התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בקר טקין לא מגיב



Massive
30-12-2014, 06:53:11
שלום לכולם

בקר הטקין שיש לי חדש לגמרי ובגלל שההלחמות שלי לא משהו אחת ההלחמות על הבקר נותקה תוך כדי שהרכב מופעל.
הלחמתי חזרה כמו שצריך רק שעכשיו הבקר לא מצפצף כמדליקים אותו וגם אין שום תגובה.
בקר טקין rx8 gen 2

אני נורא אשמח לקבל כל עזרה למבינים בבקר הנ״ל.
עוד יותר אשמח לקבל עזרה בטלפון.

העלתי סירטון של התגובה
(אפשר לשמוע שיש תיקתוקים מוזרים)


https://vimeo.com/115619879

תודה לעוזרים!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Massive
30-12-2014, 15:05:08
מישהו ?
ממש חשוב לי חברים...... :\

רן ענבר
30-12-2014, 16:52:43
עומרי.
אני אכתוב בשם עצמי: אני אדם שעובד במשך היום... לא כל יום אני מצליח להגיע למחשב כדי לראות מה קורה.
אם שאלת שאלה, תמתין בסבלנות לקבלת תשובה.

הסירטון שהעלת לא זמין.
תתקן את הקישור או ההגדרות שלו

יעזור לדעת איזה הלחמה התנתקה? של המנוע או של הסוללה?
האם להערכתך ההלחמה שניתקה נגעה במגע חשמלי אחר?

תעשה BIND מחדש לשלט.
תכייל מחדש בין המשדר לבקר
תכתוב איפה משהוא לא עובד ומה התסמינים

רן ענבר

נ.ב.
צרפתי להודעה זו את תרגום הוראות ההפעלה של בקר זה.
זו אומנם הגירסא הראשונה שלו אבל אני לא בטוח שיש שינויים בעיקר התוכן.

Massive
30-12-2014, 17:12:38
אין לי מושג איך לסדר את הקישור
בכל אופן איפסתי את הבקר בעזרת לחיצה משולבת על כפתור ה MODE וה INCR.
התקתוקים המוזרים שנשמעו חלפו.
רק שכל הנורות בבקר מהבהבות.
ואת השלט והמקלט משום מה לא מצליח לכייל.
יכול להיות הבקר משפיע על הפעולה הזאת ?
לא חושב שנגע במשהו הניתוק של ההלחמה...

עריכה:

הסרטון עובד דרך הדפדפן פה במחשב שלי... מוזר..

רן ענבר
30-12-2014, 17:33:34
עברתי על המדריך של הבקר.
אם תסתכל על הוראות ההפעלה, הן מחולקות לריבועים הממוספרים באפור
בריבוע מספר 27 יש משמעות של כל נורית ותפקידה
תבדוק איזה נוריות דולקות ותסיק מזה מה הבעיה.

רן ענבר

Massive
30-12-2014, 19:27:10
אני קשה הבנה במדריכים, במיוחד כאלה, אף פעם אני לא מבין אפילו שזה בעברית חח..
קראתי במשבצת מספר 20
"כל הנורות מהבהבות
לא נקלט אות רדיו.וודא כי הבקר מחובר נכון למקלט.וודא כי המשדר והמקלט
תקינים ועובדים כמו שצריך"

זה בדיוק מה שיש לי.. כל הנוריות מהבהבות.
אני משתמש בשלט ומקלט של HK GT2
זה של הובי קינג.. זה שלט שעובד ואני כיילתי ביניהם (לפחות ככה אני חושב).
השאלה האם כדאי לקנות באחת החנויות פה בארץ שלט פשוט ולנסות, אני לא רוצה למהר כל כך לקנות משהו אם לא נחוץ.
דבר נוסף - מחר אני אקח אני הרכב לעבודה ואתן לאחד האנשים להלחים לי מחדש, מה אתה אומר רן ?

רן ענבר
30-12-2014, 19:38:15
א. כתבתי משבצת 27 והתבלבלתי... זה 26
ב. כל הנוריות מהבהבות= אין אות רדיו
זה יכול לנבוע ממספר גורמים:
1. לא עשית BIND בין המשדר למקלט
2. חיבור הפוך של המוליך בין הבקר למקלט
3. תקלה ביציאת המתח למקלט.

