PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה דבר חדש מתחיל ולא מתנצל על כלום



mixerfix
21-03-2015, 07:15:17
בונים פייפר J-3 בינוני.

טיסן: http://www.sdshobby.com/rc-airplane/gasoline-airplane-arf/15cc-40cc/92in-piper-j-3-30cc-rc-gasoline-petrol-airplane-scale-airplane-arf-red-color.html

מנוע (זנואה G62 מגנטו): http://www.horizonhobby.com/airplane-engines-15042--1/g62-engine-%2838-cu-in%29-zene62a
המנוע לא סופי - שוקל 2 קילו, מפיק כ- 4.5-5 כ"ס.

סרוואים למשטחים (הוחלפו): BMS-616DMG+HS דיגיטאלי 10 קג' מטאל גיר http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616dmghs.html

סרוואים הגה גובה סופי: Hitec HS-5625MG דיגיטאלי 9.5 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5625mg-high-speed-metal-gear-servo/product
סרוו הגה כיוון סופי: Hitec HS-5645MG דיגיטאלי 12 ק"ג: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5645mg-high-torque-metal-gear-servo/product
סרוואים למאזנות סופי: Turnigy BMS-620DMG+HS דיגיטאלי 10.5 ק"ג: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9441__Turnigy_620DMG_HS_High_Torque_Digital_Serv o_MG_10_6kg_13sec_52g.html
סרוו BMS-616MG+HS אנלוגי 7קג' מטאל גיר למצערת: http://www.blue-bird-model.com/en/servos/bms-616mghs.html

מיכל דלק (הוחלף: http://www.fourtituderc.com/rtu-fuel-tanks.html
מיכל דלק סופי: http://www.sdshobby.com/rc-airplane-accessories/500ml-transparent-fuel-tank-for-gasoline-nitro-airplanes.html

נקודת תדלוק: http://www.6starhobby.com/switches/38-6starhobby-heavy-duty-metal-dual-power-switch-with-fuel-dot-for-rc-airplane-rc-hobby-super-quality-.html

מקלט: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWVF5

נתחיל לבנות לאאאאט לאאאאט.

כן נסע ראשי + מנוע (+סטארטר אבל זה לא שייך) + סרוו מצערת וסרוו (לא בטוח שאשתמש) צ׳וק

122962 122963

מוכן לניתוח ראשוני + כן אחורי
122975 122976

מוכן להזרעה + בפנים עם יחידת הגלגל ברקע... + גלגל אחורי מותקן זמנית - עד שיהיה הגה כיוון
122977 122978 122979

סיני או לא סיני? כן נסע ראשי על יבש...
122980 122981 123414 123415
123416

ספר - שש נקודות עגינה. שקית - ארבע עוגנים. סינים.
123417

ערכת כנף וציוד
123412 123413 123452 123453


איטס אלייייייב!!! ברינג דה בריין, איגור!!!
123418 123451

חלקי הגה גובה
123430 123431 123456 123457 123458 123459

צירי הגה גובה (אחרי שבוע מופרע)
123729 123730

והורנים אחרונים לפני הדבקה ואחריה
123732 123733 123740 123741

סרוו הגה גובה - למקום.
123757

בדיקה על יבש - משטחי זנב
123758

עד שיגיעו המיכל דלק והוזלין - התחלתי עם הדלתות
124205 124211 124212
124213

מיכל דלק ובדיקת מיקום סוללה (הסוללה - על יבש)
124737 124738 124739

סוף-סוף צירי מאזנות... שימו לב שבתמונה יש גם ווזלין וגם שמן מנוע. לצירים השתמשתי - בסופו של חיכוך דעת - בשמן מנוע. ווזלין ישמש למטרות אחרות לחלוטין.
124844

ואם כבר - אז נסיים את משטחי הזנב
124845

ואחרי החלפת הפוש-רודים הסיניים בתבריג 4-40:
124849

סיום המאזנות
124854

אחרי הקרב על הטיסן הסיני - לפחות כך אני מרגיש - הצלחתי לחבר את התומכות. ברבי האמצע כרגע זמניים. בכלל - רוב הברגים יוחלפו מחר - כי הטיסן הגיע עם אוסף מדהים של ברגים כמעט תואמים האחד את השני. אבל רק כמעט.

125718

אוסיף תמונות מפורטות יותר שבוע הבא.

