PDA

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות לגבי רעיון



saniel
21-01-2015, 09:09:17
טוב אז ככה...הרבה זמן אני חושב על כך שאחד הפחדים הכי גדולים שלי בעולם התעופה (ואני מניח של כל בעל רחפן) זה בעצם איבוד הרחפן , אותה תופעה "חביבה" שבה הרחפן מחליט שהוא טס חזרה למפעל שבו יצרו אותו או לארץ לעולם לא ופשוט תופס כיוון וטס...אחד הרעיונות שעלו לי שהוא אומנם ממש לא אידיאלי אבל בהחלט עדיף מאשר לעמוד בחוסר אונים בעוד הרחפן שלך עם ציוד 5000₪ (או יותר) פשוט טס לו....חשבתי על להוסיף עוד מקלט רדיו על הרחפן עם ערוץ אחד/שניים שמחובר לשלט נוסף ו/או כפתור "יום הדין" כזה...ה"כפתור האדום"...בקיצור כל מטרתו הוא לחבר אותו לרחפן למתג אלחוטי שעובד על 12V,
בעצם בעת זיהוי של המטיס שהרחפן מתחיל לברוח ולא מצליחים לשלוט עליו לוחצים על כפתור זה ובעצם הוא מנתק את כל החשמל מהרחפן...לדעתי עדיף לרסק רחפן מאשר לאבד אותו לגמרי...
נשמע מפגר? נשמע חכם? ישים?

מה אתם אומרים?

nitbeat
21-01-2015, 10:25:53
עזוב כפתור שמנתק חשמל, תחשוב ביטחוני יותר - השמדה עצמית טוטאלית, יש מקלות דינמיט קטנים עם הפעלה מהמקלט ב EBAY

AvivT
21-01-2015, 12:13:46
כבר חשבו על זה וזה נקרא failsafe.
כשאין לך בקר חכם שיודע לחזור הביתה, אז משתמשים ב failsafe של המקלט בשביל להנחית את הרחפן, עדיף בעדינות אם אפשר. כלומר לא מורידים מצערת לגמרי (או מכבים חשמל...), אלא שמים אותה על 30-40%, כדי שהרחפן יתחיל לאבד גובה וינחת לאט, וכך אולי ימנע נזק גדול מדי.
צריך כמובן להגדיר את זה נכון, כדי שלא כל איבוד קליטה רגעי יגרום ל failsafe להיכנס לפעולה.

saniel
21-01-2015, 13:21:58
אבל הבעיה היא לא פייל סייף. את זה יש לי כמובן ועובד פיקס יותר מזה...יש לי גם טראקר למקרה שיבוא....אבל הבעיה היא נאזה וכאלה שפשוט בורחים...ואז לא עוזר לא הפיילסייף ולא כלום ...רק אלוהים יכול לעזור...וברגע שהבחירה היא או לאבד אותו או לרסק אותו ולפחות לא לאבד את כל הציוד...אני לא מכיר דרכים אחרות להחזיר שליטה עליו...אשמח אם אתם מכירים אז תחכימו אותי :)

ולא נראה לי שאני מעדיף השמדה עצמית ***ח

Barak Nevo
21-01-2015, 18:23:01
אני הייתי מנסה לבנות את הרעיון ע"י הוספת מקלט שני על אותו שלט כשהראשי משמש לטיסה כולל כל ההגדרות ללא פיילסייף אבל כן כפתור חזרה הביתה
המקלט השני בנוי לפיילסייף בלבד , שמחובר למערכת פשוטה כגון נאזה לייט . ומתפקדת רק בפיילסייף היא יודעת להיכנס למצב או חזרה הביתה או נחיתה במקום
המערכת צריכה רכיב אלקטרוני , שמשמש כמפסק מחליף לבקרים בזמן פיילסייף איך שהוא ע"י המקלט ,
למעשה הכל עובד רגיל עד לפיילסייף כשאנחנו מאמינים שהכשל הוא בנאזה הראשית נכנסת המערכת השניה לפעולת חירום
או מפסק בקרים ומצנח חירום במקום טייס נוסף אבל כאן יש חיסרון במשקל של מערכת המצנח והיא לא יעילה לגובה נמוך

yuvalko
21-01-2015, 18:33:49
ב fpv זה לא יעזור לך להפיל אותו. רוב הסיכוי שהוא לא ימצא.

saniel
21-01-2015, 18:46:56
אני הייתי מנסה לבנות את הרעיון ע"י הוספת מקלט שני על אותו שלט כשהראשי משמש לטיסה כולל כל ההגדרות ללא פיילסייף אבל כן כפתור חזרה הביתה
המקלט השני בנוי לפיילסייף בלבד , שמחובר למערכת פשוטה כגון נאזה לייט . ומתפקדת רק בפיילסייף היא יודעת להיכנס למצב או חזרה הביתה או נחיתה במקום
המערכת צריכה רכיב אלקטרוני , שמשמש כמפסק מחליף לבקרים בזמן פיילסייף איך שהוא ע"י המקלט ,
למעשה הכל עובד רגיל עד לפיילסייף כשאנחנו מאמינים שהכשל הוא בנאזה הראשית נכנסת המערכת השניה לפעולת חירום
או מפסק בקרים ומצנח חירום במקום טייס נוסף אבל כאן יש חיסרון במשקל של מערכת המצנח והיא לא יעילה לגובה נמוך

אבל לדעתי הבעיה בנאזה היא שהוא פשוט לא מגיב, זה שאפשר להעביר לפיילסייף בשלט זה טוב ויפה אבל לפי הדיווחים על איבודי רחפן שום דבר לא מגיב אפילו לא פייל סייף וזה לא בעיה בשלט, אלא בנאזה לפי דעתי.




