PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ערבוב בנזין וניטרו - להורדת עלויות הדלק



itai_r
17-05-2015, 12:51:05
האם מישהו ניסה:
http://www.rcuniverse.com/forum/gas-engines-142/11421838-running-glow-engines-gas-glowfuel-mix.html

תודה
איתי

flatspin
17-05-2015, 16:49:04
מענין מאד.
יתכן ואנסה זאת בהמשך. יש לי טיסן עם מנוע 200 (33 סמ"ק), 4 פעימות. צריכת הדלק שלו ממש אכזרית. אם אמצא שהדבר עובד, אוכל לחסוך סכומים משמעותיים בהוצאות הדלק.

edgarfov
21-05-2015, 18:31:28
זהו?

TazmanianDevil
21-05-2015, 19:27:45
הבעיה עם הדבר הזה הוא האנרגיה המבוזבזת שמפיק המנוע מכל התהליך שהופכת לחום שמנוע ניטרו לא יכול לעמוד בה.
הם אפילו כותבים שהמנוע מתחמם יתר על המידה ושהסיכה סגורה. מנוע עני.
חלק מתהליך הקירור של מנוע ניטרו הוא בשיטת ההולכה של החום על ידי נוזל הדלק.
ניטרו מאחר וטמפרטורת ההצתה שלו נמוכה מפיק פחות חום מבנזין שטמפרטורת ההצתה שלו גבוהה יותר.
אבל זו תיאוריה ואני יותר בקטע של ניסוי וטעיה אם יש משהו שמוכן להקריב מנוע ניטרו לטובת זה, זה יכול להיות מאוד מעניין.

edgarfov
21-05-2015, 19:31:42
SPIN אמר שינסה.. אז אני מחכה.


א.

itai_r
21-05-2015, 21:25:45
או, אני רואה שהכרישים מתחילים להתעורר (בנתיים שלושה)

Boaz Barnea
21-05-2015, 22:19:03
לנושא הזה יש כבר זקן די ארוך לפי השירשורים בRcu
1 זה עובד
2 עדיפות להצתה cdi
3 הצתות והסבות של Ch עושות בהצלחה את השינוי (לפחות לפי ch)
היתרון הגדול לאחר התקנת קרבורטור וולברו הוא אופן העבודה היציב ותוספת סלד לא נורא משמעותית והעיקר זמן עבודה ארוך באותו גודל מיכל
נכון צריך להחליף אטמי גומי ומיכל מתאים לבנזין
למי זה טוב? למנועי 4 פעימות גדולים בעיקר כאלה שאוהבים דלקי ניטרו יקרים!

armus
27-05-2015, 10:16:54
עירבוב דלק מתנול עם בנזין עובד


https://www.youtube.com/watch?v=ULY-CSuyCvs

ויש גם טיסה


https://www.youtube.com/watch?v=ZP2KzUsZmPk

כפי שאתם רואים מהטיסה ישנם כמה בעיות
צריך לסגור את הסיכה ( להפוך את המנוע יותר עני ) אשר גורם להתחממות המנוע ובסופו קאט

המנוע זה מנוע os 120ax בעל קומפרסיה נמוכה
הפלג os 8 רגיל
הדלק הוא 50 אחוז בנזין 95 אוקטן ודלק מתנול 5 אחוז ניטרו בתוספת של כ 7 עד 10 אחוז שמן קיק
סה"ב אחוז שמן בתערובת כ 12 עד 14 אחוז

בסופו של דבר המטרה היא להגיע לתוצאה הבאה

https://www.youtube.com/watch?v=k2hkGiCYYwY

כנראה שהשלב הבא יהיה לשנות לפלג דגם f ןלעלות את אחוזי השמן

אדוארד

TazmanianDevil
27-05-2015, 14:50:27
התחלת בניסוי וטעיה וזה כבר טוב.
כמה דברים חשובים, מנוע 2 פעימות עם פלאג f רצוי לבדוק אם הבוכנה לא נוגעת בו כי הוא יותר ארוך וכך חודר יותר לתוך התא שריפה.

