צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מחפש חלקים ליחידת הנעה
Asaf197seven
18-04-2015, 23:52:44
לכל מי שקורא שלום !
אני מחפש חלקי הנעה לטובת פרוייקט מיוחד = רכב חילוץ בעל 8 גלגלים עם מזלג מיוחד המעמיס על פלאטפורמה שטוח טיסנים שנחתו רחוק.....החלקים הדרושים :
סרן חי שיתאים לגלגלי זחלן 100 מילימטר שתושבת למנוע חשמלי רגיל בגודל 540 מובנית בו כיחידה אחת , שניים כאלו דרושים
סרן חי בעל היגוי הכוונה למתלה קדמי באותה התצורה כמו האחורי
גודל 1/10 או 1/8
הצעות למכירה או הכוונה לקניה ברשת יתקבלו בברכה !
רן ענבר
19-04-2015, 06:43:40
לדעתי... אתה עסוק בלהמציא את הגלגל.
רוצה רכב 8*8 כולל היגוי?
הנה:
http://www.nitrorcx.com/03c25-mt-8x8-black-rtr-24g.html
יש לו גם גירסא של 6*6...
זה יאפשר לך להתעסק רק במכאניקה של רתימת/הנפת הטיסן לרכב.+ מערכת fpv כדי לבצע את זה בלי נזק לטיסן.
מה דעתך?
רן ענבר
Asaf197seven
19-04-2015, 08:28:12
לא מתאים לחלוטין..גבוה והמתלים רכים והרכב צר וארוך וחוץ מזה 360 דולאר ?????????ועוד משלוח....ובטח על סכום כזה מיסים
נראה מיותר...אני צריך משהו אחר .
אני צריך רק סרנים בדיוק כמו של המוצר הנל...
כל השאר כבר יש תכנון...
Asaf197seven
19-04-2015, 09:59:57
כאן בתמונה שצרפתי ישנה דוגמה למה שאני מחפש :
יחידת הנעה שלמה הכוללת סרן חי בצרוף תושבת מנוע חשמלי...
רצוי בגודל 1/8
רן ענבר
19-04-2015, 15:31:25
לדעתי, אין לך מושג על מה אתה מדבר.
לא מתוך כוונה רעה אלא מתוך חוסר הכרות עם התחום.
אתה מציין את כל מה שלא בסדר אבל לא רואה שמדובר ב 4 סרנים כמו שאתה צריך+2 סרוואים+4 מנועים+ בקר ומערכת שלט.
לדעתי יהיה לך יותר זול לקנות רכב כזה ולקבע את המתלים שלו לכדי פלטה קשיחה מאשר כל דבר אחר.
לגבי רוחב הרכב, אין בעיה להרחיב אותו ב 2.5 ס"מ לכל כיוון.
בכל מקרה אשב יותר מאוחר ואחפש לך מוצר אחר שאולי יתאים
רן ענבר
Asaf197seven
19-04-2015, 16:10:08
לדעתי, אין לך מושג על מה אתה מדבר.
לא מתוך כוונה רעה אלא מתוך חוסר הכרות עם התחום.
אתה מציין את כל מה שלא בסדר אבל לא רואה שמדובר ב 4 סרנים כמו שאתה צריך+2 סרוואים+4 מנועים+ בקר ומערכת שלט.
לדעתי יהיה לך יותר זול לקנות רכב כזה ולקבע את המתלים שלו לכדי פלטה קשיחה מאשר כל דבר אחר.
לגבי רוחב הרכב, אין בעיה להרחיב אותו ב 2.5 ס"מ לכל כיוון.
בכל מקרה אשב יותר מאוחר ואחפש לך מוצר אחר שאולי יתאים
רן ענבר
תאמין לי שאני ועוד איך יודע על מה אני מדבר...זה פשוט אתגר שלי לבנות דברים כאלו מסובכים...ארבעה מנועים עם סרן חי כל אחד...רכב יעלה יקר ואין בו נקודות אחיזה חזקות מספיק לדעתי לפחות..זה רכב שנועד לשקול כנגד פעולת ההרמה של הטיסן שיוכל להגיע לכל מקום ולעבור כל מכשול עם אחיזה יוצאת דופן...יש לי תוכנית שהכנתי....אני צריך רק את החלקים שציינתי בהתחלה...את כל השאר אני מייצר לבד...
אם תמצא לי כאלו דברים אברך ...
Luis_C
19-04-2015, 16:28:57
איפה הימים שרצנו במדבר אחרי הדאון שתפס טרמיקה והטיימר הפסיק לעבוד...
בכל מקרה, נראה פרויקט מעניין :cool:
Asaf197seven
19-04-2015, 16:32:48
כן....זה לא טיסנים ...כבר לא עץ שקל לעבד...טיסנים אני מייצר קיטים ובונה בכמויות.....זה ספייס חדש ...אבל זה משהו שתמיד רציתי לבנות
Asaf197seven
19-04-2015, 16:58:42
זה מה שאני מחפש..
https://youtu.be/naaedEBD1Hs
יותר קל להתקין יחידת הנעה שלמה לפלטפורמה שטוחה בלי מערכת של גירים וצירייות להעברת כוח
רן ענבר
19-04-2015, 19:36:19
התוצאה השלמה שבקישור של יו טיוב שנתת הוא שילוב של עשרות חלקים יחד
הסרן שאתה מחפש מקורו ברכב זחלן שנקרא MOA או בעברית מנוע על סרן
קטגוריה זו היא הפחות נפוצה
לא מצאתי הרבה מוצרים שלמים
הנה אחד קדמי:http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=16338&p_catid=197&ratesortby=New#.VTPjSvCo3JA
ואחורי:http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=16339&p_catid=197&ratesortby=New
אם אתה מחפש רכב גדול/חלקים של רכב גדול אז זה הרכב:http://www.nitrorcx.com/51c877-maxstone5-green-artr.html
חשבת אולי ללכת לכיוון של פלטפורמה רובוטית כבסיס: http://www.dash.co.il/index.php?route=product/category&path=89_91
http://www.lynxmotion.com/c-30-rovers.aspx
http://www.lynxmotion.com/c-109-tracked-vehicles.aspx
אני חייב לומר שלא לגמרי הבנתי מה ייצא מזה בסוף?!
