PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מיקסום זמן טיסה



amir.frenkel
01-08-2015, 14:54:08
בניתי קיט F450 המפרט המלא כאן: http://www.marionvillemodels.com/products/dji-e300-f450-flamewheel-w-naza-light-gps-package?variant=914267103


1x Frame set.
4x 20 Amp E305 Speed controllers.
4x E305 2212 920kva Motors
6x E305 9" Self tightening props (cw/ccw)
DJI Naza Light V1.1


יש לי סוללה 5200 3S.
מה מומלץ למקסם זמן טיסה? להגדיל את קיבולת הסוללה? עד כמה? ראיתי שיש סוללות של 16000 האם זה רלוונטי?
איך מספר התאים משפיע על זמן הטיסה?
מה כדאי להגדיר בתוכנה לגבי התראת מתח ראשונה והתראה שניה?

אשמח לכל עזרה.

razel
02-08-2015, 00:30:25
הי,
אני מטיס f450 של dji עם כל הרכיבים שמגיעים איתו בקיט, מה שנקרא ׳stock' בלי שינויים רבים.
הרבה זמן גם חיפשתי תשובה למשך זמן טיסה ארוך יותר, ובסוף התשובה הגיעה אליי בטעות..

בתוכנת הניהול של naza יש לשונית שעוסקת בסוללה והגנה מפני ריסוק בשל הגעה למתך נמוך בסוללה, יש שם שתי דרגות הגנה.
בקיצור כל החפירות שלי בפורומים בחו״ל הגעתי למסקנה שאני כמו רבים משתמש בערכים שמסופקים ע״י היצרן והם מאוד שמרניים משמע מנחיתים אותך עם עוד הרבה כוח בסוללה.
אז כמו שאמרתי לאחר העמקה בנושא הגדרתי שוב את המדרגות הגנה כך:
דרגה ראשונה )נותן רק חיווי של לד אדום מהבהב ( - הגדרתי על 4.2 וולט לתא
דרגה שניה (מנחית את הרחפן) הגדרתי על 3.65 וולט.

תכפיל את הוולט לתא כפול מספר התאים איתו אתה מטיס ותקבל את הערך לכל דרגה.

אני אישית עובד היום עם סוללה 4 תאים ופרופ 10 של הקיט - והגעתי לזמן יפה מאוד לדעתי של 15 דקות לסוללה של 5000 מילאמפר 4 תאים, כולל גימבל וגופרו.

אם אתה רוצה להעמיק תחפש בפורומים עוד מידע על זה תחת הערך naza volt protection level.

כמובן אני אומר שכל דבר שתחליט לעשות על אחריותך, אבל אל תמהר לרכוש סוללות. זאת בתמצות השובה לשאלה שאני חיפשתי הרבה זמן תשובה עבורה.

בהצלחה!

amir.frenkel
02-08-2015, 11:07:54
האם יש הבדל בזמן טיסה בין 3 ל 4 תאים בסוללה?
תאוריטית או לא, אם אני שם סוללה עם קיבולת כפולה אבל שגם שוקלת כפול, איך זה משפיע על הטיסה?

bennybl
02-08-2015, 12:19:32
זו שאלה מורכבת שרבים מחפשים לה מענה, ואין תשובה אחת ברורה.
הגדלת קיבולת הסוללה היא צעד אחד אפשרי.
כפי שכתבת הגדלת הקיבולת מגדילה גם את המשקבל מה שמפחית את משך הטיסה.
איפה עובר האמצע ? לא ברור...
תנסה לעשות לעצמך חישוב של קיבולת\משקל.
אתה יכול לנסות להמריא עם שתי סוללות במקביל (מקביל לא תורי !), ותראה כמה זמן תקבל.

ככלל, צריך לחזור לשולחן השרטוטים ולראות את סוג המנועים, פרופים, יחס משקל \ דחף ועוד...

