PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! כיוון סיבוב המנוע



ofir_183
03-01-2015, 14:09:04
שלום רב לכולם

שאלה נוספת שעלתה לי והיא במידה וקניתי 6 מנועים אשר לא מוגדרים כ-cw או ccw
בעת ההרכבה לא משנה מיקום המנוע על השילדה?
והאם יש תצורה שונה של החיווט למנוע מהבקר בשביל לסובב את המנוע לכיוון השני?

nadavz
03-01-2015, 14:49:10
1.תתקין את המנועים על הרחפן (לא משנה איזה מנוע לאיזה זרוע).
2.תחבר את המנועים לבקרים.
3.תוודא שאתה בלי פרופים.
4.תפעיל את המערכת.
5.תן קצת מצטערת עדי להבין לאיזה כיוון המנוע מסתובב ( אני מדביק חתיכת סרט דבק זה עוזר המון).
6.במידה והמנוע מסתובב לכיוון הלא נכון תשנה בין החוטים של המנוע והבקר.

בהצלחה.

ofir_183
03-01-2015, 15:33:22
הבקר apm לא אמור לתת סיגנל בהתאם לתצורה של הרחפן??
זאת אומרת אם חברתי ל-output את 1 והבקר apm יודע ב-firmware שלו ש-1 הוא נגד כיוון השעון , האם הוא יסתובב נגד כיוון השעון ?.
חברתי את כל המנועים לבקרים אותו דבר מימין לשמאל (אדום כחול שחור)
הכוונה שלך ב"להפוך בין החוטים של הבקר למנוע" היא להצליב בין החוט השחור לאדום? ואת הכחול להשאיר במרכז (אם אני לא טועה זה הקו של ה-feedback למעגל pid)

nadavz
03-01-2015, 15:58:54
כן תשנה זוג אחד מבין הצבעים

ofir_183
03-01-2015, 16:01:31
אחלה תודה רבה!!

AvivT
03-01-2015, 16:08:31
הכוונה שלך ב"להפוך בין החוטים של הבקר למנוע" היא להצליב בין החוט השחור לאדום? ואת הכחול להשאיר במרכז (אם אני לא טועה זה הקו של ה-feedback למעגל pid)
המשפט הזה אפילו לא עושה קצת היגיון :)
כל החוטים עושים אותו הדבר. אין שום משמעות לצבעים של החוטים.
ה APM לא יודע לאיזה כיוון המנוע מסתובב, הוא רק נותן פקודה לבקר לסובב את המנוע. גם הבקר לא יודע לאיזה כיוון המנוע מסתובב, הוא רק נותן מתח למנוע. כיוון הסיבוב נקבע רק ע"פ אופן חיבור החוטים.
ולכן כדי לשנות כיוון סיבוב של מנוע brushless מצליבים בין שני חוטים, לא משנה איזה שני חוטים.

ofir_183
03-01-2015, 16:19:29
בשביל זה שואלים .....
וקו אחד מה-3 חייב להיות הסגירת חוג בקרה של המנוע אז ההגיון אומר שזה כן משנה הצבעים....

Barak Nevo
03-01-2015, 20:02:32
אין שום הבדל בצבעים
יש מנועים ויש בקרים בלי הבדלי צבע

הבקר יודע לתת רצף של 1 2 3 1 2 3 1 2 3 בקצב מסויים לפי מצב המצערת
המנוע יודע שהוא מקבל רצף 123 הוא עובד לכוון מסויים וכשמשנים לו את הסדר למשל 321 הוא מסתובב לכוון אחר כל זה בגלל מבנה סדר השדות הקבוע בתוך המנוע
במקרה הזה 2 נשאר באמצע והחלפנו את 1 ו 3

אם זה באמת חשוב לך לדעת , זה מאוד דומה למנוע תלת פאזי , יש על זה הרבה חומר , גם שם מחליפים 2 חוטים כדי להפוך