כמו כן אתה רוצה סרנים שלמים? או מלא חלקים כדי להרכיב סרנים שלמים?
רן ענבר
Asaf197seven
19-04-2015, 19:54:50
קלעת .
אני באמת צריך את המכלול השלם בעצם רצוי היגוי בארבעתם...
מה שיצא בסוף זה רכב שהוא מין פלאטה של 70 על 45 ס"מ םמ זרוע מזלג שמתרוממת מלפני לאחור אבל נשארת אופקית , המזלג עצמו מאלומיניום מעוקל קלות עם בידוד ספוג שחור של צנרת מעוקל קלות כדי להתאים לכל פרופיל כנף....עם ההיגוי שאני מתכנן הוא יכול להגיע בכל זווית לטיסן ולהרים אותו עם הזרוע שנעה לאחור וליסוע בחזרה אלי...
אני מעדיף לבנות כי זה אתגר בשבילי ולא להשתמש במשהו קיים...
ומכלול שלם כזה דורש רק התקנה של נקודות עיגון למתלה כולל בולמי זעזועים....מאשר להרכיב עצמות עצה כפולות או דמוי מקפרסון שמכפיל עלות וזמן עבודה על יד הרכבת עד תמסורות וצירים .....
רן ענבר
19-04-2015, 20:58:03
למיטב ידיעתי אין זחלן ברוחב של 40 סנטימטר.
אם אני מבין אותך נכון אתה צריך את הרוחב כדי שהרכב לא יתהפך הצידה.
בגלל שאין סרן ברוחב כזה אתה שוב צריך להנדס כל מיני דברים בסרן.
להנדס את הסרן עצמו זה באלגן.
למה שלא תתבסס על מבנה קשיח לגמרי
כמו זה רק בגדול:
http://www.dash.co.il/index.php?route=product/product&path=89_91&product_id=2566
אפילו יותר פשוט ומעניין ליצור לזה היגוי.
אפשרות אחרת היא לקחת רכב גדול ולהקשיח לו את המתלים.
אם אני מבין אותך נכון אתה צריך שהמבנה יהיה קשיח כי ההרמה מתבצעת מחלקו העליון של הרכב... חלק זה כבר משוכך על ידי מתלים
שיכוך יתר יגרום לפיתול וחוסר יציבות בעת הרמה
רן ענבר
Asaf197seven
19-04-2015, 21:03:13
אני לא צריך סרן ברוחב ארבעים סנטימטרים....הפלאטה היא 45 על 70 שהיא בעצם דיקט 10 ממ מצופה פייברס...באמצע מלמטה יהיו מותקנות יחידות ההנעה ומע המתלים..
רן ענבר
19-04-2015, 21:06:06
קרא שוב את ההודעה האחרונה שלי כי הוספתי שם דברים בזמן שהגבת.
אני טיפה מתקשה להבין אותך ואת התיכנון שלך.
לפי התכנון שלך, מה עוד אתה צריך?
איזה עוד חלקים?
רן ענבר
Asaf197seven
19-04-2015, 21:18:43
קודם כל תודה על הקישור ששלחת..יש שם מנוע עם תמסורת פלנטארית עם המון כוח....אני צריך רק את הסרנים החיים האלה = יחידות ההנעה עליהן דיברתי
כאן מצורפת סקיצה פשוטה של מבט צד..
Asaf197seven
19-04-2015, 21:20:46
סקיצה..
Asaf197seven
19-04-2015, 21:25:18
לא ניתן לבצע עם מרכבים מוכנים של רכבי שטח....נקודת הכובד תהיה גבוה מדי שתתפרס על שטח קטן בעל 4 נקודות אחיזה .....מה שאני בונה יהיה חסון ומותאם...וכמו שאני מייצר קיטים לטיסנים שמחצית מהם תכנון שלי.....אז כך גם הפעם אמור להיות....
רן ענבר
20-04-2015, 20:09:26
אהה
מצאתי לך רכב מוכן:http://caporacing.com/portfolio/portfolio-item-1/
הוא בגודל מטר ושוקל 11 ק"ג...
רק שהוא עולה איזה 10000 ש"ח לפני משלוחה...
לדעתי ליצור היגוי כמו של רכב קונבנציונלי ברכב כזה יהיה מאוד קשה
בנה תובה קשיחה של 8 גלגלים
חבר 2 בקרים... אחד לימין ואחד לשמאל
חבר את שני הבקרים למיקס של זנב V ופתרת את כל הבעיות
כך גם תוכל להרחיב את הרכב כמה שבא לך וליצור בסיס רחב.
רן ענבר
Asaf197seven
20-04-2015, 20:21:49
יש בזה משהו....אני בדילמה כרגע .....אבל אהבתי את העצה עם הבקרים ככה אעשה .
רן ענבר
20-04-2015, 20:50:24
כמה רכיבים פשוטים וזולים שיעזרו לך:
בקר בראשד פשוט וזול:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32025__HobbyKing_X_Car_45A_Brushed_Car_ESC.html
מיקסר לזנב:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31546__TURNIGY_V_Tail_Mixer_Ultra_small_EU_wareh ouse_.html?strSearch=V%20TAIL%20MIXER
מנועים, אתה צריך זהים+גיר...
כמו כן צריך אביזר שיתאם בין ציר המנוע לגלגל
רן ענבר
Asaf197seven
20-04-2015, 21:38:41
כן גירים.....זה מה שבאמת אני צריך...חשבתי על זה..
