צפייה בגרסה מלאה : שאלה קבלת רכב חדש
היי,
קיבלתי היום בשעה טובה את הרכב tt mt4 G3
משהו מיוחד שצריך לבדוק לעשות או לחזק לפני נסיעה ראשונה?
כרגע מתכנן להסיע עם 4 תאים, האם צריך לעשות שינוי כלשהו כדי להסיע עם 6 תאים?
תודה
asher_p9
03-02-2015, 20:44:17
לפי מה שאני זוכר הרבה אנשים מתקינים מוט חיזוק בין שני הטווארים
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
03-02-2015, 20:57:04
הי שימי
תתחדש... בחרת אחלה רכב ואין לי ספק שתהנה ממנו
לגבי חיזוקים לפני נסיעה ראשונה
בקישור הבא כתבתי כל מיני דגשים לתחזוקה כללית: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?69145-%FA%E7%E6%E5%F7%FA-%F8%EB%E1-%E7%F9%EE%EC%E9
לאור שאלתך רשמתי לי להוסיף פסקה על טיפול לפני הפעלה ראשונה
אמנם לא קניתי כבר הרבה זמן רכב RTR אבל עזרתי ללא מעט גולשים בכך.
הנחת יסוד:
אני יוצא מתוך הנחת יסוד שמי שהרכיב את הרכב אינו מיומן הסעה ואולי אף לא הסיע רכב על שלט מעולם
לעיתים אין למרכיב הרכב מושג של ממש או איכפתיות לגבי משמעות של חיזוק בורג או מילוי דיפרנציאל עד הסוף...
הייתי מחלק את הטיפול לשתי רמות: חובה ורשות
תחזוקת חובה לפני הסעה ראשונה:
עבור על כל ברגי הרכב הגלויים וברגישות חזק אותם
רגישות = לא לסגור חזק מידי ולקרוע הברגה של בורג בפלסטיק/אלומיניום
אם הצלחת לסובב בורג שמוברג בחומר מתכתי יותר מ 1/4 סיבוב, פתח אותו, שים לוק טייט מחדש והדק ברגש.
תשומת לב מיוחדת:
אומי גלגלים יש לסגור בחוזקה [ברגש, אבל בחוזקה]
בתוך ציריות הרכב יש בורג אלן שתפקידו, אחיזת פין מתכת אשר מחזיק את המשושה שעליו יושב הגלגל
ראה תרשים:
121088
את הבורג הזה יש לחזק ולהדביק
יש לו נטיה להיפתח טיפה, הפין המסומן כ (2) עף כתוצאה מכוח צנטרפוגלי...והגלגל...ממשיך להתגלגל כשהוא מנותק מהרכב
צמיגים:
הצמיגים מודבקים בחברה.
בדרך כלל החברה מדביקה טוב.
אם ההדבקה "לא משהו", תיקון שיתבצע בצמיג חדש ונקי יהיה טוב בהרבה מתיקון בצמיג מלוכלך.
הפעלה ראשונה:
בהפעלה ראשונה אני מרים את הרכב על בלוק כך שארבעת גלגליו באוויר
מדליק משדר, מחבר סוללה ובעת הדלקת הבקר מאבטח את הרכב...
במידה והרכב "ישתולל" שלא ישתולל לקיר/כביש/ויטרינה/ילד הסמוך...
בדוק וודא תוך אבטחת הרכב שהההגה עובד כראוי ופקודה שימינה זה באמת ימינה וכנ"ל לשמאל...
וודא שקדימה= קדימה, עצירה=עצירה ושרוורס= רוורס
רק לאחר שהכול פועל כשורה סע לשלום...
זכור כי מדובר ברכב חדש, מהיר וחזק ואתה עדיין לא מכיר את כול תכונותיו
הסע אותו במסגרת המגבלות שלך והגבר את המהירות רק כשאתה מרגיש בטוח בכך.
תחזוקת רשות לפני הסעה ראשונה:
כמו שכתבתי בהנחת היסוד למעלה... אני טיפה מטיל ספק באיכות הרכבת המפעל
ולכן מי שנורא רוצה מוזמן לפרק את הדיפים, לבדוק את כמות השמן בדיפים.
מניסיוני, לרוב הדיפ אינו יבש אך לא מלא כפי שצריך להיות.
פעולה דומה ניתן לבצע גם בבולמי הרכב.
על אופן ביצוע פעולות אלו הרחבתי בפרק טיפול תקופתי במדריך שבקישור
אם יש שאלות נוספות אשמח לענות
רן ענבר
ענית על הכל תודה!
רק לגבי העניין השני של ה 6 תאים ששאלתי למעלה אשמח לתשובה
רן ענבר
03-02-2015, 21:13:43
למיטב ידיעתי סוללת 6 תאים אינה נכנסת בבית הסוללות.
הכנסת סוללה של 6 תאים מחייב הסעה ללא המכסה ואבטחת הסוללה בדרך אחרת
ד"א בבית הסוללות של רכב זה קיימת "מדרגה" קטנה בחלקו האחורי
ניתן להסיר את מדרגה זו ע"מ לאפשר כניסה של סוללה מעט גדולה יותר.
לדעתי הסעה עם 6 תאים של רכב זה תהפוך אותו לבילתי ניתן לשליטה בכלל
הביצועים שלו יפים מאוד גם בתצורה הנוכחית
רן ענבר
Alonjp
04-02-2015, 00:26:55
נו שימי, כמה יצא בסוף?
תתחדש.
אם יש לך כוח (וידע) הייתי מפרק את הרכב ובונה מחדש.
שמעתי על איכות הרכבה לא משהו של טנדר טייגר והיו מקרים שלא היה שמן בדיפים..
אך זה לא חובה.
אם אין שמן בדיפים אתה תרגיש את זה דיי בקלות.
תוריד את הגלגלים ותנסה לסובב את המשושים, אם יש התנגדות אז יש שמן, אם מרגיש שאין מספיק התנגדות אז תפתח ותראה אם חסר שמן.
תודה אלון.
2350 כולל המעמ בארץ (:
Alonjp
04-02-2015, 08:30:49
יפה, אחלה מחיר לאחלה רכב.
והאירו רק ממשיך לרדת, לפני חודשיים היה 4.9 והיום 4.45...
אגב, אני מניח שדרשו ממך גם את הטופס של משרת התקשורת?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.