כמו שכתבת ונכון, עניין סגירת הסיכה הופך את המנוע לעני, מחמם אותו ואז קאט.
שים לב שהמנוע השני בסרטון האחרון הוא יותר קטן וראש המנוע גדול יותר כל שיכולת ההקרנה של החום החוצה יותר יעילה.
מנועי מתנול/ניטרו מקררים את עצמם על ידי נוזל הדלק. מאחר ויחס הערבוב של מטאנול הוא 1/4 החום המולך על ידי הדלק מולך יותר מהר כי הדלק זורם...מתבזבז יותר מהר, עם בנזין דיחס הערבוב שלו הוא 1/10 או יותר התחלופה יותר איטית ולכן הולכת החום יותר איטית ולכן הוא מתחמם.

כיוון ההצתה של מנועי ניטרו מתבצע על ידי הפלאג והסיכות.
לדעתי אתה צריך פלאג קר יותר ולהעלות את אחוז הניטרו ל-10 לפחות עד 30. כן ... שלושים.
תוריד לגמרי את השמן קיק אם יש ושים אך ורק שמן סינטטי לפחות 18 - 22 אחוז.

armus
27-05-2015, 16:04:57
TazmanianDevil עד כמה שהכיוון לך נכון אנו מפספסים את המטרה של פותח הפוסט
דלק עם 30 אחוז ניטרו יקר משמעותית מדלק 5 אחוז ואז החיסכון בטל
(אולי נרוויח זמן טיסה ) בכול הפורומים ממליצים על פלג של מנוע 4 פעימות כי לאחר שהמנוע עובד הפלג מייצר תגובה כימית עם המתנול ולכן הוא נשאר חם
פלג f שומר על חום יותר טוב
תוספת שמן תפחית מיעילות המנוע בנזין מטבעו שמנוני יותר ממתאנול ולכן הסיכוך טוב יותר ודורש פחות שמן
רעיונות לשיפור הקירור יתקבלו בברכה
אדוארד

TazmanianDevil
27-05-2015, 19:01:07
לא תנסה לא תדע.
בינתיים המנוע עושה לך קאטים של מנוע עני שזה בלשון המעטה לא טוב.
אם אתה רוצה לעשות את כל הנל למנוע גדול יחסית לא תהיה לך ברירה אלא לנסות ולטעות.
תיאוריה כולנו יודעים בסופו של דבר.
תלך לפי שלבים. תתחיל מ-10% ניטרו ותראה לאו זה מוביל.

edgarfov
27-05-2015, 20:57:02
הגעאקס שלי מדווחים שאתה אופה את המנוע , גם ככה עם 30 אחייוז ניטרו ביום חם ק ש ה למנוע.. ביחוד אם רוצים ביצועייי קצה
אולי ישרה אופקית חצי מצער מישהו ישאר בחיים.
חילקו יין חינם במסעדה ...


א.

Iglu2232
17-03-2016, 18:26:38
שלום חברים
היום ביצעתי ניסוי ראשוני של הפעלת מנוע או אס 40 עם תערובת של 5 אחוז ניטרו (של טיסן חיפה)ובנזין עם שמן 3W 2%....
עבד מצוין. היה צורך לסגור את הסיכה והניסוי התבצע עם פלאג מהובי קינג מספר 4. המנוע עובד יותר טוב כאשר הבוסטר עדיין מחמם את הפלאג וכשאני מסיר אותו המנוע קצת דועך...אבל אחרי כיוון של הסיכה הראשית זה נפתר... כמובן שיש מקום לערוך עוד ניסויים עם פלאגים שונים כדי למצא את הטוב ביותר.
שבוע הבא אני מתכוון להטי טריינר עם התערובת שיצרתי ונראה מה יהיה.

המטרה האמיתית והמקורית שלי היא להטיס מסוק!!! עם דלק מעורב ניטרו בנזין...

