PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! החשמלי הראשון



Asaf197seven
09-12-2015, 19:54:09
אחרי אחרי כמעט 27 שנים של התעסקות במנועי דלק קניתי את החשמלי הראשון שלי. = מילניום מאסט של פלאייזון

אבל יש בעיה : על הבקר הצהוב שאין לו שם , אין כל סימון לשלות החוטים ....
מנגד , למנוע יש אדום כחול ושחור...ואין לי מושג איך לחבר...
אם למישהו יש מושג אשמח לעזרה..

guyst
09-12-2015, 20:00:02
תתחדש! תחבר ותבדוק אם המנוע מסתובב בכיוון הנכון, אם לא, פשוט תחליף זוג חוטים

יהונתן פורת
09-12-2015, 20:01:16
הכחול לחוט האמצעי והאדום והשחור תחבר לשני החוטים הנוטרים אם המנוע מסתובב לכיוון ההפוך תחליף בינהם

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Asaf197seven
09-12-2015, 20:04:45
זה לא זוג זה 3 חוטים..

יהונתן פורת
09-12-2015, 20:08:46
החוט הכחול שיוצא מהמנוע מתחבר לחוט האמצעי של הבקר החוט האדום והשחור לנסות לחבר לשני החוטים שנותרו לך עם המנוע מסתובב לכיוון הנכון אז חיברת בסדר אם הוא מסתובב הפוך אז תחליף בין הפלוס למינוס

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Asaf197seven
09-12-2015, 21:06:17
חזק ביותר !!! עובד חזק מאוד...
מתלהב מהטיסן החשמלי הראשון....
כבר כיוונתי הכל...תודה לכולם..

יהונתן פורת
09-12-2015, 21:06:51
תתחדש

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Asaf197seven
11-12-2015, 00:05:55
שאלה:
האם הבקר שעליו לא מצויין כמעט כלום יעצור את צריכת החשמל מתחת לשלב מסויים במצב הסוללה כדי למנוע שריפת המטוס כולו ? היום הטיסן טס עשר דקות ועוד יכולתי להמשיך..

יהונתן פורת
11-12-2015, 00:10:28
דבר ראשון הסוללה לא תעלה באש בגלל שרוקנת אותה ושהיא תיגמר פשוט יהיה קאט למנוע דבר שני ממליץ לך לרדת שיש לפחות 3.7 וולט בכל תא בשביל לא להרוס את הבטריה

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Asaf197seven
11-12-2015, 00:55:47
באיזו דרך אני יכול לדעת כמה וולט נשאר בכל תא כמו שציינת ?

יהונתן פורת
11-12-2015, 01:40:39
או במטען או הכי פשוט תזמין בודק בטריות מהובי קינג

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rotemshan
11-12-2015, 01:45:47
יש אפשרות לשים צפצפה על הטיסן שמחבורת לבלנסר של הסוללה ומצפצפת כשמתח הסוללה יורד.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18588__Hobbyking_2_8S_Cell_Checker_with_Low_Volt age_Alarm.htm...--

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

יהונתן פורת
11-12-2015, 01:48:15
לא ממש שומעים את הצפצפה הזאת

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rotemshan
11-12-2015, 01:54:27
אני משתמש בדיוק בכזאת ושומע אתה כל פעם שהטיסן עובר לידי.
האפשרות השנייה היא להוסיף טלמטריה,
ואז תשמע צפצוף בשלט

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

Asaf197seven
11-12-2015, 02:23:19
טלמטריה? לאיזה שלט ? לי יש ספקטרום. Dx7

יהונתן פורת
11-12-2015, 02:30:59
לא נראה לי שיש לך טלמטריה אבל מה שכן אתה יכול לראות כמה זמן טיסה יש לך ולפי זה לשים טיימר

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Asaf197seven
11-12-2015, 02:33:34
את זה אני כבר ממזמן יודע.
זה שלט שנמצא איתי כבר 7 שנים

יהונתן פורת
11-12-2015, 02:36:55
בdx 7 החדש אולי יש טלמטריה

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

rotemshan
11-12-2015, 05:57:57
לא מכיר ספקטרום.
בכל מקרה, כנראה שהאופציות שלך הן:
1, צפצפה,
2, טיימר,
3, חוש שישי.

