phazeman
23-03-2015, 09:59:56
בוקר טוב ויום טוב לכולם !
לפני כ3 שבועות עברתי חויה דיי טראומטית של ריסוק אבל אספר את זה בסדר הנכון
רכשתי כאן בפורום מבחור נחמד מאוד טיסן Alpha 40 של Hangar 9 לאחר התיעצות עם ה"מדריך" שעוזר לי בכל התחום הנ"ל
חיכיתי בסבלנות (האמת כל הגוף גירד לי לצאת) עד יום שישי והנה אנחנו יוצאים לשטח עם הטיסן ! הגענו למסלול של עמק חפר, פרסנו את חפצינו על הקרקע וכו... בקיצור לאחר כשעתיים וחצי של כיוונונים הגענו לעליה לאוויר !
יש ! אמרתי לעצמי ! המדריך העלה את הטיסן לאוויר, ביצעה טיסת נסיון והיה מאוד מרוצה מהתגובות של הטיסן וממצבו הכללי. לאחר נחיתה יפה, תידלוק וכיוונון אחרון הוא המריא את הטיסן לאוויר ונתן לי את השלט. צריך לציין שהשלט הוא של SANWA 72Hz.
הנה הרגע הזה הגיע ! אני מטיס טיסן אמיתי ולא סימולטור (שלמדתי עליו כשבועים !). הטסתי דיי יפה (לפי הליחשושים ששמעתי מאחור) בשביל פעם ראשונה... אפילו הצלחתי להמריא לבד ! אבל לאחר כ20 דקות של טיסה משהו קרה והרגשתי ממש חסר אונים !
הטיסן הפסיק להישמע להוראות השלט. המדריך לקח לי את השלט מהיד מידית וניסה להציל את המצב אבל כלום לא עזר והטיסן החליט להיתחפש לגזר וצלל לקרקע בפול גז (זה מה שראינו לאחר הריסוק)
לאחר שמצאנו את הטיסן (ממש ליד פסי הרכבת) התחלנו לחפש את הסיבה לאיבוד הקשר של הטיסן עם השלט והעלתי רעיון שאולי היה איזה שידור של הרכבת שקטע את הקשר אבל זה היה קצת מוזר שאף אחד אחר בזמן הזה לא איבד את הקשר.
כאשר חזרנו לעמדת המראה עוד בחור המריא עם הטיסן שלו וOOOPS ! גם הוא איבד קשר ובאותו המקום בדיוק ! ועוד בחור... וOOPS ! ועוד טיסן איבד קשר ! בקיצור 3 טיסנים בפרק זמן של כ15 דקות ! התחלנו לחפש סיבה ופתאום שמנו לב שבאיזור של איבוד הקשר יש אבא עם ילד, אשר מסיעים מכונית על שלט. ניגשנו אליהם וגילינו שהילד מפעיל מגדיל טווח שידור (בכלל לא ברור לי בשביל מה !!! הוא הסיע את המכונית למרחקים של כ15 מטר מרובע !!!). החברי המנוסים מסביבי מיד אמרו שזאת כנראה הסיבה לניתוקי הקשר, האבא מיד התנצל ומיד כיבו את מגדיל הטווח (ובאמת אחרי זה אף אחד לאיבד את הקשר יותר) אב לעזור זה לא עזר לי הרבה.... גוף הטיסן שלי היה מרוסק לחתיכות. מוט הכנפיים עקום (ורק אחרי זה גיליתי שזאת בעיה אמיתית). המנוע נראה שלם בהתחלה אבל אחרי זה ראינו שסיכת הדלק נשברה (מנוע EVOLUTION 46) בקיצור - מצב פאקאקטן. יום ראשון, חצי שעה ואין טיסן... לפחות הסרוואים נראים תקינים לעין חוץ מזרוע סרוו אחד שנשברה, הסוללה והמקלט נראים תקינים ומגיבים ובכללי ניתן לשחזר את הכנפיים דיי בקלות והזנב לא נפגע כלל. המדריך שלי אמר - על תדעג... שבוע-שבועים ויהיה לך טיסן.
