PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה הסבת himoto bowie לבראשלס



x-dream
24-01-2015, 14:04:17
שלום לכולם ולרן.
אחרי שהרבה זמן לא הייתי כאן גם בגלל שנתקעתי עם חלקים לא תואמים לרכב שהחלטתי לשפר ואז כבר יש דברים יותר דחופים. החלטתי להסב אותו לבראשלס מוקדם ממה שתכננתי.
הביצוע אמור להיות קל היות ולצרן יש גרסה כזאת של בראשלס והיבואן גם ממיר רכבים לבראשלס.

אך אני רוצה ליבא את הכל לבד, חסכון בכסף.

אז ככה: הציוד שיש לי הוא הרכב, צמיגים יותר גדולים מהמקורי, סוללת ליפו ומטען.
אשמח לדעת מה אני צריך להוסיף כדי להמיר את הרכב. הבנתי שיש מנוע ברשלס סנסורלס, ובקר סנסורלס. האם בקר זה כולל סרוו או שצריך לקנות סרוו חזק יותר. האם הוא מתאים לשלט שלי?

קישור לחלקים: http://www.asiatees.com/model?Himoto%20Bowie%20Parts%20Hop-Ups&brand=Himoto&model=Bowie&color=&pid=2&rank=

קישור לאתר היצרן: http://www.himotoracing.com/?main=E10&pg=1

רן ענבר
24-01-2015, 16:40:21
הי אורי.
מה שלומך?
האתר ממנו הבאת קישורים הוא אתר נחמד ואמין
המחיר של המנוע+הבקר [ כ 575 ש"ח] נראה לי טיפה יקר אך על פניו הם מתאימים לרכב.

אם הצמיגים שלך גדולים מהמקורי זה יעמיס יותר על המנוע, הבקר וכול מכלולי ההנעה של הרכב
המינימום הנידרש הוא להקטין את הפיניון

אני חושב שלרכב הזה יהיה מיותר לקנות מערכת סנסורד.
מערכות סנסורד מיועדות לתת דיוק בעבודה ובהן משתמשים ברכבים תחרותיים ובזחלנים
המקלט אמור להתאים לבקר.
להערכתי, מערכת בראשלס צפויה כמעט להכפיל את מהירות הרכב ובכך להגביר מאוד כל כוח מכאני שפועל עליו
הסרוו הוא סרוו של 6 ק"ג... שזה לא הרבה
אני מציע להתחיל עם ההסבה ולהתקדם משם ע"פ מה שישבר אם בכלל.

רן ענבר

x-dream
25-01-2015, 05:29:17
היי רן בוקר טוב וכמו תמיד טוב לשמוע ממך.. אצלי הכל בסדר :)
טוב מאיפה להתחיל? ראיתי שהמנועים והבקרים היחידים שהימוטו, מציעים הם sensorless. האם כדאי לקחת חלקים מיצרן שונה? הם ממליצים גם על הסרוו הנ"ל לגרסת brushless
אני מניח שאתה מתכוון שאקנה משהו טוב מהתחלה שיתאים גם לרכבים הבאים. אך אני רוצה לתזכר אותך שאני הולך להשאיר את הרכב הזה אצלי ולקנות עוד רכבים ככה שהחלקעם שאקנה לא יעברו לרכב אחר.

רן ענבר
25-01-2015, 06:24:07
לרכב הזה לא צריך בקר ומנוע עם סנסור... חבל על הכסף.
בסכום דומה, יש מערכות טובות יותר
לדוגמה:http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDRLN&P=0
זו מערכת שעובדת על 2 תאים ונועדה לרכבי שורט קורס 2X4 או 4X4
המנוע הוא 4 POLE שזה מנוע בל בראשלס רק מדוייק יותר...

גם זו מערכת מצויינת:http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBBMA&P=0
רק יקרה יותר ויכולה לעבוד גם על עד 6 תאי ליפו...

מה דעתך?

רן ענבר

x-dream
25-01-2015, 10:01:39
טוב,

אני אגדיר קודם כל את השימושים\שיקולים שלי בסדר לפי חשיבות:
1.דיונות.
2. מסלולי עפר ( בקיצור כל מה שמסביב לאשדוד ).
3. אם יש בוץ בחורף אשמח לבייץ במידה..
4. למהירות וכוח אף פעם לא התנגדתי ואין לי בעיה עם זה.
5. כרטיס תכנות: האם את שני המערכות צריך לתכנת? ואם כן, צריך לקנות כזה כרטיס, לא ? אם כן זה גם שיקול.
6. שיקול כספי.



מה דעתך?

רן ענבר
25-01-2015, 20:23:03
לרוב המערכות יש אפשרות לתיכנות גם ע"י כרטיס תכנות וגם ע"י תכנות ידני.
התיכנות הידני הוא מאוד לא סימפטי.
אתה בקלות יכול למצוא את עצמך קובע נתון שאינו בריא לרכב וגורם נזק...
לכן אני משתמש בכרטיס תכנות כמעט לכל בקר שיש לי
זה עולה עוד כמה עשרות שקלים אבל שווה כל אחד מהם.

אני חושב ששתי המערכות שבקישורים למעלה יתנו מענה מצויין.
רק נשאר לשחק טיפה עם יחס ההעברה כי המנועים לא ממש דומים לאפשרות של היצרן.
כשאתה קונה תזמין גם 3-4 פיניונים במידות שונות
עם איזה פיניון אתה כרגע?

רן ענבר

x-dream
25-01-2015, 20:35:46
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?74404-%F8%E9%E7%E5%F7-%E1%E9%EF-%F4%E9%F0%E9%E5%EF-%EC%F1%F4%E5%F8

לא התקדמתי מאז. כלומר תקוע או עם סטאפ מקורי או עם פיניון משופר עם קוטר קטן מהמקורי ולא מתאים.
עוד שאלה: השלט יעבוד עם הבקר מהסטים האלו ??? זה שלט מקורי של הימוטו נראה לי שאני בבעיה..

ביג הובי ראשל"צ
25-01-2015, 21:37:50
לא צריכה להיות בעיה עם השלט או המקלט.
יש בעיה בהימוטו הדנפרציאלה שלהם מאוד עדינים אז תנסה לא להשתולל יותר מידי הם גם ככה לא מסתדרות עם מערכות בראשלס כל כך טוב.
כמו שרן אמר עדיף לתכנת את הבקר דרך כרטיס תכנות ככה המערכת יכולה להיות קצת יותר"עדינה"

רן ענבר
25-01-2015, 22:06:28
בכל פעם שמחליפים בקר או מערכת שלט צריך ליצור "הכרות" בינהם.
ההכרות היא סדרה של מספר פעולות פשוטות שבהם הבקר לומד איזה אות מוציא המשדר בפול גז לפנים, פול גז לאחור וניטראל.
אני עדיין לא נתקלתי בבקר שלא מזהה משדר מסויים
זו סך הכול טכנולוגיה פשוטה

מאז האשכול הקודם? הסתדרת?
הרכב נסע או ש"התיאשת" קצת ומאז הרכב לא נוסע?

רן ענבר

x-dream
25-01-2015, 22:08:46
בהמשך לשיחתנו.. :)

צמיג מקורי הימוטו: D=115 w=55
צמיג כפות: D=135 w=65

המידות מוערכות ובמילימטרים.

האם להחזיר לסטאפ מקורי? כלומר להחליף חזרה לצמיגים ולסוללה המקורית? ואז מה? המטרה שהכל יעבוד על הסטאפ החדש אז לא כדאי לבדוק איך לפתור את בעיית פיניון המתכת החדש שקיבלתי? זוכר קניתי פיניון מוד 0.8 בעל שיניים מועטות יותר על מנת להפחית לחץ על המכלולים. אך הפיניון היה בעל קוטר קטן מידי והוא לא הגיע למגע עם הספור למרות סיבוב גוף המנוע.

x-dream
27-01-2015, 20:12:27
מקפיץ ! Help :confused:

רן ענבר
27-01-2015, 20:23:10
אני מציע שתחזיר לסט אפ המקורי
את הצמיגים תשאיר אך בנסיעה הראשונה תעקוב טוב אחר חום המנוע
צריך להשתמש במד חום.
יש לך מד חום?
אם אין לך... אז תקנה.
תצתרך את זה גם למנערכת בראשלס.

