צפייה בגרסה מלאה : התנפחות סוללות
yoavik
28-03-2015, 10:50:55
במשך דקות ארוכות תהיתי באיזה פורום להציב את השאלה הזו, לבסוף בחרתי בפורום הזה, למרות שלדעתי
השאלה מתאימה גם ל"מסוקים חשמליים" מאחר ובשניהם ישנה הסתמכות מירבית על תפקוד מקסימלי של סוללה!
אז ככה, בעבר, משיקולי נוחות, מעולם לא הטענתי ב BALANCE, לא הקפדתי יותר מדי על נתוני טעינה, צריכה, פריקה.
כאשר סוללה הייתה מתנפחת הייתי חותך קונקטור וזורק אותה לדלי מים! או מקצר אותה לקול תשואות הקהל!
מאז הכניסה לרחפנים אני מתיחס לסוללות בכבוד הראוי ומשתדל לשמור עליהן ברמה הטובה ביותר!
שאלתי, האם ישנו הבדל בין התנפחות טוטאלית (הריון חודש תשיעי) לבין התנפחות "קלה", כזו שנראית כאילו רק הציפוי נפוח מעט?
האם ישנה דרך להחזיר סוללה כזו למצבה המקורי (2 כדורים ביום, לשתות הרבה מים ולנוח!)?, או לחילופין האם ניתן להמשיך
ולהשתמש בסוללה שכזו בצורה בטוחה?
האם לא רצוי להשאיר סוללה במצב טעון אם לא מתוכנן שימוש בשעות הקרובות?
האם רצוי להעביר את כל הסוללות פריקה וכניסה למצב "רדום" במידה ולא מתוכנן שימוש לכמה ימים ויותר?
בקיצור, הייתי שמח למידע מפורט לגבי שמירה, תחזוקה והארכת חיי סוללה בצורה הטובה והמקצועית ביותר!
אם ישנו מדריך מפורט שכזה כאן בפורום אשמח להפניה ו/או מידע מהתותחים בתחום!
תודות, יואב.
לדעתי אין פה מדע מדויק ,ומכיוון שקיים כאן סיכון עדיף לחסל סוללה נפוחה רגע קודם
ברור שהסוללה לא מתנפחת בלי סיבה , או שהיא דפוקה ,חלשה ,או סטאפ חזק
כמובן שאפשר להמשיך להטיס עם סוללה מתנפחת וגם להרבה זמן , ואז אתה ומזלך , תלוי גם איזה כלי אתה מטיס
רחפנים מסוקים בדרך כלל לא מסכנים
ביום שישי האחרון יתפוצצה לי סוללה מהסוג שאתה מדבר עליו , (מתנפחות ) 6ת בתוך הטיסן , למזלי זה היה לאחר נחיתה
רק מהחום הטיסן ממש יכול להינמס , בקיצור לא נעים עדיף להמנע
adibenbasat
28-03-2015, 15:23:08
קודם כול זה ממש לא נכון להציג שבעיקר ברחפנים או במסוקים "יש הסתמכות מקסימאלית על הסוללה"..כאילו שמי שמטיס טיסנים יכול להתנהל כ"חפר" עם הציוד וסוללות בפרט,
לפי דברך כך התנהלת עם סוללות בעבר וזה חבל..
יותר מכך, ברחפנים הצריכות נמוכות בהשוואה כללית מטיסנים מכך שגם הדרישה מהסוללה היא "פחות".
בכול מקרה, תחזוקה נכונה ובריאה של סוללת ליפו היא במצב פרוק\אכסון (סטורג') שלא בפעולה ובאזור קריר ומוצל, כאשר הסוללה מאופסנת טעונה באנרגיה אותה אנרגיה "תחפש" להשתחרר ומכאן הנפיחות,
במצב זה הסוללה "אוכלת" את עצמה" ובעצם פוגעת בתפקודה ואף נהיית מסוכנת יותר ואפילו נפיצה.
