PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיקום רכיבים -- מתקדם



mini_guy
16-04-2009, 13:03:09
אחרי שהמערכת הבסיסית (מצלמה,משדר וידאו ,צידוד מצלמה) טסה בהצלחה מרובה
נוסף ה co-pilot שגם הוא טס כבר בהצלחה ושיפר משמעותית את חווית ההטסה.
אבל בתוך ה EZ* מתחיל להיות צפוף!!
הזמנתי לפני שבוע את המערכת הבסיסית של eagle tree ואני מתחיל לתהות איפה אני תוקע אותה על כל רכיביה (elogger ,osd , gps).
אשמח אם אנשים יצרפו כמה תמונות של מיתקונים מתקדמים , או יספרו איך הם פתרו את בעיית סידור הרכיבים.


המצב אצלי כרגע : בקר יושב מחוץ לטיסן , co-pilot מורכב על הזנב(היה שרשור בנושא)
המקלט הועבר לתא מתחת לכנף(פתחתי פתח למטה) , מצלמה יושבת על מנגנון צידוד של RV.

תודה מראש
גיא

motiganot
16-04-2009, 14:09:44
כמו שאמרו בסרט .
תשים קרח ותלחץ חזק:D

אם שמתה את הבקר והמקלט מחוץ לתא אז יש מצב להכניס הכל בלחץ.
אני כרגע באותו מצב ואיך שהוא הצלחתי להכניס פנימה
סוללה 2200
סוללה 500
eagle tree OSD
eagle tree Elogger
לדעתי את רוב הנפח תופסים החוטים שלא נגמרים
מצד אחד צריך חוטים ארוכים כדי להוריד את הפוד בקלות
ומצד שני כאשר מחזירים את הפוד משתגעים איפה לקפל את כל החוטים האלו.

נראה איך נצליח להכניס פנימה את OSD PRO שהזמנתי ...

Nlackrif
16-04-2009, 14:13:06
גיא,
תעלה תמונה של הפתח שפתחת למטה...

SPL
16-04-2009, 15:00:42
צריך כבר לחשוב על פלטפורמות אחרות ;)

מדברים בחו"ל על הדבר הזה:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8924&Product_Name=Busy-Bee_Electric_airplane_W/Brushless_outrunner

motiganot
16-04-2009, 15:15:57
צריך כבר לחשוב על פלטפורמות אחרות ;)

מדברים בחו"ל על הדבר הזה:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8924&Product_Name=Busy-Bee_Electric_airplane_W/Brushless_outrunner
עמית קבל ח"ח על האיתור .
נראה שהכלי הנ"ל מתאים יותר לטיסת קצרות טווח בגובה נמוך ויכולת ארובטית בסיסית
אבל יש מקום יעודי לסוללה ולבקר שזה מאפשר לא לנגוע בציוד הוידאיו כל פעם מחדש.

igalr
16-04-2009, 15:42:16
ראיתי כמה סרטונים של הטיסן הזה נראה לא רע בכלל אם כי מוטת הכנף שלו קצת מעל 1 מטר

mini_guy
16-04-2009, 16:05:24
ראיתי את הטיסן הזה , בשביל המחיר שלו עם הנחת הלקוח המתמיד זה יוצא בארץ 100$
וזה כולל מנוע.

מצורפות כמה תמונות של הפתח ומיקום הרכיבים , כמובן שהוא סגור בזמן טיסה.


http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8464&d=1239890690



מישהוא יכול לספר לי איך מצרפים את התמונות כך שיראו אותן בגודל מלא גם בגוף ההודעה?
תודה מראש
גיא

b1yossi
16-04-2009, 16:36:48
שתי שאלות :

מישהוא חשב להאריך את החרטום ?
כמה שוקל כל הציוד כולל חוטים ואני מתכוון מער' עם כל האפשרויות ? (ללא מה שקשור לטיסן עצמו, מנוע, סוללה, בקר וכ"ו).

mini_guy
16-04-2009, 17:43:51
על להאריך לא חשבתי , אבל נראה לי שאני אפתח את החלק העליון לדלת עם נעילה

