צפייה בגרסה מלאה : דיון שדרוגים לSlash 4x4
היי,
מאז שקיבלתי את סוללות ליפו 2 תאים ופניון 18 נוצר בלאי מהיר יותר לחלקי הרכב. זה התחיל ב drive shaft שנשבר והיום הבורג של הגלגל חצי נפתח בנסיעה וגרם לשחיקה של המשושה 12mm
בינתיים אני מחפש חלקים כאלו עדיף מאלומניום שיהיו לי במקרה שיקרה משהו לחלק ואצטרך לקנות בארץ במחיר כפול.
יש חלקים מסויימים שאני אמור לצפות שיהרסו או שעדיף לחכות שחלק יישבר ורק אחר כך לחפש שדרוגים ?
כרגע אני מחפש המלצה לסט driveshaft משופרים לרכב וגם את המשושה אלומניום של הגלגלים.
בנוסף מה ההבדל בין סליפר רגיל לסליפר מרכזי (center) ?
תודה,
אופק
רן ענבר
02-03-2016, 16:32:15
הי אופק.
חבל שאתה לא ממשיך את האשכולות הקודמים שלך...
זה בסדר שיש בעיות לרכב, אבל כשגולש ממשיך את כל השאלות שלו באשכול אחד זה יוצר מעין "ספר רכב" שבו רואים את כל ההסטוריה של הרכב
אני תמיד אומר שהפתגם "לא כל הנוצץ זהב" רלוונטי פי שניים בתחביב.
יש גולשים שנורא אוהבים שהרכב שלהם מלא באלומיניום נוצץ.
אפר להתוכח אם זה יפה או לא...אבל זה לא תמיד טוב.
האלומיניום כבד יותר מהפלסטיק ופחות גמיש
כשהחלק מקבל מכה יש לו שלוש אפשרויות:
1. להישבר
2. לספוג את המכה [להתעקם, לספוג את האנרגיה ולחזור לצורתו המקורית]
3. להעביר את האנרגיה למקום החלש הבא.
האפשרות של האלומיניום לא טובה באף אחת מהאפשרויות האלו.
כמו שכתבתי לך בעבר [קישור (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=81555)] מה שלא שבור לא צריך להחליף
גם את מה שמחליפים צריך להחליף בתבונה
רוצה דרישאפט משופר?
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/tekno-rc-big-bone-center-driveshaft-outdrive-kit-tkr6855/p232345
משושים:
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/tekno-rc-12mm-aluminum-m6-driveshaft-hex-adapter-set-4-tkr1654x/p187619
לגבי דיפ מרכזי...אני לא בטוח שזה ממש נחוץ/מועיל בסלאש אבל זה המוצר:
http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/traxxas-center-differential-housing-tra6884/p173221
רן ענבר
היי התכוונתי לדרייב שאפט שיושב בין הגלגל לרכב (שיש 4 כאלו)
ובנוסף מה שלא הבנתי זה מה ההבדלים בין דיפ מרכזי לרגיל ?
רן ענבר
02-03-2016, 18:13:47
ה"דרישאפט"שבין הרכב לגלגל נקרא ציריה.
מה קרה לציריות שלך?
אתה צריך קידמי או אחורי או שניהם?
אחת הבעיות שלי עם טראקסס זה שבמקום לתת לך רכב מושלם, מוכרים לך רכב חצי מושלם ואומרים לך, תשקיע.
כמעט לכל חלק ברכב, יש לחברת טראקסס חלק משופר.
בנוסף, יש עוד עשרות חברות שונות שמיצרות שיפורים למוצרי טראקסס
אגב, את הרוב המכריע של השיפורים לא ממש צריך.
ברכב 1/10 קל כמו סלאש, לא תמיד צריך דיפ מרכזי.
הסליפר קלאצ' עושה עבודה טובה ברוב המקרים.
בגדול, כל אחד מהחלקים מווסת את עודף האנרגיה בצורה שונה.
סליפר קלאצ' מחליק כאשר יש עודף כוח למנוע
דיפ מרכזי מעביר את הכוח לסרן שיכול לשחרר אותו (לסרן שקל לו להסתובב)
בכל אחת מהשיטות, כיוון לא נכון גורם לביזבוז אנרגיה.
כיוון נכון של הסליפר קלאצ' יכול לעזור לך לשפר ביצועים בלי להשקיע שקל.
מה הבעיה בסליפר קלאצ' כרגע שצריך להחליף אותו?
רן ענבר
אין שום בעיה בסליפר קלאץ פשוט רציתי לדעת מה ההבדלים ביניהם.
בעבר נשבר לי החלק בצירייה האחורית שקרוב לגלגל ומחזיק את המוט של הכדור שנמצא שם.
אם אני אקנה אני אקנה כבר ציריות קידמיות ואחוריות
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
02-03-2016, 20:11:03
הבעיה העיקרית בציריות זה שהן לא זולות...
שים לב שיש הבדל בין קדמיות לאחוריות:
טראקסס קדמיות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/traxxas-front-heavy-duty-steel-cv-driveshaft-2-tra6851r/p158970
טראקסס אחוריות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/traxxas-rear-heavy-duty-steel-cv-driveshaft-2-tra6852r/p158971
פרו ליין קדמיות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/proline-racing-traxxas-slash-stampede-4x4-prospline-front-hd-axle-set-pro6273-00/p453829
פרו ליין אחוריות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/proline-racing-traxxas-slash-stampede-4x4-prospline-rear-hd-axle-set-pro6273-01/p453830
MIP קדמיות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/mip-front-xduty-cvd-kit-slash-4x4-mip10132/p179498
MIP אחוריות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/mip-xduty-keyed-rear-cvd-kit-slash-slash-4x4-mip10130/p179493
MIP דגם פשוט קדמיות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/mip-steel-slash-4x4-race-duty-front-cvd-kit-mip13260/p268805
MIP דגם פשוט אחוריות:http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/mip-steel-traxxas-slash-4x4-rear-race-duty-cvd-kit-mip13270/p268806
בחירה נעימה
רן ענבר
איך הציריות של Integy ?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDJKE&P=7
כי נראה לי קצת מוגזם להוציא יותר מ400 ש"ח על חלק כל כך קטן
רן ענבר
02-04-2016, 20:24:59
אינטג'י חברה...לא טובה [כי קצת לא נעים לומר חרא]
מוצרים "נוצצים" באיכות נמוכה.
אני מבין את הדילמה שלך אבל קח בחשבון שעדיף לקנות פעם אחת מוצר טוב גם אם הוא יקר
מאשר לקנות מוצר זול, לגלות למה הוא זול...ואז לקנות את אותו מוצר יקר שלא רצית לקנות בהתחלה
אני נתתי קישור למוצרים באתר שאני מכיר כאמין.
אתה יכול לנסות לחפש את המוצרים האלו במקומות/אתרים שאולי יהיו זולים יותר
רן ענבר
אוקי אז כנראה אני אזמין זוג אחוריות של MIP אבל אני רואה כאן: http://www.amainhobbies.com/rc-cars-trucks/mip-xduty-keyed-rear-cvd-kit-slash-slash-4x4-mip10130/p179493/reviews שיש הרבה אנשים שהציריות נשברו להם תוך כמה ימים.. למרות שהביקורות מלפני 5 שנים זה יכול לקרות ?
רן ענבר
04-04-2016, 11:46:34
אם הביקורת היא מלפני 5 שנים ואין אחריה ביקורת חדשהס ייתכן להם שיפרו את המוצר.
כמו כן אתה יכול לקנות ציריות משופרות של טראקסס או פרו ליין אם הבעקורת על MIP לא מוצאת חן בעינך...
יש לך קישורים ל 3 חברות...גם לציריות קידמיות וגם אחוריות...
רן ענבר
היום קיבלתי את הציריות אחוריות של MIP והם הגיעו באיכות מאוד גבוהה אך אני חייב לשים לוקטייט להברגות (ברזל על ברזל).
בזמן האחרון אני מרגיש שיש בעיה גדולה ברכב:
1. המנוע והבקר מתחממים מאוד ממהירות 10 קמש לכמה דקות
2. בחלק האחורי של הרכב בצד אחד של הדיפרנציאל הוא רופף והדיפרנציאל האחורי כמעט נעול
ובנוסף יצא רעש מאוד מוזר מהדיפ שעכשיו הסתדר לבד.
אני עכשיו מפרק את הרכב לגורמים ובודק מייסבים וכנראה גם יעשה רענון לשמנים בדיפ. איזה כדאי לשים באחורי ובקידמי ?
יש עוד טיפולים שכדאי לבדוק מדוע המנוע והבקר מתחממים כל כך ?
תודהhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160518/52b4076db82cb61b314d7b60f20ad48d.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160518/709f337572ae9d3b5ffe0c643f23abea.jpg
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
התקנתי היום מערכת בראשד והמנוע והבקר גם התחממו ברמה שאי אפשר לגעת בהם.
מה יכול להיות הסיבות לכך ? ובנוסף אני רוצה להחליף שמנים בדיף מה כדאי לשים באחורי ובקידמי ? לנסיעה בשטח
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
68 מעלות
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
19-05-2016, 21:24:03
הי אופק.
ראיתי את ההודעה שלך.
אל תסיע אם המנוע והבקר מתחממים.
מחר בערב אגיע הבית (ממרוץ הר לעמק) ואענה לך בצורה מסודרת.
רן ענבר
אוקי תודה ובהצלחה
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
20-05-2016, 16:43:57
טוב...
חזרתי.
לגבי חום המנוע: תקרא בבקשה את המאמר הזה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=84891
ואת זה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145
לא הבנתי מה זה: "בחלק האחורי של הרכב בצד אחד של הדיפרנציאל הוא רופף והדיפרנציאל האחורי כמעט נעול"
זה מצויין שאתה בודק מיסבים
שים לב: לבדוק מיסבים= להחזיק רק את המיסב ביד עם שתי אצבעות במרכזו ולסובב את החלק החיצוני
צריך להסתובב חלק
לא מסתובב חלק= להחליף
לדעתי יש לך איזו בעיה בדיפ האחורי
רעש מעיד בדרך כלל על טחינה או שחיקה של גלגלי שיניים
לדעתי "הרופף" שאתה מתאר מעיד על מיסב שחוק.
לפעמים כשהמיסב שחוק הוא מתחמם כל כך עד להתכת הפלסטיק של בית הדיפרנציאל
וכל אלו גורמים לחום מנוע גבוה כמו שאתה מתאר
איזה פיניון וספור יש לך?
איזו סוללה?
מנוע ובקר מקוריים או משהו שונה?
רן ענבר
היי קראתי כבר את המאמרים ופירקתי וניקיתי את הדיפרנציאלים אך לא היה שם משהו חריג, לא טחון ולא מייסבים תקולים. איזה שמן כדאי לשים בקידמי ובאחורי ?
עברתי על רוב המייסבים כנראה שהיום אסיים לעבור על כולם.
המערכת המקורית (בראשלס) עם ספור 54 ופיניון 13 אך גם כששמתי מערכת בראשד ( titan 12t , xl5) ופיניון 13 הוא עדיין הגיע ל68 מעלות!
אעדכן כשאסיים לעבור על כל המייסבים
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
20-05-2016, 18:08:30
שים לב שכשגלגלי שיניים שחוקים, קשה מאוד לראות את זה...
אבל שומעים את זה
מה לגבי מה שתארת כרופף?
רן ענבר
היה רעש מאוד מוזר מהדיפ האחורי אבל עכשיו אין אותו... מה שתיארתי כרופף עדיין רופף ועוד מעט אעלה סרטון של זה
עשיתי בדיקה לכל המייסבים וכולם יצאו תקינים אבל עדיף להחליף את המייסבים של הגלגלים
מצורף סרטון של הדיפ האחורי לעומת הקידמי
https://youtu.be/7VOtCzFIoOQ
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
הבעיה נפתרה! נסעתי עכשיו אחרי שניקיתי והרכבתי הכל עם המערכת המקורית והבקר עם מאורר לא חם בכלל והמנוע בלי מאוורר בין 35 ל40 מעלות !
לא היה לי שמן לדיפרנציאלים אז נעלתי אותם עם גריז.. איזה שמן לשים ?
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
21-05-2016, 13:56:38
תמשיך לעקוב אחרי הטמפרטורה
ה"רופף" שהראת בסירטון יוטיוב מקורו בכך ששני חצאי בתי הדיפרנציאל לא סגורים
תסגור אותם עם הברגים שלהם ואז תצלם שוב.
לגבי השמן בדיפ האחורי באתר טראקסס מומלץ על שמן של 10000-100000
נשמע לי המון לרכב כזה קל
הייתי שם שמן בסמיכות של 10000 גג
רן ענבר
סגרתי את הכל והוא עדיין רופף (זה בא מתוך הדיפרנציאל)
איך 10000 מאחור ו30000 מקדימה ?