תעשה שוב BIND בין המשדר למקלט
תכייל שוב בין בין הבקר למשדר
בכל שלב, אם זה לא עובד תעצור ונראה איך מתקדמים.
שים לב לנוריות הבקר ולתצוגה שלהם כל הזמן.

תקרא בעיון את המדריך...יש שם המון המון טריקים קטנים של המערכת

רן ענבר

Massive
30-12-2014, 19:54:22
זאת הבעיה. אני לא מצליח לעשות bind למערכת רדיו הזאת. כבר ניסיתי לא מעט פעמים. אני לא מוותר כל כך מהר. לדעתך יש צורך בקניית שלט חדש וגם להלחים מחדש ?
דרך אגב. לגבי החוט שאיתו עושים את הכיול של המקלט.
הכנתי אותו לבד ע״י חוט כבל סרוו ישן. הוצאתי את החוט האדום האמצעי ואת החוטים הצדדים (לבן ושחור) גילפתי אותם וחברתי אותם באמצעות צמה

Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
30-12-2014, 20:39:44
תנסה לחבר למקלט מקור מתח של 4 סוללות AA כאשר הבקר אינו מחובר כלל.
ואז לעשות BIND
תנסה ואז נשלול את הבעיה בשלט.

אני לא רואה בעיה במחבר BIND שעשית.

רן ענבר

Massive
30-12-2014, 21:03:08
יש לך רעיון במה להשתמש על מנת להשיג מקור אנרגיה שכזה ?
הסרוו גם צריך להיות מחובר ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
30-12-2014, 21:22:35
בכל חנות טיסנים/מכוניות תוכל למצוא בית של 4 סוללות AA בעל מחבר שמתאים למקלט
זה נראה ככה:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16375__4_x_AA_Battery_Holder_Rx_Pack_.html
אצלי יש אחד כזה אם תרצה...

רן ענבר

Massive
31-12-2014, 20:16:19
הבקר עובד לפי מה שזה נראה בינתיים.
2 בעיות חדשות צצו להן
1. בעיה מכנית - הרכב נוסע רבע מהמהירות שלו. הוא מפספס שיניים. יכול להיות שהדיפרנציאלים הורכבו הפוכים ?
2. המאוורר בבקר עובד במשך 3 שניות בערך ומפסיק. מה גורם לזה לקרות ?




Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
31-12-2014, 20:29:59
נתחיל מ 2: המאורר לא עובד כל הזמן רק כשהבקר חם.
הוא עובד 3 שניות כדי לבדוק תקינות ונכנסלפעולה רק בעת עליית הטמפרטורה.

1. מה זה אומר "מפספס שיניים"?
עושה רעש?
תנסה לבחון מאיפה מגיע הרעש?
אם זה רעש מכאני? או מהמנוע?
אל תעשה את זה תחת עומס אלא כשהרכב מורם באוויר.
במאמר הזה:תחזוקת רכב חשמלי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?69145-%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99)
נתתי דגשים לפרוק והרכבה של דיפרנציאל בבית הדיפרנציאל

סירטון יכול לעזור

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 09:50:34
אני לא ימהר כל כך לפרק. חשבתי על זה אתמול ורציתי לשתף. אולי אולי זאת הבעיה.
אם אתה זוכר רן. היה שלב שהתלוננתי שחסר חלק. מתברר שהייתה לו פשוט צורה שונה מבשירטוט. מתברר שקיבלתי 1 כזה בקיט ניטרו ועוד אחד זהה בקיט חשמל. יש מצב שאני אמור להרכיב את שתיהם אחד על השני ?
ההסבר לזה שאני חושב ככה בגלל שבדיפרנציאל האמצעי והזרוע שמקשרת עם הקידמיים לא באותו הגובה ולכן הסיבוב לא תקין ולא מעביר את הכוח כמו שצריך וגורם לרעשים מוזרים.
אם תוכל להציץ בשרטוט של הניטרו וההסבה לחשמל ולעזור לי להבין יחד אני יודה.
אני רוצה כבר לפתור את כל הבעיות


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 10:09:36
עומרי.
אני מצטער לומר לך ומקווה שאתה לא מתבאס אבל המצב שלך עם הקיט הזה הולך ומסתבך.
כמות הנקודות בבניה שבהן יש בעיות, הולך וגדל.
אני לא בטוח שהפתרונות שמצטברים פה מספיקים להביא את הקיט הזה לרמה הגבוהה אליה הוא מסוגל.

