PDA

צפייה בגרסה מלאה : מטענים - iCharger Vs Turnigy



guylederer
06-05-2009, 12:37:35
שלום
אני מחפש מטענים לקניה ברשת למסוק
אני רוצה מטען שיוכל להטעין 2 סוללות ביחד בזמן יחסית לא ארוך מידי
אני גם רוצה הסבר קטן על הסוללות דור 3 והאם אני יוכל לנצל אותם באחד מהמטענים האלו

אני צריך השוואה בין המטען הזה לשני כדי לדעת מה יותר שווה לי לקנות ומה היתרונות של כל אחד
מצטער על החפירה ואם זה לא בפורום המתאים
iCharger 106B-plus 250W 6s Balance/Charger
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6792&Product_Name=iCharger_106B-plus_250W_6s_Balance/Charger

Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7523&Product_Name=Turnigy_Accucel-8_150W_7A_Balancer/Charger

תודה על העזרה

vinay
06-05-2009, 22:20:56
ICHARGER נחשב למטען מהשורה הראשונה ומקביל לחלוטין לכל השמות המפוצצים (קוראני ולא סיני, ועם תמיכה מסיבית בפורומים). TURNIGY טוב מאד אבל לא באותה רמה.

לגבי טעינה מהירה (דור שלישי או A123) - זה תלוי אילו סוללות אתה מתכנן להטעין.

לטעינה במהירות מקסימלית יש חסם משני פרמטרים, הנמוך מהשניים יגביל אותך. זרם מקסימלי והספק מקסימלי.

בשביל להטעין לדוגמא סוללת 6S 2500 ב 5C צריך זרם הטענה של 2.5*5 = 12.5A.
ההספק שאתה צריך להטענה ב 5C הוא 6*4.2*12.5 = 315W - שניהם לא יעמדו בזה אבל ICHARGER יכול יותר. כלומר הוא יוכל להטעין מקסימום.

אתה יכול לראות שאם תשתמש בסוללות 6S אז תנצל את מלוא היכולת של ה ICHARGER - גם זרם וגם הספק.

לסוללת 3S מקבילה תזדקק לאותו זרם אבל חצי הספק. גם פה ל ICHARGER עדיין יש יתרון בגלל הזרם המקסימלי. ההספק של שניהם יספיק.

אבל אם תרצה 3S 1100 אז תזדקק לזרם של 5.5A והספק של 70W ואז שניהם יספקו אותך לחלוטין. אבל אפשר לראות שטווח הסוללות הסביר כאשר רוצים טעינה מהירה זועק לספק עם הספק גבוה וזרם מקסימלי כמה שיותר גבוה.

guylederer
06-05-2009, 22:23:22
אני כנראה יקנה סוללות של 3S 2400 +-
אני לא כזה מבין בזה ...
איך אני מחשב כמה זמן יקח לי להטעין סוללה ?
ואם יש הצעות לסוללות שיתאימו בול

בעיקרון ה ICHARGER יותר טוב ... האם הוא שווה את התוספת כסף שלו ?

gmagnezi
07-05-2009, 08:16:22
תנסה לבחון גם מטען אורגינאלי של היפריון שמותאם לטעינת סוללות היפריון דור 3
ותומך בטעינת 5C באופן אוטומטי
כבר למדתי שמטען הוא מסוג הדברים שקובעים את אורך החיים של הסוללות וההשקעה בו היא אחת לכמה שנים
לכן כדאי להשקיע במשהו איכותי ואמין
http://aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=34&cat=battery+%2D+CHARGERS+and+ACCESSORIES

guylederer
07-05-2009, 13:29:31
איך אני יודע איזה מטען כן תומך בטעינת דור שלישי ו 5C ?!?!

gmagnezi
07-05-2009, 13:34:59
איך אני יודע איזה מטען כן תומך בטעינת דור שלישי ו 5C ?!?!

