PDA

צפייה בגרסה מלאה : מוצר חדש קניתי חלקים למכונית חדשה



agf998
14-12-2014, 19:53:33
החלטתי להכנס ברצינות לכל העסק של המכוניות על שלט, אז קניתי כמה חלקים בשביל לבנות מכונית משלי.

ESC (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28375__HobbyKing_X_Car_60A_Brushless_Car_ESC_sen sored_sensorless_.html)

שלט ומקלט (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio .html)

קיט לבניית שילדה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27208__1_10_Quanum_Vandal_4WD_Electric_Racing_Bu ggy_KIT_.html)

מנוע (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23354__Turnigy_TrackStar_3_5T_Sensored_Brushless _Motor_9150KV.html)

מטען לסוללות (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__49338__Turnigy_E3_Compact_2S_3S_Lipo_Charger_100 _240v_US_Plug_.html)

סוללות (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18503__B_Grade_4000mAh_3S_30C_Lipoly_Battery.htm l)

סרוו (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__42370__Turnigy_D_Spec_DRFT_303_1_10th_Drift_Car_ Steering_Servo_39g_4_5kg_0_10Sec.html)

אשמח להערות בונות.

נ"ב: יש פה מישהו מנתניה שרוצה להתחרות?

רן ענבר
14-12-2014, 20:18:00
שלום אסף וברוך הבא לפורום ולאתר
אצלי אף אחד מהקישורים ששמת לא עובד. בבקשה בדוק ותקן את הקישורים
ראשית אומר שראיתי את הודעתך באתר אחר... [אני מתבסס על הקישורים שפירסמת באתר אחר אבל לא הרבה אחרים יכולים לעשות זאת]
זה לא שאני לא מסכים עם מה שנכתב לך שם אלא שאיש לא טרח לשאול את השאלות הרלוונטיות או להסביר את המשמעויות.

ניכר שעשית שיעור בית בבחירת המוצרים אך ברשוך מספר שאלות:
ראשית, כתבת שאתה רוצה להתחרות.
תחרויות מתקיימות במסלולים מסודרים
הכי קרוב לנתניה זה המסלול ברישפון אבל מידע על ריכוז המסלולים ומקומות המפגש תוכל למצוא בקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?57761-%EE%F1%EC%E5%EC%E9%ED-%F9%E8%E7-%E5%EB%E1%E9%F9

כמה אלות בליווי נתונים:
1. כשאתה אומר שאתה רוצה "להתחרות" למה אתה מתכוון?
לעשות "רייסים" בשכונה או להסיע במסלול מקצועי?
2. בחרת ברכב להרכבה שמאפשר/מצריך בחירה של הרכיבים [מנוע/בקר/סוללה/סרוו ועוד] וכן הרכבה
יש לך ידע וניסיון בכך?
אני בדרך כלל לא ממליץ לגולש מוכשר ככל שיהיה לקנות רכב ראשון להרכבה.
3. המוצרים שבחרת:
א. הרכב... זה רכב סיני בעל איכות לא מוכחת... ליד הבית אולי הוא יהיה בסדר אבל במסלול אני בספק רב...
במסלול העומס שמופעל על הרכב הוא עומס עצום ורכב שאינו בנוי ברמה גבוהה פשוט מתפרק.
ב. הסרוו בעל מומנט של 4.5 ק"ג...פשוט חלש מידי לרכב שטח
הייתי הולך על סרוו של 8-9 ק"ג לפחות
ג. הסוללה שבחרת פשוט לא תכנס לבית הסוללה שברכב...
...היא במידה :Pack Size: 147 x 50 x 22mm
בעוד שבית הסוללה במידה: Battery Tray Dimensions: 142x46x24mm
ד. המנוע שבחרת הוא פי 3 בערך יותר מהיר ממה שהרכב מסוגל להתמודד איתו...
הפעלת הרכב עם מנוע כזה תביא לצריכת זרם מוגברת ושריפת הבקר.
ה. המטען שבחרת באיכות נמוכה מאוד ועלול להרוס את הסוללה.
מטען דומה הרס לי סוללה בעבר... וחבל.

אני מציע שנתחיל מהתחלה.
תגיד לי/לנו מה אתה רוצה לעשות+מה התקציב שלך ונראה איך מתקדמים
קח בחשבון שככל שהתקציב גבוה יותר כך איכות הרכב גבוהה יותר.
אם אתה רוצה להתחרות אתה צריך רכב טוב.

רן ענבר

agf998
16-12-2014, 07:12:48
שלום אסף וברוך הבא לפורום ולאתר
אצלי אף אחד מהקישורים ששמת לא עובד. בבקשה בדוק ותקן את הקישורים
ראשית אומר שראיתי את הודעתך באתר אחר... [אני מתבסס על הקישורים שפירסמת באתר אחר אבל לא הרבה אחרים יכולים לעשות זאת]
זה לא שאני לא מסכים עם מה שנכתב לך שם אלא שאיש לא טרח לשאול את השאלות הרלוונטיות או להסביר את המשמעויות.

ניכר שעשית שיעור בית בבחירת המוצרים אך ברשוך מספר שאלות:
ראשית, כתבת שאתה רוצה להתחרות.
תחרויות מתקיימות במסלולים מסודרים
הכי קרוב לנתניה זה המסלול ברישפון אבל מידע על ריכוז המסלולים ומקומות המפגש תוכל למצוא בקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?57761-%EE%F1%EC%E5%EC%E9%ED-%F9%E8%E7-%E5%EB%E1%E9%F9

כמה אלות בליווי נתונים:
1. כשאתה אומר שאתה רוצה "להתחרות" למה אתה מתכוון?
לעשות "רייסים" בשכונה או להסיע במסלול מקצועי?
2. בחרת ברכב להרכבה שמאפשר/מצריך בחירה של הרכיבים [מנוע/בקר/סוללה/סרוו ועוד] וכן הרכבה
יש לך ידע וניסיון בכך?
אני בדרך כלל לא ממליץ לגולש מוכשר ככל שיהיה לקנות רכב ראשון להרכבה.
3. המוצרים שבחרת:
א. הרכב... זה רכב סיני בעל איכות לא מוכחת... ליד הבית אולי הוא יהיה בסדר אבל במסלול אני בספק רב...
במסלול העומס שמופעל על הרכב הוא עומס עצום ורכב שאינו בנוי ברמה גבוהה פשוט מתפרק.
ב. הסרוו בעל מומנט של 4.5 ק"ג...פשוט חלש מידי לרכב שטח
הייתי הולך על סרוו של 8-9 ק"ג לפחות
ג. הסוללה שבחרת פשוט לא תכנס לבית הסוללה שברכב...
...היא במידה :Pack Size: 147 x 50 x 22mm
בעוד שבית הסוללה במידה: Battery Tray Dimensions: 142x46x24mm
ד. המנוע שבחרת הוא פי 3 בערך יותר מהיר ממה שהרכב מסוגל להתמודד איתו...
הפעלת הרכב עם מנוע כזה תביא לצריכת זרם מוגברת ושריפת הבקר.
ה. המטען שבחרת באיכות נמוכה מאוד ועלול להרוס את הסוללה.
מטען דומה הרס לי סוללה בעבר... וחבל.

אני מציע שנתחיל מהתחלה.
תגיד לי/לנו מה אתה רוצה לעשות+מה התקציב שלך ונראה איך מתקדמים
קח בחשבון שככל שהתקציב גבוה יותר כך איכות הרכב גבוהה יותר.
אם אתה רוצה להתחרות אתה צריך רכב טוב.

