צפייה בגרסה מלאה : מדריך בחירה נכונה של פלאג למנועי ניטרו
gaeitan
29-04-2009, 19:43:13
לתשומת ליבכם. נתקלתי בכתבה מעניינת באתר O.S והחלטתי לתרגם אותה לנוחיות כולם.
צפו בקישור הבא:
http://www.eilatfly.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=52
אני מקווה שתמצאו אותה כמוני כמעניינת ושימושית.
נח נח
29-04-2009, 19:51:29
לינק לא טוב
הנה:
http://www.eilatfly.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=52:2009-04-29-16-50-49&catid=17:2009-02-28-18-51-51
gaeitan
29-04-2009, 20:00:37
תודה
הלינק תוקן
נח נח
29-04-2009, 20:20:55
תודה לך אחלה מאמר!
DarZeelon
29-04-2009, 20:45:04
איתן,
חסרים שם; אולי כדי שלא לבלבל הדיוטות, כמה דברים מאוד חשובים...
למשל; מה ששומר על הלהט של הסליל במצת הוא תגובה קטליטית של הפלטינה ממנו הוא עשוי, על המתנול שבדלק. פלטינה היא קטליזטור ובמגע עם מתנול, היא גורמת להתפרקותו, המשחררת חום רב וגורמת לסליל ללהוט.
אם תנסה להשתמש בדלק שאינו מכיל מתנול, יכבה המנוע בשניה שתנתק את הבוסטר... על בנזין, למשל, הפלטינה לא עובדת ואין תגובה קטליטית.
אם תשתמש בסליל שאינו מכיל פלטינה, תקבל תגובה זהה...
ועוד; דרגת החום של המצת היא הגורם הקבוע בקביעת קידום ההצתה... הגורם המשתנה בו אתה שולט בשטח, הוא עשירות התערובת.
תערובת עניה תוצת יותר בקלות ומוקדם יותר, מתערובת עשירה. היא גם תגיע ללחץ הבעירה המרבי מהר יותר, כך שסגירת הסיכה כמוה כקידום ההצתה במנוע הצתת-ניצוץ.
הצורך בפחות קידום הצתה בסל"ד נמוכים הוא הסיבה לכך שנדרשת בהם תערובת עשירה קצת יותר (הוויסות נעשה ע"י הסיכה המשנית).
פעולה עניה, מזיקה של המנוע (lean-run), היא לא מחסור בשמן, אלא פשוט הצתה מוקדמת מדי, הגורמת להתחממות-יתר ולנזק פוטנציאלי, או ממשי...
בלי פירוט יתר בנושאים אלה, המאמר מספר רק את חצי-האמת, שכידוע, גרוע אף משקר...:mad:
דר צאלון
gaeitan
29-04-2009, 20:57:03
דר צאלון היקר,
אתה מפספס את מטרת המאמר. הערותיך יפות אך לא קשורות לנושא.
כתבות בנושא כיוון המנוע ואופן פעולתו כבר פורסמו למכביר. נא עיין בכתבות בנושא בפורום הנוכחי וכתבה המפורסמת גם באתר האילתי.
ציינתי מפורשות שבסה"כ תרגמתי כתבה קיימת המופיעה באתר O.S ומצאתי אותה מעניינת ושווה תרגום.
הרחקת לכת עם העוקצנות.
liran
29-04-2009, 20:58:30
ממליץ לקרוא מאמר זה שכתב חבר שלי לקהל מסיעי המכוניות אך גם רלוונטי למטיסי טיסנים: http://www.hotwheels-club.com/Tutorials/Plugs.pdf
DarZeelon
29-04-2009, 22:47:01
דר צאלון היקר,
אתה מפספס את מטרת המאמר. הערותיך יפות אך לא קשורות לנושא.
כתבות בנושא כיוון המנוע ואופן פעולתו כבר פורסמו למכביר. נא עיין בכתבות בנושא בפורום הנוכחי וכתבה המפורסמת גם באתר האילתי.
ציינתי מפורשות שבסה"כ תרגמתי כתבה קיימת המופיעה באתר OS ומצאתי אותה מעניינת ושווה תרגום.
הרחקת לכת עם העוקצנות.
איתן,
מה שמפספס את מטרת המאמר... הוא המאמר עצמו, שמשום מה אינו מכליל את העיקר בנושאי מצתים והצתה.
המאמר גם מציג את דרגת-החום של המצת כמנגנון הבקרה היחיד לכאורה על קידום ההצתה במנוע מסוג זה, מה שאינו נכון.
לא כתבתי על כיוון המנוע, אלא על השגת כיוון ההצתה נכון - מהות המאמר לא?
אני לא פוליטיקלי קורקט.
אם המאמר אינו עונה על השאלות שהוא אמור לענות עליהן, שבחים ממני הוא לא יקבל. תגובה סרקסטית, דווקא כן.
גם המאמר בשפת המקור (http://www.osengines.com/accys/choosing-glowplugs.html) מספר חלקי אמיתות, כך שאין לראות בכך עניין אישי נגדך ולא ביקורת על התרגום.
ביל בקסטר (מי שמנהל את יבואן OS בארה"ב) ואני קולגות באתר RC Universe.
אני מנהל שם את פורום ה-Support MVVS.
לא ברור לי כיצד המאמר הזה עם המידע החלקי מאוד שבו הצליח לחמוק מביקורתו.
דר צאלון
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.