למיטב ידיעתי דור 3 לא דורשות פרופיל טעינה שונה מהרגילות ולכן תיאורטית כל מטען שמסוגל לספק זרם טעינה של 5C אמור להיות טוב מספיק

ההמלצה שלי בהודעה הקודמת היתה לבחור מטען איכותי שיאריך את חיי הסוללות אבל זה כמובן לא חובה

גבי

guylederer
07-05-2009, 15:33:42
איך אני יודע איזה מטען מספק זרם טעינה של 5C ?!?!
ואיך אני יודע כמה זמן לחשב שיקח הטענת הסוללה במלואה ?
אני מבין את ההמלצה שלך וזה מאד חשוב ביגלל זה אני מנסה ללמוד כמה שיותר ולהשקיע כמה שאני מסוגל אני פשוט צריך להבין את הכל

gmagnezi
07-05-2009, 15:47:24
בדפי הנתונים של כל מטען כתוב מה הזרם מקסימלי שבו הוא תומך, מהו מקסימום התאים שניתן לטעון וכן מהו ההספק המקסימלי שמותר לעבוד בו.
ניקח לדוגמא סוללת 2000 מיליאמפר שעה בעלת 3 תאי ליפו מדור 3
זרם הטעינה המקסימלי המותר לסוללה הוא 10 אמפר והמתח המקסימלי בטעינה 12.6 וולט
כתבתי 10 אמפר שהם הכפולה של 5 בקיבולת 2000 מיליאמפר (C)
כלומר על מנת להגיע לזמן טעינה קצר ככל שניתן (כעשר דקות) תיצטרך מטען שתומך בטעינה של 3 תאים, בזרם 10 אמפר והספק של לפחות 126 וואט (12.6v x 10A=126W)

כמובן שאין בעיה לטעון בזרמי טעינה נמוכים יותר וזמן הטעינה יתארך בהתאמה

מקווה שברור, אתה מוזמן להמשיך לשאול

גבי

guylederer
07-05-2009, 15:55:05
תודה על העזרה
עדיין לא הבנתי כל כך איך אתה מחשב את ה 5C ...
אם תראה לי כמה תרגילים אני אבין שוב תודה על העזרה :]

gmagnezi
07-05-2009, 16:00:42
תודה על העזרה
עדיין לא הבנתי כל כך איך אתה מחשב את ה 5C ...
אם תראה לי כמה תרגילים אני אבין שוב תודה על העזרה :]

חבל להטריד את כל הפורום
תתקשר
054-2270130

גבי

vinay
07-05-2009, 18:25:30
תודה על העזרה
עדיין לא הבנתי כל כך איך אתה מחשב את ה 5C ...
אם תראה לי כמה תרגילים אני אבין שוב תודה על העזרה :]

הוא הסביר לך למעלה כבר.

תחשוב שלצרכי טכניקה במקום C תרשום את הנפח של הסוללה ותחלק ב 1000. כלומר 5C זה
5*2400/1000 וזה יוצא 12A

לחשב הספק תכפיל את זה במתח הסוללה בטעינה. 3S זה 3*4.2 = 12.6 כלומר 12*12.6 = 151.2W

כלומר בשביל טעינה במהירות המקסימלית תצטרך מטען שמסוגל לספק 12A וגם 151.2W

אם הוא לא יעמוד באחד הפרמטרים אז לא תגיע למהירות המקסימלית שניתן.

leetal
07-05-2009, 18:55:04
ראה :
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד לא בריא לסוללה
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד לא בריא לסוללה.
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות-לא בריא לסוללה.
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא לסוללה.
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-בריא לסוללה.
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד בריא לסוללה.

לכן אם אתה לא ממהר לשום מקום ,מומלץ לך להטעין בכמה שפחות C זה טוב לכל סוללה (כולל היפריון דור 3)-לכן אתה יכול להסתפק במטען הפשוט.

gmagnezi
07-05-2009, 19:04:20
ראה :
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד לא בריא לסוללה
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד לא בריא לסוללה.
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות-לא בריא לסוללה.
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא לסוללה.
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-בריא לסוללה.
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד בריא לסוללה.

לכן אם אתה לא ממהר לשום מקום ,מומלץ לך להטעין בכמה שפחות C זה טוב לכל סוללה (כולל היפריון דור 3)-לכן אתה יכול להסתפק במטען הפשוט.

דוד
מהירות היא שם המשחק
בדור 3 אין צורך ביותר מפק אחד - הפסקה של 10 דקות בין טיסה לטיסה היא סבירה
הפסקה של שעה ממש לא - והאלטרנטיבה לדור 3 היא לקנות עוד פקים
לגבי 5C - למה לא להתקדם עם הטכנולוגיה ולהינות ממנה? בשביל זה בדיוק פיתחו אותה
ולענין המספרים שהצגת למעלה, מידע מעניין - האם יש סימוכין?

