צפייה בגרסה מלאה : Vortex 2
roydor
03-12-2014, 21:43:37
לקראת אליפות העולם החלטנו לבחון טיסנים חדשים. לאחר חיפושים החלטנו לנסות דאון חדש שראיתי טס בקרואטיה לפני מספר חודשים.
הדאון נקרא וורטקס 2 (VORTEX 2) ומיוצר בסלובניה ע"י צוות טיסנאים מוכשר.
כשראיתי את הדאון לפני מספר חודשים התרשמתי מערך הגלישה ומהירות הגלישה הגבוהה יחסית, שני דברים אשר מאד עוזרים בתנאים רוח.
גם גובה הזריקה של הטיסן היה מרשים למדי ולמרות שהטיסנים הראשונים שיצאו מהתבנית באותה תקופה לא היו בנויים מאד יפה, החלטנו לקחת הימור קטן בהנחה שהיצרן פתר את כל בעיות הקדם ייצור (ואכן כך היה)
נתוני הדאון:
Vortex2:
wing area:20.6dm2m
wingspan:1500mm
wing chord:167mm
wing airfoil:V2WA_1[a,b,c,d,e,f]
wing angle: 5.6
weights: <120g
rudder area: 2dm2
rudder span: 218mm
rudder chord: 114mm
rudder airfoil: V2RA_1
weights: <6.5g
elevator area:2.23dm2
elevator span:310mm
elevator chord:88mm
elevator airfoil: V2EA_1
weights: <6.5
fuselage lenght: 1095mm
על פי היצרן מדובר בפרופילים שפותחו ייעודית לטיסן אך אני מאמין שהם לכל הפחות קרובי משפחה של סדרת ה-ZONE2 המוצלחת (ראו שרשור בניית ה-ALD של יוסי פוקס)
הדאונים שהגיעו בנויים באיכות גבוהה למדי. הכנפיים שוקלות בין 121 לבין 126 גרם.
גופים בין 34 לבין 35 גרם כולל חופה, תושבת הגה גובה ואומים לברגי כנף
ההגאים נעים סביב 12.3 לבין 12.6 גרם לסט
הגוף נמוך אבל מאד רחב, משפר משמעותית את חוזקו בקפיפה בזמן הזריקה.
חיבור הגה הכיוון לגוף נעשה באמצעות "BOOM CONNECTOR", צינור פיבר שיצוק לתוך הגה הכיוון בזמן הייצור.
בנוסף קיבלנו "שקית הפתעות" עם חלקים קטנים לטיסן כגון הורנים מפיבר וקרבון, פלדות לפושרודים, להב זריקה, תושבות סרוואים וקפיצים להגאים.
אני מעריך כי ניתן לבנות את הטיסנים במשקלים סביב 250 עד 255 גרם, משקל מאד יפה לטיסן עםשטח כנף של 20.6 דצמ"ר.
הטיסנים בשלב הייצור
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116807&d=1417639410
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116808&d=1417639411
הגיעו שלמים ובאריזת קרטון מוקשחת
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116783&d=1417639372
הטיסן של איתן
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116806&d=1417639407
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116805&d=1417639406
הטיסן של ניר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116803&d=1417639404
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116804&d=1417639405
הטיסן שלי
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116798&d=1417639398
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116799&d=1417639399
הכנף של יובל
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116786&d=1417639378
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116787&d=1417639379
כיסויים לטיסנים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116797&d=1417639397
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116796&d=1417639396
בהגאים ובכנף יש "סגירה לציר" בתבנית
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116800&d=1417639400
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116801&d=1417639401
"שקית ההפתעות"
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116793&d=1417639390
להב
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=116802&d=1417639403
eitan-ro
04-12-2014, 19:24:39
אחרי שקצת שיחקתי עם החלקים בבית, הדאון הזה מאד מרשים אותי מבחינת הבניה שלו.