ב fpv זה לא יעזור לך להפיל אותו. רוב הסיכוי שהוא לא ימצא.
האמת היא שדווקא בFPV אתה יכול לרשום \ לצלם מסך מהמוניטור עם נתוני המיקום במידה ואתה משתמש בOSD טוב הסטייה תיתן לך אחלה שטח חיפוש יחסית.כלומר אם תרסק אותו וישר תשמור את הקורדינאטות...:)

yuvalko
21-01-2015, 18:58:27
לי הוא נפל 3 פעמים מסיבות שונות. פעם נכנס ל failsafe ופגע בדופן של הגבעה בהוד השרון אם אתה מכיר, פעם אחת נשבר פרופ והוא נפל בחולות מול היס פלנט בראשון ופעם אחת בשפים כתו אה מהתאוששות לא טובה מהיפוך במוד אקרו. בשלושת המקרים אכלתי חרא למצוא אותו. ממש.

Barak Nevo
21-01-2015, 20:04:40
בדרך שאני מציע וברור שהיא לא פשוטה , אין שימוש בנאזה התקולה , אלא עקיפה דרך מקלט אחר לנאזה או כל טייס אוטומטי אחר שמסוגל להנחית או אף להחזיר את הרחפן , בנוסף מניסיון הריסוקים בתקלות מגובה , הרבה אין מה להציל...
FPV בהקלטה יכול לסייע וטראקר גם
אבל כנראה שיש דברים שצריך ללמוד להשלים איתם , כמו שיש תקלות אחרות מנועים בקרים הלחמות ועוד
וכאן אנחנו נכנסים כבר למצב שזה כבר פחות כיף להתעסק בכל מני תוספים נוספים שאמורים לשמור על המערכות ועוד רכיבים עם עוד בעיות
צריך לעשות סקר שוק מה יותר אמין , ולרכוש את המומלץ .להמשיך להנות מהתחביב ולא מהמסביב

igalr
21-01-2015, 20:15:25
מצב FAIL SAFE בשלט יכול לעשות כל מיני דברים , אתה יכול להקצות את אחד הערוצים כך שיבצע פעולה מסויימת , נניח יפעיל רימון עשן (זה מאוד זול ויש כאלה מוכנים לטיסנים)
יפעיל מקלט או יבצע ניתוק מתח , ראה שרשור אחר על הדלקה וכיבוי סוללה.


בקיצור אתה רוצה לעשות כפתור אדום שלחיצה עליה מכבה מתח והרחפן נופל ואולי פותח מצנח לפני .

igalr
21-01-2015, 20:19:35
אם כבר אתה רוצה לעשות משהו פשוט יותר ופחות מסוכן
אתה יכול לשים על רחפן הנאזה גם בקר NAZE32 או דומה
ובמקרה של נאזה בורח לעבור ל NAZE32
ולהטיס במצב ידני , היתרון של NAZE32 שאפשר גם להטיס במוד שנקרה IOC בנאזה מה שמאפשר להחזיר אותו אלייך גם אם אתה לא מזהה מצב.
זה גם מאוד זול , רק צריך לבנות רכיב מיתוג כדי שהחיוט לא יהיה מסובך מדיי

Barak Nevo
21-01-2015, 21:15:01
רכיב כמו מחליף מצלמות X מס' הבקרים , עם מפצל כבל פוטבה

Hagay
22-01-2015, 11:45:43
הבעיה היא לרוב בGPS של הנאזה ולפי הנסיון הרב שלי עם רחפנים שהיה להם flyaway מדובר בהתקנה לא נכונה (לרוב מדובר על הכבלים)
שינוי בחיווט ועבודה נכונה מונעים את הבעיה, דרך אגב, גם כשזה באמת קורה מעבר למצב MANUAL פותר את הבעיה ואפילו נתן לי לחזור למצבGPS תקין

זה לגבי הנאזה, רוב שאר הבעיות קשורות לשלט אז נראה לי בעיתי להשתמש בשלט כשהוא הבעיה

saniel
22-01-2015, 13:02:00
בגלל זה עלה הרעיון למקלט נוסף ואולי אפילו שימוש בשלט עם ערוץ אחד / שניים נוסף למקרה חירום....
למזלי מעולם לא קרה לי המצב של הבריחה אבל ממה שהסיפורים אומרים שפשוט אין אפשרות לשלוט על הרחפן בסיבה כלשהי....בגלל זה עלה לי הרעיון לחשוב יחדיו על איזה פיתרון יעיל לבעיה זאת...כי שוב, זה הסיוט הכי גרוע שלי ואני בטוח שגם של כל רחפנאי...