אני אקנה גלגלות של חבל כביסה , בכל צד יהיו שתי שורות ועליהן ירוץ מין זחל מגומי קשיח עם מסילה מודבקת בצד הפנימי....יהיה טוב.
אני הולך על זה !
רק גירים אני לא יודע מאיפה להשיג .....
Asaf197seven
20-04-2015, 22:42:02
זה כנראה הפתרון , את הסרנים היה גם קל אבל קשה ויקר יותר להשיג .
אני חושב שזה אידיאל..
עדיין צריך שני גירים בתצורה מתאימה...
רן ענבר
21-04-2015, 07:01:49
אני במקומך לא הייתי הולך על זחל.
אתה פותר בעיה אחת פשוטה בעשר בעיות מסובכות.
מבנה של זחל הוא מאוד בעייתי.
מאוד קשה לשלב בין לחץ מינימאלי על הזר המניע לבין אחיזת הזחל והנעתו.
אצלי בעבודה היה פעם רובוט המונע על ידי שני מנועים וזחל...
הסבו את כולם לשימוש בארבעה גלגלים ממונעים והביצועים טובים יותר.
באתר שנתתי לך למעלה יש מנועים שעליהם מורכב גיר פלנטארי מתכתי.
יש להם כוח עצום אפילו להנעת גלגל ישירה.
רן ענבר
Asaf197seven
21-04-2015, 09:41:53
נכון, אבל צריך מע מתלים ....במה שאנמ מנסה לעשות אין צורת ..החלקים זולים והזחל אמור להחתך כסולי של צמיג אופניים קטן..
עם מסילה באמצע....אני תמיד בונה דברים מסובכים..
רן ענבר
22-04-2015, 07:38:06
מה שפשוט, עובד...
מה שלא פשוט, פשוט ל עובד...
תחשוב פשוט.
בכל מקרה: פעם היה... ואני מקווה שיש גם היום מוצר שנקרא "פס גומי" שמשמש למניעת פנצ'רים באופניים
לצמיגי שטח זה מגיע עם "סוליה" כמו של הצמיג עצמו
זו טבעת גומי הנכנסת לתוך הצמיג, בין הצמיג לפנימית ומרחיקה את הפנימית של האופניים מקוצים
לדעתי מוצר כזה במידה מתאימה יחסוך לך הרבה עבודה של לריב עם צמיג
חפש "פס גומי" בחנויות אופניים
רן ענבר
Asaf197seven
22-04-2015, 14:01:56
התקדמות....קביעת מרחק בין גלגלות בחיבור ללוח.
יש ברשותי שני מנועי 540 מוברשים , חסרים רק ספיד כונטרולים שניים במספר...למי שיש למכור אני אשמח
Asaf197seven
22-04-2015, 15:55:44
אי אפשר לקרוא לזה מזקום....אין קפיצים..
הזחל כביכול יהיה סוליה של צמיג אופניים שהופרד בחיתוך משולי הצמיג..באמצע יולחם גומי קשיח דמוי כבל ...המנועים יותקנו מאחור שהגלגל המניע מחובר עם סט של האב מאלומניום מותאם לציר המנוע...
Asaf197seven
22-04-2015, 17:34:08
המערכת הנעה עוד לא מוכנה...סתם מסקרנות איך יראה הייצור המוזר...
רן ענבר
23-04-2015, 06:26:47
יפה מאוד.
אני חייב להודות שייעצתי להרבה גולשים בפרוייקטים כאלו ואחרים.
למיטב זיכרוני אתה הראשון שטורח להעלות תמונות של העבודה.
המון תודה על כך.
תמשיך לעדכן
רן ענבר
Asaf197seven
23-04-2015, 09:32:15
אני בצרות...הלכתי לחנות אלקטרוניקה...אין לו מה שמתאים...והוא באמת יקרן...הכי קרוב שיש לו סה גיר מתכת עם מנוע 260 כמו שלמכונית 1/24 = קטן מדי ועדיין יקר....
אני חייב לעבוד עם שני מנועי ה 540 שיש לי...למצוא גיר מתאים..אחרת אני לא יכול להתקדם
רן ענבר
23-04-2015, 17:19:30
אם יש לך מברגה נטענת ישנה זה מקור מצויין למנוע+גיר פלנטרי
אם יש לך זמן, תן קפיצה לשוק הפישפשים ביפו ותמצא שם 2 מברגות [רצוי מאוד זהות]
אפשרות אחרת היא קניית 2 מברגות נטענות מהסוגים הפשוטים [זבל סיני] בהום סנטר או בחנויות דומות
הרעיון הוא להתחבר עם 2 חוטים למנוע המברגה עם או בלי שימוש בפלסטיקה שלה וכן אם או בלי שימוש בפוטר.
חוץ מזה המנועים בקישור הבא הם מפלצות:http://www.dash.co.il/index.php?route=product/category&path=93_95
רן ענבר
Asaf197seven
23-04-2015, 17:54:13
חשבתי על הרעיון הזה...רק שיש בעיה...הקייסינג של המברגה הוא זה שמחזיק את כל יחידת ההנעה ביחד...יש לי כזו מברגה....
מה שעוד אני לא יודע הוא לאיזו מהירות נסיעה אוכל להגיע עם המנוע והגיר הנל....
ואם הוא יכול לעבוד עם בקר ועם איזה סוג...או שאולי אמצא דרך לחבר אליו את מנועי ה 540 שיש לי....קשה לדעת עם הגיר הפלנטארי חזק מספיק לעבודה מאומצת
בעניין המנועים בעלי תמסורות המתכת הם די קטנים עם יחס העברה מאוד קצר מה שאומר שיצטרכו להגיע לסלד גבוה מאוד בשביל ליסוע במהירות סבירה....זה לא רכב ראלי ...אבל מנועי מברשות בגודל 260 ישרפו די מהר...והם גם יקרים ..הייתי בחנות ..
