יפתח
25-11-2014, 04:25:20
לבקשתו של duvid אני מעלה כמה תמונות של הטריקופטר שבניתי לא מזמן לאחר התייעצות עם אנשי הפורום.
במקור הזרועות היו זרועות עץ 40 ס״מ. לאחר התרסקות ושבירת זרוע החלפתי את הזרועות לאלומיניום.
אני בדיוק לפני טיסת ביקור מולדת אז החלטתי לקצר את הזרועות ל 20 ס״מ. ככה אוכל לקחת את הטריקופטר איתי במזוודה.
יש לי תכנון לזרועות נשלפות טלסקופית, גם כן מאלומיניום.
זה דיי פשוט לביצוע, יש מקום בתוך הזרועות הנוכחיות, רק מוסיף קצת משקל ומצריך שני סטים של PID.
הלוחות הם דיקט 3 מ״מ.
בקרי מהירות אפרו 20A
מנועי טורניג'י מולטיסטאר 2213 935KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__60392__MT2213_935KV_MultiStar_Motor_and_Propelle r_Combo_10_4_5_CW_CCW_UK_Warehouse_.html
חיסרון במנועים האלו, מגיעים רק עם הברגה לכיוון אחד. המנוע שמסתובב הפוך נוטה לפתוח את הספינר, כל מכה בפרופ תפתח את הנעילה שלו. תגובות מנוע מהירות יגרמו לפרופ להחליק ובסופו של דבר להיפתח. זה מה שהביא אותי להתרסקות הראשונה ושבירת זרוע.
המנוע ההפוך התחמם יותר מהאחרים, אני מאמין שזה בגלל שהפרופ החליק.
בפרופים המקוריים אין את הבעיה הזאת בגלל מבנה הפרופ וציר הפרופ במנוע (תמונה מצורפת)
לא מצאתי פרופים כאלו צבעוניים, תאירו את עיניי אם מישהו מכיר.
אין הרבה מקום לשים דיסקית כדי ליצור חיכוך, אני שמתי נייר שיוף כפול (שני ריבועים מודבקים אחד לשני) וטיפה לוקטייט כחול בהברגה. פתר את הבעיה ואין בעיה לפתוח את הלוקטייט הזה.
פרופים 1045.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25820__10x4_5_SF_Props_2pc_CW_2pc_CCW_Green_.htm l
הפרופים בתמונות שצירפתי גמורים, אני לא מרחם על הרחפן בטיסות כיול. אני מודע לכללי בטיחות ואני לא מתכוון להטיס עוד עם הפרופים שבתמונות.
סרבו גיר מתכת דיגיטלי
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29324__Turnigy_Digital_high_torque_bearing_servo _15_8g_3_9kg_0_13sec_UK_Warehouse_.html
מנגנון הגה כיוון עפ״י התכנון של דייויד - שני חצאי ציר גלגל קדמי לטיסנים. מסמר 6 חתוך ומשוייף כציר.
במקור היה לי מנגנון שונה, מנעול דלת פשוט עם פוש רוד לסרבו. היו הרבה חופשים במנגנון אז החלפתי אותו.
רגלי נחיתה עם בולם זעזועים פשוט, עץ בשילוב גומייה, תכנון שלי.
סוללה זיפי קומפקט 2.2a 25c 3s
זמן טיסה כעשרים דקות אבל עדיין לא ביצעתי מדידה מדוייקת.
שיניתי את ההגדרות ב CC3D לתגובות הרבה יותר מהירות, מתאים יותר לאירובטיקה אבל זולל הרבה יותר סוללה.
עוד לא יצא לי לבדוק כמה זמן טיסה יש לי עם ההגדרות החדשות.
בקרי אפרו נותנים רק חצי אמפר ב BEC.
בקר אחד מספיק כדי להטיס את הטריקופטר כולל הסרבו הדיגיטלי. הבקר אומנם מתחמם קצת יותר מהאחרים אבל לא חוויתי שום בעיות והטסתי ביום מאוד חם, יותר מ 30 מעלות. (אני גר בברזיל ואנחנו בדיוק בתקופת מעבר)
למרות שאין בעיית הספק, בכל זאת חיברתי את כל ה BEC יחד במקביל פשוט משום שהם כבר שם אז למה לא להשתמש בהם.
חוץ מזה שתקלות תמיד עלולות להופיע וחיבור של עוד BEC יכול למזער אותן.
זה בינתיים, כשאוסיף זרועות טלסקופיות אעלה תמונות.
