צפייה בגרסה מלאה : דיון שימוש בסוללת ליפו (12.6V) למשדר
mickmack
29-02-2016, 11:10:11
מעבר לסיכון מסויים בהתלקחות והרס המשדר
קראתי ב Manual של DX7 שהמתח של סוללה 3 תאים גבוה מידי מידי לרכיבים האלקטרוניים (אמורים לעבוד עם סוללה 9.6 וולט)
וכי הם קיבלו כמה פניות על ריסוקים עקב כך...
האם מישהו מכם נתקל בבעיה כזו בארץ?
wind556
29-02-2016, 14:59:53
זה ממש לא נכון
אלפי אנשים שמו סוללת 3 תאים בשלט הנ"ל והוא רק השתבח
klklkl
01-03-2016, 14:56:25
אני גם שוקל להחליף את הסוללה, אבל במה זה מתבטא שהשלט "השתבח".
מגיע מתח - עובד, לא מגיע - לא עובד. כל עוד המתח מתאים ולא נוגד את הוראות היצרן זה תקין, לא?
רן ענבר
01-03-2016, 15:45:25
לי יש שתי סוללות שלושה תאים בשני משדרים שונים...
הבעיה היחידה היא לזכור להטעין אותם פעם בחודשיים שלושה כי "לא נעים" לא להתיחס אליהם...
וברצינות, משדר שיודע לעבוד עם 8 סוללות AA יודע להתמודד עם מתח של 9.6-12 וולט
הסיבה לכך נעוצה בעובדה הפשוטה שכל תא AA יכול להכיל מתח על פי סוג המילוי שלו.
סוללות אלקליין (לא נטענות רגילות) מוציאות 1.5וולט לתא ואפילו מעל לזה.
סוללות ניקל מטאל או ניקל קדמיום לסוגיהן מוציאות 1.2 וולט לתא.
היות והמשדר נבנה כדי להתמודד עם מתח זה, עליה של 0.6 וולט בשיאה של הסוללה אינה משמעותית.
מה שכן, אני משתדל לקנות סוללה שה C שלה נמוך יחסית (עד 10 C גג) וכן סוללות מתוצרת איכותית יחסית.
רן ענבר
wind556
01-03-2016, 16:04:43
אני גם שוקל להחליף את הסוללה, אבל במה זה מתבטא שהשלט "השתבח".
מגיע מתח - עובד, לא מגיע - לא עובד. כל עוד המתח מתאים ולא נוגד את הוראות היצרן זה תקין, לא?
השתבח משמע שכל נושא הטעינה הופך להיות משהו מאד שולי. אני הייתי מטעין בערך 4 פעמים בשנה אינטנסיבית
לגבי הערך C, אין לזה משמעות כלל. נהוג לשים במשדרים ערך C נמוך רק בגלל שאין צורך בערך גבוה, אבל אין לזה שום השפעה על עבודת המשדר. ממילא הצרכן הוא שקובע כמה זרם עובר במערכת ולא הספק.
אגב, השלט שהיה שלי הוא כבר עבר כמה שנים וכמה ידיים, כולם עם ליפו בכל מיני גדלים, בכל תצורה שהתנאי היחיד שלה הוא 3 תאים השלט עובד נפלא כבר 9 שנים
rotemshan
01-03-2016, 19:13:55
הבעיה היחידה ב C גבוה, הוא שזה בד"כ מגדיל את הסוללה, ותא הסוללות הוא מוגבל במקום
Sent from my SM-N920I using Tapatalk
klklkl
01-03-2016, 21:14:20
תודה על ההסבר.
כלומר מרוויחים את זה שלא צריך לטעון את הסוללה לעיתים תכופות.
השאלה אם זה שווה את הסיכון כאשר פותח השרשור מציין במפורש שלפי ה manual אסור לבצע את זה מאחר והתקבלו תלונות על ריסוקים.
אגב, חיפוש קצר בפורום העלה משתמש נוסף שהיו לו בעיות לאחר החלפת סוללה.
גם אם מכירים הרבה אנשים שעשו את ההחלפה אני מניח שמספרם לעומת כלל המכשירים שנמכרו היא אפסית.
לא בטוח שזה שווה את ההחלפה. בכל מקרה הרדיו הבא כבר לא יגיע עם NiMH.
rotemshan
01-03-2016, 21:24:16
אני החלפתי לפני כמה שנים,
לא נתקלתי בבעיות.