גבי

vinay
07-05-2009, 19:05:23
ראה :
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד לא בריא לסוללה
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד לא בריא לסוללה.
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות-לא בריא לסוללה.
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא לסוללה.
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-בריא לסוללה.
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד בריא לסוללה.

לכן אם אתה לא ממהר לשום מקום ,מומלץ לך להטעין בכמה שפחות C זה טוב לכל סוללה (כולל היפריון דור 3)-לכן אתה יכול להסתפק במטען הפשוט.

או מנקודת מבט אחרת
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות- בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-לא בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד לא בריא למטיס חסר הסבלנות
:D

leetal
07-05-2009, 19:09:38
או מנקודת מבט אחרת
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות- בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-לא בריא למטיס חסר הסבלנות
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד לא בריא למטיס חסר הסבלנות
:D

:D:D:D

leetal
07-05-2009, 19:30:28
דוד
מהירות היא שם המשחק
בדור 3 אין צורך ביותר מפק אחד - הפסקה של 10 דקות בין טיסה לטיסה היא סבירה
הפסקה של שעה ממש לא - והאלטרנטיבה לדור 3 היא לקנות עוד פקים
לגבי 5C - למה לא להתקדם עם הטכנולוגיה ולהינות ממנה? בשביל זה בדיוק פיתחו אותה
ולענין המספרים שהצגת למעלה, מידע מעניין - האם יש סימוכין?

גבי

ראה ב-RCG את הדיון שיש על הסוללה הזו,שם היפני בכבודו מסביר על הסוללה.
לפי מה שהוא(היפני)אומר: שאמנם טעינה מהירה אפשרית עד 5C אבל לא מומלץ, ורק אם ממהרים אז לטעון אותה ב-3-4C(ההבדל בין 4 ל5C הוא בסה"כ 3 דקות) .הוא בכל זאת ממליץ אם לא ממהרים לטעון אותה ב-1C . עוד משהוא מענין שהוא אומר זה שמומלץ להטעין אותה עד 90-95% מהקיבולת שלה(כנראה שזה לא אפשרי במטענים הזולים של הסיני-לקבוע מראש לכמה % טעינה).
וגם הוא ממליץ לטעון את הסוללה( כל סוללת ליטיום למניהם) למצב STORE אם אתה לא מתכוון להשתמש בה ביום יומיים הקרובים.

gmagnezi
07-05-2009, 22:36:40
ראה ב-RCG את הדיון שיש על הסוללה הזו,שם היפני בכבודו מסביר על הסוללה.
לפי מה שהוא(היפני)אומר: שאמנם טעינה מהירה אפשרית עד 5C אבל לא מומלץ, ורק אם ממהרים אז לטעון אותה ב-3-4C(ההבדל בין 4 ל5C הוא בסה"כ 3 דקות) .הוא בכל זאת ממליץ אם לא ממהרים לטעון אותה ב-1C . עוד משהוא מענין שהוא אומר זה שמומלץ להטעין אותה עד 90-95% מהקיבולת שלה(כנראה שזה לא אפשרי במטענים הזולים של הסיני-לקבוע מראש לכמה % טעינה).
וגם הוא ממליץ לטעון את הסוללה( כל סוללת ליטיום למניהם) למצב STORE אם אתה לא מתכוון להשתמש בה ביום יומיים הקרובים.

תודה על המידע
אם יש לך לינק לדיון אשמח לקבל

גבי

guylederer
07-05-2009, 22:42:21
אז השאלה התחתונה ... האם כדאי לי להשקיע במטען שיכול להטעין יותר מ10A + ? האם זה אולי יעזור לי לטווח הרחוק ? אם כן אז אני אשמח לקישור
ואם כן איזה סוללה תתאים לי 3 תאים וסביבות ה 2400 +- ( והאם הדור החדש יהיה טוב ? )

