צפייה בגרסה מלאה : עזרה! חוזר לתחום ומתלבט. אודה לעזרתכם
oded555
16-12-2015, 12:15:28
שלום לכולם.
כחמש שנים לאחר שמכרתי את ה טראגי של LOSI שלי, אני מעוניין לחזור לתחום.
אשתדל לעשות את זה מסודר ולפי המדריך שרן ענבר פרסם בעבר.
1. תקציב
עד 3,000 ש"ח (במידה ובתוספת של עוד כ 200-500 ש"ח ניתן לקפוץ משמעותית ברמה, אני אשקול זאת, אך מעדיף להישאר בתחום ה 3,000)
2. מטרה
בעיקר להינות.
נכון לעכשיו אני לא מתכנן להתחרות, אך הייתי שמח כן להשאיר את האופציה הזו פתוחה. (מה שמוריד את המונסטרים למינהן מהפרק)
3. מקום הסעה
כל מקום מזדמן.
סביר להניח שההסעות יהיו ספונטניות.
ליד הבית- בעיקר דרכי עפר/אדמה/דשא. דרכים משובשות וגם קצת אספלט.
במרחק הליכה/נסיעה קצרה ישנם איזורים נטושים שגם בהם השטח די דומה למה שציינתי.
4. מנוע/ הנעה
אחרי ניסיון עם חשמלי, אני נמשך יותר לניטרו. (מעבר לעובדה שזמן ההסעה ארוך יותר עם ניטרו- במידה ואין לי סט של כמה סוללות).
מעדיף את הסאונד ואת הריח ולא מפחד מעבודות תחזוקה טכניות.
יש לי ידיים טובות וחוש טכני מפותח.
5. קנה מידה
1/10
1/8
6. קטגוריה
או, פה כבר התבלבלתי לגמרי.
בהתחלה די הייתי נעול על REVO 3.3.
אהבתי את העובדה שניתן להסיע את הדבר הזה בכל מקום. גם ראיתי שיש המון חלקי חילוף/שיפורים זמינים באינטרנט ובחנויות בארץ.
אבל, עם הזמן וככל שהתעמקתי, התבלבלתי יותר ויותר.
בשלב מסויים התחלתי לפזול לכיוון ה JATO 3.3.
ועכשיו אני כבר ממש לא נעול על TRAXXAS והתחלתי להסתכל על טראגי/באגי של Kyosho.
חשוב לי שהרכב יהיה אמין ועמיד. (ברור לי שיש פה פקטור של תחזוקה נכונה וראש על הכתפיים, אבל בכל זאת הייתי שמח למשהו שעונה על הקריטריונים האלו).
חשוב לי שיהיו חלקי חילוף זמינים בארץ. (אין לי בעיה עם הזמנת חלקים באינטרנט, אבל במידה ואני "חם" להסיע, אני כן הייתי רוצה את האופציה של לגשת לחנות ולרכוש חלקי חילוף)
הייתי שמח אם גם שוק השיפורים יהיה זמין עבור הרכב הנבחר.
אודה לכם על כל הארה חדשה בנושא.
כמובן אשמח גם לקישורים ולהמלצות.
סביר להניח שהקניה תתבצע בארץ (אני מודע לחוקי הפורום האוסרים על פרסום חנויות בארץ).
לא שולל קניית יד שניה במצב מצויין.
תודה מראש!
עודד.
Alonjp
16-12-2015, 13:14:59
קודם כל נתחיל במה לא לקנות, אל תקנה רכב ניטרו משומש!
אין סיכוי שתוכל לדעת את מצב המנוע, ומנוע טוב עולה הרבה כסף.
דבר שני תחליט איזו קטגוריה אתה מעוניין.
לצרכים שלך מתאים לדעתי טראגי אך גם שורט-קורס יכול להתאים.
אם תבחר בטראגי אז יש מספר אפשרויות מעניינות.
יש HPI trophy truggy שהבנתי שהם טובות מאוד ולייבא אותה מחו״ל יעלה לך בערך 2300₪ כולל משלוח ומיסים (יש יבואן בארץ ואמור להיות חלקים, אך מידי פעם שמעתי על בעיות בזמינות)
יש גם Ofna/Hobao hyper SS שגם היא טובה ותעלה אותו המחיר (יש יבואן בארץ ויש גם חלקים זמינים).
יש kyosho inferno ST שגם כן תעלה סביב ה-2200₪ (יש יבואן בראץ עם חנות בירושלים, לא יודע לגבי זמינות חלקים לרכב הזה).
oded555
16-12-2015, 14:09:26
תודה על התגובה.
ככל הנראה הקטגוריה תהיה טראגי.
זו נראית לי הקטגוריה הכי וורסטילית והכי מתאימה. (עבורי לפחות).
לגבי ייבוא מחו"ל, אני ייבאתי בעבר (2008) מסוק על שלט ועשו לי קצת צרות במכס/משרד התקשורת.
האם היום ישנה קצת יותר גמישות בנושא?
ואם כן, האם יש אתרים מומלצים?
עודד.
oded555
16-12-2015, 14:41:45
ועוד משהו, האם ניטרו זה באמת כזה סיפור לתחזוקה?
אני די נעול על ניטרו, אבל אני כל הזמן רואה שאנשים מנסים להוריד מניטרו בכל הזדמנות אפשרית.
עודד.
Alonjp
16-12-2015, 16:53:20
היה לך ניטרו?
לי היה ניטרו איי שם לפני 20 שנים ואני יכול לומר במבט לאחור שזה קוץ בתחת (לדעתי לפחות).
זה תחזוקה אחרי כל הסעה.
התעסקות עם פלאגים, בוסטרים וסטרטר.
תקלות במכלולי המנוע (מיסב, צילינדר, בוכנה, קרבורטור, פול סטרט).
לכלוך שיש לנקות אחר כל הסעה (המנוע פולט הרבה שמן שנדבק יחד עם החול ויוצר עיסה דביקה שצריך לנקות אחרי כל הסעה).
זה לקחת איתך לכל הסעה בקבוק דלק, בקבוק תדלוק, בוסטר, סטרטר (וסוללות לסטרטר), פלאגים (כי הם נשרפים ללא הודעה מראש)...
זה רועש כך שלא נעים להסיע באזור מגורים (אלא אם כן אתה שם ז%# על כולם, אני לא כזה).
הרעש מושך הרבה ילדים/ערסים מעצבנים שמציקים לך סטייל ״תביא סיבוב״.
זה מגביל אותך מלהסיע במים.
זה גם בעייתי בהסעה בחול (צריך לנקות/להחליף פילטר אחרי כל הסעה).
זה איטי וחלש יותר מרכב חשמלי.
המנוע בעל אורך חיים של בערך שנה למי שמסיע כל סופ״ש.
בעד:
זול לרכישה התחלתית, ב-2500₪ אתה מוכן לצאת לדרך.
בחשמלית זה מינימום 3500₪.
אחרי שאמרתי את כל זה, עדיין יש מספר מכורים לדבר שמוכנים להסיע רק ניטרו ואוהבים את ההתעסקות מסביב אפילו יותר מאת ההסעה עצמה.
אתה צריך לחשוב למה הפסקת להסיע בעבר ולמה אתה חושב שעכשיו זה יהיה שונה.
אם זה מחוסר עיניין או שיעמום אז אל תצפה שההתעסקות עם ניטרו תשפר את המצב, בדיוק להיפך.
מאחר וכבר התנסית בקטגוריה של טראגי, אולי זה פשוט לא מתאים לך?
יכול להיות שתתחבר יותר לרכבי שטח עם עבירות גבוהה (כמו סאמיט למשל), או לזחלני סקייל?
לגבי ייבוא מחו״ל, זה פשוט מאוד.
כל מה שאתה צריך לעשות זה להוציא אישור משרד התקשורת לשלט.
אתה יכול לחפש כאן בפורום מידע על זה, אנחנו כבר טחנו את זה עד דק.
רן ענבר
16-12-2015, 17:15:58
הי עודד
ברוך הבא לאתר ולפורום.
לפני שאענה לך אני רק רוצה ליידע אותך כי באתר זה אנחנו נמנעים מלדון, לציין או לתת קישורים לחנויות אתרים ויבואנים בארץ
הסיבה לכך היא תביעות משפטיות אליהן נכנס האתר בעבר...
במידה ונרצה לדון על מוצר מסויים נעשה זאת ע"י מתן לקישור למוצר מחו"ל
במידה ואתה צריך סיוע פרטני בקשר לקניה בארץ, פנה אלי בהודעה פרטית
עברתי על האשכול וראיתי שעשית שיעורי בית, בנוסף שקיבלת עצות מצויינות מאלון [לא שאני נותן ציונים למישהו]
אני מצטרף למה שאלון אמר ואוסיף כמה סימני קריאה/שאלה משלי:
1. אל תקנה רכב משומש.
2. כל רכב שתקנה, שים לב טוב שיש לו חלקי חילוף בארץ.
3. ניטרו או חשמל זו חייבת להיות החלטה שלך
אני מסיע חשמל [היה לי ניטרו מאוד מזמן] ויכול לתת לך כל הסבר שתרצה למה חשמל עדיף...
אבל הכי חשוב הוא שרכב יתאים לך ולמה שעושה לך טוב.