רן ענבר

1) את השלדה כבר קניתי כך שאין מה לעשות בעניין.
2) אני רוצה להתחיל מרייסים בשכונה ורק אז לעבור למשהו יותר רציני.
3) יש לי ידע רב וניסיון באלקטרוניקה וגם יצא לי לתקן בעצמי כמה מכוניות על שלט פשוטות בעבר אז ככה שאני יודע פחות או יותר איך כל העניין עובד.
4) בקשר לרכב אני לא רציתי לקנות משהו מטורף לפחות כרגע אלא משהו שיותר ייתן לי להתנסות קצת בכל העניין ורק אז לעבור למשהו יותר רציני.
5) את הסרוו כתבתי בטעות כי אני מתכוון להשתמש בו לדברים אחרים לגמרי וגם הרכב הוא 4X4 ככה שאין לי כל כך מה לעשות עם סרוו.
6) את בית הסוללה אני יכול "להרחיב" עם דרילר במקרה הצורך.
7) בקשר למנוע לא היה לי מושג שככה זה הולך הייתי בטוח שככל שהוא יותר מהיר ככה הרכב יהיה יותר מהיר.
8) גם בקשר למטען לא היה לי מושג. דרך אגב, יש אפשרות להשתמש בסוללות ליתיום איון? יש לי סוללות מסוג 18650 של 5A וגם בית סוללה של ארבע סוללות.
אין לי תקציב ספציפי אבל אני לא רוצה להוציא על יותר מדי כסף.
אני רוצה משהו פשוט אבל טוב שאני אוכל להסיע אותו בשכונה בלי שיעשה לי בעיות.

רן ענבר
16-12-2014, 13:11:52
אין צורך לצטט מגיב יחיד
אין בזה שום היגיון.

אני צריך להבין...
קנית כבר את כל המוצרים האלו?

מה קנית? ומה עדיין לא?
אתה רוצה קישורים למוצרים חלופיים?

סוללה כזו:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14081__ZIPPY_Flightmax_5000mAh_2S1P_30C_hardcase _pack.html
תכנס בלי בעיה ותספיק מבחינת נתונים.
גם דרמל לא יעזור לך עם הכנסת הסוללה שקנית למקומה...פשוט אין מקום מסביב.
מנוע+בקר כאלו:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25138__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushle ss_Power_System_4000KV_80A.html
חדשים יש אצלי בבית [אם תרצה במחיר עלות+משלוח]
אני די בטוח שגם סרוו פשוט וחזק אוכל למצוא לך איפה שהוא...

לגבי מטען: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6478__IMAX_B6_AC_Charger_Discharger_1_6_Cells_GE NUINE_.html
זה לא מטען טוב אבל זה "הרע במיעוטו"

השלט... לא להיט אבל יעשה את העבודה...
אם שלחת הכול ביחד רצוי שתכין לשלט אישור של משרד התקשורת.

רן ענבר

agf998
16-12-2014, 15:15:52
חשבתי שגם פה צריך לצטט כדי שזה ייתן לך התראה.
לא הבנתי, צריך בקר לכל מנוע בנפרד?
אין משהו שהוא ארבעה בקרים ביחד?

agf998
16-12-2014, 15:31:46
טוב אז אני אזמין אותם.

רן ענבר
16-12-2014, 15:48:17
פה... כשאתה מצטט אותי זה לא מתריע כמו באתרים אחרים... מה לעשות... באתר הזה, בעל האתר לא מקבל כסף מפרסומות ולכן אנחנו "עובדים" על איכות תגובות ולא על כמות
בכל מקרה גם המנוע שבקישור הנוכחי שלך לא מתאים... הוא מנוע 380 והוא קטן מידי בגודלו הפיזי.

אתה מסבך את עצמך יותר מידיי
למה לך לבחור גם מנוע וגם בקר כשאתה יכול לבחור "מערכת" שלמה
כבר ראיתי אנשים שבחרו מנוע מצויין של חברה א' ובקר מצויין של חברה ב'...אבל הם לא רצו לעבוד יחד.

אם אתה נורא רוצה לבחור לבד אז הנה ריכוז של מערכות בהוביקינג
מערכות לא עמידות למים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1133__1129__Cars_Parts-Brushless_Power_Systems_.html
מערכות עמידות למים:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__1134__1129__Cars_Parts-Waterproof_Power_Systems_.html
שים לב שמעורבבות שם מערכות לגדלים שונים ומשונים של רכבים
אתה צריך מנוע 540 ובקר של מעל 60 אמפר
מנוע של 3500 -5000 KV יהיה בסדר.

כעיקרון בקר שולט על מנוע אחד...
יש בקרים ששולטים על שני מנועים... אבל זה לא שייך לרכב שאנחנו מדברים עליו כרגע.

שאלתי לא מעט שאלות בתגובה מספר 4 ולא ענית עליהן.

רן ענבר

שמוליקו
17-12-2014, 08:41:17
חשבתי שגם פה צריך לצטט כדי שזה ייתן לך התראה.
לא הבנתי, צריך בקר לכל מנוע בנפרד?
אין משהו שהוא ארבעה בקרים ביחד?

מה זאת אומרת לכל מנוע בניפרד?
כמה מנועים אתה מתכוון להרכיב על הרכב?
אתה יכול לתקן את הלינקים כדי שניתן יהיה להבין על איזה רכב מדובר?

לדעתי (אחרי עיון בפורומים אחרים) אתה מתכוון לזה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27208__1_10_Quanum_Vandal_4WD_Electric_Racing_Bu ggy_KIT_.html)

אם כן ידידי, יש לך רק מנוע אחד ובקר אחד.
נראה לי שצריך לעשות קצת שיעורי בית ולפני שמתחילים לדבר עם מישהו שיש לו נסיון שיסביר לך איך עובד הרכב.
לבנות רכב מקיט ולהתאים לו רכיבים, לא ממש נושא למתחילים בלי ליוי צמוד.
זה אפשרי, אבל דורש השגחה.

הייתי מתחיל מקריאת המאמרים שיש כאן באתר ומישם ממשיך.

Alonjp
17-12-2014, 15:54:47
ברשותך אני אצרף את תגובתי מהפורום השני (אגב חבל להתנהל בשני פורומים).
נתחיל בקישור לרכב שאתה רוצה לקנות:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27208__1_10_Quanum_Vandal_4WD_Electric_Racing_Bu ggy_KIT_.html


אני חייב לציין שאין לי מושג מה אתה רוצה להשיג ברכישה הזו.
אתה רוכש רכב שבמילים עדינות הוא ממש לא משהו.
כל הרכב עשוי פלסטיק, כולל השלדה, כולל הבולמים, כולל השוק טוורים, וככל הנראה גם לא פלסטיק באיכות מדהימה.
בנוסף הדרייב שאפט נראה בעייתי, התכנון של הרכב נראה חנטריש, הצמיגים ככל הנראה עלובים, אין לו דיפרנציאל מרכזי ועוד ועוד...
אז נכון שהרכב עולה רק 60$, אך על זה אתה צריך להוסיף עוד מערכת בינונית בעלות של עוד 60$, סרוו הגוי יעלה עוד 20$, כך שסה"כ יוצא לרכב ARR כ-140$.
במחיר נגיעה משם אתה יכול לרכוש רכבים הרבה יותר רציניים עם יחס עלות/תועלת גבוה יותר וככל הנראה גם אמינים יותר.
לדוגמה אתה יכול לרכוש טראגי 1/8 ב-220$:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__25136__Basher_SaberTooth_1_8_Scale_Truggy_ARR_.h tml
הרכב גדול משמעותית מהבאגי 1/10.
י שלו צמיגים טובים יותר ועבירות גבוהה יותר בשטח.
התכנון שלו מודרני ונראה שהעתיקו אותו מהחברות המובילות בתחום.
יש לו שלדת אלומיניום 3.5ממ, שוק טאוורים מאלומיניום, דיפ' מרכזי, דרייב שאפטים נורמליים, בקר 100A ומנוע 3678 1845KV (הרבה הרבה יותר חזק ממה שאתה מתכוון לרכוש), סרוו כוח 18 ק"ג גיר מתכת, בולמי זעזועים מאלומיניום....
בקיצור, רכב ברמה אחרת.
וכל זה תמורת עוד 80-100 דולר?!

