PDA

צפייה בגרסה מלאה : התעללות באיזיסטאר שלי .



motiganot
24-04-2009, 00:36:44
טוב הערב החלטתי לשים סוף לעניין הצפיפות באיזיסטאר .
מזמן חשבתי על להוציא את הסוללות אל מתחת לכנפיים
אבל כאשר ראיתי את הטיסן של דרור הבנתי שיש פתרון
(חלקי) גם לעניין של הגרר ולהבטחת הסוללה אז היום
זה יצאה לפועל .
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8811&stc=1&d=1240526027

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8813&stc=1&d=1240526027

TREXPRO
24-04-2009, 00:57:59
סליחה מראש אבל..נראה צ'וקו

motiganot
24-04-2009, 01:13:34
סליחה מראש אבל..נראה צ'וקו

בעניין פלטפורמת FPV המראה הוא בעדיפות נמוכה .
העניין זה הפונקצוינליות של הטיסן .בלי לפרק כל פעם את הפוד
בלי לשחק כל פעם בחיווט מחדש.

drgabbay
24-04-2009, 05:04:25
עד לאיזה מרחק ממך הרשתה לעצמך להטיס אותו ?
לא כבד מידי לאיזי סטאר ?
תראה גם את ציוד הקרקע

topgun13
24-04-2009, 07:42:00
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8818&d=1240551331

מוטי אני הלכתי צעד אחד רחוק יותר ועברתי את המצלמה לחזית.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8819&stc=1&d=1240551518

MickeyM
24-04-2009, 08:52:11
אין יותר ערבי מזה מוטי....... כבוד למגזר!

giluriel
24-04-2009, 09:12:59
הולך טוב דווקא עם המשטח שמתחתיו ...

וריאציה חדשה ל- אייווקס :-))
רק להפוך ולהטיס :)
http://www.airforce-technology.com/projects/e3awacs/e3awacs5.html

topgun13
24-04-2009, 09:34:19
הולך טוב דווקא עם המשטח שמתחתיו ...

וריאציה חדשה ל- אייווקס :-))
רק להפוך ולהטיס :)
http://www.airforce-technology.com/projects/e3awacs/e3awacs5.html

עלייתה אלי, גילתה את הסוד שלי :eek::eek::eek::eek::eek:

motiganot
24-04-2009, 10:18:47
אין יותר ערבי מזה מוטי....... כבוד למגזר!

ערבי אנגלי מצידי שיהיה גרוזני העיקר שיש לי עכשו ים של מקום בפוד
ואני לא בלחץ של כל פעם לשבור או לקרוע איזה חוט.

עכשו נשאר רק לראות איך זה טס עם המרכז כובד החדש.

SPL
24-04-2009, 10:39:27
מוטי תתחדש.

תגיד המשדר שלך לא הפוך? הצלעות קירור לא אמורות לבוא מקדימה?

motiganot
24-04-2009, 10:53:49
מוטי תתחדש.

תגיד המשדר שלך לא הפוך? הצלעות קירור לא אמורות לבוא מקדימה?

עמית לא יותר הגיוני שהצלעות קירור יעזרו לפנות חום מהמקום שפחות מאוורר ?
בצד שאין צלעות קירור יש פתחים קטנים שמאפשרים כניסה של אוויר .

giluriel
24-04-2009, 11:37:51
עמית לא יותר הגיוני שהצלעות קירור יעזרו לפנות חום מהמקום שפחות מאוורר ?
בצד שאין צלעות קירור יש פתחים קטנים שמאפשרים כניסה של אוויר .

מוטי, מנסיוני (במחשבים דווקא) צלעות הקירור מאפשרות פיזור טוב יותר של החום - כשישנה זרימת אוויר עליהן.

במעט מאוד מערכות שמו צלעות מספיק גדולות כדי שהן יעבדו ללא מאוורר (שהרי המערכת אינה טסה ברוח .. ***), אבל דובר על יחס גדול הרבה יותר של צלעות מול האובייקט..