הגענו הביתה והתחלתי לחפש סירטוטים להורדה ומצאתי סירטות של UGLYSTICK שדיי דומה בגוף לטיסן שהיה לי. הדפסתי את הסירטות במכון העתקות באיזור מגוריי, המדריך הביא לי בלזה וסטיקים וכל מה שצריך, קניתי דבקים וכל הכלים והתחלתי את העבודה ביחד איתו. לאחר כשבועים באמת היה לי טיסן מוכן ואפילו העלנו אותו לאוויר כבר עם מערכת הקשר החדשה שהזמנתי - FrSky Taranis. כמובן שיש עוד מה לכוון ולסדר אבל בגדול הכל בסדר חוץ מבעיית הגלגל האחורי שצריך לחבר. אחרת אין שום היגוי לטיסן על הקרקע. רכשתי את הגלגל עצמו אבל אני מחפש עצה - איך אוכל לחבר אותו לטיסן - דרך מוט הערכה עם מחבר Y להגה כיוון ? לחבר אותו לRUDER (אבל יש בעיה של הפרעה להגה גובה) ? ראו תמונות מצורפות:
1. גוף הטיסן עוד שלם
123094
לצערי את הטיסן המרוסק לא צילמתי מהבאסה אז ישר נעבור לתמונות של הבניה
2. מתחילים לבנות גוף חדש לפי הסרטות
123095
3. ה"שלד" כמעט מוכן
123096
4. הרכבת פלטת הסרוו
123097
5. פיירוול ומדף למיכל הדלק
123098
6. Landing Gear קדמי
123099
7. מיכל דלק
123102
8. מנוע עם סיכת הדלק מחוברת בקומבינה
123103
9. סיכת הדלק והחיבור שלה
123104
10. מחברים את המקלט והסוללה לבדיקה
123105
בשלב זה גילינו שאחד הסרוואים (הגה כיוון או גובה) תקול ורק משמיע רעשים של מעמץ ללא שום סיבוב. נאלצנו ללכת למחסן של המדריך שלי ולשלוף משם סרוו חליפי
11. ברוכים הבאים לאולם - Alpha Stick 40 :)
123100
12. מערכת הקשר החדשה שלי
123101
13. טיסת נסיון שבסופה המנוע כבה אבל הטייס המנוסה הנחית את הטיסן בצורה מושלמת ללא שום בעיה (וזה עם רוח צדדתי דיי חזקה !) ואמר שלטיסן יכולת שיוט מצויינת ללא מנוע
https://plus.google.com/photos?pid=6127353307528222962&oid=108929660131328345931
14. הגלגל שקניתי
123106
15. צילום זנב המטוס
123107
השאלה שלי היא איך בדיוק לחבר את מוט השליטה של הגלגל לטיסן. בהתחלה חשבתי להוציא את הבורג שתקוע לפני הגה הגובה (כרגע הוא מחזיק סתם קפיץ לריכוך הנחיתה) ולהניס לשם את מוט השליטה, אבל נראה לי שזה יפריע לחיבורים של הגה הגובה.
יש למישהו רעיונות ?
לפני כ3 שבועות עברתי חויה דיי טראומטית של ריסוק אבל אספר את זה בסדר הנכון
רכשתי כאן בפורום מבחור נחמד מאוד טיסן Alpha 40 של Hangar 9 לאחר התיעצות עם ה"מדריך" שעוזר לי בכל התחום הנ"ל
חיכיתי בסבלנות (האמת כל הגוף גירד לי לצאת) עד יום שישי והנה אנחנו יוצאים לשטח עם הטיסן ! הגענו למסלול של עמק חפר, פרסנו את חפצינו על הקרקע וכו... בקיצור לאחר כשעתיים וחצי של כיוונונים הגענו לעליה לאוויר !
יש ! אמרתי לעצמי ! המדריך העלה את הטיסן לאוויר, ביצעה טיסת נסיון והיה מאוד מרוצה מהתגובות של הטיסן וממצבו הכללי. לאחר נחיתה יפה, תידלוק וכיוונון אחרון הוא המריא את הטיסן לאוויר ונתן לי את השלט. צריך לציין שהשלט הוא של SANWA 72Hz.
הנה הרגע הזה הגיע ! אני מטיס טיסן אמיתי ולא סימולטור (שלמדתי עליו כשבועים !). הטסתי דיי יפה (לפי הליחשושים ששמעתי מאחור) בשביל פעם ראשונה... אפילו הצלחתי להמריא לבד ! אבל לאחר כ20 דקות של טיסה משהו קרה והרגשתי ממש חסר אונים !
הטיסן הפסיק להישמע להוראות השלט. המדריך לקח לי את השלט מהיד מידית וניסה להציל את המצב אבל כלום לא עזר והטיסן החליט להיתחפש לגזר וצלל לקרקע בפול גז (זה מה שראינו לאחר הריסוק)
לאחר שמצאנו את הטיסן (ממש ליד פסי הרכבת) התחלנו לחפש את הסיבה לאיבוד הקשר של הטיסן עם השלט והעלתי רעיון שאולי היה איזה שידור של הרכבת שקטע את הקשר אבל זה היה קצת מוזר שאף אחד אחר בזמן הזה לא איבד את הקשר.