לדעתי הרכב שאתה רוצה לרכוש (או שכבר רכשת, באמת שאני לא מצליח לעקוב) הוא ממש לא מציאה.
וכמו שכבר כתבו לך, אם כבר אז תרכוש את גרסת ה-ARR בעלות של עוד כמה דולר.
אך בשום אופן לא הייתי משקיע סכום של 60$ על מערכת לרכב שעולה 60$!


ואם אתה שואל אותי אז במחיר של 290$ כבר הייתי רוכש את ה- Thunder Tiger XXT, טראגי חשמלית בגודל 1/10 מוצלחת מאוד (על פי ביקורות ברשת של חבר'ה רציניים).
http://www.ebay.com/itm/Thunder-Tige...item4d299c4823
אם יעניין אותך אני יסביר לך איך מגיעים לסכום שציינתי.
כאן מדובר כבר על רכב ברמה אחרת מחברה מובילה בתחום, רכב עם עמידות מוכחת, עם זמינות חלקים ברשת אך יותר חשוב גם בארץ (אך ככל הנראה לא תזדקק להרבה חלקים כי הרכב דיי אמין), עם ביצועים מצויינים (50קמ"ש עם 2S או 65 קמ"ש גם סוללת 3S וללא הגדלת פיניון!).
הרכב מגיע מוכן להסעה ודורש רק סוללה ומטען.
ואם יום אחד ימאס לך מהתחום/מהרכב ותחליט למכור סביר להניח שגם תוכל למכור אותו במחיר טוב בניגוד לרכב סיני שאתה מתכוון לקנות שככל הנראה תוכל לגרוט אותו.
http://www.bigsquidrc.com/thunder-ti...wk-xxt-review/

שתבין, אני לא נגד סיני זול להתחלה, אני פשוט נגד הרכב גרוטאה שאתה מתכוון לקנות.
לדעתי המינימום של המינימום זה הרכב שצרפתי לך בקישור הראשון.
או שאם בא לך שורט קורס אז הבנתי שדווקא הוא לא רע וגם דיי זול:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__48904__Turnigy_Trooper_SCT_4x4_1_10_Brushless_Sh ort_Course_Truck_ARR_CN_Warehouse_.html
רק יש לשדרג לו בקר ומנוע (הבנתי שניתן להזדכות על המקורי) ולשדרג לו צמיגים.

Alonjp
17-12-2014, 15:57:19
וזו תשובתי לשאלה שנשאלה: האם ה XXT יותר מקצועי מהטראגי הסיני של טורנג׳י:

היי,

מקצועי?! תגדיר לי מה זה מקצועי.
מבחינתי אין שום דבר מקצועי בתחום שהוא כולו תחביב.
יש טוב יותר וטוב פחות אך בשבילי אף רכב הוא לא "מקצועי".
יש כלי עבודה מקצועיים למי שעובד אתם, יש כלי מדידה מקצועיים למי שצריך, אך רכב שלט צעצוע תמיד יהיה כזה מבחינתי ולכן אני לא מתרגש מההגדרות של חלק מהחברים כאן.

האם הוא טוב יותר מהסיני, זאת כבר שאלה טובה.
עד שלא מנסים לא יודעים.
על פניו הסיני מראה יתרונות מבחינת גודל (1/8 מול 1/10), חלקי אלומיניום, דיפרנציאל מרכזי מול סליפר קלאץ' ב-XXT.
מבחינת מהירות הם זהים.
כל אלו על הנייר, איך זה בא לידי ביטוי בשטח אין לי מושג.
יש ביקורת מחמיאה מאוד של בחור שעושה רושם של אמין ביוטיוב:
http://youtu.be/wZol432MaBU

יש גם שרשור ארוך מאוד על הרכב עם הרבה מידע ב RCg:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2169606
על פניו נראה רכב דיי טוב אך יש כמה מגרעות:
1. איכות הרכבה לא משהו, בולמים שלא מורכבים טוב, צמיגים שלא מודבקים טוב, מנוע שהחיבורים שלו הפוכים, עוד.
אני אישית הייתי מפרק את הרכב לגורמים ובונה מחדש כמו שצריך.
2. הדיפים מגיעים ללא שמן כלל והבולמים מגיעים עם שמן דליל מידי.
3. הבולמים נוזלים באופן קבוע, אולי עם שמן סמיך המצב משתפר. באופן כללי הבולמים לא המוצלחים ביותר ויש דיווחים על בעיות פה ושם.
4. לבחור אחד הלך הדיפ׳ המרכזי לאחר מספר הסעות. יכול להיות שזה קשור לכך שאין בהם שמן.
5. הפינים של המתלים נשברים. ניתן להחליף אותם למקבילים של לוסי.
6. סרוו היגוי איטי מידי.
אך המגרעה הגדולה ביותר מבחינתי היא זמינות חלקים.
כאשר אתה רוכש רכב של thunder tiger אתה יכול להיות בטוח שזמינות החלקים תהיה טובה כיום וגם בעוד חמש שנים.
לעומת זאת אני בספק גדול אם תמצא חלקים לרכב של טורניג׳י בעוד חמש שנים, או אפילו מחר..
וזה דיי מבאס להיות תקוע עם רכב טוב אך ללא חלק מרכזי שבלעדיו הרכב לא זז.

מבחינת ביצועים לא חסר לרכב הזה כלום ועושה רושם שהוא נותן תמורה טובה לכסף.

מצד שני יש את ה XXT שאומנם קטנה יותר אך מציגה ביצועים זהים ואם להאמין לביקורת של bigsquidrc (ואני אישית מאמין להם) עמידה מאוד בהתעללות ונותנת שליטה מעולה ברכב.
נערך לאחרונה ע"יAlonjp; היום ב-

רן ענבר
17-12-2014, 16:53:27
משום מה הקישורים להוביקינג אינם עובדים
תיקנתי את הקישורים במודעה הראשונה

הדיון ב RCG הוא על הרכב הבא:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25136__Basher_SaberTooth_1_8_Scale_Truggy_ARR_.h tml

אני חושב ששוב ושוב אנחנו מגיעים לאותה נקודה.
הנקודה היא האם לקנות כרב סיני להתחלה? בעד ונגד.
מצד אחד מקבלים ביצועים סבירים בכלום כסף
ומצד שני אין מתנות חינם וגם לא בזול...יש סיבה למה הרכבים האלו זולים
בבאשר טוף' [טראגי 1/8 של חברה &^%$#@ שבקישור למעלה] עברתי על התמונות ובכל תמונה היה לפחות חלק אחד שהפליא אותי מסיבה כזו או אחרת
לטעמי זו מלכודת דבש שמושכת אותך עם מחיר נמוך וכשהבנת שזה רכב בעייתי אתה כבר מתבאס אם למכור או להמשיך לתחזק...
[והאמת היא שרק עכשיו אני קורא לעומק את התגובה שלך [אלון] ורואה שכתבת את אותם דברים רק בפרוט שצויין ב RCG]

אני חושב שעם כל הכבוד להוביקינג ולרכבים הזולים שהם מוכרים הם בעייתיים לתחזוקה עקב מבנה בעייתי והעדר חלקים זמינים בארץ.
ושוב...חשוב לציין כי הבעיה היא לא בביצועי הרכב אלא במבנה, בתחזוקה, באיכות החומרים וזמינות החלקים.