ללא מנוע וללא דלק - הטיסן שוקל 3700-3800 גרם. משקל זנב על מומנט מרכז כובד - 600 גרם. יחס מומנט זנב למרכז משוער של הצילינדר - 105 ס״מ ל- 35 ס״מ. על כן - עלי להוסיף כ- 1800 גרם לאף. וזה מוביל אותנו אל הבחירה הכמעט סופית של המנוע -

125719

זנואה G62 - שוקלת 1880 גרם עם מאפלר כבד. אצטרך להוסיף מעט משקל זב, אבל לא הרבה.

תושבת מקלט - בלי ועם
125998 125999

בדיקת מיקום
126001

הורנים במשטחי זנב וציוד מניעת פרפור
126000 126034 126035 126036

הכנות להגה כיוון
126037 126038

וחיבור גלגל הזנב
126217126218126219

אלה תהיינה התושבות של פלטת המקלט
126194 126216

הציוד הפנימי מסודר למעט סרוו מצערת שעדיין תלוי בסוג המנוע
126230 126231

המילוי של הטיסן
126232

הסדר גודל
126233
החוטים המידלדלים מחוץ לגוף זה הקיל והמצערת.

126334
126335

זהו - יש החלטה על מנוע. הטיסן מתאזן גרוסו-מודו עם זנואה G62 - שדורש כ- 200 גרם ברזל בזנב. הייתי מעדיף 200 גרם פחות באף - אבל זה מה יש.
המנוע השני שיש לי (מוקי 23hd) קל מדי. לזנואה אפשר להחליף את המאפלר לאחד קטן יותר וקל יותר...

שאריות 1 - חלקים בהם אשתמש:
126336

שאריות 2 - חלקים שצריכים להיות בטיסן אבל הם זבל (ברגיית וגומיות לקאול) או שאין אפשרות אנושית לחבר אותם (רגליות ודפנות קני נסע):
126337

שאריות 3 - אין שום קשר בין זה לטיסן:
126338

flatspin
21-03-2015, 08:08:51
כמעט סיימת לבנות את הטיסן. כל מה שנשאר לעשות זה רק לבנות את הגוף והכנף :D :D
בהצלחה

mixerfix
21-03-2015, 08:18:44
אני עוד הוגה אם בא לי שני סרוו להגה כיוון.

גם לא יודע אם המנוע באמת יספיק. כולה 62 על שני מטר וארבעים.

flatspin
21-03-2015, 09:25:08
מנוע 62 אמור להספיק מעל ומעבר לטיסן במוטת כנף של 2.40 מ'. הרבה תלוי במשקלו הסופי.
היה לי לפני הרבה שנים טיסן עם מוטת כנף של 3.00 מ', משקלו היה בסביבות 14 ק"ג, מנוע זנואה 62 סמ"ק והוא טס מעולה עם ביצועים אנכיים לא מבוטלים ויכולת גרירה מרשימה לסרט ארוך (80 מ') ודגל גדול במיוחד.
נשמח לקבל פרטים נוספים על הטיסן המיועד. לפי כן הנסע נראה כמו פייפר, או משהו קרוב בסגנון דומה.

TazmanianDevil
21-03-2015, 10:19:55
אחד משולחנות הבניה הנקיים ביותר שראיתי.
מנוע הזנוהה מנוע מאוד אמין וטוב.
אני מבין שהטיסן הוא סקייל כך שלא תהיה לך כלל בעיה עם המנוע על ואת הכנף שסיפקת.
לעניין סרוו לצ׳וק אני חושב שזה משקל וצרכן מתח מיותר.
עשה זאת עמה שיותר פשוט. כך שאם יש לך אפשרות להוציא מוט שיכול לפתוח ולסגור את הצ׳וק זה הכי טוב.
בנוסף זה גם משהוא שאתה פחות צריך לכוון ולהתעסק איתו.
במקום הסרוו צ׳וק הייתי שם את מנתק ההצתה שהוא יותר חשוב.

mixerfix
21-03-2015, 10:30:49
:) - דמבו, אתה כמובן צודק. זהו j-3 בסכימה של השווצרים. עליזה משהו.
טאז - קודם כל, בהחלט יהיה משבת. היות והמנוע הוא מנוע עם מגנטו, אז הקיל יהיה ׳הפוך׳. ובמחשבה שניה - היות והמאייד יהיה מחוץ לקאול, לא יהיה צורך בסרוו צ׳וק.