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

wind556
11-12-2015, 08:33:17
זמן לעשות סדר:
מהמנוע יוצאים 3 חוטים, זה מנוע תלת פאזי ואין שום הבדל בין החוטים ולצבעים שלהם אין משמעות כלל
אתה מחבר איך שנוח לך ובמקרה של סיבוב הפוך של המנוע אתה מחליף בין שניים מתוך שלשת החוטים, ולא משנה כלל איזה שניים. המנוע יחליף כיוון סיבוב

ריקון יתר של הסוללה בהחלט יכול לגרום להתנפחות ואפילו להתלקחות, ולכן עליך למנוע מצב של ריקון יתר, שלא לדבר על קיצור אורך חיי הסוללה
הזמן הטוב לרדת זה ב3.7 וולט לתא ללא עומס. משמע שבזמן עומס המתח יורד אפילו עד 3.2 וולט לתא, שזה הגבול התחתון.

בודק סוללות קטן הוא ציוד חובה בשטח. אין שום צורך לרכוש אותו בהוביקינג. היום הוביקינג הפך להיות הכתובת האחרונה שאליה אני פונה ורק מחוסר ברירה . יש באי ביי ויש בכל החנויות נוסח DX, בנגוד וכו' . המחיר זול יותר והשירות טוב יותר מהוביקינג והמשלוח בדרך כלל חינם

אין כל צורך בצפצפה, הצפצפות תמיד מזייפות ומטעות ועד שאתה שומע אותן ממילא חלף זמן. הדרך המקובלת ביותר, הכי פשוטה והכי אמינה זה לשים טיימר בשלט וללמוד להעריך את זמן הטיסה. מתחילים בפחות, נוחתים ובודקים, וכך מגיעים לתוצאה הרצויה והמתאימה לך

בשלט שלך אין טלמטריה. יש כמובן אפשרות להוסיף טלמטריה חיצונית אבל הרבה אנשים ובכללם אני מוצאים את זה כמיותר. בשלט שלי יש טלמטריה מובנית ומעולם לא נתקלתי בצורך להשתמש בה למעט במסוקים.

בסופו של דבר גם את הטיימר לא תצטרך כי מי שקשוב לטיסן ומרגיש אותו יודע ת מ י ד מתי הזמן לנחות. וזה לא חוש שישי, זה קשב לטיסן.

והעיקר, ברוך הבא למאה העשרים ואחת :)

guyst
11-12-2015, 09:37:03
לא מכיר ספקטרום.
בכל מקרה, כנראה שהאופציות שלך הן:
1, צפצפה,
2, טיימר,
3, חוש שישי.

Sent from my SM-N900 using Tapatalk
אני מסכים לחלוטין עם רותם.
הצפצפה נשמעת נהדר. מטיס איתן שנים גם טיסנים ובעיקר רחפנים.
מטיס גם עם טלמטריה שנים, זו בדיוק המאה העשרים ואחת! בשביל מה "להרגיש את הטיסן" אם יש טכנולוגיה פשוטה שתתריע לכם על מצב הסוללה? זה לא רק התרעה על המתח הנמוך, אלא גם מצב הסוללה. יש סוללות, מניסיון, ישנות יותר, או לא תקינות, שהטלמטריה תתריע מבעוד מועד לפני ריסוק פוטנציאלי של הטיסן, כי נפל תא או שאין מספיק כוח שתוכל לצאת מתרגיל , לדוגמה.
זו הדרך היחידה לשמור על הסוללות, הטיסן ולא להיות מוטרד בזמן הטיסה.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