השאלה האמיתית היא מה הצורך שלך ? למה אתה צריך יותר מ-10 דקות בכל פעם ?

amir.frenkel
02-08-2015, 14:06:19
צורך ... ?
למה בכלל אני צ ר י ך רחפן? התשובה אני לא.
למה בכלל אנשים קונים מרצדס ולא מסתפקים במזדה?
זה לא נובע מצורך. זה נובע אולי מפינוק, אולי סתם כי בא לי אולי כי אני יכול.
אני מעדיף שתהיה לי סוללה אחת מרכזית שתיתן לי זמן מקסימלי ובהמשך, גם זמן צילום.
אם צריך להנחית את הרחפן כל 10 דקות, הטווח הטסה מוגבל (מעבר לשידור/קליטה) וגם יש בעיה אם אתה רוצה סרטון ארוך יותר רצוף.
הבנתי שבפנטום מקובל 30-40 דקות. איך ?

guyst
03-08-2015, 01:11:20
לא הבנתי למה אתה תוקף אדם שרוצה לעזור לך?
כמו שבני אמר, זה ניסוי ותהייה.
ההבדל בין 3 ל-4 תאים זה יותר כוח, פרופים יותר קטנים, ובדר"כ בגלל שהמנועים מתאמצים פחות, צריכת הזרם נמוכה יותר ב-4 תאים, אבל הסוללה כבדה יותר.
משקל הכלי, איכות המנועים, איכות הסוללה (חדשה לומת ישנה) איכות וגודל הפרופ ומשקל הסוללה, הם אלה שיקבעו את זמן הטיסה.
הפנטום הוא כלי "סגור" מוכן לטיסה. ישבו מהנדסים , ניסו וניסו, והתליחו להגיע לזמן טיסה מקסימלי עבור הכלי (לפי מיטב ידיעתי זה סביב ה-20-25 דקות)
ואם יש לך כסף למרצדס, תתפנק לך בפנטום 3... :)

amir.frenkel
03-08-2015, 08:42:51
רק להבהרה, אם פגעתי במישהו אני מתנצל.
ניסיתי להסביר שאין רציונל בדרישה ולא צריך לחפש הגיון.
זה לא צורך כמו כל תחביב אחר וכמו כל מוצר שהוא יותר מהסטנדרט הבסיסי.
לפעמים אנחנו רוצים משהו שאין מאחוריו שום דבר. זה לא עוצר אותנו.

גיא,
תודה.
לגבי התאוריה על המהנדסים של DJI, איפה ב F450 מתבטעת "חוכמת ההמונים" ?
מאות ואלפי אנשים (בטח שיותר) הרכיבו את הקיט וניסו שילובים שונים, למה אין "נוסחא" לבנות את הכלי האולטימטיבי?

bennybl
03-08-2015, 09:52:53
אז כמו שגיא ציין, אני לא בא לבקר, באמת רציתי להבין האם הצורך שלך הוא מקצועי (משתמש בזה ככלי עבודה לצילום) או צורך של תחביב.. כי זה משנה המון את השיקולים.

נושא זמן טיסה מזכיר אופנועים, שבהם מודדים יחס כוח סוס למשקל.
תיכנס באינטרנט לטבלאות המציגות את ביצועי המנועים שיש לך... יש שם תמיד יחס של גודל פרופ, Amper ומתח (צירפתי לך טבלה אחת שמצאתי). תסתכל איפה אתה מקבל את היחס יעילות הגבוה ביותר (או את הדחף החזק ביותר ביחס ל-A).

או... בלי הרבה מתמטיקה תנסה לעלות עם פרופ גדול יותר או פרופ קטן יותר ולמדוד זמן ריחוף במקום.
עוד דבר שיכול להשפיע על זמן טיסה הוא ה-CG. אומנם זה לא רגיש כמו בטיסנים, אבל ל-CG יש השפעה על צריכת הסוללה.