כנף - ה"פגם" היחיד שמצאתי זה כמה שריטות בצבע שנגרמו במהלך תהליך הייצור, הפיניש מאד מבריק וחלק, המאזנות מאד קשיחות והכנף עצמה מאד רובוסטית כנראה שבגלל שהליבה שלה עשויה מרוהסל קצת יותר קשיח ממה שמקובל בד"כ (רוהסל 50 לעומת רוהסל 30), בנוסף לזה הטיפ בכנף מרגיש ממש דק.
הגאים - בהגה גובה אין שום מיוחד, הוא בנום יפה וחזק, המייצב כיוון הוא בעל צורה קצת חדשה - המיתר שלו מאד רחב אבל המוטה שלו קצרה יותר, לפי התיאוריה זה אמור לשפר את היציאה מהזריקה.
הגוף פשוט מדהים - הוא מאד מרווח בגלל שהוא רחב, הבניה שלו היא מאד פדנטית וקשה לי להודות אבל הגוף הזה יותר טוב ויותר קל מהגופים שאני עושה.
בקיצור, אני מחכה בקוצר רוח להתחיל לבנות אותו להטיס בהקדם...
roydor
05-12-2014, 21:48:06
התקדמתי קצת בבניית הכנף.
קיצור זרועות סרוו לסרוואים של המאזנות ובדיקה ייסודית עם סרוו טסטר.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117253&d=1417811554
הזרועות מותקנות באופן סימטרי אחת לשנייה, חוסר סימטריות עלולה לגרור חוסר סימטריות בתנועת המאזנות, דבר שגורר תופעות לוואי בזמן פתיחת מדפים, במיוחד אם מגיעים לנחיתה במהירות גבוהה ומורידים מדף בבת אחת, דבר שנדרש לפעמים בתחרות.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117254&d=1417811555
לאחר מכן סימנתי את הפתח לסרוואים ועם דרמל חתכתי את הסקין. רוקנתי את הרוהסל החוצה וניקיתי את ה"כיס" לסרוו.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117255&d=1417811560
לאחר מיקום הסרוו והשחלת הכבל פתחתי חריץ לפושרודים ולהורנים באמצעות דרמל ודיסק יהלום.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117256&d=1417811562
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117257&d=1417811564
לאחר מכן מכופפים פושרודים באורך מדויק ומדביקים את ההורנים והסרוואים במקום.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117263&d=1417811589
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117258&d=1417811566
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117259&d=1417811568
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117262&d=1417811581
התנועה שמתקבלת היא 15 מ"מ מעלה (מקסימום מאזנת) ו40 מ"מ מטה (מקסימום מדף)
בשלב הבא מלחימים קונקטור לחוטי הסרוו ומדביקים בכנף.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117264&d=1417811591
סגירת פתחי הסרוואים ע"י החיפויים המצורפים ומלבד הלהב שאדביק בעוד יומיים, הכנף גמורה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117265&d=1417811593
ללהב אני מתכוון להשתמש באחד הלהבים של איתן למרות שהוא מעט יותר כבדי מהלהב שהגיע עם הקיט (להב ממש קל, כנראה עם ליבה של קלקר או רוהסל).
אני מעדיף את ההרגשה של הלהב של איתן שגם צובע אותו בתבנית. כך אני רואה את הלהב יותר טוב בגישה לנחיתה.
בנוסף, הלהב של איתן נמצא בשימוש אצלי בכל הטיסנים, נורא נחמד שיש להב מוכר ונוח בכל הטיסנים ולא צריך להתרגל למשהו שונה כל פעם מחדש.
eitan-ro
05-12-2014, 22:29:05
תוכל לפרט/לשים יותר תמונות של החיבור של הwinglet
roydor
06-12-2014, 23:46:33
בוורטקס יש מאזנת קצה כנף אשר הציר שלה אינו בקו אחד עם הציר של המאזנת.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117319&d=1417905958
על מנת שיזוזו ביחד יש לחבר ביניהן כך שהתנועה תעבור וללא חופשים מיוחדים.
