התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה התייעצות לגבי קניית רכב ועוד משהו



PHANTA
12-09-2015, 21:49:14
שלום לכולם, שמי אופק.

כרגע התקציב לא משנה כי אני רוצה קצת לקבל כיוון - אני לא יודע אם אני סגור מה אני צריך \ רוצה.
תוואי שטח להסעה יהיה באשינג כללי, לא דיונות או משהו כזה אבל חשוב לי שלא תהיה בעיה במסלול.
אמינות ועמידות בעדיפות מאוד גבוהה - אין לי סבלנות להתחיל לרוץ בין חנויות ולקנות חלפים,
מעדיף לשלם קצת יותר בהתחלה כדי להימנע מזה.
אין לי בעיה עם יד 2, ממש לא - אם נראה שזה הכיוון אז אשמח לעצות של מה לבדוק ומה לשאול לפני שאני קונה.
סוללות חשבתי להזמין מהסיני אבל כל דבר בעיתו :)

אני מתלבט בין אלה:
HPI Vorza:
https://www.hpiracing.com/en/kit/101850
הבנתי רכב מאוד עמיד במחיר של פחות תחרותיות - נשמע לי טוב.
גם שתומך 6 תאים למרות שלטחון דיפ לא ממש בא לי.
אני יודע שיש לו מערכת של קאסטל ככה שאני לא דואג בקטע הזה..
לגבי חלפים בארץ אני לא יודע, ראיתי שיש 2 חנויות שמוכרות אותו - צריך לבדוק.

Losi 8ight rtr:
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOS04003
לא מכיר את המערכת שלו ככה שזה קצת מדאיג אותי - רק יודע שהבקר תומך 4 תאים 130A
ואני חושב שאין חלפים בכלל בארץ

Team Associated RC8.2e:
https://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/RC8.2e/RTR/
לא שמעתי עליו יותר מידיי, ולא מכיר את המערכת שלו - רק יודע שהבקר תומך 4 תאים 130A.
לגבי חלפים בארץ, אני זוכר שיש איזו חנות שמחזיקה..



HobbyKing Basher Sabertooth:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__53916__Basher_SaberTooth_1_8_Scale_Truggy_ARR_EU _Warehouse_.html
מחיר רצפה, אני מבין שצריך להחליף שמן בדיפים ובבולמים, ראיתי כמה ביקורות חלק אומרים שהוא מציג יחס מחיר\תועלת מצויין.
אני מניח שבעומס של מסלול תהיה בעיה קשה. המערכת החשמלית נראית מחורבנת, חבל שלא עשו קיט זול...
גם שמעתי שההינג' פינס נוטים להישבר בעומס, דיי צפוי לאיכות בנייה.
זמינות חלפים: חלפים מאוד זולים במחסן האירופאי של הסיני.
יש לו גם אח באגי דומה.

רכבים של ARRMA:
לפי איך שזה נראה, שלושתם מבוססים על אותה מערכת ומבנה כללי:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/typhon/blx
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/talion/blx
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx

יש להם מערכת 6 תאים, מחיר יחסית נמוך לשאר.
אני יודע על חנות אחת שמייבאת את ה-kraton, מצד שני אני יותר בכיוון של ה-talion..
אני מניח שהרבה מהחלפים זהים (תשוו תמונות) ונראה לי ה-talion ייתן לי מענה טוב בקטע של מסלול ובאשינג.


טוב אחרי כל החפירה, מה דעתכם? מה יתאים לי?

תודה רבה רבה על תשומת הלב והזמן :)

אופק.