לטעמי, חיוני למצוא מקור לחלקים בארץ.
תנסה להתקשר לחנויות בארץ ולשאול אם הן מחזיקות חלקים לרכב הזה או לחברה...

אני מזכיר לך את מבנה תושבת המנוע שאינה ממורכזת
כאשר מסובבים את הדיסקה,ציר המנוע והפיניון מתקרבים לספור.
יצא לך לסובב את המנוע סיבוב שלם כשהוא מחובר לדיסקה של התושבת מנוע???

משהו לא מסתדר לי.

רן ענבר

x-dream
27-01-2015, 20:41:52
יש מדחום קניתי. יש חנות של היבואן. התושבת על המקסימום וחסרים עוד כמה מילימטרים להצמדה מלאה ברגע שאני מפעיל את המנוע זה קופץ או טוחן את השיניים של הספור מפלסטיק. אני אנסה שוב מחר להרכיב הכל ולבדוק שוב.

בקשר לסוללת הליפו: שמרתי אותה במצב אכסון כמה חודשים האם להטעין באלאנס רגיל עכשיו? הכל יהיה בסדר?

רן ענבר
27-01-2015, 21:29:11
תבחן שוב את סוגיית קרוב הפניון.
לגבי הסוללה: טעינת באלנס רגילה אמורה להיות בסדר.

רן ענבר

x-dream
29-01-2015, 10:05:51
טוב, רק לי קורים הדברים האלה:
החלק שמחזיק את המנוע אבד לי ( לפני כמה חודשים כשניסיתי להרכיב את הפיניון ) ועכשיו גיליתי את זה.
בכל אופן התקשרתי ליבואן מסתבר שעל הדרך יש לו גם פיניון 13 שיניים שזה מעולה לי, ממתכת טובה !!!

אז הרווחתי. יש עוד משהו שכדאי לשאול אותו כשאני בא?

אני אבוא כבר עם הרכב אני ארכיב אצלו הכל וזהו.

ואז נתקדם לבראשלס...

רן ענבר
29-01-2015, 11:31:05
תסלח לי שאני "מעיר לך" אבל דברים כאלו קורים לכל מי שלא עובד מסודר.

תשאל אותו ותבקש שיראה לך את נושא קרוב והרחקת הפיניון מהספור.
תבדוק אם ניתן להתקין פיניון 11 כי נראה לי שזה הפיניון הכי קטן שיש ונצטרך את זה לבראשלס...
במידה ואין פיניון... תשאל אם יש/ניתן להתקין ספור עם יותר שיניים

רן ענבר

x-dream
29-01-2015, 11:52:05
מקבל את מה שאתה אומר. קורה לי מידי פעם. אני אחשוב גם על נושא עמדת-עבודה.

אני אביא אליו את כל הפיניונים שקניתי, יש שם גם 11 שיניים. אולי הוא יצליח להתאים לי למרות שאני בספק, רואים בבירור הבדל גודל ביניהם. ואם יש לו כזה- מה טוב. או שאזמין ממנו.

תודה רבה... אעדכן

x-dream
29-01-2015, 20:43:28
סוף טוב הכל טוב.
בעזרתו של המוכר האדיב מרמת גן קיבלתי את החלקים והמידע הבא:
קודם כל למי שיש הימוטו זה הפיניון המתאים. הוא גדול יותר והשיניים שלו גדולות ומתאימות במדוייק לספור-שמתי בבית מתאים פיקס, כמובן שאבצע נסיעות מדידה עם מד-חום.
דבר שני. הוא אמר לי שהם מסבים את כל הבראשלים לבראשלס 15 שיניים אז 13 בשבילי כולל הצמיגים זה דיי והותר.
הוא אמר לי שהוא ממליץ בחום שאקנה אפילו לא אצלו, סט של 3200-3300 kv כי זה של ה-4 יצריך ממני פיניון של 11 שיניים ואז המהירות תרד.
ואני שואל אותך רן:
1. אם אני שם את הסט היקר שהמלצת לי עליו אז אוריד פיניון ל-11 שיניים ואז המהירות תהיה אותה מהירות אבל לא עם הרבה יותר מומנט? זה שווה מאוד במיוחד בדיונות. לא?

עוד משהו הוא אמר שצריך חלק עם מקלט לשלט. והוא אומר שכרגע במכונית שלי הבקר משולב עם המקלט. ויש לו מקלט לחוד במידה ואצטרך. אני רק רוצה לדעת שהבנת נכון ואתה אומר לי שב-2 הסטים שהצעת הבקרים משולבים עם המקלט?
ושאלה אחרונה, בסט הזול מבינהם שהצעת רשום waterproof ובשני לא. יש לך מידע על השני?

תודה על העזרה.. אני אזמין בסופ"ש

120797

רן ענבר
30-01-2015, 16:43:28
א. אני מזכיר לך שבפורום זה חל איסור על הזכרה ציון או דיון בחנויות.
ב. המוכר האדיב שכח/לא ידע/לא דיווחת לו שאתה מסיע עם גלגלים גדולים יותר ממה שיש לרכב בדרך כלל.
הגדלת הגלגלים מחייבת ירידה בגודל הפיניון בכל מערכת.
ג. המערכת שאני הצעתי לך תשרת אותך בכבוד (אם תרצה) גם ברכב הבא.
ד. היה עוזר לדעת איזו מערכת הציעו לך.
ה. סוגיית המקלט שמשולב בבקר... לא עלתה מעולם.
אני לא זכרתי אותה ואתה לא הזכרת...

לדעתי, הסיפור של הסבת הרכב הזה לבראשלס צריך להיבחן מחדש.
הוא נעשה יקר ומסובך ואחריו, לא בטוח שהרכב יחזיק מעמד.

אני מציע לך לשקול את נושא התקציב.
אם מערכת בראשלס + מקלט יעלו יותר מחצי מעלות הרכב כבר כדאי לקנות רכב חדש..

רן ענבר

x-dream
30-01-2015, 18:55:57
הוא ראה את הצמיגים וגם הדגשתי שאני הולך להסב לבראשלס.
מה שהוא מציע זאת אותה מערכת שנתתי בקישור בתחילת הת'רד.
אני עדיין מתעקש כן את הרכב משיקולי. אני אשתמש במה שאמרת לבחירתי ואבחר בסט הנמוך יותר על מנת לשמור על המכלולים כמה שיותר.
חוץ מהסט הנמוך, להזמין משהו? אני רוצה גם להזמין את המקלט הזה. ראיתי אותו ונראה לי שלא בעיה להשיגו לפי המק"ט מהרשת.

רן ענבר
30-01-2015, 20:05:13
חסרים לי נתונים על המשדר והבקר/מקלט שלך.
ובעיקר על מידת ההתאמה של המקלט הבודד(שלא מחובר לבקר) למשדר
תנסה לרכז בצורה מסודרת את הקישורים לכל מה שאתה רוצה לקנות.

