PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה DLE 30



moror
19-04-2015, 19:17:14
שלום,
יש ברשותי מנוע DLE 30, שעבר אולי 20 ליטר. בסופ"ש האחרון כאשר ניסתי להניע את המנוע הוא נתן סיבוב כאשר הצ'וק פתוח, לאחר מכן סגרתי צ'וק והמנוע מניע וכבה לאחר שניה.
כאשר פתחתי רבע מצערת המנוע הניע ושמר על סרק יפה, עליתי לטיסה המנוע עבד רגיל ולאחר 5 דק' טיסה כבה באוויר.
לאחר מכן הבעיה חזרה על עצמה ולא הצלחתי להניע את המנוע.
מדובר במנוע שעבד כמו שעון, היה מכוון פיקס, יש לו מספיק קירור (לא מתחמם בדקתי).
החלפתי פלג ל-NGK חדש אך הבעיה לא נפתרה, אני משתמש ב-3 אחוז שמן סינטטי מלא.
בדקתי צנרת, הכל פיקס...
מה זה יכול להיות? אני משתגע :confused:

flatspin
19-04-2015, 19:38:02
עצור !!!
אל תשתגע. הסיפור הרבה יותר פשוט מכפי שאתה חושב. כמובן יכולות להיות סיבות רבות, אבל שתים ראשונות שאני חושב עליהן: בסבירות גבוהה - סיכת סרק סגורה מידי, יש לשחרר 1/8 עד 1/4 סיבוב. סיכת הסרק היא הפנימית יותר, זו שקרובה לגוף המנוע. אפשרות אחרת, בסבירות יותר נמוכה היא שהסוללה שמזינה את מערכת ההצתה ירדה למתח נמוך, בתחילה גבולי ואחר כך נמוך מידי.

moror
19-04-2015, 19:52:20
לעניין הסיכות זה יכול להיות אולי במשך הזמן מהוויברציות, לעניין הסוללה הדבר הראשון שעשיתי בדקתי מתח והיה תקין.
אבל השאלה היא למה לאחר טיסה אחת כאשר העליתי לרבע מצערת המנוע לא רצה להניע בכלל.

flatspin
19-04-2015, 20:00:16
כתבתי לך שסבירות גבוהה יותר זה ענין סיכת הסרק. אין סיכוי שהיא מסתובבת לבד מהרעידות. יתכן שהיתה גבולית מקודם ועכשיו זה בא לידי ביטוי.
ביום ההטסה הבא, או ליד הבית, אם יש באפשרותך, סובב את סיכת הסרק לכיוון פתיחה כפי שהצעתי לך בתגובתי הקודמת וראה את התוצאות. אני מאמין שהמנוע יחזור לתפקד היטב.

videoman4
19-04-2015, 20:54:10
היי מור, תופעה מוכרת וידועה!! אין לחץ סבירות גבוה שצריך לכוון את הסיכות כפי שכתב ידידינו גדעון, עניין של שתי דקות בהנחה ואכן כל מערכת הדלק תקינה כפי שציינת,
היכן אתה מתגורר?

moror
19-04-2015, 21:04:18
אני מאזור תל אביב, אני אבדוק את עניין הסיכות כפי שהמלצתם.
קראתי בפורומים בחו"ל ושם מישהו כתב שהייתה לו את אותה הבעיה והיא נפתרה כאשר הוא החליף חלק שאין לי מושג מה זה שנקרא Reed Valve, משהו כזה... :confused:

edgarfov
19-04-2015, 21:06:31
עוד לא.

moror
19-04-2015, 21:08:38
עוד לא.