טען את הסוללה לפני הטסה (שעות ספורות לפני ועדיף לא יותר מאשר יום לפני), במקרה וחזרת לביתך עם סוללה טעונה כי לא הספקת להטיס איתה, פרוק אותה בסטורג' ואפסן עד לטעינה לפני הטיסה הבאה.
סוללה יכולה להתנפח גם מצריכה גבוהה מאשר הסוללה נועדה לה, מניסיוני אין פה עניין של מזל, כן, יש גם סוללות פגומות שמגיעות עם פגם ביצור, אך שמירה נכונה על סוללה תספק לך הרבה מחזורים שתוכל להסתמך על ביצועים גבוהים.
אגב, רוב הטיסנים שאני מטיס הם חשמליים ו"זללני אנרגיה", אין לי סוללה אחת עם מ"מ של נפיחות כי אני שומר עליהן לפי שכתבתי, תאמץ, תחסוך ותהנה!
yoavik
28-03-2015, 17:24:25
אדי, תודה רבה על תגובתך, השכלתי!!
ואגב דיברתי על רחפנים ומסוקים כי אלה לא "יודעים לחזור הביתה" ללא מתח מנועים!
(למעט מספר מצומצם מאוד של מטיסי מסוקים מיומנים.. שהתמזל מזלם והיו בגובה הנכון)
לא המלצתי על ההתנהלות שלי.. פשוט הודיתי כי כך התנהלתי!
לעניין הסטורג'..
הם אני אמור לחבר קונקטור באלאנס גם במצב זה? האם יש חשיבות לפראמטרים במטען במצב זה?
יש חשיבות למספר תאים או פשוט להעביר למצב סטורג' במטען?
מה הכיוון האופטימלי
master_bebe
28-03-2015, 21:09:59
ד"א גם מטוס לא יודע לחזור הבייתה אחרי כשל בסוללה (אין מה שיזיז את הסרוואים....)
bendisar
28-03-2015, 21:14:35
ככה או ככה, מומלץ תמיד להטעין במצב באלאנס, זה לא רק מאריך את חיי הסוללות- זה גם מאוד מפחית את הסיכוי להתלקחות הסוללה בזמן טעינה
אם אתה לא רוצה לחכות אז יש לרוב המטענים היום מצב שנקרא FAST CHARGE שטוען את הסוללה רק ל-95%, ומקצץ את זמן הטעינה בגלל שהמטען משקיע פחות זמן באיזון הסופי של התאים.
מצב סטורג' הוא גם מצב בו המטען מאזן תאים, ולכן צריך לחבר את הקונקטור באלאנס.
לגבי מספר תאים במצב STORAGE- זה תלוי במטען, יש מטענים שמזהים לבד את מספר התאים, לפי הקונקטור באלאנס, ויש כאלה שלא.
yoavik
29-03-2015, 00:22:45
ד"א גם מטוס לא יודע לחזור הבייתה אחרי כשל בסוללה (אין מה שיזיז את הסרוואים....)
תודה חכמולוג..
לא דיברתי על כשל!.. אלא על ירידה דרסטית במתח!
אשמח בכייף ללמד אותך איך "מחזירים מטוס הביתה" לאחר שהמנוע מפסיק לעבוד!
יש בקרים חכמים שמתחת למתח מסויים מונעים צריכת זרם גבוה ועדיין מאפשרים לסרוואים לעבוד
matan 144
02-04-2015, 10:15:37
1) ממליץ להטעין עם באלנס... מה יש להפסיד
2) סוללה שמתנפחת = איכות לא טובה\ישנה\הזרם שנלקח ממנה גבוה יותר ממה שהיא יכולה לתת (C)
3) מומלץ לאחסן את הסוללות במצב איחסון, כלומר 3.85 וולט לתא
4) אני זורק סוללות רק כשהם בחודש ה5-6 להריון שלהם, לפעמים גם כשהם מנופחותצ הם עובדות בסדר :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.