רן ענבר
23-04-2015, 18:13:06
1. לדעתי, גיר פלנטרי של מברגה יספיק לכל מה שתצטרך במבנה הנוכחי.
2. ברוב המברגות שפרקתי יש מנועי 550 שזה מנוע גדול ,עוצמתי ולא פראייר בכלל
מין הסתם ככל שהמברגה מתוצרת מכובדת יותר כך המנוע איכותי יותר
3. בקישור למנועים שנתתי, יש מנועים בעלי יחס העברה שונה: החל מ 1:19 וכלה ב 1:131
קשה לי מאוד לנחש בלי לחשב איזה מנוע צריך...כרגע חסרים נתונים
ו...הם לא קטנים הם 540
יש בתחתית כל מנוע ים של נתוני מתח סל"ד כוח וזרם
4. למיטב זיכרוני, במברגות שפרקתי המנוע היה מחובר לגיר הפלנטרי ע"י 2-4 ברגים
5. למנוע מברגה/מנוע עם גיר מתכת בקישור הבקר שהזה יתאים:http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...d_Car_ESC.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32025__HobbyKing_X_Car_45A_Brushed_Car_ESC.html)
לאיזה מהירות נסיעה אתה מצפה להגיע?
איך אתה מתכנן לעשות את יחידת ההרמה?
רן ענבר
Asaf197seven
23-04-2015, 21:42:42
שהייתי בחנות הסתכלתי על המנועים האלה....נראים כמו מנועי גג 300 למרות שכתוב גם 260....
אני רוצה שתהיה לי אפשרות להגיע למהירות של עד 20 או 25 קמש...לא מרוצים עובד על כוח ....עם אפשרות לפתח מהירות סבירה..אי אפשר ליסוע שיש טיסן מועמס.
ההרמה תתבצע על ידי מנוע מברגה שיסובב גלגלת ועליה כמה לולאות חוט ניילון חזק ...שיהיה קשור לטי בקצה תחילת זרוע ועוד אחת מקבילה אליה ובקצה השני פלאטה שממנה יצא מזלג ארוך של 50 סמ מאלומיניום עטוף בבידוד צנרת שחור...בתנועה של הרמה המזלג ינוע לאחור עד הסוף או בהתאם לטיסן וישאר אופקי...
רן ענבר
23-04-2015, 22:34:32
יש לי אחלה רעיון:
מנוע של ווישר של רכב.
גש למגרש לפרוק רכב ותתעניין בשני מנועים זהים
מנוע של וישר מורכב ממנוע DC עם בורג ארכימדס וגלגל שיניים עם יציאת ציר מאסיבית מאוד
קל מאוד לקבע אותו
הנה כמה דוגמאות להמחשה:https://www.google.co.il/search?q=%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2+%D7%A9%D7%9C+%D7 %95%D7%99%D7%A9%D7%A8&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=SFY5VfqmMdPmauOdgcgP&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=663
הבעיה היא שלמנוע ווישר תצתרך בקר חזק יותר...וגם זה לא בעיה רק עולה טיפה יותר
מנוע של ווישר יאפשר לך לשים זר מניע במגוון גדלים עד ליצירת המהירות שאתה רוצה...כוח לא חסר
הנה דוגמה מקסימה לפעולה של מנוע כזה:http://www.gizmology.net/tanks.htm [אחח אני מת על השירשור בניה של הטנק הזה]
תתמקד במבנה הזחל והזר מניע.
רן ענבר
Asaf197seven
24-04-2015, 00:54:17
לא מעשי....
יצטרך מקור אנרגיה גדול שיבוא ע"ח משקל רב , בקר יקר מאוד
ועם תמסורת חילזון שכך דבר כזה נקרא...אפילו עם הספק גבוה המהירות תהיה נמוכה מאוד...
אני מצאתי גיר של אי מקס וצירייות אצל מישהו שפרסם כאן...כך אוכל להשתמש רק במנוע אחד...שלפני הדיפרנציאל תהיה ממסרה שאליה מחובר המנוע...
בכל צד יהיה דיסק עם קליפר פשוט שאני אייצר , וכיוון שארצה להפנות את הרכב את אותו הצד הדיסק יעצור או יאיט...כמו ההיגוי בנגמש אם113...
החיסרון בשיטת ההנעה הזו הוא שאני לא יכול להסתובב במקום )pivot)
רן ענבר
24-04-2015, 06:20:38
1א. לאי מאקסס אין דיפרנציאל מרכזי על הגיר.
אלא אם כן זה גיר משופר.
1ב. לדעתי, אין שום סיכוי שגיר של אי מאקס יחזיק מעמד
2. מנוע של ווישר צורך יותר אנרגיה ממנוע 550 אבל כל סוללת ליפו זבת חוטם של 5000 מיליאמפר עם 30 C תספיק...אלו סוללות נפוצות מאוד בעולם הרכב
הנה בקר פשוט ולא יקר שיעשה את העבודה בקלות:http://www.ebay.com/itm/Yeah-Racing-Tritronic-1-10-Waterproof-Brushed-60A-ESC-RC-Car-Crawler-ESC-1060WP-/131300413979
תחשוב שכזר מנוע אתה מחליף את הגלגל בחזית בגלגל של 15-20 ס"מ
כל סיבוב שלו זה התקדמות של 60 ס"מ
25 קמ"ש הם 416 מטר לדקה
מנוע של ווישר עם הגיר שלו עושה בקלות 60 סל"ד ומביא אותך בקלות למהירות שאתה רוצה
3. תסתכל על המבנה של הרכב הזה:https://www.google.co.il/search?q=kyosho+blizzard+sr&biw=1920&bih=965&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=58A5Vbq6BNDYasvjgfAN&ved=0CBsQsAQ
כיום הוא בנוי עם 2 מנועים
בעבר היה לו מנוע אחד ושני בלמי דיסק קטנים כמו שתארת...
השיטה פשוט לא מוצלחת לרכב על שלט...
