PDA

צפייה בגרסה מלאה : מישהו מטיס עם LIPO בשלט?



shahar_IAI
30-04-2009, 23:41:42
חיי הסוללה המקורית בשלט שלי FUTABA T7C 2.4G מתקצרים
ראיתי אצל הסיני סוללות LIPO לשלט עם פלג לפוטבה וכמובן פלג BALANCE בעלות מידות המתאימות לחלל FUTABA.
הבנתי שאפשר להטעין אותן ולהטיס המון זמן (3 חודשים) בלי לטעון שוב.
השאלה היא האם מתח LIPO טעונה מלא 12.6 וולט יכול להזיק לשלט שיודע לקבל 9.6 V ?
מישהו מטיס עם LIPO בכלל?

ZvikaF
01-05-2009, 06:11:48
אני משתמש בליפו ל 9C ורק נהנה מזה.
גם ניקל קדמיום טעון מגיע למתח של 11.5 וולט ,כך שהשלטים בנויים גם למתח גבוהה יותר.

nir
01-05-2009, 07:53:12
אני גם חששתי ושאלתי לפני מס חודשים את אותה שאלה.
כולם ממליצים ואתה יכול בהחלט גם לקורא את הביקורות לסוללה באתר של הסיני ולראות שמאוד מרוצים.
אני קניתי וכבר כמעט חודשיים שלא טוען כלל את השלט.
זה עולם אחר לגמרי.
לי יש פוטאבה 10C ועובד מושלם. (מקווה שככה ימשך)

בהצלחה.

shahar_IAI
01-05-2009, 08:27:34
קראתי את הביקורות שם, שמעתי שמרוצים, העניין הוא שיש הפרש נכבד בין 11.2 וולט בניקל ובין 12.6 וולט ב LIPO . כתוב שם שזה על הגבול של הרגולטור בשלט.
דרך אגב, איך אתה יודע מתי הגיע הזמן להטעין?

bugy22
01-05-2009, 08:40:19
אני מטיס עם הסוללה הזו בשלט של JR,אחלה סוללה, אצלי כשלושה חודשים הטענתי פעמיים,
מתי הטענתי? כשראיתי בשלט שהמתח עומד על בערך 10.7 משהו כזה...
הזו (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7346&Product_Name=Rhino_2620mAh_3S_11.1v_Transmitter_Li poly_Pack)

דניאל דקל
01-05-2009, 08:56:53
מרוצים עד ש...

לא ראיתם תמונות באינטרנט של שלטים שרופים/מסוקים שרופים כתוצאה מבעירה של ליפו?

למה לקחת סיכון?

בכל למקרה למי שכבר יש, ממליץ לטעון את הפק מחוץ לשלט, כיוון שטעינה זהו השלב הכי מסוכן

עד שזה לא קורה לך אתה לא מבין כמה הטכנולוגיה הזו לא בשלה

לי עלה פק ליפו באש, ומאז, מתייחס לזה כמו אל חומר נפץ

bugy22
01-05-2009, 09:06:06
צודק, רק אם אתה מקפיד על שמירה נכונה אחרי הטסה כך תישן בשקט.
צריך לסגור את פתח הכניסה של המטען הרגיל בשלט, והסוללה צריכה להיות מחוץ לשלט, אני אישית שם אותה בשקית הגנה ובתוך כד חרס כל הזמן.

TooLy
01-05-2009, 11:05:23
אני מטיס עם ליפו בשלטים 3 שנים.
מעולם לא קרתה לי תקלה או בעייה מסויימת במספר משדרים.
אני טוען דרך השלט.
מדובר על סוללות שמובנה בהן מאזן פנימי.

vinay
01-05-2009, 14:28:04
אני מטיס עם ליפו בשלטים 3 שנים.
מעולם לא קרתה לי תקלה או בעייה מסויימת במספר משדרים.
אני טוען דרך השלט.
מדובר על סוללות שמובנה בהן מאזן פנימי.

זה דגם ספציפי שמכיל מאזן פנימי או שכל הסוללות לשלטים מכילות מאזן פנימי?

nir
01-05-2009, 18:04:11
אני מטיס עם ליפו בשלטים 3 שנים.
מעולם לא קרתה לי תקלה או בעייה מסויימת במספר משדרים.
אני טוען דרך השלט.
מדובר על סוללות שמובנה בהן מאזן פנימי.

