PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה מייצג הנתון הgf בחוזק של קפיץ



asher_p9
17-01-2015, 21:59:35
שלום לכולם

אני מנסה למצוא איזון לבעיה שיש לי ברכב
כל קפיצה שאני עולה רמפה וגם אם לא הצלחתי לרדת אותה בדאבל ונחתתי נגיד על המסלול עם האף כלפי הריצפה והתחת כלפי מעלה מה שקורה זה שהמכונית מקבלת מכה מהרצפה בחלקו האחורי ומתרוממת למעלה ומזגזגת ימינה שמאלה

השאלה היא האם לחזק את הקפיצים ?
האם להסמיך או לדלל שמן בבולם ?
האם לקנות קפיץ עם קשיחות או יותר רך ?

זה המצב הקיים של הבולמים והמרחק בין הרכב לרצפה אחרי שזרקתי אותו באוויר כמובן
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/17/34775535fce96fe03c9b082849177115.jpghttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/17/af16f25e0a7726b38aede362d847a9d0.jpghttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01/17/626575ca4530a0a3a533998a08bbd8d5.jpg

רן ענבר
17-01-2015, 22:39:25
איפה ובאיזה הקשר נתקלת בנתון FG בקפיצים.
תן קישור.

לגבי קפיצת הרמפה:
א. תנסה להיכנס ישר לראמפה:
תרד מבמת ההסעה ותקפוץ את הרמפה כמה פעמים כאשר אתה עומד קרוב לרכב
תעשה כמה סיבובים רק על המכשול הזה [וכך גם על כל המכשולים במסלול]
הרעיון המסדר הוא פשוט: כשאתה עושה סיבוב אתה מבצע כמה עשרות תמרונים שונים ולאצבעות/גוף לא זוכר מה לעשות בסיבוב הבא
כשאתה חוזר על המכשול כמה פעמים קורים כמה דברים:
1. אתה לא חושש להתהפך כי אתה קרוב וישר הופך את הרכב.
2. אתה רואה את הרכב טוב יותר ומגיב אליו נכון יותר.
3. אתה יכול לעזור לאחרים להפוך את הרכבים שלהם:rolleyes:.

ב. סט אפ של הרכב
גם פה יש רעיון מסדר: כל שינוי שאתה עושה... אתה עושה שינוי קטן ובודק איך הרכב מגיב
חשוב לעשות רק שינוי אחד כל פעם...
למה?
1. אם הצליח אתה יודע להבא מה לעשות.
2. אם נשאר אותו דבר אתה יכול להגביר את גודל השינוי.
3. אם לא הצליח אתה יודע להחזיר את השינוי בחזר ולאיזה שלב.
הרעיון הוא שכל תגובה או שינוי ברכב אתה יודע לשייך למה שעשית ברכב.

ג. לכל תגובה/שינוי שתעשה יש תגובה הפוכה [אחד מחוקי ניטון]
לדוגמה: דחסת את הקפיצים->אתה קופץ את הרמפה:
אולי הרכב לא מקבל מכה אלא כאשר הרכב עוזב את הרמפה הקפיצים מקפיצים אותו [את החלק האחורי שלו] למעלה?
חשבת על זה?

ד. כעיקרון: החלק האחורי של הרכב צריך להיות רך יותר מהקידמי
לטעמי הרכב שלך יושב גבוה מידי!!!
תתחיל מלשחרר את הבולמים...
איזה שמן יש לך בבולמים האחוריים?
הקפיצים הם סטוק או משהוא אחר?

רן ענבר

asher_p9
17-01-2015, 22:52:18
באחורי יש 40 בקידמי יש 45 הקפיצים הם המקוריים http://www.hpiracing.com/en/part/67449 כאן תוכל לראות את הנתון GF בשם של הקפיץ ונתונים שלו
אני חושב שזה כוח ההתנגדות שיש לקפיץ
השאלה זה ככול שזה גבוה כך ההתנגדות או ההפך ?
עכשיו אם הGF מייצג התנגדות אז הקפיצים האחוריים קשים יותר מהקידמי בקיצור סלט
לגבי גובה הרכב אני ככול שאני מישר אותו כלפי מטה הסיכויים שהוא יחטוף גודלים האחיזה שלי בסיבובים יורדת

רן ענבר
17-01-2015, 23:17:58
מצאתי.
GF זה אכן מדד לחוזק הקפיץ
הנתון מייצג גרם למילמטר...
ויש לא מעט מחשבונים שממירים מגרם למילמטר למידות אחרות [לנו המידות האלו נוחות מאוד]
ככל שזה גבוה כך צריך להפעיל יותר כוח לכיווץ הקפיץ.
לאט לאט...
תנמיך את הרכב...שים מאחורה קפיצים זהים או חלשים יותר מהקידמיים
אם אין לך אחיזה בסיבובים תנסה לתת זווית פנימה לחלקו עליון של הגלגל.
מעלה או 2 לא יותר

רן ענבר

asher_p9
17-01-2015, 23:26:59
אם אני יעשה סוויץ בין הקפיצים הקידמיים שהם החלשים יותר לפי נתוני החברה לבין האחרויים שהם הקשים יותר - זה יעשה את האפקט ?
כבר הזמנתי זוג קפיצים זהים כמו של הקדימה גם לאחורה
השאלה אם להזמין כבר זוג אחוריים גם ?