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
21-05-2016, 16:25:16
הרעיון בשמן סמיך מאחורה הוא כדי להקשות על הדיפ ושהרכב יאפשר "זריקת תחת" בסיבובים...
מקדימה, שמן של 30000 יקשה מאוד על פעולת הדיפ
אם יהיה שמן סמיך מידי גם מקדימה וגם מאחורה הרכב לא ירצה להסתובב.
שים 10000 מקדימה ותראה איך זה מרגיש.
לגבי ה"רופף",אם בדקת את כול המיסבים אז נראה לי שצריך להחליף בית דיפרנציאל...
רן ענבר
אוקי אז אני אזמין בית דיפרנציאל חדש ושמן 10,000 לקידמי
כרגע אחרי נסיעה של חצי שעה במישור עם דשא קצוץ ובלי חופה המנוע מגיע ל60 מעלות והבקר לסביבות ה50 (שניהם עם מאווררים)
וגם הכבלים מאוד מתחממים.
אני אשנה את הפיניון מ18 ל13 ואראה אם הטמפרטורה יורדת.
יכול להיות שזה קשור לחיבור הלבן של המנוע ? כי החלק הזכר שלו התכווץ אז עטפתי אותו באיזולירבנד
בנוסף כשאני לוחץ לחיצה קטנה על המצערת בשלט קורה המצב הזה: https://youtu.be/5aNvRJX9G64
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/a6b1d57850b5f0f56a5f8df9bc6b937c.jpg
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
22-05-2016, 19:31:10
שינוי הפיניון מ 18 ל 13 יגרום לרכב לסוע ב 30 אחוז פחות מהר...
הייתי משנה פיניון ל 15 שיניים
המון דברים יכולים לגרום למנוע להתחמם
ייתכן ומגע רופף גורם לזה...כשיש בעיה במגע, מחליפים את המגע לא "מחפפים" את זה באיזולירבנד
אם החלפת מייסבים ברכב תבדוק את המייסבים גם במנוע.
רן ענבר
אוקי ולגבי המצב "פרפור" שקורה אתה יודע למה זה קורה ?
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
לא משנה מצאתי שהבעיה מהחיבור הרופף.
אני אקנה אחד חדש ואחליף אותו
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
אוקי החלפתי את החיבור והרכב נוסע מצורה מצויין, אפשר לגעת במנוע בלי להרגיש כוויה והבקר אפילו יותר קר
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
אין לי מושג איך זה קרה אבל הבורג של הגלגל נאכל ונתקע בתוך הגלגל ניסיתי להוציא אותו אבל הוא תקוע ממש חזק ואי אפשר להוציא אותו
השאלה היא אם אני קונה רק את הגלגל ומפריד את הגלגל והצמיג יהיה ניתן להדביק אותם או שהצמיג יהרס ? יש את השיטה של לשים בתנור או במים רותחים אבל אני לא יודע אם זה יפגע בצמיג ובספוג שבפנים
140966140967140968
עדכון: הצלחתי להוציא את האום אבל כל החור בגלגל אכול ואולי אפשר לשים שייבה לבנתיים אבל עדיין צריך להחליף את הגלגל
רן ענבר
31-08-2016, 12:28:57
א. אני מתיחס לצמיג ולג'אנט כאביזר חד פעמי
כשצמיג או ג'אנט נהרסים אני זורק את שניהם יחד
עם זאת ידוע לי שיש לא מעט מסיעים שממחזרים...
יש שיטות להפרדה אם זה מעניין אותך.
ב. אם הצלחת להציא את האום, שים שיבה על החור ושים אום חדש.
ג. מה שקרה, קרה מחום רב.
תבדוק שהמיסבים באותו סרן תקינים.
רן ענבר
אוקי שמתי שייבה והוא יושב טוב נראה כמה זמן זה יחזיק מעמד והמייסבים תקינים
רן ענבר
31-08-2016, 16:05:13
אז צריך למצוא למה הציר התחמם בצורה כזו...
זה לא קורה סתם.