ומכיוון שיש לך נסיון ואני יודע שאתה מבין עניין שאלתי מתי הזמן הנכון לטעון את הסוללה?

תודה.

מר מתוק
01-05-2009, 18:38:12
גם אני הטסתי בעבר עם ליפו בשלט עד שלחבר טוב "מת" תא אחד מה שגרם לשלט "למות" מיידית מה שגרם לטיסן החשמלי לצנוח אל "מותו" העגום.
כאשר "מת" תא אחד, המתח צונח מיידית לאזור 6V-7V ומכיוון שהשלט כבה לבד באזור ה-8V אנחנו מסתכנים ב-"שלט נכבה - טיסן באויר היה". :(
מאז אותה תקרית מאד מצערת, אני מטיס עם הסוללה המקורית של FUTABA וכגיבוי למקרה "חירום", אני מחזיק את סוללת הליפו בארגז ההטסה.

עצה שלי? טיסן יקר \ מסוק יקר להטיס עם סוללה רגילה, כלי תעופה פחות מושקעים - להתפנק עם ייתרונות הליפו.

שוב, אני יודע שיש כאלו שמטיסים כלים יקרים עם ליפו כבר מספר שנים ללא תקלות (וכולי תקווה שיימשיכו כך) אולם אחרי שראיתי את המקרה המצער בשטח של שלט כבה בגלל תא שהחליט להתאבד לו כך פתאום, החלטתי להימנע ממקרה כזה עד כמה שניתן.

שבת ברוכה לכולם והטסות מהנות,

שחר

vinay
01-05-2009, 19:15:34
גם אני הטסתי בעבר עם ליפו בשלט עד שלחבר טוב "מת" תא אחד מה שגרם לשלט "למות" מיידית מה שגרם לטיסן החשמלי לצנוח אל "מותו" העגום.
כאשר "מת" תא אחד, המתח צונח מיידית לאזור 6V-7V ומכיוון שהשלט כבה לבד באזור ה-8V אנחנו מסתכנים ב-"שלט נכבה - טיסן באויר היה". :(
מאז אותה תקרית מאד מצערת, אני מטיס עם הסוללה המקורית של FUTABA וכגיבוי למקרה "חירום", אני מחזיק את סוללת הליפו בארגז ההטסה.

עצה שלי? טיסן יקר \ מסוק יקר להטיס עם סוללה רגילה, כלי תעופה פחות מושקעים - להתפנק עם ייתרונות הליפו.

שוב, אני יודע שיש כאלו שמטיסים כלים יקרים עם ליפו כבר מספר שנים ללא תקלות (וכולי תקווה שיימשיכו כך) אולם אחרי שראיתי את המקרה המצער בשטח של שלט כבה בגלל תא שהחליט להתאבד לו כך פתאום, החלטתי להימנע ממקרה כזה עד כמה שניתן.

שבת ברוכה לכולם והטסות מהנות,

שחר
זה יכול לקרות גם בניקל מטאל, לא?

MDreamer
01-05-2009, 20:16:59
ב NICD יורד המתח של אותו תא בלבד כלומר מ 11 ל 9.5
זה קרה לי באויר והציל לי דאון.
אני לא ממליץ להטיס עם ליפו. לא שווה את הבלאגן מסביב ואת הסיכון בהטענה.

Boogle
01-05-2009, 21:32:25
נו שויין, מה קורה אם הניקד מפתח זכרון מראה לך 11.2 וולט וחמש דקות אחרי שעלית לאוויר נגמר לו המיץ?
כל סוללה צריך להיות קשוב אליה ולראות מה קורה, אני גם יכול להעריך שלפחות חלק ממקרי ה"מוות" היו להם סימנים מקדימים שאנשים פשוט בחרו להתעלם מהם.

אין תחליף לדבר הזה ששמים עליו כובע... ואם בודקים איתו את הציוד לפני הטיסה, הסיכויים לשיבושים קטנים לאין ערוך.