???

mixerfix
19-04-2015, 21:47:39
Reed valve זה חלק פנימי בקארבורטור. אל תפרק. קודם - ציית לדמבו, אחרי שחק אותה טארנטינו.

moror
20-04-2015, 07:23:34
תודה לכולם, אבדוק בסופ"ש ואעדכן.

alexk
20-04-2015, 17:25:30
הבעיה הכי נפוצה במנועי בנזין זה פיקאפ שנפגם מהויברציות או פריצת מתח על הקוו שיוצא מההצתה לפלאג, בדוק בשטח שיש ניצוץ בפלאג עצמו...

flatspin
20-04-2015, 18:16:33
Reed valve זה שסתום חד כיווני למעבר תערובת אויר/דלק מהקרבורטור ישירות לחלל בית גל הארכובה. המנוע שלך עדיין רחוק מהאפשרות שהמתקן הזה התקלקל.
לכיוון הסיכות על פי המלצת היצרן, סגור את הסיכות עד הסוף ומכאן פתח אותן באופן הבא: סיכת הסרק - 1.1/2 סיבובים, הסיכה הראשית - 1.3/4 עד 2 סיבובים. הסיכות מסומנות בגוף הקרבורטור - הסרק (L), קרובה לגוף המנוע, הראשית (H) קרובה לפתח כניסת האויר החיצוני.
מצב זה מאפשר לך להניע את המנוע לפעולה תקינה. יתכן ועדיין יהיה צורך לבצע שינויים מזעריים להשגת פעולה אופטימלית. בכל מקרה, בסדר גודל של 1/8 סיבוב לכאן או לכאן.

TazmanianDevil
21-04-2015, 15:35:04
אם מה שגדעון כתב כחומר כיוון סיכות, לא עוזר , כן הייתי בודק את הרידים.
מנועי DLE ידועים כאכלני רידים.
העלעלים הללו נעים באלפי קפיצות לדקה. מטורף.

ofir181
21-04-2015, 15:41:22
Reed valve זה שסתום חד כיווני למעבר תערובת אויר/דלק מהקרבורטור ישירות לחלל בית גל הארכובה. המנוע שלך עדיין רחוק מהאפשרות שהמתקן הזה התקלקל.
לכיוון הסיכות על פי המלצת היצרן, סגור את הסיכות עד הסוף ומכאן פתח אותן באופן הבא: סיכת הסרק - 1.1/2 סיבובים, הסיכה הראשית - 1.3/4 עד 2 סיבובים. הסיכות מסומנות בגוף הקרבורטור - הסרק (L), קרובה לגוף המנוע, הראשית (H) קרובה לפתח כניסת האויר החיצוני.
מצב זה מאפשר לך להניע את המנוע לפעולה תקינה. יתכן ועדיין יהיה צורך לבצע שינויים מזעריים להשגת פעולה אופטימלית. בכל מקרה, בסדר גודל של 1/8 סיבוב לכאן או לכאן.
סיכת סרק ?

ofir181
21-04-2015, 15:46:10
אני מכין סיכת סרק רק במנועי מטאנול
אם התכוונת ל L ,אז היא משפיעה על עבודת המנוע לכל המהלך של המצערת.

לנושא שלנו
תתחיל לבדוק תהצתה והפלאג שלך
שם רב הבעיות

flatspin
21-04-2015, 16:18:19
המונח סיכת סרק נובע מכך שמכוונים את מצבה כאשר המנוע פועל בסל"ד סרק. הסימון (L) מציין LOW, כלומר סל"ד נמוך. אינני מכיר סל"ד נמוך מסרק. ברור וידוע שהיא משפיעה על פעולת הקרבורטור כמעט עד למצב מצערת מלאה.
גם במנועי מתנול סיכת הסרק משפיעה, בדומה למנועי הבנזין, כמעט עד למצערת מלאה.

e.tay84
24-04-2015, 03:55:14
היתה לי את הבעייה הנ"ל. ושום כיוון סיכות לא פתר את הבעיה באופן חד משמעי.
מה שעשיתי, טיפול כל מערכת הדלק, החלפת פלאג. ולדעתי מה שפתר את הבעיות זה חיזוק ברגים של הקרבורטור.
תפרק את הקרבורטור מהמנוע ותחזק את הברגים שלו. כולל את הבורג של הכניסת אוויר (מצערת ). ותראה שזה יושב כמו שצריך.. אם לא, תשחרר קצת וחזק שוב כשזה יושב טוב.
ספריי קרבורטור לא יזיק כמובן..

בהצלחה.