגודל שלה או בכמות הבדיל שהשתמשת בה.
קצת אימונים וזה מצליח...
בהצלחה.
עוזי

עמרי רז
13-04-2009, 18:56:46
עוזי תודה על הטיפים מה לגבי משחת ההלחמה ? אני נוהג למרוח מעט על החוט לפני הציפוי בבדיל ואחרי הציפוי לפני ההלחמה לאוביקט,
האם אני נוהג נכון ?

TooLy
13-04-2009, 19:46:14
אין בעייה

igalr
13-04-2009, 19:58:32
עוזי - באיזה בקרים יש אנטי-ספרק?
ובהזדמנות נשמח לכמה טיפים להלחמות טובות

קבל אנטי ספארק בחינם
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=759403

TooLy
13-04-2009, 20:18:40
מוכר וידוע יגאל.
לגבי השאלה של שרון, בבקרי המיועדים למערכות בהספק גבוה ישנה מערכת פנימית הנקראת-ANTI SPARK.
היא נמצאת בד"כ בבקרים איכותיים המיועדים למתחים גבוהים.

vinay
13-04-2009, 22:04:13
יש איזושהי טכניקה לבדוק הלחמות מעבר לויזואלית?

ולגבי חומר לחידוש ראשים ומשחות הלחמה וכו' - לעצלנים שלא רוצים לצאת מהבית או שיש להם זמן ‎לערוך קניות רק בלילה (כמוני) יש ב DX את כל הדברים.

nadavbarak
13-04-2009, 22:10:58
מוכר וידוע יגאל.
לגבי השאלה של שרון, בבקרי המיועדים למערכות בהספק גבוה ישנה מערכת פנימית הנקראת-ANTI SPARK.
היא נמצאת בד"כ בבקרים איכותיים המיועדים למתחים גבוהים.

למשל בבקרים איכותיים מתוצרת Schulze.

gmagnezi
13-04-2009, 22:26:06
אני משתמש בנגד 100 אום כדי לחבר 10 תאים לבקר 100 אמפר HV שדוחף מנוע היפריון ל 2500 וואט על טיסן YAK-54 120E- פתרון פשוט שעובד מצויין

הקבל שעל הבקר נטען דרך הנגד באיטיות (כ-2 שניות) ואז אני מחבר קונקטור שעוקף את הנגד ותפקידו להעביר את הזרם הגבוה
אין זכר לניצוצות יותר
גבי

אופיר נחום
13-04-2009, 22:28:55
2710 וואט?!?!
זה יותר משלוש וחצי כוחות סוס - בטח זה חיה רעה...


בנוגע להלחמות - טיפ שאני יכול לתת:
הבעיה העיקרית בהלחמות היא התחמצנות - הבדיל להלחמה הוא למעשה צינור עופרת ובדיל שמכיל בפנים סוג של משחת הלחמה למניעת התחמצנות. כאשר אנו מלחימים - העשן שרואים הוא למעשה ברובו השריפה של החומר הזה.
כדי להשיג את ההלחמות עם הצימוד הטוב ביותר יש לחמם את החלק ולתת לבדיל שיימס על נקודת ההלחמה ולא על ראש ההלחמה - זה ממזער את ההתחמצנות ונותן את הצימוד הטוב ביותר.

הלחמה שבה ממיסים תחילה בדיל על כל נקודה ואז מחברים נקראת הלחמה קרה והיא פחות טובה.

TooLy
13-04-2009, 22:40:10
2710 וואט?!?!
זה יותר משלוש וחצי כוחות סוס - בטח זה חיה רעה...



אכן ככה...חיה רעה ..
מי שראה את זה בגלילות בשבוע האחרון ראה איך החיה הזו שורפת את השמיים...
כלי מדהים...

AVIV123
13-04-2009, 22:44:42
טוב ללמוד אני משתמש במנוע ובקר של MAMBA MONSTER לרכב שלי הצריכה 120 אמפר אני מחבר 4S ליפו
מתוך האתר
Mamba Monster systems typically pull 4,000-5,000 watts (5 to 6 horsepower) under acceleration*

זה המנוע והבקר
http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

sharonx
13-04-2009, 23:04:28
יש איזושהי טכניקה לבדוק הלחמות מעבר לויזואלית?