נ.ב. רן אין צורך לציין שאסור לשלוח קישורים :p

PHANTA
12-09-2015, 22:04:52
נמחק

רן ענבר
13-09-2015, 10:24:00
הי אופק.
א. לטעמי מדובר בשני נושאים שונים מאוד.
הייתי ממליץ להעתיק את התגובה השניה לאשכול חדש ולהפריד את הנושא של הרכב הישן מהרכב החדש.
תעתיק את התגובה [השאלה] השניה שלך לאשכול חדש ותערוך אותה פה כך שתימחק.
ב. לפורום שלנו יש שרת משלו ולכן מומלץ להעלות תמונות לשרת של הפורום.
תוכל לקרוא על כך בקישור הבא: תפעול אפשרויות בסיסיות בפורום (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=76208)
ג. יפה מאוד שעשית שיעורי בית ובדקת מה יש בשוק...
זה לא מובן מעליו.
ד. להבנתי, אתה רוצה להסיע במסלול תחרותי אבל פונה לשוק ה RTR ופה אתה טיפה מפספס לטעמי.
מסלול= רכב מקצועי שמגיע כקיט להרכבה או דומה לכך
אומנם הרכבים שהעלת הם לא רעים בכלל אבל לכל אחד מהם יתונות וחסרונות משלו.

לפני שנתקדם, כמה שאלות:
1. מה התקציב שלך?
2. יש לך ציוד שרלוונטי לעיניין החשמל או שאתה צריך גם מטען וסוללות?
3. אתה באמת רוצה להסיע במסלול ולהתחרות או שההנחה שלי מוטעת?
4. אתה קונה בארץ או בחו"ל?

שנה טובה וחג שמח

רן ענבר

PHANTA
13-09-2015, 11:53:55
העברתי את נושא הגבהת הבאגי שלי לאשכול אחר.
אני מעלה עם פליקר כי זה מאוד נוח לי :)

אני לא יודע אם אני רוצה להתחרות, אני רוצה רכב בעיקר לבאשינג וגם להסיע במסלול מפעם לפעם (נגיד פעם בשבועיים שלושה כשיהיה זמן).
אני פונה לשוק ה-RTR כי התקציב לא בכיוון של קיט ועוד כל הציוד - אם בעתיד ארצה להתחרות זה בכל מקרה יהיה עוד הרבה זמן - לבטח.
כרגע אני לא סגור על כמה אני רוצה להשקיע אני דיי רוצה לבדוק את הכיוונים השונים ואז לקבל החלטה של תקציב.
אין לי ציוד חשמלי פרט לNiMH שיושבות לי במקלט כך שצריך לקנות הכל.
אני אפילו לא סגור אם אני רוצה חשמלי, אפילו שנראה לי שזה הכיוון.

לגבי איך שאני קונה, אין לי בעיה מחו"ל כל עוד זה כספית משתלם יותר (ואני מניח שכן).
גם אין לי בעיה לקנות יד 2, אפילו אשמח - רק אשמח כמובן לעצות של מה לבדוק ברכב חשמלי ומה לבקש מהמוכר לעשות כדי להיות בטוח.

חג שמח ושנה טובה גם לך!

אופק.

רן ענבר
13-09-2015, 16:27:33
יש ניגוד מסויים בין המטרות שאתה מציב.
באשינג= טראגי...
מסלול= באגי.
אם תסיע באגי בשטח קשה, תסבול מהמרווח גחון הנמוך שלה.
אם תסיע טראגי במסלול יהיה לך מאוד קשה להתחרות עם באגי.

מכל הרכבים שבקישורים שלך, וורזה היא הרכב הטוב ביותר כ RTR הבעיה היא שממה שאני יודע , אין בארץ אספקת חלקי חילוף מסודרת...[יש יבואן, סדר אין]

אני שוב חוזר לשאלות [כי לא ענית עליהן בצורה ברורה]
מה אתה רוצה? באגי או טראגי?
מה חשוב לך יותר? רכב טוב או חלקי חילוף בארץ?

לגבי יד שניה: מצטער...הניסיון שלי עם הנושא הזה מר ולא נעים
כל פעם שכבר "המלצתי" לגולש לקנות רכב ספציפי יד שניה הצטערתי לשמוע את הצרות שהיו לו עם הרכב
אני, לא קונה ולא ממליץ לאחרים לקנות יד שניה.

בכל מקרה,קח בחשבול שבשביל רכב 1/8 צריך להשאיר כ 1000-1200 ש"ח רק למטען וסוללות.

