צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה Great Planes Escapade MX 30cc - אחרי שנתיים בתחום הדלק - עצות וטיפים יתקבלו בברכה
alexk
08-04-2015, 21:58:15
Great Planes Escapade MX 30cc - אחרי שנתיים בתחום הדלק - עצות וטיפים יתקבלו בברכה
אחרי כמעט שנתיים בתחום הדלק והניטרו ואחרי בניית ה55 הראשון שלי לפני כשנתיים http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=64700&highlight=reactor יצא עוד טיסן מרשים מאוד מבית היוצר של גרייט פליינס עם מוטת כנף של 203 ס"מ.
אפרסם כאן את התפתחות בניית הכלי, מעריך שיקח כ30 שעות וכחודש בקצב של כשעה ביום :
הגעתי לאחד החנויות בארץ, הזמנו 3 כלים, לי ולחברים והיום הגיעו לחנות הלכתי להעמיס
http://www.youtube.com/watch?v=GoF2aXnQP1U
http://www.youtube.com/watch?v=s2ww_Rq4sYw
https://youtu.be/GoF2aXnQP1U
https://youtu.be/s2ww_Rq4sYw
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124019&d=1428522841
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124020&d=1428522844
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124018&d=1428522839
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124021&d=1428522860
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124023&d=1428522896
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124024&d=1428522935
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124025&d=1428522940
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124026&d=1428522942
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124028&d=1428522945
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124030&d=1428522948
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124031&d=1428522950
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124032&d=1428522952
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124034&d=1428522956
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124035&d=1428522957
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124036&d=1428522959
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124037&d=1428522961
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124038&d=1428522963
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124039&d=1428522964
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124040&d=1428522965
alexk
08-04-2015, 22:19:27
לבינתיים מאוד התרשמתי מהקיט.
תכלס זה מעין טריינר גדול שיוכל לטוס לאט ומהר יחסית גם (זה לא אמור לטוס מהר מן הסתם בגודל הזה).
המאזנות , המדפים, הרדר וההגה גובה מגיעים כבר מוכנים ומודבקים עם צירי דיבל, מגיע ספינר אלומיניום והאיכות נראית טובה מתמיד.
Giggles
09-04-2015, 00:27:54
כמה עלה?
alexk
09-04-2015, 01:21:59
בכדי שהאשכול ישאר אחד כזה שאינו עובר על חוקי הפורום אציין רק את המחיר בחול לפני משלוח 300$.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
alexk
10-04-2015, 14:29:23
אתמול ישבתי כחצי שעה בקטנה לחבר את הגלגלים לכן נסע (אמרתי נתחיל בקטן הייתי עייף, אבל עדיף לעשות משהו)
היום עוד שעה להדביק את המשטחי ייצוב האופקי והאנכי עם אפוקסי, המשטחים הגיעו כבר עם ציפוי חתוך והכל התאים בול למקום בלי שיופים והתאמות כאלה ואחרים
אני מאמין שיותר קל לתת ככה כל יום בקטנה שעה בעקביות מאשר לשבת יום שלם 8 שעות וככה זה מתקדם בכל מקרה... גם לאלה שאין זמן בראש...
מחר בעזרת השם סרוו ראדר, הפולפול שלו וההורנים של הראדר.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124141&d=1428668810
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124142&d=1428668825
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124143&d=1428668839
ההגה גובה עם המשטח שלו נראה קטן אולי מהצד אבל הוא ענק ברוחב 80 ס"מ
videoman4
10-04-2015, 17:58:58
נראה אחלה!! רק תעיף את הגלגלים האלו לקיבינימט!!! שים DUBRO
alexk
10-04-2015, 19:01:49
צודק הגלגלים שהגיעו קשים אבן... יוחלפו
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
alexk
11-04-2015, 16:32:10
ישבתי עוד שעתיים על הטיסן, בצעתי :
הדבקת 4 פיני מרכוז בכנפיים
הדבקת 2 השלמות בלזה מצופות
התקנת סרוואים מאזנות והפושרודים שלהם
התקנת סרוו ראדר כולל המערכת פולפול שלהם
חיבור הורנים להגהי גובה וקידוח מיקום סרוואים גובה.
לגרייט פליינס יש איזו התעקשות מוזרה לשים על פושרוד בצד אחד קלויס להברגה ובצד שני אחד להלחמה, מה שאנשים מפספסים שצריך להלחים עם כסף וטורץ' וכולם מלחימים עם בדיל שלא ממש נתפס על המתכות הרלוונטיות האלה.
בכל מקרה אני דילגתי על ההלחמות וקיפלתי עם צבת שמקפל z שמתחבר להורן של הסרוו
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124216&d=1428762399
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124217&d=1428762422
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124218&d=1428762458
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124219&d=1428762526
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124221&d=1428762584
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124220&d=1428762551
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124222&d=1428762600
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124223&d=1428762618
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124224&d=1428762630
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124225&d=1428762652
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124226&d=1428762677
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124227&d=1428762689
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124228&d=1428762706
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124229&d=1428762718
edgarfov
11-04-2015, 19:06:04
לא אוהב קלויס מתכת, בטח לא על הגה גובה, טיסן בסדר גודל כזה הייתי מצפה לבולינקים לפחות.
א.
alexk
12-04-2015, 23:15:31
גם אני לא אוהב קלויס מתכת וגם לא להלחים אותו, אבל זה מה יש ועם זה ננצח, עוד לא ראיתי אחד כזה שכושל לא בטיסן 20, 30 ו55 סמק...
הצלחתי לשבת עוד שעתיים על הכלי היום, בצעתי :
חיבור 2 סרוואים של ההגה גובה והפושרודים שלהם.
הכנת מגש מיכל דלק ומנגנון הצתה עם סקוצ'ים מודבקים
הכנת תושבת לסרוו מצערת וסרוו צ'וק
חיזוק פיירוול ובסיס קרבון כנפיים
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124312&d=1428873166
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124313&d=1428873178
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124316&d=1428873226
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124322&d=1428873303
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124314&d=1428873197
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124315&d=1428873210
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124321&d=1428873292
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124317&d=1428873239
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124318&d=1428873254
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124323&d=1428873487
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124319&d=1428873268
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124320&d=1428873280
alexk
14-04-2015, 00:35:43
ישבתי עוד 3 שעות היום, בצעתי :
הוספת ציר דיבל סופי לרדר במקום ציר גלגל זנב יש לגרייט פליינס הרגל נורא לקחת את המנגנון גלגל זנב ולתקוע אותו לאמצע הראדר טרם הדבקתו לגוף דבר שגורם לראדר לחטוף את עומס המכה של הנחיתה, אני בדרך כלל ממיר את המנגנון על ידי עיקום הציר והנחתו מתחת לראדר כמו שתראו בתמונות.