4. קניה בארץ או בחו"ל?
אם יש חלקי חילוף בארץ זה עושה הרבה סדר...יש בעיה? תוך 1-3 ימים החלק אצלך ואתה חזרה בעיניינים
כשאין חלקים בארץ אתה עלול להיתקע להרבה זמן
אם זאת אל תבסס את ההחלטה רק בגלל משרד התקשורת
משרד התקשורת התיעל מאוד וכמעט ולא עושה בעיות.
כמו שאלון אמר, יש פה כבר לא מעט מידע בנושא...זה בעיה שניתן לפתור.
5. תקציב
ככל שהתקציב גדול יותר כך תוכל לקבל רכב איכותי יותר
לפעמים עוד 200-300 ש"ח עכשיו, יחסכו לך בלא יקר בהרבה בעתיד...הבעיה היא שתמיד יש עוד מדרגות כאלו.
אני מציע לך להיכנס במדרגה הגבוה ביותר שאתה יכול מבחינת תקציב...
קח בחשבון שגם לאחר הקניה ההוצאות אף פעם לא מסתיימות.
אני מבין שעד לפה יש לנו החלטה על טראגי בתקציב של 3000 ש"ח
צריך להחליט:
קניה בארץ או בחו"ל?
תקציב סופי?
חשמל או ניטרו?
רן ענבר
oded555
16-12-2015, 18:10:45
תודה לשינכם על התגובות!
חלק מהסיבות שבגללן מכרתי את הטראגי, הן בדיוק מהסיבות שצויינו כאן.
קניתי יד שניה (יותר נכון, ביצעתי החלפה מול המסוק שהזכרתי קודם).
לא הייתי מספיק בקיא כדי להבין שהרכב לא תוחזק כראוי.
לא בדקתי את נושא זמינות החלפים בארץ.
התייאשתי מהעובדה שהסוללות החזיקו מקסימום 10 דקות של נסיעה מאומצת.
בקיצור, נפלתי.
מה שכן, מאוד התחברתי לטראגי.
היא סיפקה לי את מה שרציתי.
עבירות, מהירות והנאה.
אבל היום, בעזרתכם, אני חכם יותר.
את האמת, הצלחתם להוציא לי את הרוח מפילטר האויר בקשר לניטרו..
אז עד עכשיו הגעתי לכמה מסקנות/החלטות.
טראגי.
עד 3,000₪
פתוח לגמרי להצעות על רכבים חשמליים.
לא מנוע מלהזמין מחו״ל. (אם הצלחתי ב2008 להשיג אישור ממשרד התקשורת, אין סיבה שאחשוש מזה עכשיו).
אם כי אני כן רואה יתרונות בקנייה בארץ.
בעיה קלה של דחיית סיפוקים
אפשרות פריסה לתשלומים. (לך תסביר לאישה הוצאה של 3,000₪ במכה אחת)
אחריות. (גם אם לא מלאה, לפחות יש אבא ואמא).
סוללות נוספות ואביזרים בוודאות אזמין מחו״ל.
לכמה זמן נסיעה ניתן להגיע עם סוללות ברמה סבירה?
ומה בערך עלות של סוללות?
אני עכשיו הולך להמשיך ולעשות שיעורי בית, כי יש לי נושא חדש לחלוטין ללמוד.
סוללות, מתחים, מיליאמפרים, כמות תאים..
שוב תודה,
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
16-12-2015, 19:15:04
הבעיה העיקרית עם קניה בארץ זה המחיר.
רכב כזה: http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=10&lang=en
עולה בארץ 3200 ש"ח [אחרי הנחת מזומן וטובות] ומחו"ל כולל משלוח ומיסים יעלה 2200
שים לב שהרכב הוא מאנסטר...
יש טיפה בעיה עם זמינות של דגם הטראגי בחו"ל: זה הדגם: [קישור (http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=45&lang=en)]שים לב שגם באתר החברה הוא "לא במלאי"
הרכב הזה, נותן שילוב של איכות וביצועים עם מחיר סביר וחלקי חילוף בארץ
הוא לא חסין תקלות אבל מהווה שילוב מוצלח של סך התכונות
המבנה הוא אמנם של מאנסטר אבל זה מבנה שילדה משותף לדגם הבאגי, טראגי ומאנסטר עם שינויים קלים בינהם
ניתן, בעתיד להסב את הרכב למאנסטר
כדאי להרגיע אותך קצת:
היום הסוללות השתפרו מאוד [אין לי מושג ביחס לאיזה שנים אתה מתכוון אבל בשנים האחרונות יש שיפור משמעותי מאוד]
אומנם מאוד קשה לנחש מראש את זמן השימוש בסוללה כי הוא תלוי בהמון גורמים אבל 25 דקות של נסיעה ליד הבית תקבל כמעט מכל סוללה של 5000 מיליאמפר
ברכב זה יש להוסיף מטען וסוללה בנפרד. [עלות של כ 1000 ש"ח למטען טוב+ספק +2 סוללות]
מה דעתך?
לגבי שיעורי בית...
יש פורום סקירות: http://www.efly.co.il/forums/articles.php?c=62
יש שם 3 עמודים עם 10 מאמרים שונים בכל עמוד
חלק מהמאמרים רלוונטיים לך וחלק פחות.
תקרא...ידע זה כוח...כוח לקבל החלטות יותר מתאימות למה שטוב לך [אין פה נכון או לא נכון]
כ"כ תקרא את האשכול הזה: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=78246
זה אשכול שמרכז קישורים לאשכולות שחוזרים על עצמם
מטען, סוללות, יבוא שלט ,קניית רכב ועוד
רן ענבר
Alonjp
16-12-2015, 22:13:54
כמו שרן אמר, קניית רכב בארץ תעלה לך ברוב המקרים הרבה יותר.
תקציב של 3,000₪ לא מספיק לרכישת רכב בארץוסוללות ומטען (אפילו אם תקנה אותן מחו״ל).
או שתגדיל את התקציב באיזה 1000₪ לפחת (2000₪ אם אתה מתכוון גם לקנות סוללות ומטען בארץ) או שפשוט תקנה מחו״ל.
דחיית סיפוקים זה לא כל כך רלוונטי ברגע שבכל מקרה תאלץ להמתין לסוללות ומטען מחו״ל..
לגבי הרכב thunder tiger mt4, זה הרכב שנותן את התמורה הטובה ביותר למחיר (2200₪ ברכישה מגרמניה).
את הרכב הזה ניתן בקלות להפוך לטראגי בעתיד בהשקעה של כמה מאות שקלים לסט גלגלים (אבל אני מאמין שלא תעשה את זה כי תהיה מרוצה מהרכב כמו שהוא).
מטען טוב -400₪
ספק כח - 100₪
שני זוגות סוללות (4 סה״כ) של 2S 5000mah אפשר להשיג ב-400₪ (יספיקו לך לשעה של הסעה בלי בעיה).
בארץ: מטען 800₪, ספק 300₪, סוללות 1000₪, וכמובן הרכב 3200₪...
oded555
17-12-2015, 09:13:50
בוקר טוב.
רן ואלון, שוב תודה רבה על הזמן וההשקעה! (לא מובן מאליו).
רן, ההצעה הזו נשמעת מאוד מעניינת!
נתקלתי פה ושם ברכב הנ"ל, אך לא ייחסתי אליו חשיבות.
אך מאתמול, לאחר שהמלצת עליו, התחלתי לחקור עליו והוא נראה כמו אופציה מצויינת לצרכים שלי. (חוץ מעניין המראה שלו שפחות "עושה" לי את זה.)
לפי מה שהבנתי, ה MT4 וה ST4 חולקים את אותה השלדה, רק עם מכללים שונים וחופה שונה? (ה ST4 נראה הרבה יותר טוב לטעמי).
נראה לי שאלך על הרכב הזה.
האם אתה ממליץ על על קניה דרך האתר שבלינק שצירפת?
בנוסף, אשמח לקבל קישור למאמר שמסביר על כל נושא הסוללות/מתחים/תאים/יתרונות/חסרונות וכו'.. (אין לי שום ידע בנושא והייתי רוצה לחקור עוד קצת לפני שאקנה סוללות ומטענים. לצורך העניין מה מסמלת האות C? ראיתי שיש סוללות 30C/40C/50C)
דרך אגב, שמתי לב שצריך לרכוש ספק כוח ומטען. האם קיים מוצר המשלב בין שניהם?
אלון, השקעה חד פעמית של 400 ש"ח לסט של 4 סוללות שמניבות כשעה של נסיעה נשמע מעולה!
זה סיפור פחות יקר ממה שציפיתי. מה שכן יאפשר לי בעתיד לרכוש עוד סטים של סוללות ולהינות מזמן הסעה ארוך יותר. (שזו אחת הסיבות שהתייאשתי מהLOSI הקודמת שלי).
עודד.
yefroy
17-12-2015, 10:15:31
במידה והחלטת ללכת על ה MT4
ממליץ שלא להשתמש בשתי סוללות של 2S אלא בסוללות 4S !