129703

guyst
03-08-2015, 15:18:15
המשתנים פה, כפי שציינתי לעיל, רבים מידיי מבכדי שתוכל להפעיל את חוכמת ההמונים.
מנוע לא יעיל עם פרופ שונה במידה ובאיכות יכול לתת 20-30% שינוי בזמן טיסה של שני כלים זהים!
יותר מזה, היה לי ולחבר TBS Discovery Pro ששלי נתן כ--13-12 דקות טיסה והוא הצליח להוציא מהכלי (הזהה - אותה אלקטרוניקה, אותה סוללה, אותו בקר) 15-17 דקות טיסה! כנראה שמשהו היה שונה בצורת הטסה (GPS לעומת ATTITUDE בנאזה), מרכז כובד, כיוון הנאזה, תפעול מצערת, ועוד.

Hagay
03-08-2015, 15:53:24
המשתנים פה, כפי שציינתי לעיל, רבים מידיי מבכדי שתוכל להפעיל את חוכמת ההמונים.
מנוע לא יעיל עם פרופ שונה במידה ובאיכות יכול לתת 20-30% שינוי בזמן טיסה של שני כלים זהים!
יותר מזה, היה לי ולחבר TBS Discovery Pro ששלי נתן כ--13-12 דקות טיסה והוא הצליח להוציא מהכלי (הזהה - אותה אלקטרוניקה, אותה סוללה, אותו בקר) 15-17 דקות טיסה! כנראה שמשהו היה שונה בצורת הטסה (GPS לעומת ATTITUDE בנאזה), מרכז כובד, כיוון הנאזה, תפעול מצערת, ועוד.

לא הבנתי, הוא כבר לא חבר שלך? :p

יש שרשור של ניצן על סטאפ רחפנים וזמן טיסה, יש שרשור מגביל שמפנה לחבר שכבר ניסה עשרים אלף אפשרויות והיום מטיס שעה, הוא כבר יכול לעזור לך (לא יכול להגיד מי כי הוא מסחרי)
וגם אין תחליף לניסוי בשטח
תטיס דקה ותמדוד כמה מיליאמפר אתה מחזיר בטעינה לסוללה
תוסיף משקל ותבדוק שוב...

guyst
03-08-2015, 16:14:18
לא הבנתי, הוא כבר לא חבר שלך? [emoji14]

יש שרשור של ניצן על סטאפ רחפנים וזמן טיסה, יש שרשור מגביל שמפנה לחבר שכבר ניסה עשרים אלף אפשרויות והיום מטיס שעה, הוא כבר יכול לעזור לך (לא יכול להגיד מי כי הוא מסחרי)
וגם אין תחליף לניסוי בשטח
תטיס דקה ותמדוד כמה מיליאמפר אתה מחזיר בטעינה לסוללה
תוסיף משקל ותבדוק שוב...
היה לי דיסקו, החבר עדיין סובל אותי ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

razel
03-08-2015, 16:45:43
הבחור שואל שאלה רלוונטית שהרבה עושים מאמצים למצוא לה תשובה - זמן טיסה ארוך.
אם למטרת צילום, רצף הטסה ארוך, ואפילו - רק בשביל האתגר.

כפי שהתייחסתי לראשונה בפוסט הזה, גם אני שאלתי את השאלה וחיפשתי מידע בכל מקום שאפשר למצוא בו, ואני חייב לציין שאותו שרשור שהוזכר כאן ״מה הסטאפ שלכם וזמן הטיסה״ היה מאוד מרגיז. אנשים ציינו הישגים יפים אבל לא גילו את ה״סוד״ שלהם, או את השיטה.
ואני שואל למה!?!?? פורום כזה נועד לשתף ולחלוק, זה לא יוריד מערכו או כבודו של מישהו דבר ,להיפך.

חומר למחשבה...