הקיטים האלו הם כמו איקאה...
רמת הדיוק שלהם היא קרובה מאוד ל 100%.
כשנשאר לך או כשחסר לך חלק... משהו אינו בסדר.
אני ממליץ לך לעצור, לפרק, לפתור בעיה בעיה ורק אחר כך להתקדם.

כל דבר שלא תפתור עכשיו... יצור נזק ובלאי שיעלה מאות שקלים בהמשך... ויותר גרוע... יפגע בהנאה שלך.

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 10:17:29
אתה חושב שחסר חלק ? תוכל להציץ בשרטוט ?
בעיית הצמיגים אפשר לסדר.
נשאר רק הדבר הזה עם הדיפרנציאלים


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 10:46:50
בגלל ניהול של 2 בעיות במקביל בשני אשכולות מקבילים יש באלגן
בהמשך אני אאחד אותם

תסתכל על הקובץ הבא:http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/RC8T/RC8TCE-Center-Diff-Riser-Supp.pdf
זה פותר את הבעיה?
החלק שמתחת לדיפ המרכזי שונה בצורתו ממה שמתואר בשירטוט הקיט וכך גם סדר ההרכבה
שים לב לקובץ הבא:http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/shared/80930_econversion.pdf
הקובץ הזה הוא הוראות הסבה מניטרו לחשמל.
מעבר לפרוק חלקי הניטרו הם אומרים להוריד את הספור גיר 46 ולהחליפו ב 50
אצלך ברכב צריך צריך רק חלק אחד שמרים את הדיפ המרכזי:
118889

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 10:56:24
בתמונה שהעלת לפה והתגשת באדום את שם הדגם שיש לי... החלק שמציע עליו ממש לא זהה לשלי...
מה שזהה לשלי זה בקישור הראשון [עם 2 התמונות] זה החלק שיש לי.
אם זאת לא הבעיה והכל בסדר מהבחינה הזאת אז כנראה זה מגיע ממקום אחר.
סרטון יעזור ? אני אוכל להניח את הרכב על משהו כך שיסע ב"אויר" תוך כדי צילום.
יעזור ?
במקביל אני מנסה לעשות הכל על מנת להבין את שורש הבעיה.

תודה!!!

רן ענבר
03-01-2015, 11:07:32
נוצר פה מצב של 3 סוגי חלקים
1 של הדגם ניטרו המקורי
2 של הדגם ניטרו עם חלק משופר
3 של ההסבה לחשמל.
זה טיפה מבלבל.

אתה צריך רק חלק אחד שקיבלת עם הקיט המקורי.
החחק שמגיע עם ערכת ההסבה מתיחס רק לדגם הבאגי.

כך או כך לא נראה לי שזה מקור הבעיה.

תנסה לצלם סירטון למרות שאני לא בטוח שזה יעזור.
כשאתה מצלם תשים את המצלמה במקום יציב כדי שלא תזוז.

אני הייתי משקיע את האנרגיה בדיפרנציאלים ויצובם בתוך בית הדיפ ע"י השייבות הקטנות.

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 11:28:05
קבלתי את החלק הזה פעמים:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/03/1819cd1005d048dc02d14f81d341e7ec.jpg
לגבי השייבות השקעתי תאמין לי השקעתי. אני יודע על מה אתה מדבר. הם כאב ראש אבל מקמתי אותם כמו שצריך.

אפשר להבין מפה משהו ?

https://vimeo.com/115848310

Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 11:40:32
תוודא שוב שלא הגיע לך חלק בתצורה שונה טיפה
במידה ולא, תשתמש בחלק הזה... פעם אחת בלבד.
תוודא שהברגים לא בולטים כלפי מטה.

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 12:03:14
נעשה. ערכתי סרטון בתגובה הקודמת


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 12:35:23
איפה הסירטון?