א. אין התעסקות עם מפצל
ב. לא צריך להטעין 2/4 סוללות (זהות) כל פעם אלא 1/2 לפי הצורך
ג. 2 סוללות כבדות מעט יותר מאחת ונכנסות "בול" לתא הנתון
ד. והכי חשוב - בזמן ריסוק או נחיתה מקפיצות יש מצב בו הסוללות זזות אחת כנגד השנייה
דבר הגורם לתלישת חיווט החשמל בסוללה (במקרה הטוב) או לשבר באחת הסוללות
מה שעלול להוביל לשריפה.
אחלה רכב!!! תהנה....
oded555
17-12-2015, 12:18:33
טוב, אז בשיטוט בפורום מצאתי את המאמר הזה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=74029) לגבי מטענים/ספקי מתח ובכללי הסברים מעולים על הכל!
ממשיך לקרוא וללמוד..
עודד
רן ענבר
17-12-2015, 13:03:12
מצטער...
זה לא הוגן להציג רק צד אחד של יתרונות בשימוש בסוללות 2 או 4 תאים
לכל דבר יש יתרונות וחסרונות
כתבתי על כך כמה מילים בקישור הבא: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=83146
תקרא את האשכול כולו הוא רלוונטי לרוב מה שאתה שואל כולל קישור לקניה
להלן הציטוט:
הרכב נוסע על 4-6 תאי ליפו
ניתן להגיע לזה ע"י סוללה אחת גדולה של 4-6 תאי ליפו או ע"י 2 סוללות של 2 תאים כ"א המחוברות בטור
חיבור סוללות בטור מוסיף את המתח של האחת לשניה ומגיע יחד למתח של 14.8
חשוב להבין:
מתח=וולט=מהירות [אתה צריך 14.8 שהם 4 תאי ליפו...יותר מזה הופך את הרכב לבילתי נשלט ויוצר בלאי מואץ]
קיבול=מיליאמפר שעה=זמן נסיעה [5000 מיליאמפר נותן כ 20-30 דקות נסיעה...זה תלוי בהמון גורמים]
C= יכולת פריקת זרם=תאוצה= מניעת נזק לסוללה [לא פחות מ 30C כמה שיותר=יותר טוב]
יש יתרונות וחסרונות בשימוש בשתי סוללות 2 תאים לעומת שימוש בסוללה אחת של 4 תאים:
יתרונות:
מחיר דומה [דולר לפה או דולר לשם תלוי בחברה]
ניתן להשתמש במטען זול יותר
אם סוללה אחת מתה לא צריך לזרוק את הסוללה השניה
חסרונות:
שימוש במטען פשוט מצריך זמן טעינה ארוך יותר
מצריך סדר: הסעה בזוגות קבועים של סוללות
שימוש במחבר Y לחיבור 2 סוללות יוצר התנגדות ופוגע בביצועים [ניתן לפתור ע"י מחברים איכותיים מוליכים עבים והלחמות טובות]
דבר נוסף שחייבים לשים לב אליו הוא גודל בית הסוללה
בבית הסוללה של ה MT4 יש למטה מדרגה קטנה אשר נועדה לסייע במיקום סוללה במידה 138X46X50 מ"מ
אם אני זוכר נכון: ניתן להוריד את המדרגה הזו ולהכניס סוללה שאורכה עד 149 מ"מ [לא לגמרי בטוח]
חשוב לוודא את מידות הסוללה והנתונים שלה לפני הקניה
מין הסתם יתרונות של שימוש בסוללה 2 תאים הם החסרונות של שימוש ב 4 תאים ולהפך...
הסעתי עם 2 סוללות של 2 תאים וגם עם סוללה של 4 תאים ולא נתקלתי באף אחת מהבעיות שתוארו פה בתגובה למעלה.
אני לא יודע למה אבל יש איזו הפסקה בשיווק של דגם הטראגי ולכן הפנתי אותך למאנסטר.
ייתכן שיש טראגי בארץ אבל אז המחיר הוא כ 3200 ש"ח לפני הנחה.
לטראגי בקר חלש יותר ובולמים מפלסטיק [במקום אלומיניום] שאר השינויים הם קוסמטיים [כנף/חופה/באמפרים וכדומה]
רן ענבר
oded555
29-02-2016, 16:17:04
חשבתם שנפטרתם ממני? :confused:
אז ככה, ביצעתי היום הזמנה ל Thunder Tiger MT4 מגרמניה. :D
הטופס למשרד התקשורת מוכן ואשלח אותו בדקות הקרובות.
עכשיו הגיע הזמן להצטייד בשאר האלמנטים (מטען וסוללות).
יש לי אפשרות לרכוש את המטען הזה 136774
המוכר קנה אותו לפני כחודש פה בארץ באחת מהחנויות. (יש ברשותו חשבונית קניה המעידה על התאריך).
האם זה שווה 250 ש"ח?
האם הוא יתאים לצרכים שלי מבחינת הנתונים הטכניים?
לגבי סוללות נראה לי שאני מסתדר.
אני מחפש סוללות עם קייס קשיח והמבחר די גדול (וכך גם חוות הדעת פה בפורום).
בנוסף, אני רוצה גם להצטייד מראש בחלקי חילוף.
אילו חלקים הם השבירים ביותר/בעלי הבלאי הגבוה ביותר וכדאי שיהיו לי במלאי?
לגבי שמנים לדיפרנציאלים,
השאיפה שלי להתנהגות היא: 0 הרמות גלגלים קדמיים (זה לא מעניין או מרשים אותי) וזנב מעט חופשי. באילו צמיגויות עלי לבחור על מנת לקבל התנהגות שכזו?
תודה רבה!
(בעיקר לרן ואלון על הסבלנות והעזרה!)
עודד.
רן ענבר
29-02-2016, 16:36:11
לגבי מטען וסוללות.
א. קרא בבקשה (שוב) את שני המאמרים שעוסקים בנושא.
ב. אלו שני מוצרים שלא קונים בארץ.
ג. מה התקציב שלך למטען ולסוללות?
לגבי חלקי חילוף.
אחת הסיבות שאני ממליץ על רכב היא זמינות חלקי החילוף שלו בארץ.
יהיה חבל לקנות רכב עם חלקים זמינים בארץ ולאגור חלקים כאילו אין חלקים בארץ...
ע"פ מיטב חוקי מרפי תמיד ישבר לך חלק שאין לך...
הייתי קונה שני זוגות של זרועות ובכל השאר מסתמך על היבואן כמקור לחלקי חילוף...
תקלות או חוסרים מקומיים באספקת חלקים יכולות לקרות לכל אחד אבל אלו רק תקלות.
לגבי שמנים, ככל שהשמן בדיפ יהיה יותר דליל כך הדיפרנציאל פחות נעול.
אם אתה רוצה למנוע הרמת גלגל, שים שמן של 10000 ואפילו פחות...
רן ענבר
oded555
29-02-2016, 16:51:17
תודה על התגובה הזריזה.
סוללות בוודאות אני לא אקנה בארץ.
אני יודע שאתה בעד להפריד את המטען ואת ספק המתח, אך המטען הזה כבר נקנה בארץ ע"י מכר והמחיר הוגן בעיני.
מה גם, שקניה של מטען וספק מחו"ל, ככל הנראה יהיו יקרים יותר בסופו של דבר.
עודד.
רן ענבר
29-02-2016, 17:15:24
המטען הזה אולי מתאים לסוללות של חבר...אבל הסוללות שלך צריכות כמעט 100 וואט.
המטען הזה יודע להוציא רק 50 וואט.
המשמעות היא שהמטען יעבוד כמעט שעתיים בכל עוצמתו כדי לטעון את הסוללות שעליהן נמליץ בהמשך.
מצד אחד, שעתיים זה לא כזה נורא.
מצד שני, אם יהיו לך יותר סוללות...זה כבר מכפלות.
מומלץ להיות בקירבה לסוללות ליפו בזמן טעינתן...כדי להגיב בזמן אם וכאשר מתרחשת תקלה...
להיות 4 שעות ליד שתי סוללות זו לא דרך כיפית להעביר שבת...
אני תמיד אומר שמטען הוא מוצר שלא מתקלקל.
הוא ילווה אותך הרבה זמן.
יהיה לך יותר קל להסביר לאשתך למה קנית מוצר טוב פעם אחת מאשר להסביר לה למה כל חודשיים אתה צריך מטען חדש...
מניסיון...
מה התקציב שלך למטען וסוללות?
רן ענבר
oded555
29-02-2016, 17:20:25
השאיפה היא להישאר סביב ה350₪ רק עבור המטען.
לגבי סוללות, אני מעריך שאתחיל עם סוללה אחת איכותית ובעתיד (הקרוב מאוד), ארכוש סוללות נוספות.
התקציב לסוללה הראשונה הוא גם סביב ה 350₪..
Sent from my iPhone using Tapatalk
yefroy
29-02-2016, 21:41:50
עשית בשכל שהחלטת על סוללה אחת ולא שתיים
בנסיעה הראשונה שלנו עם ה MT נחתה מרמפה גבוהה על "האף" ועצרה/לא הגיבה
החששות היו כבדים אך משנתגלתה "הבעיה" - חוט הפלוס של אחת הסוללות נתלש מהסוללה בעקבות תנועה
חדה וחזקה של אותה סוללה קדימה כנגד הסוללה השנייה ש"החליטה" דווקא להישאר במקומה.
מאז הוחלט- שימוש בסוללה בודדת!