אני הייתי הולך על האפשרויות הבאות ע"פ סדר עדיפויות:
1. מנוע ווישר בעיקר בגלל שיש לו מבנה נוח לעבודה וים כוח
לדעתי בקר פשוט של 35 אמפר יפתור את הבעיה
2. שני מנועים עם גיר פלנטרי
3. מנוע בודד עם ברקסים.
רן ענבר
Asaf197seven
24-04-2015, 10:20:05
לא לגמרי הבנת....
רן ענבר
24-04-2015, 14:00:55
ייתכן שלא הבנתי אבל לאיזה מהנושאים שכתבתי אתה מתכוון?
אי מאקס הוא רכב מאנסטר 4X4
יש לו גיר מרכזי+ 2 דיפים. דיפרנציאל קידמי ודיפרנציאל אחורי
אם אתה רוצה להשתמש בסרן [כמו שדיברנו בתחילת אשכול זה] אתה צריך רכב שמבוסס על הנעת 2X4 או זחלן עם מנוע על כל סרן
יש לאי מאקס אפשרות לשידרוג עם דיפרנציאל מרכזי אבל לדעתי הוא לא יעמוד בעומס שאתה מתכנן.
בכל מקרה עשיתי לך שירטוט קטן:
124859
חשוב שהזחל יהיה מתוח.
זה ימנע ממנו לפרוס זחל ויאפשר לגלגל המניע לאחוז בפנים הזחל
הבעיה היא שזחל מתוח מפעיל לחץ רב על הגלגל המנוע וגלגל המתח...
צריך למצוא את דרך הביניים בלחץ הנ"ל.
מה דעתך?
רן ענבר
Asaf197seven
24-04-2015, 15:37:00
השגתי קצת חלקים....
הכנת תושב לדיפרנציאל...
קדח מתאים להאבים לגלגלי הנעה
יהיה צורך לקצר צירייות =לא בעיה בכלל
מיקום הנאקלים של גלגלי ההנעה
תכנון ומיקום המנוע וייצור ממסרה פשוטה reduction gear
Asaf197seven
24-04-2015, 16:09:25
ייתכן שלא הבנתי אבל לאיזה מהנושאים שכתבתי אתה מתכוון?
אי מאקס הוא רכב מאנסטר 4X4
יש לו גיר מרכזי+ 2 דיפים. דיפרנציאל קידמי ודיפרנציאל אחורי
אם אתה רוצה להשתמש בסרן [כמו שדיברנו בתחילת אשכול זה] אתה צריך רכב שמבוסס על הנעת 2X4 או זחלן עם מנוע על כל סרן
יש לאי מאקס אפשרות לשידרוג עם דיפרנציאל מרכזי אבל לדעתי הוא לא יעמוד בעומס שאתה מתכנן.
בכל מקרה עשיתי לך שירטוט קטן:
124859
חשוב שהזחל יהיה מתוח.
זה ימנע ממנו לפרוס זחל ויאפשר לגלגל המניע לאחוז בפנים הזחל
הבעיה היא שזחל מתוח מפעיל לחץ רב על הגלגל המנוע וגלגל המתח...
צריך למצוא את דרך הביניים בלחץ הנ"ל.
מה דעתך?
רן ענבר
זה נכון...
התכנון שהמתח יהיה קל....הולכת להיות טבעת משוננת על המניעים ופס הגומי העגול יהיה משונן...השינון יבוצע על גלגלת מחורצת שתחומם בעזרת אש ותרוץ על הפס המקובע בפנים הזחל ותיצור חצאי עיגולים מה שיקל על הקיפוף בזמן תנועה...כך שלחץ רב למען אחיזת הנעה לא יהיה נחוץ והכל יעבוד בצורה יותר חופשית...
Asaf197seven
24-04-2015, 18:10:52
אחד החלקים הכי מעצבנים בהרכבה מאחורי...
בהמשך יחתך התבריג באמצע ויותקנו עוד אזניים כמו בקצוות שהכנתי מגלגלים של ארונית כדי לאפשר מקום להתקנת הדיפרנציאל.
Asaf197seven
24-04-2015, 18:31:57
זה רק הקונספט....
רן ענבר
24-04-2015, 20:02:41
טוב.
עשיתי כל מה שיכולתי כדי לשכנע אותך.
אני מניח שזה אחד המקומות בהם יכולה ויש יותר מדרך אחת טובה ונכונה לבצע את אותה פעולה.
אני חייב לומר שאני נהנה מהאשכול הזה.
הוא חביב, משעשע ומתקדם יפה
תמשיך לעדכן.
רן ענבר
Asaf197seven
24-04-2015, 23:03:14
אם לא יהיו המנוע והתמסורת מספיק חזקים..תמיד אוכל להחליף....
בינתיים יש לי שאלה:
האם ישנה שיטה להלחים את קצוות הצמיג ? זו הדרך היחידה שבה אני יכול להמשיך, צריך להלחים פס גומי משונן.
חשבתי לקחת רצועה משוננת ולהתאים לה גלגל משנע , ולהדביק למרכז פנים הרצועה
רן ענבר
24-04-2015, 23:46:58
אני לא יודע לגבי הלחמת צמיגים
אבל להדבקת צמיגים של מכוניות אני משתמש במוצר הזה:http://www.home360.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8-3119-%D7%93%D7%91%D7%A7-R21.aspx
צמיגים של מכוניות על שלט אינם זהים לצמיג אופניים שאתה משתמש בו.
ניסיתי לא מעט דבקים ולדעתי זה הטוב מכולם אבל ייתכן מאוד וגם אותו תצטרך לחזק עם ניטים או תפירה כל שהיא
אני במקומך, הייתי משתמש בצמיג שלם בכל מחיר...גם אם זה אומר לקנות עוד צמיג חדש בעל הקף קטן יותר שמתאים למה שאתה צריך בדיוק.
