צפייה בגרסה מלאה : זהירות! 433 באזור מצפה רמון
Barak Nevo
19-02-2015, 00:07:26
שלום
ראשית אני רוצה לסייג את דברי וכדי להיות בטוח אני צריך את עזרתכם , בעלי 433 לסוגיו
שנה וחצי אני מתעסק עם FPV
וגם עם 2.4 , מטיס עם מולטיפלקס , במשך הזמן עשיתי הרבה טיסות בנופים של מצפה רמון
בהתחלה , הטסתי עם בוסטר מיושן 433 וחוויתי סוג של הפרעות , לפעמים המצערת שינתה טורים באויר או שהמדפים יורדים לבד וחוזרים
עשיתי ניסיון , שמתי מצלמת KEY על אחד המדפים :
https://www.youtube.com/watch?v=uNMSKYZ0Z1A
החלטתי להחליף את המיושן לכזה :
www.dronesvision.net/en/long-range-fpv-systems/602-thomas-scherrer-uhf-433mhz-long-range-fpv-system-tslrs-tx-rc-transmitter-v6-pro.html
אבל גיליתי שההפרעות ממשיכות בצורות שונות :
https://www.youtube.com/watch?v=IeKH2f1pnLA
https://www.youtube.com/watch?v=0EuCRU77No8
ועוד כל מני ארועים לא מתועדים
היה לי קשה להאמין שהמערכת שנחשבת אמינה תכשיל
החלטתי לעשות ניסיונות תיעוד לתופעה , הרכבתי על טיסן מערכת 2.4 לשליטה והטסה , הוספתי מערכת 433 עם מצלמה על סרוו , המערכת פעלה במקביל אבל לא נגעתי בשלט עם 433:
https://www.youtube.com/watch?v=AsHUPevl84g
עוד ניסוי עם סרוואים מתועדים כאשר האמצעי הגדול זז כשיש פיילסייף , אכן יש הפרעה שגורמת לו לזוז אבל עוד סרוו זז שלא אמור לזוז :
https://www.youtube.com/watch?v=bLTfmqFFGD4&feature=youtu.be
כאן כבר אני יודע שאני בתקלה רצינית
החלפתי למערכת מהוביקינג של ARKBIRD 433 הרכבתי הטסתי לא הרגשתי שום בעיה
שלשום יצאתי שוב עם ערכה לניסוי עם APM לטיסן , בשטח מדי פעם זזו לי סרוואים אבל לא ידעתי מה פשר התזוזות , עליתי לאויר עם מצלמה על סרוו שלא דרך ה APM כמובן , מישהו מנחש ?
שימו לב למצלמה :
https://www.youtube.com/watch?v=clMk5-t5bjc&feature=youtu.be
הדבר האחרון שהייתי צריך לבדוק , כמובן החלפת השלט .
הערב גם את השלט החלפתי , אמנם הוא גם מולטיפלקס אבל אני מטיס איתו בד"כ 2.4 ואין תקלות בנתיים
גם עם שלט אחר הסרוואים זזים !
לכן אני חוזר ומסייג את דבריי ,
א , אם אתם מטיסים FPV 433 כאן באזור מצפה רמון , אנא בידקו את המערכת על הקרקע , לראות שאין הפרעות , לפעמים הכל שקט כמה דקות ופתאום זה בא , לפעמים יש איזה פולס קבוע כל כמה שניות
שמקפיץ סרוו.
ב , אני נמצא במסעדת הקצה במצפה רמון , אשמח אם תבקרו , עדכנו אם גם לכם יש הפרעות , הקפה על האש...
danielmashraki
19-02-2015, 08:12:37
אני יודע ששלטים של הרבה מהמכוניות עושה הפרעות ל433 (עשיתי ניסיון וזה ממש ממש משפיע) יכול להיות שבאזור שהטסת פתחו/סגרו מכונית?
Barak Nevo
19-02-2015, 08:21:24
לצערי אין כאן חובבים כאלה, מדובר על אזור מבודד ורחוק ,
igalr
19-02-2015, 10:01:09
יש מערכות השקיה/חממות שחלק מחיישני השליטה והבקרה הם 433
danielmashraki
19-02-2015, 10:09:20
לצערי אין כאן חובבים כאלה, מדובר על אזור מבודד ורחוק ,
התכוונתי לאוטו אמיתי לא על שלט..
ברגע שפותחים או סוגרים את הנעילה של הרכב אז זה עושה הפרעות חמורות
Guyazulay@
19-02-2015, 11:13:06
היי ברק,
האם בדקתה פילטרים על חוטי הסרוו? כמו טבעת פריט או רכיבים אלקטרונים?