בזמנו עשינו שיערוך וההנחה היתה שסוללה שלא מועמסת מעל 1C יש לטעון כשמתחה יורד לאזור ה11 וולט (3 תאים כמובן).

TooLy
02-05-2009, 13:04:44
זה דגם ספציפי שמכיל מאזן פנימי או שכל הסוללות לשלטים מכילות מאזן פנימי?

נדמה לי שיש את הפונקציה הזו רק לסוללות של DUALSKY (זה מה שיש לי).
מדובר בסוללה הייעודית לשלט עם יחידה המובנת במארז הסוללה.
הטעינה נעשית כרגיל ללא מאזן חיצוני.


ומכיוון שיש לך נסיון ואני יודע שאתה מבין עניין שאלתי מתי הזמן הנכון לטעון את הסוללה?

תודה.

אני טוען את השלט כאשר מתח הסוללה מגיע לאיזור ה-10.3 וולט.
בדקתי פעם את העניין בעבודה מתמשכת עם השלט, ברגע שמגיעים למתח שציינתי, הנפילה היא חדה.
הנקודה היא שהקיבולות של הסוללות האלו כל כך גבוהות והסיכוי להגיע למצב כזה הוא כמעט אפסי.

nir
02-05-2009, 15:53:19
נדמה לי שיש את הפונקציה הזו רק לסוללות של DUALSKY (זה מה שיש לי).
מדובר בסוללה הייעודית לשלט עם יחידה המובנת במארז הסוללה.
הטעינה נעשית כרגיל ללא מאזן חיצוני.


אתה יכול אולי לתת פה לינק לסוללה שנדע מה להזמין פעם. אני משתמש עם הסולללה של הסיני.
תודה.

ניסן
02-05-2009, 18:31:23
ב NICD יורד המתח של אותו תא בלבד כלומר מ 11 ל 9.5
זה קרה לי באויר והציל לי דאון.
אני לא ממליץ להטיס עם ליפו. לא שווה את הבלאגן מסביב ואת הסיכון בהטענה.

רובנו כיום מטיסים עם ליפו על הכלים עצמם ודוגמא נפוצה היא הכלים החשמליים - מה יקרה אז אם ימות תא אחד? לא נטיס יותר כלים חשמליים???

vinay
02-05-2009, 18:57:00
אתה יכול אולי לתת פה לינק לסוללה שנדע מה להזמין פעם. אני משתמש עם הסולללה של הסיני.
תודה.

נראה לי שאלו הסוללות:
http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=50_53&products_id=2301

http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?cPath=50_53&products_id=2068

TooLy
02-05-2009, 19:01:32
בדיוק

Mats
02-05-2009, 20:59:33
ב NICD יורד המתח של אותו תא בלבד כלומר מ 11 ל 9.5
זה קרה לי באויר והציל לי דאון.
אני לא ממליץ להטיס עם ליפו. לא שווה את הבלאגן מסביב ואת הסיכון בהטענה.

מסכים לחלוטין.
ה LIPO במשדרים פשוט נהייה אופנה ורבים נוהרים ומטיסים עם ה LIPO, למה? לא ממש ברור...
המשדר דורש פריקה מהירה? לא ממש...
כל גרם חשוב כאן? גם לא ממש.
מה החסרונות?
1. תא שמתאבד ולוקח איתו את הטיסן/מסוק לעולם הבא - ציינו כבר.
2.התראת מתח נמוך - כאשר מתח הסוללה יורד השלט מצפצף איפשהו בין 8.5 ל9 וולט (ע"פ סוג השלט). התראה במתח הזה רלוונטית ל NiCD/NiMH - אפשר להספיק להנחית . ברור שב LIPO התראה ב 9V תהייה מאוחרת מידיי, הרבה יותר מידיי, גם במקרה כזה סביר שהטיסן/מסוק יחזיר את נשמתו לבורא.
3. סיכוני ה LIPO הידועים (שריפה וכו').
4. טעינה לא דרך הפלאג שבשלט.

יתרונות:
פריקה עצמית נמוכה.