רן ענבר
Asaf197seven
25-04-2015, 09:30:39
אין שלם בהיקף המתאים וגם הפיתול של החומר מצמיג קטן יותר מפריע ניסיתי כבר...כנראה שאצטרך להלחים בחום....ככה יתפלמר הגומי
Asaf197seven
25-04-2015, 09:32:13
R21 זה דבק מהיר עם ריכוז גבוה של חומר פעיל , קריסטאלי שישבר במקרה שלי....
רן ענבר
25-04-2015, 10:35:05
גם אני חשבתי שדבק מהיר ייצור קריסטל שיהיה שביר מול הגמישות של הגומי
עד שהיה לי קרע של 2 סנטימטר בצד הצמיג שנגרם מברזל ביניין [אני מזכיר שמדובר על צמיג של מכונית על שלט]
הדבקתי את הקרע כאשר נקודת המגע היא למעשה עובי הגומי של הצמיג X אורך החתך...
הדבק הזה הפתיע אותי בתוצאות ההדבקה שלו
הדבקים המשמשים להדבקת צמיגי מכוניות על שלט הם באמת נגזרת של דבק מהיר [CA] אך אינם זהים לגמרי
בקבוקון דבק עולה כ 20 ש"ח...
קח חתיכת צמיג מיותרת ותדביק
לאחר ייבוש ההדבקה תנסה לפתל למתוח וכל דבר אחר שידמה את המצב ברכב שלך ... קח בחשבון שבעת סיבוב מופעל גם לא מעט כוח צידי על הצמיג.
זה מסוג הניסויים שיעלו מעט ויעזרו המון
לפני ההדבקה נקה את הגומי ותחספס אותו [את שני הצדדים] מעט ע"י נייר שייוף גס.
הדבק הזה מעולם לא איכזב אותי.
רן ענבר
ebay007
25-04-2015, 16:06:43
אתה לא תוכל "להלחים" את הצמיג של האופניים כי הוא לא עשוי מחומר טרמופלסטי, כלומר החומר ממנו עשוי הצמיג ישרף בחום, לא יעשה נוזלי.
אני גם חושב שיש סיכוי שהR21 יחזיק, רק תקפיד שהחתך יהיה ישר ושלא יהיו רווחים בנקודות המפגש כי דבק מהיר לא מיועד למלא רווחים.
Asaf197seven
25-04-2015, 16:19:59
חשבתי להחליק קצה אחד ועליו להלחים הקצה השני על ידי לכידה בין שתי פלאחים של פלדה וחימום שלהם...ראיתי שכך משחזרים צמיגים בתוכנית טלויזיה...
ebay007
25-04-2015, 16:23:36
אני די בטוח שזה לא הולך לעבוד...
רן ענבר
25-04-2015, 19:15:33
בחפיפה בין החצאים של הצמיג, חשוב לשייף את הבליטות של החלק שמגיע מתחת ע"מ שיהיה מגע מקסימאלי.
רק שבמקום חום תשים הרבה דבק R21
אני מניח שאתה מתכוון לתהליך חידוש צמיגים.
אני משער שזה יותר מבוקר ממה שנראה.
ז"א יש חשיבות לטמפרטורה המדוייקת ולתוספת חומרים שעוזרים לחיבור בין שכבות הגומי.
רן ענבר
ebay007
25-04-2015, 20:33:28
אתה רוצה לעשות את ההדבקה כמו שתי שכבות או חתך אל חתך?
אם בשכבה מעל שכבה אז יש סיכוי טוב שהדבק לא יחזיק כי הוא קריסטלי כמו שנכתב כבר.
לדעתי אם תעשה חיתוך אלכסוני ותדביק חתך אל חתך זה יחזיק הכי טוב, בנוסף לא תהיה מדרגה כמו שהיתה נוצרת אם הייתה מדביק ב"שכבות".
רק צריך לדייק בזווית החיתוך אחרת זה לא יהיה ישר.
רן ענבר
25-04-2015, 20:36:16
בחתך אל חתך, שטח המגע קטן מידי.
אל תשתכח שפה יש משיכה תמידית של מתח הזחל וזה יתנתק במהירות.
ד"א... לא הייתי פוסל דבק של תיקון פאנצ'רים...זה הדבק שנועד להדביק גומי.
רן ענבר
ebay007
25-04-2015, 20:39:01
בגלל זה הצעתי חיתוך באלכסון שיגדיל את שטח ההדבקה.
אני פשוט לא חושב שזה יעבוד כמו שצריך עם החלק הקשיח והמדרגה שתיווצר.
רן ענבר
25-04-2015, 20:48:27
הייתי פעם ב... חנות חגורות
היית בוחר חגורה [סוג עור/צבע/רוחב וכדומה]+אבזם והם היו מרכיבים את זה במקום.
הייתה להם מכונה שלוקחת רצועת עור בעובי 3-4 מ"מ וחותת אותה בדיוק באמצע ע"מ שהתפיסה של האבזם לא תיצור עובי כפול.
אם אפשר לצור מצב בו משייפים חצי מהעובי מלמעלה וחצי מהעובי מלמטה זה יהיה המצב האופטימאלי.
החנות הייתה בדיזינגוף בת"א ואין לי מושג אם עדיין קיימת...החגורה מצויינת וקיימת עד היום.
רן ענבר
Asaf197seven
26-04-2015, 01:53:25
יש לי מכשיר שלייף....
עם קצת זהירות אני יכול
Asaf197seven
26-04-2015, 02:05:00
יש לי מכשיר שלייף....
עם קצת זהירות אני יכול
רן ענבר
26-04-2015, 06:15:24
תעשה ניסויים על חלק שאתה לא צריך
למרות שלא כל כך הבנתי למה אתה לא יכול להשתמש בצמיג בעל הקף מתאים להקף שאתה צריך?!
