צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בוקר טוב חברים. צריך עזרה להסבת מכונית ישנה silver fox לחשמלית
אז ככה, זו מכונית שקניתי בגיל 15 בערך, אצל ניסו וזה היה בשנת 86-85 משהו כזה
והרכב הזה לא עשה תכלס יותר מ3-4 מיכלי דלק, ממש כלום.
המנוע היה עושה הרבה צרות ולא היה אמין בכלל..
את הרכב הזה אני מתכוון להשמיש שוב, אחרי 30 שנה ששכב במחסן,
אחד האחיינים במשפחה נדלק עליו ואני רוצה כאמור, לחשמל את הדבר הזה.
הרכב דיי מאסיבי וכבד, 3 ק"ג בערך, חזק מאוד ועם 4X4
המנוע שישב שם היה 21
הגלגל הגדול עם 53-54 שיניים
והקטן על המנוע 12
אני רוצה את הרכב הזה, חזק ומהיר כך שאני מחפש באמת המלצה על סמך הידע שלכם, הניסיון
והנתונים שכתבתי :)
אשמח מאוד לקבל טיפים וכל עיצה להמלצה על setup
חג שמח לכולם והמון תודה :)
רן ענבר
25-03-2016, 09:38:35
הי נימו.
לפני שאענה לך רק אזכיר שאנחנו לא דנים, מציינים או נותנים קישורים לאתרים חנוית או יבואנים בארץ.
אם נרצה לדון במוצר נעשה זאת ע"י קישור למוצר זהה בחו"ל.
לגבי הרכב שלך...
הייתי ממליץ לוותר על ההסבה שלו לחשמל.
זה רכב ישן שבנוי אחרת ממה שבונים היום רכבים
המנועים היום, הן הניטרו והן החשמל מפיקים הרבה יותר כוח מהמנוע של הרכב ולכן, כשתפעיל את הרכב עם מנוע מודרני הוא צפוי ליצור בלאי גבוהה מאוד וחוסר אמינות.
תוסיף לנתון זה את העובדה שמדובר ברכב בן כמעט 30 שנה ואת זה שיהיה יחסית קשה למצוא לו חלקי חילוף וזה יסכם את הנושא.
דבר נוסף שצריך לשקול הוא כדאיות עלות ההסבה ורכיבה לרכב שאין לו חלקי חילוף ביחס לקניית רכב מודרני שיש לו חלקים בשפע
אני מסכים שיש משהו קסום ברכבים ישנים...אבל זה עדיין בעייתי.
אין לי בעיה "לזרוק"עליך ערמה של קישורים למוצרים שיעזרו לך.
אני חושב שזה יהיה פשוט לא נכון...או לא כדאי.
אם תחליט שאתה בכל זאת רוצה להסב את הרכב...אשמח לעזור.
לצורך כך צריך יותר פרטים על הרכב.
איזה רכב זה? (חברה ודגם)
מה התקציב שלך להסבה?
יש לך מקור מסודר לחלקי חילוף?
רן ענבר
בוקר טוב רן ותודה על המשוב המהיר
בכללי נכון יותר ללכת על משהו חדש,
עם מלאי של חלקי חילוף וכנראה גם אמינות, לעומת הרכב הישן..
אבל ננסה לראות בכללי, עלות מול תועלת אפילו לפרק זמן קצר יחסית
ולא מחייב לאורך שנים. יש מצב לחלקי חילוף באיביי
הרכב של thunder tiger
שמו silver fox
והתקציב בסביבות ה1000 ש"ח
רן ענבר
25-03-2016, 12:27:59
טוב...אני שמח שאתה מבין את המצב.
שים לב ש 1000 ש"ח זה לא הרבה...
יש לך מטען?
איזה?
אני אחפש מידע על הרכב ועל מבנהו יותר מאוחר אבל צריך לקחת בחשבון שאין "ערכת הסבה" מסודרת לרכב הזה ושתצתרך לאלתר תושבת מנוע ואולי גם בית סוללה מאלומיניום.
חלקים אלו צריכים להיות מדוייקים וחזקים באופן יחסי.
התקציב צפוי להספיק בקושי רב למנוע+בקר וסוללה אחת.
יש לך ציוד טיסנים שאולי יתאים לפרוייקט שכזה?
השלט של הרכב תקין?
סרוו היגוי?
