צפייה בגרסה מלאה : עזרה! ברגע שחברתי את הסוללה 2 סרווים הגיבו באופן חריג
היום כהרגלי הלכתי להטיס את הטיסן (אחרי שהטסתי אותו אתמול ולא הייתה שום בעיה)...
ברגע שחברתי לטיסן את הסוללה - המאזנת השמאלית עלתה כלפי מעלה למצב המקסימום שלה, והמדף השמאלי ירד למטה (כל זה קרה בזמן שהשלט היה כבוי. בצד הימני של הכנף לא הייתה תנועת מאזנת/מדף).
כמובן שמיד נתקתי את הסוללה, אבל מיד עלה ריח חזק של רכיב אלקטרוני שרוף. לאחר כמה דקות חברתי שוב את הסוללה, והכל עבד תקין (מנוע, מאזנות, מדפים, הגה כיוון והגה גובה).
בסופו של דבר החלטתי לא להמריא, כי דאגתי שאותה בעיה תחזור גם באוויר...
אז אני בא להתייעץ אתכם: מה לעשות? יכל להיות שזאת "סתם" הייתה הפרעת רדיו? אולי המקלט נדפק? כאמור, מה שמוזר לי זה שהכל עובד תקין כרגע.
פרטים טכניים:
מערכת רדיו: kds k7xii
מקלט: kds k-8x
אלקטרוניקה: Multiplex
אתה חייב לחבר סוללה רק לאחר הדלקת השלט
Ronny Cohen
23-04-2015, 07:41:01
היום כהרגלי הלכתי להטיס את הטיסן (אחרי שהטסתי אותו אתמול ולא הייתה שום בעיה)...
ברגע שחברתי לטיסן את הסוללה - המאזנת השמאלית עלתה כלפי מעלה למצב המקסימום שלה, והמדף השמאלי ירד למטה (כל זה קרה בזמן שהשלט היה כבוי. בצד הימני של הכנף לא הייתה תנועת מאזנת/מדף).
כמובן שמיד נתקתי את הסוללה, אבל מיד עלה ריח חזק של רכיב אלקטרוני שרוף. לאחר כמה דקות חברתי שוב את הסוללה, והכל עבד תקין (מנוע, מאזנות, מדפים, הגה כיוון והגה גובה).
בסופו של דבר החלטתי לא להמריא, כי דאגתי שאותה בעיה תחזור גם באוויר...
אז אני בא להתייעץ אתכם: מה לעשות? יכל להיות שזאת "סתם" הייתה הפרעת רדיו? אולי המקלט נדפק? כאמור, מה שמוזר לי זה שהכל עובד תקין כרגע.
פרטים טכניים:
מערכת רדיו: kds k7xii
מקלט: kds k-8x
אלקטרוניקה: Multiplex
Hi Niv
A good and very important rulle is: to always turn on the transmitter first, with the correct plane program
!I personally NEVER connect a battery with the transmitter off.
You can get very unlucky and injure yourself very badly if the motor
!and prop go full speed with no control just like the servos did
It seems like your receiver is working as well as everything ells, the "burnt smell" can be a result of a servo
going to end point with no control, you probably saved it by disconnecting the battery quickly
It would be wise to conduct a "reduced power test" to make sure your system is ok
Ronny
wind556
23-04-2015, 10:17:24
כמו שכתבו לך כולם, אתה חייב להדליק ראשון את השלט
אבל במקביל תדאג שתהיה לך מערכת רדיו טובה, מה שיש לך זו מערכת ירודה ביותר
ווידאתי עכשיו מאיפה מגיע הריח השרוף - מהמקלט. למען האמת הוא אפילו מעט חרוך (הפלסטיק מעט נמס).
אני כמובן אחליף מקלט... השאלה שלי היא איך אני מונע את זה בעתיד?
לגבי השלט, אדע להבא להדליק אותו ראשון.
עודד - בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אקנה שלט.
flatspin
23-04-2015, 14:09:40
שאלת איך למנוע את זה בעתיד - והרי התשובה.
כתבו לך לפני וגם הדגישו - לעולם פתח את המפסק של השלט לפני המפסק של המקלט. ולהיפך בעת סגירה, סגור קודם את מפסק המקלט ורק אחר כך את מפסק השלט.
ובמילים אחרות - שלא יהיה אף פעם מצב של מקלט פועל ושלט סגור.
אני מבין, אבל זה הגיוני שרק בגלל שהשלט היה כבוי נגרם מצב שהמקלט נחרך? אני מודע לכך שפעלתי באופן שגוי (מחוסר ידע), אבל ככה פעלתי כבר במשך שנה וחצי ולא קרה לי מצב כזה...
wind556
23-04-2015, 16:10:24
אני מבין, אבל זה הגיוני שרק בגלל שהשלט היה כבוי נגרם מצב שהמקלט נחרך? אני מודע לכך שפעלתי באופן שגוי (מחוסר ידע), אבל ככה פעלתי כבר במשך שנה וחצי ולא קרה לי מצב כזה...
אין קשר בין הדברים, המקלט יכול להיות מחובר גם בלי שהמשדר פתוח. המקלט נשרף או בגלל קצר כלשהו או בגלל כניסת מתח גבוהה מדי, או בעיקר בגלל איכות ירודה
תגיד תודה שזה לא נשרף באויר
Ronny Cohen
23-04-2015, 18:14:32
אני מבין, אבל זה הגיוני שרק בגלל שהשלט היה כבוי נגרם מצב שהמקלט נחרך? אני מודע לכך שפעלתי באופן שגוי (מחוסר ידע), אבל ככה פעלתי כבר במשך שנה וחצי ולא קרה לי מצב כזה...
Niv
Like Oded points out electronic equipment fails some times, quality costs
.But turning on your transmitter first and last has to do with your own SAFETY
SAFETY is a key word in this hobby
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.