ושלא תעז "להוריד" את המדרגה/חוצץ שמונע את תזוזת הסוללה קדימה ובכך מונע פגיעה של הסוללה בספור
ולאחר מכן בבית הסרוו! אי לכך הסוללה חייבת להיות במידה של תא הסוללה או קטן ממנה עם פיצוי של ספוג
פלציב או ספוג קשיח אחר למילוי החלל.
oded555
01-03-2016, 07:57:13
טוב, אז אם יש משהו שלמדתי מהשיטוט בפורום הזה, זה בעיקר להקשיב לעצות של רן.
לכן, אני הולך על השילוב הזה:
מטען:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46767__Turnigy_Neutron_200W_DC_Touch_Screen_Bala nce_Charger_LiHV_Capable.html
ספק כוח חיצוני:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17424__HobbyKing_350w_25A_Power_Supply_220v_240v _.html
שילוב טוב?
מתאים לצרכים?
יש עוד משהו שצריך לרכוש על מנת שזה יעבוד? (כבלים כלשהם?)
תודה ואחלה יום.
עודד.
רן ענבר
01-03-2016, 10:39:34
אם יש דבר בעיתי במטען+ספק זה משקל המשלוח...
הספק, כבד ולכן עלות המשלוח שלו לא מבוטלת.
תבדוק את עלות המוצר כולל עלות המשלוח.
אני ממליץ לך לקרוא את האשכול של יובל: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=83146
יובל ריכז באשכול אחד את כל ההתלבטויות שהיו לו ואת הדיון על כמעט כל אחת מהן.
תכנס גם לקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=79862
בקישור זה ריכזתי לא מעט קישורים שאני חוזר אליהם לפעמים
מוצר טוב, הוא מוצר טוב ולכן מה שטוב בשבילי,ייתכן ויהיה טוב לאחרים
רק תוספת קטנה באדיבות אלון: http://www.ebay.com/itm/291482489728?ul_noapp=true
בקישור הבא תוכל למצוא ספק מתח ולבחור בו את מתח הכניסה [220 וולט] ואת מתח וזרם היציאה [12 וולט 15 אמפר]
עם מחיר משלוח אפסי/בחינם...
אחרי שתקנה מטען, תראה כמה כסף נשאר לך לסוללה.
לפעמים עדיף לקנות סוללה אחת החודש ואחת בחודש הבא אבל לקנות סוללה טובה
אני מעדיף סוללה אחת של 4 תאים בעלת מארז קשיח
שים לב שלרכב שלך יש קופסה די סגורה לסוללה ולכן סוללה בעלת מידות גדולות מידי פשוט לא תכנס.
תעקוב אחרי האשכול של יובל...הוא מצא סוללה [לא זולה] אך עושה רושם טוב:http://www.rcjuice.com/hobbystar-6500mah-14-8v-4s-75c-hardcase-lipo-battery/
יש קופון של 10% הנחה באשכול של יובל...
רן ענבר
Alonjp
01-03-2016, 11:58:51
ממליץ לך על המטען icharger 106, מטען 250 וואט מעולה ואמין.
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/junsi-icharger-106b-lilo-lipo-life-nimh-nicd-dc-battery-charger-6s-10a-250w-jun-106b/p195152
עולה 90 דולר והמשלוח חינם (או דולרים בודדים).
לגבי ספק, תקנה באיביי ב-100₪, אותו ספק בארץ עולה 400₪..
oded555
02-03-2016, 14:10:24
אוקיי, אז עדכון.
הרכב הוזמן.
מטען הוזמן.
ספק כוח הוזמן.
הפקס למשרד התקשורת נשלח. (קראתי פה איפשהו שאפשר במייל. זה לא נכון. כשהתקשרתי לוודא אם הכל תקין, הבחור שם אמר שרק בפקס הם מקבלים בקשות)
עלויות ביניים בשקלים:
רכב (http://www.d-edition.de/RC-Cars/RC-Cars-Elektro-Offroad/Thundertiger-MT-4-G3-Elektro-Brushless-Monstertruck-2-4Ghz-6401-F102-Blau.html): 1750 כולל משלוח
מטען (http://www.amainhobbies.com/rc-cars-...n-106b/p195152): 416 כולל משלוח
ספק כוח (http://www.ebay.com/itm/291482489728?ul_noapp=true&afsrc=1&rmvSB=true): 88 כולל משלוח
סה:כ 2,254 לפני מע"מ
במידה ואאלץ לשלם מע"מ על הרכב והמטען, זה ייצא עוד כ 360 ש"ח. ואז אני יוצא בנזק של כ 2,600 ש"ח.
נוסיף עוד כ 300 ש"ח לסוללה בסיסית להתחלה ואני מגיע ל כ 2,900 ש"ח כולל הכל.
מה שאומר שלא חרגתי מהתקציב המקורי שהקצבתי לעצמי (או יותר נכון התקציב שאישתי הקציבה לי :confused: )
עכשיו נשאר רק להזמין סוללה ואני מסודר.
שוב תודה ענקית לרן ואלון! :)
עודד.
עריכה:
נרכשה גם סוללה (http://www.ebay.com/itm/201389989173)בעלות של 160ש"ח כולל משלוח.
מה שמביא אותנו ל כ2,400 ש"ח להכל (לפני מע"מ ושאר ירקות..)
רן ענבר
02-03-2016, 14:25:42
בכיף.
תיידע את אשתך...שזה קצה הקרחון.
ההוצאות לא נגמרו בקניית הרכב.
אני מניח שלכולנו יש משכנתא, ילדים, חוגים ושאר מיני תשלומים...
אי אפשר להחביא הוצאות על תחביב.
הרעיון שאני משתמש בו הוא פשוט:
להקצות לתחביב תקציב חודשי בין שאר מרכיבי ההוצאות.
לכל רכב יש בלאי טיבעי של חלקי פלסטיקה...
אם נתאר מצב שבו אנחנו מסיעים פעמיים שלוש בשבוע , נהנים והכול תקין זה מצויין.
הגיע סוף החודש ולא הוצאת כסף על חלקים, תשקיע כסף לבנות את עצמך...
לדוגמא: סוללה נוספת, סרוו טוב יותר, סט צמיגים, כלי עבודה וכדומה.
כך, לאט לאט אתה מתקדם בציוד ובתחביב וגם מקל על עצמך את המעבר לשלב הבא, בעתיד.
רן ענבר
oded555
02-03-2016, 15:17:09
רן, זה בדיוק התכנון.
להתקדם לאט ובטוח..
לגבי סוללה, האם הסוללה הזאת (http://www.ebay.com/itm/281683962790?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3A&afsrc=1&rmvSB=true) תתן תמורה טובה למחיר (הזול יחסית)
במידה ולא יהיו הוצאות נלוות בחודש הקרוב, כמובן שארכוש אחת איכותית יותר עם קייס קשיח.
עודד.
רן ענבר
02-03-2016, 16:05:23
אני באופן אישי מעדיף להשתמש בסוללות בעלות מארז קשיח
אומנם ב MT4 יש הגנה מכובדת על הסוללה אבלגם בתוך בית הסוללה הסוללה עלולה לזוז ולהיפגע
נתקלתי גם בסוללות שבנפילה חסרת מזל מהיד נפגעו והפכו ללא בטוחות לשימוש...
המארז הקשיח הוא העדפה אישית שלי לא מעבר לכך.
הסוללה שבחרת בעלת נתונים מתאימים לרכב ולא מעט גולשים מרוצים ממנה.
ד"א. קח בחשבון שבהתחלה יש בלאי גבוה יותר מאשר בהמשך בעיקר עקב חוסר ניסיון בשליטה ברכב.
רן ענבר
oded555
02-03-2016, 16:16:54
גם ההעדפה שלי היא מארז קשיח, אך בגלל ההוצאה הגבוהה יחסית עד כה, אני מעדיף לנסות ומזער נזקים.
ללא ספק סוללה איכותית זו הקניה הבאה שלי.
עודד.
losi 8
02-03-2016, 17:41:24
אל תזלזל זאת סוללה פגז,יש לי כאלה והסוללות הכי אבל הכי טובות שניסיתי והרגשתי ויש לי גם סוללות יותר יקרות שקניתי כמו אידיוט במקום לקנות 3 פאוור ליון במקום אחת "יקרה".
פלי סקיי,גינס אייס,ביאס..פאוור ליון זה הקצפת,פשוט חולה על הבטריות שלהם ובמחיר שלהם איך אפשר שלא?
עשיתי ריפוד בst4 לבית בטריות והרכב קופץ מגבהים עצומים..הסוללה ישרה כמו סרגל.(ואני חייב לציין שהמכסה הזה אחלה דבר..קדחתי למחסה מאווררים :D)
תרפד את תא הסוללה שלא תזוז וקנה 3 סוללות פאוור ליון ותיהיה בראש שקט.
האמת שיש לי גם ביאס שהומלצו לא מזמן,הפאוור ליון מרגישה יותר חזקה שאני יורד לכביש ששם אפשר לנצל את הכח של המערכת והסוללה.
קנייה הבאה צריכה להיות סרוו איכותי,צמיגים,ומערכת שלט איכותית תשפר מאוד את חווית הנהיגה אבל זה לא חובה.
תזמין זרועות ספייר כי זה חלק שצריך לmt ואם נשבר לך חלק תזמין 2 נוספים שיהיה לך לפעם הבאה.