על מנת לחבר ביניהן אני משתמש בפלדה 0.3 ממ שמודבקת בשפת הזרימה של המאזנת עם דבק מהיר ומאובטחת עם סלוטייפ.
במאזנת הקצה אני שם סלוטייפ שעוטף את הפלדה אך היא יכולה להחליק בתוך הסלוטייפ שיוצר מאין "צינורית" לפלדה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117321&d=1417905990
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117320&d=1417905988
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117323&d=1417906072
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117266&d=1417811599
השיטה הזו מחזיקה יפה, דורשת תחזוקה כל כמה חודשים במקרה שהסלוטייפ נקרא אבל פשוטה לתחזוקה גם בשטח.
השתמשתי בעבר בשיטה הזו בFLOW כך שיש לי ניסיון טוב איתה
roydor
06-12-2014, 23:54:38
כזכור, הדבקתי בכנף מחבר חשמלי לסרוואים לטובת חיבור מהיר.
בגוף פתחתי חור מעט יותר גדול מהמחבר הנגדי, הדבקתי דיקט בתוך הגוף לטובת תוספת עובי (מסגרת של 1-2 מ"מ סה"כ)
לאחר מכן שמתי ווקס על הכנף, חיברתי את הקונקטור לכנף ומרחתי עליו דבק (אפוקסי עם מיקרו בלונס ומעט סיבים קצוצים).
הרכבתי את הכנף לגוף ותוך כדי ההרכבה נדחף האפוקסי בין הקונקטור לדיקט ויצר מילוי והדבקה פוזיטיבית.
מחכים לילה שלם ובבוקר יש מחבר נגדי במיקום מדויק בגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117267&d=1417811600
MDreamer
07-12-2014, 07:18:20
אדיר! תתחדשו.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
eitan-ro
10-12-2014, 18:54:09
בשבוע האחרון גם אני הספקתי להתחיל ולסיים לבנות את הטיסן הזה... הבניה שלו היא לא רעה בכלל בכלל! אעיז אפילו לומר שהבניה מצוינת ואיכותית!
ההרכבה סטנדרתית לחלוטין כמו 80% מהטיסנים שיש היום בשוק...
התחלתי עם הכנף, פתיחת חורים לסרוואים (הייפיריון Ds09)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117562&d=1418232121
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117564&d=1418232129
הסרוו יושב בול בגובה ולכן אין צורך בפתחים מיותרים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117564&d=1418232129
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117565&d=1418232137
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117566&d=1418232145
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117569&d=1418232178
בכנף הזו יש תוספת קטנה (שאני אישית לא מת אליה) למאזנת, מכיוון שהציר לא מקביל לציר של המאזנת עצמה, יש צורך בחיבור בעזרת מוט פלדה שדבוק למאזנת עם דבק מצד אחד ובתוספת למאזנת הוא יושב בתוך שרוול סלוטייפ
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117571&d=1418232193
במצב של מדף פתוח
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117572&d=1418232201
הלחמתי קונקטור כמו שאני תמיד עושה - חוט ארוך שיוצא מהכנף ומתחבר בגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117568&d=1418232165
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117567&d=1418232151
לטיסן הזה יש מדפים מאד רחבים (Me LIKE!!), הרכבתי את הכל ככה שיהיה לי המון מדף.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117573&d=1418232209
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117574&d=1418232216
לאחר שסיימתי עם הכנף, עברתי לגוף - במייצב גובה אין מה לעשות פרט להדבקת הורנים, את המייצב כיוון מלבישים על הגוף (יש שרוול מובנה במייצב כיוון בחוסך כיוונים) ומדביקים לו הורנים.