Guyazulay@
16-04-2009, 17:48:06
לדעתי עדיף להחליף פלטפורמה ,המישקל גורם לו להיתנהג לא משהו בכלל וזמן הטיסה הולך וקטן .
אני בנתיים סיימתי את הכנף 2 מטר שלי ואני עובר לסיים את הגוף יצא כלי שלא האמנתי בהתחלה שאני מסוגל לבנות ושאלתי כאן בפורום שאלות מפגרות איך בונים.. ,
הלכתי לקלוב התעופה ברעננה התחלתי לבנות בהדרכה של ישראל אופק בחור רציני עם ניסיון חבל על הזמן , כל אחד יכול עדיף לעבור לפלטפורמה אחרת לקבל זמן באויר גדול יותר מקום המון מקום! ויכולת לשאת מישקלים גדולים יותר בלי לפגוע בביצועים.

mini_guy
16-04-2009, 18:12:11
איזה טיסן בנית?
קנוי/בניה מסקרטצ'?
אפשר תמונות...

crazyguy
16-04-2009, 18:13:02
אני מצטרף לפתרון של להחליף פלטפורמה.

הפתרון של האיזיסטאר הוא לטעמי פתרון התחלתי כדי לטעום מנפלאות הFPV וגם אפשר להישאר איתו לאורך זמן אבל הכל עניין של לאן מנסים להגיע..

לי בEZ בזמנו היה:
CC 35A
מקלט 8 ער' PCM
UBEC 3A
500MW TX
KX131
סוללת 2200 אחת
RVOSD

הכל נכנס בצורה יפייפיה פנימה (כולל הבקר!)
כל מה שהיה נחוץ לי לעשות זה לחתוך את החדר שכבר כולכם גיליתם, לשם דחפתי טוב טוב את המקלט ולכל השאר היה כבר מקום..

בכל מקרה באמת שכבר מעמיסים על הEZ את כל הדברים הללו אני זוכר שהגעתי למשקל סביב ה950 גרם וכבר לא נהנתי בכלל להטיס אותו..
היה חייב להטיס עם מנוע, טיפה רוח והייתי מושבת עקב חוסר בדחף..

וכמובן הגרוע מכל שאני דיי בטוח שבסופו של דבר איבדתי את הטיסן עקב כשל טכני בגוף הטיסן!!
(אני דיי משוכנע שנתלשה לי הכנף בשלמותה כולל אפילו הגשר שמכסה אותה)

וגיא - בזמנו אומנם היה לי בבית CO-PILOT אבל לא התקנתי אותו על האיזי מכיוון שהוא היה מייצב את עצמו..

וגם אצלי אומנם הפלטפורמה שכיום אני משתמש בה לFPV הינה עשויה מקאפה והיא עברה את מבחן החסינות באומץ רב ממזמן!
אני מטיס ברוחות מטורפות לגמרי, עם מנוע מספיק חזק לייצר דחף שאני מצליח להטיס גם ברוחות של 20 קשרים. (יש עדי ראייה)

יש שפע של מקום בגוף הטיסן שנבנה בעלות מצחיקה, הוא גם דואה יחסית בצורה יפה מאוד ללא מנוע! קל מאוד להנחתה ובזכות הCO-PILOT אני גם מטיס אותו
בגבהים נמוכים ושומר על גובה ועושה מעין סריקות שטח מגובה נמוך.

Guyazulay@
16-04-2009, 18:25:27
MINIGUY.
בזמנו פתחתי שירשור לבנית כנף ועזרה לגוף לא ידעתי עדין מה אני רוצה מעצמי ומה צריך..
אתה נתת לי קובץ של דגם של הSHADOW 200 עם כנך מעל 2 מטר טרפזית בתוכנית ..
לקחתי את הבסיס של התוכנית עם כמה שינויים ובניתי מה שאני צריך לפי הצרכים שלי...
הוא ניבנה מבלזה.

MDreamer
16-04-2009, 18:27:17
אני גם בעד לבנות פלטפורמה ייעודית. ככה פשוט אפשר לקבל בדיוק את מה שרוצים.
עם גרזן ה FPV שלי אני מרגיש כל כך בטוח ומשתולל איתו. אפילו בשישי האחרון דפקתי אותו בחוזקה בריצפה בברנר ללא נזקים (רק מגש המצלמה התנתק מההדבקה)
צריך להגדיר מה רוצים.. טיסה מטורפת? שהיה? מרחק? עמידות? יציבות לצילום? משהו באמצע?
האיזי הוא ברווז. הוא לא שוחה הכי טוב, הוא לא עף הכי טוב, הוא לא רץ הכי טוב אבל הוא בעמצע ועושה את העבודה.

גע גע יא דרימר!

mini_guy
16-04-2009, 18:33:10
התוכנית שאז נתתי לך אמורה לתת טיסן מעולה לוידאו.
אם היה אפשר להמיר את הכנף שלו לקלקר מצופה זה היה מקל (בכל זאת פרופילים ל 250סמ זה לא פשוט)
כפיתרון ביניים עד לבניית קשת חשמלית נראה לי הטיסן של הסיני יעיל.
אני יחפש בשבת קצת חומר עליו ונבדוק את זה לעומק

Guyazulay@
16-04-2009, 18:37:41
תמונות של תחילת בניית הכנף יש לציין שהתמונות לא עדכניות אין לי מצולם כרגע של העדכני .. זה מה היה בהתחלה היום כבר יש DBOX מלא ושרוול בין שתי הכנפיים כדי לחבר בינהם אני מסיים לבנות את התושבות לברגים שפת זרימה מחובר רק לחבר צירים למאזנות ולחבר את התושבת לזנב עם חומרים מורכבים. וציפוי שמחכה בנחת בצד לגיהוץ:)






http://up55.siz.co.il/img1/o2m1arznyiti.jpg (http://up55.siz.co.il/up1/o2m1arznyiti.jpg)
http://up56.siz.co.il/img2/izzm5zkzfnhw.jpg (http://up56.siz.co.il/up2/izzm5zkzfnhw.jpg)
http://up54.siz.co.il/img1/gzoti2e2ij1z.jpg (http://up54.siz.co.il/up1/gzoti2e2ij1z.jpg)
http://up56.siz.co.il/img3/cwmkmytnztzo.jpg (http://up56.siz.co.il/up3/cwmkmytnztzo.jpg)
http://up53.siz.co.il/img2/qoda3yyjmcg5.jpg (http://up53.siz.co.il/up2/qoda3yyjmcg5.jpg)
http://up52.siz.co.il/img2/mnztmjymzwc0.jpg (http://up52.siz.co.il/up2/mnztmjymzwc0.jpg)
http://up53.siz.co.il/img3/hw1mjwnmfnmj.jpg (http://up53.siz.co.il/up3/hw1mjwnmfnmj.jpg)
http://up57.siz.co.il/img3/5ijdzjzyjjly.jpg (http://up57.siz.co.il/up3/5ijdzjzyjjly.jpg)

Guyazulay@
16-04-2009, 18:41:13
גיא,
רוחב הכנף הוא 25 סמ נכון אבל לא הפרופיל! הפרופיל בסך הכל 18 סמ.. וזה כלום ראיתי כנפיים לדאונים הרבה יותר דקים וארוכים וכנף הרבה יותר גדולה משלי אם לא כפול כמעט...
שפת הזרימה היא משלימה את רוחב הכנף +שתי קורות בלזה גם לפני שפת הזרימה וגם בשפת ההתקפה תעבור שיוף לעגל אותה.. גם בתמונות לא רואים את הבלזה 1.5MM שמכסה את הDBOX..

crazyguy
16-04-2009, 20:26:42
נתקלתי בזה במקרה הרגע ותאמת זה מעניין:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1035071

Guyazulay@
16-04-2009, 20:36:47
אגב מי שממש נעול על האיזי יכול לשים כנפיים של איזיגלידר וככה המישקל יפריע פחות

topgun13
17-04-2009, 18:16:56
הפתרון שלי היה להוציא את הסוללה החוצה , כך שהרווחתי כמה דברים.
1. לא צריך לפרק שום דבר בהחלפת סוללה .
2. התפנה לי הרבה מקום בתוך הטיסן לכל מערכות האלקטרוניקה.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8565&stc=1&d=1239984857.