כל הריסוקים שהיו... נגרמו בגלל בעיות מטיס / מטוס... ( בעיקר מטיס )
Sent from my SM-N920I using Tapatalk
wind556
02-03-2016, 16:54:00
תודה על ההסבר.
כלומר מרוויחים את זה שלא צריך לטעון את הסוללה לעיתים תכופות.
השאלה אם זה שווה את הסיכון כאשר פותח השרשור מציין במפורש שלפי ה manual אסור לבצע את זה מאחר והתקבלו תלונות על ריסוקים.
אגב, חיפוש קצר בפורום העלה משתמש נוסף שהיו לו בעיות לאחר החלפת סוללה.
גם אם מכירים הרבה אנשים שעשו את ההחלפה אני מניח שמספרם לעומת כלל המכשירים שנמכרו היא אפסית.
לא בטוח שזה שווה את ההחלפה. בכל מקרה הרדיו הבא כבר לא יגיע עם NiMH.
יש לך טעות סטטיסטית: הרוב הגדול החליפו לליפו ורק בודדים נשארו עם המקוריות.
מעולם לא נתקלתי או שמעתי על כשל עקב החלפת הסוללה (ונתקלתי במאות בעלי שלטים כאלה). אבל היו מספר הדיוטות שלצורך הטעינה סמכו על התראת המתח הנמוך של השלט שמכוונת להתאים לניקל מטאל ולא טענו בזמן הנכון.
שווה גם שווה את ההחלפה, ללא כל סימני שאלה
klklkl
02-03-2016, 22:28:31
"טעות סטטיסטית"?
זה שמעולם לא שמעת על כשל זה עדיין לא הופך את זה לסטטיסטיקה.
אגב, זה בניגוד למה שנכתב בשרשור הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=81175
כאן אחד המגיבים tomerhasson מתאר מצב של איבודי שליטה לאחר החלפת סוללה. למה זה לא נכלל בסטטיסטיקה?
אגב, שים לב מה כותב rcalldaylong בתגובה מספר 9 בשרשור הבא:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1898843
בדיוק אותה תופעה כמו לבחור בפורום.
וכאן בתגובה מספר 38 גם מוסבר בפירוט מדוע אסור לבצע את ההחלפה ל LiPo:
http://www.rcheliaddict.co.uk/main-discussions/29916-dx7-battery-replacement-3.html
לא יודע, עם כל הכבוד, לא הייתי ממליץ לאחרים להשתמש בסוללה מסוג שהיצרן ממליץ לא להשתמש בה.
edgarfov
03-03-2016, 10:40:41
לכל מאןדבעי
עובדה פשוטה וכואבת, סוללת הזיכרון של DX7 לאורך הזמן \ השנים , פעולתו דועכת עד ללא קיימת ברוב השלטים
ברגע שתוציא את הסוללה המקורית במצב הלא ברור הזה, זיכרון מערכת ההפעלה ימחק, זה יגמר בצפצוף עצוב והודעה על MEMERROR כלשהו.
מאחר וכבר אישית נתקלתי מכאלה, אוסיף זאת לסטטיסטיקה בתכתובת פעילה זו.
גילוי נאות
יש לי את השלט הזה , אני עם אותה סוללה שנים ארוכות. פשוט מטעין אותה לפני טיסה,
למספר המצומצם של טסני קלקל שזה מפעיל , זה מספק.
א.
א.
tomerhasson
03-03-2016, 15:37:25
אגב, זה בניגוד למה שנכתב בשרשור הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=81175
כאן אחד המגיבים tomerhasson מתאר מצב של איבודי שליטה לאחר החלפת סוללה. למה זה לא נכלל בסטטיסטיקה?
אגב, שים לב מה כותב rcalldaylong בתגובה מספר 9 בשרשור הבא:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1898843
בדיוק אותה תופעה כמו לבחור בפורום.
וכאן בתגובה מספר 38 גם מוסבר בפירוט מדוע אסור לבצע את ההחלפה ל LiPo:
http://www.rcheliaddict.co.uk/main-discussions/29916-dx7-battery-replacement-3.html
תודה על הקישורים.