leetal
08-05-2009, 08:09:52
אם אתה רוצה לקנות מרצדס שמסוגלת לנסוע על 200 קמ"ש ואז אומרים לך שזה לא כ"כ בריא למכונית אז לא תקנה אותה? הרי למרצדס יש עוד כמה מעלות.
לסוללה הזו יש כמה מעלות חוץ מטעינה מהירה:אורך חיים ארוך היפני אומר פי 4 ואפשר לסמוך על מה שהוא אומר,הן מחזיקות מתח תחת עומס יותר מאשר ליפו אחרת-מדווחים ש-5 תאים של סוללת דור 3 מחזיקה את אותו המתח תחת עומס כמו סוללת ליפו רגילה ב-6 תאים(ז"א יחס אנריגה למשקל עדיף על כל סוללה אחרת),ההתנגדות הפנימית שלה נמוכה לכן היא מתחממת פחות(בעצם כל ההיתרונות שמתקבלים מהסוללה הזו זה בזכות ההתנגדות הפנימית שלה).
אם אתה רוצה לקרוא על הסוללה הזו ב-RCG חפס שם ,אבל יש לי קישור שהיפני עונה שם למשהו על הסוללה הזו בדיון אחר שנתקלתי בו ,ושמרתי אותו:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=11897156&postcount=29

bartovmoti
08-05-2009, 08:53:22
ראה :
טעינה ב-5C תטען את הסוללה ב-12 דקות-(60/5)-מאוד מאוד לא בריא לסוללה
טעינה ב-4C תטען את הסוללה ב-15 דקות-(60/4)-מאוד לא בריא לסוללה.
טעינה ב-3C תטען את הסוללה ב20 דקות-לא בריא לסוללה.
טעינה ב-2C תטען את הסוללה ב-30 דקות-לא כ"כ בריא לסוללה.
טעינה ב-1C תטען את הסוללה בשעה-בריא לסוללה.
טעינה ב-1/2C-,תטען את הסוללה בשעתיים-מאוד בריא לסוללה.

לכן אם אתה לא ממהר לשום מקום ,מומלץ לך להטעין בכמה שפחות C זה טוב לכל סוללה (כולל היפריון דור 3)-לכן אתה יכול להסתפק במטען הפשוט.

אז לפי מה שאתה אומר, סוללה 6 תאים או 3 תאים יקח לנו אותו זמן לטעון אותה אם נטען אותן באותו C ? נניח 1C ?

leetal
08-05-2009, 09:33:03
אז לפי מה שאתה אומר, סוללה 6 תאים או 3 תאים יקח לנו אותו זמן לטעון אותה אם נטען אותן באותו C ? נניח 1C ?

כן

wind556
08-05-2009, 11:04:35
אז לפי מה שאתה אומר, סוללה 6 תאים או 3 תאים יקח לנו אותו זמן לטעון אותה אם נטען אותן באותו C ? נניח 1C ?

בהחלט כן, אבל אני עדיין לא ראיתי סוללה שנטענת ב1C ושזה לוקח שעה (בהנחה שהיא ריקה עד כמה שמותר)
גרף הטעינה אינו לינארי,וה1C בא לידי ביטוי רק בחלק מהזמן, הטעינה מתחילה לאט ומסתיימת לאט כך שזה תמיד לוקח יותר משעה

flybywire
08-05-2009, 11:47:01
ראה ב-RCG את הדיון שיש על הסוללה הזו,שם היפני בכבודו מסביר על הסוללה.
לפי מה שהוא(היפני)אומר: שאמנם טעינה מהירה אפשרית עד 5C אבל לא מומלץ, ורק אם ממהרים אז לטעון אותה ב-3-4C(ההבדל בין 4 ל5C הוא בסה"כ 3 דקות) .הוא בכל זאת ממליץ אם לא ממהרים לטעון אותה ב-1C . עוד משהוא מענין שהוא אומר זה שמומלץ להטעין אותה עד 90-95% מהקיבולת שלה(כנראה שזה לא אפשרי במטענים הזולים של הסיני-לקבוע מראש לכמה % טעינה).
וגם הוא ממליץ לטעון את הסוללה( כל סוללת ליטיום למניהם) למצב STORE אם אתה לא מתכוון להשתמש בה ביום יומיים הקרובים.

הסבר לנושא ה90-95% :

במטעני היפיריון , וכניראה גם במטענים אחרים , ישנה אופציה שנקראת TCS
TCS - Terminal Capacity Selection

כמו שעודד הסביר טעינה היא לא גרף ליניארי והטעינה האיטית ביותר היא בהתחלה ובסוף מהלך הטעינה , נכתב כבר למעלה שטעינה ארוכה פוגעת בבריאותו של המטיס חסר הסבלנות :)
ולכן בטעינה בשטח ניתן לקבוע TCS ל90% ולדלג על טעינת 10 האחוז האחרונים שהם איטיים כמובן .
ניתן לקבוע אם בהגעה ל90% אחוז המטען יתריע ע"י צפצוף וימשיך להטעין\יפסיק טעינה\ימתין להחלטת המטיס.