הרכבת גלגל זנב עם ציר מתחת לראדר ולוקטייט, גם כאן היו 4 קולרים שלא התאים להם אלן 1.5 ,גרייט פליינס אוהבים להשתמש בברגי טורקס והבורג אלן השחור הקטן שנכנס לקולרים האלה מצריך אלן בגודל 1.27, מוזר, מזל שהיה לי סט של סיגנט מיוחד.
התקנת סרוו מצערת וסרוו צ'וק עם ברגים.
Escapade mx 30cc tail wheel upgrade: https://youtu.be/ZQP2JQswGN0
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124388&d=1428964420
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124389&d=1428964463
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124390&d=1428964474
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124391&d=1428964491
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124392&d=1428964501
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124393&d=1428964518
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124394&d=1428964531
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124395&d=1428964540
http://www.youtube.com/watch?v=ZQP2JQswGN0
TazmanianDevil
14-04-2015, 01:48:53
לא אוהב קלויס מתכת, בטח לא על הגה גובה, טיסן בסדר גודל כזה הייתי מצפה לבולינקים לפחות.
א.
זה לא החוזק, זה חזק מאוד, אלא העובדה שבטיסנים כאלו עם מנוע בנזין שמווברץ, תקבל חופשים מהר מאוד במיוחד אם אתה משתמש בזרועות פלסטיק רגילות.
תתחדש ובניה נעימה.
edgarfov
14-04-2015, 08:00:29
זה לא החוזק, זה חזק מאוד, אלא העובדה שבטיסנים כאלו עם מנוע בנזין שמווברץ, תקבל חופשים מהר מאוד במיוחד אם אתה משתמש בזרועות פלסטיק רגילות.
תתחדש ובניה נעימה.
הפוך גוטה הפוך, הקלוויסים של היום שונים מפעם , (וגם אז זוג הברגות רובוסטיות גם היו משתחררות להן) ומאחר הכל "מקשה אחת" מוט קלוויס והורן הווברציות או ישברו באזשהו שלב הלחמה , והיה ולא הלחמת הקלוויס עצמו ההברזה שלו נשחקת והוא מחליק החוצה מהמוט , והגה גובה מנפנף ביי ביי עצמאית.
קלויס פלסטיק עושה עבודה טובה יותר , באופן משמעותי. עדות ממקור ראשון...
TazmanianDevil
14-04-2015, 10:58:01
ציטטתי בטעות אותך הייתי צריך לצטט את אלכס.
אני מסכים איתך לגמרי לגבי העניין.
התשובה באה לפוסט של אלכס
alexk
15-04-2015, 01:08:56
ישבתי עוד 3 שעות היום בצעתי :
קידוח פייר וול לסטנדאופים,
קידוח חור פושרוד מצערת
קידוח חור פושרוד צ'וק
קידוח חור צינורית דלק לקרבורטור
הכנת פושרודים בתוך ניירודים עם בולינקים למצערת וצ'וק
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124483&d=1429052857
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124484&d=1429052867
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124485&d=1429052878
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124486&d=1429052886
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124487&d=1429052898
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124488&d=1429052905
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124489&d=1429052915
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124490&d=1429052922
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124491&d=1429052931
alexk
18-04-2015, 04:20:04
איך אומרים, אם אתה רוצה להצחיק את אלוהים ספר לו על התוכניות שלך...
לא הייתה לי דקה פנוייה לטיסן כבר כמה ימים, אחד החברים שקנה איתי כזה טיסן סיים אותו כבר ושם עליו מנוע 30 כבר לאחר הרצה והיום הטסט שלו.
אעלה סרטון היום בהמשך היום
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
alexk
19-04-2015, 08:07:04
אתמול הספקתי לשבת על הטיסן 2 דקות לפני יציאה לשטח והספקתי להדביק 2 תומכים לפושרודים של המצערת והצ'וק.
החבר עבר את הטסט אתמול בהצלחה ויש 2 סרטונים שעולים ליוטיוב כרגע, יפורסמו בהמשך...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124663&d=1429423564
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124664&d=1429423598
alexk
19-04-2015, 11:06:50
הנה הצילומים מהטסט בשבת, דווקא הסרטון ה2 יותר מוצלח אז נתחיל איתו :
http://www.youtube.com/watch?v=M0LR0pmd_ms
והסרטון הראשון עם כל העצירות בצילום כנראה הטלפון הסתובב ונהיה ברדק בצילום :
http://www.youtube.com/watch?v=wdNUTA89S_4
סרטון 3 ניסינו לעלות לטיסת מבנה עם הדקתלון 55 סמק שלי אבל לאסקפייד היו בעיות חשמל בהצתה שגרמו לפמפומים בגז ולבסוף לקאט באויר והוא היה צריך לבצע נחיתת חירום :
http://www.youtube.com/watch?v=gqLr0BAS6tw
הטסט שלי יהיה אולי בסופש הקרוב, יש עוד 6-8 שעות עבודה
alexk
19-04-2015, 12:45:17
יש כבר סרטון בגרסה מחושמלת
https://youtu.be/gK00vg4cZy0
http://www.youtube.com/watch?v=gK00vg4cZy0
eitan-ro
20-04-2015, 05:42:22
מחקתי מספר פוסטים שלא כיבדו את הכותבים בו ואת הפורום, אני מבקש לשמור על שפה נאותה
omribensamon
20-04-2015, 06:01:16
יופי
amgad123
20-04-2015, 06:21:41
של אדגר דווקא היו מצחיקות
alexk
22-04-2015, 08:05:55
אתמול הספקתי לשבת עוד שעתיים על הכלי אחרי שלא נגעתי בו שבוע, בצעתי :
לוקטייט בוללינקים מנוע
לוקטייט סטנדאופים צמוד לפיירוול
מיקום יבש של כל החלקים האלקטרוניים
הלחמת 2 בקים למפסק והכנת קונקטור xt60 לחיבור סוללת ליפו 3 תאים.
מיקום מפסק דין בגוף וחיבור עקרוני של כל מרכיבי האלקטרוניקה.
מבחינת חשמל עברתי הרבה גלגולים בשנתיים האחרונות וראיתי המון תקלות וריסוקים אצל חברים עקב בלאי שימוש וציוד זול שמפתח ליקויים מהר והנה מסקנות שהגעתי אליהם עם הזמן.
סוללות לייף זה אסון שמחכה לקרות מכיוון שלא ניתן לדעת כמו בסוללות ליפו כמה אנרגיה נשאר בסוללה.
מפסקים זולים כושלים מהר אבל גם איכותיים מגיעים למצב שהחיווט שמולחם אליהם מתחיל להיקרע, מומלץ תמיד לשים דבק חם בכל אזור שחיווט מולחם ישירות ללוח או מפסק כל שהוא.
למפסקים הנ"ל המשתמשים במחברי סרוו, מומלץ לחתוך ולהלחים ישירות גם במחבר תקין הבעיה היא שאזור המגעים הוא קטן מרבע מילימטר ולמרות שחיצונית מחבר יושב חזק ומאובטח עם פלסטיק למניעת פתיחה לא ניתן לדעת עד כמה המגעים טובים.