רן ענבר

x-dream
31-01-2015, 08:32:12
לפני שאני עונה על הדברים:
היום הלכתי להסיע עם הפיניון החדש שקניתי מהחנות. התחלתי עם הסוללה ניקל מטאל החלשה יותר. הגיר לאחר הסעה של כמה דקות פתאום בעליה התחיל להחליק. עצרתי את הנסיעה במיידי ופתחתי את הגיר, כיוונתי את הגיר שיוצמד טוב יותר וסגרתי וזה החליק שוב. פתחתי עוד הפעם והפעם לא היתה נקודה שהפיניון והספור ממש היו צמודים אלא ממש רופף במקסימום. מוזר כי שיני הספור לא נראו שחוקות. כדאי ללכת לחנות או שעולה על דעתך משהו אחר? הצמיגים מתנהגים יפה בחול. הרכב לא מפרפר (עדיין) אבל משמעותי יותר איטי בגלל הורדת השיניים ל-13 אין לי בעיה עם זה כרגע בגלל שאני בונה על בראשלס ובונה על כח ולא על מהירות עצומה ברכב הקטן הזה.

רן ענבר
31-01-2015, 13:46:32
לא עולה לי רעיון בראש... לא בלי לראות את זה.
אחרי כיוון המרחק בין הפיניון לספור, המרחק הזה לא אחור להשתנות בעצמו.
אולי לא סגרת טוב את הבורג של ההידוק?
אולי צריך לשים מעט לוקטייט...
אולי בנתיים נשחקו השיניים בגלגלי שיניים.
אולי... הרבה דברים שלא ניתן להחליט בינהם בלי לראות את הרכב.

רן ענבר

x-dream
31-01-2015, 14:08:13
אני חושב שבעין הלא מקצועית שלי מיציתי את האופציות.
אני אלך מחר לחנות. ילך יותר מהר.
אעדכן אותך מחר.. אני חושב שטוב שבינתיים הרכב יפעל תקין ככה ואז אזמין החלקים האחרים

רן ענבר
31-01-2015, 14:38:29
תפתור את הבעיה של התושבת מנוע.
על פניו היא לא ב 100% בסדר.

רן ענבר

x-dream
01-02-2015, 17:35:43
טוב מה שקרה שכמה שיניים נטחנו הוחלף ספור. מעבר לזה מסתבר שהפיניון 13 שיניים לא מתאים לא היה להם 14 שיניים וזה לא משהו שהם מביאים בקרוב. שם לי 15 שיניים אמר שהרכב יחזיק עם צמיגים כאלו ועם מנוע באיזור ה-3000.
ראיתי את הקומבו שהוא מציע אמר לי יש עוד קומבו כאלה אצלם . יש cheetah 3250 מה דעתך או האם אפשר למצוא משהו דומה? עכשיו שומעים את הדרייבשפט חלק..

רן ענבר
01-02-2015, 19:05:23
איזה קומבו הוצע לך?
את הקומבו שציינת עם ה 3250 אני לא מכיר...
זה בעיקר מה שמדאיג אותי.

לטעמי צריך לבחור בין שתי אסטרטגיות אפשריות:
1. לקנות מערכת מאעפנה זולה יחסית (כמו שהוצע לך) מתוך הבנה שהיא מסיימת את תפקידה עם הרכב...
2. לקנות מערכת איכותית ויקרה יחסית (כמו שהצעתי לך) מתוך כוונה שהמערכת תשמש גם בעתיד ברכב הבא.

לגבי יחס העברה/פיניון/ספור.
תצלם את הכיתוב על הפיתקית של המוצר... ותחפש כזה באינטרנט...
עם כמה שיניים שתרצה.
אני לא דואג ממנוע עם 4600 kv על רכב כזה בתנאי שמשנים לו את יחס ההעברה בצורה מסודרת.

אני שוב אומר לך...קח את התקציב שיש לך ותחשוב איך אתה מתקדם לרכב יותר איכותי.

רן ענבר

x-dream
01-02-2015, 20:21:26
שאלה חשובה: האם מנוע 4000 או קרוב אליו ופיניון מתאים יתנו יותר מומנט ממנוע 3000 עם פיניון גבוה יותר? אני מניח שבהתאמה אופטימלית מה שאקבל הוא יותר מומנט על אותה מהירות. נכון?

אם לא, אז מראש שווה לי לקחת קומבו 3000 שפועל על רכבים כאלו בארץ מנסיונם של אנשים עם פיניון 15.
אם כן, השאלה אם אמצא פיניונים מתאימים ל-4000 כי כבר ראינו ש-13 שיניים אינם מתאימות לספור.

בכל אופן אני אלך על קומבו זול ולא אקח לרכב הבא, כפי שתיכננתי בהתחלה.

x-dream
01-02-2015, 20:24:04
קישור לקומבו אמור לבוא עם כרטיסhttp://m.ebay.com/itm/SKYRC-RC-1-10-CAR-Cheetah-Sensored-Brushless-Motor-COMBO-3250KV-10-5T-S60A-ESC-/321184827944

רן ענבר
01-02-2015, 20:42:32
קומבו דומה יושב על הרכב דזרט באגי שלי...
הוא גרוטאה.
אני לא מאמין שקומבו כזה יזיז את הרכב בצורה רצינית.

לגבי הפיניון.
המרווח בין בשיניים זה שיטה ומידה קבועה.
יש פיניונים בכל השיטות וכל המידות
כנראה שפעם שעברה התפקשש משהו... בגלל זה אני מחפש את המעדה שתתאים יותר טוב.
אם אין להם בחנות... שיזמינו.

אני לא הייתי בוחר מנוע בגלל פיניון.

רן ענבר

x-dream
01-02-2015, 21:14:34
אל תשכח שהרכב שלי 1/10 ועשוי כולו מפלסטיק.
לא ענית על השאלה שלי. מעניין אותי לדעת : מנוע 4000 עם פיניון קטן נותן מומנט חזק יותר?

בעצתך אני הולך על הפיניון הקטן יותר. מחר אני אבדוק ברשת ואזמין… יאללה נלך על זה אם אני כבר עושה הימוטו משודרג נעשה אותו משוגע :))

רן ענבר
02-02-2015, 07:36:28
בעיתי להתייחס למומנטים בין מנועים שונים.
המערכת שבקישור שלך למעלה היא מערכת בעלת כוח מוגבל מאוד... את זה אני ראיתי ברכב שלי לפני שהחלפתי מערכת.
חשוב לדעת שהמומנט של מנוע חשמלי נגזר ממבנהו הפנימי ומסידור הסלילים שלו.

שלא יהיו לך אשליות... להערכתי, מנוע בראשלס יטחן לרכב את הצורה.
אתה צפוי לצאת להסיע ולחזור הביתה לפני סיום הסוללה עקב תקלות שונות ומשונות.
חלק מהתקלות ינבעו מכוח המנוע ופגיעה בשרשרת ההנעה וחלק כתוצאה מפגיעות מכאניות חיצוניות (תאונות)
זו הסיבה שלדעתי הסבת הרכב הזה לבראשלס אינה החלטה טובה.

רן ענבר

x-dream
02-02-2015, 08:11:40
בוקר טוב,

הסעתי הבוקר נסיעת מבחן.
אז ככה. עם סוללת ליפו, פיניון 15, וצמיגי הכפות - המנוע והבקר מתחממים (80-90 מעלות בבקר, 80 מעלות מנוע)

איך להתקדם מפה?
להזמין פיניונים שונים מהחברה שאני יודע שהיא מתאימה בגדלים ?
או להזמין את הקומבו ובמקביל פיניונים ( אני עדיין רוצה ללכת על קומבו עם KV נמוך )?

רן ענבר
02-02-2015, 08:59:50
א. 80-90 מעלות זה המון...
הבקר הוא הרכיב הרגיש יותר.
לא מומלץ לעבור את ה 70-75 מעלות צלסיוס.
ב. אתה צריך פיניון קטן יותר בשתי שיניים לפחות
ועוד פיניון בעל פחות שתי שיניים בשביל הבראשלס.
יש פיניונים כאלו.
ג. אתה רוצה שאחפש לך מערכת עם מנוע בעל kv נמוך או שאתה נעול על המערכת toro?

ד. קראת את מה שכתבתי לך למעלה?

רן ענבר

x-dream
02-02-2015, 09:23:11
א. כן אני יודע, לא הסעתי הרבה זמן.
ב. בקשר לפיניונים\ספור אני אכתוב לך בפרטי + בדקתי והכי נמוך שיש ליצרן זה 13 שיניים. כשאזמין את הקומבו, מקסימום אחליף ספור ואז אוכל להתחיל שוב מספור 15 שיניים וזה יתאים. לבינתיים אלך לחנות שינסה להתאים לי את הפיניון 13 שהביא לי בתחילה.
ג. אני רוצה שתבדוק לי על KV נמוך, אני פשוט עדיין לא מבין במערכות האלו - אתה תעזור לי מאוד.
ד. תמיד ! רק בגללך אני נשאר בתחום - יש לך אחריות כבדה :)

רן ענבר
02-02-2015, 12:22:15
נתחיל מ ד'...
הניסיון שלי לימד אותי שלפעמים עדיף לוותר על השקעה כספית אין סופית ברכב נחות.
צריך לדעת לעצור, להעריך את המצב במדוייק ולקבל החלטה.
לפעמים ההחלטה לא נעימה.
אני מסתכל על המצב בו אתה נמצא:
יש לך רכב חביב מאיכות נמוכה
כול הרכב פלסטיק...
אתה עומד בפתח של שידרוג לבראשלס+ליפו בעלות לא מבוטלת
קח את עלות השידרוג+עלות התיקונים הצפויים + תוספת כמעט זניחה וקנה רכב איכותי יותר
בטווח הארוך, זו העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך.

אני לא יותר חכם ממך...פשוט עשיתי את הטעות הזו
השקעתי ים כסף ברכב שהתפורר לי בידיים לאחר ותוך כדי כל נסיעה כי לא הבנתי שהוא לא בנוי לליפו...
כשהבנתי הרכב כבר היה מושקע ב פי 3 מערכו הראלי...
מיותר לגמרי.

אני רואה את המצב שלך ולא יכול שלא לראות את ההיסטוריה שלי מתנפלת עליך.
מחובתי להזהיר אותך מכך.

לגבי מנוע:
תמדוד בבקשה עם מד קליבר את קוטר המנוע שיש לך כיום
זה חשוב לי לצורך איתור המערכת.

רן ענבר

x-dream
02-02-2015, 12:37:56
תודה רבה רן על הדאגה - אני מבין אך אין לי אפשרות אחרת ( לא הולך להוציא מינימום 2000-2500 ש"ח על רכב חדש 1:8 ואני יודע שזה המינימום שבמינימום - יש לי הרבה דברים אחרים להוציא עליהם כסף בבת-אחת).

אז כעת כשסגרנו את הפינה הזאת ואתה בטוח בכיוון שלי. אני אבדוק היום את הקוטר בקליבר.
+ אקנה ספור הכי גדול שיש. ונראה איך מתקדמים.

תודה איש...

x-dream
02-02-2015, 12:54:33
Himoto 1:10 Brushed 550 Motor for E10 Series
מימדים:
קוטר: 37.75ממ
אורך: 57.27ממ

רן ענבר
02-02-2015, 13:07:31
שתי אפשרויות:
סיידוינדר:http://www.amain.com/castle-creations-sv3-sidewinder-sct-1-10-brushless-short-course-combo-w-neu-castle-1410-3800kv/p269444
ממבה מאקס פרו:http://www.amain.com/castle-creations-mamba-max-pro-sct-1-10-scale-brushless-combo-w-neu-castle-1410-3800kv/p210544

המנועים זהים.
הבקרים לא...
הסידווינדר עד 2 תאי ליפו, הממבה מאקס פרו עד 6 תאים.
בכל מקרה עם המנוע הזה לא ניתן להסיע עם יותר מ 3 תאי ליפו.

אני היתי הולך על האפשרות הזו:http://www.amain.com/castle-creations-mamba-max-pro-1-10-scale-brushless-car-package-w-neu-castle-1406-4600kv/p156433

רן ענבר

x-dream
02-02-2015, 13:14:33
טוב אם אני הולך על אחד ממה שהצעת - אני חייב ספור גדול יותר.
אז אני אקפוץ לחנות לבדוק ספור גדול ומשם נמשיך.

רן ענבר
02-02-2015, 17:02:57
חשוב שתדע:
כשתרכיב ספור גדול יותר הדבר הראשון שתרגיש הוא ירידה במהירות.
לאור הבעיה לקרב את הפיניון לספור, ספור גדול יותר יאפשר להשתמש בעתיד בפיניון קטן ע"פ צרכי מערכת הבראשלס.

חשוב לדעת:
איזה ספור יש לך כרגע?
איזה ספור אתה שם?
לא צריך את התשובה עכשיו אלא בעתיד כדי לחשב את גודל הפיניון למערכת בראשלס.

רן ענבר

x-dream
02-02-2015, 21:17:16
סבבה. היום לא הספקתי, מחר אעבור שם

x-dream
04-02-2015, 16:51:28
טוב הולך ככה הייתי בחנות אמרו לי שאין ספור אחר רק מקורי התבאסתי מזה שיכללתי את מה שאמרת לי בקשר לזה שלא צריך להשקיע ברכב זה. יחד עם זה שאין הרבה אופציות, אני לא יסתבך ביבוא מערכת שאח"כ תתחמם ולא תתאים, לכן אמרתי לו להרכיב לי את המערכת שהוא מרכיב ושיחשוב טוב על משהו שלא יתחמם כי אני לא הולך להשקיע שוב בלהחליף אותה. בקיצור שיקול של בוא נסיים את הפרק הזה של המכונית הזאת בכבוד ועם כוח גם אם זה לא מנוע עוצמתי כל כך. זה הסט של הציטה 3250 אם זה עובד אצל השאר זה יעבוד גם אצלי

זהו, פעם הבאה אצייעץ איתך לפני קניית הרכב הבא

רן ענבר
04-02-2015, 17:26:22
טוב.
תנחומי הכנים...
נקווה שאני טועה ושתיהיה מרוצה מהרכב והתוצאה.

רן ענבר

x-dream
04-02-2015, 18:35:16
גם אני מקווה שאתה טועה. יחד עם זאת לא היתה לי ברירה או זה או להיות עם רכב ללא צמיגי כפות כי הוא מתחמם. קניית חדש לא באה בחשבון כרגע אז זה המקס. בשביל מתחיל זה הרבה :) אעדכן

x-dream
07-02-2015, 20:46:10
עדכון: היום הסעתי.
הרכב "עף"... כנראה גודל הרכב והמשקל הנמוך עושים את שלהם. אני ממש מרוצה.
דבר אחד: בקפיצה הראשונה, הגלגל ניתק. חבר שלי אמר שאם אין לי משושה עם הברגה עם ניילון אז לשים לוקטייט. אני שואל אותך, האם כדאי להזמין סט עם ניילון שיהיה?
דבר שני: המנוע והבקר לא מתחממים אך בכבל סוללה מדדתי 70 מעלות. האם תקין?

רן ענבר
07-02-2015, 21:22:28
א. לא בכל הברגים יש ניילוק [טבעת הפלסטיק שמונעת את השיחרור של האום]
לפעמים די בשיניים קטנות על האום כדי למנוע את פתיחתו.
אני לא שם לוקטייט על האום הזה.
ב. אני שמח שהמנוע והבקר לא מתחממים.
תמשיך לעקוב בנסיעות הקרובות.
ג. לגבי הכבל...
איזה כבל יש שם?
איפה מדדת על הכבל? על מגע חשוף או על הבידוד עצמו?
תזכיר לי איזו סוללה יש לך?
איזה מחברים יש על הכבל?

רן ענבר

x-dream
09-02-2015, 20:03:29
היום הסעתי עוד הפעם כדי להיות בטוח זה הולך ככה:
מנוע 30-40 מעלות
בקר בחלקים ממנו הגיע ל-60 מעלות, הפלטה השחורה מתחת לצלעות הקירור.
יש 3 חוטים שיוצאים מהמנוע איפה שכתוב A B C (כחול, צהוב, כתום) : בחוטים האלו קרוב ליציאת המנוע נמדדו 80 מעלות.
מדדתי על הבידוד. הסוללה שלי 2 תאים zippy 5000 30c
קישור לסט http://www.skyrc.com/index.php?route=product/product&product_id=182
תיכף אצלם את הסט מורכב אצלי כולל סוללה

x-dream
09-02-2015, 20:42:37
121293

רן ענבר
09-02-2015, 21:39:41
תמדוד את גוף המנוע.
איפה שהצבע האדום

רן ענבר

x-dream
10-02-2015, 05:17:00
בוקר, טוב, 30-40 מעלות

רן ענבר
10-02-2015, 08:23:33
מצד אחד הטמפרטורה על גוף המנוע בסדר גמור.
ומצד שני הנקודות בהן אתה מודד טמפרטורות גבוהות מדאיגים.

לא קרה לי מעולם שחוטים או מגעים התחממו ככה.
הנקודה היא שחוטים ומגעים הם לא נקודה שרגישה לחום.
האלקטרוניקה של הבקר רגישה מאוד לחום ו 60 מעלות ביום קריר כמו עכשיו יסכן את המערכת ביום חם.

אני מציע שתוריד את מספר השיניים בפיניון ב 2 שיניים ליצר ביטחון
ואז תמדוד שוב.

רן ענבר

x-dream
14-02-2015, 12:23:51
טוב ככה יש לי בעיית חום מנוע מגיע ל-80 מעלות והמערכת מבצעת cutoff אמנם זה קורה אחרי הרבה זמן אבל…
מכיוון, שבניגוד למה שנאמר לי אין פיניון מתאים בגודל 13 (הנוכחי 15), אני רוצה לנסות צלע קירור ומאוורר למנוע.
אשמח לדעת איך לבצע את זה.

אם יש מאמר מתאים אשמח, אני רוצה לעשות את זה בעצמי.

כן רן, צדקת, יש בעיה לשפר את הרכב הזה מבחינת מגוון חלקים.

x-dream
14-02-2015, 12:25:43
האופציה היחידה זה לעצב מחדש את השבלונה של בית המנוע וזה סיכון לדעתי זה לא חלק שמחליפים

רן ענבר
14-02-2015, 12:39:11
אורי.
כשרכב עושה קאט אוף במזג אוויר חורפי של 10-15 מעלות מה יקרה במזג אוויר קיצי של 30 מעלות?
התשובה היא פשוטה: למנוע/בקר יותר קשה להתקרר והקאט אוף יקרה מוקדם יותר
יש שתי אפשרויות:
1. צלעות קרור+מאוורר:http://www.yeahracing.com/catalog/font-colorbmotor-accfo-heat-sink-c-179_180.html
בקישור תוכל למצוא ים דוגמאות שונות ומשונות
שים לב שגודל המנוע שלך הוא 540 וזו מידה נפוצה מאוד
2. קרור מים:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?67930-%F7%F8%E5%F8-%EE%F0%E5%F2-%E1%EE%E9%ED
עוד לא ניסיתי אותו אז אני לא יודע לומר לך מה הוא שווה

בכל מקרה אני ממליץ לך לקרוא את המאמר הבא:תרשימי חיבור מאורר (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?57759-%D7%AA%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%99-%D7%97%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%A8)

רן ענבר

x-dream
14-02-2015, 22:00:12
היי רן, מה עניינים?

בנוגע לקירור מים אני חושב שזה שלב למתקדמים ובכל אופן, אני לא הולך "להתאבד" על הרכב הנוכחי.

מה ששלחת לי הם מאווררים 5 וולט, לא ?

איפה מוצאים 12 וולט?

רן ענבר
15-02-2015, 11:30:13
אין בעיה לקנות את המאוורר עצמו 5 וולט בדרום תל אביב.
מאוורר 5 וולט עובד מצויין על המתח של סוללת 2 התאים.
אני מסכים שהקרור אוויר יותר מתאים ומוצלח מקרור מהמים.

רן ענבר

x-dream
03-03-2015, 11:10:49
היי רן,
מה שלומך?

ראשית כיילתי את המנוע והעלתי את התזמון של המנוע והמנוע נראה שפחות מתחמם ( צריך לבצע עוד ניסויים ) , יש פחות מומנט בהתחלה אבל המנוע כל כך עוצמתי שאין בעיה).

ראיתי כמה צלעות קירור. אני רוצה להזמין:

יש הבדלים בין הצלעות ? ( מאוורר אני יודע שכל פעם ילך אז פחות מעניין )
http://www.aliexpress.com/item/New-High-Efficient-540-3650-Motor-Metal-Heat-Sink-5V-Cooling-Fan-for-1-10-Car/32252270218.html

או

http://www.ebay.com/itm/NWE-RC-Model-Car-Aluminum-Heat-Sink-540-550-Stock-Modified-Motors-Cooling-Fan-/281278193289?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item417d7c9e89

מה שכן, אני רוצה 2 מאווררים, אז האם כדאי לקנות 2 צלעות עם 2 מאווררים או צלע אחת עם 2 מאווררים ?

http://www.ebay.com/itm/RC-Motor-540-Gray-Alum-30-35mm-Heat-Sink-Cooling-Double-Fan-5V-JST-Connector-/271758672595?pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_V ehicles&hash=item3f461442d3

או

2 יחידות של מאוורר+ צלע קירור

רן ענבר
03-03-2015, 20:38:23
משחק עם תזמון המנוע= משחק באש.
תחזיר את זה למצב הרגיל לפני ההסעה הבאה!!!
אל תתעסק בפרמטר זה.

המנוע שלך הוא מנוע 540
כל צלע שתבחר צריכה להתאים לגודל מנוע זה
מאורר אחד...שניים זה די קישקוש ולא ממש משנה.
המאווררים לא מחזיקים הרבה זמן מעמד גם ככה.
מאווררים אלו לא נועדו לליכלוך ולטילטולים שהם עוברים ברכב ולכן הם נשברים/מתקלקלים די מהר.

יחס העברה נכון ונמוך יותר הוא הפיתרון.

רן ענבר

x-dream
03-03-2015, 21:01:43
בנוגע לתזמון איך אני יודע שמה שקינפגו בחנות הוא הטוב?
כמו שכתבתי בעבר. אין לי אופציה לשנות פיניון ברכב זה ניסינו בחנות, משום מה הפיניון 13 שיניים (כרגע מותקן 15) לא נוגע בצורה טובה עם הספור. אין לי איך לפתור את הסיפור רק מאוורר.

רן ענבר
03-03-2015, 21:24:43
התיזמון של המנוע זה פרמטר שניתן לשינוי על ידי כרטיס תכנות.
לא ברור לי איך שינית את זה בלי כרטיס תכנות.
בחנות?
אני יקווה שלא נגעו בפרמטר זה.
לגבי מאוורר.
קח את הפרמטרים שנתתי לך למעלה ותבחר איזה מאוורר שבא לך.

רן ענבר

x-dream
04-03-2015, 05:18:27
הסט הזה בא עם כרטיס תכנות ובאמצעותו שיניתי בגלל שקראתי מאמר שאמר שבסהכ זה משנה את נקודת שיא ההספק: זוית נמוכה שיא ההספק בטורים נמוכים וזוית גבוהה שיא ההספק בשיא הסל"ד. דרך אגב זה באמת מורגש.
הנה המאמר לא ראיתי שום אזהרה שם לגבי הכוון להיפך. מה דעתך ואם כן איך אדע לאן להחזיר? לדעתי ישפקטורי ריסט בכרטיס
http://www.rccaraction.com/blog/2014/01/17/its-about-time-how-to-understand-brushless-motor-timing/

רן ענבר
04-03-2015, 06:32:04
אורי.
תעשה מה שבא לך...
אני מכיר גולש עם מערכת זהה ששיחק בפרמטר זה ונשרף לו המנוע...
המעכת שלך גם ככה עובדת ביחס העברה בעייתי ומתחממת, שינוי זה עלול להיות הקש ששבר את גב הגמל.
תעשה מה שאתה מבין.

רן ענבר

x-dream
04-03-2015, 07:26:26
טוב, אני מקבל את העצה שלך. אתה בעל הנסיון :)

תודה רבה על העזרה עם החלקים.. אני מתחיל להזמין

x-dream
04-03-2015, 10:15:14
אום ניילוק:

האם ההברגה של הסט הנ"ל תתאים? אני לא מבין בזה. את הדגם אני יודע - M4 ( אני משתמש בבוקסה 7ממ לפתוח אותו)

http://www.ebay.com/itm/10-PACK-STAINLESS-NYLOC-NYLOCK-LOCK-NUTS-M2-M2-5-M3-M4-M5-M6-M8-M10-M12-/221052995537?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item3377c907d1

רן ענבר
04-03-2015, 15:26:47
נראה לי שכן.
גש עם הרכב לכל חנות ברגים באזור התעשיה הקרוב לנקום מגוריך/עבודתך ויתאימו לך אומים.
לדעתי ומהניסיון שלי ההברגות ברכבים הן סטנדרטיות לחלוטין.

רן ענבר

x-dream
06-03-2015, 07:08:31
בוקר טוב ואני מתנצל מראש על השאלות החובבניות שלי - עד שאקבל פרקטיקה.. מה שכן מבטיח לא לשאול משהו פעמיים :)

אם התנתק לי חוט (צהוב) מהמנוע - אני מלחים אותו רגיל כמו שאני מלחים חוטים חשמליים, נכון?

תודה וסוף שבוע נעים

רן ענבר
06-03-2015, 09:22:00
א. כן. הלחמה רגילה אך חשוב לוודא כי אין קצר עם המגעים הסמוכים.
ב. למה התנתק החוט?
מכה? הלחמה גרועה? או התחממות של החוט עד למצב של התכת ההלחמה?

רן ענבר

x-dream
06-03-2015, 09:33:15
לדעתי מכה והלחמה גרועה ( לא אני הלחמתי - החנות). התחממות לא כי זה היה ממש בתחילת-נסיעה והעסק לא היה חם.

דרך אגב חוויתי כמה פעמים לפני זה בעיה בתחילת נסיעה- אולי זה קשור לזה. התשובה שהיצרן שלח לי במייל היא:


There may be a problem of the connector between the ESC and motor.
Please try to solder the wires to motor directly without the 4.00M banana connector

אני אבצע את ההלחמה כפי שהם מציעים

רן ענבר
06-03-2015, 12:34:07
ההלחמה לא מתבצעת בחנות
המנוע מגיע מולחם.
הקונקטורים הם בננה 3.5 מ"מ לא 4 מ"מ [למיטב זיכרוני]
הייתי נמנע מהלחמה זו אלא אם כן מדובר במוליך חשמלי אחד רצוף
אל תלחים קטעים של אותו מוליך אחד לשני

תמנע בכל מחיר מקצר.

רן ענבר

x-dream
06-03-2015, 13:18:33
אין בעיה ביקרתי בחנות שאני סומך עליהם נבדוק מחר איך העבודה :)

רן ענבר
06-03-2015, 17:35:41
כמה לוקחים על הלחמה עם בכלל?

רן ענבר

x-dream
06-03-2015, 18:03:40
לא כולם כמוך ידידי, לוקחים גם לוקחים הם חנות..
50 שקל 3 הלחמות. אבל לפחות אני יודע שעשו לי עבודה טובה איפה שהלכתי. חוץ מזה שלא תחשוב שלא ניסיתי אבל להלחים אנלא יודע בצורה שתעמוד בזעזועים.

רן ענבר
06-03-2015, 20:10:23
3 הלחמות זה שלושת החוטים של המנוע?
או 3 זוגות של מחברים אחרים?

בכל מקרה... פעם באה שתרצה לחסוך 50 ש"ח תשקיע 25 ש"ח דלק של הרכב להגיע למודיעין.

רן ענבר

x-dream
07-03-2015, 06:24:39
תודה חבר, מעריך את זה מאוד

x-dream
15-03-2015, 12:41:02
צהריים טובים רן,

האם ניתן ליישר ציריה עקומה או שקונים דברים כאלו חדש? ( אין לי בעיה מחלציים וקדימה..)

תודה.

רן ענבר
15-03-2015, 16:28:28
אפשר לישר ציריית מתכת אבל היא בחיים לא תיהיה ישרה ב 100%
אני לוקח לבנת אקרשטיין ודופק בעדינות על הציריה כנגד הלבנה.
יש לי פטישים מחומרים רכים כגון נחושת ועופרת למטרה זו (ובכלל).
וכמובן שכדאי לקנות סט נוסף

רן ענבר

x-dream
23-03-2015, 11:54:19
שלום רן ולכולם,

אני רוצה לרכוש עוד סוללה. ( לא מספיק לי זמן ההסעה).
הסוללה שהמלצת לי בפעם הקודמת מצויינת ( סוללה ראשונה שלי אבל מתנהגת יפה ).

האם כדאי לרכוש בדיוק אותה סוללה שרכשתי בפעם הקודמת ? ZIPPY 5000mAh 2S1P 30C Hardcase Pack (ROAR APPROVED)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20999__ZIPPY_5000mAh_2S1P_30C_Hardcase_Pack_ROAR _APPROVED_.html

סדרי העדיפויות שלי: קודם כל שזה ישמש אותי בעתיד לרכב הבא. אח"כ שזה יתאים לרכב הזה.
אז האם לרכוש 2 תאים אותו מיליאמפר ובטח גם חשוב שתהיה אותה סוללה בדיוק?
או לרכוש סוללת 2 תאים יותר טובה?

תודה רבה :))

רן ענבר
23-03-2015, 17:26:02
א. קודם שתדע מה הרכב הבא ורק אחר כך אוכל לומר לך אם הסוללה תתאים.
ב. התנאי הראשון לשימוש בסוללות כזוג [רכב עם 4 תאים] הוא היסטוריה זהה
ובתנאי הזה אתה כבר לא עומד כי סוללה אחת חדשה ושניה לא...
ג. קנה את הסוללה הזו ובעתיד נראה מה יקרה ברכב הבא...כרגע, יותר חשוב שתהנה ממנה ברכב הזה

רן ענבר

x-dream
31-03-2015, 09:38:52
בוקר טוב רן,

heatsink + fan הגיע.
במאמר שלך כתוב שהכי גרוע לחבר אותו ביציאה של ה-5 וולט. יש דרך טובה לחבר אותו או שפשוט ככה וזהו?

123658

רן ענבר
31-03-2015, 16:30:47
מין הסתם... באותו מאמר הסברתי שאני מחבר את המאוורר ישירות למחבר הסוללה שנמצא על מוליכי הבקר.
מאוורר 5 וולט עובד סבבה עם סוללת 2 תאים.
תקרא את המאמר והתרשימים על חיבור מאווררים

רן ענבר

x-dream
02-04-2015, 07:37:08
המאוורר הוא 5V

ז"א שע"פ ההסבר שלך - איני יכול לחבר אותו ישירות לסוללה בכל מקרה. רק 12V. נכון ?

אפשרות 2 היא לבצע חיבור עם נגד ( או אני יודע מה, אני יכול לשאול בחנות אלקטרוניקה ) ככה ש-5 וולט יתאים להתחבר ישירות לסוללה ?

