צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מאוורר למנוע
היי אני מחפש מאוורר למנוע לSlash 4x4
יש לכם המלצות ?
רן ענבר
04-09-2015, 21:49:49
אני תמיד אומר שאף מאוורר לא יעזור לרכב שהמנוע שלו מתחמם בגלל תקלה טכנית או יחס העברה שגוי
על יחס העברה אתה מוזמן לקרוא בקישור הבא:התאמת מנוע,בקר ויחס העברה לרכב (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69724)
כדי לעזור לך עם מאוורר צריך לדעת יותר פרטים:
איזה מנוע מורכב על הרכב?
עם איזה סוללה אתה מסיע?
אני שואל כדי להתאים את מתח המאוורר לחיבור לסוללה כפי שתראה באפשרות הראשונה בתרשימים הבאים: תרשימי חיבור מאורר (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57759)
כעיקרון, בקישור הבא תוכל למצוא לא מעט מוצרים:http://www.rcmart.com/motor-heat-sink-motor-heat-sink-c-1560_32.html
אבל כדי לפגוע יותר טוב אני צריך את הפרטים שביקשתי למעלה.
רן ענבר
בקר - Velineon® VXL-3s ESC
מנוע - Velineon® 3500 Brushless Motor
סוללות - בנתיים 8.4v ניקל מטל, בעתיד ליפו 7.4 5000
כרגע עם הניקל מטל הוא מגיע ל60 מעלות בשיא
רן ענבר
04-09-2015, 22:15:47
החלפת פיניון או ספור או שלא נגעת בהם?
כעיקרון, 60 מעלות זה בתחום הסביר.
יש לך מד חום?
רק שתדע:
עדיף להוריד לפיניון עם שן או שתיים פחות מאשר לשים מאוורר.
לקח לי לא מעט זמן למצוא את הדרך שבה לא הולך לי מאוורר כל שבוע
המאווררים האלו מגיעים מעולם המחשבים והם לא נועדו לקפיצות, מכות וליכלוך שיש בתחביב שלנו
הייתי לוקח מוצר כזה:
http://www.rcmart.com/yeah-racing-ya0233vabk-tornado-motor-heat-sink-with-high-speed-type-p-31174.html?cPath=1560_32
שמאפשר הרכבה גמישה יחסית הן על צד המנוע והן מעליו
לגבי מאוורר:
כל מאוורר 40 מ"מ עושה את העבודה.
אם אתה מתחבר לסוללה אז מאורר 5 וולט זה בסדר.
רן ענבר
לא נגעתי בהם, יש לי מד טמפרטורה, איך המאוורר הזה: http://www.rcmart.com/motor-heat-sink-wfan-p-59557.html?cPath=1560_32 ?
את המאוורר עצמו אין לי בעיה להחליף אם יקרה לו משהו
רן ענבר
05-09-2015, 22:07:14
המאוורר בסדר.
ממליץ לקנות עוד כמה מאווררים ספייר כי הם לא מחזיקים הרבה זמן מעמד
מומלץ להתקין הגנה על הפתח החשוף של המאוורר.
רן ענבר
אתה יודע אם הכבל שלו מספיק ארוך להגיע למקלט ?
כנראה שאני אקנה את זה: http://www.ebay.com/itm/Integy-T8074BLUE-Motor-Heatsink-w-Cooling-Fan-Slash-2WD-Stampede-Rustler-/252023042622
של integy
רן ענבר
21-09-2015, 20:46:21
בתגובה מספר 2 נתתי לך את הקישור הבא: תרשימי חיבור מאורר (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57759)
שם הסברתי בצורה מסודרת למה לדעתי כדאי להתחבר לסוללה ולא למקלט
חבל שלא קראת...
בדרך כלל החוט מספיק ארוך
גם להאריך אותו זה לא סיפור
רן ענבר
אם המאוורר פועל על 7.2V איך אני אפעיל אותו על 7.4 או 8.6 ? ודרך אגב איך נקרא החיבור של המאוורר ?
רן ענבר
21-09-2015, 21:34:02
גם אם המאוורר עובד על 5 וולט הוא עדיין יסתדר עם מתח גבוה יותר מכך
המאוורר יעבוד גם עם 8.6 וולט. מניסיון
בדרך כלל מה שהורס את המאווררים זה לא מתח הפעלה גבוה אלא חדירת ליכלוך ואבנים וכן ההתהפכויות והמכות שהרכב סופג.
שים לב על המאוורר יש סבכה שקופה שאמורה למנוע כניסת חלק מהליכלוך לכנפיים של המאוורר.
אם תסתכל טוב תראה שהמאוורר יושב על 4 דיסקיות בצבע שחור שמרחיקות אותו מעט מהצלעות הכחולות... אותן הייתי מחליף בפרוסות דקות של צינור סיליקון
זה ישמש לשיכוך חלק מהזעזועים שהמאוורר סופג.
המחבר של המאוורר נקרא JST
הנה 10 זכרים:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9682__Male_JST_battery_pigtail_10cm_length_10pcs _bag_.html
הנה 10 נקבות:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9683__Female_JST_battery_pigtail_12cm_length_10p cs_bag_.html
אני מחבר זכר על המאוורר ונקבה על החיבור המתח של הבקר
עם חיבור הסוללה המאוורר עובד...זה מאפשר לי לתת למנוע להתקרר עוד כמה דקות לאחר הסעה כאשר מפסק הבקר כבוי
כמו כן, אם אני צריך להחליף מאוורר אני פותח 4 ברגים ומחליף למאוורר זהה שהכנתי עם קונקטור כזה מראש.
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.