בעבר הרחוק רכשתי מערכת של תומאס היא הייתה הראשונה שהוזמנה מישראל :cool:
חטפתי הפרעות אך זה לא השפיע על הטווח. אני זוכר שטבעות פריט בהחלט שיפרו אך לא מנעו.
דבר נוסף,
אם אני הייתי גר בסביבה כזו ויוצא לטווחים ארוכים הסטאפ היה מורכב על חצובה בעלת אנטנה עוקבת עם אנטנות כיווניות גם לוידאו וגם ל-433.
לגבי הסרטונים, כל עוד אתה טס עם בקרה תגדיר פיילסייף חזרה הביתה. רחפן במיוחד לא צריך להתרסק אם הוא מאבד אות :(
Barak Nevo
19-02-2015, 12:25:08
תשובה לדני ויגאל
אני נמצא בכביש לכיוון הר חריף , לא מכניות ולא תשתיות השקיה ,
מה כן היב"א לא כ"כ רחוקה
גיא
אתמול על השולחן השלט והטיסן או על המסלול , לא טווח , כל התקלות היו בטווח של עד 200 מטר ,
לא מדובר באיבוד אות, ברוב הפעמים זאת רק הפרעה על ערוץ מסויים ולא על כל הסרוואים
Guyazulay@
19-02-2015, 12:34:46
כן אני מבין אתה מחזק את מה שכתבתי.
רשמתי שהייתי חוטף פיילספים ללא קשר לטווח.
על אותם סרוואים שיש לך את הבעיה תנסה לפתור ע"י סינון רעשים.
danielmashraki
19-02-2015, 12:37:22
תשובה לדני ויגאל
אני נמצא בכביש לכיוון הר חריף , לא מכניות ולא תשתיות השקיה ,
מה כן היב"א לא כ"כ רחוקה
גיא
אתמול על השולחן השלט והטיסן או על המסלול , לא טווח , כל התקלות היו בטווח של עד 200 מטר ,
לא מדובר באיבוד אות, ברוב הפעמים זאת רק הפרעה על ערוץ מסויים ולא על כל הסרוואים
אני הייתי ביב"א (אומנם לא בזאת..) והמכשירי קשר שם עובדים בתדר 433 UHF.. יכול להיות בגלל זה יש לך הפרעות מידי פעם, תנסה לשים פילטרים כמו שאמרו למעלה..
Guyazulay@
19-02-2015, 12:44:46
אני הייתי ביב"א (אומנם לא בזאת..) והמכשירי קשר שם עובדים בתדר 433 UHF.. יכול להיות בגלל זה יש לך הפרעות מידי פעם, תנסה לשים פילטרים כמו שאמרו למעלה..
לשים טבעת פריט הוא פתרון לרעש במערכת עצמה.
אם יש הפרעות בתדר חיצוניות שום פילטר או טבעת לא יעזרו. פשוט יש הפרעות.
אבל, לפי מה שמתאר ברק את סוג ההפרעה שווה לבדוק ולנסות לנטרל רעש במערכת.
וגם אם משדרים ב433 המערכת די חכמה ומדלגת בין תדרים אני לא מאמין משדרים על כל הפס 433. לכן אם הייתה חוטף אחת ל.. לא היינו דנים על זה.
Barak Nevo
19-02-2015, 12:47:24
אנסה עם טבעות
Guyazulay@
19-02-2015, 12:51:20
תתחיל מסרוו אחד תנסה לראות אם יש שיפור בו להבדיל מאחד אחר.
וכמה שיותר ליפופים זה חשוב.
wonderd
19-02-2015, 14:44:08
אולי אני טועה, אבל לא קצת מסוכן להטיס באיזור של אימוני חה"א?
Barak Nevo
19-02-2015, 16:11:43
קודם , זה לא אזור אסור לטיסה , עד כמה שאני יודע . אני גם לא חורג שם ממגבלות החוק גובה מרחק . בשבתות אני מרשה לעצמי יותר ... בנתיים אין יותר
sharonarn
19-02-2015, 20:32:30
הטסתי שם מספר פעמים בהזדמניות שונות עם מערכת 433 ורחפן
מעולם לא היה לי הפרעות או גליצים כלשהם
AmitB
19-02-2015, 20:55:31
אם זו הפרעה על ערוץ סרבו מסויים והמקלט לא נכנס ל Failsafe רוב הסיכויים שהמקור להפרעה הוא לא שידור UHF.