E r e z
21-03-2015, 10:57:12
אני מסכים שזה תלוי במשקל הסופי ואופי ההטסה הרצוי אבל אני חייב לשאול...פייפר עם מוטת כנף 2.40 מ' צריך מנוע של 62 סמ"ק ???:confused:

לשם השוואה, אמנם לא פייפר אלא AERONCA שאני בניתי, זה מבחינת 'אופי' טיסן דומה לפייפר, מוטת הכנף של הטיסן שלי 2.75 מ' (108 אינץ'), המשקל הסופי 4.7 ק"ג והוא טס נפלא עם מנוע 10 סמ"ק ישן וטוב...

אני מפספס משהו?

122972 122971 122970

mixerfix
21-03-2015, 11:11:08
המשקל הסופי הצפוי הוא 6 קילו. כמובן נוודא. האף של הפייפר קצר מאוד. הזנואה עם מגנטו הוא מנוע אמין ולא מאוד חזק אבל כבד. יהיה נוח לשיווי משקל.

לטיסה בסיסית, ניתן היה להשתמש ב- 15 סמ״ק גלאו. יהיה מעניין עם ה- 62.

mixerfix
21-03-2015, 14:54:25
אחד משולחנות הבניה הנקיים ביותר שראיתי.
.

תודה. אני מדפיס את זה בפונט 196 ומראה לזוגתי ותולה בחדר עבודה.

guyst
21-03-2015, 16:01:54
תודה על השיתוף!
אני הייתי מחשמל... ;)

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

mixerfix
21-03-2015, 16:22:26
שש קילו מחשמל? ואיפה קונים סוללות היום?

guyst
21-03-2015, 16:45:55
8-10 תאים יקח 6 קילו בלי בעייה.
סיני מחסן אירופאי. אני בודק עכשיו סוללה חדשה.

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

mixerfix
21-03-2015, 17:06:48
אני יודע ששש תאים יקח. אז בוא נחשבן - סוללה (6S 5000) + משלוחה - בערך $100.
יום הטסה - נניח 5-6 סוללות (ולא, לא טוענים 6S בשטח בזמן סביר) - בערך $550.
זמן הטענה - בערך יום בנוכחות שלי ליד המטען.
אני מעדיף לחתוך וורידים עם מצקת...

guyst
21-03-2015, 17:46:41
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21373__ZIPPY_Compact_5000mAh_6S_25C_Lipo_Pack.ht ml
55 דולר לסוללה. משלוחה בדרכ קבוע מהיר ב30 דולר לכמה סוללות, מטען מרובע סוגר עניין בשעה, אבל אני לא בפורום הנכון לשכנע, ומצקות היום זה עניין יקר

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

flatspin
21-03-2015, 18:10:21
אני מסכים שזה תלוי במשקל הסופי ואופי ההטסה הרצוי אבל אני חייב לשאול...פייפר עם מוטת כנף 2.40 מ' צריך מנוע של 62 סמ"ק ???:confused:

לשם השוואה, אמנם לא פייפר אלא AERONCA שאני בניתי, זה מבחינת 'אופי' טיסן דומה לפייפר, מוטת הכנף של הטיסן שלי 2.75 מ' (108 אינץ'), המשקל הסופי 4.7 ק"ג והוא טס נפלא עם מנוע 10 סמ"ק ישן וטוב...

אני מפספס משהו?

122972 122971 122970

לא פיספסת שום דבר.
הטיסן שהעלתי את תמונותיו בתחילת השירשור (#4) גם הוא Aeronca champ. מוטת הכנף 3.05 מ' ("120). הטיסן היה מצויד במתקנים שונים לכל מיני משימות, שהוסיפו למשקלו. יחד עם זאת, מנוע זנואה 62 לקח אותו ללא קושי, לרבות בגרירה של דגל/כרזה בגודל ממש לא הגיוני.
לטיסה רגילה, של טיסן בגודל המתוכנן, מנוע 30 סמ"ק יהיה מעל ומעבר. מה עוד שמשקלו הסופי המתוכנן הוא עד 6 ק"ג.
לשפירית שלי, אותה אני מטיס בימים אלו, מוטת כנף של 2.35 מ', משקלה כ-6 ק"ג ומושך אותה מנוע 26 סמ"ק בנזין, לרבות גרירות ושאר פעלולים למיניהם. בקיץ אני מתקין מצופים במקום הגלגלים ומטיס אותה מעל המים. אין לה כל בעיה של כוח.