rotemshan
11-12-2015, 12:07:13
מסכים עם גיא 😁

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

or.emek43
13-12-2015, 15:31:22
כמו שעודד אמר (Wing556),הדרך הכי טובה וכנראה גם הכי מקצועית היא ללמוד להעריך כמה זמן בערך לוקח לטיסן שלך לגמור סוללה (להגיע ל3.7)
נכון שהצפצפה הזאת עוזרת ומתריעה על מתח נמוך מתי שצריך,אבל יותר מפעם אחת קרו לי מצבים שנחתתי והסוללה הייתה על 4 או 3.9 ועדיין היו לי עוד כמה דקות של הטסה...
אחרי שהבנתי שהצפצפה יכולה לזייף,התעלמתי ממנה לפעמים אם ראיתי שנשאר לי עוד זמן וכן זה גם היה נכון ומדויק
למה הצפצפה מזייפת לפעמים? בגלל שבזמן שהמנוע פועל,יש נפילת מתח לעומת המתח מתי שהמנוע כבוי וזה המתח האמיתי של הסוללה
לפעמים קרו לי מצבים שכבר בהמראה זה צפצף לי בגלל שהייתי בפול מנוע...
מה שעשיתי פשוט זה לכוון את הצפצפה שתצפצף על מתח יותר נמוך כדי לכפות על הנפילת מתח...
אבל עדיין הצפצפה בשבילי זה כלי עזר מהצד ולדעתי הטיימר שבשלט יותר מועיל

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Asaf197seven
13-12-2015, 15:56:28
יש לי זמן טיסה של 11 דקות !!!
אני נהנה מהטיסן..
כמעט כל יום אחרי העבודה אני מטיס באחד הפרדסים ליד הבית

rotemshan
13-12-2015, 15:57:32
מה שאתה מתאר זו עבודה נורמלית של סוללה.
הטעות שלך היא בכיוון לא נכון של הצפצפה.
אם תכוון אותה למתח 3.4v,
אתה תראה שאחרי שאתה נוחת, המתח יהיה סביב 3.8v

Sent from my SM-N900 using Tapatalk

guyst
13-12-2015, 21:59:14
לא כ"כ מבין מה זה הדרך הכי מקצועית "ללמוד ולהעריך זמן סוללה". יש היום אמצעים טכנולוגיים ואין סיבה לסמוך על הרגש, מה גם שכל טיסה וטיסה היא שונה. יש טיסה שטסים יותר במצערת מלאה, טיסות ברוח חזקה שצורכים יותר, בקיצור אין נוסחה קבועה.
הצפצפה עושה את שלה כמו שתיאר רותם, וטלמטריה תיתן אפילו מידע מדויק יותר. שמעת צפצוף, תוריד מנוע ותבדוק בשלט אם נפל תא בגלל תקלה או שרק ירד המתח בגלל עומס.
חבל לעשות "בערך" ולרדת עם סוללה מלאה או מתחת למתח הרצוי שיש אפשרויות מתקדמות.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

wind556
14-12-2015, 14:02:12
לא כ"כ מבין מה זה הדרך הכי מקצועית "ללמוד ולהעריך זמן סוללה". יש היום אמצעים טכנולוגיים ואין סיבה לסמוך על הרגש, מה גם שכל טיסה וטיסה היא שונה. יש טיסה שטסים יותר במצערת מלאה, טיסות ברוח חזקה שצורכים יותר, בקיצור אין נוסחה קבועה.
הצפצפה עושה את שלה כמו שתיאר רותם, וטלמטריה תיתן אפילו מידע מדויק יותר. שמעת צפצוף, תוריד מנוע ותבדוק בשלט אם נפל תא בגלל תקלה או שרק ירד המתח בגלל עומס.
חבל לעשות "בערך" ולרדת עם סוללה מלאה או מתחת למתח הרצוי שיש אפשרויות מתקדמות.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk





כל הדבר הזה שנקרא הטסת טיסנים מבוסס על להרגיש את הטיסן. המכשירים לעולם לא יחליפו את זה ונועדו למקרים ספציפיים בלבד
וכל מטיס מיומן יחוש בקלילות כל שינוי הכי קטן בכל פרמטר של הטיסן. זה לא פוסל את השימוש במכשירים , אבל זה רק "גלגלי עזר"