רן ענבר

PHANTA
13-09-2015, 17:20:13
גם אם אסיע במסלול, לא אחפש להתחרות בכל מקרה.
רוב הזמן באשינג וקצת מסלול ככה שלדעתי טראגי תתן מענה יותר טוב:
לא מכיר שום אופצייה להגביה באגי מספיק בשביל שתהיה סבירה לבאשינג.
הרי מאנסטר כמובן שתהיה טובה יותר בבאשינג (שטח) אבל במסלול אין על מה לדבר כ"כ,
אלא אם מדובר באחת כמו ה-Kraton שאפשר להסב לטראגי עם פיניון וצמיגים.

לעניין הסוללות - אני מודע.

אני דיי דלוק על הוורזה אבל הבעיה היא שהיא יקרה..
מה דעתך על הרכבים של ARRMA? או על ה-Sabertooth?

רן ענבר
13-09-2015, 18:30:46
אני לא מת על ה
Sabertooth... זה זבל סיני
נשבר חלק? לך תחכה לחלקים מהוביקינג בדואר ישראל

ב ARRMA לפחות יש חלקי חילוף הרבה יותר בחו"ל...לגבי הארץ? אני לא לגמרי בטוח.

לטעמי, אחד הדברים החשובים הוא חלקי חילוף זמינים בארץ גם אם הקניה מתבצעת בחו"ל

לדעתי כדאי לך ללכת על טראגי...
אבל עדיין לא כתבת מה התקציב שלך?


יש רכב של טאנדר טייגר שנקרא ST4
משום מה שיווקו פסק...לדעתי זה בגלל הוצאת תת דגם משופר [לא מבוסס על שום מידע רציני פרט לניחוש מושכל]
עד עכשיו היינו אומרים לגולשים לקנות את גירסאת המאנסטר ולהוסיף לה הסבה לטראגי
זה מאפשר לקבל טראגי לא רעה בכלל בתקציב סביר.
תקרא את האשכול הזה: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=80739
מה דעתך?

רן ענבר

PHANTA
14-09-2015, 08:50:32
אני מניח שבאזור ה-3000 שקל.
אני אלך על טראגי.
ואני יודע שמוכרים בארץ את ה-ARRMA KRATON שחולקת כמעט את כל החלקים עם ה-Talion.
זה משנה שהבקר של הARRMA הוא 180A ושל ה-MT4 הוא 150A?

רן ענבר
14-09-2015, 13:37:14
אני שוב ממליץ לך לקרוא את האשכול שבקישור
לקנות מאנסטר MT4 ולהסב אותה לטראגי.
כך אתה נהנה מטראגי עם בקר חזק ובולמים טובים
וכבר יש את כל הידע והניסיון לגבי רכב זה בפורום כולל כל האפשרויות להבאתו מחו"ל.

מבחינתי, הרכבים של ARRMA הם הימור
בקר של 150 או 180 זה לא משנה...אלו מספרים שוליים לגמרי כל עוד הם לא נמוכים מידיי
ממבה מאנסטר שנחשב לבקר טוב ועמיד מוצהר כ 120 אמפר בלבד.

רן ענבר

PHANTA
14-09-2015, 19:45:46
הימור באיזה מובן?
הם דיי אהובים בחו"ל - כמו Traxxas רק איכותי יותר (ככה שעמתי באיזה עשרים ביקורות שקראתי על רכבים שונים שלהם)
ואם לגבי חלקי חילוף - בארץ מוכרים את הקראטון שלהם שבניגוד לבאגי חולק כמעט את כל החלקים שלו עם הטראגי.
תראה אפילו באתר שלהם תמונות שלהם.. שינו פיניון וגלגלים, הוסיפו כלוב התהפכות וקוראים לזה מאנסטר - הזוי.

korenlevy
15-09-2015, 09:35:23
כמו שרן אמר, וורזה זה רכב rtr מוצלח ביותר ( יש לי גם) והרכב פשוט בלתי שביר. לא נתקלתי ברכב שכזה.
מאחר ואתה בעניין של באשינג הייתי ממליץ לך לקפוץ לדבר הטוב ביותר וזה טראגי 1:8 , לוסי , קיושו, אסוסיאטד.. לדעתי ביד 2 לא חסרות ולרב הם מתוחזקות בניגוד לרכבי rtr אחרים.
טראגי 1:8 איכותית תתן לך גם אמינות ועמידות וגם ביצועים.