לאחר שסיימתי עם ההדאים פתחתי בגוף פתח בשביל הקונקטור.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117578&d=1418232252
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117576&d=1418232231
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117575&d=1418232224
הדבקתי את המגש סרוואים עם הסרוואים והעברתי את החוטים להגאים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117579&d=1418232259
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117581&d=1418232273
וזהו, הדאון גמור, משקל הטיסה כרגע 247 ג"ר עם מרכז כובד יחסית קדמי.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117583&d=1418232286
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117582&d=1418232280
איתן.
eitan-ro
12-12-2014, 15:18:07
הטסתי היום את הוורטקס בפעם הראשונה, התנאים היו מצוינים לטסט - אפס רוח, מעונן וכמעט ללא טרמיקות
הטיסן עצמו עולה מאד גבוה, למעשה זרקתי אותו לגובה של כ+-50 מטר ללא טיפת רוח.
בכל טיסה שמדדתי זמנים הצלחתי לגלוש כ2:30 כמעט בלי בעיהף לצערי לא היה איתי טיסן נוסף על מנת להשוות ולראות אם זה משהו בטיסן או שהתנאים היו ממש טובם לגלישה.
סימון הטרמיקות שלו הוא חריף בצורה חריגה למדי - על כל "פלוץ" קטן הוא מסמן מאד (!!) חזק בפיץ' (מרים אף) ברמה כזו שאם אני לא ממהר להוריד לו את האף הוא יזדקר, התופעה הזו הרבה פעמים הייתה קצת מטעה בגלל שהוא מסמן דברים שהם גם חלשים מידי, אבל זה משהו שכנראה צריך ללמוד ולהתרגל אליו.
נכון לעכשיו, אני לא אוהב את איך שהוא פונה - יש לו נטיה קצת להפיל כנף, אבל זה בסה"כ עניין של כיוון נכון של הדיפרנציאל... ייקח קצת זמן אבל בסוף נגיע לכיוון הנכון.
בסה"כ אני מרוצה מהטיסן (לפחות בשביל הטסה ראשונה), אבל צריך עוד זמן ללמוד אותו ולכוון אותו כמו שצריך.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117644&d=1418393381
roydor
12-12-2014, 20:43:04
המשך הבנייה
קפיצים וחוטים בהגאים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117676&d=1418413297
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117677&d=1418413300
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117678&d=1418413303
הדבקת הגה הכיוון, מוודאים שהכל ישר
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117675&d=1418413295
מגש סרוואים בגוף - מקום לבלסט מאחור, מפסק מקדימה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117679&d=1418413305
הדבקת להב בכנף (תודה לאיתן על הלהב)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117680&d=1418413307
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117681&d=1418413308
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117682&d=1418413309
roydor
12-12-2014, 20:49:04
הדאון טס היום בפעם הראשונה, משקל סופי, 251 גרם אחרי מיקום מרכז הכובד ובדיקתו בהטסה.
טס יפה, עולה גבוה, מסמן טוב.
הרשמים שלי סה"כ דומים לאלו של איתן, יש מה לעבוד על הטיסן אבל הוא מראה פוטנציאל.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117683&d=1418413312
ביחד עם הסופר סנייפ והסטרים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=117684&d=1418413316
roydor
16-02-2015, 06:42:33
וורטקס 2 בסין
https://www.youtube.com/watch?v=B5fNd8f-Ix4
roydor
06-05-2015, 20:36:20
לקראת אליפות העולם הגיע חבילת וורטקסים חדשה.
החדשות הטובות היא שמשקל החלקים ירד באופן משמעותי, משקל הכנפיים ירד בכ-15 גרם ומשקל ההגים והגוף ירד גם הוא בכגרם אחד לפחות לכל אחד מאלו, מה שאומר שגם צריך פחות משקולת איזון בחרטום.
את הטיסן הראשון שאני בונה לעצמי בניתי עם סרוואים קלים יותר וגוף קל יותר (מעט יותר חלש, בעיקר ללחיצה מתחת לכנף, לכפיפה חזק באותה מידה) וכך הורדתי עוד 8 עד 10 גרם יחסית לטיסן "רגיל" מהמשלוח הזה.
הטיסן הראשון יצא 230 גרם בלבד.
שני הטיסנים הבאים יורכבו עם ציוד "סטנדרטי" וגוף בחוזק מלא וצפויים לשקול כ-240 גרם.