אני, כמו עמית, הייתי מסובב.
ד"א, אפשר למדוד אחרי שתי טיסות עם מדי החוס שיש לנו למנועי ניטרו ולקבל תשובה מוחלטת :-)
אשמח לעזור אם תרצה

motiganot
24-04-2009, 11:55:43
מוטי, מנסיוני (במחשבים דווקא) צלעות הקירור מאפשרות פיזור טוב יותר של החום - כשישנה זרימת אוויר עליהן.

במעט מאוד מערכות שמו צלעות מספיק גדולות כדי שהן יעבדו ללא מאוורר (שהרי המערכת אינה טסה ברוח .. ***), אבל דובר על יחס גדול הרבה יותר של צלעות מול האובייקט..

אני, כמו עמית, הייתי מסובב.
ד"א, אפשר למדוד אחרי שתי טיסות עם מדי החוס שיש לנו למנועי ניטרו ולקבל תשובה מוחלטת :-)
אשמח לעזור אם תרצה

giluriel שאלה !

יש לך 2 צדדים שאתה רוצה שיקבלו קירור טוב צד אחד שיש עלו צלעות קירור וצד אחד שאין
עלו צלעות אבל יש פתחים לכניסה של אוויר .

עכשו אם תשים את הצד של הצלעות לכוון הרוח אז תקבל אוורר של הצלעות בצד אחד
אבל הצד השני לא יקורר כמעט בכלל (אין צלעות ואין זרימה עלו) .

לכן מבחנתי הצד שאין לו צלעות דווקה יפנה לכוון הרוח והצד שיש בו צלעות יקורר
על ידי האלמנט קירור עצמו .

דרך הגב אני מטיס כך כבר מס' לא קטן של טיסות ובבדיקות שעשיתי מיד לאחר טיסה
המשדר היה פשוט קר .

giluriel
24-04-2009, 12:38:36
בשורה התחתונה מוטי, כמי שלומד כאן המון מהפוסטים שלך, לא ארשה לעצמי לחלוק עלייך.
על אחת כמה וכמה אם אתה אומר שהמשדר יצוא קר בסוף הטיסה.

טכנית זה עדיין לא עושה לי הרבה שכל אבל .. לא מתווכחים עם מה שעובד .. .. ***ח

b1yossi
24-04-2009, 12:46:42
יכול להיות שאצלך זה עובד, אבל בכל מכשיר שבו צלעות קירור, תמיד הן יפנו לכיוון שממנו הסע האויר טוב יותר.

קח בחשבון, שרכיבי ההספק שבמשדר מודבקים לגב של צלעות הקירור, והרעיון שהחום שנפלט מהרכיבים עובר לגוף הקירור (צלעות) ומשם מפונה אם ע"י הסעה טיבעית ואם ע"י הסעה מאולצת (הרוח בזמן הטיסה).

igalr
24-04-2009, 12:50:28
בד"כ אין צורך לקרר את כל הקופסה
מה שצריך לקרר זה רק את רכיבי ההספק ואליהם חיברו צלעות.

s.mario
24-04-2009, 13:31:36
אין יותר ערבי מזה מוטי....... כבוד למגזר!
אל תגיד ערבי...אמור מאותגר חיצונית:o

SPL
24-04-2009, 13:34:03
מוטי במקרה שלך הצלעות קירור, או חלק מהם חשופות לאויר ככה שאין בעייה אבל בפוד אצלו אם הייתי שם אותם כמה שאתה שמת הם לא היו חשופות לאויר ובגלל זה שמתי אותם מקדימה.