ולגבי חומר לחידוש ראשים ומשחות הלחמה וכו' - לעצלנים שלא רוצים לצאת מהבית או שיש להם זמן ‎לערוך קניות רק בלילה (כמוני) יש ב DX את כל הדברים.

האם מדובר בזה
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7207
?

b1yossi
13-04-2009, 23:05:48
2710 וואט?!?!
זה יותר משלוש וחצי כוחות סוס - בטח זה חיה רעה...


בנוגע להלחמות - טיפ שאני יכול לתת:
הבעיה העיקרית בהלחמות היא התחמצנות - הבדיל להלחמה הוא למעשה צינור עופרת ובדיל שמכיל בפנים סוג של משחת הלחמה למניעת התחמצנות. כאשר אנו מלחימים - העשן שרואים הוא למעשה ברובו השריפה של החומר הזה.
כדי להשיג את ההלחמות עם הצימוד הטוב ביותר יש לחמם את החלק ולתת לבדיל שיימס על נקודת ההלחמה ולא על ראש ההלחמה - זה ממזער את ההתחמצנות ונותן את הצימוד הטוב ביותר.

הלחמה שבה ממיסים תחילה בדיל על כל נקודה ואז מחברים נקראת הלחמה קרה והיא פחות טובה.


הלחמה קרה אינה קשורה לשיטת ההלחמה, בהלחמה קרה החומר קרי הבדיל אינו מגיע לטמפ' התכה מתאימה בכל השטח הדרוש לחיבור, או שבזמן התמצקותו ישנה תזוזה בין החלקים, מה שגורם להתמצקות לא אחידה ו\או למרקם אורירי מה שנקרה בשפה המקצועית פורוזביות.

בנוסף תפקיד משחת ההלחמה אינו למנוע התחמצנות אלא ניקוי נקודת ההלחמה משומנים, זרימת חומר טובה יותר, ובמקרים מסויימים אף העלאת טמפ' נקודת ההלחמה.
לרוב מה שגורם להתחמצנות ההלחמה זה שאריות מאותה משחת הלחמה שלא נוקו כראוי.

sharonx
13-04-2009, 23:42:08
מצטרף לשאלה - יש דרך למדוד התנגדות של הלחמה לא טובה? ההבדל בוא בר מדידה במכשירים ביתיים ?

vinay
14-04-2009, 00:08:22
האם מדובר בזה
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7207
?

כן - שים לב שלוקח להם קצת זמן לשלוח את זה, אז תזמין לחוד ולא כחלק מהזמנה גדולה יותר שאתה מחכה לה להגיע מהר (יתרון DX - לא מפסידים כסף מפיצול משלוחים).

sharonx
14-04-2009, 00:27:45
הזמנתי תודה

TooLy
14-04-2009, 10:02:59
האם מדובר בזה
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7207
?
בדיוק !
חומר קסמים

אופיר נחום
14-04-2009, 11:11:09
הלחמה קרה אינה קשורה לשיטת ההלחמה, בהלחמה קרה החומר קרי הבדיל אינו מגיע לטמפ' התכה מתאימה בכל השטח הדרוש לחיבור, או שבזמן התמצקותו ישנה תזוזה בין החלקים, מה שגורם להתמצקות לא אחידה ו\או למרקם אורירי מה שנקרה בשפה המקצועית פורוזביות.


אכן כך, אבל כאשר שמים בדיל על שתי החתיכות ומצמידים אותן בחום רק לחיבור נוצר בדיוק הדבר הזה: חלק נמס ומתחבר בעוד חלק אחר הקרוב לחוט נשאר מוצק.

vinay
14-04-2009, 12:00:01
אכן כך, אבל כאשר שמים בדיל על שתי החתיכות ומצמידים אותן בחום רק לחיבור נוצר בדיוק הדבר הזה: חלק נמס ומתחבר בעוד חלק אחר הקרוב לחוט נשאר מוצק.

אם תסתכל איך HYPERION ממליצים להלחים סוללות A123 הם ממליצים להשתמש בשיטה הזו של לשים בדיל על כל צד ולחמם יחד (לא לחוטים אלא לבארים שלהם) כך שזה תלוי במה רוצים לעשות, במלחם ובטח גם בסוג הבדיל.

חשוב שמלחם יהיה חזק מספיק ועם ראש מתאים לשימוש - אם לא אז יש סיכוי טוב להלחמות קרות לא משנה באיזה שיטה בוחרים.