פעם הייתי עובד עם 2 סוללות, 2 בקים אחד לסרוואים ואחד להצתה ו2 מפסקים, עברתי מזמן לסוללת אחת של 1300 או 2200 או 3000 עם 3 תאים תלוי בגודל הטיסן ולאחרונה הצליחו לשכנע אותי שאין צורך גם ב2 מפסקים ושהמפסק של ההצתה מיותר כי ניתן לכבות את ההצתה באמצעות הקיל סוויטץ' בשלט.
ומבחינת מפסק שמים דין שמנתק חוט אחד עם שקע חיצוני ולעולם לא תהיה בעית מגעים או חיווט דק מידי.
לסיכום אני בטוח שהרבה יגידו שאין בעיה עם לייף ורק צריך לדאוג לטעון לפני הגעה לשטח, ובדיוק כך חבר שלי ריסק טיסן שבוע שעבר, "הוא זכר שטען" עלה לטיסה והרגיש חוסר קליטה או שליטה ולאחר שירד עדיין אי אפשר היה גם לבדוק כי הדרך היחידה היא לטעון את הסוללה ולראות כמה נכנס ואחרי שעשינו את זה ראינו שנכנס 1600 מילי לסוללה של 2100.
עם ליפו ורגולטור אני מרגיש בטוח כי אני שם באזר ואני יודע שתאים בסוללה נעים בין 4.2 ל3.3 וגם אם אי פעם בעתיד יהיה תא פגום שיפול סוללת 12 וולט שעוברת דרך רגולטור שמוציא 5-6 וולט עדיין יוציא את המתח הנכון גם אם תא אחד פגום מתוך 3 ירד לאפס וולט.
מבחינת אספקת מתח לא חובה גם פאוורבוקס לכל רגולטור רציני יוצאים ממנו 2 מחברי מתח שאותם אני מחבר ל2 כבלי Y ואז לערוץ 1 ו-6 במקלט, את הסרוואים של המאזנות אני מחבר חיצונית לכבלי הY והם מקבלים כבר הזנת מתח חיצונית למקלט ושאר הסרוואים מקבלים את המתח מהמקלט שמקבל את המתח מ2 צדדי פסי הצבירה הפנימיים שלו - חיבור כזה מספק גיבוי כי הוא מגיע מ2 הצדדים.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124791&d=1429682846
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124792&d=1429682880
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124793&d=1429682913
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124794&d=1429682943
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=124795&d=1429682983
saarordan
22-04-2015, 08:59:25
נראה יפה, אחלה עבודה.
מה זה המנוע AGM ? זה נראה כמו DLE 30.
alexk
22-04-2015, 09:13:00
נראה יפה, אחלה עבודה.
מה זה המנוע AGM ? זה נראה כמו DLE 30.
זה agm שהוא תכלס dle פתחו אחד כזה ביוטויב ובפנים על החלקים מוטבע dle.
אותו מנוע ב700 שח כולל משלוח, להיט, יש לי כזה אחד כבר למעלה משנה ועוד 2 חברים עם כזה
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
edgarfov
22-04-2015, 15:24:34
[QUOTE=alexk;505467]אתמול הספקתי לשבת עוד שעתיים על הכלי אחרי שלא נגעתי בו שבוע, בצעתי :
לוקטייט בוללינקים מנוע
לוקטייט סטנדאופים צמוד לפיירוול
מיקום יבש של כל החלקים האלקטרוניים
הלחמת 2 בקים למפסק והכנת קונקטור xt60 לחיבור סוללת ליפו 3 תאים.
[FONT=arial]מיקום מפסק דין בגוף וחיבור עקרוני של כל מרכיבי האלקטרוניקה.
מבחינת חשמל עברתי הרבה גלגולים בשנתיים האחרונות וראיתי המון תקלות וריסוקים אצל חברים עקב בלאי שימוש וציוד זול שמפתח ליקויים מהר והנה מסקנות שהגעתי אליהם עם הזמן.
סוללות לייף זה אסון שמחכה לקרות מכיוון שלא ניתן לדעת כמו בסוללות ליפו כמה אנרגיה נשאר בסוללה.
מפסקים זולים כושלים מהר אבל גם איכותיים מגיעים למצב שהחיווט שמולחם אליהם מתחיל להיקרע, מומלץ תמיד לשים דבק חם בכל אזור שחיווט מולחם ישירות ללוח או מפסק כל שהוא.
למפסקים הנ"ל המשתמשים במחברי סרוו, מומלץ לחתוך ולהלחים ישירות גם במחבר תקין הבעיה היא שאזור המגעים הוא קטן מרבע מילימטר ולמרות שחיצונית מחבר יושב חזק ומאובטח עם פלסטיק למניעת פתיחה לא ניתן לדעת עד כמה המגעים טובים.
פעם הייתי עובד עם 2 סוללות, 2 בקים אחד לסרוואים ואחד להצתה ו2 מפסקים, עברתי מזמן לסוללת אחת של 1300 או 2200 או 3000 עם 3 תאים תלוי בגודל הטיסן ולאחרונה הצליחו לשכנע אותי שאין צורך גם ב2 מפסקים ושהמפסק של ההצתה מיותר כי ניתן לכבות את ההצתה באמצעות הקיל סוויטץ' בשלט.
ומבחינת מפסק שמים דין שמנתק חוט אחד עם שקע חיצוני ולעולם לא תהיה בעית מגעים או חיווט דק מידי.
לסיכום אני בטוח שהרבה יגידו שאין בעיה עם לייף ורק צריך לדאוג לטעון לפני הגעה לשטח, ובדיוק כך חבר שלי ריסק טיסן שבוע שעבר, "הוא זכר שטען" עלה לטיסה והרגיש חוסר קליטה או שליטה ולאחר שירד עדיין אי אפשר היה גם לבדוק כי הדרך היחידה היא לטעון את הסוללה ולראות כמה נכנס ואחרי שעשינו את זה ראינו שנכנס 1600 מילי לסוללה של 2100.
עם ליפו ורגולטור אני מרגיש בטוח כי אני שם באזר ואני יודע שתאים בסוללה נעים בין 4.2 ל3.3 וגם אם אי פעם בעתיד יהיה תא פגום שיפול סוללת 12 וולט שעוברת דרך רגולטור שמוציא 5-6 וולט עדיין יוציא את המתח הנכון גם אם תא אחד פגום מתוך 3 ירד לאפס וולט.
מבחינת אספקת מתח לא חובה גם פאוורבוקס לכל רגולטור רציני יוצאים ממנו 2 מחברי מתח שאותם אני מחבר ל2 כבלי Y ואז לערוץ 1 ו-6 במקלט, את הסרוואים של המאזנות אני מחבר חיצונית לכבלי הY והם מקבלים כבר הזנת מתח חיצונית למקלט ושאר הסרוואים מקבלים את המתח מהמקלט שמקבל את המתח מ2 צדדי פסי הצבירה הפנימיים שלו - חיבור כזה מספק גיבוי כי הוא מגיע מ2 הצדדים.