יגאל

itai_r
17-03-2016, 20:15:30
מה היחס בנזין / ניטרו?

flatspin
17-03-2016, 20:34:51
לעניין צמצום סיכות במנוע. המנוע לא עובד יותר עני ! לבנזין יש ערך קלורי יותר גבוה מאשר למתנול. לפיכך בנזין מחייב יחס אויר/דלק שונה (יותר אויר ליח' דלק) לקבלת בעירה מושלמת. זו בדיוק הסיבה שזמן פעולת המנוע יותר ארוך מאשר פעולתו ממיכל מתנול באותו גודל. הסיבה שהמנוע מתחמם יותר היא משום שכל פעימת בעירה משחררת כמות יותר גדולה של אנרגיה מאשר אותו מנוע פועל על מתנול בלבד. המרת אנרגיית החום לאנרגיה מכנית מוגבלת בהתאם למבנה ויכולת המנוע ויתרת האנרגיה משתחררת בצורת חום כלפי חוץ.

Iglu2232
18-03-2016, 07:43:49
איתי שלום
תשובה לשאלתך: היחס בין הניטרו (דלק טיסנים 5%) לבנזין הוא 1:1. ערבבתי 800 סמ"ק של דלק טיסנים עם 800 סמ"ק של בנזין 95 אוקטן עם 2% שמן 3W שכבר היה מוכן כדלק למנועי הבנזין שיש לי...
אמשיך לעבוד על זה שבוע הבא ואדווח לכם על ממצאיי...
יגאל

Iglu2232
21-03-2016, 18:26:09
שלום חברים

היום ערכתי ניסוי של הטסת טיסן טריינר של חבר שלי...אני מצרף סרטון וידאו בו ניתן לראןת שהטיסן טס היטב...למרות שכעבור כמה דקות היה לי קאט והנחתתי אותו בבטחה. מדובר על מנוע ASP 52 עם קומפרסיה יחסית חלשה אשר גם עם דלק ניטרו לעיתים הוא עושה "קאטים"...

Iglu2232
21-03-2016, 18:28:29
אשמח לקבל תגובות על הסרטון...כמו כן אני מתכוון לערוך בקרוב ניסוי עם מסוק...ערבוב של דלק מטוסים ובנזין לצורך הוזלת עלויות הטיסה....

Iglu2232
21-03-2016, 19:04:36
נסיון נוסף להעלאת הסרטון...

Menash
26-03-2016, 11:23:33
שלום לכל חברי הפורום יקרים.
לא בתחום כבר כמה שנים אך מתכנן לחזור בקיץ הקרוב.
בדיוק בימים אלה אני מתעסק בשיפוץ מנוע שהגיע לידיי והוא בנזין מלא בנפח של 10 סמ"ק. כמו שנאמר כאן הערך האנרגטי של בנזין גבוהה מזה של מתנול ואני רואה את זה בכל פעימה שמכה קשות על התלתל כדי לסובב את ציר המנוע.
מנוע שהוסב בצורה חובבנית שזה רק להחליף את סוג הדלק לא ישרוד הרבה עצם היעדרות מיסב בין הגל לתלתל.
גם עם המיסב השרידות שלהם לא כזאת גבוהה.
כך שתזהרו לכם כי הנ"ל דורש בוכנה מחוזקת.
יש את כל העניין של הפלאג שהסליל שלו בא במגע עם מתנול ויוצר תגובה כימית.
עם כבר לערבב הייתי הולך על סולר ולא בנזין. אגב שווה לנסות.

dan20041
07-01-2017, 12:29:51
עבר לא מעט זמן
מישהו התקדם עם הנושא??

armus
19-02-2017, 07:37:46
יש התקדמות
מנוע tt 0.46 עם בנזין 95 ו שמן קיק 15 אחוז מדחף 12X6 פלאג F ומחמם פלאג לשליש ראשון של מצערת
המנוע עובד בצורה סבירה ונוחת יחסית קר
כול הקרדיט לאיתי
https://youtu.be/-Fv26huh5-s