אני כבר לא סומך על חניות ועושה מלאי לעצמי וזהו הכי טוב.
הייתי צריך חלק השבוע..לא היה ליבואן,שבוע שעבר חבר היה צריך חלק נפוץ כמו תופס זרועות וגם לא היה.(לtt)
ו2 הרכבים יהיו מושבתים 4-6 שבועות..לפחות יש רכב נוסף.
מאיפה אתה בארץ?
oded555
02-03-2016, 17:53:51
אני שמח לשמוע על הסוללה!
כמה זמן הסעה היא מחזיקה לך?
איך ריפדת את בית הסוללה? יש מצב לתמונות?
תודה על ההמלצה על הזרועות.
בינתיים אני אסיע את הרכב סטוק עד שאבין מה חסר לי מבחינת התנהגות..
ואז אשדרג בהתאם..
אני מירושלים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
losi 8
02-03-2016, 18:16:50
הסוללה מצויינת,אני בעצמי מזמין זוג נוסף..
היא מחזיקה לי בבאגי בכביש 10 דקות,בשטח קרוב לחצי שעה.
בst4 היא מחזיקה 20 דקות כי אני עם יחס 19\44 אם אני זוכר נכון 20 דקות בשטח עם לחיצות ארוכות.
בmt4 סטוק היא תחזיק איזה 35 דקות בנסיעה קשה ונסיעה בכיף כזה תחזיק שעה בערך.(ויש איתנו בחור עם mt4 סטוק)
תמונות אני לא יודע איך לעלות,שלח הודעה 053-336-1440 ויש מספר טיפים שחשוב לעשות ברכב הזה ללא עלות שיחסכו נזקים בהמשך.
בכיף.
צריך צמיגי באדלנס\טרנצר ,סרוו איכותי וספור פלדה איכותי של tekno\hpi וזהו סך הכל.
orelyan7
02-03-2016, 18:19:56
תתחדש!
מאיזה אתר הזמנת?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
oded555
02-03-2016, 18:29:13
תודה רבה losi 8. אשלח לך הודעה (דרך אגב, מה השם שלך?)
איפה אתה מסיע?
אני נייד ואשמח להסיע עם חבר׳ה בעלי רכבים דומים..
Orelyan7
בהודעה מספר 23 יש פירוט של כל האתרים לכל המוצרים שרכשתי.
פשוט ללחוץ על הקישור (הכיתוב בכחול)..
Sent from my iPad using Tapatalk
orelyan7
02-03-2016, 18:34:46
תודה
לשאלתך יש קבוצה של מסיעים ביבנה כל יום שישי.
ויש בימי שני בחולון. אם תרצה אתן עוד פרטים ורקשר אותך לאנשים
כרגע אני גם שוקל לקנות את האוטו הזה אז אשמח לחוות דעת שהוא יגיע על להזמין מחול.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
רן ענבר
02-03-2016, 19:08:24
ריפוד בית הסוללה זה דבר יחיסת פשוט
ניתן לקחת חתיכת ספוג שנקרא פלציב ולחתוך אותו למידות הרצויות
ברוב חנויות ה"עשה זאת בעצמך" ניתן לקנות רצועות ספוג עם דבק שעושות עבודה טובה בריפוד [הבעיה מתחילה כשרוצים להוריד אותן]
אפשרות נוספת היא סקוטש עם דבק דו צדדי
מדביקים נקבה [החלק הרך] ברכב וזכר על כל סוללה שיש לך ואז זה גם מקבע את הסוללה וגם מרפד אותה שלא תזוז.
אין מנוס מלהסתכל על הסוללה ועל בית הסוללה ולנסות להעריך מה יקרה בזמן מכה או נחיתה לא טובה
לאן הסוללה תזוז כתוצאה מהכוחות שפועלים עליה?!
ולרפד את החלל בהתאם.
חשוב להבין כי מוצר עם דבק שיתאים לסוללה א' עלול למנוע שימוש בסוללה ב' בעלת מידות טיפה שונות...
אני ממליץ להימנע מהדבקות ופשוט להניח ספוג או פלציב איפה שצריך.
לגבי עצות לפני אחרי ותוך כדי הסעה...אני מציע לקרוא את המאמר הבא:תחזוקת רכב חשמל (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145)
לאחרונה הוספתי בו סעיף העוסק בטיפול בצמיגים לפני ההסעה הראשונה
רן ענבר
losi 8
03-03-2016, 11:32:38
רן קלע בול,פשוט תוקע את הספוג על המכסה וסוגר בלחץ את הכלוב וזהו הבטריה מקובעת כמו בטון.
יש 4 דברים שפשוט חובה ברכב הזה ויש עוד כמה דברים שפחות חשובים אבל רצוי.
1)הדבר החשוב ביותר!וזה להחליף את הקפיצים מיד!הקפיץ נסגר לחלוטין ליפני שהשאסי נוגע ברצפה שזה פשוט רע.
פתרון=קניית קפיצים של st4 או כל קפיצים של קיט מיקצועי(טראגי) זה יעלה מספר דולרים ותקבל רכב אחר לחלוטין.(רק
2)כדאי מאוד להכין רשת על המכסה בישביל למנוע כניסה של עצמים זרים.
להשאיר פתח רק מעל המנוע וזהו זה ישמור על הרכב נקי לחלוטין ובלי היתחממות מיותרת.
3)חובה להחליף את השמן המקורי שיש בבולמים כי השמן שיש במקורי זה לא בולם,זה קפיץ!כאילו הבולם בלי שמן בכלל.
ממליץ לשים שמן של AE 50wt בכל הבולמים וסוגרים את הסיפור.(שים לב לשיטת סימון wt)
4)להחליף את הספור לספור של hpi\tekno כי הספור המקורי נשחק מאוד מהר בחול.
אנחנו מסיעים באזור מרכז..שתקבל את הרכב אתה יותר ממוזמן.
ותתחדש אחלה רכב :)
oded555
03-03-2016, 15:44:44
תודה על ההמלצות losi 8!
שמעו, אני חייב להגיד מילה טובה על מחלקת האישורים של משרד התקשורת.
אתמול ב11:00 שלחתי להם את הפקס ולפני כחצי שעה קיבלתי את האישור.
ממש ממש מפתיע לקבל שירות שכזה ממשרד ממשלתי.
אם במקרה מישהו מהם גולש פה בפורום, אז רק שידע שאני מלא הערכה אליהם.
כל החבילות נשלחו (מכונית, מטען, ספק כוח וסוללה)
עכשיו רק נשאר להמתין בסבלנות ולהמשיך בקריאה ובצפייה בסרטונים.. (קצת בעייתי למישהו עם בעיה בדחיית סיפוקים :p )
עודד.
רן ענבר
03-03-2016, 21:46:56
תסלח לי לוסי, אני לא אוהב את המונח "חובה"
א. כי זה לא ממש חובה, זו דעה...וזה בסדר להביע דעה
ב. כי חלק ממה שאתה מתאר אינו פשוט לכל אחד כמו שהוא פשוט לך או לגולש מתקדם אחר...
המינוח חובה עלול ליצור מצב שבו גולש שמצוי בשלביו הראשוניים בתחביב "אונס" עצמו לבצע דברים שגדולים עליו
הייתי מסתפק במינוח "ממליץ"
לגבי הדברים הנקודתיים שהעלת:
1. החלפת קפיצים מצריכה יידע וניסיון
החל מהמידות המעוד מדוייקות של אורך וקוטר הקפיץ וכלה בעוצמת הקפיץ
אני יוצא מנקודת הנחה שחברת TT לא מאתמול בתחום ושכמה אלפי כלי רכב כאלו כבר נמכרו כך שהמצב אינו קריטי...אפשר להסיע כמה ימים גם עם הקפיצים הנוכחיים
מי שנורא קריטי לו ואנינות הטעם ורגישות האצבע שלו מרגיש את ההבדל יכול לשים בהתחלה את הספייסרים לבולמים שמגיעים עם הרכב...
2. לגבי הבולמים, מסכים עם העיקרוןשכדאי לוודא שהם מלאים אבל בד"כ בבולמים האחוריים שמים שמן טיפה דליל יותר מבקידמיים
אני משתמש בשיטת המדידה השניה ואז אני שם 400-500 באחוריים ו 500-700 בקידמיים [הפרש של 100-200 בכל מקרה]
3. ספור?
כשישחק אפשר להחליף
לי, מעולם לא נשחק ספור...באף רכב...
כיוון נכון של המרחק בין פיניון לספור מונע את השחיקה
עודד.
שם המשחק זה סבלנות.
תנצל את הזמן לקרוא מאמרים, להפנים ולהבין אותם ע"מ שתוכל ליישם את ניסיונם של אחרים
תזהר מהסרטונים ביו טיוב...לא כל מה שנראה שם תמיד נכון או מדוייק
תנסה למצוא ולאפיין מקורות מידע מהימנים ע"פ פחות מהימנים
רן ענבר
losi 8
04-03-2016, 09:09:09
1)זה שטאנדר טייגר הציאו אלפי mt4 מהמפעל לא אומר שום דבר,זאת טעות פשוט מפגרת של החברה.
ספייסר לא קשור זה פשוט המלך בולם נגמר ליפני שהשאסי נוגע ברצפה.
מה שגורם שמכל קפיצה מסכנה הרכב נוחת נגמר המהלך מתלה והרכב פשוט מתהפך קדימה גם אם הנחיתה מושלמת.(לא בגלל הגלגלים הגדולים כמו שחשבו)
2)שמחליפים קפיץ שומעים שהרכב חוטף פיצוץ חזק מידי בשאסי,ואז מזה הרכב מתהפך.
מחליפים ל50wt בהכל וזה נגמר,ברכב כמו mt4 זה לא ממש משנה.
3)לך לא הלך ספור כי אתה מסיע במסלול,אני מבטיח לך שאם יש לך ספור פלסטיק בבאגי ותכניס אותה ל30 דקות בחול בסופרלנד כל הרכב יהיה מלא פירורים שחורים מהספור ולאט לאט הוא פשוט נשחק..
זה לא קשור לכיוון נכון פשוט מאנסטאר נוסעת בחול כמו שיש בסופרלנד ובסיגנון הזה שום ספור(פלסטיק) לא יחזיק מעמד גם אם הכיוון מושלם.
בקשר למה שאמרתי "חובה"אתה צודק..זה לא חובה זה "רק"רצוי.
רן ענבר
04-03-2016, 14:15:48
מה שאני אומר הוא שהמלצה על "החלפת קפיצים אינה מספקת
אם לדעתך צריך להחליף קפיצים, תן דוגמה לקפיץ שמומלץ...
ללא קישור למוצר מומלץ יהיה בעיה לגולש העומד מולך לדעת מה הוא צריך לעשות.
את הבעיה שאתה מתאר ניתן לפתור בעוד 2-3 דרכים אחרות פרט החלפת שמן והחלפת קפיצים
שינוי נקודת העגינה של הקפיצים ומספר "נגיעות" קטנות בכיוון הרכב מונעות את הבעיה.
אומנם בשנים האחרונות הסעתי בעיקר במסלול אבל לא רק...
הסעתי לא מעט גם בדיונות של תל ברוך ובעוד מקומות חביבים...ושוב...מעולם לא הלך לי ספור.
רן ענבר
oded555
06-03-2016, 08:59:50
באיזה סוללות אתם משתמשים לשלט?
האם שווה לרכוש מארז או להשתמש בסוללות AA?
יש לי רביעיית סוללות sanyo eneloop מעולות עם מטען ייעודי עבורן. אין לי בעיה לרכוש עוד רביעייה שכזו, בעיקר לאור הניסיון המצויין שיש לי איתן.
לכמה זמן הסעה מחזיקות הסוללות של השלט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Alonjp
06-03-2016, 10:46:44
זה תלוי בשלט.
בשלט של טרקסס רביעה של GP 2700 מספיקה לי לחצי שנה, לעומת זאת אותה הרביעיה מספיקה לי שמספר הסעות בודדות בשלט Sanwa MT4.
בשלב ההתלמדות, עד שתגלה כמה באמת מחזיקות הסוללות, אני ממליץ לך לקחת סוללות גיבוי לשטח (רגילות).
גם אם הסוללות יספיקו לך רק לחודש-חודשיים, עדיין לא שווה לקנות עוד סט.
oded555
06-03-2016, 11:33:52
אחלה, תודה רבה!
בכל מקרה נראה לי שאעקוב עם מד מתח לפני/לאחר כל הסעה כדי להכיר טוב יותר את ההתנהגות שלהן..
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
06-03-2016, 11:47:09
כשהסעתי עם סוללות ניקל מטאל מעולם לא קרה לי שנגמרו לי הסוללות במהלך יום הסעה.
תתחיל עם סוללות נטענות פשוטות ואם תיהיה בעיה, נפתור אותנ.
רן ענבר
oded555
21-03-2016, 07:35:05
המטען הגיע :)
באופן מוזר הוא לא נעצר במכס למרות שעל הקופסא צויין המחיר האמיתי (89$).
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
21-03-2016, 18:36:24
תתחדש...
אל תדאג...במוצר הבא יקרעו אותך...[צוחק כמובן]
מה לא הגיע עדיין?
רן
oded555
21-03-2016, 20:37:54
:)
אין לי ספק שבשלב מסויים אני אקבל את הצינור :/
עדיין לא הגיע הרכב עצמו, ספק הכוח והסוללה..
Sent from my iPhone using Tapatalk
oded555
23-03-2016, 07:42:39
שאלתי את רן בפרטי שאלה לגבי שמנים לדיפרנציאלים על מנת לקבל התנהגות רכב מסויימת.
לטובת הכלל ועל מנת שכולם ילמדו, אני מעתיק את השאלה לכאן.
בסרטונים ברחבי האינטרנט, אני רואה שכשהרכב במצב "סטוק", יש לו נטייה מוגזמת (לדעתי) להרמות גלגלים.
המלצת לי להחליף את השמן בדיפ' המרכזי ל10,000.
אך פה התחלתי להתבלבל..
ככל שהמספר גבוה יותר, השמן סמיך יותר?
משמע ככל שהסמיכות עולה, כך הדיפ' יותר נעול?
ז"א אם המרכזי "נעול" חלוקת הכוח היא 50/50 בין הצירים? ואם הוא "פתוח" הכוח מחולק בין הצירים ביחס לעומס המופעל?
להבנתי, במידה ואני מעוניין בנטייה להיגוי יתר, אז גם בדיפ' האחורי צריך שמן סמיך יחסית?
על איזו סמיכות היית ממליץ בשביל לקבל רכב עם כמה שפחות הרמות גלגל וזנב "חופשי"?
תודה מראש על התשובות.
עודד.
רן ענבר
23-03-2016, 08:52:04
תודה עודד.
אני אפנה אותך לשניקישורים מרכזיים:
1. מאמר של אלון שדן בסוגי שמנים ושיטות המדידה השונות: צמיגות שמן לדיפרנציאל ובולמים - מידע שימושי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=70865)
2. האשכול של יובל...:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=83146&page=11
בדגש על תגובה 254
אתה לא שונה מהרבה גולשים אחרים שקונים רכב ובהתלהבות ההתחלטית רוצים מאוד שהרכב שלהם יהיה "הכי"...הכי חזק הכי מהיר הכי טוב, מתוחזק הכי טוב, הכי נקי הכול הכי...
הבעיה היא שההתלהבות הזו גורמת לא מעט נזק
מה שלא שבור לא צריך להחליף
אומנם אתה לא מתחיל בתחביב אבל עדיין, רכב חדש שנוסע טוב...תן לו לסוע שבוע שבועיים/חודש חודשיים ואז תתחיל אם הפרוק וההרכבה
צריך לזכור שכל פרוק/הרכבה של חלק פלסטיק פוגע טיפה בהברגות של הבורג בפלסטיק ובכך מחליש אותו
צריך לזכור שלכ הברגה של בורג מתכת בחלק מתכתי צריך לחדש את הלוקטייט...
ובכלל, ממליץ לקרוא את כל הדגשים שבמאמר הבא:תחזוקת רכב חשמלי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145)
אם הייתי במקומך, הייתי משקיע את הזמן שיש לי עד שהרכב יגיע בלמידת מבנה הרכב ותחזוקתו וכן ברכישת ציוד פשוט וכלי עבודה לטיפול ברכב לכשיגיע...
בקישור למאמר על תחזוקת רכב חשמלי, שים לב לפרקים 1-2
לגבי שאלותך:
בגדול, גולשים מדווחים שהרכב מגיע עם "שלל" חומרים בדיפים
יש גולשים שמדווחים על דיפ ריק, אחרים מדווחים על שמן או על גריז...
צריך להרגיש את התנהגות הרכב ולהחליט אם יש צורך לפתוח או לא
בגדול, אתה צודק
צריך להבין שבמאנסטר, הערך המספרי של השמן לא ממש חשוב...
1000 לפה או 1000 לשם לא באמת משנה
שמן בצמיגות של 5000-10000 יעשה את העבודה בדיפ המרכזי או בשאר הדיפים ובעיקר ימנע את הרמת הגלגל.
היגוי יתר או דברים כאלו גורמים לרכב להתהפך בסיבוב...לפעמים אתה מעדיף שהרכב יזרוק טיפה תחת [שמן סמיך בדיפ האחורי] כדי שלא יתהפך
רן ענבר
oded555
23-03-2016, 12:09:05
היגוי יתר או דברים כאלו גורמים לרכב להתהפך בסיבוב...לפעמים אתה מעדיף שהרכב יזרוק טיפה תחת [שמן סמיך בדיפ האחורי] כדי שלא יתהפך
רן ענבר
תודה רבה על התגובה רן!
רק משהו אחד שלא ברור בחלק המצוטט.
מצד אחד כתוב שהיגוי יתר גורם לרכב להתהפך בסיבוב ולפעמים מעדיפים שכן יזרוק תחת כדי שלא יתהפך?
עודד.
רן ענבר
23-03-2016, 13:00:21
היגוי יתר יוצרים בין השאר ע"י שמנים דלילים בדיפים הקידמי והאחורי
זריקת תחת יוצרים ע"י שמן סמיך בדיפ האחורי.
צריך להבין שזה תלוי בשילוב בין הדיפים לבולמים לצמיגים לקרקע לזוויות הגאומטריות של הרכב ואפילו לנקודות האחיזה של הבולמים...
זו משוואה מטמתית עם הרבה מאוד משתנים שמשתנים בכל נסיעה לנסיעה
זה לא פשוט.
וכן, יש גם מרכיבים מנוגדים שסותרים את המרכיבים שלידם.
רן ענבר
oded555
23-03-2016, 13:24:03
תיקון קטן ברשותך.
היגוי יתר זה זריקת תחת..
עודד.
רן ענבר
23-03-2016, 15:18:00
זה מסוג הדברים שאפשר לדון עליהם לנצח...
למה?
כי אם רכב הינו בעל סט אפ טוב יותר מרכב אחר ייתכן ויוכל לקחת את אותו סיבוב בלי לזרוק את התחת תוך אחיזה מלאה גם של הגלגלים האחוריים
כדוגמה:
אם אשים שמן דליל יותר בדיפ האחורי הוא יהיה יותר פתוח ויאחז יותר טוב בסיבובים אך בהאצה חזקה או בקרקע בעלת אחיזה נמוכה ייתכן וגלגל שיאבד אחיזה "יבזבז הרבה אנרגיה
כל הדוגמאות הן כנגד מול מצב זהה עם שמן סמיך יותר...
בכל מקרה, נראה לי שהבנת את כוונתי ואנחנו דנים על הכוונה.
רן ענבר
oded555
03-04-2016, 05:49:35
עדכון נוסף..
כמעט הכל כבר בארץ.
הרכב הגיע, אך תקוע במכס.
אני ממתין להודעה להגיע לשחרר אותו.
מטען וספק כוח כבר אצלי.
כלי עבודה גם כן אצלי.
סוללות עדיין בדרך.
עכשיו שאלה לגבי לוקטייט.
יש המלצה למשהו ספציפי?
תודה ושבוע מצויין לכולם.
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
03-04-2016, 06:50:17
ניסיתי לא מעט סוגים...הכול עובד סבבה
מודה ומתוודה שאף פעם לא הייתה לי סבלנות לחקור את הנושא יותר מידי לעומק
אני משתמש בלוקטייט [של חברת לוקטייט] בצבע כחול
בקבוקון אחד מספיק להמון זמן למרות שבחברת לוקטייט יש תוקף ופג תוקף לכל מוצר
הדבר הכי חשוב [שאותו למדתי על בשרי] הוא לא לשים יותר מידי
המטרה של הדבק היא למנוע מהרעידות והתנועה לפתוח את הברגים
טיפה קטנה על ההברגה+ ניגוב של חלק ממנה אם היא יצאה גדולה מידיי זה מספיק
אני שם כך שהטיפה תכסה 1/4-1/3 מההברגה באורך של כ 3 מ"מ...כשמבריגים זה עוד מתפשט טיפה
רן ענבר
oded555
03-04-2016, 07:22:16
תודה!
זה אומר שגם סופר-גלו יתאים למשימה? (במידה ולא אמצא של חברת לוקטייט).
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
oded555
03-04-2016, 09:37:51
דרך אגב, התקשרתי למכס כדי לשאול על שעות הפעילות ושם נאמר לי שברגע שכתוב באתר של הדואר שנשלחה הודעה לצורך שחרור מהמכס, ניתן להגיע אליהם ללא המכתב הזה ולשחרר את החבילה.
נשמע לי קצת מוזר, אבל אנסה זאת מחר ואחזור לדווח.
הבחור שענה לי אמר שמהרגע שההודעה נשלחת, יכול לקחת כשבועיים עד שאקבל את ההודעה.
עודד.
רן ענבר
03-04-2016, 12:04:01
לגבי הלוקטייט...
אתה צודק וטועה
צודק כי "כשלתי בלשוני"...לוקטייט זו חברה עצומה עם מאות ואפילו אלפי מוצרים שונים
טועה כי סופר גלו לא מתאים למשימה ללא שום קשר לחברה המיצרת אותו
אתה צריך לחפש דבק לברגים/אומים
בלעז זה נקרא
הנה קישור למוצר שכמוהו אתה צריך:http://rotal.com/product/loctite-243-50ml-%D7%93%D7%91%D7%A7-%D7%9C%D7%90%D7%91%D7%98%D7%97%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%AA/
שים לב שלכל מוצר מספר שונה ויעוד שונה...
וכמו שאמרתי יש המון מוצרים שלא כולם מתאימים:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137623&stc=1
רן ענבר
oded555
03-04-2016, 16:06:02
משיטוט קצר בשלוש חנויות שנמצאות קרוב למקום עבודתי, לא מצאתי לוקטייט.
האם בחנויות הייעודיות למכוניות וטיסנים (ומבלי להזכיר שמות) ניתן להשיג לוקטייט ייעודי למשימה?
תודה.
רן ענבר
03-04-2016, 17:29:17
כן.
אבל זה צפוי להיות יותר יקר.
חברות של מכוניות נוטות לקחת מוצר ולשים עליו מדבקה שלהן...
המיתוג והיחוס של החברה מעלים את המחיר לאותו מוצר.
חפש בגוגל לוקטייט, תמצא משווק שקרוב אליך ותקנה..
חשוב שתקנה מוצר שמתאים לברגים קטנים שצריך לפתוח אותם שוב אחרי הסגירה.
רן ענבר
Alonjp
03-04-2016, 18:28:31
אני קניתי בקבוקון קטן ב ACE.
בעקרון יש בכל חנות אספקה טכנית/ כלי עבודה.
הבעיה היא שחלקם מחזיקים את הבקבוקים הגדולים שעולים כמעט 300₪..
oded555
04-04-2016, 07:43:23
להפתעתי הרבה, כשחזרתי אתמול הביתה, המתין לי פתק השחרור מהמכס.
8:00 היום התייצבתי אצלם עם כל המסמכים הדרושים.
בדיקה קצרה, תשלום של 305₪ והרכב אצלי!!! :)
זהו, החלק הקשה מאחורי.
עכשיו רק נותר שיגיעו שתי הסוללות (אחת נשלחה יומיים אחרי הרכב והשניה נשלחה לפני כשבוע).
שוב תודה לכולם על כל העזרה בתהליך בחירת הרכב והאביזרים הנלווים.
מעכשיו תתחיל החפירה האמיתית ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
oded555
04-04-2016, 12:00:36
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/31d75f74e2e07376278cca1fdccac8fd.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/2fb3243ae56a94b6707853772fd6af84.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
04-04-2016, 12:10:59
תתחדש...בשעה טובה.
אני מציע שעד שמגיעות הסוללות תשב ותקרא:
את האשכול של יובל:טוב אז.... קניתי את הרכב הבא MT4-G3 מגרמניה - ויש מלא שאלות תודה:) (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=83146)
את המדריך על תחזוקת רכב חשמלי [בדגש על הכללי ולפני הסעה ראשונה]:תחזוקת רכב חשמלי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145)
ואת המדריך החדש על מדידת טמפרטורה:מד חום, מדידת חום הורדת חום ועוד... (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=84891)
ו...תקנה מד חום
שוב, תתחדש יופי של רכב.
רן ענבר
oded555
04-04-2016, 12:22:13
תודה רבה!
לך יש חלק משמעותי בבחירת הרכב הנ"ל..
את המדריך על תחזוקת רכב חשמלי כבר קראתי ;)
וכך גם את השרשור של יובל.
את השרשור על מדידת הטמפרטורה אקרא עכשיו.
מד חום זו הרכישה הבאה.
שוב תודה על כל העזרה והסבלנות (גם בהודעות פרטיות).
וברשותך אנצל את ההזמנה שלך לשיעור פרטי קצר :)
עודד.
רן ענבר
04-04-2016, 13:40:44
בכיף.
תעשה שיעורי בית...יש בחינה בתחילת השיעור הפרטי :o
רן ענבר
oded555
06-04-2016, 08:40:34
סתם עוד עדכון כי משעמם לי והסוללות עדיין לא הגיעו.
בינתיים רכשתי את המוצר הזה (http://www.bison.net/en/products/646-specialties/product/2448-metal-lock/) כדבק לברגים.
לפי המפרט זה בדיוק מה שצריך.
כל הרכב כבר עבר חיזוקי ברגים ולוקטייט במקומות הדרושים. (גם לפי המדריך שרן פרסם על תחזוקת רכב חשמלי וגם ע"י ההמלצות בפורום WT).
זהו בינתיים.
ממתין "בסבלנות" לסוללות שיגיעו.
עודד.
עריכה:
במחשבה שניה, אולי זה דווקא טוב שהסוללות לא הגיעו עדיין.
ככה זה נתן לי מספיק ושקט לעבוד על הרכב לפי המדריכים ולא להתפתות לצאת לנסיעה.
רן ענבר
06-04-2016, 09:51:54
שים לב לברגים שמחברים את הדראישפטים הקידמי והאחורי לפיניונים של הדיפים.
במידה ופתחת את הברגים האלו, לא מספיק רק לסגור אותם עם דבק
למעשה אין דרך לסגור אותם ללא פרוק הבית דיפרנציאל.
יש לפרק את בית הדיפ מהרכב, לדחוף את הפיניון בעזרת מברג החוצה ורק אז לסגור את בורג הציריה.
בפעולה זו בה מהודק הפיניון לציריה נמנעת תנועה אפילו קטנה של הפיניון קדימה ואחורה ובכך נשמר אורך החיים שלו.
