PDA

צפייה בגרסה מלאה : קרב הענקים: TEKIN Vs ORION



reuven
19-11-2014, 12:48:46
היי

מתכנן על מערכת חשמל חדשה ואיכותית.
ברשותי באגי של MUGEN MBX7ECO, המערכת חשמל הבאה הולכת להיות מורכבת מ:
בקר של אורין 220A + מנוע 2100KV או טאקין בקר 220A + מנוע 2250KV?
לאוריון יש גירסה אחת של מנוע והיא מתאימה לבאגי או מנסטר\טראגי, אצל טאקין הסיפור קצת שונה ויש 2 גירסאות אחת לבאגי ואחת למנסטר\טראגי איזו גירסה עדיפה\נכונה שתשלב מסלול עם קצת "באשינג"...

תודה,

רן ענבר
19-11-2014, 18:01:19
הי ראובן.
1. אני אתחיל מהסוף: למה לפתוח אשכול כ"קרב ענקים" ולהגביל את שאלת הדיון לשתי חברות בלבד?!
כתוב תקציב, מטרה ושאל שאלה פתוחה.
היות וכבר העלת שתי חברות אני מניח שיש לך סדר גודל של 1300 ש"ח לקניית מנוע+בקר
אני טועה?
אם אין לך את הסכום הנ"ל, בבקשה הגדר תקציב.

2. לגבי מערכת להסעה במסלול:
אני מסיע עם מערכת ללא סנסור.
מערכות בעלות סנסור הן בעלות רגישות ושליטה טובה יותר על המהירות והתגובה אך גם רגישות יותר לתקלות.
למה בחרת 2 מערכות סנסורד?
ממבה מאנסטר תעשה עבודה דומה ב 30 דולר פחות [לפני הנחות]

3. לגבי אפשרויות מנועים.
אין לי מושג על איזה שתיסדרות אתה מדבר אבל זה תרשים המתאר את המלצת היצרן
[זו טבלה של טאקין רק לצורך הדגמת הנושא]
115966

אני מניח שאתה מתכוון להסיע עם 4 תאים. אני טועה?
אם אני טועה בבקשה ציין עם כמה תאים אתה מתכוון להססיע.
אני הייתי הולך על ההמלצה המרכזית שבין 1900 ל 2050 KV

רן ענבר

reuven
19-11-2014, 20:51:54
היי רן

אענה לפי הסדר:

1. התקציב הוא בסדר גודל של המערכות שציינתי, ואני מודע היטב למחיריהם...
יש הרבה חברות בשוק ואת הסינון הראשוני עשיתי! (שתיהן מהחברות הגדולות והמובילות בשוק)
מטרה..., גם כן כתבתי - מסלול וקצת "באשינג". (כן, כן, הלוך חזור ברחבה של נוקיה...)

2. בחרתי דווקא במערכות סנסורד, בגלל אותם יתרונות שציינת...

3. מצ"ב לינק לאתר החברה ובו ניתן לראות שיש סידרה לבאגי 4030 וסדרה לטראגי 4038: (שים לב שאורך המנועים שונה הטראגי ארוך יותר ב 8 מ"מ)
http://www.teamtekin.com/t8.html

אתה מניח נכון שאני מתכוון להסיע עם 4 תאים (כמות התאים וKV המנוע זה עוד פוסט בפני עצמו...)

מלבד הבדלי הKV בין המנועים שנובע ממקום\סוג ההסעה והוא מובן לי!, רק דבר אחד עוד לא כלכך ברור לי, ואני מקווה שמישהו יוכל להבהיר לי את ה"קטע" הוא אורך המנוע של הטראגי, טראגי רכב גדול יותר, כבד יותר ועם גלגלים גדולים יותר, אז הגיוני שהמנוע עם "מומנט" גדול יותר!, השאלה הגדולה היא אם זה יהווה יתרון בבאגי, מבחינת המנוע שיהיה לו "קל יותר"..., או שעדיף לקחת בכל זאת את המנוע של הבאגי?

אחלה לילה

matanmax
19-11-2014, 22:07:29
השאלה אם יש מקום לעוד סנטימטר מנוע במוגן..
אם יש לא מוצא סיבה לא ללכת עליו, פשוט להשתמש בפניון מעט גדול יותר.
בכל מקרה מבין השניים היתי הולך על הטקין, מניסיון עם מערכות שלהם הם יותר אמינים לרוב.

korola7
20-11-2014, 06:45:08
היי ראובן
אני מסיע mugem mbx6 eco עם מערכת טקין rx8 ומנוע 2050kv
לא חסר כח ומהירות, מנסיון של מספר שנים המערכת מומלצת ואמינה.