רן ענבר
18-01-2015, 04:27:36
הקפיצים הקדמיים והאחוריים ברכב המקורי הם אותו אורך בוורזה?
לדעתי, לא!

יש הבדל בין הקפיצים הקדמיים לאחוריים
באורך ובנתונים של הקפיץ.
לדעתי העירבוב בינהם יוצר באלגן.

רן ענבר

ebay007
18-01-2015, 10:00:22
כשאני מכוון את הרכב אני מנסה לחשוב מה קורה ומה צריך לעשות כדי לשנות את זה. אם השלדה שלך פוגעת בקרקע ו"מקפצת" מה שגורם לאיבוד הזנב צריך שהבולמים יהיו פחות "קפיציים". אתה יכול לנסות להשכיב טיפה את הבולמים ואז זה לא ימנע מהשלדה לפגוע בקרקע אבל היא תקפוץ פחות. גם שמן קצת סמיך יותר יעזור. וכשאתה בונה את הבולם תבנה אותו עם עם אפס ריבאונד.
אתה בא להתאמן ברשפון לקראת התחרות? כי אני אוכל לעזור לך עם זה.

asher_p9
19-01-2015, 10:19:13
שישי הזה אני יגיע eBay :)

אחרי חפירות ובדיקות עם מומחים מתחום מכוניות השלט להגדלת מהלך מתלה בוורזא
יש שני חלקים שיכולים לשפר את מהלך המתלה ולמנוע חבטות של השאסי בריצפה ושיכוח קפיצות עם בולם ארוך יותר וטוואר תואם .
וידאו שימחיש את הבעיה והפתרון
http://m.youtube.com/watch?v=s9G4BPQJ3zs
לעכשיו בוצע החלפת שמנים הקטנת החורים בבולם מ1.3 ל1.2 החלפת קפיץ לקשיח יותר פלוס הצבת הבולם בחור אחד קדימה לכיוון פנים גוף הרכב
לעכשיו זה נותן פתרון זמני אבל אין מנוס מלקנות בולם ארוך יותר עם טוואר חדש שמותאם לשינוי

ebay007
19-01-2015, 11:09:48
יכול להיות שהפתרון שהבאת הוא הכרחי, אין לי מושג, אבל עקרונית, ברוב המכוניות והסטאפים אם לא נוחתים על הירידה של הרמפה השלדה תפגע בקרקע, ואם מנסים למנוע את זה זה יפגע בהתנהגות הרכב בשאר המסלול.

רן ענבר
19-01-2015, 11:15:21
אשר.
לדעתי אתה עושה טעות.
אתה תפתור בעיה בנקודה אחת ותיצור בעיה בנקודה אחרת.
השינויים שאתה עושה דרסטיים מידי.
תעשה שינוי אחד ותבדוק.

רן ענבר

asher_p9
19-01-2015, 11:52:45
הבדיקה שנעשה זה זריקות מ10 סמ ו20 30 40 50 סמ מהריצפה בבדיקה פשוטה בשני רכבים תחרותיים הרכב לא נגע בכלל הבולמים ספגו הכל
ואצלי מ15 סמ הכלי התחיל לחתוף בחלקו האחורי
אתמול אחרי שינוי כל הפרמטרים שציינתי ישנו שיפור לכיוון ה25 סמ מעבר לזה הוא חוטף
רן זה שיפור מקורי של Hpi שמיועד לוורזה בd8 ובשאר דגמים חופפים זה גם אופציונלי

ebay007
19-01-2015, 14:25:14
גם אצלי מלא הרבה יותר גבוהה השלדה פוגעת ברצפה, אבל זה לא המדד. המדד הוא לפי איך הרכב מתנהג, אם הוא לא מקפץ אז הכל טוב. קפיץ קשה יותר יכול אפילו להחריף את הבעיה.
יש מושג שנקרא PACK שאני לא לגמרי מומחה בו, אבל זה סוג של התנגדות מוגברת בסוף המהלך של הבולם, ויש גם עניין של מהירות של המכה, כלומר יכול להיות שמחצי מטר השלדה תפגע, אבל משניי מטר לא. את זה צריך לברר עם מומחה להידראוליקה.

