צפייה בגרסה מלאה : איז ה שמנים לסלאש?
omri3452
23-12-2015, 20:09:32
אני רוצה בקרוב לפתוח את הדיפרנציאלים בסלאש לנקות ולשמן
איזה שמן צריך? ומאיפה לקנות בארץ
ואם אפשר לשים גריז במקום או שמן אחר "אמיתי"
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
23-12-2015, 20:48:13
הי עומרי
ראשית, וכמו שכתבתי לך בעבר, אנחנו לא עוסקים בחנויות בארץ... אם אתה נורא לחוץ על הנושא "בארץ" פנה אלי בהודעה פרטית
ראישת לגבי שמנים:
תקרא את המאמר של אלון על צמיגויות ושיטות מדידה שלהם בקישור הבא:צמיגות שמן לדיפרנציאל ובולמים - מידע שימושי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=70865)
על תחזוקת רכב באופן כללי תוכל לקרוא בקישור הבא:תחזוקת רכב חשמלי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145)
לגבי שמן/גריז אחר
א. יש אמירה מצחיקה טיפה שאומרת שאתה יכול לשים אפילו שמן קנולה בבולמים
למה?
כי למי שלא מתחרה עם הרכב זה לא ממש משנה...
מניסיון, האמירה הזו מרגיזה טיפה את הקורא כי היא משדרת "זילזול"...
לא זו כוונתי!
הרעיון הוא שגם שמן קנולה הוא שמנוני, הוא אינו קורסיבי/חומצי/בסיסי באופן יחסי ולכן יעשה את העבודה...ובזול
לגבי גריז או שמן תעשייתיים מעולם המכונות? אין לי מושג...
אני מניח שזה יעבוד אם כי הייתי הולך לחומרים היותר איכותיים בתחום.
צריך להבין שהעומסים שמופעלים על רכב הם עצומים...וכך גם על החומרים האלו.
לגבי צמיגות השמן: סביב ה 300-400 [בשיטה של קיושו] ו סביב ה 35 בשיטה של אסוסיאייטד זה צמיגות המתאימה לבולמים
כאמור, לא ממש משנה למי שאינו מתחרה או מסיע במסלול מסודר
רן ענבר
עומרי סלאש 4X4
24-12-2015, 19:48:30
תודה רן
לגבי הדיפרנציאלים איזה צמיגות שמן מומלץ
ראיתי ביוטיוב שמשתמשים בשמן K10 K30
מה זה אומר לאיזה חברה להשוות את זה ולאיזה דרגה?
תודה
רן ענבר
25-12-2015, 07:15:01
האות K מסמנת קילו...קילו זה 1000
אם לדוגמה כתוב 10K זה 10000
זו השיטה שבה משתמשים קיושו.
יש לשיטות המדידה סימונים באותיות לועזיות אבל אני אף פעם לא זוכר אותם
רן ענבר
omri3452
25-12-2015, 07:21:01
אם למשל צריך שמן 10k
אז אני צריך שמן 10000
אוקיי הבנתי אני יחפש שמן מתאים
תודה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
25-12-2015, 09:37:40
בתגובה הראשונה שלי נתתי קישור למאמר של אלון שמסביר על ההבדלים בין השמנים.
תקרא אותו.
רן ענבר
nils3373
25-12-2015, 17:04:05
היי עומרי,
שים בדיפ האחורי שמן בצמיגות של 10K תוצרת טים אסוסיאטד ובקידמי 30K.
אם יש לך דיפ מרכזי תשים בו 100K.
לדעתי זה השילוב המתאים ביותר לבאשינג לסלאש שלך.
omri3452
25-12-2015, 17:17:53
יש לך קישור לשמנים כאלה ?
ואין דיפ מרכזי
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
25-12-2015, 18:52:31
לסלאש יש אפשרות להתקנת דיפ מרכזי
זה משנה את הרכב בצורה מאוד משמעותית
הנה המוצר [אם בא לך להתפנק]:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/traxxas-prebuilt-center-differential-kit-slash-4x4-tra6814/p158963
שמנים:
שמן בולמים:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/shock-oil-grease-maintenance/c1654
שמן דיפרנציאלים:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/diff-oil-grease-maintenance/c1653
שים לב שבכל מוצר של חברה שתבחר יש בפנים אפשרויות לבחירת סמיכות/צמיגות השמן
רן ענבר
omri3452
25-12-2015, 21:42:24
תודה רן זה בדיוק מה שחיפשתי (הקישורים)
בקשר לדיפ מרכזי מה זה יעזור? כי לפי מה שאני מכיר מגיפים אמיתיים בשטח חייבים לנעול את המרכזי אם לא הכח מתחלק בין אחורה לקדימה (כמו ימין ושמאל) וככה מה שקל יותר מסתובב ואז יכול להיווצר מצב שכל הכח ילך רק לגלגל אחד והאוטו תקוע
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
25-12-2015, 22:36:21
רכב על שלט הוא לא רכב אמיתי
יש אומנם הרבה דומה אבל גם שונה...
לרכב על שלט יש יחס כוח משקל עצום ולכן הוא נוטה להרים גלגל [ללא דיפ מרכזי]
בכל מיני רכבים יש פטנטים שונים ומשונים כדי למנוע את הרמת הגלגל...סליפר קלאצ' הוא אחד, דיפ מרכזי הוא אחר...ויש עוד
רן ענבר
omri3452
26-12-2015, 07:41:14
טוב אז אצלי כרגע אין את הבעיה של הרמת גלגל להיפך ההיתי רוצה שירים טיפה וזה לא קורה מצד שני עם דיפ מרכזי נגיד סתם בפתיחה שיש פחות עומס על הקידמיים ואז במקום שהאחוריים יקבלו את אותו מומנט וידחפו את האוטו אז הכח יכול ללכת יותר לקידמיים ואז הם סתם יפרפרו יותר וכל הכח של האוטו ילך סתם
לדעתי כרגע אני לא רואה צורך בדיפ מרכזי
אבל אני אלמד יותר על העיניין ברכבים האלה ואראה מה קורה
תודה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
26-12-2015, 08:03:30
אצלך, גשטתה נותן פול גז קורים שני דברים שמשחררים את עודף הכוח
1. הגלכלים מפרפרים.
2. הסליפר קלאצ' מחליק.
זו אנרגיה שהולכת לאיבוד ולא עוסקת בתנועת הרכב.
עם דיפ מרכזי קיים ויסות טוב יותר של הכוח.
כשהרכב מרים גלגל אז האנרגיההעוברת לגלגלים שהתרוממו ואז הם יורדים...
בפועל, ההתרוממות שלהם לא מורגשת.
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.