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 13:17:28
עליתי על בעיה נוספת. הציר הקידמי שמתחבר עם הדיפרנציאל האמצעי צריך להפעיל לחץ על מנת שיקלע לחור בו הוא מתלבש. כאילו הוא לא מתחבר בקלות כל כך


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 15:01:15
א. לא ראיתי עדיין את הסירטון.
איפה הוא???
ב. לא הבנתי את מה שכתבת בתגובה האחרונה...
תסתכל בחוברת ההרכבה של הרכב.
על איזה שלב של הרכבה אתה מדבר?
ג. אני כל הזמן חוזר למה שכתבתי פה:

עומרי.
אני מצטער לומר לך ומקווה שאתה לא מתבאס אבל המצב שלך עם הקיט הזה הולך ומסתבך.
כמות הנקודות בבניה שבהן יש בעיות, הולך וגדל.
אני לא בטוח שהפתרונות שמצטברים פה מספיקים להביא את הקיט הזה לרמה הגבוהה אליה הוא מסוגל.

הקיטים האלו הם כמו איקאה...
רמת הדיוק שלהם היא קרובה מאוד ל 100%.
כשנשאר לך או כשחסר לך חלק... משהו אינו בסדר.
אני ממליץ לך לעצור, לפרק, לפתור בעיה בעיה ורק אחר כך להתקדם.

כל דבר שלא תפתור עכשיו... יצור נזק ובלאי שיעלה מאות שקלים בהמשך... ויותר גרוע... יפגע בהנאה שלך.

רן ענבר

רן ענבר
03-01-2015, 16:10:08
תסלח לי... אני מתרשם שתהליך העבודה שלך שגוי.
אני ממליץ לך בחום רב לעצור הכול.
להפסיק להתעצבן, להתאזר בסבלנות.
גש להום סנטר וקנה לך אורגינייזר כזה: [קישור (https://www.google.co.il/search?q=%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%9 9%D7%96%D7%A8&sa=X&biw=1280&bih=663&tbm=isch&imgil=89wqjZyfn8DbDM%253A%253B1EVe2gUpmB0WqM%253Bh ttp%25253A%25252F%25252Fwww.technomario.co.il%2525 2Fitem-107%25252F%25252525D7%2525252590%25252525D7%252525 2595%25252525D7%25252525A8%25252525D7%2525252592%2 5252525D7%25252525A0%25252525D7%2525252599%2525252 5D7%2525252599%25252525D7%2525252596%25252525D7%25 252525A8-%25252525D7%252525259E%25252525D7%25252525A7%25252 525D7%25252525A6%25252525D7%2525252595%25252525D7% 25252525A2%25252525D7%2525252599-%25252525D7%25252525A2%25252525D7%25252525A0%25252 525D7%25252525A7&source=iu&pf=m&fir=89wqjZyfn8DbDM%253A%252C1EVe2gUpmB0WqM%252C_&usg=__qDR_K8EAq2NDiYkCVR3GtcSgYt4%3D&ved=0CD8Qyjc&ei=5wKoVLCfOMbvaOmOgpgP#imgdii=_)]

פרק את הרכב לגורמים הכי קטנים [כולל הבולמים והדיפרנציאלים] תוך סידור החלקים ומיונם בקפידה ייתרה בתוך האורגינייזר
ואז תתחיל מהתחלה.
שלב
אחרי שלב...
לפני כל שלב אתה מעביר מהאורגינייזר לצלוחית קטנה [בצבע לבן] רק את החלקים של השלב הבא.
בסוף השלב אתה מוודא שלא נשאר כלום בצלוחית.
לפני השלב הבא אתה מוודא שהשלב הנוכחי ב 100 אחוז נכון ותקין

בלי תהליך הפרוק הזה, לדעתי לא תצליח לגרום לרכב הזה לעבוד כמו שצריך.
לצערי הרכב שלך לא הורכב נכון, העדר חלקים שונים משלבי הרכבה ראשוניים מעידים [לדעתי] על בעיה מהתחלת ההרכבה ולכן אני מפנה אותך לחזור על הכול.
אני חושש שמה שמתגלה בבדיקות שאתה מתאר הוא בגדר "קצה הקרחון"
לצערי, אם לא תעשה את זה... זה פשוט לא ילך.