אני מכבד את רצונך לבנות/להרכיב רכב אבל לדעתי פה אתה טועה
הרכב שבחרת מגיע כמעט מורכב אך באיכות נמוכה מאוד
בחירת החלקים באופן עצמאי אך ללא נסיון גרמה לך לקנות מוצרים שאין לך מה לעשות איתם ובכך לבזבז לא מעט כסף.
אני ממליץ לך שלפני שאתה קונה... תתיעץ!

רן ענבר

Alonjp
17-12-2014, 18:37:08
הקישורים תוקנו.
לדעתי לטראגי של טורנג׳י יש פוטנציאל גדול אך צריך להשקיע בה קצת.
רוב השיפורים עולים גרושים ויביאו את הרכב לרמה טובה מאוד.
הבעיה היא אי וודאות לגבי זמינות חלקים בעתיד.
אופציה היא לרכוש מלאי ידון מאוד של חלקים ולשמור לשעת צרה.
זה מבאס לזרוק סתם כסף מראש.
מצד שני עלות החלקים פשוט מצחיקה.
החלטה לא חד משמעית.

עריכה,
בדקתי קצת את עלות חלקי החילוף של הרכב המדובר והגעתי לשתי מסקנות.
1. העלות פשוט מגוכחת! בחלק מהמקרים עשירית מעלות חלקי חילוף של חברות מובילות.
כך שאם הייתי רוכש רכב כזה הייתי מכין לי מלאי חלקים לשעת צרה.
2. זמינות החלקים בעייתית מאוד!
לדוגמה זרועות או חלקי הדיפרנציאלים לא זמינים כרגע.
מבחינתי זה deal breaker!!!

רן ענבר
17-12-2014, 19:23:31
אני אחזיר אותך לרגע לרכב מיני שהיה לי כשרק התחלתי.
בגלל שהייתי מתחיל ולא ממש הבנתי מה אני עושה, שיפרתי אותו מעל ומעבר למה שהוא נועד אליו.
התוצאה, כל יום אני חוזר לפני שנגמרו הסוללות...כל פעם תקלה אחרת
החלקים היו זמינים, היה לי מאגר של חלקי חילוף [בשלב מסויים קניתי רכב שנשרף לו הבקר לחלקי חילוף באיזה 100 ש"ח בלבד]
וכך למרות שהרכב היה משופר ולמרות שחלקי החילוף היו זמינים אי אפשר היה להנות מהרכב בגלל שהרכב "התפורר"

עכשיו בהדגמה לרכבים שלפנינו:
עלול להיווצר מצב שבו אגרת חלקי חילוף במחיר מצחיק אבל עדיין אתה לא מצליח להנות מהרכב כי הרכב לא מחזיק מעמד...
תוסיף לזה מצב שבו נשב לך בדיוק החלק שחסר לך... ואתה תקוע עד העצם.

ד"א ראיתי איזו רשימת חלקים שנערכה ע"י גולש בפורום אחר...
90 אחוז מהחלקים שבאותה רשימה ישארו ללא שימוש ואלו שלא ברשימה...יחסרו מאוד.

כמעט בילתי אפשרי לצפות מראש איה חלק יהרס.

רן ענבר

Alonjp
17-12-2014, 19:57:18
רן לא התכוונתי שצריך לשפר את הרכב אלה רק לתקן כמה נקודות חולשה בודדות.
לדוגמה הרכבה מחדש לא עולה כסף כלל.
מילוי שמן בדיפים והחלפת שמן בבולמים לא עולה הרבה.
גם החלפת פינים זה עניין של גרושים והחלפת סרוו היא דבר שבשיגרה גם ברכבים שעולים פי ארבע.
אין כאן שום שיפור, סה״כ טיפול נקודתי.
המערכת של הרכב לא דורשת שיפור וגם הבולמים לא (אולי רק מוט הבולם לאחד חזק יותר בעלות של ארבע דולר).
צמיגים זה גם כן דבר שמשדרגים לפי הצורך גם ברכבים שעולים 600$.

אך שוב, זמינות החלקים פשוט מורידה את החשק.
יהיה הרכב הכי טוב שבעולם, דיפרנציאל זה דבר שהולך גם ברכבים היקרים ביותר.
אך כאשר הולך לך דיפרנציאל ואין לך מאיפה להשיג אחד אחר אז הרכב יושב במחסן ומעלה אבק.
זה פשוט מבאס שזו הגישה של טורניג׳י והובי קינג.
ניחא היה להם אתר ייעודי למכירת חלקי חילוף כמו שיש ל ofna, אך אין להם כזה.
לדוגמא, ל ofna pirate monster בת ה-15 שלי עדיין ניתן להשיג כל חלק ללא בעיה דרך המחסן שלהם.
וזה לרכב בן 15 שנים.
מצד שני יש את הטורניג׳י שכבר עכשיו לא ניתן להשיג להם חלקים, והרכבים בני פחות משנה..
אם הם יטפלו בבעיה שו אז לדעתי יש להם פה ושם אחלה רכבים.
אבל בינתיים זה סוג של הימור.

האם הייתי לוקח את ההימור בעצמי, וואלה לא בטוח, אולי כן.
כי מצד אחד זה הימור, אך מצד שני הטראגי הכי זולה בגודל 1/8 עולה לפחות פי-2..

רן ענבר
17-12-2014, 20:17:31
אני שוב אומר:
ממבט פשוט ברכב הזה אני צופה לו לא מעט בעיות.
לדעתי הדברים הפשוטים שאתה מתאר הם סממן לדברים חמורים בהרבה שיצוצו אחרי שעות נסיעה בודדות.
הכול סביב הרכבים האלו הוא הימור.
לך כבר יש רכב.
אם רכב אחד מושבת אתה לא יושב ומחכה...
פותח האשכול או גולש מתחיל עלול למצוא את עצמו תקוע
אתה יכול לקחת את ההימור. פותח האשכול או מתחיל אחר לא יכול.

רן ענבר

Alonjp
18-12-2014, 13:02:37
רן, אין לי מושג איך אתה יכול לחזות בעיות ברכב רק מהתבוננות בתמונות ברשת.
זה כנראה כישרון שאין לי.
אני מעדיף לחקור קצת ברשת מתגובות של משתמשים שבפועל בעלים של רכב מסוג זה.
והביקורות דווקא מאוד טובות.
לא שמעתי אף לא ביקורת אחת שלילית.
התלונות היחידות הן על זמינות החלפים ויש הטוענים כי זה נובע ממחיר החלפים הנמוך ומהעובדה שהרבה אנשים מפחדים להתקע בלי חלקי חילוף ולכן מראש רוכשים כמות גדולה למלאי ומרוקנים את המלאי של HK.

אם אתה מעוניין לקרוא קצת על הרכב אז להלן מספר קישורים רלוונטים:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2169606&page=8
http://www.ultimatercnetwork.com/forums/showthread.php?t=214396&page=6

יש עוד מספר קישורים ב URC שעכשיו קצת קשה להשיג אותם עקב התקלה הארוכה שיש להם באתר (ממש חבל).

בכל מקרה, לאחר קריאה דיי ארוכה על הרכב עולה כי:
1. הוא מציג ביצועים מעולים ולא נחותים מרכבים שעולים הרבה יותר.
2. הוא מציג אמינות דיי טובה ולא נופלת מרכבים אחרים.
3. הוא פלטפורמה מאוד נוחה לשיפורים ויש הרבה מודיפיקציות שניתן לעשות לו בעלויות נמוכות יחסית.
4. זמינות החלקים של HK דיי לוקה בחסר וזה מרתיע לקוחות פוטנציאלים, ובצדק!