אני לא יודע מה בדיוק לייעץ לך, היו לי בעיות דומות (סרבואים רועדים) על טיסן X5, ניסיתי טבעות פריט על החוטים לסרבואים וזה לא עזר. בסוף מה שפתר את הבעיה זה החלפת סרבואים (על החדשים לא היו שום הפרעות , גם ללא טבעות פריט)
על מערכת אחרת היו לי איבודי קליטה (Failsafe) במרחקים מאד קצרים - איזור ה 200 מטר, ועד היום לא הצלחתי להבין למה. אף אחד אחר לא חווה בעיות רדיו באותו איזור, אפילו העברתי את המקלט הסורר לכאורה לטיסן אחר (ה X5) ועליו לא עשה שום בעיות, הטווח היה מעולה כמו עם כל המקלטים האחרים. כנראה שמשהו בהתקנה על הטיסן הספציפי אבל לא הצלחתי לבודד את הבעיה.
יש הרבה וודו בתחום...
Hagay
20-02-2015, 23:44:02
חיווט צמוד או סרוואים כמו שנאמר
זה ישן אבל לא זוכר בעיות עם UHF באזור
https://www.youtube.com/watch?v=UFfxZVrhO2k
Barak Nevo
19-07-2015, 23:15:36
היי חברים
פתחתי את השרשור הזה בפברואר
מאז יצאתי עשרות פעמים להטיס , הכל נרגע , לא חוויתי שום בעיה
השבוע יצאתי עם שני טיסנים ומקלטים שונים , גם באמצע השבוע וגם בשבת במכתש , ה failsafe חזרו
שוב בטווח 100-200 מטר
מה שמעלה שאלות לגבי הסיבה
אלה לא הפרעות על הסרוו ,
אם למישהו יש סיבה לבוא עם סטאפ 433 לאזור מצפה רמון
אשמח להיפגש , לעשות קצת ניסיונות על הקרקע
האם יש פילטרים מומלצים לתחום ?
Barak Nevo
19-07-2015, 23:49:21
אינדיקציה ל failsafe ,
המצלמה על סרוו פונה שמאלה
מצערת יורדת ל 0
הגאים ב 0
https://www.youtube.com/watch?v=tspdJNdew84
רן ענבר
20-07-2015, 05:37:31
ברק,
תנסה לראות אם זה מקום ספציפי בו זה מתרחש
בעבר הטסתי בשדה התעופה במגידו
היתה שם נקודה שכשהטיסן היה עובר בה הוא היה נכנס לפירפור והשתוללות של כל ההגאים [אז, לא היה פייל סייף]
לימים פשוט הבנו שיש שם תקשורת כיוונית בין שני דרמים [אנטנות כיווניות] דבר שיוצר נתיב של הפרעות.
היום, הדרמים והמלחות לסוגיהם הם מתקנים די נפוצים לתקשורת שונה בין נקודות ולכן הפרעות עלולות להתרחש.
לטעמי, אם הפרעה חוזרת לך במקום מסויים ומסכנת את הציוד שלך...לא עדיף למצוא מקום אחר?!
יש באזור כל כך הרבה מקומות יפים, פשוט תמצא מקום אחר.
רן ענבר
Barak Nevo
20-07-2015, 09:31:12
תודה רן
התופעה בכל המרחב
רן ענבר
20-07-2015, 11:15:34
סליחה על החפירה: למה אתה קורא "מרחב"?
קילומטר ערבה/מזרחה?
10 ק"מ מערבה/מזרחה?
מה גודל השטח בו מתרחשות ההפרעות?
בשטח אחר זה בסדר?
טריק קטן שניסיתי ב FPV ועזר לי הוא לצפות את המקלט בנייר כסף+נייר דבק.
רן ענבר
ZvikaF
20-07-2015, 12:22:53
אני מבין שהמערכת היא PPM ... אין מערכות כאלו PCM ?
Barak Nevo
20-07-2015, 12:29:43
סליחה על החפירה: למה אתה קורא "מרחב"?
קילומטר ערבה/מזרחה?
10 ק"מ מערבה/מזרחה?
מה גודל השטח בו מתרחשות ההפרעות?
בשטח אחר זה בסדר?
טריק קטן שניסיתי ב FPV ועזר לי הוא לצפות את המקלט בנייר כסף+נייר דבק.
רן ענבר
מנחת מצפה רמון , כביש 171 לכיוון הר חריף , על המצוק בסמוך למצפה רמון ובאזורים שונים בתוך המכתש
רן ענבר
20-07-2015, 13:15:25
זה אזור די גדול...
ניסית להטיס בצפון הארץ למשל?
לראות אם הבעיה היא אזורית באזור המכתש או בעיה בציוד?
רן ענבר
Barak Nevo
20-07-2015, 14:01:42
זה אזור די גדול...
ניסית להטיס בצפון הארץ למשל?
לראות אם הבעיה היא אזורית באזור המכתש או בעיה בציוד?