רן ענבר
סרוו היגוי יש, סטנדרט +גיר מתכת
תושבות אני אעשה כבר בעצמי, אלומיניום/מרוכבים נראה בהמשך מה
ציוד טיסנים יש, מנוע שאולי יתאים, hacker b40-19L+גיר
B40 19L + 4,4:1
Specifications:
Powerange max. 700W (15 sec.)
Idle Current @ 8,4V 0,50A
Resistance (Ri) 0,0651 Ohm
RPM/Volt (kv) 1579 U/min-1
Weight 205g
Diameter 27,6 mm
Length 78,15 mm
Poles 2 pole Insiderunner
recom. Speedcontroler 40A to 70A Brushless
recom. Timing 0° - 5°
Shaft Diameter 4 mm
Gear Ratio 4,4:1
סוללות אקנה, מניח שאצטרך
4-6S
רדיו 2.4 יש
אני מודע לעובדה שהתקציב לא בשמיים, אבל זה מה שאני יכול לנדב לפרוייקט,
וגם לעובדה שאין כאן ערכת הסבה לפי הספר, זה בסדר גמור מבחינתי,
פחות מדאיג אותי עניין האילתורים ;)
רן ענבר
25-03-2016, 15:04:58
המנוע לא יתאים...
ברכב כזה משתמשים בנועים חזקים...כ 2000 וואט ומעלה
בקר: 80-150 אמפר
סוללה: 4 תאים 5000 מיליאמפר ו 30C [לפחות]
כל זה נגזר מכך שהרכב הוא 1/8
עידכון קטן.
מצאתי את החוברת של הרכב: http://www.retromodelisme.com/scan_pages/6463/silver-fox-thunder-tiger-page-2.html
אומנם זה לא באיכות טובה אבל זה מאפשר לנו "לדבר באותה שפה"
ממליץ שבנתיים תקרא שני מאמרים:
הסבת רכב ניטרו לחשמל (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57654)
התאמת מנוע,בקר ויחס העברה לרכב (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69724)
רן ענבר
איזה אלוף!
שכחתי שהיתה לי פעם חוברת כזו!
תארתי לעצמי שהציוד שברשותי חלש
ותודה על הקישורים, זה בהחלט יסייע
לגבי ההמשך
רן ענבר
25-03-2016, 15:20:08
אני מציע:
תקרא את המאמרים כדי שיהיה לך מושג כללי על מה אנחנו מדברים
תתחיל לפרק בזהירות את החלקים המיותרים מתחום הניטרו...תוך כדי ניקוי האבק והשמן שהצטברו במהלך השנים
ואז תעלה תמונות באיכות טובה של הרכב ומצבו ע"מ שנבין יחד איך מתקדמים.
רן ענבר
ערב טוב רן
אז לאחר שקראתי ולמדתי כמה דברים,
כנראה שעניין החישמול לא יהיה משתלם
ויהיה כדאי להשאיר את הרכב במצב הנוכחי
ולהשקיע את הכסף ברכב חדיש יותר עם מלאי חלקי חילוף.
המון תודה והמשך ערב מהנה.
רן ענבר
08-04-2016, 19:26:17
מסכים איתך בהחלט.
לדעתי, החלטה נכונה.
רן ענבר
Yoav Kle
08-04-2016, 20:35:05
זה אוטו ישן מאוד שהסבתי לחשמלי
https://vimeo.com/162112341
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
רן ענבר
09-04-2016, 07:04:58
איזה רכב?
איך יצא?
באיזה חלקים השתמשת? איך עשית תושבת מנוע?
תמונות יכולות לעזור
רן ענבר
Alonjp
09-04-2016, 08:46:41
מעלה בי זכרונות..
אל תוותר עליו, תפרק אותו לגורמים, תבדוק כל רכיב ואם הכל תקין אז פשוט תזמין מנוע ניטרו 21 פשוט מהובי קינג ותהנה!
מנוע חדש הרבה יותר קל לתחזק ממנועים ישנים ואם לא מפריע לך הרעש וההתעסקות אז זה כדאי.
מנוע חדש יעלה לך כמה מאות שקלים כך שלא כזה הימור גדול.
הבעיה היא מה קורה אם אתה מסיע ובהסעה הראשונה נכנס באיזה שיח ושובר נאקל, מה אז אתה עושה?? (נדבר מניסיון אישי עם רכב ישן)
אבל במחיר על כמה מאות שקלים הייתי מחדש אותה בשביל הנוסטלגיה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.