עלות בדיקת הנושא היא מינורית
צמיג אופניים עולה גג 50 ש"ח
רן ענבר
Asaf197seven
27-04-2015, 17:06:50
קיבלתי את העצה עם הדבק..אבל הוספתי תפירה משלי של חוט פייברס....שייפתי והורדתי גובה ..
בעניין קוטר הצמיג טוב עשיתי שקניתי גדול כי הפיתול הטבעי שלו חלש יותר ומסיע לתנועת הזחל = הזחל פחות קשיח וקל לניהוג.
Asaf197seven
28-04-2015, 13:16:38
זחל אחד מוכן ועובד טוב , המסילה בזחל היא צינור גינון של טפטפות ,יש קושי מסויים אבל מין סייום הרצה כזה או אחר, אני מאמין שיתרכך ויעבוד חלק יותר...חסר לי רק אותו הצמיג 26"
בינתיים בעזרת מכשיר דמוי דרמל אני אחתוך זיזים כדי לעצב את גלגלת האלומיניום לזר מניע...
Asaf197seven
28-04-2015, 13:24:07
הדגמה קטנה..
רן ענבר
28-04-2015, 14:16:37
הביצוע יפה מאוד.
לדעתי, צפוי שהגלגל מניע יחליק על הצמיג
צריך לחשוב איך יוצרים לו יותר אחיזה של הג'אנט בפנים הצמיג.
רן ענבר
Asaf197seven
28-04-2015, 15:31:10
זה בדיוק הצעד הבא .
אני אקדח חורים בשני בצדדים בקוטר 2 מילימטר.
אחר כך משחיל פוש רוד מתכת בין שניהם.
דבר כזה יראה כמו סולם , בנוסף אני מכין אחד כזה נוסף ומחמם באש ומריצ אותו על הצינור המרכזי , שימיס וייצור מגרעות ....אחר כך מחזיר הזחל למקום והבעיה נפתרה...
רן ענבר
28-04-2015, 15:53:02
הצינור הוא נקודה חולשה.
הוא דבוק על שטח קטן יחסית.
הייתי משקיע אנרגיה ותופר אותו לצמיג
אפשרות אחרת היא שרשרת של אופניים
אתה שם גלגל שיניים של אופניים בקוטר הג'אנט כמניע ותופר את הצמיג לשרשרת אופניים.
ניתן לחצות את ג'אנט ולחבר את שני חצאיו כמו צמיג בידלוק.
הפיתרון שהצעת טיפה בעייתי לדעתי.
חשבת אולי על רצועה של רכב?
כזו עם שיניים? לדוגמה:
http://www.ranly.co.il/image/users/207436/ftp/my_files/%D7%97%D7%9C%D7%A7%D7%99%20%D7%98%D7%99%D7%9E%D7%9 9%D7%A0%D7%92.jpg?id=9662547
רן ענבר
Asaf197seven
28-04-2015, 17:16:07
יש הגייון באפשרות עם השרשרת...אבל זה יכסח את הגלגלות ותהיה מתיחה קשה מדי לזחל....ההדבקה כאן מאוד חזק....ואת הצינורית אני יכול עוד לחזק בעזרת תפירה עם חוט סיבי ניילון שהוא מאוד חזק...
רן ענבר
28-04-2015, 17:45:15
דווקא בשרשרת אתה יכול לקבל הנעה של השרשרת גם כשהיא לא מתוחה
תראה בויקיפדיה את מזקו"ם כריסטי אל מול מזקו"ם ויקרס: קישור (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%96%D7%A7%D7%95%22%D7%9D)
תחשוב על זוג גלגלים שבינהם עוברת השרשרת [תלוי כמובן ברוחב הצמיג את מול רוחב הגלגלים עצמם]
מה קוטר הצינור שמשמש שמוביל?
רן ענבר
Asaf197seven
28-04-2015, 21:29:27
6 ממ הוא הקוטר..
אני מכיר את המזקומים...
Asaf197seven
28-04-2015, 22:59:48
חסרה לי תמסורת מהמנוע לדיפרנציאל .....אחרי כמה שיפצורים וטסט ...אם יצליח אני ממשיך
רן ענבר
29-04-2015, 05:46:13
במבנה הזה אתה צריך גיר מרכזי של ריבו או אי מאקסס
ו... המנוע שמצולם ליד בתמונה האחרונה? הוא מיועד להניע את זה?
כי , עם המנוע הזה לדעתי זה לא יגיע ל 20 קמ"ש
רן ענבר
Asaf197seven
29-04-2015, 14:10:17
גיר של אי מקס....
המנוע הוא 540 .
הצלחתי...הזר מניע את הזחל.
רן ענבר
29-04-2015, 14:45:01
הכוונה שלי היא שאתה צריך גיר מרכזי של אי מאקסס.
גם אז: לאימקסס בראשלס יש מנוע 550
לאי מאקסס בראשד היו שני מנועי 550 והיא נסעה רק כ 40-50 קמ"ש
עם מנוע אחד של 540 יהיה קשה מאוד להפעיל את זה..במיוחד אם אתה רוצה להגיע ל 20 קמ"ש.
דבר אחר שצריך לתת עליו את הדעת זה קוטר ציר המנוע.
קוטר ציר המנוע 3 מ"מ היה נגזא ברכבי 1/8 ולכן ציר המנוע ברכבים גדולים הוא 5-8 מ"מ.
הרכב שלך גדול מאוד והמנוע קטן מידי.
רן ענבר
Asaf197seven
29-04-2015, 16:02:12
יש גיר שמתאים לשני מנועים כאלה.
יש לי שניים אולי אני יכול לייצר...
רן ענבר
29-04-2015, 16:29:13
אתה שואל או אומר?
