MYHOBBY
23-04-2009, 22:55:45
כתבה זאת מופנת בעיקר לאלה אשר מעונינים להכנס לתחביב אבל לא ממש יודעים איפה להתחיל,
בכתבה זאת אני מבטיח שתקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.
ככה:קודם כל השאלה הראשונה ששואלים אותי היא"מה יותר קל,מסוק או טיסן??"
לשאלה זאת יש תשובה פשוטה מאוד.אף אחד מהם לא דומה לשני חוץ מעצם העובדה שמדובר בשני כלי טיס החולקים תחביב דומה.
בכדי לדעת להטיס טיסן לבד ללא כל עזרה או מדריך צמוד יש לדעת להמריא,לטוס ולהנחית את הטיסן.
למרות שהשלבים הללו מתחברים הם נלמדים באופן נפרד אחד מהשני ומבלי לדעת לעשות כל אחד מן השלבים הללו אי אפשר "להטיס לבד".
לעומת זאת בתחום המסוקים מספיק לדעת"לרחף"עם המסוק בגובה של מטר-שנים בכדי להטיס "לבד" מהרגע שהמטיס החדש יודע לרחף לבד הוא יכול להתקדם מהנקודה הזאת בלי עזרה צמודה או הדרכה.
לדעת לבצע את שלושת השלבים בטיסן לוקח בערך אותו פרק זמן כמו ללמוד לרחף עם מסוק.
יש לציין שלמטיס המתחיל לא צריכה להיות שום השפעה בבחירת כלי הטייס הראשון שלו לפי קושי הטסתו ועליו לבחור בין מסוק לטיסן לפי ראות עיניו.
מעבר להטסת המסוק או הטיסן יש לזכור שמסוק דורש תחזוקה רבה יותר ולאחר יום הטסה יהיה חייב המטיס לדעת להמשיך ולתחזק את הכלי בבית כגון ניקיון,מעבר על הברגים ומעבר כללי על כלי הטייס.
עכשיו אחרי שהבנו שמסוק או טיסן בעצם שווים ברמתם כלפי מתחיל ננסה לחשוב מה אנחנו רוצים?חשמלי או דלק?
לי אישית אהבה גדולה למנועי הדלק אשר פועלים על ניטרו ( http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=6613)ולא על בנזין כפי שנוטים לחשוב הרבה אנשים.
יתרונות מנוע הדלק לעומת מנועים אשר פועלים באנרגיה חשמלית הם:כוח וזמן הפעלה.
כוח:למנוע דלק במחיר מסויים לעומת מנוע חשמלי באותו מחיר יהיה כמעט תמיד כוח רב יותר.
לצורך העניין מנוע בגודל 0.46 אשר עולה בממוצע 650 ש'ח יכול להטיס טיסן המיועד למתחילים אשר מוטת הכנף שלו תהיה בממוצע 1.60מטר.
מנוע חשמלי בסכום הזה כמובן חייב לכלול בקר מהירות וסוללה ולכן הטיסן שהוא ישמש יהיה קטן בערך ב30%.
בקיצור מנוע דלק בסכום מסויים של כסף יתן יותר כוח לעומת מנוע חשמלי באותו סכום הכסף.
בכתבה זאת אני מבטיח שתקבלו את כל המידע הנחוץ לכם.
ככה:קודם כל השאלה הראשונה ששואלים אותי היא"מה יותר קל,מסוק או טיסן??"
לשאלה זאת יש תשובה פשוטה מאוד.אף אחד מהם לא דומה לשני חוץ מעצם העובדה שמדובר בשני כלי טיס החולקים תחביב דומה.
בכדי לדעת להטיס טיסן לבד ללא כל עזרה או מדריך צמוד יש לדעת להמריא,לטוס ולהנחית את הטיסן.
למרות שהשלבים הללו מתחברים הם נלמדים באופן נפרד אחד מהשני ומבלי לדעת לעשות כל אחד מן השלבים הללו אי אפשר "להטיס לבד".
לעומת זאת בתחום המסוקים מספיק לדעת"לרחף"עם המסוק בגובה של מטר-שנים בכדי להטיס "לבד" מהרגע שהמטיס החדש יודע לרחף לבד הוא יכול להתקדם מהנקודה הזאת בלי עזרה צמודה או הדרכה.
לדעת לבצע את שלושת השלבים בטיסן לוקח בערך אותו פרק זמן כמו ללמוד לרחף עם מסוק.
יש לציין שלמטיס המתחיל לא צריכה להיות שום השפעה בבחירת כלי הטייס הראשון שלו לפי קושי הטסתו ועליו לבחור בין מסוק לטיסן לפי ראות עיניו.
מעבר להטסת המסוק או הטיסן יש לזכור שמסוק דורש תחזוקה רבה יותר ולאחר יום הטסה יהיה חייב המטיס לדעת להמשיך ולתחזק את הכלי בבית כגון ניקיון,מעבר על הברגים ומעבר כללי על כלי הטייס.
עכשיו אחרי שהבנו שמסוק או טיסן בעצם שווים ברמתם כלפי מתחיל ננסה לחשוב מה אנחנו רוצים?חשמלי או דלק?
לי אישית אהבה גדולה למנועי הדלק אשר פועלים על ניטרו ( http://efly.co.il/forums/showthread.php?t=6613)ולא על בנזין כפי שנוטים לחשוב הרבה אנשים.
יתרונות מנוע הדלק לעומת מנועים אשר פועלים באנרגיה חשמלית הם:כוח וזמן הפעלה.
כוח:למנוע דלק במחיר מסויים לעומת מנוע חשמלי באותו מחיר יהיה כמעט תמיד כוח רב יותר.
לצורך העניין מנוע בגודל 0.46 אשר עולה בממוצע 650 ש'ח יכול להטיס טיסן המיועד למתחילים אשר מוטת הכנף שלו תהיה בממוצע 1.60מטר.
מנוע חשמלי בסכום הזה כמובן חייב לכלול בקר מהירות וסוללה ולכן הטיסן שהוא ישמש יהיה קטן בערך ב30%.
בקיצור מנוע דלק בסכום מסויים של כסף יתן יותר כוח לעומת מנוע חשמלי באותו סכום הכסף.