בכל מקרה זה זניח בכל המקרים יש מספיק זרימת אויר כדי לקרר אותם בכל מצב.. גם אצלו אחרי טיסה המשדר קפוא לגמריי.

motiganot
24-04-2009, 16:32:38
חברה יש הרבה הגיון במה שאתם אומרים, אבל אני מנסה לתפוס 2 ציפרים באבן אחת.
:):)
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8840&stc=1&d=1240583294

שימו לב שהצלעות ממש באוויר ולמעשה אם מוצמדות לעוד גוף קירור
שפרקתי מלוח אם של מחשב. כך שגם מסביב לצלעות קירור יש זרמיה די טובה
של אוויר.

motiganot
24-04-2009, 16:39:49
OK אז היום בצהרים עשיתי טסט לטיסן עם הסוללות מתחת לכנף.
למרות שחששתי מחסור איזון של הטיסן בגלל השינוי הדרסטי
במרכז הכובד הופתעתי שכל מה שהיה צריך זה כמה קליקים
בקיזוז הגה גובה וזהו.

giluriel
24-04-2009, 16:44:13
OK אז היום בצהרים עשיתי טסט לטיסן עם הסוללות מתחת לכנף.
למרות שחששתי מחסור איזון של הטיסן בגלל השינוי הדרסטי
במרכז הכובד הופתעתי שכל מה שהיה צריך זה כמה קליקים
בקיזוז הגה גובה וזהו.

איזה סוללות ? וכמה זמן טיסה יוצא לך ?

Guyazulay@
24-04-2009, 16:57:04
אני לא יודע מה התוצאה של הנוסחה של קומבינה +קומבינה כפול שתי קומבינות פחות חצי קומבינה , מה עם מה שהתחלת לבנות עם הכנפיים של איזיגליידר?
מוטי קטן עליך תבנה משהו שאתה רוצה שיתאים לכל הדברים שלך.

MDreamer
24-04-2009, 18:58:59
מוטי, סחטיין עליך.
יצא מכוער ופונקציונאלי... כמו כל הדברים הטובים ב FPV
(דרור, שיחקת אתה עם המדבקות והלוגו!!!)

נ.ב.
אני לא רוצה לבאס אותך עם חומרים מרוכבים (על מי אני עובד.. אני נהנה מזה כל פעם מחדש:D) אבל גם אני עבדתי עם כמה דברים ביומיים האחרונים שקשורים למה שאתה עשית עם המשדר בנושא הקירור, הפואנטה הייתה להרחיק אותו מכל הרכיבים כי הוא "הרעיש" עם כמה שפחות גרר-האופטימלי הוא להכניס אותו לתוך הכנף אבל את זה אי אפשר, הפתרון דומה לשלך.. הביצוע קצת אחרת:D:D:D
לוקחים מצקת:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8844&stc=1&d=1240592247
אחד כזה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8845&stc=1&d=1240592247
מוקססים, צובעים ומניחים פיבר עם אפוקסי ומקבלים אחד כזה..
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8846&stc=1&d=1240592247
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8847&stc=1&d=1240592247
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8849&stc=1&d=1240592247
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=8850&stc=1&d=1240592247
כמובן שהקיבוע יהיה יותר מקצועי מבפנים והכבל יעבור בתוך הכנף דרך תעלת הסרויים. פשוט לא התאפקתי אחרי השרשור הזה..

נ.נ.ב.
אני צריך גוף של איזיסטאר לטובת המדע. למעשה אני צריך רק את החלק הקדמי ללא הבום כל שאם יש אחד מרוסק זה גם בסדר.. כל חברי פורום ה FPV יהנו מהתוצאה.

motiganot
24-04-2009, 19:24:34
אמרתי כבר שצריך לבדוק אותך בתור תופעת טבע חריגה לא ? :D

אתה מבין אנחנו מתקשקשים לנו פה עם הקלקר ומחרטשים כל מני פתרונות
ואז אתה מגיע עם הנצנצן הזה שלך שנראה כאילו יצא כרגע מאיזה מפעל
ליצור כטב"מים ...
מה יהיה מעיין ?
ובכלל התמונה של הפורטרט העצמי הזה שלך , צריך לשלוח את זה לאירן עם
אזהרה ברורה שאנחנו יודעים איך לגרום לאנשים להיראות כך !
ואם אם לא ירגיעו מחר בבוקר כולם יקומו ככה .
(במקרה של אחמידניג'אד זה יכל להיות שיפור)

b1yossi
24-04-2009, 19:35:41
עבודה יפה מעיין, אבל אם לא היית מתעקש שהזאגי יהיה ללא פוד כמו שצריך, לא היית צריך את כל העלוקות האלו על הכנף.

