צפייה בגרסה מלאה : שאלה האם ניתן להטיס עם מנוע 95 4 פעימות למרות שהיצרן ממליץ על 82?
מטוס סילון 1
29-01-2015, 07:25:07
יצרן ממליץ מנוע 4 פעימות 70-82. האם ניתן להטיס עם מנוע 4 פעימות 95? האם ההבדל בין המנועים נסבל? מה המשמעות בהטסה, בהבדלי המשקל בין המנועים?
flatspin
29-01-2015, 10:55:04
היה יכול להיות נחמד מאד אם היית רושם באיזה טיסן מדובר. יש לזה חשיבות רבה.
בכל מקרה, מנוע 95 נמצא מעט מאד מעל המלצת היצרן. ההספק הנוסף אינו משמעותי וכך גם תוספת המשקל. אתה יכול להתקין אותו, אבל שים לב שמרכז הכובד יהיה בדיוק היכן שמסומן בתכנית/חוברת ההרכבה.
E r e z
29-01-2015, 12:27:01
מצטרף לנכתב לעיל וגם מוסיף, תבדוק שהפרופ הגדול יותר הנדרש למנוע גדול יותר אינו מגיע קרוב מדי לקרקע.
כמו כן הרבה טיסני ARF מגיעים עם מיכל קטן יחסית, כדאי לבדוק מה מקבלים והאם ניתן להתקין מיכל גדול יותר.
מטוס סילון 1
29-01-2015, 13:48:11
מדובר בטיסן yak 54 של seagull. באתר היצרן מגבילים עד מנוע ארבע פעימות 82. ממליצים על סאיטו 82, לי יש os95v ארבע פעימות. לפי הקטלוגים יש בינם הבדלי משקל של למעלה מ 100 גרם. אפשרי או לא כדאי בכלל להיכנס להרפתקה זו.
אשמח לקבל חוו״ד אם למישהו יש ניסיון עם הטיסנים של seagull. תודה מראש למתייחסים.
flatspin
29-01-2015, 15:24:56
כאשר היצרן אינו מסתפק בציון גודל המנוע אלא ממליץ על מנוע מתוצרת מסויימת, סימן שיש דברים בגו. במילים אחרות, יש סיכוי שקיים בין יצרן הטיסן ויצרן המנוע הסדר כלשהו. לא תמיד זה כך, אבל יש מקום לספק. לכן מבחינתך אין לזה משמעות. היות וקיים כבר בידך מנוע OS 95, תתקין אותו ולא תיכנס להוצאה מיותרת.
בענין המשקל, אתה יכול להתקין את הסוללה אחורנית כך שהיא תאזן לך, במידת מה, את הפרש משקל המנוע. וגם אם אין מקום להזיז את הסוללה לאחור, על מנת לאזן 100 גרם נוספים בחרטום אתה צריך משקולת, משהו בין 25 ל-30 גרם בזנב. לטיסן בגודל כמו שלך אין לזה השפעה.
מטוס סילון 1
31-01-2015, 12:26:42
תודה על ההתייחסות. אשמח לקבל חוו"ד על seagull - בעיקר על איכות החומר שלהם. נחשבים חברה אמינה? מדוייקת...
שאלתי נובעת מהבדלים משמעותיים באיכויות של החברות... לדוגמא, יש לי hunger 9 שטס כבר כמה שנים..
לפני מספר חודשים קניתי טיסן של super flying , בטיסה העשירית שלו התפרק באוויר... (הגה גובה נחתך משני קצות הזנב תוך כדי טיסה.. כנראה בגלל איכות חומר ירודה ביותר...)
תודה
TazmanianDevil
31-01-2015, 14:07:23
לא משנה איזה טיסן ומאיזו חברה אתה קונה. אם זה ARF אני תמיד ממליץ לעבור כלכל ההדבקות עם דבק מהיר והאיזור הצלע אש עם אפוקסי.
אם יש ו מקום שאתה חושד בו, אל תתבייש להסיר בעדינות את הכיסוי ולהדביק שם עם דבק מהיר.
רוב הטיסנים הללו מודבקים עם דבק חם או מהיר ברמות ירודות מאוד כי אין להם בקרת איכות כלל.
לעניין המנוע מה שגדעון כתב משקף את דעתי.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.