רן ענבר
עשיתי איזה קומבינה עם איזה חלק וכנראה זה גרם לכך
בכל מקרה כבר קיבלתי את החלק אז אין בעיה עכשיו
נסעתי כמה פעמים והגלגל יושב טוב בלי בעיה
עכשיו יש לי כמה שאלות:
בזמן האחרון אני נוסע בעיקר בכביש ושטח קל ובדרך כלל האוטו מתהפך בסיבובים מהירים איזה שמן צריך לשים בדיפ קידמי ואחורי ? עכשיו יש לי 10k בקידמי וגריז באחורי
ובנוסף הקפיצים הקידמיים יורדים קצת ואז הם קשיחים (מרגיש לי מצויין) אבל הקפיצים האחוריים יורדים קשיחים באופן שווה בכל הגבהים שלהם. זה צריך להיות ככה ? השמן בבולמים 40w
תודה
רן ענבר
03-09-2016, 14:16:28
הרכב מתהפך הרבה לא בגלל הדיפים או הקפיצים
לסלאש יש שתי בעיות
א: מרכז כובד גבוהה
ניתן לפתור ע"י ערכת הסבה של טראקסס ל LCG
קישור למוצר:https://www.amainhobbies.com/traxxas-slash-4x4-low-cg-chassis-conversion-kit-tra7421/p252409
ב. החופה
החופה של הסלאש ושל רכבי השורט קורס היא דראק
על שתי הבעיות תוכל לקרוא בקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=70512
שים לב שכל האשכול שבקישור מתיחס לסלאש 2X4
לדעתי, אין בעיה לסדר ערכת הסבה גם לחופה ולסדר לרכב חופה קטנה יותר ע"י הורדת החלקים השחורים בצידי החופה
רן ענבר
היום שמתי לב לנזילת שמן משני הבולמים האחוריים. השמן יוצא מאיפה שסימנתי באדום בתמונה
142382
השאלה אם הנזילה נובעת מכשל של החלק העליון השחור או מכל הגוף האפור של הבולם כי אני מעדיף להחליף רק את החלק ולא את כל הבולם
תודה
רן ענבר
13-11-2016, 11:36:40
הי אופק
התמונה שנתת אינה פועלת ולכן קשה לי להבין בדיוק למה אתה מתכוון
כשנוזל שמן מהחלק העליון, זה יכול לנבוע מ 3 אפשרויות:
1. המכסה העליון
2. הגליל התחתון שהוא למעשה גוף הבוכנה
3. האטם עצמו
גם באטם יש שני סוגים:
א. O RING בהקף החלק התחתון [לפעמים זה גם בעיליון]
ב. דיאפרגמה מגומי שנמצאת בתוך החלל של המכסה העליון
יש לך נזילה רק בבולם אחד או בשניים?
מה הקף הנזילה? שפריץ או טיפטוף איטי?
תנסה להעלות שוב את התמונה.
רן ענבר
אתה יכול לראות את התמונה כאן: http://www.siz.co.il/my.php?i=d3u2ytmt4ima.jpeg
שמתי לב שבולם אחד מלא בשמן אז כבר פתחתי את שניהם ושמתי שמן חדש ושמתי לב לנזילה מהמקום שמסומן בתמונה וזה גם התחיל בולם האחורי השני.
השארתי את הבולמים בלילה וראיתי בבוקר שהם מלאים בשמן
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
http://www.siz.co.il/my.php?i=d3u2ytmt4ima.jpeg142385
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
רן ענבר
13-11-2016, 17:22:10
הבנתי
איזה דגם מדוייק של סלאש יש לך?
זה חשוב לי ע"מ לאתר את מבנה הבולם המדוייק
רן ענבר
זה slash 4x4 הגרסה הרגילה
אתה יכול לראות את הדיאגרמה של הבולם כאן בצד ימין למעלה: http://www.traxxasmodels.co.nz/e/6808-TQi-111123-Rear.jpg
הנזילה נמצאת בין חלק 3767 שזה הראש של הבולם לבין חלק 3766 שזה הגוף של הבולם ובינהם נמצאת הגומייה
רן ענבר
13-11-2016, 17:41:46
יפה.
שים לב לחלק 1765
זה אטם וכנראה פגום
כמו כן צריך לבדוק שההברגה של שני החלקים נקיה ושלמה ואין בה חריצים בשפוגמים במבנה ההברגה
הייתי ממליץ לך לקנות 2 בולמים חדשים ולסגור את הסיפור:http://www.dollarhobbyz.com/collections/traxxas/products/traxxas-ultra-shocks-2-3762a
אפשר גם לקנות כל מיני "משופרים" אבל רק בולמים חדשים יפתרו את הבעיה.
רן ענבר
תודה הזמנתי זוג בולמים אחוריים חדשים אותו דגם כמו שיש לי (החזיקו יפה דיי הרבה זמן) ב11 דולר ממוכר שאני מכיר בebay
Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.