רן ענבר
02-04-2015, 14:19:37
מאוורר 5 וולט יכול להתחבר לכל סוללת 2 תאים בלי בעיות
לסוללת 3-4 תאים ניתן לחבר ישירות מאוורר של 12 וולט

בכל מקרה כשאני אומר "ישירות" הכוונה היא לא להתחיל את המאוורר לסוללה אלא למחבר המתח שמעביר מהסוללה לבקר בצד של הבקר.

רן ענבר

x-dream
18-04-2015, 13:15:58
היי רן מה המצב?
טוב אז היה סוף שבוע מעניין. זה נגמר בסרבו שהלך ברכב שלי (היה צפוי-כתוב שבבראשלס יש סרוו 6kg ), בטיסן מרוסק ובפיניון של מסוק עם פחות 3 שיניים בשל נחיתה קשה. להגנתי הייתי מעורב רק ב-2 מתוך 3 התאונות :))

לעניינו. אני צריך סרוו חדש ) היגוי הלך ושומעים קרקושים מהסרוו. אין לי בעיה לא לקנות סרוו 6kg של הימוטו במקום שלי שהוא 3kg, אלא סרוו יותר רציני כי אני רוצה משהו שישאר לרכבים הבאים. תקציב אין עדיין כי אני לא מבין בזה. אם אתה יכול לכוון אותי.. אני מחליט מהר-אתה יודע.

תודה רבה :)

על הדרך זוכר את הציריה? היא עפה לי מאז שיישרתי אותה אז כל פעם מהמקום. אני אזמין חדשה מקווה שזאת רק הציריה.

רן ענבר
18-04-2015, 13:49:32
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=78246
זה קישור לאשכול דיונים שהיו פה בעבר.
תחת התת פרק של סרוואים תוכל למצוא לא מעט דיונים על סרוואים בתקציבים שונים ומשונים.
אני הייתי הולך על סאובקס 1256 או 1258
לרכב שלך שניהם יעשו את העבודה.

רן ענבר

x-dream
18-04-2015, 18:34:11
היי רן, ראשית תודה. עיינתי בכל השירשורים.
צריך מידות סרוו? צריכת זרם? אורך זרוע? נתונים נוספים? או שהתחשבת בכל? אל תשכח שזה שלט ומקלט פשוטים של הימוטו.

רן ענבר
18-04-2015, 18:40:53
אני חייב לומר לך שברכב שלך הייתי הולך על סרוו סיני של 20$
זה לא הרכב שבו צריך להשקיע לקראת הרכב הבא.
כשתרצה להשקיע ברכב הבאאפשר יהיה להשקיע במוצרים איכותיים.ץפה, זה נראה לי מיותר.
הסרוו שלך הוא סטנדרטי בעל מידות סטנדרטיות.

רן ענבר

x-dream
18-04-2015, 20:01:11
היי רן. יש שם ים סרוואים. הלכתי על 20$

מה דעתך? כפול מ-6 ק"ג…
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__35311__AeroStar_ASI_613MG_Coreless_Digital_Metal _Gear_Servo_61g_13_83kg_0_103sec.html

רן ענבר
18-04-2015, 22:27:30
הייצי הולך לכיוון של כפול 3...
הסיניים לא ידועים כדוברי אמת בנתונים הטכניים שלהם.

רן ענבר

x-dream
20-04-2015, 08:52:41
בוקר טוב רן מה שלומך?
חפרתי בהובי קינג:

1. מה המתח שעובר לסרוו? כי אני רואה שבזרם נמוך יותר הכוח שלו לק"ג נחלש.
2. האם יש אתר נוסף ששווה להביט בו?
3. מה דעתך על כ"א מהסרוואים ?
4. אני אשמח אם למישהו יש נסיון עם אחת מהחברות האלו ויתן חו"ד. שמתי לב ש-trackstar הכי נפוץ (חיפוש בפורומים פה).



ראיתי כמה אפשרויות:

Trackstar TS-T17HV
14.3 kg.cm (6.0V)~16.5 kg.cm (7.4V)

אין הרבה ביקורות על המוצר.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58281__TrackStar_TS_T17HV_HighVoltage_Digital_1_ 10_Scale_Buggy_Steering_Servo_63g_16_5kg_0_10sec.h tml



AeroStar ASI-615MG
(4.8V) 14.21 kg.cm
6V) 16.83kg.cm

מישהו כתב שעם 4 סרוואים יש לו עיוותים. זה לא אומר לגבי סרוו אחד אבל אולי צריך לקחת את זה בחשבון.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__35312__AeroStar_ASI_615MG_Coreless_Digital_Metal _Gear_Servo_61g_16_83kg_0_126sec.html

RotorStar RS-610MGC-HV
12.86kg.cm (6.0V) - 15.83kg.cm (8.4V)
בביקורות כתוב שיש רסיברים מסויימים שהסרבו עושה להם בעיות. אני מעדיף לבחור באופציות אחרות
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29768__RotorStar_RS_610MGC_HV_Digital_Helicopter _Cyclic_Servo_59g_15_83kg_0_095sec.html

AeroStar ASI-621MG
(4.8V) 17.21 kg.cm
(6V) 21.06kg.cm
הסרוו קצת רועש כשיש עליו עומס של כ
ועוד מישהו אמר שהיה לו בעיה עם הסרוו - אולי זה היה נקודתי. אני לא יודע.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__35313__AeroStar_ASI_621MG_Coreless_Digital_Metal _Gear_Servo_61g_21_06kg_0_131sec.html

רן ענבר
20-04-2015, 19:54:54
לרכב שלך כל אחד מהסרוואים מתאים.
אל תשקיע יותר מידי בנתונים של הסרוואים... הסיניים ידועים כמי שלא מדייקים בנתונים.

המתח שעובר לסרוו תלוי בבקר
אני מעריך שהבקר שלך מעביר כ 5 וולט.
צריכת הזרם של הסרוו תלויה בעומס עליו וקשה לדעת מה הוא.

רן ענבר

x-dream
26-04-2015, 10:28:50
לגבי הדוג בון של הרכב שלי. אני רוצה לרכוש זוג ( זאת שיישרתי יוצאת כל הזמן ואני חושש שהיא איבדה מהתכונות שלה ולכן היא יוצאת מהמקום כל הזמן).

1. אני רוצה להזמין זוג חדש. ראיתי כל מיני סוגי דוג בון. כדאי למדוד את שלי ולראות אולי אפשר להשיג חלק אחר חזק יותר שיתאים לרכב שלי ? או שלקנות אורגינלי ?
2. כדאי לקחת תחליפי ? בעצם אני יודע מה התשובה שלך :p

http://www.asiatees.com/display?brand=Himoto&model=Bowie&id=85162
http://www.ebay.com/itm/1-10-R-C-Dogbones-97-2mm-fit-Himoto-Bowie-Himoto-Katana-1-Pair-/221734094449?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item33a061c671

רן ענבר
26-04-2015, 10:58:47
אורי.
יש מספר דרכים להעביר את התנועה מהדיפ לגלגל
שים לב שהקישורים הם לסוג הציריה לא בהכרח לציריה שאתה צריך
1. דוג בוון [כמו שאתה מכיר]
2. ציריה אוניברסאלית כמו זו: http://www.amain.com/rc-cars/kyosho-84mm-universal-swing-shaft-set-2-kyoumw601/p166431
3. CVD שזה משהו כזה:http://www.amain.com/rc-cars/search?cID=&s=CVD
הבעיה היא שכדאי שהמוצר יתאים כלהמידות צריכות להתאים לרכב שלך.
הרעיון הוא לקנות מוצר שהיצרן שלו אומר שהוא מתאים לרכב שלך.
אם תצליח למצוא ציריה אוניברסאלית לרכב שלך יפתרו לך כל הבעיות

עריכה:
הנה מצאתי לך את אלו:http://www.asiatees.com/display?Himoto-Bowie-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Himoto&model=Bowie&id=85303&pid=1

חוץ מזה:
תבדוק שכל שאר הרכיבים שלמים:
הזרועות העליונות והתחתונות,היציאה מהדיפ והכניסה לציר הגלגל...
כבר קרה לי שבנחיתה גרועה התעקמה לי ציריה... יישרתי וחזרתי ושוב...ושוב ורק אחרי פעמיים שמתי לב לשבר קטן בזרוע שיוצא ונכנס למקומו.