Asaf197seven
21-03-2015, 18:10:37
טיסן מעניין....

mixerfix
21-03-2015, 18:20:20
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21373__ZIPPY_Compact_5000mAh_6S_25C_Lipo_Pack.ht ml
55 דולר לסוללה. משלוחה בדרכ קבוע מהיר ב30 דולר לכמה סוללות, מטען מרובע סוגר עניין בשעה, אבל אני לא בפורום הנכון לשכנע, ומצקות היום זה עניין יקר

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

55+30 + 10 (עלות קבלה בארץ) = $95.
מטען רביעה טוען ב- 50 וואט. זמן טעינה 3 שעות לרביעה. נסבל. אבל אם רוצים 5-6 סוללות, או שני מטענים או יום עבודה...

בנזין - בגדלים הללו - עדיף.

guyst
21-03-2015, 19:19:01
55+30 + 10 (עלות קבלה בארץ) = $95.
מטען רביעה טוען ב- 50 וואט. זמן טעינה 3 שעות לרביעה. נסבל. אבל אם רוצים 5-6 סוללות, או שני מטענים או יום עבודה...

בנזין - בגדלים הללו - עדיף.

מארק, סתם בשביל הויכוח הפילוסופי..
המטען שלי הוא 100 וואט לערוץ
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18812__Turnigy_4x6S_400W_Lithium_Polymer_Battery _Charger.html

אז הטעינה תהיה שעה וקצת ל4 סוללות.
בנוסף, 5 סוללות דרך המחסן האירופאי, מחיר המשלוחה זה 31 דולר, לכולן. יש לקחת בחשבון מיסי שקר כמובן ;)

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

mixerfix
21-03-2015, 19:27:53
Guy - מקבל לגבי הספק הזנה. מצויין. כאמור - סוללה 6 תאים 5 אמפ תעלה כ- 100 כולל משלוח ומיסים (את החישבון עשיתי). כאמור - יוצא 2000-2400 ש״ח לסט סוללות.

guyst
21-03-2015, 20:20:58
לא בדיוק... 5 סוללות 6 תאים 5 אמפר - $313 (כולל משלוח) * 1.18 מע"מ + ~150 שח עמלת שקר = 1600 ש"ח לסט 5 סוללות

guyst
21-03-2015, 20:47:01
אפשר קישור לטיסן?
איפה קונים טיסני ג'איינט סקייל? שמתי עין על היפיוף של האנגר 9 - (http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4540)1/4-Scale PA-18 Super Cub ARF (http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4540)

mixerfix
22-03-2015, 04:26:05
http://www.sdshobby.com/rc-airplane/gasoline-airplane-arf/15cc-40cc/92in-piper-j-3-30cc-rc-gasoline-petrol-airplane-scale-airplane-arf-white-color.html

guyst
22-03-2015, 06:59:13
בחנות הזו רק ems שמכפיל את מחיר הטיסן, נכון?

Sent from my SM-G900F using Xparent BlueTapatalk 2

mixerfix
22-03-2015, 07:29:09
כמעט. יש דרכים לשגר במחיר נמוך יותר, אבל זה בעיקר פוקסים...

mixerfix
27-03-2015, 08:39:58
מעט מאזנות

mixerfix
27-03-2015, 12:11:03
עומד על רגליו!!!!

guyst
27-03-2015, 13:47:23
מצויין! חוסך בפיקסלים? :)

Nadav B
28-03-2015, 06:11:42
נשמע טוב, ממתין לתמונות.
מתי מתוכנן TS ?

mixerfix
28-03-2015, 06:17:08
נשמע טוב, ממתין לתמונות.
מתי מתוכנן TS ?

