mixerfix
21-03-2015, 07:15:17
בונים פייפר J-3 בינוני.
טיסן: http://www.sdshobby.com/rc-airplane/gasoline-airplane-arf/15cc-40cc/92in-piper-j-3-30cc-rc-gasoline-petrol-airplane-scale-airplane-arf-red-color.html
מנוע (זנואה G62 מגנטו): http://www.horizonhobby.com/airplane-engines-15042--1/g62-engine-%2838-cu-in%29-zene62a
המנוע לא סופי - שוקל 2 קילו, מפיק כ- 4.5-5 כ"ס.
סרוואים למשטחים (הוחלפו): BMS-616DMG+HS דיגיטאלי 10 קג' מטאל גיר http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616dmghs.html
סרוואים הגה גובה סופי: Hitec HS-5625MG דיגיטאלי 9.5 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5625mg-high-speed-metal-gear-servo/product
סרוו הגה כיוון סופי: Hitec HS-5645MG דיגיטאלי 12 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5645mg-high-torque-metal-gear-servo/product
סרוואים למאזנות סופי: Turnigy BMS-620DMG+HS דיגיטאלי 10.5 ק"ג: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9441__Turnigy_620DMG_HS_High_Torque_Digital_Serv o_MG_10_6kg_13sec_52g.html
סרוו BMS-616MG+HS אנלוגי 7קג' מטאל גיר למצערת: http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616mghs.html
מיכל דלק (הוחלף: http://www.fourtituderc.com/rtu-fuel-tanks.html
מיכל דלק סופי: http://www.sdshobby.com/rc-airplane-accessories/500ml-transparent-fuel-tank-for-gasoline-nitro-airplanes.html
נקודת תדלוק: http://www.6starhobby.com/switches/38-6starhobby-heavy-duty-metal-dual-power-switch-with-fuel-dot-for-rc-airplane-rc-hobby-super-quality-.html
מקלט: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWVF5
נתחיל לבנות לאאאאט לאאאאט.
כן נסע ראשי + מנוע (+סטארטר אבל זה לא שייך) + סרוו מצערת וסרוו (לא בטוח שאשתמש) צ׳וק
122962 122963
מוכן לניתוח ראשוני + כן אחורי
122975 122976
מוכן להזרעה + בפנים עם יחידת הגלגל ברקע... + גלגל אחורי מותקן זמנית - עד שיהיה הגה כיוון
122977 122978 122979
סיני או לא סיני? כן נסע ראשי על יבש...
122980 122981 123414 123415
123416
ספר - שש נקודות עגינה. שקית - ארבע עוגנים. סינים.
123417
ערכת כנף וציוד
123412 123413 123452 123453
איטס אלייייייב!!! ברינג דה בריין, איגור!!!
123418 123451
חלקי הגה גובה
123430 123431 123456 123457 123458 123459
צירי הגה גובה (אחרי שבוע מופרע)
123729 123730
והורנים אחרונים לפני הדבקה ואחריה
123732 123733 123740 123741
סרוו הגה גובה - למקום.
123757
בדיקה על יבש - משטחי זנב
123758
עד שיגיעו המיכל דלק והוזלין - התחלתי עם הדלתות
124205 124211 124212
124213
מיכל דלק ובדיקת מיקום סוללה (הסוללה - על יבש)
124737 124738 124739
סוף-סוף צירי מאזנות... שימו לב שבתמונה יש גם ווזלין וגם שמן מנוע. לצירים השתמשתי - בסופו של חיכוך דעת - בשמן מנוע. ווזלין ישמש למטרות אחרות לחלוטין.
124844
ואם כבר - אז נסיים את משטחי הזנב
124845
ואחרי החלפת הפוש-רודים הסיניים בתבריג 4-40:
124849
סיום המאזנות
124854
אחרי הקרב על הטיסן הסיני - לפחות כך אני מרגיש - הצלחתי לחבר את התומכות. ברבי האמצע כרגע זמניים. בכלל - רוב הברגים יוחלפו מחר - כי הטיסן הגיע עם אוסף מדהים של ברגים כמעט תואמים האחד את השני. אבל רק כמעט.