רן ענבר

רן ענבר
26-04-2015, 11:02:57
אורי.
אני יודע שכבר דיברנו על זה אבל אני חייב להסב את תשומת לבך לכך שאתה משקיע ומשקיע ומשקיע ובסופו של דבר הרכב נשאר אותו רכב...
רק שהרכב מתיישן והבלאי שלו מואץ
לפעמים צריך לעצור את ההשקעה ולהתקדם לרכב הבא.
לדעתי השלב הזה היה כבר לפני 1/2 שנה אבל תעשה את החשבונות שלך.

רן ענבר

x-dream
26-04-2015, 12:03:43
אורי.
אני יודע שכבר דיברנו על זה אבל אני חייב להסב את תשומת לבך לכך שאתה משקיע ומשקיע ומשקיע ובסופו של דבר הרכב נשאר אותו רכב...
רק שהרכב מתיישן והבלאי שלו מואץ
לפעמים צריך לעצור את ההשקעה ולהתקדם לרכב הבא.
לדעתי השלב הזה היה כבר לפני 1/2 שנה אבל תעשה את החשבונות שלך.

רן ענבר

רן, אני שוב מודה לך על הדאגה - אבל אני ילד גדול ויש לי את מערכת-השיקולים שלי ( כמובן, תמיד אני נותן משקל רב למה שפה בפורום ובמיוחד אתה מייעצים לי ), ההנאה שלי עצם הסעת-הרכב היא גדולה. לוקח בחשבון תקלות וחולשה של חומרים בעקבות השדרוג שאצטרך להחליפם בשלב מסויים. דרך אגב לדעתי הרכב דווקא נהיה יותר אמין כי כל החלפה חלקים היא לרכיבים יותר חזקים.

בכל אופן זה או זה או להשאר בלי רכב להסיע ופה האקסל מפסיק לעבוד וגורם ההנאה ממשיך.

פרט לזאת יהיה לי בקרוב תקציב לרכב חדש ונורמלי, בלי שום קשר לרכב הזה. כשיגיע הזמן אראה לאיזה כיוון ללכת וההימוטו ישאר כרכב שני ועם הזמן ידחק הצידה.

x-dream
26-04-2015, 12:07:31
אורי.
יש מספר דרכים להעביר את התנועה מהדיפ לגלגל
שים לב שהקישורים הם לסוג הציריה לא בהכרח לציריה שאתה צריך
1. דוג בוון [כמו שאתה מכיר]
2. ציריה אוניברסאלית כמו זו: http://www.amain.com/rc-cars/kyosho-84mm-universal-swing-shaft-set-2-kyoumw601/p166431
3. CVD שזה משהו כזה:http://www.amain.com/rc-cars/search?cID=&s=CVD
הבעיה היא שכדאי שהמוצר יתאים כלהמידות צריכות להתאים לרכב שלך.
הרעיון הוא לקנות מוצר שהיצרן שלו אומר שהוא מתאים לרכב שלך.
אם תצליח למצוא ציריה אוניברסאלית לרכב שלך יפתרו לך כל הבעיות

עריכה:
הנה מצאתי לך את אלו:http://www.asiatees.com/display?Himoto-Bowie-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Himoto&model=Bowie&id=85303&pid=1

חוץ מזה:
תבדוק שכל שאר הרכיבים שלמים:
הזרועות העליונות והתחתונות,היציאה מהדיפ והכניסה לציר הגלגל...
כבר קרה לי שבנחיתה גרועה התעקמה לי ציריה... יישרתי וחזרתי ושוב...ושוב ורק אחרי פעמיים שמתי לב לשבר קטן בזרוע שיוצא ונכנס למקומו.

רן ענבר

טוב אני רואה שהמחירים מאמירים כשמדובר בחלקים מיוחדים. אני אקנה צמד דוג בונס ונתגלגל משם. נראה אם זה יתעקם שנית ותוך כמה זמן.

רן ענבר
26-04-2015, 12:19:06
היה לי בעבר רכב עם דוג בוון.
קרו שני דברים:
1. עפו ציריות
2. היציאה לכיוון הגלגל [איפה שההברגה] היתה מתעקמת
החלפתי לציריה אוניברסאלית והכול נפתר.

קטונתי מלהטיף לך מוסר כמו שאמרת אתה אדם מבוגר עם מערכת שיקולים שלמה ומלאה [לכולנו יש אופוזיציה נשית /בנקאית כזו או אחרת]
אבל אני ממליץ לך לשים לנגד עינך את הנושא ותמיד לשקול כל החלתה לאורו.

הרי בינינו.
כל פעם שעפה לך ציריה אתה מתבאס
אתה מתבאס וזה לפעמים מרחיק אותך מהתחביב כי זה קורה לעיתים קרובות [אני מזכיר לך שכשהיית אצלי, כבר אז הציריות היו מאובטחות עם אזיקון]
לא עדיף לפתור את השטות הזו אחת ולתמיד?

רן ענבר

x-dream
26-04-2015, 12:33:27
אוקיי טוב שאמרת לי שהציריה האוניברסלית פתרה את העסק הזה לתמיד.
עכשיו, כשאני מביט על הציריה האוניברסלית אני רואה שבקצה אחד יש לה הברגה במקום הג'ולה. איך זה מסתדר בהרכבה ? האם יש חלק נוסף לרכוש?
עוד שאלה. האם זה יתאים למימדי הדוג בון שלי? שלי 97.2 ואלו הן 84ממ'

אנחנו מדברים על החלק הזה כמובן:

http://www.amain.com/rc-cars/kyosho-84mm-universal-swing-shaft-set-2-kyoumw601/p166431

x-dream
26-04-2015, 13:23:30
סליחה. בקשר לאוניברסלית הבנתי. החלק על ההברגה נע בהתברגות ובו יש חור אבל לא אמור להיות לו פין כמו בג'ולה הקבועה?

רן ענבר
26-04-2015, 16:05:33
הציריה האוניברסאלית היא למעשה חלק אחד במקם שבו ברכב שלך,כרגע, יש שני חלקים
למעשה, אצלך ברכב החיבור מורכב מציריה ומהחלק הזה:http://www.asiatees.com/display?Himoto-Bowie-Parts-Hop-Ups-Upgrades&brand=Himoto&model=Bowie&id=84823&pid=1
בציריה אוניברסאלית זה פשוט חלק אחד.
במידה ויש תקלה, זה לא עף כי זה מחובר לגלגל באופן תמידי.

רן ענבר

x-dream
27-04-2015, 13:55:02
אששש....:rolleyes:

x-dream
01-05-2015, 10:16:36
היי רן,
משהו אחד בנוגע לסרוואים:
באתר asiatees

יש את cys. האם הם גם לא מדייקים בנתונים שלהם? יש להם שם סרוואים גם במחיר סביר ואם אני מזמין שם חלקים אולי כדאי גם להזמין את הסרוו ע"מ לחסוך מחיר משלוח.
על כמה ק"ג כדאי ללכת ב-cys?

שוב תודה

רן ענבר
01-05-2015, 16:54:00
קישור למוצר שאתה רוצה/צריך יעזור לי להבין למה אתה מתכוון.

בגדול, אם הנתונים לא מדוייקים אז לוקחים מקדם בטיחות גבוה יותר [למעלה]

רן ענבר