Guyazulay@
17-04-2009, 18:34:30
רעיון יפה.. אין סטיה של הטיסן שמאלה בגלל המישקל?
ובן אדם יצירתי כמוך בנית מיזוודה יפה ונוחה לצרכי הFPV שלך למה אתה לא בונה פלטפורמה למה שאתה רוצה להפיק את המיטב מה FPV?

topgun13
17-04-2009, 19:15:55
אין שום בעיה של סטיה שמאלה בגלל שהסוללה יושבת מתחת למרכז כובד.
כרגע אני עושה את כל הנסיונות של מערכות הFPV על EZ .ובמקביל מחפש פלטפורמה אחרת .

Guyazulay@
17-04-2009, 19:30:08
מה אתה מחפש שכלי יתן לך בFPV ?
זמן שהאיה באויר?
מרחק?
חוזק?
מהירות?
טיסות נמוכות \גבוהות?
איזה כיוון אתה מחפש?

Guyazulay@
17-04-2009, 19:30:57
כי פשוט באיזי אין כמעט כלום חוץ מיזה שהמנוע מאחורה ,אחרי מישקל של הכל ביחד הוא מאבד הרבה מהתכונות הטובות שלו שכולם מכירים..

אוהד
17-04-2009, 21:21:42
חברים
תרשו לי להציע לכם פתרון פשוט ויפיפה ויעיל מאין כמוהו.
ראשית קרדיט למוטי שריד - איש יקר!

הטיסן יציב במאין כמוהו.
חזק - מבלזה
גוף הטיסן חלול לכל אורכו מה שמאפשר לסדר בו לכל האורך את הציוד.

אני התקנתי: OSD, GPS, מצלמה (די כבדה נרכשה כציוד אבטחה), משדר חצי וואט ו CO PILOT עם האלקטרוניקה שלו.
סוללת 2200 למנוע וסוללת 1000 לציוד האלקטרוניקה.

את המצלמה מיקמתי על קן הנסע הקדמי כך שאני מצודד אותה באויר דרך ערוץ ה RUDDER.

משקל המראה - 1.3 ק"ג - די בהמה
טס פצצה - משייט ב1/3 מנוע - מחזיק כ 25 ד' באויר - האמת לא נסיתי יותר מזה ונחתתי עם יתרה של כ 500MAH.

וגולת הכותרת - המראה!!! מזל"ט אמיתי.


אעלה מחר את תמונת הטיסן שלי המאובזר ותשטפו את העיניים
בהצלחה.

Guyazulay@
17-04-2009, 21:37:33
יפב מאד ! גם אני ראיתי אותו אצל מוטי שריד אחלה בן אדם! גם דרש עליו אחלה מחיר.
לגבי הטיסן עצמו בהחלט מתאים לFPV ונראה חבל על הזמן אבל.. ממה שאני שמעתי שהטיסה שלו דווקה לא הכי טובה והנחיתות גם לא בכלל בגלל כנף די קצרה .. יש דגם חדש של אותו מוצר בסיני נראה לי שווה ביותר מוטת כנף בערך 1.85 מצינים באתר שלו שהטיסה איטית ביותר וגם יציבה והנחיתות מצוינות.. אבל אם אתה מרוצה מהדגם הזה אז מצוין! אחלה כלי אני גם שקלתי כזה לפני מה שהתחלתי לבנות..
לגבי הסוללות לא עדיף סוללה אחת של 3000 מיליאמפר.? כי אם אתה סביב החצי שעה באויר אתה צורך מהFPV פחות או יותר 250מיליאמפר.. מה שיתן לך עוד זמן טיסה ו...