asher_p9
19-01-2015, 19:41:39
בשורה תחתונה אני מנסה להתחכות אחרי הd8 שזה הכי קרוב לשלי, וגם יש הדגם החדש שמצויין שם שאלוף עולם התקין את הבולמים הנל בd812 בכדי לשפר את התנהגות הרכב
עברתי על מספר ווראזות וזה פשוט המבנה של הרכב יש עומס בחלקו האחורי ומהלך קצר שלא משנה מה שלא נעשה זה יחטוף בקפיצה הכי קלה ומנסיון זה שובר וגומר ,אלקטרוניקה דיפ וכל מה שמסביב
לדעתי נסיע בשישי הקרוב נבדוק את השינויים שעשיתי עד עכשיו עם שמוליק וורסנו (מלך) נשארנו עד ממש מאוחר בשביל לטפל בשטויות שלי ואחרי זה הייתה מלחמה קטנה בvrc .
לעניינו אני רוצה לנסות למלא שמן 55 או אפילו 60 מאחור ולראות איך תהיה ההתנהגות

רן ענבר
19-01-2015, 20:48:58
אשר.
ב MP9 שלי הייתה פעם שילדה עם צבע חום אנודייז
היום כל השלדה כסופה...מהחיכוך עם האדמה
הרכב פוגע ומשפשף כל הזמן את הקרקע, ככך שהוא יותר נמוך כך מרכז הכובד נמוך ואתה יכול לקחת סיבובים מהר יותר.
אני בטוח שאתה יודע את כל זה
הקטע הוא שכשאתה "נאבק" בבעיה אחת ופותר אותה אתה משפיע ויוצר בעיות אחרות.

אני שוב אומר: אין בעיה לעשות נסיונות.
רק צריך לעשות שינוי אחד ולבדוק...
בדיקה = נסיעה של 10 דקות לפחות במסלול במספר אלמטים
אם תשנה יותר מדבר אחד, לא תדע לומר איזה מהשינויים הוא שטוב או רע...

עם כל הכבוד לאלופי עולם... גם אם תקח את הסט אפ שלהם במלואו לא בטוח שזה מה שיהיה טו.
סט אפ שלהם מותאם למסלול ספציפי מאוד ויהיה פחות יעיל מסט אפ למסלול אחר.

ר ענבר

Alonjp
20-01-2015, 13:02:17
אתה צריך בעקרון שהבולם יכנס מהר ויצא לאט.
את זה ניתן להשיג בכמה דרכים.
אחת הפתרונות היפים הוא vriable dumper kit של טרקסס (לדעתי זה מתאים רק לבולמים שלהם אך אני לא סגור על זה).
בעקרון זה פלטת מתכת שיושבת על הדיסקה של הבוכנה וכאשר יש עומס היא נפתחת ופותחת פתח גדול יותר למעבר השמן.
ניתן להתקין את הדיסקה כך שהבולם יתקווץ מהר יותר וישתחרר לאט יותר או להיפך, תלוי בתוצאה הנדרשת.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXUTH6&P=8
אם תרשום לי את המידות של הדיסקה שלך אני אבדוק אם הקיט מתאים לך.

דבר נוסף אפשרי הוא בולמים מסוג piggytail .
בעקרון זה בולם שניתן לכוון בו את הריבאונד בסיבוב בורג במקום להחליף בכל פעם שמן.
כך שאתה יכול לעשות כוונונים עדינים לפי המסלול שלך ולא צריך כל פעם לפרק את הבולם ולהחליף שמן.
דוגמא לסוג הבולם:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?I=LXUTH6&P=8

עוד אפשרות זה קפיץ עם קבוע קפיץ משתנה.
משהו בסגנון הזה: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=371221435512

אגב אם רק הטריקה של הרכב על הרצפה מפריעה לך אז יש איזה טריק קטן למנוע את זה.
תלביש על ציר הבולם חתיכה קטנה של צינורית דלק.
זה ישמש כסטופר לבולם, אך לא כזה שיפרק לך את הרכב אלא כזה שיספוג את המכה.
אצלי בבולמים יש כזה סטופר ייעודי שהגיע עם הרכב.
בעבר היינו עשים זאת עם צינורית דלק וזה היה עובד יופי.