125718
אוסיף תמונות מפורטות יותר שבוע הבא.
ללא מנוע וללא דלק - הטיסן שוקל 3700-3800 גרם. משקל זנב על מומנט מרכז כובד - 600 גרם. יחס מומנט זנב למרכז משוער של הצילינדר - 105 ס״מ ל- 35 ס״מ. על כן - עלי להוסיף כ- 1800 גרם לאף. וזה מוביל אותנו אל הבחירה הכמעט סופית של המנוע -
125719
זנואה G62 - שוקלת 1880 גרם עם מאפלר כבד. אצטרך להוסיף מעט משקל זב, אבל לא הרבה.
תושבת מקלט - בלי ועם
125998 125999
בדיקת מיקום
126001
הורנים במשטחי זנב וציוד מניעת פרפור
126000 126034 126035 126036
הכנות להגה כיוון
126037 126038
וחיבור גלגל הזנב
126217126218126219
אלה תהיינה התושבות של פלטת המקלט
126194 126216
הציוד הפנימי מסודר למעט סרוו מצערת שעדיין תלוי בסוג המנוע
126230 126231
המילוי של הטיסן
126232
הסדר גודל
126233
החוטים המידלדלים מחוץ לגוף זה הקיל והמצערת.
126334
126335
זהו - יש החלטה על מנוע. הטיסן מתאזן גרוסו-מודו עם זנואה G62 - שדורש כ- 200 גרם ברזל בזנב. הייתי מעדיף 200 גרם פחות באף - אבל זה מה יש.
המנוע השני שיש לי (מוקי 23hd) קל מדי. לזנואה אפשר להחליף את המאפלר לאחד קטן יותר וקל יותר...
שאריות 1 - חלקים בהם אשתמש:
126336
שאריות 2 - חלקים שצריכים להיות בטיסן אבל הם זבל (ברגיית וגומיות לקאול) או שאין אפשרות אנושית לחבר אותם (רגליות ודפנות קני נסע):
126337
שאריות 3 - אין שום קשר בין זה לטיסן:
126338
טיסן: http://www.sdshobby.com/rc-airplane/gasoline-airplane-arf/15cc-40cc/92in-piper-j-3-30cc-rc-gasoline-petrol-airplane-scale-airplane-arf-red-color.html
מנוע (זנואה G62 מגנטו): http://www.horizonhobby.com/airplane-engines-15042--1/g62-engine-%2838-cu-in%29-zene62a
המנוע לא סופי - שוקל 2 קילו, מפיק כ- 4.5-5 כ"ס.
סרוואים למשטחים (הוחלפו): BMS-616DMG+HS דיגיטאלי 10 קג' מטאל גיר http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616dmghs.html
סרוואים הגה גובה סופי: Hitec HS-5625MG דיגיטאלי 9.5 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5625mg-high-speed-metal-gear-servo/product
סרוו הגה כיוון סופי: Hitec HS-5645MG דיגיטאלי 12 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5645mg-high-torque-metal-gear-servo/product
סרוואים למאזנות סופי: Turnigy BMS-620DMG+HS דיגיטאלי 10.5 ק"ג: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9441__Turnigy_620DMG_HS_High_Torque_Digital_Serv o_MG_10_6kg_13sec_52g.html
סרוו BMS-616MG+HS אנלוגי 7קג' מטאל גיר למצערת: http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616mghs.html
מיכל דלק (הוחלף: http://www.fourtituderc.com/rtu-fuel-tanks.html
מיכל דלק סופי: http://www.sdshobby.com/rc-airplane-accessories/500ml-transparent-fuel-tank-for-gasoline-nitro-airplanes.html
נקודת תדלוק: http://www.6starhobby.com/switches/38-6starhobby-heavy-duty-metal-dual-power-switch-with-fuel-dot-for-rc-airplane-rc-hobby-super-quality-.html
מקלט: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWVF5
נתחיל לבנות לאאאאט לאאאאט.