הייתי מסכם זאת שנקודת החולשה של הרכב הזה היא זמינות חלקי חילוף בהווה ועל אחת כמה וכמה בעתיד.

רן ענבר
18-12-2014, 18:04:05
אני אתן לך דוגמה לבעיה שעולה מהתבוננות ברכב:
הנה רכב שעלה פה באחד האשכולות:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__53844__Turnigy_1_10_4WD_Brushless_SCT4_ARR_V2.ht ml
אני מסתכל על התמונות וחסר לי משהו....
אני רואה שהסקוטשים שמחזיקים את הסוללות נוטים למטה אבל אין לי תמונה של תחתית הרכב
חיפוש קצר ברשת מביא את התמונה הזו:
117900
ואני שואל את עצמי: מה שונה הרכב הזה מכמעט כל רכב אחר שאנחנו מכירים?
למה תחתית הרכב אינה חלקה?
האם ייתכן שבכל רכב אחר שאנחנו מכירים הריצפה חלקה ופה, דווקא פה עלו על איזה סטארטאפ מטורף?!
ד"א. אני לא יודע אם אתה מכיר את התופעה הזו ברכבי שורט קורס:
כשמסיעים במסלול מסודר, לרוב מרטיבים את האדמה כדי לקבל יותר אחיזה ובעיקר כדי למנוע מהרכבים להזיז את האדמה
ובכן, יצא לי להסיע רכב שורט קורס אחרי שמישהו "הגזים" קצת עם הרטבת המסלול [תופעה שיכולה לדמות הסעה כיממה לאחר גשם]
ואחרי 1/4 שעה נגמרה הסוללה...הלכתי להרים את הרכב ולהפתעתי הרכב שוקל כ 6-7 ק"ג
הסרת החופה מגלה שכל חלקו העליון של הרכב מלא בבוץ.
הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהחופה מכסה את גלגלי הרכב, כל בוץ שעף מהגלגלים פוגע בחופה ונופל פנימה
למה אני מקשקש לך בשכל?
כי הרכב שבקישור הוא דוגמה לרכב שלא רק אוסף חול ובוץ מלמעלה אלא יוצר גרר גם בחיכוך שלו באדמה.

וזו כמובן רק דוגמה...אבל דוגמה למשהוא שגורם לי להתרחק מרכב
אם יש דבר נוסף שתמיד מרחיק אותי מרכב מסויים זה ברגים
ברגי פיליפס הם מקור עצום לתקלות...בורג שלא נפתח הורס גם את החלק אליו הוא מחובר
לצערי למדתי את זה על בשרי דווקא מאחד הרכבים הכי טובים של קיושו...ה STRR
היום, קיושו מתחילים לרדת לאט לאט מברגי פיליפס ומשאירים אותם רק ברכבי ה RTR

ד"א.
מעולם לא טענתי שיש בעיה בביצועים של הרכבים כל עוד הרכב נוסע.

רן ענבר

Alonjp
18-12-2014, 18:40:40
רן בחיי שאני לא מבין אותך.
אתה כתבת

ממבט פשוט ברכב הזה אני צופה לו לא מעט בעיות
וכאשר אני שואל איך אתה עונה על רכב אחר לגמרי.
לא רק שבחרת ברכב אחר עוד הוספת ובחרת ברכב הכי חנטריש שיכולת למצוא בהובי קינג וכזה שלא דיברנו עליו כלל בשרשור (יש להם שורט קורס אחר ברמה גבוהה יותר)
אז האם יש דברים ספציפים שאתה מבחין בהם בנוגע לרכב המדובר (הטראגי 1/8)?

לגבי ברגי פיליפס, אני מסכים שיותר נוח ברגי אלן אך זה לא אומר שפיליפס זה השטן בהתגלמותו.
זה שיש לך ניסיון רע עם פיליפס בקיושו אומר ש:
א. המברגים שלך לא התאימו לראש הבורג.
ב. קיושו השתמשו בברגים מאיכות נחותה.
ג. שילוב של שניהם יחד.
לי יש אופנה בת 15 עם ברגי פיליפס במצב חדש ומעולם לא נתקלתי באף בעיה.

בכל מקרה עובדה היא שזה בסופו של דבר לא גורם לך להמנע מלרכוש רכב מסויים אחרת לא היית רוכש קיושו.
ואם זה כל כך מפריע אז תמיד ניתן להחליף ברגים בברגיה הקרובה אליך בעלות זניחה ועל הדרך הם גם יהיו אל חלד.

רן ענבר
18-12-2014, 19:04:14
א. הדגמתי את המצב בו מהסתכלות על תמונות ניתן לראות בעיות של רכב.
ב. נכון שהרכב שעליו הדגמתי לא מופיע באשכול זה אבל הוא הוזכר באשכול הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?76817-%F2%E6%F8%E4-%E1%E1%F7%F9%E4!!!!&p=494139#post494139



מצד שני רכב פשוט וזול, אך עדיין לא ברמת צעצוע, ניתן לרכוש בפחות מ-1000₪ וזה כולל הכול.
לדוגמה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__53844__Turnigy_1_10_4WD_Brushless_SCT4_ARR_V2.ht ml

למרות שלדעתי פשוט התבלבלת ברכב
ג. החלפת ברגים זה לא דבר כל כך פשוט...
בקיושו או בחברות ותיקות ניתן למצוא ברגים לכל רכב בקישור הבא:http://www.rcscrewz.com/index2.php/rcparts/stainless-screw-kits-cars-trucks/cPath/1
לרכב של הוביקינג [שאפילו לא כתוב מי מיצר אותו] אין "ערכת ברגים" דומה...
*** מנסיוני עם בירגיות בדרום ת"א...קניית 20 ברגים מכל סוג כפול כ 20-30 סוגים זה לא דבר זול כלל.
ד. ההסבר שלי לבעיות עם הברגים מצביע על שני מקורות:
1. מברגים חרא...
2. לוקטייט
כך או כך הפקתי את הלקחים מאותו רכב...
ה. דוגמה לדבר שנראה לי מאוד בעייתי ברכב הזה הוא העדר תומכי שילדה דבר שעלול לגרום לקריסת השוק טאוורים כמו שקורה ב MT4 של TT
אין בכוונתי להתנצח איתך על כל בורג ברכב הזה...
אם אתה נורא רוצה אפתח את השירטוטים והתמונות שלו ואערוך רשימת דברים שנראים לי בעיתיים
אולי אני צודק ואולי לא
אולי זה רכב שנוסה בבאשינג ואני מסיע במסלול וזה מקור הבפער
אולי יכולים להיות הרבה דברים...אלו השערות כאמור

רן ענבר

Alonjp
18-12-2014, 20:08:03
סבבה.
לגבי הברגים לא הבנתי אותך, למה לקנות 20 ברגים מכול סוג?!
אני הלכתי עם רשימת ברגים לאלמוג (חנות בחיפה) וקניתי מכל סוג בורג אחד או יותר לפי הצורך.
סה״כ עלה לי גרושים כך שאפילו לא הסכימו לקבל ויזה.. :rolleyes:

לגבי הרכב הספציפי, אני מציע לך לעבור קצת על השרשורים שצרפתי.
האמת שהנקודה שהעלת לגבי היעדר תומכות היא נכונה, אך היא נכונה גם לגבי רכבים שעולים פי-2 כפי שציינת גם כן.
יש מוד דיי נפוץ שמתקינים תומכות של לוסי מקדימה ואחור בעלות זולה.
כל המידע נמצא בשרשור של URC.
זה לדעתי עוד ייתרון, שיש כל כך הרבה מידע כי הרכב מסתבר דיי פופולרי.