אבל אפשר להנות משני העולמות: גם הביטחון שבסוללות הרגילות (NiCD/NiMH ) וגם פריקה עצמית אפסית.
נדמה לי שכבר הצגתי את סוללות ה Eneloop של SANYO בעבר ואני עושה זאת שוב:
ה Eneloop מתנהגת כמו NiMH מבחינת טעינה ופריקה ויש לה בונוס חביב: פריקה עצמית של כ 10% לשנה הנה בקלות קיבלנו סוללה בטוחה שהשלט מכיר ואוהב את המתח שלה, יחד עם יתרונות ה LIPO.
אצלי (FUTABA 9C) יש PACK כזה, מספיק ל 10 שעות עבודה (שבקצב ההטסות שלי יכולות להמרח על חצי שנה...) .
מידע נוסף (http://www.eneloop.info)

אפשר להשיג כאן (https://01836cd.netsolstores.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1143)

אגב, זול יותר לקנות סוללות יחידות ולהכין מהן PACK (לבד או אצל מישהו שמתעסק בסוללות ומצברים).
מומלץ בחום.
אמציה.

TooLy
02-05-2009, 21:27:32
כל גרם חשוב כאן? גם לא ממש.

אמציה.

תלוי, אצלי זוהי אחת הסיבות שעברתי לסוללה, אני מטיס ללא רצועה וההפרש במשקל המשדר התבטא רק לטובה.

vinay
02-05-2009, 22:16:55
נדמה לי שכבר הצגתי את סוללות ה Eneloop של SANYO בעבר ואני עושה זאת שוב:
ה Eneloop מתנהגת כמו NiMH מבחינת טעינה ופריקה ויש לה בונוס חביב: פריקה עצמית של כ 10% לשנה הנה בקלות קיבלנו סוללה בטוחה שהשלט מכיר ואוהב את המתח שלה, יחד עם יתרונות ה LIPO.
אצלי (FUTABA 9C) יש PACK כזה, מספיק ל 10 שעות עבודה (שבקצב ההטסות שלי יכולות להמרח על חצי שנה...) .
מידע נוסף (http://www.eneloop.info)

אפשר להשיג כאן (https://01836cd.netsolstores.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1143)

אגב, זול יותר לקנות סוללות יחידות ולהכין מהן PACK (לבד או אצל מישהו שמתעסק בסוללות ומצברים).
מומלץ בחום.
אמציה.

אחרי קצת חיפושים, מצאתי שיש סוללות מקבילות ל eneloop שנקראות Vapextech Instant שטוענים לגביהן שהן טובות באותה מידה.

ולהן, יש במחיר זול בהרבה סוללות לשלט

http://cgi.ebay.com/RC-Transmitter-TX-Battery-JR-Spektrum-NiMH-Eneloop-Type_W0QQitemZ180351874061QQcmdZViewItemQQptZUK_To ysGames_RadioControlled_JN?hash=item29fdcf340d&_trksid=p3286.m63.l1177

http://cgi.ebay.com/Transmitter-TX-Battery-9-6v-Futaba-Eneloop-Type-Square_W0QQitemZ170326786057QQcmdZViewItemQQptZUK_ ToysGames_RadioControlled_JN?hash=item27a8448009&_trksid=p3286.m63.l1177

מישהו מכיר את הסוללות אלו?


כמו כן, לבנות PACK לבד אמור להיות די פשוט אם מוצאים חלק כזה: http://www.radioshack.com/product/index.jsp?productId=2062251
שמים עליו בידוד מתכווץ וקונקטור מתאים וזהו. השאלה רק איפה משיגים כזה בזול (בלי לפרק צעצועים של הילדים)

MDreamer
03-05-2009, 00:23:15
רובנו כיום מטיסים עם ליפו על הכלים עצמם ודוגמא נפוצה היא הכלים החשמליים - מה יקרה אז אם ימות תא אחד? לא נטיס יותר כלים חשמליים???
אם מת תא על הכלי המתח יורד פתאום משמעותית. מה שקורה הוא או שיש מנוע חלש כדי לחזור ולנחות או שאפשר לדאות (אופסס... פתאום שמתי לב איפה אני) לעשות אוטורוטציה חזרה בכל מקרה אני מעדיף שתידפק לי סוללה בכלי ולא במשדר - הסיכוי להציל את הכלי גדול יותר