PHANTA
15-09-2015, 09:56:12
אני יודע שהוורזה מצויין, מה מצב חלקי החילוף בארץ?

רן ענבר
15-09-2015, 13:03:38
"הימור" מדבר בכמה דברים:
מדובר ברכב חדש יחסית בשוק.
בטראקסס ניתן לדעת מראש איפה יהיו הבעיות...פה? רכב חדש קצת קשה לנחש... זה הימור
ייתכן והוא מוצלח מאוד ויתכן ו...לא. זה הימור.
ייתכן שכשתיהיה תקלה יהיו חלקי חילוף בארץ ויתכן ולא. זה הימור.
בטראקסס ניתן לדעת מראש איפה יהיו הבעיות...פה? רכב חדש קצת קשה לנחש... זה הימור.

אני באופן אישי לא מת על יד 2
זה מקרה שצריך לבחון לגופו של עיניין.

לגבי הוורזה
חלקי חילוף זה דבר שמאוד משתנה בארץ...לפעמים יש, לפעמים אין ואם לא מדובר בחלק נפוץ כמו זרוע...כנראה תמיד אין...
אבל כרכב זה רכב מוצלח מאוד.

רן ענבר

korenlevy
15-09-2015, 19:43:07
לשמחתי עד היום לא הזדקקתי ליותר מידי חלפים, כמו שרן ציין בעבר כדאי להזמין סט מייסבים, פיניון, ספור גיר אם רוצים, ובמקרה של הוורזה הייתי מזמין זוג זרועות וזוג ציריות קדמיות קומפלט ( cvd) פעם עף לי שם פין ובמקום להסתבך פשוט רצוי להחליף..
רכב מדהים, אבל זה באגי.. לא כל אחד אוהב.

רן ענבר
15-09-2015, 20:40:24
לטעמי, השאלה כרגע נעה סביב הבחירה בין באגי לטראגי.
בבאגי יש יותר היצע אבל הטראגי יותר מתאימה למה שאתה מבקש.

רן ענבר

PHANTA
16-09-2015, 12:18:03
אני מעוניין בטראגי.
כרגע אני חוקר את ה-ARRMA Talion בכמה היבטים.

בכמה תאים מומלץ להסיע? ובאיזו קונפיגורציה (כאילו 2X2S או 1X4S)?

רן ענבר
16-09-2015, 17:31:58
הסתכלתי קצת על הרכב באתר החברה...
נראה בסדר.
בגירסאת הטראגי הצמיגים מתאימים למסלול ולא לשטח קשה
דווקא הצמיגים של המאנסטר נראים קצת יותר טוב לשטח שליד הבית עם זאת ניכר שצמיגי המאנסטר נוטים לאפק הפיתה כך שהייתי דואג לשדרג לצמיגי שטח רציניים בהקדם.
המחיר של 480 דולר [באתר החברה] סביר.
אין לי תשובה רצינית לגבי אמינות באספקת חלק חילוף וזמינותם בארץ...וזה סימן שאלה משמעותי מאוד
הרכב בנוי ומגיע מוכן לשימוש בשני פאקים של 2-3 תאים
ניתן להסב את זה בקלות לשימוש עם סוללה אחת של 4,5 או 6 תאים [אני לא הייתי מסיע עם יותר מ 4 תאי ליפו]
לא מצאתי נתונים על גודל בית הסוללה!.

יש יתרונות וחסרונות לשימוש גם בשני פאקים וגם בפאק אחד... זה לא העיקר בתהליך בחירת הרכב.