אך אני חוזר ואומר, היעדר מלאי של חלקי חילוף זמינים דיי מרתיע אותי.
למרות שגם כאן מסתבר שיש חלקים של רכבים אחרים (של HK וגם של אחרים) שמתאימים וניתן למצוא המלצות שלהם בקישור.

לדעתי בתקציב מוגבל זה רכב מאוד מאוד מעניין.
והאמת שגם אם יש תקציב גדול יותר עדיין זה רכב מעניין.

רן ענבר
19-12-2014, 06:12:03
לצערי אני קצת רחוק מחיפה...
בתל אביב משום מה חנויות הברגים מתפלצנות ורק לעיתים רחוקות עושות טובה שבה הן מסכימות למכור פחות מ 100 יחידות...
דבר נוסף: ברגים מילמטריים רגילים באורכים שונים אין בעיה למצוא.
אבל פה ושם יש ברכבים ברגי פלסטיק בעלי הברגה גסה ואותם קשה למצוא.
למעלה נתתי קישור לאתר שמוכר ברגי אל חלד/נירוסטה עם ראש אלן לפי רכב במחיר שווה לכל נפש.

לגבי הרכב האמור.
אני אעבור בעיון על הקישורים בשבת.
בגדול הנטיה שלי היא "להנות מין המוכן"...
אפשר לקנות רכב זול ולשפר אותו
ואפשר לקנות רכב יקר ולא להשקיע בו שקל.
הנטיה שלנו להקל ראש בשיפורים הקטנים והזולים היא טעות...
הדולרים הבודדים של כל שיפצור/תקלה מתווספים אחד לשני והופכים לסכום לא מבוטל.

אני מסכים שהמחירים של הרכבים הסיניים הם חסרי תקדים.
בסכום הזה ניתן לקנות רכב+קיט כחלקי חילוף ולפתור את רוב הבעיות

אני נוטה להתרחק מהרכבים האלו...

רן ענבר

agf998
22-12-2014, 22:14:38
היי,
קודם כל, אני רוצה להבהיר משהו שרוב מי שכל מי שהגיב באשכול הקודם כנראה לא כל כך הבין:
אני כבר קניתי את הסוללות ואת הבאגי!!!
והמשלוח הגיע אלי היום.
יש לי גם את הESC הזה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25138__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushle ss_Po)
השלט והמקלט הזה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12177__HK_300_3_Channel_2_4ghz_FHSS_Ground_Radio .html)
את הסוללות האלה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18503__B_Grade_4000mAh_3S_30C_Lipoly_Battery.htm l)
הסוללה אמנם קצת יותר גדולה מהמקום שלה ברכב, אבל עם דרמל הצלחתי להגדיל קצת את התושבת ועכשיו היא נכנסת
ואת הסרוו הזה (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18503__B_Grade_4000mAh_3S_30C_Lipoly_Battery.htm l)
עכשיו אני צריך עזרה בהרכבה של הרכב.
איך אני מחבר את כל הדברים יחד?
ודרך אגב, בנוגע לכל מה שכתבו באשכול הקודם, גם אם אחרי כמה זמן יימאס לי מהרכב הזה, אני תמיד יכול להוציא ממנו את החלקים ולהשתמש בהם לרכב אחר...

רן ענבר
23-12-2014, 18:50:21
תתחדש.
הגיע מהר.
יש לך את מדריך הרכבה של הרכב?
איפה נתקעת?
פיניון יש לך?

אם זה יעזור אני גר במודיעין ואשמח לעזור.

רן ענבר

agf998
27-12-2014, 13:08:10
יש לי פיניון.
הבעיה שלי היא ש:
1) הסוללה שהמלצת לי לקנות לא טובה כי היא שני תאים ואני צריך שלושה. הבעיה היא שכבר קניתי שלוש כדי שיהיה לי ספייר ופתאום אני מגלה שהמאוורר של הבקר בקושי מסתובב אבל כשאני מחבר את הסוללה שאני קניתי הוא מסתובב מעולה. אני לא בא אליך בטענות או משהו, אני רק מציין עובדות.
2) הבקר עובד, המקלט מקבל אות מהשלט, אבל בת'כלס המנוע לא מסתובב.
3)הקבלים שמחוברים לבקר מתחממים אחרי שתי דקות שהוא דולק.
בתודה מראש לעוזרים,
אסף.

Alonjp
27-12-2014, 13:57:13
כתוב במפורש במפרט הבקר שהוא עובד על 2-3S lipo, כך שלא צריכה להיות בעיה להסיע עם סוללת שני תאים.
רן המליץ לך על סוללת שני תאים בכדי שלא תפרק את הרכב על ההסעה הראשונה (ובצדק).
אני עדיין לא הבנתי מה הבעיה שלך עם המערכת.
כאשר המאוורר מחובר הרכב לא נוסע וכאשר אתה מנתק אותו הוא כן נוסע?!
אולי תנסה להעלות סרטון ליוטיוב כך שנוכל לראות על מה מדובר..
נשמע לי שאולי אחד החיבורים שלך לא נכון.

אגב, בפורום השני כתבת שהמערכת לא עבדה כלל עד שחיברת את כבל הסנסור שלך.
אתה מודע לזה שהמערכת שלך היא sensorless??
אם כן, אז איזה כבל בדיוק חיברת?

בקיצור, לעזור לך על עיוור זה קצת קשה כמו שאתה מבין.
תעשה לעצמך טובה ותעלה תמונות וסרטון שיבהירו את המצב ואז אולי נוכל לעזור לך.

רן ענבר
27-12-2014, 14:08:56
לא.לא.לא...
ראיתי איזה סירטון בפורום אחר.
אתה קנית את המנוע שאמרתי לך...
אבל עם הבקר שהיה לך.
קנית סוללה...
אבל אתה משתמש במחבר לא מתאים ולכן מתחמים לך המוליכים.
המנוע לא עובד כמו שצריך בגלל 2 סיבות אפשריות.
1. מחברי המתח הלא מתאימים.
2. לא סינכרנת נכון בין המשדר לבקר.

כדי לעזור לך בצורה רצינית צריך ממך מידע רציני.
אני צריך תמונות... לא סרטונים.
בסירטונים רואים בחטף יותר מידי באלגן.
כמה תמונות טובות יפתרו את רוב הבעיות.

קח בחשבון: זה לא משנה כמה אתה אדם מוכשר... קפצת לאוניברסיטה לפני שלמדת לכתוב...
וזו הסיבה שאתה נתקע.
אם היית מתיעץ על הציוד והדרך לפני שקנית הכול היה נמנע.
אבל תעלה תמונות ונראה איך אפשר להתקדם.

רן ענבר

נ.ב. תבטל את הזמנת הסוללה עם ה 3 תאים.

agf998
27-12-2014, 15:26:51
לא.לא.לא...
ראיתי איזה סירטון בפורום אחר.
אתה קנית את המנוע שאמרתי לך...
אבל עם הבקר שהיה לך.
קנית סוללה...
אבל אתה משתמש במחבר לא מתאים ולכן מתחמים לך המוליכים.
המנוע לא עובד כמו שצריך בגלל 2 סיבות אפשריות.
1. מחברי המתח הלא מתאימים.
2. לא סינכרנת נכון בין המשדר לבקר.

כדי לעזור לך בצורה רצינית צריך ממך מידע רציני.
אני צריך תמונות... לא סרטונים.
בסירטונים רואים בחטף יותר מידי באלגן.
כמה תמונות טובות יפתרו את רוב הבעיות.