רן ענבר
20-11-2014, 06:57:20
1. נסיעה הלוך וחזור ברחבה של נוקיה זה לא באשינג...זה ביזבוז של רכב מצויין.
סופרלנד זה באשינג.
2. למטרות שציינת גם מערכת סנסורד יכולה לעשות את העבודה במחיר נמוך יותר
מערכות הסנסור פגיעות מאוד בעיקר בריתמה של החיישן.
לחות,מכות או סתם מגע רופף ישביתו את המערכת ויעצרו את הרכב...
סנסור זה לא רק יתרונות.
3. חברה טובה עושה מנוע א' שמיועד לבאגי ומנוע ב' שמיוצר לטראגי.
רוצה מהירות?
קח מנוע עם KV מהיר.
רוצה כוח?
קח מנוע איטי יותר אך חזק...
רוצה שילוב של כוח ומהירות?
קח מנוע בעל KV באמצע...ושחק עם הגודל של הפיניון.

לא ברור לי למה לאנוס מנוע שמיועד לטראגי ולשים אותו על באגי?!
זה שקול לאמיר "החברה הזו לא מבינה כלום... אני מבין יותר טוב"...והאמירה הזו היא טעות.
ומצד שני שים לב לתרשים למעלה.
חלק מהקווים של הבאגי כן מגיעים לכיוון המנועים של הטראגי.
אם אתה רוצה כל כך מנוע טראגי קח 2000KV טראגי
או 2050 באגי.

רן ענבר

reuven
20-11-2014, 08:48:27
היי ראובן
אני מסיע mugem mbx6 eco עם מערכת טקין rx8 ומנוע 2050kv
לא חסר כח ומהירות, מנסיון של מספר שנים המערכת מומלצת ואמינה.

אתה מסיע במסלול או באשינג או משניהם?

לגבי מידות - יש במוגאן מספיק מקום.

רן, לא לאנוס, לדעתי ההפך, אולי בגלל שהמנוע גדול יותר, יהיה לרכב קל יותר!, שוב לדעתי עדיף תמיד יותר מאשר שיהיה חסר...
בכל אופן שלחתי מייל לחברה, נחכה לתגובתם...

haimgil
21-11-2014, 07:34:13
ראובן הייתי הולך על המנוע הארוך יותר בלי לחשוב פעמיים.כמו שכבר ציינו אתה צריך רק לוודא שהוא ניכנס למקום שהוא אמור לשבת בו.
רוב רובם של הבאגים עובדים על 4 תאים אז הייתי מניח שכדאי לך לקחת מנוע קצת יותר מ 2000KV .הייתי הולך על משהו כמו 2300 עד 2600KV .אם אין לך מנוע כזה אז קח את ה 2000 KV ושחק עם הפיניון והספור.

רן ענבר
21-11-2014, 11:51:32
בעיה עם מנועים מהירים היא שנם מתחממים בקיץ החם שלנו.
כדאי לרדת קצת במהירות המנוע ולהפסיד קצת במהירות הסופית בכדי לשמור על המערכת כולה.

לגבי מנוע באגי (קצר) למנוע טראגי (ארוך) אני הייתי הולך דווקא על מנוע קצר.
למה להתחכם?!
ישב יצרן ותיכנן מנוע מסויים לבאגי... יש לך באגי, קח את המנוע שנועד לו.
גם ככה מעטים המקומות בהם ניתן לנצל את מלוא היכולת של המנוע.
בטח ובטח לא במסלול תחרותי... אולי בנסיעה הלוך חזור על אספלט בנוקיה...

רן ענבר

ebay007
21-11-2014, 13:03:39
אני לא מסכים איתך חיים. אם כתוב שלבאגי צריך את המנוע לבאגי אז זה מה שצריך.

אני מסיע עם טאקין 2050 ומאוד מרוצה. יותר מזה ממש לא צריך וסתם הכל יהיה חם יותר.

haimgil
22-11-2014, 11:59:27
כתוב הרבה דברים ויש הרבה המלצות אבל בשביל זה נועדו שיפורים.בדיוק כמו שמשפרים מכוניות כביש וגיפים ועוד כל מיני דברים.המלצות היצרן לא תמיד מספיקות למה שאנחנו צריכים.

ebay007
22-11-2014, 12:17:53
בגדול אני מסכים איתך, אבל במקרה הזה לשים מנוע של טראגי זאת טעות.
למנוע של הבאגי יש המון המון כוח ולא צריך לא לעלות בKV ולא בגודל.