ZvikaF
24-04-2009, 20:25:00
זה המדור של המחלקה הסגורה ???
דרור - אהבתי את המדבקות ( כולל אלף..) יש נוספות ?

Guyazulay@
24-04-2009, 23:19:56
נ.נ.ב.
אני צריך גוף של איזיסטאר לטובת המדע. למעשה אני צריך רק את החלק הקדמי ללא הבום כל שאם יש אחד מרוסק זה גם בסדר.. כל חברי פורום ה FPV יהנו מהתוצאה.



בוא קח..
תביא איתך את הבקר:)

MDreamer
25-04-2009, 01:37:01
אמרתי כבר שצריך לבדוק אותך בתור תופעת טבע חריגה לא ? :D

אתה מבין אנחנו מתקשקשים לנו פה עם הקלקר ומחרטשים כל מני פתרונות
ואז אתה מגיע עם הנצנצן הזה שלך שנראה כאילו יצא כרגע מאיזה מפעל
ליצור כטב"מים ...
מה יהיה מעיין ?
ובכלל התמונה של הפורטרט העצמי הזה שלך , צריך לשלוח את זה לאירן עם
אזהרה ברורה שאנחנו יודעים איך לגרום לאנשים להיראות כך !
ואם אם לא ירגיעו מחר בבוקר כולם יקומו ככה .
(במקרה של אחמידניג'אד זה יכל להיות שיפור)
לא מפעל כטב"מים ולא נעליים רק מצקת מרק פשוטה..
הפורטרט העצמי ההי ברגע של חולשה.. חשבתי להחליף חתימה..
ד"ש לאחמי.


עבודה יפה מעיין, אבל אם לא היית מתעקש שהזאגי יהיה ללא פוד כמו שצריך, לא היית צריך את כל העלוקות האלו על הכנף.

איך בדיוק? להכניס את כל המרכיבים לתוך בכנף עצמה?



נ.נ.ב.
אני צריך גוף של איזיסטאר לטובת המדע. למעשה אני צריך רק את החלק הקדמי ללא הבום כל שאם יש אחד מרוסק זה גם בסדר.. כל חברי פורום ה FPV יהנו מהתוצאה.



בוא קח..
תביא איתך את הבקר:)
גיא,
איני מכיר אותך אישית ולא נוח לי לקחת גוף כזה ממך. אוותר על ההצעה. אגב מישהו אתמול בערב לקח את הבקר.

Guyazulay@
25-04-2009, 09:36:23
מצוין

b1yossi
25-04-2009, 09:57:32
נ.נ.ב.
אני צריך גוף של איזיסטאר לטובת המדע. למעשה אני צריך רק את החלק הקדמי ללא הבום כל שאם יש אחד מרוסק זה גם בסדר.. כל חברי פורום ה FPV יהנו מהתוצאה.

יש לי חרטום מרוסק של האיזי הקודם שלי, אם אתה רוצה להשקיע בהדבקות שיוף ליטוש, מילוי שפכטל ועוד פעם שיוף ועוד פעם שפכטל וכ"ו (על מה אני מדבר זה מה שאתה עושה כל הזמן....:))
אתה יכול לקבל אותו אם אתה רוצה.



איך בדיוק? להכניס את כל המרכיבים לתוך בכנף עצמה?
.

התכוונתי שתעשה מה שרצית לעשות מהתחלה - פוד מכובד, ולא את חומת ברלין שהדבקת שם.

MDreamer
25-04-2009, 12:40:01
הרחקת המשדר צרכיה להתבצע בכל מקרה. שאר הדברים נמצאים בפוד המרכזי. עוד מעט יהיה לו גם fairing

kfirlan
01-05-2009, 21:44:11
מוטי הטיסן טס ניפלא.
כל הכבוד

Boogle
01-05-2009, 22:25:14
סתם שאלת תם למעיין,
למה האנטנה צריכה להתנגד לזרימה? מדוע לא לשימה מזדקרת לפנים כמו צינור פיטו? ובהמשך לכך למה לא להתקין את כל הגשעפט בחזית עם האנטנה מצביעה קדימה?
בכל מקרה אם אתה רוצה להיות אוירודינמי ועדיין לזקר את האנטנה כפי שהיא בתמונה, האנטנה היא הגוף ה"מעצבן" את הזרימה ופחות המארז האלקטרוני, עשה לה גם חיפוי בפרופיל כנף סימטרי (למשל מקלקר חתוך בCNC). (אם אתה צריך DXF תתקשר ותן לי מידות)....