כמו כן תנסה שהזרוע שמופעלת על הבולם תהיה כמה שיותר קצרה (כלומר החור החיצוני על זרוע המתלה לכיוון הצמיג).
כך העומס שיפעל על הבולם יהיה הנמוך ביותר.

ebay007
20-01-2015, 16:29:28
אלון, לא צריך להמציא את הגלגל, יש מספר גדול של דרכים שבן ניתן לכוון את הרכב, ובולם פיגיבאק או שאר ההמצאות לא יוסיפו כלום. יש סיבה שאין בולמים כאלה בשום רכב תחרותי.
וריבאונד (שצריך להיות 0 בהסעה במסלול) לא עוקף את החלפת השמן. השאיפה היא למצוא שילוב אופטימאלי של שמן קפיץ ופיסטון.

asher_p9
20-01-2015, 17:35:21
אני חושב שלפני החלפה באמת יש לי הרגשה ששמן סמיך יותר מ45 ו50 שכבר נוסו יתן מענה ננסה משהו בכיוון של 60 65 אני מאמין שתהיה בלימה טוב והקפיץ שברשותי יתן תגובה מספקת לעליה הבולם למקומו
כמו שרן הדגיש נבדוק שינוי שינוי ואז נחליט :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alonjp
20-01-2015, 19:45:34
אלון, לא צריך להמציא את הגלגל, יש מספר גדול של דרכים שבן ניתן לכוון את הרכב, ובולם פיגיבאק או שאר ההמצאות לא יוסיפו כלום. יש סיבה שאין בולמים כאלה בשום רכב תחרותי.
וריבאונד (שצריך להיות 0 בהסעה במסלול) לא עוקף את החלפת השמן. השאיפה היא למצוא שילוב אופטימאלי של שמן קפיץ ופיסטון.

בבולם piggy אתה לא משנה ריבאונד.
אתה מעלה את הלחץ הפנימי במיכל השמן, העלאת הלחץ משפיעה על הצמיגות (שמן הוא נוזל דחיס).
גם טמפ׳ משפיעה על הצמיגות.

yefroy
20-01-2015, 20:12:52
אהלן אשר ידידי המלומד
לא משנה מה תעשה בוורזה החלק האחורי בנחיתה תמיד ייחבט ברצפה
הוורזה היא טנק והיא הרכב הכבד ביותר בקטגוריה הזו, כבד יותר מהמוגן.
בסרט שלך הייתי בזמנו עם הוורזה שלי וגם "ביג בור" של פרוליין לא עזרו במקרה של הוורזה!
או שתחייה עם זה - כי הוורזה מצליחה.. או שתעבור לרכב קל יותר :-)

ebay007
20-01-2015, 20:40:42
בבולם piggy אתה לא משנה ריבאונד.
אתה מעלה את הלחץ הפנימי במיכל השמן, העלאת הלחץ משפיעה על הצמיגות (שמן הוא נוזל דחיס).
גם טמפ׳ משפיעה על הצמיגות.

שמן הוא נוזל דחיס?!
למה משתמשים בו בבולמים? כי הוא לא דחיס לכן עקבי. אחרת היו עושים פיסטונים ללא חורים.
למה משתמשים בו בבלמים? כי הוא לא דחיס לכן אפשר להגיע לכוחות מאוד גדולים.
במנועים הידראולים?
בבוכנות?

Alonjp
20-01-2015, 22:51:43
מתן, שמן סיליקון (כמו זה שעושה שימוש בבולמים שלנו) הוא אכן נוזל דחיס, כמו כל פולימר אחר..
http://www.silicone.jp/e/products/type/oil/detail/about/p1901.html
http://www.silicone.jp/e/products/type/oil/detail/about/p1903.html
הנה הסבר קטן על הבולם: http://www.gmade.net/bbs/zboard.php?id=shock&page=1&sn1=&divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=28

אגב ישנם בולמים שבכדי להפוך את השמן לדחיס אף יותר עושים שימוש בבועיות אוויר אשר מפוזרות באופן אחיד בתוך השמן.
בבולמי זעזועים, בניגוד למשל למערכת הבלם של הרכב, דחיסות הנוזל היא לא דבר רע.
http://www.gmade.net/bbs/zboard.php?id=shock&page=1&sn1=&divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=20
כאן אפשר ללמוד קצת על סוגי בולמים שונים.
http://www.racetech.com/page/title/G3S%20Shock%20Types

לגבי למה הבולמים האלו לא באים על רכבי שלט רחוק? לדעתי התשובה כמו תמיד היא כסף.
הבולמים האלו piggyback הם בין הבולמים המתקדמים ביותר והם משימוש באופניים, אופנועים, רכבי ביצועים ועוד.

asher_p9
24-01-2015, 15:00:00
אחרי בדיקת כל השינויים שעשיתי הכל תפקד מעולה כמו שרשמתי אני יסמיך את השמן בבולמים האחוריים לכיוון 60 65 אני מאמין יהיה שיפור משמעותי . אתמול בדקתי מול חבר שיש לו את השידרוגים שציינתי עם בולם ארוך יותר וטוואר תואם זה לא משפר את התוצאה , חובה להסמיך
תודה לכולם על הדיון :)


Sent from my iPhone using Tapatalk