רן ענבר

PHANTA
16-09-2015, 18:49:41
אני מבין, לגבי חלקי חילוף בארץ אמורים (שוב, אמורים) להיות 95% מחלקי החילוף
כי מוכרים את ה-kraton החולק הכל פרט למתאמי משושה 17 מ"מ של הגלגלים והצירים מהדיפים לגלגלים...
אני בכל מקרה חשבתי לקנות badlands (של פרוליין) לבאשינג שאצלי כולל עפר לא עמוק וחצץ עם אבנים (קטנות יחסית לא ענקיות).

רן ענבר
16-09-2015, 19:39:11
זה שרכב נמכר בארץ לא אומר שיש לו חלקי חילוף...
כבר יצא לי לברר עבור גולשים על חלק כזה או אחר ולשמוע את התשובה: "בדיוק נגמר לי...אבל אם תרצה אזמין לך מחו"ל וזה ייקח שבועיים או שלושה"
ככה זה כבר הרבה שנים עם רכב נפוץ ומוצלח כמו הוורזה לדוגמה.

אם הייתי במקומך, הייתי מחפש חנות שמוכרת את הרכב התואם ומבקש לראות את מלאי ומגוון חלקי החילוף אשר ברשותם.
זה לא מידע סודי... כל יבואן ישמח להשווץ שהוא מחזיק בחלקי חילוף לרכב אותו ייבא...
אם לא מראים לך את החלקי חילוף... זה כבר מעורר חשד.

רן ענבר

PHANTA
17-09-2015, 15:02:55
אני אברר לגבי זה, תודה!

Alonjp
18-09-2015, 00:05:42
יש קצת יותר הבדלים ממה שאתה חושב.

https://youtu.be/epzFTi9K8Qo

זה עושה רושם של רכב טוב אבל אני עדיין הייתי הולך על ה MT4 של טנדר טייגר.
הוא הוכיח את עצמו כרכב מאוד אמין, יש לו מערכת לא רעה, סטאפ טוב ומחיר מעולה בהזמנה מגרמניה (2200₪ כולל משלוח ומיסים).
לדעתי אין רכב שנותן תמורה טובה יותר למחיר.

PHANTA
18-09-2015, 12:34:09
אני התכוונתי להבדלים שמשנים לי מבחינת חלקי חילוף..
מדובר פה במתאמים לגלגלים, צירים במתלים (שרק חלק אחד מתוכם הוא משנה וזה החיבור לדיפ).
ספויילר כלוב התהפכות, פניון וקפיצים שונים בבולמים לא משנים בהיבט הזה.
אילו חנויות נותנות פטור ממיסים מקומיים?
http://www.der-schweighofer.at/en
^ רק את זה אני זוכר

Alonjp
18-09-2015, 15:03:01
תזמין מפה:
http://www.modellbau-berlinski.de/shop/tabid/78/RC-Cars-Elektro/Monstertruck/18-RTR.aspx
חשוב לא להזמין עם סוללות.

אגב יצא לטנדר טייגר רכבים חדים דיי מעניינים.
יש להם את ה bush master שזוכה לביקורות דיי טובות ועושה רושם של רכב שיכול להתאים לצרכים שלך.
http://www.bigsquidrc.com/thunder-tiger-bushmaster-buggy-review/

Alonjp
18-09-2015, 15:49:09
http://youtu.be/p82gBMrd8Go

173 קמ״ש עם 6S...

רן ענבר
18-09-2015, 17:47:22
גם אני בעד רכב של טאנדר טייגר.
יש לו רק יתרונות.
א. הרכב מוכר ונפוץ בארץ.
ב. יש חלקי חילוף זמינים בארץ במחירים סבירים.

הרכבים החדשים נראים מעניינים אבל הייתי נותן להם להבשיל עוד קצת.
דבר קטן לגבי הבוש מאסטר.
זה רכב באגי 1/8 שהוסיפו לו משקל וגרר אוירודנמי.
באגי 1/8 "רגילה" צפויה לתת ביצועים יותר טובים עקב יחס כוח משקל טוב יותר
אז אומנם המבנהפחות מגניב אבל יעיל יותר.