לא הבנתי, הוא כבר לא חבר שלך? :p

יש שרשור של ניצן על סטאפ רחפנים וזמן טיסה, יש שרשור מגביל שמפנה לחבר שכבר ניסה עשרים אלף אפשרויות והיום מטיס שעה, הוא כבר יכול לעזור לך (לא יכול להגיד מי כי הוא מסחרי)
וגם אין תחליף לניסוי בשטח
תטיס דקה ותמדוד כמה מיליאמפר אתה מחזיר בטעינה לסוללה
תוסיף משקל ותבדוק שוב...

OBY
04-08-2015, 11:16:01
מסכים עם מה שנאמר פה
מעבר לנוסחאות, זה כל כך תלוי בהרבה משתנים ובין סטאפ אחד לאחר.
אני מטיס 17 דקות עם TBS Discovery וגימבל, אחרי הרבה ניסוי ותהייה, והחלפת רכיבים, כגון מנועים, פרופים ובדיקת CG הכי מדוייקת שאפשר.
משתמש בסוללה 4 תאים, 5200 מיליאמפר.
אני מאמין שאני יכול עדיין להגדיל את זמן הטיסה אם אחליף למשדר וידיאו יותר קל וכו.

אופיר

mrgilchen
22-08-2015, 22:18:37
אופיר, תוכל לתת פירוט של הסטאפ?

תודה
גילי.

guyst
23-08-2015, 22:25:54
הבחור שואל שאלה רלוונטית שהרבה עושים מאמצים למצוא לה תשובה - זמן טיסה ארוך.
אם למטרת צילום, רצף הטסה ארוך, ואפילו - רק בשביל האתגר.

כפי שהתייחסתי לראשונה בפוסט הזה, גם אני שאלתי את השאלה וחיפשתי מידע בכל מקום שאפשר למצוא בו, ואני חייב לציין שאותו שרשור שהוזכר כאן ״מה הסטאפ שלכם וזמן הטיסה״ היה מאוד מרגיז. אנשים ציינו הישגים יפים אבל לא גילו את ה״סוד״ שלהם, או את השיטה.
ואני שואל למה!?!?? פורום כזה נועד לשתף ולחלוק, זה לא יוריד מערכו או כבודו של מישהו דבר ,להיפך.

חומר למחשבה...


אופיר, תוכל לתת פירוט של הסטאפ?

תודה
גילי.


אני לא חושב שמישהו פה מנסה "להחביא איזה סוד"... אנחנו חוזרים ואומרים שזה לא מדע מאוד מדוייק ותלוי בהרבה רכיבים. ונתתי דוגמה שגם ברחפן עם רכיבים זהים לחלוטין, אני קיבלתי 12-15 דקות טיסה וחגי קיבל מעל 17... אולי בגלל אופי הטיסה, המוד בבקר הטיסה, גובה וטמפרטורה, ועשרות סיבות אחרות...

לראייה שלא מחביאים פה כלום, הנה סקירה שכתבתי על הדיסקו פרו שלי, כולל כל הרכיבים:

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=68831

mrgilchen
23-08-2015, 22:34:04
הלינק מוביל לפורום רכבים.
גילי.

guyst
23-08-2015, 22:54:34
הלינק מוביל לפורום רכבים.
גילי.

תוקן :)

OBY
24-08-2015, 09:08:46
גילי, אין סודות פה :D פשוט התחברתי מאוחר ועכשיו רואה את השאלה...
סטאפ שלי:
TBS Discovery
NAZA M v1
מנועי: T-Motor 900kv
בקרים: SimonK 30amp
גימבל: Tarot T-2D
סוללה: Lipo 5200 Multistar
מצלמה: GoPro4
פרופים: Graupner 9X5
משדרֿֿ/מקלט וידאו: boscam 5.8 600mw TS832

זהו זה בגדול :cool:
אופיר

mrgilchen
24-08-2015, 09:27:14
תודה אופיר.
אני עובד עם המנועים המקוריים שלהם אבל 900KV.
עם פרופים 10X5 קיבלתי 9 דק טיסה.
החלפתי לפרופים TBS SELF TIGHTENING שהם 9X5 ואני מקבל 5דק טיסה.
הסטאפ שלי דומה מאוד למעט המנועים, שוקל 1800 גרם.
אני אנסה השבוע עם Graupner 9X5.