קח בחשבון: זה לא משנה כמה אתה אדם מוכשר... קפצת לאוניברסיטה לפני שלמדת לכתוב...
וזו הסיבה שאתה נתקע.
אם היית מתיעץ על הציוד והדרך לפני שקנית הכול היה נמנע.
אבל תעלה תמונות ונראה איך אפשר להתקדם.

רן ענבר

נ.ב. תבטל את הזמנת הסוללה עם ה 3 תאים.

אני עכשיו רק שמתי לב.
בטעות הזמנתי את המנוע והבקר שכתבתי בהתחלה והורדתי את המנוע והבקר שהמלצתה לי עליהם מהעגלת קניות במקום להוריד את הראשונים.
אני עכשיו אצלם את הכל ותכף אעלה את התמונות.
רק אם יש דברים מסוימים שאתה רוצה שאני אצלם, תגיד לי.

רן ענבר
27-12-2014, 15:38:09
תצלם את כל המערכת
תעלה לפה את הקישור ליוטיוב שנתת בפורום אחר [שים לב לשנות את הגדרות הסירטון כי הוא מוגדר כפרטי]
אני חייב לומר לך שסדר הפעולות שלך בסירטון הוא שגוי מהתחלה ועד הסוף
א. מדליקים קודם את המשדר...תמיד.
ב. מחברי הבננה אינם מתאימים בכלל.
אפילו המחבר הסיני הכי מאעפן יותר טוב מבננה הזו.
ג. מדליקים רק כשהכול מחובר... לא מחברים תוך כדי את הבקר למקלט
ד. אסור להפעיל את המנוע ללא עומס...

את הבקר ראיתי... איזה מנוע יש לך בסוף?... כמה KV?
תתקן/תוסיף קישורים לציוד האמיתי שיש לך...
יש לך פיניון? [הגלגל שיניים שעל המנוע]

אני לא כותב דברים כדי לבאס אותך...למרות שזה מבאס לקרוא אותם
אתה פשוט עובד בסדר לא נכון...
חבל. חבל על הזמן ועל הכסף שאתה מוצא.
אי אפשר לקנות ציוד בלי ידע, לחבר אותו בלי ידע ולקוות שזה יעבוד...זה לא כזה פשוט.

תעלה את המידע שביקשתי ונראה איך מתקדמים.

מאיפה אתה בארץ???

רן ענבר

agf998
27-12-2014, 18:03:00
http://youtu.be/w2R2m21Kusg
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23354__Turnigy_TrackStar_3_5T_Sensored_Brushless _Motor_9150KV.html
118298118299118300118301118302118303118304
אני גם לא מתבאס לקרוא אותם כי אני יודע שאם לא הייתי עושה את כל הטעויות האלה לא הייתי מבין הרבה דברים חשובים אחרים...
ואני גר בנתניה...

רן ענבר
27-12-2014, 18:41:03
או. זה יותר טוב...
עכשיו לפחות אנחנו יודאים על מה אנחנו מדברים

א. עצור הכול
גש לחנות תחביב וקנה כמה זוגות של מחברים למתח.
גם המחברים החדשים אינם מתאימים הם אומנם פחות גרועים מהקודמים אבל אינם מותאמים למה שצריך ברכבים כאלו.
אני משתמש במחברי דינס שנראים כך:
118310
אבל כל מחבר אחר יכול לעשות את העבודה

אל תפעיל את המערכת ללא מחברי מתח רציניים
אתה צריך להבין שהמחברים יוצרים התנגדות חשמלית עצומה שמפריעה למערכת לעבוד.

שים לב:
הלחמת מחברים כאלו על סוללה אינה סיפור אך מצריכה מלחם טוב
יש להשתמש בבידוד מתכווץ ע"פ סוג המחבר
בתהליך ההלחמה ובכלל, יש להימנע בכל מחיר מקצר על הסוללה אשר יביא להרס מוחלט של הסוללה בחלקיק שניה.

ב. הקבלים מתחממים...
ראיתי שעל הרכב מותקן מנוע 9150 KV
על פי הערכה שלי הפיניון שמותקן עליו הוא של 18-20 שיניים...
אני מסיע עם פיניון דומה רכב 2X4 עם מנוע בעל 4000 KV בלבד
המנוע לא עובד/יעבוד כי יחס ההעברה אינו נכון
למנוע קשה מאוד להסתובב... למען האמת... להערכתי אין שום סיכוי שהקומביציה הזו תעבוד לאורך זמן...
משהוא ישרף
אני ממליץ לך לקרוא את המאמר הזה: התאמת מנוע,בקר ויחס העברה לרכב (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?69724-%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A7%D7%A8-%D7%95%D7%99%D7%97%D7%A1-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91) [לחץ על הכיתוב, זה קישור]

ג. לצערי... פנית ליעוץ מעט מאוחר מידיי.
קשה לי לראות איך פותרים את כל הבעיות בהתכתבות בפורום...
כשאין לך רקע/ניסיון קודם בתחום הכול חדש וזה לא משנה כמה אתה אדם אינטליגנטי, הסיכוי להצליח יורד.

ד. אני שוב מזמין אותך למודיעין.
נעבור על הדברים... נלחים מחברים נורמליים ונראה איך מתקדמים

ד"א בהמשך אצרף את האשכול הזה לאשכול הקודם [עם הכותרת של האשכול הקודם].

רן ענבר

agf998
27-12-2014, 20:09:10
יש לך סקייפ?
אני אשמח לעשות שיחת וידאו בסקייפ כדי שתוכל להדריך אותי פנים מול פנים.
במשך השבוע אמורים להגיע אלי המנוע והבקר האלה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25138__Turnigy_TrackStar_Waterproof_1_10_Brushle ss_Power_System_4000KV_80A.html
וגם את המחברים האלה (כמו המחברים שמחוברים לסוללה כשהיא מגיעה):
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20228__Individual_HXT_3_5mm_connector_for_motor_ ESC_12pc_.html

רן ענבר
27-12-2014, 20:22:38
אין לי סקייפ...
סוף סוף מנוע ובקר שמתאימים לרכב.

המחברים שבקישור השני הם מחברים מהסוג המשמש לחיבור/ניתוק בין הבקר למנוע לצרכי תחזוקה
אם תסתכל בקישור של המנוע והבקר תוכל לראות אותם

אני לא ממליץ לך להשתמש במחברים כאלו לסוללה
זה מקור לתקלה וקצר.

יסלחו לי חובבי הוביקינג... מחברים לסוללות אני לא קונה משם.
בעבר קניתי, התקלות שנגרמו עקב האיכות הנמוכה עלו לי יותר מידי...

שים לב שכשהמנוע והבקר מגיעים צריך לעשות סינכרון בין המשדר לבקר [אני מקווה שעשית את זה בבקר הזה]
סינכרון למשדר ולבקר זה התהליך הבא:

בקישור שנתת מתחת למחיר יש באנר סגול שכתוב עליו FILES:
זה המדריך:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/326289071X551644X5.pdf
שם תוכל למצוא מדריך לבקר שלך [באנגלית] ושם גם תוכל לקרוא את מה שאני כותב לך עכשיו:
1. חבר סוללה לבקר [כבוי] והדלק את המשדר.
בסמוך למתג הבקר יש לך לחצן
לחץ על הלחצן והחזק אותו תוך שאתה מדליק את הבקר.
המשך להחזיק את הלחצן עד שנורית הבקר תדלק קבוע בצבע כתום
2. שחרר את הלחצן ולחץ במצערת המשדר על פול גז קדימה.
המשך להחזיק את הדק המצערת... נורית הבקר תהבהב ואז תדלק קבוע
3. העבר את הדק המצערת למצב עצירה מלאה/רוורס
המשך להחזיק את הדק המצערת... נורית הבקר תהבהב ואז תדלק קבוע [צבע שונה]
4. שחרר את הדק המצערת למצב ניטראלי
נורית הבקר תהבהב ואז תדלק קבוע [שני צבעים יחד] ואז תכבה...
5. כבה את הבקר...
זהו...סע לשלום ותחזור בשלום




רן ענבר

agf998
27-12-2014, 21:42:23
אני צריך לחבר מקור מתח נפרד למקלט?
כי זה לא עובד לי.
אני מדליק את הבקר תוך לחיצה על הכפתור האדום,
הנורה נדלקת ישר בכתום קבוע, אבל כשאני לוחץ על ההדק של השלט הבקר לא מגיב בכלל.