רן ענבר
oded555
06-04-2016, 10:27:18
את האמת, הייתה לי בעיה עם הבורג הזה.
הוא היה מוברג ממש חזק ולא הצלחתי לפתוח אותו. (גם בקדמי וגם באחורי)
אז הנחתי שהוא מחוזק כראוי.
אני אנסה שוב היום.
רן ענבר
06-04-2016, 13:45:53
לפני שאתה פותח תנסה לראות אם יש או אין תנועה של הציריה והפיניון קדימה ואחורה.
אם אין אז אל תפתח
אם יש...תתחיל להתעקש על פתיחה.
רן ענבר
oded555
06-04-2016, 13:57:23
פשוט לנסות להזיז קדימה/אחורה עם היד?
רן ענבר
06-04-2016, 16:40:41
כן.
תזוזה יכולה להחשב גם כל תזוזה מזערית.
זה מאוד חשוב.
זה מסוג הדברים שעושים פעם אחת כמו שצריך והם חוסכים הרבה באלגן אחר כך.
רן ענבר
oded555
06-04-2016, 18:51:37
בדקתי.
אין שום תזוזה :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
06-04-2016, 19:05:24
יופי.
אז זה בסדר.
רן ענבר
oded555
12-04-2016, 15:14:49
יש לי שתי שאלות..
1. האם לצמיגים המקוריים של הרכב יש יתרון מסויים על פני הבאדלאנדס? (ספיגת מהמורות?)
בתמונות נראה שהקוטר שלהם קטן יותר ואני תוהה אם מעבר לאחיזה העדיפה שלהם, האם הם יפגעו בביצועי הרכב בצורה מסויימת..?
2. אשמח לקבל המלצה/קישור למד חום זול (ככל שניתן), יעיל וקטן.
נתקלתי בכמה כאלה בשיטוטים שלי, אך הייתי מעדיף לקבל המלצה מניסיון.
תודה רבה!
oded555
12-04-2016, 17:58:40
קיבלתי עכשיו את הסוללה.
6500 מיליאמפר, 75C hardcase.
נראית מעולה!!
רק למה לעזאזל החיבור לא מתאים לחיבור של ה ESC?
איזה דיכאון..
עכשיו להמתין שוב, או ללכת לחנות אלקטרוניקה ולרכוש חיבורים מתאימים.
אני גם ככה ממתין לכבל טעינה. (גיליתי מאוחר מידי שדרוש אחד כזה)..
יש למישהו פיתרון יצירתי?
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
orelyan7
12-04-2016, 17:59:48
תתחדש
אתה יכול. לקנות קונקטורים מכל חנות שמתעסקת בrc ולהלחים.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
oded555
12-04-2016, 18:02:35
כן.
זה בדיוק מה שאני אעשה.
הבעיה היא שאני מסיים לעבוד בשעות שהחנויות כבר נסגרות..
ועוד משהו, הזמנתי את הסרוו הזול הזה שאלון תמיד ממליץ עליו.
הוא נשלח מהונג-קונג ב7.4 והגיע אלי היום!!
לא יאומן. בחיים לא היה לי כזה משלוח מהיר. ועוד מהונג-קונג!
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
12-04-2016, 19:13:50
חיבור הפריקה/טעינה הוא כמעט עולם ומלואו
לטעמי, לא חשוב איזה מחבר אתה משתמש בתנאי שיהיה איכותי ולא זבל סיני.
אני משתמש במחבר שנקרא דינס אולטרא.
כשאתה מגיע לחנות תבקש ותוודא שאתה מקבל מחבר מקורי
רן ענבר
oded555
15-04-2016, 20:01:38
https://vimeo.com/163006658
אתמול והיום יצאתי להסיע קצת.
אתמול קצת על אספלט וכורכר והיום בדשא.
כמובן שאחרי כל הסעה ישבתי לנקות את הרכב.
בזמן הניקיון היום, שמתי לב שיש מעין ״נקישה״
מהציריות כשהגלגלים מופנים עד הסוף. (בשני הצדדים).
מצורף סרטון. אני מקווה שזה ממחיש מספיק טוב.
האם זה מצב נורמאלי?
תודה.
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
15-04-2016, 21:19:46
קשה לבודד את הבעיה.
לדעתי, הנקישה מגיעה מאחת משתי האפשרויות הבאות:
1. מערכת ההיגוי נמצאת בשיא התנועה שלה וקיימת זווית [ישר] בין הנאקל למוט היגוי שמחזיק אותו
מצב זה יוצר חופש בכלל המערכת ומאפשר מעט תנועה חופשית המייצרת נקישה
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137876&stc=1
2. במצב של שיא הסיבוב יוצר קושי למערכת ההנעה
ייתכן וקיים קושי גם במערכת ההנעה
ייתכן שמדובר גם בסתם שינוי כיוון של הסיבוב ומפה הנקישה
תבדוק שכל הברגים במערכת ההיגוי מהודקים
תזכיר לי להסתכל על זה כשניפגש
רן ענבר
oded555
15-04-2016, 21:33:34
תודה!
במידה וכל הברגים מחוזקים היטב (מה שכבר בדקתי, אך אבדוק שנית), האם רצוי להשבית את הרכב עד לפתרון התקלה, או שניתן להסיע? (אני מנחש שהתשובה תהיה לא להסיע, אך אשמח אם אני טועה..)
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רן ענבר
16-04-2016, 09:14:29
תחבר סוללה לרכבת
תפעיל את מערכת השלט ואת הבקר
תסובב את ההגה ימינה ותבדוק אם זה קורה [הנקישה]
דבר נוסף: יש לך במשדר כפתור שכתוב עליו ST D/R
זה כפתור שמצמצם טיפה את טווח ההיגוי באופן שווה לימין ולשמאל
חשוב מאוד שלא יקרה מצב שבו הסווו דוחף/מושך בזמן שטווח התנועה של מערכת ההיגוי המכאנית ברכב נגמר
מצב כזה, שורף את הסרוו בשניות
לדעתי, אם בדקת את כל הדברים שדיברנו עליהם:
בדיקת כלל הברגים במערכת ההיגוי
בדיקת מערכת ההנעה ללא ממצאים מיוחדים
הקטנת טווח התנועה של ההיגוי [בצורה מדודה]
אתה יכול להסיע...תמשיך לעקוב אחרי זה
נ.ב.: אני הייתי מוצא פיתרון יותר אלגנטי מהאזיקונים האלו
אזיקון אינו פריט שמאוזן ולכן יגרום נזק לציריה למיסבים
תסתכל על הבורג המסומן בתמונה:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=137897&stc=1
תחזק אותו+ קצת לוקטייט
אני שם לו גם טיפה לקטייט בקצה כך שימנע מהפין מספר 2 לצאת
רן ענבר
oded555
16-04-2016, 09:43:53
היי רן.
שוב תודה!
הקטנתי את טווח התנועה עוד לפני ההסעה הראשונה. (בעקבות המלצה שלך באחת התגובות למישהו).
הסרוו מפסיק בדיוק בסוף התנועה. (אולי אצמצם אותו עוד קצת עד לפתרון התקלה)
את הבורג גם כן חיזקתי עם לוקטייט כחלק מ״תחזוקת החובה לפני ההסעה הראשונה).
האזיקונים זמניים עד שיגיעו ה O-rings שהזמנתי.. גם לטעמי זה לא אידיאלי, אך כמובן בדקתי שזה לא מפריע לתנועה חופשית..
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
oded555
16-04-2016, 10:21:21
עדכון.
פעלתי לפי ההמלצות שלך.
למרות שהסרוו הפסיק לדחוף עם סיום המהלך המכאני, בכל זאת צמצמתי בעוד כמה מ״מ/מעלות בודדות את טווח ההיגוי וכעת אין את הנקישות. (רק כשאני מפנה ידנית את ההיגוי לאחד מהכיוונים)
לדעתי בכל מקרה לא יצא לי להסיע עד שניפגש.. אבל ליתר ביטחון..
עודד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ran_k
19-04-2016, 07:41:45
תוכל לצרף לינק לסרבו שקנית?
oded555
19-04-2016, 08:36:28
http://www.ebay.com/itm/New-T-Pro-TPro-MG958-Standard-Digital-Servo-Metal-Gear-ArmSet-High-Torque-/261721723140?hash=item3cefd49104:g:Y54AAOSwc3ZUpc~ w
בבקשה.
למען הסר ספק, עדיין לא השתמשתי בו.
אני לא יודע מה טיבו.
קניתי אותו כסרוו גיבוי למקרה שהמקורי ימות כדי שיהיה לי עם מה להסיע.
עודד.
עודד.
Alonjp
19-04-2016, 10:32:44
עודד, תחליף את הסרוו עכשיו ותהנה ממנו.
חבל להסיע עם סרוו פרווה ולהמתין שימות...
בינתיים תשאיר את הסרוו המקורי כסרוו גיבוי, למקרה שהטוור פרו ימות (ניחוש שלי, הוא ישאר לך במגירה הרבה זמן..)
orelyan7
19-04-2016, 10:35:11
אלון ידוע לך במקרה איך הטאוור פרו g995?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Alonjp
19-04-2016, 15:23:08
אין לי מושג
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.