היום אשתדל לבנות כנפיים והגה גובה.

mixerfix
28-03-2015, 10:49:28
Added a dry fit wing shot

mixerfix
28-03-2015, 19:19:18
כל התמונות בהודעה הראשונה.

guyst
28-03-2015, 19:24:55
יפה, תמשיך לעדכן

mixerfix
28-03-2015, 20:41:11
החלפת ציוד - מיכל דלק יהיה זה: http://www.sdshobby.com/rc-airplane-accessories/500ml-transparent-fuel-tank-for-gasoline-nitro-airplanes.html

סרוואים להגה גובה כנראה יהיו זה: http://www.savoxusa.com/Savox_SC0254MG_Digital_Servo_p/savsc0254mg.htm

mixerfix
28-03-2015, 21:46:25
מצויין! חוסך בפיקסלים? :)

גם פיקסלים הם בני אדם!

mixerfix
03-04-2015, 08:05:59
ויש צירי הגה גובה

mixerfix
03-04-2015, 10:31:55
וגם עוד מעט הורנים. אני כבר הורני על הטסת ניסוי

mixerfix
03-04-2015, 10:34:17
עוד החלפת ציוד. גיליתי שיש לי שני סרוואים של הייטק. 311 אם איני טועה. הם ילכו להגה גובה.

לינק לסרוואים: http://hitecrcd.com/products/servos/sport-servos/digital-sport-servos/hs-5625mg-high-speed-metal-gear-servo/product

merkur
03-04-2015, 13:46:46
עזוב את ה-311... עדיף דרדסים מהסיני...

ויזל ישי
05-04-2015, 00:50:36
אני מקווה ששני התגובות האחרונות הם בצחוק

mixerfix
05-04-2015, 04:24:53
כן. הסרוואים שנכנסו לזנב זה HS-5625MG של הייטק.
הסרוו להגה כיוון יהיה HS-5645MG.

ויזל ישי
05-04-2015, 09:43:02
אה חח אוקי

mixerfix
11-04-2015, 12:56:27
מעט עבודה על דלתות. מחכה למיכל דלק.

mixerfix
21-04-2015, 08:17:53
יש מיכל דלק!!!!

mixerfix
21-04-2015, 10:12:28
עדכון לינקים לציוד

mixerfix
23-04-2015, 20:28:56
עוד שני צילומים בזחילה

mixerfix
02-05-2015, 22:07:33
התווספו סטראטים והחלטת מנוע ועוד.

merkur
02-05-2015, 22:24:42
נראה מעולה!

mixerfix
09-05-2015, 08:22:27
תוספת צילומים - תושבת מקלט ועוד מעט נוספים

mixerfix
10-05-2015, 09:54:25
Ok, what's left:

1. Need to balance engine and - if unbalanced - decide if switching away from Zenoah
2. Need to connect the kill switch to the radio and the engine
3. Need to connect the fuel tank to the engine
4. Need to to connect the Rx panel to the plane
5. Need to connect the Du-Bro cowl carrier to the nose
6. Need to cut and mount the cowl
7. Need to glue in the windows
8. Need to screw in the doors
9. Need to add the care-bears and the my-little-pony decals
10. test flight

mixerfix
13-05-2015, 19:10:20
עוד תמונים

ZvikaF
13-05-2015, 20:50:39
יפה מאוד .. :cool:
סוגרים את הרצליה.. איפה מטיסים מפלצת כזו ? :)

mixerfix
13-05-2015, 22:19:00
יש לי ליד הבית מנחת די גדול. נו... איך קוראים אותו... ממש גדול... אפשר לנחות לאורך, לרוחב, באלכסונים, על הגג. נו... אה - נזכרתי. תל נוף.

וברצינות - נען, חורון (כל עוד לא נסגר בגלל הלכלוכיסטים), צרעה, כל המקומות הגדולים יותר. זה פייפר - יכול לנחות ב- 10 מטר.

mixerfix
13-05-2015, 22:32:25
עוד מעט תמונות מעולם לא הזניקו.

ZvikaF
14-05-2015, 06:13:37
יש הרבה נוף בתל הזה ? :)
מהירות הנחיתה תהיה תלוייה בעומס הכנף ... מחכה לתמונות.. עדיף סרטון :cool:

mixerfix
14-05-2015, 09:56:23
יש הרבה נוף בתל הזה ? :)
מהירות הנחיתה תהיה תלוייה בעומס הכנף ... מחכה לתמונות.. עדיף סרטון :cool:

גם וגם יהיה - תמונות אני מוסיף כל הזמן...

מ

ZvikaF
14-05-2015, 21:53:32
לא הייתי ברור... תמונות / סרטון של ההטסה :)

mixerfix
16-05-2015, 11:54:21
רואים הסוף!!!