רן ענבר
27-12-2014, 22:04:47
לא צריך לחבר מקור מתח נפרד למקלט.
המקלט מקבל מתח מהבקר
הבקר צריך להיות מחובר קבוע למקלט [שים לב לחיבור בכיוון הנכון של הקונקטור עם ה 3 מוליכים למקלט]
סדר ההפעלה הוא :
1. הדלקת משדר
2 חיבור סוללה.
3. הדלקת בקר [שמפעיל גם את המקלט והסרוו]

כשאתה לוחץ על הדק השלט... אין תנועה במנוע... אבל היגוי? יש?

שים לב שהבקר שיש לך כרגע אינו מאותה סידרה/יצרן כמו הבקר שנתתי לך בהוראות בתגובה למעלה.
התגובה למעלה מיועדת לבקר שיהיה לך בעוד כמה ימים

זה הבקר שיש לך???
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28375__HobbyKing_X_Car_60A_Brushless_Car_ESC_sen sored_sensorless_.html

רן ענבר

agf998
27-12-2014, 22:15:04
כן זה הבקר.
וכן יש היגוי.

רן ענבר
27-12-2014, 22:36:22
זה בגלל שלא סינכרנת/כיילת/התאמת בין המשדר לבקר
הבקר שלך הוא למעשה בקר הוביווינג המשווק תחת שם המותג הוביקינג
כנס לקישור הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?57798-%FA%F8%E2%E5%ED-%E4%E5%F8%E0%E5%FA-%E4%F4%F2%EC%E4-%EC%EE%F2%F8%EB%E5%FA-%F0%F4%E5%F6%E5%FA
הורד את הקובץ השלישי מלמעלה
הוראות הכיול נמצאות בעמוד ה-4 של המדריך

בדקתי... זה אותן הוראות
תהנה מזה שזה בעיברית

רן ענבר

agf998
28-12-2014, 22:49:47
טוב זהו. הכל מוכן. הרכב נוסע מדהים!!!!
אני אעלה סרטון בדקות הקרובות...

רן ענבר
29-12-2014, 05:29:56
מה פתר את הבעיה?

תבדוק טמפרטורה של המנוע והבקר...

רן ענבר

agf998
30-12-2014, 13:34:25
פשוט קיבלתי את המנוע והבקר החדשים,
וכיילתי בין המקלט לבקר.
עכשיו פתאום אחרי שהיא נסעה יומיים,
פתאום יש בעיה אחרת.
הבקר עובד, המקלט עובד, המקלט מראה שיש אות מהמשדר (השלט), אבל הרכב לא נוסע...
ניסיתי לכייל את הבקר והמקלט עוד פעם, אבל זה עדיין לא עובד.
מה לעשות?

נ"ב: בדקתי את הטמפרטורה של המנוע והבקר והיא תקינה...

רן ענבר
30-12-2014, 17:00:49
עצור רגע.
קשה להבין ממה שכתבת אם הרכב נסע עם המנוע והבקר החדשים או הישנים?
יש היגוי בזמן שהמנוע לא עובד?
הסוללה טעונה?
מה הייתה הטמפרטורה של המנוע והבקר?

רן ענבר

agf998
30-12-2014, 17:05:04
אז ככה,
1) הרכב היה עם המנוע והבקר החדשים...
2) יש היגוי אבל אחרי כמה שניות הוא מפסיק לעבוד
3) הסוללה הייתה על 5.75V כשהשתמשתי בה.
4) לא מדדתי את הטמפרטורה של המנוע והבקר, אבל הם אפילו לא היו קרובים ללהתחמם...

רן ענבר
30-12-2014, 17:36:16
חבר.
5.75 זה נמוך מידי.
סוללת ליפו לא אמורה לרדת מ 3 וולט לתא.
ירידה של מתח הסוללה מתחת ל 3 וולט לתא גורמת לסוללה נזק.

א. טען את הסוללה.
ב. תבדוק שהבקר שלך מבצע קאט אוף [ניתוק של הסוללה בעת ירידת המתח שלה למניעת נזק לסוללה]

רן ענבר

רן ענבר
30-12-2014, 17:43:46
אני חייב לומר לך שהכניסה שלך לתחביב הזה היא מוזרה מאוד בעיני.
אני לא אומר טובה או רעה... רק שונה מכל מה שראיתי.
אם אני אציין את העובדות מנקודת ראותי זה הולך ככה:
באת יום אחד לאחר שהזמנת רכיבים לרכב.
מאופי הרכיבים והרכב שהזמנת ניכר שאין לך ידע ו/או ניסיון בתחביב
הקשבת לעצות והחלפת חלק מהרכיבים
הרכבת את הרכב+האביזרים תוך טיפול והתגברות על תקלות [מחברים,כיולים התאמת משדר לבקר]

אני חייב לציין שיש הרבה "אומץ" בתהליך שאתה עושה.
אומץ מהבחינה של לא לחשוש מהטעות, אלא למידה ממנה.
אומץ מהבחינה של לא לחשוש מלשים כמה שקלים/דולרים לצורך הנאה ולמידה
ניכר כי עדיין חסר לך לא מעט ידע בתחביב [כמו הקאט אוף של הסוללה למשל]

אני מציע לך להיכנס לפורום סקירות בקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/articles.php?c=62
להתחיל מסופו [עמוד 3] ולהתחיל לקרוא מאמרים
למה מעמוד 3?
כי המאמרים הפשוטים נכתבו ופורסמו קודם

אני מאמין שזה יעזור לך להבין חלק מהדברים שאתה רואה כרגע.

רן ענבר

agf998
30-12-2014, 17:44:49
טוב זה עובד...
אני לומד לאט לאט...

agf998
30-12-2014, 17:47:09
הקאט אוף זה כשהבקר פשוט נכבה אחרי חמש שניות?
אם כן אז הוא עושה את זה...

Alonjp
30-12-2014, 18:18:18
סביר להניח שהקאט אוף לא פעיל אחרת אני לא מבין איך הוא נתן לך לרדת מתחת לשלוש וולט לתא.

רן ענבר
30-12-2014, 19:04:35
אסף.
קנה לך מוצר כזה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22403__Turnigy_TrackStar_Turbo_and_Waterproof_ES C_Programming_Box.html
תפקידו של מוצר זה הוא לתכנת את הבקר בצורה נוחה וקלה.
כך תוכל לוודא שהקאט אופ של הבקר פעיל ומכוון נכון.
כמו שאלון אמר... אם הסוללה הגיעה ל 5.75 וולט זה אומר שהקאט אוף לא פעיל.

בנוסף קנה לך גם כזה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__HobbyKing_8482_Cell_Checker_with_Low_Volt age_Alarm_2S_8S_.html
זה עושה כמה דברים:
1. מודד את מתח הסוללה
2. מודד מתח בכל תא.
3. מצפצף בעת ירידת מתח.
ניתן לחבר את זה יחד גם עם הקאט אוף של הבקר.

רן ענבר

רן ענבר
17-03-2015, 16:07:29
סופו של הפרוייקט:
http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=15909134

רן ענבר