Alonjp
22-11-2014, 14:53:54
מנוע ארוך יותר = יותר מומנט.
אם לתרגם את זה למה שמעניין אותנו, אז מנוע ארוך/גדול יותר יתחמם פחות באותם התנאים.
אז למה יש לבאגי מנוע קצר/קטן יותר?
כי באגי זה רכב קל עם גלגלים קטנים שאין צורך במומנט גדול להניע אותו.
אם אין צורך אז רוב המתחרים היו מעדיפים לחסוך במשקל מאשר לקבל יותר מומנט שאין בו שימוש.
לכן היצרנים מיצרים מנועים כאלו ומייעדים אותם לבאגי.
ההחלטה באיזה מנוע להשתמש היא שלך נטו, בכל מקרה לא תטעה.
אם חשוב לך תהנהגות הרכב ואתה מתחרה ברמה גבוהה, לך על הקצר.
אם אתה יותר בקטע של מהירות סופית ובאשינג (לא שאני מבין איזה באשינג אפשר לעשות עם באגי) אז לך על הארוך.

reuven
22-11-2014, 15:05:27
אלון, זו בדיוק הכוונה שלי!, וניסחת את זה מעולה!
השאלה כמה ״ביצועים״, אני מפסיד במסלול בבחירת המנוע הארוך?
באשינג, אפשר לעשות בסופרלנד..., רק שאתה תשלם מחיר של סוללות שמשמינות בתום ההסעה...
לגבי מנועים באורכים שונים לבאגי וטראגי, יש גם לTenshock מבחר לא קטן, ולקסטל, שלהם יש דגם אחד מכל סוג, אצל אוריון דגם אחד...

רן ענבר
22-11-2014, 20:19:08
ראובן.
מערכות סנסורד יותר רגישות לעירבוב בין מנוע לבקר.
במילים אחרות: אם אתה קונה בקר סנסור כדאי מאוד שיהיה לך מנוע של אותה חברה.

פעם חשבתי שזה "זניח" וניתן לערבב עד שראיתי שלפעמים שילוב של מנוע מתוצרת א עם בקר מתוצרת ב פשוט לא עובד כמו שצריך.

רן ענבר

haimgil
23-11-2014, 16:45:04
המישקל של מנוע ארוך וקצר הוא זניח מאוד וביחס תמורה שהוא נותן ביחס ל30 גרם יותר הוא עצום.
אני מסכים עם רן לגבי התאמת מנוע ובקר לא תואמים.כדאי לשאול ולחקור עוד לפני הקנייה.

matanmax
23-11-2014, 18:02:18
אלון, זו בדיוק הכוונה שלי!, וניסחת את זה מעולה!
השאלה כמה ״ביצועים״, אני מפסיד במסלול בבחירת המנוע הארוך?
באשינג, אפשר לעשות בסופרלנד..., רק שאתה תשלם מחיר של סוללות שמשמינות בתום ההסעה...
לגבי מנועים באורכים שונים לבאגי וטראגי, יש גם לTenshock מבחר לא קטן, ולקסטל, שלהם יש דגם אחד מכל סוג, אצל אוריון דגם אחד...
סוללות משמינות כתוצאה מבאשינג?
סוללות לא אמורות להשמין משום סיבה.
רק פריקת יתר, טעינת יתר, או חוסר התאמה למערכת.
לא משהו שקשור לבאשינג..
סוללות מתנפחות לרוב מהתקמצנות המסיע והמחשבה ש5000 20C סיני יספיק לי...

רן ענבר
23-11-2014, 18:41:59
בנוסף... העומס על הרכב והמכלולים שלו בבאשינג נמוך בהרבה מנסיעה רגילה במסלול.
הסעה במסלול בנויה מהאצות ועצירות קיצוניות וכן קפיצות ונחיתות בגבהים ועומסים משתנים.
אמנם את רוב מרכיבי המסלול יש גם בבאשינג אבל בעוצמה נמוכה.

בקיצור. אם איזו שהוא סוג הסעה משמש מדד לעומס ושחיקה של הרכב מכלוליו ועומס על הסוללות זה מסלול ולר באשינג.

רן ענבר

reuven
23-11-2014, 23:29:03
סוללות משמינות כתוצאה מבאשינג?
סוללות לא אמורות להשמין משום סיבה.
רק פריקת יתר, טעינת יתר, או חוסר התאמה למערכת.
לא משהו שקשור לבאשינג..
סוללות מתנפחות לרוב מהתקמצנות המסיע והמחשבה ש5000 20C סיני יספיק לי...

יש לי סוללות של gens ace ב80$ לסוללה...
אתמול הסעתי בדיונה עם 4 צמיגי כפות..., היו מקרים שכנראה מהבורות הרכב עשה ווילי, ובקפיצות באקפליפ, המדחום בשלט (MT4) הראה 60 מעלות והסוללה נגמרה, וכשפתחתי את הרכב הסוללה הייתה נפוחה. (שמתי קרח והנפיחות ירדה..., לא באמת, כן!)
יחס גיר - ספור 44 ופיניון 16 סוללה 5000Mah 40C, פריקה באזור v3.65 - 3.55v לתא.

רן ענבר
24-11-2014, 04:40:23
יחס ההעברה שלך גבוה מאוד
אתה מסיע בחול עם צמיגי כפות, בטח שהסוללות יתנפחו...

רן ענבר