PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בניית רחפן מאפס.



Adi.
31-05-2015, 22:47:59
אהלן, אתחיל בשאלה העיקרית כמה קשה לייצר רחפן שיצליח לשאת 3 קילו? האם זה אפשרי ואם כן מה העלויות של כזה רחפן.

בכף אופן אני מאוד רוצה לייצר אותו בעצמי, אני מיועד לעבוד על פרוייקט מסויים ורציתי להשתמש ברחפן לביצוע המשימה.
זו פעם ראשונה שאני מתעסק אם רחפן ובכלל התעסקות במשדר רדיו וכל בקרי הטיסנים למינהם אך ידע בבנייה וכל הסובב יש (הנדסאי מכונות).
יש לי את יכולת הייצור של חלקי הגוף כך שבזאת אני מצליח לצמצם הוצאות.
אשמח לעזרה בבחירת חלקים, הבקר, המנועים וכל הסובב בניית רחפן. חשוב מאוד שיצליח לרחף ולהרים 3 קילו.
הרחפן ברובו צריך לזוז על צירי XYZ כך שאני משער שחרפן בעל 4 מנועים יהיה מתאים.
אשמח להכוונה במיוחד בבחירת המנועים והבקר.

תודה רבה, עדי :)

igalr
01-06-2015, 08:17:20
להרים 3 קילו זה המון , זה אומר שהכלי צריך לשקול בערך 6-7 קילו
כלי במשקל כולל של 10 קילו הוא כלי מאוד גדול בסטנדרטים שלנו (החובבים)

bennybl
01-06-2015, 10:01:43
היי עדי

בניית רחפן המסוגל לשאת 3ק"ג זה אתגר.
רוב הרחפנים בהם אנו משתמשים נושאים בערך 1ק"ג (מעבר למשקל עצמי).
אני לא אומר שזה לא אפשרי - זה אפשרי, אבל לא זול.
יש לך מספר דברים שעליך להביא בחשבון :
1. עוצמת מנועים
2. חוזק הפרופלורים
3. חוזק וגודל השלדה
4. גודל וחוזק סוללה
5. עוצמת בקרים (ESC)
6. משך טיסה.

אנסה להסביר במשפט כל אחד מהם :
1. במידה ואתה מתכנן לשאת 3ק"ג, אתה צריך שהמנועים יהיו מסוגלים לשאת את המשקל בתוספת המשקל העצמי של הרפן (תלוי במשקל השלדה, האלקטרוניקה והסוללה). ולעשות את זה ב-50 אחוז מצערת. לצערי אני לא מהנדס, אז אשאיר לך לעשות את חישוב גודל המנועים הנדרש... רק אכווין אותך לאתרים המתאימים :
https://forum.openrov.com/t/brushless-motor-calculation/613
http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.php?ecalc&lang=en
אגב, אתה יכול (ומומלץ) לעשות שימוש ברחפן בעל 8 מנועים. וכך, עם כל מנוע מייצר לך כ-700גרם דחף (לדוגמה מנוע 28-26 1200KV באמצעות סוללת שלושה תאים) אז תיאורתית זה אמור להספיק לך.

2. המדחף עצמו (להב \ פרופלור) צריך להיות מקרבון ולא מפלסטיק זול, על מנת שידע להתמודד עם העוצמה של המנועים אותם אתה בוחר.

3. על השלדה, ובדגש על הזרועות שלה להיות קשיחה מספיק על מנת שלא להתקפל תחת הלחץ. כמו כן עליה להיות מסוגלת לשאת את המשקל הכולל. -זה לא אתגר גדול, שכן היום מייצרים בבית דברים מדהימים.

4. סוללה ! זה החלק הקשה והיקר ביותר. סוללות בעולם ה-RC נמדדות בשלושה פרמטרים עיקריים: מספר תאים (כמה V למעשה), קיבולת, וקצב פריקה (נקרא C)
סוג הסוללה משפיע ישירות על מהירות המנועים (שכן אלו נמדדים ב-KV שזה RPM*V). ככל שאתה משתמש ביותר מנועים, עליך לקחת סוללה בעלת C גבוהה יותר.

5. ESC הוא הבקר השולט במונע. אתה צריך להתאים ESC לסוג המנוע ולסוללה.

6. משך הטיסה הוא ביחס ישיר לקיבולת הסוללה. קח בחשבון שאסור להשתמש במלוא הקיבולת של הסוללה, ותמיד יש להשאיר בה 20%. (ככה זה עובד עם סוללות lipo)
אגב, אתה יכול לחבר שתי סוללות במקביל - זה מוסיף לך קיבולת, אבל מעלה משקל משמעותית.

באשר לבקר טיסה עצמו ולסוג המשדר\מקלט - זו שיחה אחרת (פשוטה יותר). אתה צריך לקחת בחשבון מה הדרישות שלך מהרחפן ומה המרחק בו תרצה לטוס.

שלא תבין לא נכון, אני לא רוצה לבאס אותך - הפוך ! אני רוצה לתת לך מקסימות מידע בשביל שתדע לקראת איזה אתגר אתה הולך.
אני בטוח שחברי הפורום ישמחו לסייע לך בתהליך הבניה.


בני

nadavy
01-06-2015, 10:44:38
כמובן גם צריך פרופלורים גדולים (ושלדה בהתאם).
בהחלט מומלץ סטאפ של יותר מ4 מנועים, לדוגמא אוקטוקופטר (8 מנועים בנפרד), או X8
- 8 מנועים בזוגות הפוכים. אפשר גם עם 4 מנועים או 6 - תלוי במנועים.

זה לא בלתי אפשרי, וכמו שאמרו כן קודם, החלקים צריכים להתאים לעבודה.
בלי לבאס אותך שוב, השלדה היא החלק היותר זול בכל העניין..

לרוב במשקלים גבוהים, ככל שאני מכיר, מקובל להשתמש בסוללות 6 תאים, ולכן המנועים יהיו בעלי KV נמוך (340-400), עם פרופלורים ארוכים (>12")
לדוגמא השלדה הזאת:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__69286__Quanum_Spider_700_Professional_Multi_Roto r_Frame.html
(יש המון דוגמאות)
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__66401__DYS_D800_X4_Professional_Multi_Rotor_Pack age_For_Aerial_Photography_And_Heavy_Lift_PNF_.htm l
(זה רחפן מוכן למשקלים כבדים)
אלה רק דוגמאות מהוביקינג, לא בהכרח האופציה העדיפה, וממש לא היחידה.

בקר טיסה, משדר ומקלט (ומטען) כמו שנאמר כאן זה עולם שלם (ולדעתי זה החלק היקר)