רן ענבר

ran_k
18-09-2015, 18:02:35
יש גם את ה G5 של thunder tiger שאין לי מושג אם הוא יצא עדיין אבל יש לו מראה סקייל יותר אבל הוא לא באגי אלה דומה יותר ל MT4

רן ענבר
18-09-2015, 19:44:39
לאיזה רכב אתה מתכוון כשאתה אומר "ה G5 של thunder tiger"

רן ענבר

ran_k
18-09-2015, 20:22:08
http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=60

רן ענבר
18-09-2015, 21:05:17
מצטער... זה רכב שלטעמי אינו עדיף על ה MT4
במילה אחת: דיפרנציאל.
בשתי מילים: דיפרנציאל מרכזי
בהרחבה: החלפת הדיפ המרכזי של ה MT4 בסליפר קלאצ' ברכב זה היא טעות לטעמי...טעות שתפגע בביצועים
הרמת המנוע למעלה ומבנה החיזוקים של החופה גורמים להרמת מרכז הכובד ומגבירים את הנטיה להתהפכות

זו דעתי הצנועה.

רן ענבר

PHANTA
19-09-2015, 09:44:22
אני יודע שה-MT4 נפוץ בארץ, אבל אני מתכוון להסב אותו לטראגי ישר ונראה לי שזה יהיה מסובך..
איך אני מוסיף לו כנף? חופה של טראגי? בטח אני אצטרך להחליף גם בולמים כי הם בלי הברגה לכיוונון של הגובה (קליפסים מקוללים) והרכב יושב דיי גבוה..
גם לפי מה שאני שומע צריך להחליף לשמן הרבה יותר עבה בדיפים.

https://www.youtube.com/watch?v=oCoeaDbIaD0

רן ענבר
19-09-2015, 12:04:18
א. שים לב שהמאנסטר עם צמיגי טראגי [גם ללא כנף] נוסעת יפה מאוד במסלול.
ב. 4 רכבים של טאנדר טייגר מתבססים על אותה שילדה מרכזית: ER4/EB4/ST4/MT4 ולכן אני לא חושב שתיהיה איזו בעיה לקחת כנף של ST4 ולחבר למאנסטר
שים לב לתמונה הבאה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=131496&stc=1
זו MT4
שים לב שהיא מגיעה עם תושבת כנף... פשוט על התושבת כנף הזו שמים את החופה של המאנסטר
חופת הטראגי יושבת על תושבות שונות המתחברו לאותה תושבת בדיוק+ תושבת חופה קידמית שמתלבשת על השוק טאוור:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=131498&stc=1


ההסבה הזו לא מסובכת אבל דורשת כמה וכמה חלקים שנראה לי שמגיעים בשקיות שונות.
כדי לעשות את זה בצורה יעילה אתה הולך לחנות היבואן ומבקש עזרה בחלקי ההסבה
הם ימצאו עבורך בדיוק את החלקים הנדרשים להסבה
אם תעשה תהליך דומה מחו"ל כנראה שיחסר לך משהוא שימנע הצלחה בפעם אחת.

ג. לגבי שמנים
גם במאנסטר כדאי להחליף את השמנים כי הגריז שהם שמים שם לא מוצלח במיוחד.

רן ענבר

PHANTA
19-09-2015, 12:22:35
שמעתי שהשוק טאוורס מתעקמים בקלות, כדאי לשים כפולים עם בורג ארוך יותר? וכדאי להחליף הבולמים, נכון?

Alonjp
19-09-2015, 14:09:11
את בעיית השוק טאוורים אפשר לפתור בדיוק איך שרשמת.
בעניין הבולמים, אין שום סיבה להחליף, דווקא הבולמים במונסטר הם אלומיניום לעומת פלסטיק בטראגי.
לבולמים עם הברגה לעומת קליפסים אין שום משמעות על התנהגות הרכב, אלא רק על נוחות הכוונון (אגב מניסיון שלי הרבה יותר קל לכוון בולם עם קליפסים).
בכל מקרה הם לא ישפיעו על גובה הרכב, לזה יש פתרונות אחרים.
אך אין שום סיבה להמניך את הרכב, החלפת גלגלים לקטנים יותר תעשה את העבודה.