אני, לא הייתי מחפש עזרה בחנויות בארץ.
הן לא מוכרות את הרכב הזה ולא מכירות אותו.
אתה בחרת "לחסוך" כמה שקלים על קניית רכב בחו"ל ולכן הם "מענישים אותך"
אני לא חושב שזה נכון מצידם אך זה המצב.

קח בחשבון שבניית קיט של רכב זה כ 8-10 שעות עבודה
פרוק והרכבת הרכב זה כבר כמעט כפול...תנסה לתמחר את זה בשעות עבודה של כוח אדם מקצועי בחנות ותגיע לסכום אסטרונומי.

רן ענבר

Massive
03-01-2015, 16:11:44
https://vimeo.com/115856187


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
03-01-2015, 16:13:08
א. הצלחתי לראות את הסירטון...
הוא חשוך ולא רואים בו כלום
ב. תקרא מה שכתבתי מעל לתגובה שלך

רן ענבר

Massive
04-01-2015, 18:32:09
תודה רבה רן.
חזרתי עם עדכון קטן לא קטן.
אתמול עברתי ברגוע על הוראות ההרכבה, עליתי על משהו וממש הרגע סיימתי לבצע אותו תוך כדי בדיקה נוספת שמקרבת אותי לפתרון הבעיה, לפחות ככה אני מקווה.
פשוט לא עולה לי במחשב מדריך ההרכבה אז אני אנסה לתאר את זה.
מהדיפרנציאל הקדמי והאחורי יוצאים מוטות המקשרות את הגלגלים האחוריים והקדמיים עם הדיפרנציאל האמצעי.
הצד שמתחבר לדיפרנציאל עצמו של אותו מוט לא היה מורכב נכון [לא היה מוברג עם הבורג הקטנצ'יק הזה על ה"פלטה" של אותו מוט מקשר.
פשוט שחרתתי את הבורג והברגתי אותו בשני צידי הרכב על אותה "הפלטה".
תוכל כדי התגלית הזאת הוצאתי [לניסיון] את המוטות המקשרים מהדיפרנציאל האמצעי ולאחר מכן פשוט הנעתי את הרכב והבנתי שבעיית הויברציות מגיעה מהאמצע!
אין לי מושג מה הולך להיות הצד הבא מלבד זה שאני הולך לפרק אותו בפעם המי יודע כמה ולבדוק את הבעיה.
חשוב לי להוסיף שגם טעיתי ולא שמתי את הספור גיר הנכון כמתואר בתרשים וכך גם שגיתי בגיר עצמו.
שמתי 46T עם 16T שבכלל ביקשו בהוראות לשים 50T עם 15T.

עמרי

רן ענבר
04-01-2015, 19:13:50
עומרי.
אני מאוד מעריך את זה שאת לא מתבייש ומציין את המקומות שבהם טעית בהרכבה
לא רבים מיאיתנו [כולל אותי] יודעים לאתר את התקלות שלהם.
ועוד יותר מעטים מאיתנו טורחים לציין את התקלות שלנו ברבים.
ביחידה בה אני משרת מקפידים לתחקר הצלחות ואי הצלחות כאחד, וכך אני מקווה אנו משתפרים...
וגם בבית, כשהילדים שלי שוברים משהו...
אנחנו יושבים ושואלים: "למה זה קרה?" ו"איך ניתן להימנע מכך בעתיד?"
חשוב לדעת שהתחקיר אינו חקירה...המטרה היא ללמוד ולתקן ולא לתלות אשמים ולהעניש.

שים לב שלמרות ה"שלמות" שתארת בהתחלה אתה כל פעם מוצא עוד ועוד דברים שלא הורכבו בדיוק כמו שצריך.
תשאל את עצמך: מה לא מצאתי? ולמה זה קרה?
אני אציין רק שהבעיה היא לא בליקויים שמצאת אלא באלו שלא מצאת.

לי יש את התשובות שלי לשאלות האלו
אבל יותר חשוב שאתה תענה עליהן בעצמך ולעצמך.

לאור זה שכבר מצאת ליקויים אני ממליץ לך לקרוא שוב את תגובה מספר 26 באשכול זה

רן ענבר