כאשר חזרנו לעמדת המראה עוד בחור המריא עם הטיסן שלו וOOOPS ! גם הוא איבד קשר ובאותו המקום בדיוק ! ועוד בחור... וOOPS ! ועוד טיסן איבד קשר ! בקיצור 3 טיסנים בפרק זמן של כ15 דקות ! התחלנו לחפש סיבה ופתאום שמנו לב שבאיזור של איבוד הקשר יש אבא עם ילד, אשר מסיעים מכונית על שלט. ניגשנו אליהם וגילינו שהילד מפעיל מגדיל טווח שידור (בכלל לא ברור לי בשביל מה !!! הוא הסיע את המכונית למרחקים של כ15 מטר מרובע !!!). החברי המנוסים מסביבי מיד אמרו שזאת כנראה הסיבה לניתוקי הקשר, האבא מיד התנצל ומיד כיבו את מגדיל הטווח (ובאמת אחרי זה אף אחד לאיבד את הקשר יותר) אב לעזור זה לא עזר לי הרבה.... גוף הטיסן שלי היה מרוסק לחתיכות. מוט הכנפיים עקום (ורק אחרי זה גיליתי שזאת בעיה אמיתית). המנוע נראה שלם בהתחלה אבל אחרי זה ראינו שסיכת הדלק נשברה (מנוע EVOLUTION 46) בקיצור - מצב פאקאקטן. יום ראשון, חצי שעה ואין טיסן... לפחות הסרוואים נראים תקינים לעין חוץ מזרוע סרוו אחד שנשברה, הסוללה והמקלט נראים תקינים ומגיבים ובכללי ניתן לשחזר את הכנפיים דיי בקלות והזנב לא נפגע כלל. המדריך שלי אמר - על תדעג... שבוע-שבועים ויהיה לך טיסן.
הגענו הביתה והתחלתי לחפש סירטוטים להורדה ומצאתי סירטות של UGLYSTICK שדיי דומה בגוף לטיסן שהיה לי. הדפסתי את הסירטות במכון העתקות באיזור מגוריי, המדריך הביא לי בלזה וסטיקים וכל מה שצריך, קניתי דבקים וכל הכלים והתחלתי את העבודה ביחד איתו. לאחר כשבועים באמת היה לי טיסן מוכן ואפילו העלנו אותו לאוויר כבר עם מערכת הקשר החדשה שהזמנתי - FrSky Taranis. כמובן שיש עוד מה לכוון ולסדר אבל בגדול הכל בסדר חוץ מבעיית הגלגל האחורי שצריך לחבר. אחרת אין שום היגוי לטיסן על הקרקע. רכשתי את הגלגל עצמו אבל אני מחפש עצה - איך אוכל לחבר אותו לטיסן - דרך מוט הערכה עם מחבר Y להגה כיוון ? לחבר אותו לRUDER (אבל יש בעיה של הפרעה להגה גובה) ? ראו תמונות מצורפות:
1. גוף הטיסן עוד שלם
123094
לצערי את הטיסן המרוסק לא צילמתי מהבאסה אז ישר נעבור לתמונות של הבניה
2. מתחילים לבנות גוף חדש לפי הסרטות
123095
3. ה"שלד" כמעט מוכן
123096
4. הרכבת פלטת הסרוו
123097
5. פיירוול ומדף למיכל הדלק
123098
6. Landing Gear קדמי
123099
7. מיכל דלק
123102
8. מנוע עם סיכת הדלק מחוברת בקומבינה
123103
9. סיכת הדלק והחיבור שלה
123104
10. מחברים את המקלט והסוללה לבדיקה
123105
בשלב זה גילינו שאחד הסרוואים (הגה כיוון או גובה) תקול ורק משמיע רעשים של מעמץ ללא שום סיבוב. נאלצנו ללכת למחסן של המדריך שלי ולשלוף משם סרוו חליפי
11. ברוכים הבאים לאולם - Alpha Stick 40 :)
123100
12. מערכת הקשר החדשה שלי
123101
13. טיסת נסיון שבסופה המנוע כבה אבל הטייס המנוסה הנחית את הטיסן בצורה מושלמת ללא שום בעיה (וזה עם רוח צדדתי דיי חזקה !) ואמר שלטיסן יכולת שיוט מצויינת ללא מנוע
https://plus.google.com/photos?pid=6127353307528222962&oid=108929660131328345931
14. הגלגל שקניתי
123106
15. צילום זנב המטוס
123107
השאלה שלי היא איך בדיוק לחבר את מוט השליטה של הגלגל לטיסן. בהתחלה חשבתי להוציא את הבורג שתקוע לפני הגה הגובה (כרגע הוא מחזיק סתם קפיץ לריכוך הנחיתה) ולהניס לשם את מוט השליטה, אבל נראה לי שזה יפריע לחיבורים של הגה הגובה.
יש למישהו רעיונות ?