צפייה בגרסה מלאה : שאלה האם ESC שונה בין רחפן לטיסן ועוד קצת..
שמוליקו
07-03-2016, 13:37:00
שלומות.
קראתי את המדריכים השונים גם כאן באתר,
הלך לי ESC של טיסן EPP קטן - 80 סנטים מוטת כנף, המנוע שמותקן נותן 1400KV
(2408, 21T) (http://www.ebay.com/itm/172010714709)
באופן עקרוני מספיק לי ESC שנותן 20A ויודע לחיות עם 2-3 תאים.
עד כאן הכל יפה.
אני מחפש ESC ובהרבה מאוד כאלה רשום שהם מיועדים לרחפנים....
האם יש הבדל בין בקר לרחפן, מסוק או טיסן בהנחה שמבחינת נתונים הם דומים ובבדיקה של הבקרים אני רואה שהם אמורים לשלוט על מנועים בעלי KVים זהים?
במנוע שמותקן אצלי מופיע מעבר ל 2408 גם 21T.
רוב המנועים בגודל הזה שמצאתי היו עם T נמוך יותר...
מדובר במנועי בראשלס כמובן כך שלהבנתי לא מדובר במספר ליפופים...
מישהו יכול לשפוך לי קצת אור על הנושא?
תודה
136916
AmitB
07-03-2016, 17:38:30
הי שמוליקו,
בעקרון בקר מהירות של רחפן מתאים לטיסן אבל לא להיפך
עבור רחפנים הכניסו בתוכנה של בקרי המהירות הרבה שינויים שמיועדים לשיפור מהירות תגובה, כולל בלימה אקטיבית גם כאשר מורידים מצערת לערכי ביניים (לא רק לאפס).
עד כמה שידוע לי (לא ניסיתי) כל התכונות האלו לא צריכות להפריע לשימוש בטיסן.
שמוליקו
08-03-2016, 06:42:54
תודה.
אזמין, בטח יקח זמן עד שיגיע.
שמוליקו
08-03-2016, 10:43:15
ומה אומר ה 21T ?
AmitB
08-03-2016, 12:55:49
אך פעם לא הבנתי בדיוק, מהסתכלות כאן נראה שזה מספר הליפופים על כל בליטה בסטטור אם זה אומר לך משהו
http://www.astroflight.com/motorparam
בכלל ההפרש בסל"ד אני לא בטוח ב 100% רק ב 99... אף פעם לא נתקלתי בבעיות כשלוקחים בקר לסל"ד גבוה ומשתמשים במנוע איטי יותר
בכוון ההפוך החשש גדול יותר (בקר למנוע איטי שמחובר למנוע מהיר)
שמוליקו
08-03-2016, 14:18:02
זה רק עשה לי סלט.....:confused:
אם זה באמת ה Turn Count אז הסל"ד של המנוע אמור להיות נמוך מאוד...
לא ממש נראה לי הגיוני, או שלא הבנתי כמו שצריך את מה שכתוב שם.
אני בניתי על זה שהמנוע נותן 1400KV, עד היום ידעתי להכפיל את זה במתח הסוללה (במקרה שלי 2 תאים, נכפיל ב 8 שיהיה קל :) ) מה שאומר מהירות סיבוב של 11200 סל"ד או אם נהיה מדוייקים יותר בין 10640 סל"ד לסוללה ריקה בסוף הטיסה לבין 11760 סל"ד כשהסוללה טעונה "פול".
עכשיו נוסף לי נתון שצריך להתחשב בו, מה שלא הכרתי קודם.
אני יודע שאכן במנועי בראשד ככל שמספר הליפופים גבוה יותר הסל"ד יהיה נמוך יותר אך המנוע יהיה עם יותר כוח.
בבראשלס לא ידעתי שיש לזה נגיעה.
בתכנון שלי היה להחליף בקר (שהתקלקל, מעל חצי מצערת אני מקבל קאט) ומנוע (כי רציתי להוסיף עוד 100KV :cool:).
עכשיו אני לא בטוח שבאמת ידעתי מה היתה המהירות של המנוע שהותקן אצלי.
למרות שבשיטוט במרחבי המרשתת, נראה לי כי מדובר רק בדגם המנוע ולא בנתון.
אגב, זה לינק למנוע (http://www.ebay.com/itm/172010714709).
נראה לי שאני פשוט צריך להתעלם מזה כי ב SPEC מופיע שהמנוע מוציא 1400 סיבובים ל VOLT.
AmitB
08-03-2016, 18:04:48
אין מה להתעמק יותר מדי במספרים האלה. KV ומשקל זה מה שחשוב. השאר זה רעש.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.