אגב אני חושב שהמונסטר שלהם הוא לא בדיוק מונסטר, הוא מלכתחילה מתנהג דיי דומה לטראגי.
יכול להיות שתגלה שהסטאפ המקורי יספק אותך ואז תימנע מהחלפת גלגלים.
אתה יכול בקלות להמניך את הרכב ע״י הגבלת מהלך הבולם אשר תקצר אותו במעט (אפשרי ע״י הלבשת צינורית סיליקון המשמשת לרכבי ניטרו על ציר הבולם מתחת לראש הבוכנה).

רן ענבר
19-09-2015, 15:50:27
בגדול, אני מסכים עם אלון.
הייתי מוותר על שימוש בצינורית דלק להגבלת מהלך הבולם...
זה מעביר חלק נכבד מהמכה לשוק טאוור ולבולמים
אפשר להנמיך את הרכב ע"י סגירת בורג שנמצא בבסיס הזרוע.
אם אתה לא מכיר, בהמשך אעלה תמונה שלו.

רן ענבר

PHANTA
20-09-2015, 15:03:03
אני חושב שאלך על הMT4. הוא גם זול משמעותית מהTalion.
על אילו סוללות אתם ממליצים ומאיפה להזמין? חשבתי להזמין מהסיני סוללות ומטען.
אני מתלבט אם להסיע פאק אחד או שניים..

רן ענבר
20-09-2015, 15:07:19
חשוב מאוד לוודא כי הסוללות מתאימות לבית הסוללות.

רן ענבר

PHANTA
20-09-2015, 19:56:59
לגבי ה-MT4, מדאיגה אותי העובדה שהמערכת החשמלית שם לא עמידה למים..
ולגבי הסוללות, אפשר קישורים לסוללות מומלצות?

רן ענבר
20-09-2015, 21:36:20
בוא נסגור את נושא המים אחת ולתמיד:
אלקטרוניקה ומים זה לא שילוב טוב [יש הבדל בין חשמל ואלקטרוניקה]
מנועי בראשד עובדים מצויין במים מנועי בראשלס...פחות...במיוחד מנועי בראשלס עם סנסור.
פה ושם יש כל מיני חברות שמתהדרות בכל מיני מונחים כמו waterproof אבל כשתשלח להם בקר שעליו סימני לחות תקבל בחזרה קדחת...
ברוב המקרים זה כתוב באותיות הקטנות, כן...אלו שאף אחד לא קורא
האופן כללי רכב אינו סירה ואינו צוללת. הסעה במים תגרום לך לשלם מחיר מסויים בחלודה בעיקר בציריות ובברגים מעבר לאלקטרוניקה
בארץ ישראל אין הרבה מידי ימי גשם
לא יקרה לך כלום אם תחכה שהגשם יתיבש טיפה ורק אז תצא להסיע...בהסעה, אתה לא חייב להיכנס לשלוליות

ד"א... כל מה שכתבתי רלוונטי גם לסוללות

לגבי קישור לסוללות:אשכול קישורים מומלצים (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=79862)
בקישור הזה ריכזתי לא מעט קישורים בינהם גם סוללות

רן ענבר

PHANTA
21-09-2015, 15:47:23
אני לא מתכוון להסיע בבוץ או שלוליות, זה יותר בקטע שמערכת שעמידה למים גם עמידה לאבק ולא בהכרח ההפך..

רן ענבר
21-09-2015, 15:53:16
עמידות למים ועמידות לאבק זה דבר שונה לגמרי.
אני לא מכיר מערכת מנוע ובקר שאינן עמידות לאבק...
מה לעשות שרכב נוסע ומתלכלך... בעיקר מאבק.
מתלכלך= מנקים...

רן ענבר