בעבר, לפני תקופת הבראשלס, כשרצו שמאנסטר תיהיה חזקה ומהירה גם יחד היו מייצרים רכב עם 2 מנועים
הנה כמה דוגמאות:
https://traxxas.com/products/models/electric/39036-1emaxx
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100277
http://www.hpiracing.com/en/kit/548
שים לב שלמרות שיש שוני רב בין הרכבים הקונספט העיקרי נשמר:
2 מנועי 550 בראשד מניעים במקביל את הספור
לספור יש סליפר קלאצ' ווהכוח עובר לגיר בעל יחס העברה מסויים
בתחתית הגיר יש שתי יציאות:
אחת לפנים ואחת לאחור ללא דיפרנציאל
שתי היציאות עוברות דרך דרישאפט לדיפ
החלק שיש לך [בתמונות] הוא למעשה הדיפ הקידמי או האחורי אך לא ראיתי עדיין את הגיר
זה החלק שחסר לך:
125543
לדעתי גם עם 2 מנועים של 540 לא תקבל מספיק כוח ומהירות
אבל מצד שני, אם אלו המנועים שיש לך אז תנסה ונראה בהמשך
אם לא יעבוד, לקנות מנוע 550 בראשד זה לא נורא יקר...
רן ענבר
Asaf197seven
29-04-2015, 17:39:48
אני שואל....לא אומר..
המנועים שיש לי חזקים מאוד וגיר כפול מנועים זה בדיוק מה שאני צריך.
אני חושב שתספיק מהירות של 15 עד עשרים קמש...לא יותר אין הרבה משקל יחסית וגם הזר המניע בעצמו בקוטר קטן...דבר כזה הוא אידאלי בשבילי....
Asaf197seven
30-04-2015, 21:26:17
חסרה לי רק תמסורת...אם למישהו יש למכירה אני אשמח..
רק שאראה שזה זז , אמשיך ואבנה את הזרוע שבשבילה נועד הרכב.
רן ענבר
01-05-2015, 16:51:02
לגבי תמסורת. נסה לחפש באי ביי גיר שלם של אי מאקס
לחילופין,תוכל למצוא בקישור הבא לא מעט מוצרים איכותיים אך יקרים:http://store.rc4wd.com/Transmission_c_25.html
בתמונה האמצעית שפרסמת ניתן לראות שהדיפרנציאל יושב כשהוא מוגבה ויש זווית בציריות
הזווית הזו היא חיכוך,קושי בתנועה ומקור לתקלות.
נסה למצוא דרך להוריד את הדיפרנציאל ובית הדיפרנציאל אל מול צירי הגלגלים
מהתמונה, עושה רושם שהציריות נכנסו פנימה בצורה טלסקופית כמעט עד הסוף אך לא לגמרי.
נסה לכווץ אותן פנימה או תחילופין להרחיב את הגוף.
לגבי מהירות.
אני עושה אנלוגיה פשוטה:
קוטר הגלגל+מהירות וכוח המנוע/ים יוצר את המרכיב של המהירות הסופית:
לאי מאקסס בראשד יש מהירות סופית של 40 קמ"ש עם 2X מנועי 550 וצמיגים בקוטר של 17 ס"מ
קוטר גלגל של 17 ס"מ נותן הקף של בערך 53 ס"מ
לך יש ג'אנט בקוטר של 3.8 אינצ' שזה כ 9.5 ס"מ ונותן הקף של כ 30 ס"מ...
רק על הנתון הזה הפסדנו 40 אחוז מהמהירות...וזה ייצא כ 25 קמ"ש
למנוע 540 בראשלס יש בין 1/3 ל 1/4 מהספק החשמלי של מנוע 550...
אתה מבין את ההיגיון שלי?
אני טועה במשהו בחישובים הגסים?
צריך לקחת בחשבון שלרכב שלך יש הרבה יותר התנגדות בזחל מאשר לרכב גלגלי.
אל תבין אותי לא נכון...הפרוייקט שלך מדהים, מתפתח יפיפה ומתקדם בקצב מסחרר ולא פחות חשוב: אתה עובד יפה נקי ומדוייק [לא שאני בא לתת ציונים]
אני מאמין שבסוף, בעזרת המוצרים הנכונים זה ייסע ויעבוד מצויין.
רן ענבר
Asaf197seven
01-05-2015, 17:05:47
טעיתי בעיניין במנועים ...הם 550
Asaf197seven
01-05-2015, 17:07:11
חיפשתי באיביי אם מצאתי תושבת למנועים כפולה היא היתה ללא גיר או שעלה ביוקר....אחר כך ישהרבה מדי זמן לחכות...
רן ענבר
01-05-2015, 17:38:33
תסתכל בקישור: http://www.ebay.com/bhp/emaxx-transmission
אם המנוע הוא 550 אז אולי זה יפתור את הבעיה...
לדעתי,מנוע בראשלס 550 אחד יעשה את העבודה.
יש התקדמות עם הברקסים?
תסתכל על המבנה של הרכב הזה:http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100400
פה תוכל לראות את המדריך/הוראות הרכבה שלו:http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/beltvehicles/pdf/30983_blizzarddf300_t.pdf
והמדריך הפעלה המלא:http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/beltvehicles/pdf/30983_blizzarddf300_m.pdf
רק כדי לקבל רעיונות
רן ענבר
Asaf197seven
01-05-2015, 21:17:31
אתה התכוונת למוצר הראשון בקישור של איביי = התמסורת האפורה ?
בעניין ההיגוי יהיה בדיוק כמו בתרשים ששלחת בקישור אבל יהיה מחובר לזרים המניעים אחרי שאמקם את הדיפרנציאל מחדש..
רן ענבר
02-05-2015, 07:29:28
התמסורת האפורה היא למעשה הכול יחד
עליה אתה ממקם את שני המנועים אבל אתה משתנש רק באחת היציאות שלה כדאי לחבר ציריה למה שיוצא מבית הדיפ שכבר מותקן אצלך.
צריך/אפשר לחפש עוד באי ביי.
בטוח שניתן למצוא מוצר זול יותר.
אפשר לחפש גם גיר של אי סאבג'...הוא בטוח יותר איכותי מהגיר של האי מאקס.
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.