גילי.

OBY
24-08-2015, 16:24:50
תיקון קל, המנועים שלי הם 900kv ולא 700.

mrgilchen
24-08-2015, 18:14:33
אם כך הסטאפ שלנו זהה.
באיזה מתח אתה מנחית?

גילי.

OBY
25-08-2015, 08:16:24
גילי, אני מטיס עם NAZA M v1, רוב הזמן ב GPS
לא משתמש בהגנה של NAZA לסוללה כאשר היא נגמרת. אני משתמש בבאזר שמתריע כאשר הסוללה הולכת להיגמר,
את הבאזר קניתי ב HK. כנראה שזה ההבדל בקונפיגורציה.
לגבי שאלתך, לא מדדתי מתח כאשר אני מנחית.

עוד פרט חשוב: אני משתמש בסוללה נפרדת לוידאו, 460mha.

אופיר

ZvikaF
25-08-2015, 08:53:31
השאלה היא שאלה טובה, בעקרון אתה צריך שהמנוע יהיה הכי נציל, שזה אומר מינימום זרם לכוח.
הכוח הנדרש תלוי במספר המנועים שלך ובמשקל, יש תוכנות כמו מוטוקלק שיודעות לתת לך את הנתונים לחלק מהמנועים, אבל לא לכולם.
מכיוון שיש עוד כמה משתנים ביעילות כגון: סוג הפרופלור, איכות הסוללה ומצבה..
התשובה לא חד ערכית ונדרש ניסוי ותעייה (או תהייה.. כמו שהחברים כותבים פה..) כדי לקבל אופטימיזציה של המערכת שלך...
ייתכן גם מצב שיש בעייה באחד המנועים (חיכוך,ליפוך שגוי..) שגורמת לצריכת זרם מוגברת .. :confused:

mrgilchen
25-08-2015, 20:03:54
אופיר, על כמה וולט מוגדר הבאזר?
תוכל לשתף GAIN של הנאזה?


תודה.
גילי.

OBY
26-08-2015, 08:18:32
גילי,

זה הבאזר:
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=29779

מצפצף כאשר הוולט לכל תא מגיע ל 3.4.
אתה מכייל אותו בהתאם למספר התאים של הסוללה.
כמובן, זה בגדר המלצה בלבד, אני לא לוקח אחריות על הבאזר הזה, שלא תגיד אחרי זה שריסקת בגללי את הרחפן :p

לגבי הערכים:
pitch 120 roll 120 yaw 90 vertical 120
attitude 120 / 120
שוב, זה משתנה בין רחפן לרחפן ומה שמתאים למטיס עצמו, לא בהכרח זה יתאים לך.

צריך פשוט לנסות ולנסות ולנסות !!!
אני קראתי כל חומר אפשרי, מחשבונים, נוסחאות וכו, בסופו של דבר, רק הנסיון בשטח הוא זה שקובע את החוקים והאופטימליות.

אופיר

mrgilchen
26-08-2015, 17:00:58
תודה אופיר.
אני אומנם חדש בפורום אבל לא בתחביב.
אני קורא את הנתונים דרך ה-iOSD.

אתמול הגעתי ל15דק טיסה כאשר המתח לכל תא ירד ל-3.4 וולט.
לאחר מכן כל תא עלה לאזור ה-3.6.
טעינה של הסוללה - 5200 מ"א ערכה כשעה.

גילי.

OBY
27-08-2015, 07:55:42
ובא לציון גואל ;)
אחלה זמן גילי !!

mrgilchen
27-08-2015, 18:07:41
:cool: