צפייה בגרסה מלאה : שאלה החלפת מייסבים thunder tiger 46
Nadav Zhaman
14-04-2015, 22:54:42
טוב קודם כל חשוב להדגיש שזו פעם ראשונה שאני מחליף מייסבים
ולכן השאלה..
ראיתי כבר סרטונים ביוטיוב איך להחליף,להרכיב
ולא כאן הבעיה..
המייסבים שקניתי למנוע הגיעו עם מעין פלסטיק שלא הבנתי
אם זה כך צריך להישאר או שאני פשוט צריך להוציא את זה עם מברג או משהו
לפני שאני מכניס למנוע..
אשמח לתשובה...
nadavz
15-04-2015, 00:01:48
על איזה פלסטיק אתה מדבר?
תמונה יכולה לעזור הרבה.
flatspin
15-04-2015, 17:41:16
המיסבים שקיבלת מוגנים בפני אבק, כסטנדרט, לפעולה באויר החיצוני. במקרה שלך, המיסבים מותקנים בתוך המנוע. בעיה של חדירת אבק קיימת רק במיסב הקדמי, אבל יש צורך לאפשר שימון שוטף באמצעות הדלק בשני המיסבים.
לפיכך עליך להסיר את ההגנה בצד אחד של כל מיסב ולהתקין אותם כשהצד הפתוח פונה לאחור.
akajo
15-04-2015, 18:02:23
במיסב הפנימי אתה צריך להוריד את שני הפלסטיקים מתוך נסיוני בהרבה מאד מנועים מכמה חברות. בקדמי מה שגדעון אמר. תשתמש במברג שענים.
שטוף את המיסבים היטב מהגריז שיש בפנים לפני בהרכבה. אפשר עם דלק או הכי קל עם ספריי ניקוי קרבורטורים.
בהרכבה אל תפעיל כח רב כי הגוף עלול להסדק. אם זה לא נכנס בקלות אחרי החימום אז משהו לא בסדר.
באותה הזדמנות שווה לנקות את ראש המנוע אם הוא מפוייח וגם אם יש לכלוך מתחת לבוכנה . לשים לב לאטמים. אם נהרסים אפשר לעשות חדש מקלף או קרטון דק.
להחזיר את הבוכנה והטלטל באותו כיוון. לא לסגור ברגים חזק מדי ולהשתמש רק במפתחות או מברגים טובים.
בהצלחה.
Asaf197seven
16-04-2015, 01:06:58
שלא תעיז להוריד את כיסוי המייסב הקדמי שהוא הקטן מבין השניים....האחראי לאיטום של גוף המנוע בזמן פעולת יניקת תערובת דרך המאייד.......המייסב האחורי הוא שאמור להיות ללא כיסויים...תכניס את גוף המנוע לתנור לאחר הסרת כל האקססורים בוכנה צילינדר קרבוראטור כיסוי מנוע אחורי ובקצור כל מה שלא אמור לעבור תהליך חימום....אחרי רבע שעה בחום מלא בעזרת פלאייר הוצא המנוע מהתנור .
הארכובה אמורה לצלול לאחור ולצאת מבלוק המנוע ובמהירות עם מקל עץ תן כמה נקישות ע מ לוהציא ממקומו המייסב הקדמי....וחזור בסדר הפוך על התהליך לאחר הוצאת המיסב האחורי מציר המנוע....
Nadav Zhaman
16-04-2015, 11:03:55
תודה רבה לכולם על העזרה...עזרתם לי מאוד!
בעיה אחת שנתקלתי בה וגם לא ראיתי בסרטון שיש ביוטיוב את השלב הזה
אז אשאל כאן..
אחרי שהרכבתי את הכל נתקעתי רק עם החלק האחרון שנכנס למיסב החיצוני (בדיוק לפני הפרופ) שפשוט לא רוצה להיכנס
עם חימום,בלי חימום, עם שימון, כלום..
אשמח לשמוע על דרך.. מצרף גם תמונה124509
Asaf197seven
16-04-2015, 11:20:39
תודה רבה לכולם על העזרה...עזרתם לי מאוד!
בעיה אחת שנתקלתי בה וגם לא ראיתי בסרטון שיש ביוטיוב את השלב הזה
אז אשאל כאן..