נעשה קצת סדר.
1. כל אחד שנסמך על זכרונו לגבי אם הייתה טעינה לפני טיסה ולא פעל לפי נוהל מסודר בנושא כגון טעינה לפני טיסה ורישום מסודר סופו לרסק בדיוק מהסיבה הזו, לא משנה סוג הסוללה.
2. תא ליפו שנופל יכול לחרב סוללה שלמה שום רגולטור לא יציל אותך , לכן ההגיון של לוותר על שתי סוללות לא קיים כשלא קיים סיבה מבנית או בעיית משקל ,
3. רוגולטור לא תחליף לפאוורבוק או כל מערכת מיתוג חכמה אחרת . דוגמא - שתי סוללות מחוברות במקביל למקלט, אחת כושלת\מקצרת , במקרה כזה הסוללה התקינה פשוט "מזינה" את הסוללה הכושלת , והיסכויים של המקלט ליפול גדולים
4. ועדיין יש יתרון לשתי סוללות מחוברות במקביל מאשר אחת. גם בהעדר מערכת מיתוג חכמה כלשהי.
5. LIFE לא מתפוצצות בריקון יתר,גם לא מתלקחות בהשארתן לתקופה בלתי ידועה , הרבה יותר פריקות וטעינות,
6. DIN SWITCH פחות מוצלח מ HD SWITCH של JR או אחר טוב. כשהוא מותקן באופן הזה בדופן הטיסן, הוא יכול פשוט לרקוד החוצה. בנזינים מרקידים הכל. אצלי חיבורי דין מרחפים ללא מגע קשה במקומות רועדים.
א.
alexk
22-04-2015, 16:58:15
נעשה קצת סדר.
1. כל אחד שנסמך על זכרונו לגבי אם הייתה טעינה לפני טיסה ולא פעל לפי נוהל מסודר בנושא כגון טעינה לפני טיסה ורישום מסודר סופו לרסק בדיוק מהסיבה הזו, לא משנה סוג הסוללה.
2. תא ליפו שנופל יכול לחרב סוללה שלמה שום רגולטור לא יציל אותך , לכן ההגיון של לוותר על שתי סוללות לא קיים כשלא קיים סיבה מבנית או בעיית משקל ,
3. רוגולטור לא תחליף לפאוורבוק או כל מערכת מיתוג חכמה אחרת . דוגמא - שתי סוללות מחוברות במקביל למקלט, אחת כושלת\מקצרת , במקרה כזה הסוללה התקינה פשוט "מזינה" את הסוללה הכושלת , והיסכויים של המקלט ליפול גדולים
4. ועדיין יש יתרון לשתי סוללות מחוברות במקביל מאשר אחת. גם בהעדר מערכת מיתוג חכמה כלשהי.
5. LIFE לא מתפוצצות בריקון יתר,גם לא מתלקחות בהשארתן לתקופה בלתי ידועה , הרבה יותר פריקות וטעינות,
6. DIN SWITCH פחות מוצלח מ HD SWITCH של JR או אחר טוב. כשהוא מותקן באופן הזה בדופן הטיסן, הוא יכול פשוט לרקוד החוצה. בנזינים מרקידים הכל. אצלי חיבורי דין מרחפים ללא מגע קשה במקומות רועדים.
א.
התיחסות לדבריך :
1.טעות בידך כי עם סוללת ליפו ניתן לעלות עם באזר (מודד מתח הניתן לכיוון של מתח מינימום שיצפצף למשל כשכל תא מגיע ל3.5) זה מונע בעיות זיכרון, מונע חשש לגבי תא פגום, מספיק שהסוללה לא יכולה לספק את הזרם הדרוש כבר על הקרקע בהנעת הסטיקים הצפצפה תתריע על בעיה ואתה פשוט לא תעלה לאויר מה שלא ניתן לעשות עם סוללת לייף.
2. תא ליפו שנופל לא יכול לחרב כלום הוא לא הופך לנתק הוא עדיין מוליך מניסיון, דבר שני ראה סעיף 1 לא נגיע לכזה מצב כי הבאזר יתריע כבר על הקרקע, לגבי הסוללות, מתנצל עם בלבלתי אותך ,אני התיחחסתי לסוללה אחת להצתה וסוללה אחת לסרוואים שהפכו מ2 סוללות לאחת ראשית.
3. ברור שרגולטור הוא לא תחליף לפאוור בוקס, לא רואה שום הגיון גם לחבר 2 סוללות ישירות למקלט (מניח שזה מה שאתם עושים בלייף) ברור שכשל קצר יתבטא על פסי הנחושת העדינים בתוך המקלט.
4. מסכים איתך של2 סוללות מחוברות במקביל יש יתרון של יתירות אבל שוב התיחסתי למצב בו סוללה אחת להצתה וסוללה אחת לסרוואים התאחדו לסוללה אחת שמזינה את כל הטיסן.
5. לעניות דעתי לייף אלו סוללות שכדאי להשתמש בהם רק אם בא לך לקום באמצע הלילה עם זעה קרה, מה גם שהרבה קונים את הנאנו טק של הוביקינג שהם סוללות מיץ של זבל שמתנפחות בכל הזדמנות.
6. לא מכיר את המפסק של JR אשמח לקבל לינק למוצר, מבחינת מחבר הדין גם לא הכי אוהב את המחבר הזה, אבל כן עומד במבחן התוצאה, לא משתחרר במספר טיסנים, ראיתי כאלה שעשו את זה עם XT60 גם ואני לא מתווכח עם משהו שעובד, לא ראיתי אפילו מרווח של עשירית מילימטר ריפיון לאחר טיסות רבות.
שים לב שסעיף 1, 2, 3, 5 נמנעים מראש על הקרקע באמצעות צפצפת אזהרה פשוטה שלא ניתן לשים בסוללות לייף כי שם צריך לעבוד על עיוור.
מעולם לא הבנתי את העקשנות המיותרת הזו של אנשים להשתמש בסוללות לייף, אתה אולי מסודר וטוען לסוללות פני שאתה מגיע לשטח אבל אני ראיתי כבר מספר אירועים וריסוקים בשימוש עם כאלה סוללות בשטח.
העובדות בשטח פשוטות אנשים מתעקשים על הדברים הבאים :
א. לעלות בכל זאת גם אם זוכרים שטענו וגם אם לא.
ב. מעבירים סוללות מטיסן אחד שהתרסק לטיסן הבא (כי האירוע היה קל לדעתם).
ג. עושים איזה חישוב מוזר פתאום, "הטסנו 5 פעמים כבר נראה לי יספיק לעוד 2 טיסות לא ?".
