צפייה בגרסה מלאה : עזרה! קרבורטור תפוס
GuyAlon123
18-12-2014, 20:51:05
שלום וחג ושמח
אחרי שנתיים שהזנחתי את התחביב החלטתי לחזור להטיס
התחלתי לעשות בדיקות כלליות לראות שהכל תקין, ושמתי לב שהקרבורטור תפוס במצב פתוח לגמרי - מנוע O.S. 46AX
בינתיים פתחתי את הבק פלייט, הוצאתי את הפרופ והפלאג והטבעתי את המנוע בדלק.
המנוע עצמו זז הרבה יותר חלק, אבל הקרבורטור עדיין תפוס.
מה אני יכול לעשות מעבר?
בנוסף אם יש דברים מיוחדים\נוספים שכדאי לבדוק לפני הטיסה הראשונה אשמח לדעת
תודה מראש!
flatspin
18-12-2014, 20:58:09
הדרך הטובה ביותר, והבטוחה, לשחרר קרבורטור תפוס, היא לחמם אותו. עליך לפרק אותו מהמנוע, להסיר את טבעת הגומי בבסיסו (O-Ring) ואת זרוע ההפעלה, אם היא מפלסטיק.
חמם באמצעות פן ונסה מידי פעם לסובב את החבית. ברגע מסויים היא תשתחרר. שטוף אותה היטב בדלק וחבר חזרה למנוע.
לפי דעתי תנסה לרסס ספריי מיוחד לניקוי קרבורטורים, אך שים לב ישנם תרסיסים שפוגעים באטמים כמו ה O RING שנמצא שם.
או אפילו לטבול אותו בדלק.
ויזל ישי
19-12-2014, 16:35:17
הדרך הטובה ביותר, והבטוחה, לשחרר קרבורטור תפוס, היא לחמם אותו. עליך לפרק אותו מהמנוע, להסיר את טבעת הגומי בבסיסו (O-Ring) ואת זרוע ההפעלה, אם היא מפלסטיק.
חמם באמצעות פן ונסה מידי פעם לסובב את החבית. ברגע מסויים היא תשתחרר. שטוף אותה היטב בדלק וחבר חזרה למנוע.
אשמח להוסיף שבמנוע הנ"ל חבית הקרבורטור תפוסה עם בורג מאחורה שהתפקיד שלו זה להגביל את התנועה של החבית לפתיחה לסגירה.
לכן ניתן לשחרר את הקארבורטור מגוף המנוע ,לפתוח את הבורג ולהוציא לגמרי את החבית ואז ניתן לנקות אותה מהלכלוך עם ספוג רך.
(זה בנוסף למה שהמליץ גדעון. וזה לא חובה :) )
flatspin
19-12-2014, 17:28:08
את החבית ניתן להוציא בכל מקרה רק אחרי שאתה משחרר אותה מהתפיסה. אם היא משתחררת וסובבת בקלות, חבל על המאמץ לפרק ואחר כך לשוב ולהרכיב, במיוחד למי שאינו מנוסה בכך.
lior.metargem
19-12-2014, 22:23:56
WD-40 ספרי וניגמר הסיפור
shaul45
21-12-2014, 20:06:05
ברוכים השבים.
תנסה לחמם אותו אבל לא באופן רציף , תראה שהוא ישתחרר בלי בעיה.
השמן הדביק שבדלק הדביק אותו.
הכל ימס וזה יזוז.
מומלץ לבדוק שוב את הצירים בטיסן, ולהחליף את כל הצינורות של המיכל דלק
טיסה נעימה.
maryyossi
21-12-2014, 20:52:32
פרק את המנוע
קח חצי בקבוק ותכניס את המנוע לתוכו
מלא כמה ס"מ מעל המנוע בדלק ניטרו של הטיסן ותשרה אותו לכמה שעות
כל החלקים יזוזו כמו שצריך
חימום המנוע יכול להיות נזק בלתי הפיך למי שלא מודע איך וכמה לחממם אותו
תהליך זה ישמן חזרה את החלקים שהתייבשו ויעזור בתהליך ההרצה השניה
GuyAlon123
22-12-2014, 17:24:03
אהלן חברים.
לאחר 24 שעות בדלק, WD-40 וקצת כוח השתחרר הקרבורטור ועכשיו הוא נע חלק.
הנעתי את המנוע היום לאחר 20 דקות של נסיונות ונראה שהוא רץ טוב
תודה לכולם על העזרה!
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.