שטח הכנף 20.5 דצמ"ר ולכן זה משקל מעולה (סנייפ 19.6, סטרים 21.75)
להלן מספר תמונות מתהליך הבנייה:
חלקים שהגיעו במשלוח - הגאים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125873&d=1430937217
כנפיים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125874&d=1430937220
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125875&d=1430937222
התקנת סרוואים בכנף:
חיתוח הסקין עם דרמל
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125877&d=1430937331
הוצאת הרוהסל ופינוי מקום לסרוו:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125878&d=1430937334
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125879&d=1430937337
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125880&d=1430937340
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125876&d=1430937328
תעלות לפושרודים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125881&d=1430937344
כיול סרוואים לפני הדבקה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125882&d=1430937347
קונקטור גוף - כנף:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125892&d=1430937371
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125893&d=1430937374
קונקטור ביבוש:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125883&d=1430937349
הדבקת להב:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125889&d=1430937364
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125890&d=1430937366
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125891&d=1430937368
התקנת סרוואים בגוף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125888&d=1430937362
הגאים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125887&d=1430937360
הטיסן מוכן לטיסה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125885&d=1430937354
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125886&d=1430937357
230 גרם:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125884&d=1430937352
roydor
15-05-2015, 11:49:25
אימון תפיסה זריקה מהבוקר,תודה לאלעד על הצילום
https://www.youtube.com/watch?v=XXaHqz0VDfA
roydor
11-06-2015, 08:52:31
בניית גרסה קלה של הוורטקס.
לקראת אליפות העולם קיבלתי גם גרסה קלה של הוורטקס. זו למעשה גרסה נסיונית, עדינה מאד ולא בטוח שבכלל יגיע לייצור סדרתי.
לבקשתי, היצרן הסכים לבנות לי כנף קלה במיוחד מבד עדין יותר וללא הכנות לסרוואים בכנף (הורדת החיזוקים)
משקל הכנף יצא 94 גרם בלבד.
על מנת להוריד עוד משקל, מתקנתי את כל הסרוואים בגוף. בצורה זו, משקל הסרוואים עובר קדימה וצריך פחות משקל בחרטום כדי לאזן את הטיסן.
את ההורנים לכנף הכנתי מצינורית פליז שכופפה ונחתכה לצורה המתאימה. את הפןדרודים מצינוריות קרבון 3 מ"מ חלולות עם פלדות מכופפות בקצוות בדומה למה שאיתן הכין בשרשור הבנייה של הטוויגל.
לאחר פתיחת חורי גישה לחיבור הפושרודים בגוף, הוספתי גם חיזוק של בלזה עומדת בגוף, למניעת קריסה תחת עומס.
הגוף בסיכומו של עניין חזק ועמיד בעומסי הזריקה.
אחרי כיוונים, איזונים ואוטימיזציה. משקל הטיסן עומד על 215 גרם בלבד.
באופן מפתיע הטיסן עדיין חודר באופן סביר וכצפוי טס נהדר.
אם זאת, הטיסן מאד עדין...
בשלב זה אני עדיין לומד אותו ובוחן באילו תנאים שווה להטיס אותו על פני הטיסנים במשלים הרגילים.
תהנו מהתמונות,
רועי
הורנים לכנף:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127522&d=1434005415
השחלה למקום:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127523&d=1434005417
חיבור למאזנת:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127524&d=1434005419
מוכן להדבקה למאזנת:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127525&d=1434005421
מודבק למקום:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127526&d=1434005423
מוכן:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127527&d=1434005425
חורים בגוף:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127528&d=1434005428
חציץ לחיזוק:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127535&d=1434005442
פושרודים מושחלים למקום:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127536&d=1434005443
מחובר לכנף, חיבור ופירוק באמצעות פינצטה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127529&d=1434005431
הסרוואים של המאזנות מותקנים בהפרשי גובה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127534&d=1434005440
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127533&d=1434005439
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127532&d=1434005437
מוכן לטיסה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127530&d=1434005433
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=127531&d=1434005435
roydor
18-06-2015, 22:03:37
אימון תפיסה - זריקה מהיום, תודה לאיתן על הצילום
Vortex 2 turnaround practice:
http://youtu.be/KUzLKv9Hlfc
shushu190283
18-06-2015, 22:17:09
אימון תפיסה - זריקה מהיום, תודה לאיתן על הצילום
Vortex 2 turnaround practice:
http://youtu.be/KUzLKv9Hlfc
כל הכבוד!! ובהצלחה.