אחרי שהרכבתי את הכל נתקעתי רק עם החלק האחרון שנכנס למיסב החיצוני (בדיוק לפני הפרופ) שפשוט לא רוצה להיכנס
עם חימום,בלי חימום, עם שימון, כלום..
אשמח לשמוע על דרך.. מצרף גם תמונה124509
יש לחלק הנל מגרעת או למנועים מסויימים ישנו קייל.
במידה והחלק לא נכנס כנראה מדפומאציה שנוצרה מחימום
מקם את החלק על ציר המנוע שהמגרעות בציר ובחלק מקבילות, והנח אום גדול או את הפרומלור עצמו וסגור את אום החיזוק המקורי בהדרגה עד שהחלק יגיע למקומו.
במידה וצריך להפעיל כוח רב מדי הוצא את החלק ושייף את הפאזות שהכוונה היא לפתח כניסת הציר והוסף שמן מכונות או כל שמן אחר וחזור על הפעולה...במידה ובעתיד תצטרך להוציא את החלק ממקומו פעם נוספת בעיה זו תיפתר על ידי חימום נוסף..
Nadav Zhaman
16-04-2015, 13:54:44
אסף הקטע עם האום הלך קשה אבל היחיד שעזר!
תודה רבה
Asaf197seven
16-04-2015, 14:04:35
בבקשה
flatspin
16-04-2015, 17:25:46
במיסב הפנימי אתה צריך להוריד את שני הפלסטיקים מתוך נסיוני בהרבה מאד מנועים מכמה חברות. בקדמי מה שגדעון אמר. תשתמש במברג שענים.
שטוף את המיסבים היטב מהגריז שיש בפנים לפני בהרכבה. אפשר עם דלק או הכי קל עם ספריי ניקוי קרבורטורים.
בהרכבה אל תפעיל כח רב כי הגוף עלול להסדק. אם זה לא נכנס בקלות אחרי החימום אז משהו לא בסדר.
באותה הזדמנות שווה לנקות את ראש המנוע אם הוא מפוייח וגם אם יש לכלוך מתחת לבוכנה . לשים לב לאטמים. אם נהרסים אפשר לעשות חדש מקלף או קרטון דק.
להחזיר את הבוכנה והטלטל באותו כיוון. לא לסגור ברגים חזק מדי ולהשתמש רק במפתחות או מברגים טובים.
בהצלחה.
לצערי אני חולק עליך בכמה נקודות.
1. השימון במיסב הפנימי מגיע עם הדלק מצידו האחורי. הכיסוי הקדמי יכול להשאר, אין חובה להסירו.
2. אין צורך לשטוף את הגריז מהמיסבים. הוא ישמש זמן קצר עם התנעת המנוע, יתחמם, יימס וייעלם עם הדלק. ספריי ניקוי קרבורטורים הוא קורוזיבי ואינו מתאים, אפילו אם הוא ממיס את הגריז. בוודאי אם לא מניעים את המנוע מיד לאחר סיום העבודה.
3. בשום אופן אין לנקות את הפיח בהיקף הבוכנה. הוא שומר על אטימות בין חלל תא השריפה וחלל בית גל הארכובה. כמובן שיש לסמן ולהחזיר את הבוכנה והטלטל באותו כיוון בו הם היו מותקנים קודם לכן.
חלל בית גל הארכובה צריך להיות קטן ככל האפשר. לפיכך האטם האחורי צריך להיות דק מאד. דף נייר מדפסת רגיל (80 - 100 גרם) מתאים למטרה זו. בכל מקרה יש לבדוק שציר המנוע מסתובב חופשי (כשהפלג מוסר).
Asaf197seven
16-04-2015, 18:20:37
שתדע שבכל זאת קיים חלל שמקשר בין אחורי המייסב הקדמי ופני המייסב האחורי...שצד אחד או שניהם בו יהיו סגורים ושטף התערבת הכוללת שמן ישתנה ולא לטובה..
flatspin
16-04-2015, 19:38:40
שתדע שבכל זאת קיים חלל שמקשר בין אחורי המייסב הקדמי ופני המייסב האחורי...שצד אחד או שניהם בו יהיו סגורים ושטף התערבת הכוללת שמן ישתנה ולא לטובה..
אם היית יודע עד כמה אני יודע, לא היית כותב את זה.