ד. הסוללה התנפחה קצת , לא נורא נמשיך להשתמש בה.
היה לי דיון דומה איתך בנושא לפני שנה פלוס אז בידיעה מראש שלא נגיע להסכמה תענה לי על שאלה פשוטה ביותר :
למה לעלות לאויר עם סוללה (לייף) שלא ניתן לבדוק לתקינות רגע לפני הטיסה ועל הקרקע באמצעות באזר שמתריע על שלל בעיות במקום לעלות עם סוללה שכן ניתן לדעת לפני, בזמן וגם אחרי טיסה את מצבה ?
סוללות מתחילות לעשות בעיות אחרי כחצי שנה עד שנתיים וגם לאחר תקופה זו אין שום דרך לבדוק סוללת לייף לתקינות חוץ מלפרוק אותה לגמרי ולטעון שוב ולראות כמה מיליאמפר נכנס לסוללה ואם התאים באמת מאוזנים ואת כל זה לא ניתן לעשות רגע לפני טיסה
התחום שלנו התקדם, הסוללות התקדמו, מן הסתם הגיע הזמן שנחשוב קצת בעצמנו ונגיע למצב יציב יותר וחכם יותר מאשר לשים לייף כי זה מה שכולם עושים...
edgarfov
22-04-2015, 20:21:44
הננוטק זו מזבלה אין וויכוח, הLIFE שאני מתכוון אליהם הם של FROMERCO A123 או LIFESOURCE של HOBBICO
מאז שניכנסו , לא התפנצ'רה לי אחת. (כמובן אחרי 60 80 טעינות אני מחליף אותן במהלך הזמן) , באזר זה נחמד לקלקרים, לא מספר לך כמה כמה באמת נותר בסוללה,
גם LIFE וגם LIPO יש גרף פריקה בעייתי לעקיבה מכדי להסיק כמה אמפר נותר לנו לטיסה., אתה לא רוצה באזר מצפצף ב50סמק שיצפצפ לך, אם הגעת למצב הזה , משהו לא בסדר בהתנהלות מול קיבולת הסוללות.
אתה למד על תקינותם בשעת טעינה ,
כל סוללה שיש ספק בתקינותה , פורקים ומטעינים ומסיקים בהתאם.
בLIPO ורגולטור השתמשתי בעידן שלפני הLIFE. לא הייתה ברירה , היה צורך באמפרג' גבוהה.
רק בשמחות
א.
Giggles
22-04-2015, 20:26:14
זה בסדר לשים ניקל מטל 1500 6V בהצתה?
edgarfov
22-04-2015, 20:28:08
כן
edgarfov
22-04-2015, 20:33:24
לגבי תקינות של סוללות, קיצרתי מידי בהסבר ממקודם.
העניין של תקינות סוללה , היא תהליך שלם של מעקב מקבלת הסוללה החדשה טעינה \ טיסה \ כמה פריקה הייתה ואת זה מגלים בטעינה מחדש
תמיד משווים טיסות כנגד טעינות, וככה מגלים בתהליך הרבה תובנות.
בטיסנים גדוליים יותר רצוי לעלות עם שתי סוללות למקלט. משלל סיבות.. אבל אני רץ לראות זיקוקים
ניכנס לזה מאוחר יותר ;)
alexk
23-04-2015, 08:03:26
חג עצמאות שמח לכולם, היום עם רוחות של 50 קמש לא הולכים להטיס בכלל, נוסע לחצרים עם המשפחה לראות קצת אוירונים במוזיאון.
לגבי הבאזר עם התצוגה, לא מענין אותי גרף פריקה ולא מעניין אותי כמה אמפראג' נשאר , מעניין אותי לא לעלות לאויר כשהסוללה במצב קריטי ולגבי מה שרשמת לטיסן 55, אפשר לעלות ולכוון את הבאזר ל3.8 וכל מתח שבא לך וזה גם מצפצף ואפשר לסיים את הטיסה ולנחות בניחותא ולא בלחץ...
בסופו של יום טיסות וגם אם הטסתי את הטיסן 12 פעמים כל עוד לא צפצף הבאזר אני עולה גם בשקט לטיסה מספר 13 וחבריי היקרים שמטיסים עם לייף כבר לא ממש יכולים לעשות את זה מרוב פחד...
ואלו שהחליטו לטעון את הסוללה מניחים את הטיסן באיזה זווית מוזרה על המכסה מנוע לטעינה או שמושכים איזה כבל ארוך לטיסן כדי לטעון את הסוללת לייף שלהם בזמן שאני מחליף ברגע את הסוללת 2200 שלושה תאים ליפו שלי באחת חדשה...
ואם לא שמת לב לא עניתה לשאלה :
למה לעלות לאויר עם סוללה (לייף) שלא ניתן לבדוק לתקינות רגע לפני הטיסה ועל הקרקע באמצעות באזר שמתריע על שלל בעיות במקום לעלות עם סוללה שכן ניתן לדעת לפני, בזמן וגם אחרי טיסה את מצבה ?
רשמת שפעם עלית עם ליפו ורגולטור, לא בדיוק תשובה...
אשמח לקבל תמונה או לינק למפסק HD של JR.
alexk
23-04-2015, 08:11:51
ראיתי את המפסק שהזכרת, אולי הוא אמין אבל עדיין עם חוט AWG22 ועדיין עם מחברי סרוו, לא סומך על חיווט כזה דק ומחברי סרוו שעובדים על מגע של נקודה בגודל של ראש של סיכה...
moror
23-04-2015, 08:28:24
פשש איזה שרשור, לבניה של בואינג 787 אין כאלה הסברים וויכוחים :p
edgarfov
23-04-2015, 08:52:57
ראיתי את המפסק שהזכרת, אולי הוא אמין אבל עדיין עם חוט AWG22 ועדיין עם מחברי סרוו, לא סומך על חיווט כזה דק ומחברי סרוו שעובדים על מגע של נקודה בגודל של ראש של סיכה...
כבלי הAWG22 מחברי סרוו (במקרה זה גם מה שמחתחבר למקלט שלך ומה שבקצוות כל סרוו מצוי) הם לא בקוטר ראש סיכה, וכל גיד בודד כזה יכול לעבור דרכו 5 אמפר בלי למצמץ ובלי מפל התנגדויות משמעותי.
סרוו מטל גיר זללן כגון SAVOX ברגע של צריחה וזה צורח כשזה בעומס יכול להגיע בפיק ל 500 עד 700 מילי אולי. גם אם חמישה כאלה שרים ביחד תעשה חשבון.
מי שחוטף מפל מתח קשה ויכול להתפחם בדרך יהיה המקלט. לכן הפאוור בוקס לסגנון טיסה אקזוטי הוא די הכרחי.
מעולם לא השתמשתי בבאזר, אין טעם כשמודדים במדויק טעינה מול פריקה. הרבה יותר אמין לעבוד כך, אף סוללה בבדיקת באזר על הקרקע לא תדווח על תקלה, את זה תגלה באוויר.
רגולטור ליפו היו עידן קדם LIFE, למה לי להעמיס בנקודות כשל, כשאני יכול לחבר ישירות סוללה למקלט, או סוללה לPB , גם חיסכון במישקל , וגם אמינות גבוהה יותר
יש לי טיסני אקסטרא כבר מספר שנים מורכבים כך. יום טיסה זה יכול להיות בין 13 ל 30 טיסות , במסגרת ה120 דקות עבודה בראש שקט לפני טעינות.
ויש אחד מוזאוני עם ליפו ורגולטור
א.
alexk
23-04-2015, 09:29:31
הראש סיכה שאני מדבר עליו הוא לא החיווט אלא אזור המגעים החופפים בתוך מחברי הסרוואים בין הזכר לנקבה ואמנם בצד המקלט אין לי ברירה בצד של המפסק אני מנסה להימנע מצוואר בקבוק ויש 2 כאלה בכניסה וביציאה.
בכל מקרה העיקר שנישאר באויר כמה שיותר, בנזין גורם לבלאי עצום בכל חלק בטיסן ללא ספק.
חג שמייח
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
edgarfov
23-04-2015, 09:43:29
תאמין לי זה לא הצוואר בקבוק. הבעיה מתחילה בהטסות אגרסיביות , צריכת הזרם מוכפלת ויותר במצבי קיצון. גם משטחי היגוי גדולים ביום רוח יגדילו צריכת זרם.
מי שאוכל אותה הוא המקלט שמפלג את הדרישות הללו לסרוואים. תחשוב על כל האמפרים האלה ממש נתקעים לתוכו, לא כל כך בריא. אין רישום ממש מדויק מהחברות של המקלטים הללו כמה אפשר להעמיס על הבסים (BUS)
כבר חוויתי כניעה של מקלט - וגם אי ספיקת זרם לסרוואים (ממש התקף לב גם שם וגם למטיס) , מאוד דומה להפרעת רדיו. קל מאוד לבלבל את התופעה הזו עם כל האחרות.
לכן- שתי סוללות למקלט זה טוב.
מפלג חכם כמו POWERBOX ודומיו עוד יותר טוב, אגב היום מקלטים באים עם התכונה הזו מובנת בתוכם. כמובן יקרים יותר.
ומאחר והרכבת מטוס מאוד מרשים עם משטחים מאוד נדיבים, תצטרך להיות זהיר בטיסות ללמוד כמה פרקת בכל טיסה באיזה אופן הטסת, מסקנות יבואו בהתאם.
א.
TazmanianDevil
24-04-2015, 11:57:33
: "Great Planes Escapade MX 30cc - אחרי שנתיים בתחום הדלק - עצות וטיפים יתקבלו בברכה"
מקריאה של כל השרשור עושה רושם שאתה רוצה להטיף מוסר ולהראות כמה אתה יודע ולא ללמוד ולהפנים מניסיונם של מטיסים אחרים.
על כל עצה שאתה מקבל, אתה כותב 3 הודעות הסותרות את העצה הידידותית שקיבלת ואתה, די עקבי ועקשן בדעות שלך יחסית למטיס שאין לו ניסיון כלל עם מנועי בנזין.
החברה פה מנסים להאיר את עיניך ולא להעיר לך...אתה הרי ביקשת זאת...
alexk
29-04-2015, 09:24:42
פן
: "Great Planes Escapade MX 30cc - אחרי שנתיים בתחום הדלק - עצות וטיפים יתקבלו בברכה"
מקריאה של כל השרשור עושה רושם שאתה רוצה להטיף מוסר ולהראות כמה אתה יודע ולא ללמוד ולהפנים מניסיונם של מטיסים אחרים.
על כל עצה שאתה מקבל, אתה כותב 3 הודעות הסותרות את העצה הידידותית שקיבלת ואתה, די עקבי ועקשן בדעות שלך יחסית למטיס שאין לו ניסיון כלל עם מנועי בנזין.
החברה פה מנסים להאיר את עיניך ולא להעיר לך...אתה הרי ביקשת זאת...
צר לי שאני צריך להתחיל את ההודעה בתיקון המסקנה שהגעת אליה, שים לב לכותרת של של האשכול, אני רושם בבירור שעצות וטיפים אקבל בשמחה, אני לא מתיימר לדעת הכל ולא מתבייש לומר שאני טירון ירוק בתחום למרות שיש לי כרגע 6 טיסני בנזין ובניתי כמה טיסנים כבר בעצמי כולל פרוק והרכבה של מנועים לצורך טיפול בקרבורטורים, רינגים ומיסבים.
אני לא מנסה להטיף מוסר ולהתרברב בכמה אני יודע כמו שאתה מציין, יש דברים שלמדתי בדרך הקלה ודברים בדרך הקשה אז בוא נרד מהעץ הזה.
האשכול הנ"ל ישמש אותי בדבר קבלת טיפים ועצות על דברים שאינני יודע כלל וישמש הרבה מתחילים אחרים שישאבו מידע ספציפית מהאשכול בנייה הזה באופן כללי ויעזור למי שרוצה לבנות את הכלי הספציפי הזה.
דבר אחרון איפה הבעיה בזה שאני מציג סתירה ? אני לא פוסל, לא מבטל ולא מוריד למישהו מקל על הראש, זה אשכול לדיונים לא ?
אני לא עקבי ולא עקשן ומאמין בראש פתוח לקדמה, עצות כגון "אני משתמש בלייף בגלל שכולם משתמשים" זה לא עצה מקצועית, זו דעה של אדגר ואני מכבד אותה.
והתיחסות אחרונה להגזמה שלך שאני כותב 3 הודעות סותרות על כל הצעה, גם אני עברתי מחדש על האשכול בגללך ועד כה הציעו לי להחליף גלגלים והסכמתי, הציעו לי להחליף קלויסי מתכת בגלל שהם גורמים לחופשים עם הזמן, הפנמתי והחלטתי שבינתיים ימשיך איתם עד שיווצר החופש הרלוונטי, הציע לי אדגר לעלות לטיסה עם סוללת לייף ללא שום אינדיקטור למצב הסוללה לפני , בזמן ואחרי טיסה הצגתי את דעתי שאני מעדיף שכן תהיה אינדיקציה והתראה למצב סוללה קריטי וזו דעתי, אז בבקשה טאז תמשיך רק לעזור ולהציע ואת התסכולים הפנימיים שלך שמור לעצמך.
אז בבקשה ובצניעות וענווה תמשיכו לעזור, ושים לב לתגובה הבאה שכן מראה שאדגר צדק לגבי מחבר דין ואני בדקתי את זה בפועל אבל...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
alexk
29-04-2015, 09:29:51
היום הספקתי לשבת עוד 3 שעות מ6 בבוקר, בצעתי :
מיקום הצתה עם ספוג
מיקום 2 בקים עם ספוג
מיקום קיל סוויטץ' עם ספוג
צימוד מקלט וכיול שלט חלקי
המרת מפסק דין למפסק xt60
לצערי מפסק הדין עבד גרוע ורק בהכנסה ידנית כבר התחיל לשחק במגעים בלי מנוע רועד ומווברץ ,אז המרתי אותו לxt60
Din switch working poorly on escapde 30cc:
http://youtu.be/gp0dtyKhMp4
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125526&d=1430292560
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125528&d=1430292571
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125529&d=1430292587
edgarfov
29-04-2015, 09:40:37
1. מעולם לא נכתב על ידי "כי כולם משתמשים" בתור עצה מקצועית
2. ו.."חבריי היקרים שמטיסים עם לייף כבר לא ממש יכולים לעשות את זה מרוב פחד..." בעיקר נובעת מבורות בנושא תחוזקה והבנה של מיקומה של הסוללה בחיינו.
גם לייף וגם ליפו באותה הסירה בהתייחסות הזו, טיעון של באזר מול טיסן של חמישים סמק או כל טיסן דורש זרם אחר - לא רק לא תופס אלה שגוי ויוביל לריסוק ואסון.
התפישה צריכה להשתנות כאן , זה לא קלקרים, אלה כלי טיס רציניים מסוכנים, וגם בניטור סביר יש עדיין פינות ליפול בהם , זה דיון ארוך ויש מספר כלים נוספים שיכולים למנוע או להתריע
על בעייה חשמלית , והם לא באזר.
אבל בכמה סעיפים בסיסים שרשמתי , יש מספיק כדי להרגיש בטוח לעלות לאוויר , ויש סטטיסטיקה שזה "עובד" . את השעות טיסה שלי ומצבי הסוללות מנוטרות כך שנים.. הצי שלי מינוס אקסטרא אחת שנפלה על רדיו כושל , מעיד.
א.
alexk
29-04-2015, 09:58:37
1. מעולם לא נכתב על ידי "כי כולם משתמשים" בתור עצה מקצועית
2. ו.."חבריי היקרים שמטיסים עם לייף כבר לא ממש יכולים לעשות את זה מרוב פחד..." בעיקר נובעת מבורות בנושא תחוזקה והבנה של מיקומה של הסוללה בחיינו.
גם לייף וגם ליפו באותה הסירה בהתייחסות הזו, טיעון של באזר מול טיסן של חמישים סמק או כל טיסן דורש זרם אחר - לא רק לא תופס אלה שגוי ויוביל לריסוק ואסון.
התפישה צריכה להשתנות כאן , זה לא קלקרים, אלה כלי טיס רציניים מסוכנים, וגם בניטור סביר יש עדיין פינות ליפול בהם , זה דיון ארוך ויש מספר כלים נוספים שיכולים למנוע או להתריע
על בעייה חשמלית , והם לא באזר.
אבל בכמה סעיפים בסיסים שרשמתי , יש מספיק כדי להרגיש בטוח לעלות לאוויר , ויש סטטיסטיקה שזה "עובד" . את השעות טיסה שלי ומצבי הסוללות מנוטרות כך שנים.. הצי שלי מינוס אקסטרא אחת שנפלה על רדיו כושל , מעיד.
א.
מבלי להסיט את נושא האשכול ובאמת ברוח חברית אדגר, אני חשמלאי מימי התיכון, טכנאי מערכות פיקוד ובקרה של מערכות חשמליות בזרם גבוה ואלקטרוניקה במתח נמוך לאחר ימי התיכון (יג) ומהנדס אלקטרוניקה במקצועי.
בצבא עבדתי על מטוסי f16 ולאחר הצבא עבדתי באל על , אז התעסקתי טיפלה עם חיווט, מפסקים, זרם גבוה ונמוך וגם עם סוללות ומצברים מכל סוג כמעט.
תרשה לי לשאול אותך במה אתה עוסק ?
ושאלה נוספת מה הם אותם "כלים נוספים לניטור" שאתה משתמש בהם לפני, בזמן ואחרי טיסה, כי לי זה מרגיש שאתה מעדיף לעלות עם כיסוי עיניים לטיסה.
ניטור בבית על ידי טעינה ופריקה לא בונים לי את הביטחון ובטח לא סטאטיסטיקה...
ואני גם לא יתבייש להגיד שאני טועה אם זה יהיה המקרה.
נראה לי אתה אחד מאלה שלא מסוגל להגיד את זה אדגר.
יש קלקרים שעולים יותר יקר מטיסני בנזין לידיעתך ומה זה משנה אם מדובר בסירה, קלקר או קומפוסיט, אני רוצה לעלות עם מכשיר שיודע להתריע על מתח נמוך.
אתה לא, זו זכותך המלאה...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
amgad123
29-04-2015, 10:16:28
איזה קלקר עולה יותר מבנזין ? בטח מגניב . אני אומר בשיא הרצינות , אתה יכול בבקשה לשלוח קישור?
לגבי המפסק , אתה הכנת את התושבת מאלומניום?
edgarfov
29-04-2015, 10:47:34
מבלי להסיט את נושא האשכול ובאמת ברוח חברית אדגר, אני חשמלאי מימי התיכון, טכנאי מערכות פיקוד ובקרה של מערכות חשמליות בזרם גבוה ואלקטרוניקה במתח נמוך לאחר ימי התיכון (יג) ומהנדס אלקטרוניקה במקצועי.
בצבא עבדתי על מטוסי f16 ולאחר הצבא עבדתי באל על , אז התעסקתי טיפלה עם חיווט, מפסקים, זרם גבוה ונמוך וגם עם סוללות ומצברים מכל סוג כמעט.
תרשה לי לשאול אותך במה אתה עוסק ?
ושאלה נוספת מה הם אותם "כלים נוספים לניטור" שאתה משתמש בהם לפני, בזמן ואחרי טיסה, כי לי זה מרגיש שאתה מעדיף לעלות עם כיסוי עיניים לטיסה.
ניטור בבית על ידי טעינה ופריקה לא בונים לי את הביטחון ובטח לא סטאטיסטיקה...
ואני גם לא יתבייש להגיד שאני טועה אם זה יהיה המקרה.
נראה לי אתה אחד מאלה שלא מסוגל להגיד את זה אדגר.
יש קלקרים שעולים יותר יקר מטיסני בנזין לידיעתך ומה זה משנה אם מדובר בסירה, קלקר או קומפוסיט, אני רוצה לעלות עם מכשיר שיודע להתריע על מתח נמוך.
אתה לא, זו זכותך המלאה...