kfirlan
19-06-2015, 08:51:58
אימון תפיסה - זריקה מהיום, תודה לאיתן על הצילום
Vortex 2 turnaround practice:
http://youtu.be/KUzLKv9Hlfc
מדהים!
כל הכבוד
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
roydor
12-07-2015, 22:49:16
https://vimeo.com/133279668
roydor
07-08-2015, 14:44:44
הרבה זמן לא עדכנתי את השרשור...
אז ככה,
אליפות העולם באה והלכה.
הארוע כלל תחרות פתוחה (9 סיבובים) ואת האליפות עצמה (18 סיבובים).
בפתוחה הגעתי מקום 15 מתוך 115 מתחרים ובאליפות מקום 23 מתוך 88.
כל הסיבובים (27 סהכ) הטסתי את הוורטקס, מתוכם 3 עם הטיסן הקל (215 גרם), 3 עם הטיסן הכבד (260 גרם) וכל השאר עם ה"תאומים" (240 גרם).
הוורטקס ישב לי טוב בשתי התחרויות ולא הייתי מחליף אותו בשום טיסן אחר. בשום שלב לא הרגשתי שהטיסן מגביל אותי או שאני מטיס את הטיסן הלא נכון.
הוורטקס נתן לי יכולת להגיע לטרמיקות בכל השטח, טיפס באוויר חלש וחזר מול רוח ובסינק.
בחול אני רחוק מלהיות מהזורקים הגבוהים ולמרות שהרבה פעמים זרקתי 10 מטר נמוך יותר משאר המתחרים, כמעט בכל טרמיקה מצאתי את עצמי מהגבוהים כשהרבה פעמים אני "מוותר" ויוצא לשוליים כדי לא להסתכן בהתנגשות אחרי שהשגתי גובה שמבטיח השלמת זמן הטיסה.
בשני סיבובים בהם הטסנו את משימת הפוקר הצלחתי לטוס 9:58 ובסיבוב הכי קשה בתחרות עם רוח ממש חזקה, הטסתי את הוורטקס במשקל 280 גרם והצלחתי לקפוץ חזק בדירוג מול מטיסים גדולים ומנוסים ממני.
ביום האחרון של התחרות לא הייתי מספיק "חד" וטעות אחת יותר מדי ונפלתי ממקום 14 עד מקום 23 שם כאמור סיימתי.
אני עדיין מרגיש שיכולתי להגיע גבוה יותר בדירוג אבל לאור רשימת המטיסים הגדולים מתחתי בדירוג, אני מרוצה.
ארוע מעניין שקרה לי בתחרות היה פגיעת הטיסן שלי בחוטי חשמל... בואו נאמר שקרבון מוליך ואפוקסי לא עמיד בטמפרטורה גבוהה...
הדבר קרה באחת הטיסות בהן לא הסתדרתי בטרמיקה והייתי בדרך חזרה לשטח כשעמוד החשמל היחיד בשטח, שהייתי בטוח שאני מרחק בטוח מאחוריו, "קפץ" אלי ופגע לי בטיסן...
הנזק היה מוחלט וטוטאלי...:eek:
שתי נקודות האור שבאו לאחר מכן היו שהפכתי לרגע קצר ל"כוכב רוק" בשטח :cool: כולם רצו תמונה עם הטיסן...
נקודת האור השנייה היתה שיצרן הטיסן, דניס, בא אלי ונתן לי במתנה וורטקס חדש ;)
אני אתחיל לבנות את הוורטקס החדש כנראה בעוד מספר שבועות, אחרי שאחליט איזה ציוד אני שם בו. תמונות בהמשך.