רן ענבר
הטסתי בעבר , ללא בעיות
חצי שנה אחרונה ללא בעיות כאן במרחב
בקרוב אהיה באזור יוקנעם , מתוכנן ניסיון .
הדבר היחיד שעולה לי כרגע
פעילות של ח"א באזור כולל סופש
יש איזה משהו שמסתובב קצת גבוה , לא מזל"ט ובלי לפרט יותר מידי
אולי דמוי סורק תדרים שעשו בעבר בלבנון
בהתייחס לעזה וסיני כמובן
היום בלילה כשאתפנה
אני מעמיד שני סטאפ על הקרקע ומרחיק שלט ל200 מטר
כמו בדיקת טווח , רק לראות אם זה קיים ומגיע בקצב אחיד
אנסה גם להחליף שלט
החלפת בוסטר לא פתרה את הבעיה
רן ענבר
20-07-2015, 16:39:17
זה בהחלט יכול להיות.
זה קורה רק בסופ"ש או לאורך כל השבוע?
רן ענבר
Barak Nevo
20-07-2015, 18:56:38
כולל סופש
כולל טיסה נמוכה בין הרים שאין קשר עין לשום אנטנה בסביבה
ZvikaF
21-07-2015, 11:28:34
זה מה שיפה בתדר הזה.. לא צריך קשר עיין :)
Barak Nevo
21-07-2015, 14:41:48
קשר לא קשר , עם קשר עין ישיר ליב"א ולשאר האנטנות באזור , היום הטסתי במנחת , גם צב"ר , לא היה שום F/S
מה שמחזק את הטענה שלי , שזה כנראה גורם חיצוני ולא תקלה במערכות שלי
ZvikaF
22-07-2015, 12:48:16
יש גם את המטווח לא רחוק...
AmitB
22-07-2015, 14:31:38
יש מ"ק אזרחיים ניידים (ווקי-טוקי) וגם להתקנה קבועה ברכב בהספקים של 1W 5W ואולי יותר בתדרים האלה. גם בארץ.
טיכוי טוב שזה מגיע ממשדר אזרחי נייד ולאו דווקא קשור לצה"ל.
נתקלתי בתופעה דומה באזור הצפון לפני שנה - איזור קרקעי די מצומצם שרק בטיסה מעליו היו ניתוקים.
AlexOrlo
10-08-2015, 10:27:16
ברק, האם יש לך מערכת מי Thomas?
אם כן, תבדוק בבקשה כמה דברים:
*תחבר כל מערכת (אל הטיסן) תנתק אנטנות ב RX, תמדוד מתח אל יציאה RSSI אצל מקלת (TX במצב כבוי).
אתא צריך ליראות סביב 0.7V.
*תחבר בחזרה אנטנות לRX (משדר LRS במצב כבוי)
אתא תיראה עליה של מתח RSSI, תזכור אותו.
*תכבה כל המערכות בטיסן, כך שרק RX יהיה פעיל. אפשר לעשות את זה בעזרת סוללה נוספת של ~5V
תמדוד עכשוו RSSI, אם יש ירידה משמעותית אז זה מצביאה אל הפראות בטיסן עצמו.
מצב אידיאלי כשה אין שום שינוי בקריאה של RSSI בין מצב ש ה-כל בטיסן פעיל או לא.
להזכירך: משדר של LRS כל הזמן צריך להיות כבוי.
תחזיר בבקשה תשובה עם 3 מתחים שמדוד.
Barak Nevo
10-08-2015, 17:44:18
ברק, האם יש לך מערכת מי Thomas?
אם כן, תבדוק בבקשה כמה דברים:
*תחבר כל מערכת (אל הטיסן) תנתק אנטנות ב RX, תמדוד מתח אל יציאה RSSI אצל מקלת (TX במצב כבוי).
אתא צריך ליראות סביב 0.7V.
*תחבר בחזרה אנטנות לRX (משדר LRS במצב כבוי)
אתא תיראה עליה של מתח RSSI, תזכור אותו.
*תכבה כל המערכות בטיסן, כך שרק RX יהיה פעיל. אפשר לעשות את זה בעזרת סוללה נוספת של ~5V
תמדוד עכשוו RSSI, אם יש ירידה משמעותית אז זה מצביאה אל הפראות בטיסן עצמו.
מצב אידיאלי כשה אין שום שינוי בקריאה של RSSI בין מצב ש ה-כל בטיסן פעיל או לא.
להזכירך: משדר של LRS כל הזמן צריך להיות כבוי.
תחזיר בבקשה תשובה עם 3 מתחים שמדוד.
אוקי אלכס
מבטיח לבדוק בהמשך
כרגע הכל מפורק
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.