נבדק ונמצא חוסך זמן בשטח.

leetal
08-05-2009, 11:48:41
בהחלט כן, אבל אני עדיין לא ראיתי סוללה שנטענת ב1C ושזה לוקח שעה (בהנחה שהיא ריקה עד כמה שמותר)
גרף הטעינה אינו לינארי,וה1C בא לידי ביטוי רק בחלק מהזמן, הטעינה מתחילה לאט ומסתיימת לאט כך שזה תמיד לוקח יותר משעה

נכון,המטען מטעין את הסוללה עד מעט מעל ל-90% ואת ה10% הנוספים הוא מטעין בזרם הולך ויורד.
עלה לי רעיון ,לפי מה שהיפני אומר מומלץ להטעין את הסוללות עד 90-95% .אז אפשר לכוון טעינה ב1C ועם הטיימר לשעה ואז הסוללה תטען למעל 90% ולא תגיעה ל100% (או ב-2C וטיימר לחצי שעה).מה אתה אומר עודד?

Nlackrif
08-05-2009, 11:50:34
נבדק ונמצא חוסך זמן בשטח.

אל תשכח לרשום את זה באדומים...;)

leetal
08-05-2009, 11:52:21
הסבר לנושא ה90-95% :

במטעני היפיריון , וכניראה גם במטענים אחרים , ישנה אופציה שנקראת TCS
TCS - Terminal Capacity Selection

כמו שעודד הסביר טעינה היא לא גרף ליניארי והטעינה האיטית ביותר היא בהתחלה ובסוף מהלך הטעינה , נכתב כבר למעלה שטעינה ארוכה פוגעת בבריאותו של המטיס חסר הסבלנות :)
ולכן בטעינה בשטח ניתן לקבוע TCS ל90% ולדלג על טעינת 10 האחוז האחרונים שהם איטיים כמובן .
ניתן לקבוע אם בהגעה ל90% אחוז המטען יתריע ע"י צפצוף וימשיך להטעין\יפסיק טעינה\ימתין להחלטת המטיס.

נבדק ונמצא חוסך זמן בשטח.

איזה תזמון כתבנו ביחד את אותו הדבר-כנראה בגלל שלשנינו קוראים דוד(י):)

flybywire
08-05-2009, 11:52:30
אל תשכח לרשום את זה באדומים...;)

ננ"ש ;) (נבדק נמצא שמיש)

vinay
08-05-2009, 22:09:51
לדעתי שווה לקנות מטען טוב (אבל לא סתם יותר מידי יקר) שכן זו השקעה לטווח ארוך והסוללות כל הזמן מתקדמות. A123 ועכשיו גם G3 מאפשרות להנות ממנו.

guylederer
09-05-2009, 23:12:27
אוקיי תאשרו אותי אם מה שהבנתי זה נכון

יש לי סוללה 2400mAh 15C 11.1 3S
Lithium Polymer של Mystery ( כמה C הגבול של הטעינה שלה ? )

כדי שאני יוכל להטעין אותה ב 5C אני אצטרך לעשות ככה : 5X2.4=12A
זתומרת כדי לטעון ב 5C אני אצטרך מטען שיכול לספק 12 אמפר ?
וכדי לחשב הספק : 12X11.1=133.2W
אני מכפיל את האמפר שאני צריך כדי להגיע ל 5C בזרם של הסוללה עצמה ואז אני מקבל את ההספק הכללי כדי שאני יוכל לטעון ב 5C ?

אם זה נכון ... אני התלהבתי מאד מה iCharger
אני פשוט לא מסוגל להחליט איזה לקחת

iCharger 106B-plus
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6792&Product_Name=iCharger_106B-plus_250W_6s_Balance/Charger

או

iCharger 208B
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9005&Product_Name=iCharger_208B_350W_8s_Balance/Charger
איזה מהם יתן לי את היחסת של מחיר\תועלת הכי טוב ?

אז כנראה אני אקנה אחד מהם ...
עוד שאלה היא ... יש לי אח בחו"ל ארצות הברית ( לוס אנג'לס ) ובגלל מלא שמועות על בעיות במכס וכנסות חשבתי שאם הוא יוכל לשלוח לי כחבילה פרטית כמו מטען ועוד כל מיני מתנות ( כמו דברים לא קשורים תמונות ושטויות אחרות ) אז אני יוכל לחסוך את הכאב ראש של המכס ( והפחד )
אז רציתי לדעת האם זה כדאי ... או שפשוט להזמין מהסיני ... אם זה עדיף אז אם אפשר חנויות מארצות הברית ( כמה שקרוב ל לוס אנ'לס אם אפשר ) אני אשמח מאד

עוד בקשה לסוללות דור 3 2400 +- סביבות ה 15C-20C 3S

תודה על העזרה מצטער על החפירה ( רק מנסה להבין לעומק כדי לקבל החלטה שאני יהיה מרוצה ממנה )

vinay
09-05-2009, 23:28:32
אני מכפיל את האמפר שאני צריך כדי להגיע ל 5C בזרם של הסוללה עצמה ואז אני מקבל את ההספק הכללי כדי שאני יוכל לטעון ב 5C ?


אתה צריך להכפיל את האמפר במתח (הזרם נמדד באמפרים). את המתח אתה מחשב ע"י הכפלת מספר התאים ב 4.2V

ה 106B יאפשר לך להנות כבר מטעינה מהירה - אמנם לא ב 5C מלא אבל טיפה יותר מ 4C. ומחירו זול משמעותית מ ה 208B.

ה 208B ייתן לך את המקסימום אבל יותר יקר. זה מטען עם חשיבה לזמן ארוך - במידה ותרצה לעלות גם לסוללות יותר גדולות בעתיד.

לגבי המכס אני לא יכול לענות לך אבל עדיף לאחיך להזמין ממקום מחוץ לקליפורניה כדי שלא יצטרך לשלם שם מע"מ (ככה זה בארה"ב). מי שמשווק את ICHARGER בארה"ב הוא אתר PROGRESSIVERC. אני לא יודע אם יש לו כבר את ה 208B.

guylederer
09-05-2009, 23:56:02
אוקיי אז בכללי הבנתי את החישוב ...
יש לעוד אנשים רעיונות\הצעות ?

עוד משו ... בפרטים של כל מטען יש את הנתון הזה
Input voltage range: 4.5 – 32.0VDC

מזאת אומרת ... כדי להפעיל את המטען אני צריך ספק שיכול להגיע ל 32 וולט ?
או שמצבר של רכב יעשה את העבודה ?

vinay
10-05-2009, 00:10:44
אתה מתכוון ל 208B

מה שזה אומר זה שהוא יכול לעבוד עם מתח כניסה של 32V אך גם פחות.

מה שיותר חשוב זה
Maximum charge power capacity: 350W @ input voltage > 18V

כלומר, שבשביל הספק מוצא מלא אתה צריך מתח כניסה מעל 18V.

ברכב יש 12V עם מנוע מכובה ו 14V עם מנוע דולק (עדיף גם כדי לא להרוס את המצבר), מזה צריך להוריד נפילת מתח על הכבלים מהמצבר למטען (שבד"כ נמצא על הקרקע). כלומר לא תקבל הספק מקסימלי אבל לסוללות שלך כרגע לא תצטרך בכל מקרה. אני לא יודע להגיד מה ההספק המקסימלי עם מתחי כניסה אלו - תוכל למצוא את זה בפורום מטענים ב RCGROUPS - יש דיון שלם ארוך מאד לכל המטענים של ICHARGER.

MDreamer
10-05-2009, 00:17:33
מצחיק.. לפני כמה חודשים צחקתי שבקרוב נצטרך לשרשר מכוניות ליסניג עובדות כדי להטעין

guylederer
10-05-2009, 00:51:39
אז מה שאתה בעצם אומר ... ש 2 המטענים לא יעבדו על מצבר של רכב ( לפחות אחד כשהוא מונע )
אגב ( סתם שיהיה לכם ידע אישי במצבר יש 13.4 וולט ולא 12 כמו שרוב האנשים חושבים סמכו עלי ... י'ד מכונות רכב )

יש איזה סוג של בוסטר ?
או שבכל מצב אני אצטרך לקנות ספק מיוחד שיתחבר לבית כדי להטעין יותר מ18V ...

אני מתיאש משאלה לשאלה ... :>

TooLy
10-05-2009, 00:59:54
נקודה למחשבה
טעינה מעל 1C בסוללות גדולות היא בעייתית.
דרוש מטען חזק ומקור כוח חזק.
בדקו את העניין הזה לפני שאתם בונים על זה.