כאשר בזמנו חוויתי את התופעות לא מצאתי הסברים טובים ולכן אני פשוט התייחסתי לעובדות: סוללה שלא לפי הוראות היצרן = בעיות, החזרתי לסוללה מקורית = טיסנים שלמים.
mickmack
03-03-2016, 19:32:17
שווה לקרוא, מתוך HeliFreak
ועודד, אני חושב שהגיע הזמן שתקבל את העובדה שאינך אלוהים ויש דברים שגם אתה אינך בקיא בהם עד הסוף
למשל, לא ידוע לי שהשתתפת בצוות הפיתוח של ה DX7...
Tosh,
Guess you need to do some research on this subject mate.
Have a look on Helifreak.com and RCgroups.com and see how many people have killed their DX7's using 3s lipo's.
Spectrum designed their electronics to work on 9.6v with a percentage over to allow for a fully charged pack reaching 11v.
A charged 3s lipo will average out at 11.1v but fully charged is 12.6v. Now you could put 2 diodes in series and drop the voltage by aprox 1.4v.
Now here is a strange fact about the DX7 which uses a LM2937ES Linear Voltage Regulator. It seems as though this regulator is rated for 26v which is obviously well within the limits of an 11.1v Lipo battery. The problem does not lie within its rated voltage which will more than handle a 11.1v Lipo, but the simple fact that it does not have a heat sink to handle such a voltage let alone the 26v that it is rated for! Seems like an all too easy problem for Spektrum to take care of, but they have not.
There is the well known modification for the DX7 to replace the original Linear voltage regulator with the switching regulator from Dimension Engineering (USA) the DE-SW033. It can handle up to 30v and does have a small heatsink as well. With this simple mod. use of a Lipo should not be a problem when it comes to input voltage.
The next problem is that of what damage will be caused to a Lipo battery left in a fully charged state?
The Tx only uses a very low level of current compaired to an electric Heli for instance. Over the years we have learnt to leave a Lipo in a state of 'store' voltage when not in use. So now it is ok to leave an almost fully charged Lipo inside our transmitter? A change in temp. can cause that battery to increase in voltage and could at best 'puff' out, and at worst?
Last thing, here is an extract from the DX7 users guide:
5. Q: Can I use a 3-cell Li-Po pack in my transmitter?
A: No. All current JR and Spektrum transmitters are designed to operate using a 9.6-volt transmitter pack. A fully
charged 3-cell Li-Po pack puts out 12.6 volts. This higher voltage can overload the power-regulating transistor
causing damage and or failure, possibly in flight. Many of our customers have experienced failures using 3-cell
Li-Po packs and their use in JR and Spektrum transmitters is highly advised against. The X9303 2.4 system will
operate for over 15 hours using a 2700mAh Ni-MH battery.
Cheers, Rob.
moshet
03-03-2016, 21:12:40
מיקמק ועודד היקרים,
תרשו לי בבקשה ל"דחוף את האף" לפני שתתפתח עוד מלחמה...
מיקמק היקר - עודד מדבר מתוך ניסיון, ולא בגלל שהיה בצוות הפיתוח או שהוא מחשיב את עצמו למה שאמרת. תזכור בבקשה אנשים שונים = צורת התבטאות שונה. לא חושב שיש כאן התגאות, אלא שיתוף מצד עודד. יעידו מספר הביקורים ו"ההצקות" שלי אצלו בבית ועוד של הרבה אחרים.
לפעמים הדברים הנכתבים בפורום מתורגמים אצל כל אחד באופן שונה.
עודד ידידי - כנראה שיש עוד הרבה מידע על הבעיה הזו... אולי באמת כדאי לחקור עוד קצת? אולי דגמים שונים? גרסאות שונות? שנת ייצור שונה?
ובאופן כללי, יש לנו מספיק אויבים בחוץ, לא צריך להוסיף מבפנים. בבקשה אל תובילו לכיוונים אישיים
mickmack
05-03-2016, 15:54:34
אני הייתי מסכם זאת כך. מקריאה מרובה בפורומים השונים עולה כי אין בעיה ממשית בשימוש בסוללת ליפו
וכי המקרים הבודדים המדווחים אינם ברורים (יתכן ומדובר בסוללה ליפו תקולה)
מכיוון שסוללת NiCD/NIMH מגיעה לאחר טעינה מלאה לאזור 11.5 וולט
הייתי מטעין את סוללת הליפו של השלט עד 12V וולט ולא מגיע לטעינה מקסימלית של 12.6 וולט
אין ספק שיש כאן רווח אדיר, שימוש ארוך טווח בשלט ללא צורך לטעון אותו...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.