אדוארד

eitanbin
19-02-2017, 13:12:43
שאלה מתבקשת מה קורה עם האטמים/גומיות.
מאמין שכל הצנרת שונתה לצנרת בנזין,כנ"ל מיכל הדלק .

itai_r
19-02-2017, 19:02:28
כן, צינורות דלק הוחלפו לצינורות בנזין.
אטמים במנוע לא הוחלפו

itai_r
19-02-2017, 19:08:51
עוד כמה דברים:
מחטים -
מחט ראשית במצב הרבה יותר עני (כלומר פתוחה חצי סיבוב בלבד). המנוע הרבה יותר רגיש לסגירה ופתיחה, סיבוב של קליק אחד עושה שינוי גדול מאוד.
מחט אויר (סרק), סגרתי חצי סיבוב לעומת מצב עבודה עם ניטרו.

המנוע גם עובד ללא מחמם פלג אבל פחות יציב במיוחד בסרק.

flatspin
19-02-2017, 21:23:38
ברצוני לתקן טעות נפוצה.
סגירת המחט הראשית אין פירושה מנוע עני. נפח האויר הנכנס למנוע דרך מעבר הקרבורטור הוא קבוע. בגלל ערך ההיסק הגבוה של הבנזין, דרושה כמות קטנה יותר ממנו, מאשר מתנול, על מנת לייצר תערובת דלק/אויר אופטימלית לבעירה. בסגירת המחט משיגים את התערובת הנכונה לסוג הדלק המעורב עם בנזין.

itai_r
19-02-2017, 22:12:03
אני מניח שזה גורם לצריכת דלק מופחתת.
20 דק במקום 10דק באויר

flatspin
20-02-2017, 18:48:33
הנחתך נכונה.
פחות דלק משתתף בתהליך הבעירה (יחס דלק/אויר) להשגת אותה תוצאה, לפיכך הכמות במיכל מספיקה לזמן רב יותר.

moshet
21-02-2017, 23:33:35
עושים אחד ועוד עחד עם בעיית המשלוחים של הליפו וקיבלנו חזרה למנועי הבנזין והניטרו?

אוףףף... כנראה שאין ברירה נצטרך שוב לחזור מלוכלך ועם ריח של שמן שרוף הביתה... ;)

neilr
12-03-2017, 14:29:05
מישהו לבסוף ניסה לערבב עם סולר?
האם הגענו בכל הניסויים לתערובת מוכחת ללא מחמם פלאג?

armus
12-03-2017, 14:54:47
מנוע os 120 עם פלג G5 ו 10 אחוז שמן 2 פעימות בנזין 95 עובד טוב מאוד
מניע בקלות (עם סטרטר ) אבל כצפוי ישנה ירידה בתפוקת המנוע סרק יציב ותאוצה יחסית טובה
בביצוע ריחוף לא אובחנה בעיה אבל בזמן היפוך היה קאט מנוע
לא נדרש מחמם פלאג
במנוע TT46 אובחן שיפור ביציבות הסרק עם פלאג G5 לעומת פלאג F
בשורה תחתונה לכול הפיילונים והטריינרים למינהם הסבה לבנזין כדאית למנועים גדולים יחסית
למנועי 46 אני חושב שחבל על המאמץ
לטיסני 3D עדיף לבצע את התרגילים בגובה עד שהאמינות תוכח
ניתן לשפר את הביצועים עיי הורדה של כמות השמן אבל הנעלם הגדול יהיה הבלאי על הטלטל בחיבור לקראנק

אדוארד

flatspin
12-03-2017, 16:27:40
להבנתי אתה מדבר על דלק בנזין ללא מתנול. האם הבנתי נכון?
אם מדובר בכל זאת על ערבוב בנזין ומתנול, נא ציין כמה מכל סוג.

armus
12-03-2017, 17:36:28
אכן כך בנזין ושמן בלבד
אדוארד