לסיכום, חוויה מיוחדת במינה עםמטיסן מיוחד במינו.
תהנו מהתמונות
אימון אחרון לפני אליפות העולם, אני וה"תאומים"
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129823&d=1438949692
התאומים בחול לפני סיבוב רשמי באליפות העולם
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129824&d=1438952166
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129825&d=1438952169
בדרך לעוד טיסה רשמית
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129815&d=1438949692
לפני
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129822&d=1438949692
ואחרי
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129819&d=1438949692
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129816&d=1438949692
דניס סקרבל, יצרן הוורטקס, אחד האנשים הנחמדים ביותר שפגשתי בקרואטיה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129814&d=1438949692
הטיסן החלופי שנתן לי דניס
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129826&d=1438952174
התאום הנותר... הטיסן שבזכותו הגעתי להישג המכובד אליו הגעתי
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129827&d=1438952489
הטסה ראשונה בארץ אחרי קרואטיה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129817&d=1438949692
Guy@omn
07-08-2015, 21:47:22
מרשים! מעורר השראה.
roydor
19-08-2015, 22:57:10
השבוע היה לי זמן לבנות את הוורטקס שקיבלתי מהיצרן, דניס, בקרואטיה אחרי ש"טיגנתי" את אחד הוורטקסים שלי על חוטי חשמל.
עדיין לא מאמין שהוא פשוט נתן לי וורטקס חדש אחרי שטות כזו... (ציפיתי לסטירה מצלצלת... :p)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=129818&d=1438949692
הבנייה רצה ממש מהר, לקח בין שעתיים לשלוש כולל תמונות והפסקה לנשנושים :o
הכנף בנויה מרוהסל (קצף תעופתי) ובד SPREAD TOW 40 ונראית מחוזקת במעט במספר מקומות יחסית לקודמות שבניתי, בד החיזוק לסרוואים בבתי הסרוו הוחלף לבד טקסטרים 68 קרבון במקום בד 40 והלשונית לגוף בשפת הזרימה מעט מחוזקת.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130147&d=1440016824
בנוסף לסגירת המאזנת בקרבון (בדומה לסנייפ), יש צינוריות פחמן במאזנות (גרב פחמן) כשני הפרטים הללו מחזקים לפיתול את הכנף כנגד פרפור בזריקות. המאזנות בוורטקס ממש קשיחות למרות רוחבן הגבוה ועובין הנמוך.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130146&d=1440016808
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130145&d=1440016794
קורת הכנף רחבה מאד, כמעט 40 ממ בשורש, מפלצת!
בנוסף יש חיזוקים קטנים במקום בו יוצא הפושרוד למאזנות ובשורש של המדף למניעת נזקים מכאניים.
כאשר פותחים את החריץ ליציאת הפושרודים, מוצאים תעלות מוכנות מראש ברוהסל. רק נדרש לקופף בקצוות את הפלדה שמגיעה כבר חתוכה לאורך ולהשחיל בתוך החריץ.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130148&d=1440016834
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130149&d=1440016851
השתמשתי בסרוואים של MKS, יקרים אבל ממש טובים ומהירים עם מעט מאד חופשים.
הסרוו משמאל הוא הדגם שהשתמשתי בו לכנף
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130141&d=1440016744
את ראש הסרוו נדרש לקדוח מחדש בחור קרוב יותר לציר על מנת שלא יבלוט מהכנף ושניתן יהיה לשים כיסוי שטוח. ההורנים שמגיעים עם הקיט תומכים בכך וניתן להשיג את כל תחום התנועה הנדרש גם אם זרוע ממש קצרה (מדף מעלה 15 מעלה כמאזנת ומטה 45 מעלות לברקס)
את הקידוח הסימטרי ביצעתי ע"י חיבור שתי זרועות בתמונת מראה אחת מהשנייה ע"י בורג 3 ממ ומקדח 1 ממ.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130142&d=1440016753
לאחר מכן קודחים עם מקדח 1.2 ממ חור במקום הנכון ומקצרים את הראשים למינימום.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130143&d=1440016763
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130144&d=1440016777
ההורנים מודבקים ומחוברים לפושרודים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130151&d=1440016889
בשלב הבא נדרש להלחים קונקטור ולהדביק את הסרוואים והקונקטור למקום.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130150&d=1440016869
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130152&d=1440016905
להב צבעתי בצבע פלואורסנטי. חייבים קודם שכבה של צבע לבן ואז לצבוע בצבע פלואורסנטי בשכבה החיצונית.