ובכן יש לך טעות. הצד הקדמי של המיסב סגור בתוך תושבת המיסב, אין לו קשר פתוח עם הצד הקדמי ולכן אין חשיבות אם כיסוי המגן מותקן עליו או הורד ממנו.
Nadav Zhaman
16-04-2015, 21:03:15
גדעון היקר,
האם הכוונה לאטם
היא האטם שנמצא במנוע ״מאחור״ ?
והאם אמור להיות גם אטם בראש המנוע?
Asaf197seven
16-04-2015, 22:26:13
לא הבנת למה התכוונתי .
בין המייסב הקדמי לאחורי שבו עוברת הארכובה יש רווח של מיל בין היציקה לדופן הארכובה ...
אם שני המייסבים נמצאים ללא הארכובה בפנים ..אז הטבעת הפנימית נמצאת ברווח קטן בין כניסת הארכובה לטבעת....
flatspin
17-04-2015, 17:41:18
נדב, אכן מדובר על האטם של המכסה האחורי של בית גל הארכובה.
האטם בראש המנוע עשוי אלומיניום דק ואין להחליפו בשום חומר אחר. במנועים מסויימים מאד, בעיקר מנועים ישנים, יש אטם מנחושת/פליז, גם הוא דק מאד. אותו ניתן להחליף לאטם אלומיניום, אבל להקפיד שיהיה באותו עובי כמו המקורי.
אסף, הבנתי בדיוק למה התכוונת. רק שכחת דבר חשוב מאד. תערובת האויר/דלק עוברת מהקרבורטור ישירות לבית גל הארכובה דרך מעבר פנימי לאורך הגל ולכן ממילא אינה יכולה להגיע לחלקו הקדמי של המיסב. אפשר להתקין את המיסב ללא המגן הקדמי, שהרי אין שם חשש מאבק, אבל זה אינו תורם דבר לשימון.
Asaf197seven
17-04-2015, 19:32:56
אני יודע למה אתה מתכוון.....אני בעד להוריד כיסויים מהמייסב האחורי...השאיבה מתחילה מעליית הבוכנה לקראת הפיצוץ שיוצרת ואקום , רוב מוחלט נכנס דרך ציר המנוע רק שהתכוונתי שהרווח בין גוף המנוע לציר ....גם בדרך זו מגיע שימון למייסב
flatspin
17-04-2015, 19:46:46
אמרתי ואני חוזר שוב על כך, אין מניעה להסיר את הכיסויים משני צדדי המיסב הפנימי. אלא שזה אינו מוסיף דבר.
אתה יכול להאמין לי שאני יודע על מה אני מדבר.
מצד שני, אין לי ענין להתנצח איתך על דברים כל כך אלמנטריים. מבחינתי הנושא סגור וחתום.
akajo
19-04-2015, 12:01:29
לצערי אני חולק עליך בכמה נקודות.
1. השימון במיסב הפנימי מגיע עם הדלק מצידו האחורי. הכיסוי הקדמי יכול להשאר, אין חובה להסירו.
2. אין צורך לשטוף את הגריז מהמיסבים. הוא ישמש זמן קצר עם התנעת המנוע, יתחמם, יימס וייעלם עם הדלק. ספריי ניקוי קרבורטורים הוא קורוזיבי ואינו מתאים, אפילו אם הוא ממיס את הגריז. בוודאי אם לא מניעים את המנוע מיד לאחר סיום העבודה.
3. בשום אופן אין לנקות את הפיח בהיקף הבוכנה. הוא שומר על אטימות בין חלל תא השריפה וחלל בית גל הארכובה. כמובן שיש לסמן ולהחזיר את הבוכנה והטלטל באותו כיוון בו הם היו מותקנים קודם לכן.
חלל בית גל הארכובה צריך להיות קטן ככל האפשר. לפיכך האטם האחורי צריך להיות דק מאד. דף נייר מדפסת רגיל (80 - 100 גרם) מתאים למטרה זו. בכל מקרה יש לבדוק שציר המנוע מסתובב חופשי (כשהפלג מוסר).
לא נכנסתי לפורום כמה ימים ולא ראיתי את התגובות, אבל נראה שהסתדרתם... :cool:
בכל זאת רק דבר אחד - התכוונתי לניקוי החלק הפנימי של הבוכנה - זה שפונה כלפי ציר המנוע. לא הזכרתי היקף בוכנה, אבל טוב שהודגש כמה חשוב לא לגעת שם.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.