כן נסע ראשי + מנוע (+סטארטר אבל זה לא שייך) + סרוו מצערת וסרוו (לא בטוח שאשתמש) צ׳וק
122962 122963
מוכן לניתוח ראשוני + כן אחורי
122975 122976
מוכן להזרעה + בפנים עם יחידת הגלגל ברקע... + גלגל אחורי מותקן זמנית - עד שיהיה הגה כיוון
122977 122978 122979
סיני או לא סיני? כן נסע ראשי על יבש...
122980 122981 123414 123415
123416
ספר - שש נקודות עגינה. שקית - ארבע עוגנים. סינים.
123417
ערכת כנף וציוד
123412 123413 123452 123453
איטס אלייייייב!!! ברינג דה בריין, איגור!!!
123418 123451
חלקי הגה גובה
123430 123431 123456 123457 123458 123459
צירי הגה גובה (אחרי שבוע מופרע)
123729 123730
והורנים אחרונים לפני הדבקה ואחריה
123732 123733 123740 123741
סרוו הגה גובה - למקום.
123757
בדיקה על יבש - משטחי זנב
123758
עד שיגיעו המיכל דלק והוזלין - התחלתי עם הדלתות
124205 124211 124212
124213
מיכל דלק ובדיקת מיקום סוללה (הסוללה - על יבש)
124737 124738 124739
סוף-סוף צירי מאזנות... שימו לב שבתמונה יש גם ווזלין וגם שמן מנוע. לצירים השתמשתי - בסופו של חיכוך דעת - בשמן מנוע. ווזלין ישמש למטרות אחרות לחלוטין.
124844
ואם כבר - אז נסיים את משטחי הזנב
124845
ואחרי החלפת הפוש-רודים הסיניים בתבריג 4-40:
124849
סיום המאזנות
124854
אחרי הקרב על הטיסן הסיני - לפחות כך אני מרגיש - הצלחתי לחבר את התומכות. ברבי האמצע כרגע זמניים. בכלל - רוב הברגים יוחלפו מחר - כי הטיסן הגיע עם אוסף מדהים של ברגים כמעט תואמים האחד את השני. אבל רק כמעט.
125718
אוסיף תמונות מפורטות יותר שבוע הבא.
ללא מנוע וללא דלק - הטיסן שוקל 3700-3800 גרם. משקל זנב על מומנט מרכז כובד - 600 גרם. יחס מומנט זנב למרכז משוער של הצילינדר - 105 ס״מ ל- 35 ס״מ. על כן - עלי להוסיף כ- 1800 גרם לאף. וזה מוביל אותנו אל הבחירה הכמעט סופית של המנוע -
125719
זנואה G62 - שוקלת 1880 גרם עם מאפלר כבד. אצטרך להוסיף מעט משקל זב, אבל לא הרבה.
תושבת מקלט - בלי ועם
125998 125999
בדיקת מיקום
126001
הורנים במשטחי זנב וציוד מניעת פרפור
126000 126034 126035 126036
הכנות להגה כיוון
126037 126038
וחיבור גלגל הזנב
126217126218126219
אלה תהיינה התושבות של פלטת המקלט
126194 126216
הציוד הפנימי מסודר למעט סרוו מצערת שעדיין תלוי בסוג המנוע
126230 126231
המילוי של הטיסן
126232
הסדר גודל
126233
החוטים המידלדלים מחוץ לגוף זה הקיל והמצערת.
126334
126335
זהו - יש החלטה על מנוע. הטיסן מתאזן גרוסו-מודו עם זנואה G62 - שדורש כ- 200 גרם ברזל בזנב. הייתי מעדיף 200 גרם פחות באף - אבל זה מה יש.
המנוע השני שיש לי (מוקי 23hd) קל מדי. לזנואה אפשר להחליף את המאפלר לאחד קטן יותר וקל יותר...
שאריות 1 - חלקים בהם אשתמש:
126336
שאריות 2 - חלקים שצריכים להיות בטיסן אבל הם זבל (ברגיית וגומיות לקאול) או שאין אפשרות אנושית לחבר אותם (רגליות ודפנות קני נסע):
126337
שאריות 3 - אין שום קשר בין זה לטיסן:
126338