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
קורות חיים מרשימים...איזה טיסן קלקר יותר יקר מבנזין ?
alexk
29-04-2015, 10:48:53
למשל טיסן של איפלייט - http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFL10450 נמכר כאן בארץ ב2500 ש"ח בחול 400$ לפני משלוח מוטת כנף 215 ס"מ משקל טיסה כ4 ק"ג, טיסן 20 סמק בנזין עולה ושוקל בערך אותו הדבר לצורך העניין.
ואדגר הדגש שניסיתי לציין בעיסוקי הוא שכמות השעות שהמורים טחנו לי בשכל על התאורייה והפרקטיקה שקשורה לזרמים גבוהים ונמוכים, ותכנון סוללות לפי תאים וההתנהגות שלהם עם גרפים ושאר ירקות והניסיון המעשי שלי עם אותם סוללות וכל ההיסטורייה שלהם הקנו לי טיפה יותר הבנה לעומק מדף שאתה קורא באינטרנט על "תפקיד הסוללות בחיינו" כפי שאתה אוהב לומר, אולי בטיסני בנזין יש לי פחות ידע אבל בחשמל, אלקטרוניקה, זרמים וסוללות מהפשוטות ביותר מלימון עם 2 אלקטרודות ועד סוללות מימן הוא לא מבוטל...
edgarfov
29-04-2015, 10:52:45
..אצלי זה היה הפוך אני טחנתי למורים ת'שכל, ומצאתי את עצמי מטייל במסדרונות הבית ספר מצייר על הקירות...
סע ברכה, לשמור על בטיחות ונהלי טיסה תקינים. כל היתר ירקות לסלט.
א.
alexk
29-04-2015, 10:54:21
..אצלי זה היה הפוך אני טחנתי למורים ת'שכל, ומצאתי את עצמי מטייל במסדרונות הבית ספר מצייר על הקירות...
סע ברכה, לשמור על בטיחות ונהלי טיסה תקינים. כל היתר ירקות לסלט.
א.
תודה
amgad לקחתי את התושבת של הדין ופשוט השחזתי אותה עם דרמל עד שהקונקטור XT60 נכנס, נקווה שזה לא יאכזב...
amgad123
29-04-2015, 11:28:31
ויש מפסקים של דין שניתן לקנות?
אבל המחיר הוא קומפלט של הקאב , אני חשבתי על משהו כזה https://youtu.be/e_P_PToTKUk
alexk
30-04-2015, 09:54:28
ויש מפסקים של דין שניתן לקנות?
אבל המחיר הוא קומפלט של הקאב , אני חשבתי על משהו כזה https://youtu.be/e_P_PToTKUk
הנה קישור למפסק דין אצל הסיני :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__40718__Anodised_Alloy_External_Flight_Battery_Ar ming_Switch_T_Plug_.html
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125578&d=1430370611
כאמור מאוד לא מומלץ, ראיתי אצל חבר וגם היו בעיות מגעים, הוא שם פשוט קונקטורים משומשים ומלוכלכים וחשבתי שלי יילך יותר טוב וכפי שאתה רואה בסרטון ששמתי עבד על הפנים אז המרתי לxt60, פשוט נגמר לי האמון במפסקים שיש להם כניסת ויציאת מחברי סרוו בסופו של דבר החיווט מתחיל להיקרע בהלחמות ללוח או באחד ממחברי הסרוו, ניתן לסדר את זה עם דבק חם, שיכוך, ריכוך אבל זה מגיע באיזה שלב...
חלק מהחברים שלי פשוט היו מחברים קונקטור לדיקט תעופתי הרבה אפוקסי ומחברים לצד הטיסן, עוד מפסק שאני ממליץ עליו בחום :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__50503__Heavy_Duty_Switch_Harness_with_XT60_Plug_ Socket_and_Built_in_Charging_Socket.html?strSearch =heavy%20duty%20switch
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125579&d=1430370959
מפסק מאוד רובאסטי, עשיתי לו ניתוח גם (אף פעם לא משתמש באלקטרוניקה מבלי לפתוח אותה ולראות את האיכות שלה והמבנה שלה גם באלקטרוניקה הזולה וגם ביקרה כאחת, זה שאלקטרוניקה שייכת למותג כלשהו או יקרה לא הופך אותה לאיכותית וגם אלקטרוניקה זולה לא בהכרח לא איכותית)
מגיע כבר עם מחברי xt60 חיווט עבה מאוד 18awg ובתוך המפסק יש 12 קטבים עבים ורחבים בעובי של 2 ממ כל אחד ככה כשאתה מזיז את המפסק למצב on המתח/זרם רץ במפסק מ4 קטבים בצד ל4 קטבים באמצע, החיסרון היחידי של המפסק הנל שאתה צריך לעשות לו חור בגודל כל המלבן של המפסק ויש שם איזה 2סמ על 4
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
alexk
30-04-2015, 19:20:04
הספקתי לתת עוד חצי שעה בזריז היום בבוקר, סיימתי עם המפסק XT60 הזה היום באופן סופי והגיעו המיכלי דלק השקופים של קוזה :
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125597&d=1430414336
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125598&d=1430414337
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125599&d=1430414338
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125600&d=1430414339
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125601&d=1430414341
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125602&d=1430414343
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=125603&d=1430414344
amgad123
30-04-2015, 19:48:46
חבר בשטח גם עושה כמוך עם המפסק , תחליף את הדבק חם ושים חוט ואז את יכול לתלות אותו איכשהו על השלט.או שעם חוט דיג, תעשה שתי חורים ממש קטנים בגוף ותעביר חוט דיג או משהו ו תקשור את החלק השני כדי שאף פעםצלא תשכח אותו.
alexk
30-04-2015, 20:28:18
תודה , חשבתי על משהו דומה עם חוט נירוסטה, אבל עם עם חוט דיג יהיה יותר גמיש וזה לא דבק חם אלא אפוקסי
Sent from my LG-D855 using Tapatalk 2
amgad123
30-04-2015, 21:21:47
אתה יכול לעשות חור עם פושרוד של טיסן חשמלי זה יספיק ובמקום חוט דיג אולי עדיף חוט של פול פול .
alexk
28-05-2015, 08:58:04
הפוסט בהודעה הבאה
alexk
28-05-2015, 09:24:11
טוב אחרי שלא נגענו בכלי כמעט חודש עקב חגים טיולים חופשים הספקתי לעבוד שעתיים על הכלי אתמול בערב, בצעתי :
צנרת פנימית למיכל דלק, החלטתי לא לשים בסוף את המיכל השקוף של KUZA
צנרת חיצונית למיכל דלק, נשאר לשים אבטחות קפיציות
פטמת תדלוק, קידוח והתאמה לגוף ולצנרת, אני אוהב לשים אחת קטנה שלא עושה בור בטיסן.
ציפוי מקלט בספוג, מיקומו והדבקת 2 קשיות לאנטנות של המקלט
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126872&d=1432796271
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126871&d=1432796270
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126873&d=1432796272
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126874&d=1432796273
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126875&d=1432796274
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126876&d=1432796275
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=126877&d=1432796276
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.