MDreamer
01-05-2009, 23:09:49
סתם שאלת תם למעיין,
למה האנטנה צריכה להתנגד לזרימה? מדוע לא לשימה מזדקרת לפנים כמו צינור פיטו? ובהמשך לכך למה לא להתקין את כל הגשעפט בחזית עם האנטנה מצביעה קדימה?
בכל מקרה אם אתה רוצה להיות אוירודינמי ועדיין לזקר את האנטנה כפי שהיא בתמונה, האנטנה היא הגוף ה"מעצבן" את הזרימה ופחות המארז האלקטרוני, עשה לה גם חיפוי בפרופיל כנף סימטרי (למשל מקלקר חתוך בCNC). (אם אתה צריך DXF תתקשר ותן לי מידות)....
השידור המיטבי של האנטנה הוא כשהיא מצביעה לקרקע או למעלה. עדיף לקרקע אך יש בעיה בנחיתות. כשמטים אותה האות יורד בסדרי גודל.
סנפיר יהיה אחרי ה fairing שיהיה בתקווה השבוע.

master_bebe
02-05-2009, 00:33:37
לכל אנטנה יש מפה אופקית ואנכית של ההגבר שלה.
לדוגמא:

עבור אנטנה אומני רגילה (WHIP בשפת העם) נקבל :

http://www.caworldwifi.com/image.php?id=5&type=D

ב HORIZONTAL, (כלומר מבט על) יש כיסוי יפה של 360 מעלות מסביב.

אך אם נסתכל מהצד, הטבעת הזאת יחסית צרה, וב 90 מעלות מעלה ומטה ממנה נקבל הגבר אפסי.
כמובן שהמפה משתנה מאנטנה לאנטנה, הזווית פתיחה, ההגבר בכל נקודה. כמו כן זה ממש לא חייב להיות סימטרי למעלה ולמטה. ישנן אנטנות עם פתיחה רחבה יותר לאחד הכיוונים, וזה הצד שעדיף שיהיה מופנה לקרקע, כמו שדרימר אמר.

הצורה הזאת יוצרת בייגל הניצב לאנטנה. אם נמקם את האנטנה כמו צינור פיטו אז לא יהיה כיסוי טוב יחסית לעמדת השידור, בגלל זה האנטנה צריכה להיות ניצבת....
אפשר לתת לה מעטה אווירודינמי בצורה של טיפה אם מפריע לכם הגרר...

בכל מקרה, חשוב ומומלץ למקם את האנטנה של המקלט מחוץ ל"בייגל". זאת אומרת שלשלוח את המשדר לקצה הכנף לא ממש עוזר.... הוא נישאר בתחום החזק של האנטנה.
צריך לשנות את הגובה או לשחרר את האנטנה שתהיה תלוי מתחת לטיסן.....
וזה מנסיון מר של טיסנים שאיבדו רדיו במרחק סביר.... (אין כמו לראות מהקוקפיט טיסת קמיקאזי היישר לריצפה.....)

אנטנת PATCH מרובעת נותנת מפה כזאת:
http://www.caworldwifi.com/image.php?id=6&type=D

MDreamer
03-05-2009, 09:39:09
גיא הבעיה היא לא "רעש" למקלט RC אלא רעש שיוצר המשדר לסרווים. הרחקתו שמה קץ לתופעת הרעשים - קל ויעיל יותר מסיכוך (למרות שלא בא במקומו אלא בנוסף)
רעשים ששונים מתדר השידור קטנים בצורה משמועתית ככל שמרחיקים את המשדר מהגורם שסובל מהרעש.