הלהב הודבק עם דבק מבני ופגמנט שחור.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130153&d=1440016920
גוף השתמשתי בגוף שהיה לי מוכן לקרואטיה בתור גוף ספר. את הגוף שהגיע עם הטיסן הזה אבנה בהזדמנות אחרת, צפוי לחסוך עוד גרם שניים אבל זה כבר בקטנה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130156&d=1440016963
משקל סופי, 240 גרם עגול במרכז כובד קדמי יחסית של 66 ממ, כמו שאני אוהב בטיסן הזה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130157&d=1440016977
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130154&d=1440016934
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130155&d=1440016944
מחר טסט :D
רועי
eitan-ro
20-08-2015, 06:34:09
תתחדש!
roydor
20-08-2015, 16:34:07
הוורטקס טס היום, מזג אוויר קל עם הרבה טרמיקות.
שתי טיסות קיזוז קצרות להגה גובה, זריקה ברבע כוח, התישרות, קיזוז וחזרה לנחיתה.
אחרי זה זריקה ראשונה עם כוח, בערך 70% והטיסן ב-40 מטר.
לאחר כמה יעפי קיזוז אני נערך לנחיתה כשאני מרגיש טרמיקה עוברת, לקחתי אותה מגובה 2 מטר לכל היותר, לאחר 3 דקות מרביץ סדרת צלילות ורולים מגובה 200+ מטר.
אחלה התחלה :D
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130199&d=1440081141
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=130203&d=1440081349
roydor
20-08-2015, 18:35:18
סרטון מהיום
https://www.youtube.com/watch?v=BJHLO_Mcuoo
roydor
06-09-2015, 08:33:55
סרטון בנייה יפה של וורטקס 2
מציג את כל השלבים הנדרשים לבניית טיסן דיסקוס בכלל ווורטקס 2 בפרט
https://www.youtube.com/watch?v=R3ebSOzRwlI
ZvikaF
06-09-2015, 11:52:38
יפה מאוד.. תתחדשו :)
roydor
20-09-2015, 08:31:18
אתמול בתחרות הטסתי את הוורטקס הקל בשלושת הסיבובים הראשונים ואת הכבד יותר בשניים האחרונים כשהרוח התגברה.
אני ממש מרוצה משניהם, טיסנים מעולים, עובדים פנטסטי באוויר רגוע וחלש וחוזרים מדהים ברוח.
אתמול עשיתי בלי בעיה בכלל 9:58 בפוקר ובסיבובים האחרונים, את כל הטיסות ביצעתי עם טרמיקות שרדפתי אחריהן למורד הרוח, חצי מהזריקות יצאתי באימלמן למורד הרוח.
הוורטקס הוא פשוט מכונה ברוח, חוזר כמו טיל!
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=131591&d=1442730828
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=131588&d=1442730387
roydor
28-09-2015, 06:59:26
וורטקס 2 בלב וינה:
https://vimeo.com/140581649
roydor
28-09-2015, 07:00:53
https://vimeo.com/140581649
roydor
13-01-2017, 18:15:34
קצת תמונות מהיום
אין על הוורטקס! :D
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=143240&d=1484327697
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=143241&d=1484327697
sharonx
17-01-2017, 18:37:21
קצת תמונות מהיום
אין על הוורטקס! :D
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=143240&d=1484327697
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=143241&d=1484327697
דאון יפהפה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.