מעבר לכך, כפי שכבר צויין, על מנת לשמור על חיי הסוללות, לא מומלץ להטיען ביותר מ-1C.
טעינה ביותר מ-1C בשטח אפשרית בסוללות מסויימות אך זמן הטיסה מעט קצר יותר.
במידה ומטעינים בבית מומלץ אף לרדת בזרם הטעינה.
מניסיון !!!

דורונצ'יק
10-05-2009, 01:32:18
כאשר לא ממהרים מומלץ להטעין את הסוללה בזרם נמוך מ- 1C.
אורך חיי הסוללה יתארך והבלאי הטבעי של הסוללה יתארך.
כמובן שזה לא רק בטעינה אלא גם באופן השימוש בסוללה.
ובכמה "קורעים" אותה בזמן הטיסה.

guylederer
10-05-2009, 07:02:25
אני מתכוון לקנות עוד כמה סוללות 3 תאים 2400 ...
ואני רוצה להטעין לפחות 2 סוללות ביחד .... וגם בשטח

vinay
10-05-2009, 19:23:03
אז מה שאתה בעצם אומר ... ש 2 המטענים לא יעבדו על מצבר של רכב ( לפחות אחד כשהוא מונע )
אגב ( סתם שיהיה לכם ידע אישי במצבר יש 13.4 וולט ולא 12 כמו שרוב האנשים חושבים סמכו עלי ... י'ד מכונות רכב )

יש איזה סוג של בוסטר ?
או שבכל מצב אני אצטרך לקנות ספק מיוחד שיתחבר לבית כדי להטעין יותר מ18V ...

אני מתיאש משאלה לשאלה ... :>

עם שני המטענים תוכל להטעין מסוללת הרכב. השאלה עד כמה תנצל את יכולותיהם.
בבית אין לך מה למהר בד"כ ולכן עדיף להטעין עם ספק סטנדרטי. אני בבית כרגע משתמש בספק של מחשב נייד (יש כניסה מתאימה לכאלו של THINKPAD) וזה מספיק לי לסוללת 7S A123 במעל 1C בסביבות שעה הטענה כולל איזון. יספיק גם לצרכים שלך.


אני מתכוון לקנות עוד כמה סוללות 3 תאים 2400 ...
ואני רוצה להטעין לפחות 2 סוללות ביחד .... וגם בשטח

שתי סוללות יחד - יש כל מיני אופציות, שווה שתשאל ב RCGROUPS. להטעין בטור אין טעם כי אז תהיה חייב לאזן וזה אני חושב יצא איטי. ראיתי שאנשים שם (מאלו שמבינים יותר בתחום הזה) ממליצים דוקא להטעין במקביל והביאו הסברים מנומקים מאד לנושא. או שתקנה מטען אחר לגמרי שמאפשר להטעין שתי סוללות במקביל (יקר). או שתקנה שניים של ICHARGER 106 או אפילו זול יותר. תעשה את החישוב של מה אתה רוצה בעצם להשיג - אולי מספר מטענים זולים יתאימו לך יותר לצרכיך.

flybywire
10-05-2009, 22:38:22
אם אין לך כוונה להטעין סוללות מעל 2C פשוט רכוש לך שני מטענים זולים !

אם יש לך כוונה לרכוש סוללות G3 ולטעון בקצבים גבוהים זוג סוללות בו"ז אין מנוס מהשקעה גבוהה
במטען ובספק !

vinay
10-05-2009, 22:58:44
אם אין לך כוונה להטעין סוללות מעל 2C פשוט רכוש לך שני מטענים זולים !

אם יש לך כוונה לרכוש סוללות G3 ולטעון בקצבים גבוהים זוג סוללות בו"ז אין מנוס מהשקעה גבוהה
במטען ובספק !
אני מסכים מלבד לגבי הספק - הספק שימושו בבית שם בד"כ לא ממהרים וגם עדיף להטעין לאט. כך שמטען צריך חזק, ספק אפשר להתפשר מאד.

guylederer
10-05-2009, 23:25:50
אוקיי .. כנראה אני אלך על ה
iCharger 106B-plus
שנראה לי מתאים לי בול ...
יש לכם המלצה לסוללות שאפשר להטעין איתם ב 2-3C ?
3 תאים סביבות ה 2000 - 2400 אמפר