עם זאת, נכון שעדיף לחמם בדיל פעם אחת ולא הרבה פעמים בשביל חיבור טוב.

vinay
14-04-2009, 12:02:19
בנוסף תפקיד משחת ההלחמה אינו למנוע התחמצנות אלא ניקוי נקודת ההלחמה משומנים, זרימת חומר טובה יותר, ובמקרים מסויימים אף העלאת טמפ' נקודת ההלחמה.
לרוב מה שגורם להתחמצנות ההלחמה זה שאריות מאותה משחת הלחמה שלא נוקו כראוי.

כמה משחת הלחמה אמורים לשים? אמורים לשים ולנקות או להשאיר?

בפעם הראשונה שהשתמשתי שמתי בנדיבות וזה פשוט מנע מהבדיל להידבק לחומר - נשאר על המלחם...

MDreamer
14-04-2009, 14:57:50
זהירות עם מחשת הלחמה זה עושה קורויזה אם מגזימים

b1yossi
14-04-2009, 15:36:19
משחת הלחמה צריך לשם שיכבה דקה מאוד, מעבר לזה אם זה לא עוזר לא תעזור גם כמות גדולה יותר, וכפי שנאמר משחת הלחמה גורמת לקורוזיה.

הדרך להמנע מהלחמה קרה אינה קשורה לסדר הפעולות כל אחד ושיטתו, מה שיותר נוח.
צריך קצת מיומנות שניתן לרכוש בקלות ע"י אימון קל על חוטי נחושת כפי שהיה נהוג בבתי ספר בזמנו.

sagi
14-04-2009, 16:17:16
שלום לכולם.
מזה כשבועים גם לי יש את אותה בעיה ...
בדרך כלל הקאט מופיע כאשר המסוק מעל אמצע סטיק.
החלפתי את כל המערכת האלקטרונית מלבד מקלט.
לאחר כל הבדיקות שמתי לב כי הנורה של המקלט נכבית
כאשר אני עובר את אמצע הסטיק. ושום דבר לא מגיב !!!
כמו כן המקלט נבדק על טיסן ללא שום בעיה וללא קאט.
ההלחמות נבדקו ונמצאו תקינות למראית עין.
חייב לציין כי מנוע ובקר הוחלפו סרווים כולל סרוו זנב וגי'רו הוחלפו
סוללות הוחלפו ועדין המנורה במקלט נכבית מעל אמצע סטיק
מכיוון שאני מאזור אילת תשובה כגון "תביא את המסוק ונבדוק" לא תעזור לי
אשמח לקבל הצעות.
מדובר על מסוק טירקס 450
מקלט של ספקטרום 6100E
משדר Dx6i
מנוע של אליין (הסאטאפ המקורי)
בקר של אליין (הסאטאפ המקורי)
סוללות של זיפי הכסופות 2200 25C

בתודה מראש
שגיא אדיר

sagi
15-04-2009, 00:43:04
מצטער שאני מקפיץ את זה.
אבל אני כבר שבועים וחצי בלי המסוק
והתקלה עדין קיימת בכל אופן הזמנתי מקלט.
אם מישהו יוכל לעזור אני אשמח.

TooLy
15-04-2009, 08:39:03
נשמע שמדובר בתופעה של חשמלי סטטי שנוצר מפעולת החגורה.
ברוב המקרים זה אינו מתבטא, אך אפילו אני נתקלתי במקרה כזה אצלי.
אפשר לנסות ולשמן קלות את החגורה ביום ההטסה או להתיז מעט ספריי אנטי סטטי ולבדוק את העניין ולהסיק מסקנות.

sagi
15-04-2009, 10:57:56
אוקי תודה אני אבדוק את זה.

s.mario
15-04-2009, 11:05:48
זהירות עם מחשת הלחמה זה עושה קורויזה אם מגזימים

מה בדיוק תפקידה של משחת ההלחמה?

MDreamer
15-04-2009, 19:54:00
לנקות את משטח ההלחמה ולעשות את פעולת ההלחמה ליותר קלה.
לפעמים המשחה מוריד משקעים או חומר אחר שלא מאפשר הלחמה.
עוד שימוש זה לחוטים עדינים- ללא משחת הלחמה הבידוד נמס מהר. משחת הלחמה מאפשרת לגעת בחוט לפרק זמן קצר יותר.