התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון חיזוק טריינר וטיסנים בכלל



YahavB
18-04-2009, 21:47:00
שבוע טוב אנשים.

הייתי רוצה לדעת וללמוד יותר לגבי חיזוק של טיסנים.
יוצא לשמוע המון פעמים את המונח "חיזוק" והכוונה ברורה, אבל לא תמיד ברור איפה נקודות התורפה בכל טיסן, אם הן קבועות, איך בכלל מחזקים ובאיזה אופן.

במקרה שלי ספציפית, אחרי תקופה שאני מטיס כנף תחתית ומבצע כל מיני תרגילי אווירובטיקה קלה, מסיבות שונות חזרתי לטריינר אבל גם איתו אני רוצה להשתעשע מדי פעם ובכל זאת לא לפחד שהמבנה שלו יקרוס תחת הלחץ.


אשמח להשכיל קצת לגבי איפה קיימות אותן נקודות תורפה שמחזקים אותן, בכל הטיסנים ובטריינר בפרט, איך בכלל מחזקים אותן ועוד טיפים בנושא.


תודה מראש.

noam
19-04-2009, 07:30:04
אני יודע רק את התאוריה שנק' החולשה של הטיסן הם בכמה מקומות (זה בטח לא כולם):

נק' חיבור
נק' מעבר בין סוגי חומר/דבק
בנק' בהם הגוף מצטמצם - כלומר מ5 סמ" הופך להיות פחות ופחות
ככל שהוא רחוק ממרכז הגוף/כובד (שני דברים שונים אבל משפיעים)


מקווה שלא הראתי את בורותי יותר מדי :)

אשמח אם משהו יפנה למאמר או יסביר יותר טוב

Shalev054
19-04-2009, 08:00:03
דבר ראשון אל תתנצל על "בורות" ואל תתבייש בה, כווווווווולנו בורים בהתחלה :)

דבר שני, יש הרבה נקודות חולשה לטיסן, אבל הנקודה שמקבלת את הכי הרבה עומס ונוטה להשבר בתרגילים קשים היא החיבור שבין הכנפיים. הדבר הכי יעיל שאתה יכול לעשות מחומרים ביתיים זה לחתוך את המדבקה שעל העץ בחיבור שבין הכנפיים למרחק של 5-10 ס"מ כל צד [ממרכז הכנף לכיוון הקצה] לכל אורך הכנף [מהקדימה של הכנף עד האחורה], לקחת הרבה אפוקסי ולהדביק במקום שהעץ חשוף ועל זה להדביק את בד הפיבר. זה יתן חיזוק רציני לחיבור של הכנפיים.
מלבד זאת, תבדוק מידי פעם שהצירים בהגה גובה, במאזנות, ובמייצב כיוון חזקים [פשוט תמשוך אותם בכח סביר ותראה אם הם נוטים לזוז יותר מידי מהחיבור של העץ או לצאת. אם כן תוציא את כל המייצב ותדביק באפוקסי כמו שצריך.

אני מקווה שהבנת את ההסבר, אם לא אני אשמח להסביר קצת יותר, רק תגיד :)

marik_911
19-04-2009, 08:31:44
בטריינר נקודת תורפה באמצע הכנף
צריך לחשוף 5 -6 ס"מ לכל כיוון מהאמצע של הציפוי הכנף
לשים בד פיבר גלס ולמרוח אפוקסי מומלץ 30 דקות
זה חיזוק טוב לטריינר

בהצלחה

YahavB
19-04-2009, 10:53:33
ראשית, תודה רבה.

אם הבנתי נכון עד עכשיו נקודות התורפה הן:

1. החיבורים בין סוגי העצים - לגבי זה לא כל מוקדי החיבור נגישים, לכן אשמח לנקודות ספציפיות יותר. בנוסף אני מבין שאופן החיזוק הוא פשוט מריחת אפוקסי?

2. מאזנות \ הגה גובה \ RUDDER - לבדוק מדי פעם שהם מחוזקים ע"י משיכה.

3. החלק העיקרי - החיבור בין הכנפיים. מכיוון שלא יצא לי עוד לעבוד עם פיבר, אשמח אם תרחיבו בנושא: קודם מאיפה ניתן להשיג, ואיך משתמשים בו. אם הבנתי נכון מניחים אותו על העץ החשוף ומורחים מעליו אפוקסי?


תודה.

Shalev054
19-04-2009, 10:59:51
מורחים אפוקסי על העץ ועליו שמים את הפיבר,
מה שאומר עץ-אפוקסי-פיבר

האפוקסי מדביק את העץ לפיבר.
אתה יכול גם לקחת שקף עבה במקום פיבר, זה מספיק חזק.

marik_911
19-04-2009, 11:02:16
ראשית, תודה רבה.

אם הבנתי נכון עד עכשיו נקודות התורפה הן:

1. החיבורים בין סוגי העצים - לגבי זה לא כל מוקדי החיבור נגישים, לכן אשמח לנקודות ספציפיות יותר. בנוסף אני מבין שאופן החיזוק הוא פשוט מריחת אפוקסי?

2. מאזנות \ הגה גובה \ RUDDER - לבדוק מדי פעם שהם מחוזקים ע"י משיכה.

3. החלק העיקרי - החיבור בין הכנפיים. מכיוון שלא יצא לי עוד לעבוד עם פיבר, אשמח אם תרחיבו בנושא: קודם מאיפה ניתן להשיג, ואיך משתמשים בו. אם הבנתי נכון מניחים אותו על העץ החשוף ומורחים מעליו אפוקסי?


תודה.



מניחים על עץ חשוף עוטפים את כל הכנף עם בד פיבר גלס גם למעלה
גם למטה ומורחים אפוקסי שכבה דקה ועוברים על זה עם שפכטל או
או משטח חלק לדוגמת כרטיס פלסטיק למניעת בועות .
בד פיבר ניתן להשיג בחנויות טיסנים או במקומות שמוכרים חומרים מרוכבים !


בהצלחה