בעתיד גם אוסיף FPV, בינתיים אני הולך להרכיב מגש עם בולם זעזועים למצלמת מחזיק מפתחות פשוטה.
במקור הזרועות היו זרועות עץ 40 ס״מ. לאחר התרסקות ושבירת זרוע החלפתי את הזרועות לאלומיניום.
אני בדיוק לפני טיסת ביקור מולדת אז החלטתי לקצר את הזרועות ל 20 ס״מ. ככה אוכל לקחת את הטריקופטר איתי במזוודה.
יש לי תכנון לזרועות נשלפות טלסקופית, גם כן מאלומיניום.
זה דיי פשוט לביצוע, יש מקום בתוך הזרועות הנוכחיות, רק מוסיף קצת משקל ומצריך שני סטים של PID.
הלוחות הם דיקט 3 מ״מ.
בקרי מהירות אפרו 20A
מנועי טורניג'י מולטיסטאר 2213 935KV
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__60392__MT2213_935KV_MultiStar_Motor_and_Propelle r_Combo_10_4_5_CW_CCW_UK_Warehouse_.html
חיסרון במנועים האלו, מגיעים רק עם הברגה לכיוון אחד. המנוע שמסתובב הפוך נוטה לפתוח את הספינר, כל מכה בפרופ תפתח את הנעילה שלו. תגובות מנוע מהירות יגרמו לפרופ להחליק ובסופו של דבר להיפתח. זה מה שהביא אותי להתרסקות הראשונה ושבירת זרוע.
המנוע ההפוך התחמם יותר מהאחרים, אני מאמין שזה בגלל שהפרופ החליק.
בפרופים המקוריים אין את הבעיה הזאת בגלל מבנה הפרופ וציר הפרופ במנוע (תמונה מצורפת)
לא מצאתי פרופים כאלו צבעוניים, תאירו את עיניי אם מישהו מכיר.
אין הרבה מקום לשים דיסקית כדי ליצור חיכוך, אני שמתי נייר שיוף כפול (שני ריבועים מודבקים אחד לשני) וטיפה לוקטייט כחול בהברגה. פתר את הבעיה ואין בעיה לפתוח את הלוקטייט הזה.
פרופים 1045.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25820__10x4_5_SF_Props_2pc_CW_2pc_CCW_Green_.htm l
הפרופים בתמונות שצירפתי גמורים, אני לא מרחם על הרחפן בטיסות כיול. אני מודע לכללי בטיחות ואני לא מתכוון להטיס עוד עם הפרופים שבתמונות.
סרבו גיר מתכת דיגיטלי
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29324__Turnigy_Digital_high_torque_bearing_servo _15_8g_3_9kg_0_13sec_UK_Warehouse_.html
מנגנון הגה כיוון עפ״י התכנון של דייויד - שני חצאי ציר גלגל קדמי לטיסנים. מסמר 6 חתוך ומשוייף כציר.
במקור היה לי מנגנון שונה, מנעול דלת פשוט עם פוש רוד לסרבו. היו הרבה חופשים במנגנון אז החלפתי אותו.
רגלי נחיתה עם בולם זעזועים פשוט, עץ בשילוב גומייה, תכנון שלי.
סוללה זיפי קומפקט 2.2a 25c 3s
זמן טיסה כעשרים דקות אבל עדיין לא ביצעתי מדידה מדוייקת.
שיניתי את ההגדרות ב CC3D לתגובות הרבה יותר מהירות, מתאים יותר לאירובטיקה אבל זולל הרבה יותר סוללה.
עוד לא יצא לי לבדוק כמה זמן טיסה יש לי עם ההגדרות החדשות.
בקרי אפרו נותנים רק חצי אמפר ב BEC.
בקר אחד מספיק כדי להטיס את הטריקופטר כולל הסרבו הדיגיטלי. הבקר אומנם מתחמם קצת יותר מהאחרים אבל לא חוויתי שום בעיות והטסתי ביום מאוד חם, יותר מ 30 מעלות. (אני גר בברזיל ואנחנו בדיוק בתקופת מעבר)
למרות שאין בעיית הספק, בכל זאת חיברתי את כל ה BEC יחד במקביל פשוט משום שהם כבר שם אז למה לא להשתמש בהם.
חוץ מזה שתקלות תמיד עלולות להופיע וחיבור של עוד BEC יכול למזער אותן.
זה בינתיים, כשאוסיף זרועות טלסקופיות אעלה תמונות.
בעתיד גם אוסיף FPV, בינתיים אני הולך להרכיב מגש עם בולם זעזועים למצלמת מחזיק מפתחות פשוטה.