PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בעיית וויברציות...



e-nigma
07-05-2009, 13:34:24
היי לכולם ,
האם מישהו נתקל בתופעה הבאה:
יש לי מנוע סאיטו 180 חדש לגמרי , הוויברציות שהמנוע מייצר גורמות לכל בורג ואום אפשרי
להתפרק במטוס ... על כל הבעיות התגברתי חוץ מאחת, האגזוז , הברך של האגזוז והאומים שמחזקים אותם פשוט משתחררים לא משנה כמה אני מחזק אותם...
התופעה הזו הייתה לי גם עם מנועי OS 4 פעימות....
האם אני מפספס כאן משהו..?
יש איזו שיטה לגרום לאגזוז להשאר במקום בלי לרתך אותו למנוע.....?:confused:

MDreamer
07-05-2009, 15:27:11
לוקטייט?

asafsee
07-05-2009, 16:08:10
לוקטייט והרבה ממנו.....קרתה לי אותה התופעה בOS71

ori_lavee
07-05-2009, 16:15:06
הסייטו ידועים בויברציה "העצבנית" שלהם, הרבה יותר מ OS.
זה טבעי (במנועי סייטו) ואין דרך "מקורית" להתמודד עם העניין מבלבד לוקטייט כפי שמליצו חברי.

אורי

אליקופטר
07-05-2009, 17:47:40
ההיתי ממליץ על הלוקטייט האדום הכי חזק ,ואילו לא ברגים שאמורים להיפתח מדי פעם.

ZvikaF
07-05-2009, 18:17:31
אכן מנוע עצבני ה 180 ...

flatspin
07-05-2009, 19:57:00
כולכם ממליצים איך להמנע משחרור ברגים, אבל אינכם מצביעים על שורש הבעיה.
קיימות מספר סיבות אפשריות לרעידות המוגזמות: אחת, והיא ראש וראשונה, פרופלור/ספינר לא מאוזנים. במיוחד שאותה בעיה היתה גם במנועי OS. שניה, צורת הריתום לטיסן אינה מספיק קשיחה, או לחילופין, המנוע גדול מידי לטיסן שעליו הוא מורכב. מנוע 180 (30 סמ"ק) הוא מנוע גדול ממש. אינך מפרט לאיזה טיסן שידכת אותו.

e-nigma
08-05-2009, 02:28:33
טוב לוקטייט זה בהחלט דבר שחשבתי עליו אבל אמרו לי שזה כלל לא אפקטיבי
בטמפרטורות שמגיע האגזוז הלוקטייט פשוט מתפורר בכל אופן זה מה שנאמר לי אבל לאור כמה תגובות
שממליצות על כך אני בהחלט אנסה זאת.
לגבי שורש הבעיה, הפרופ והספינר שלי מאוזנים וממורכזים בול
הריתום לטיסן הוא רגיל ביותר לא חזק מידי ולא חלש
נפח המנוע הוא בדיוק מה שצריך הטיסן הזה ( sundowner F-1 ) יותר מכך זה המנוע שמומלץ בחוברת שלו... הוא יכול להיות מורכב גם עם מנוע 50 סמ"ק בנזין.

אליקופטר
08-05-2009, 13:47:30
כולכם ממליצים איך להמנע משחרור ברגים, אבל אינכם מצביעים על שורש הבעיה.
קיימות מספר סיבות אפשריות לרעידות המוגזמות: אחת, והיא ראש וראשונה, פרופלור/ספינר לא מאוזנים. במיוחד שאותה בעיה היתה גם במנועי OS. שניה, צורת הריתום לטיסן אינה מספיק קשיחה, או לחילופין, המנוע גדול מידי לטיסן שעליו הוא מורכב. מנוע 180 (30 סמ"ק) הוא מנוע גדול ממש. אינך מפרט לאיזה טיסן שידכת אותו.

פשוט עונים על מה שהוא שאל.

ההיתי ממליץ לך גם על שני אומים רגילים לא ניילוק ,כך ששני האומים מונעים את הפתיחה כשהשני מונע מהראשון ללהיפתח ,אתה יכול לאחר החיזוק האום לשים מעט אפוקסי גם או לוקטייט.
אם אתה רוצה ממש להיתקרב לרמת סגירה של חיל האויר יש עוד שני אפשרויות.
האחת יותר כבקרה להיפתחות האומים (טוב לאופציה של שני אומים) יש חומר שאני לא זוכר את שמו ,
שאתה בעצם מורח אותו ,לא מריחה של דבק אלא מאין שביל קטן בין שני האומים ובמידה ויש תזוזה החומר נשבר וכך אתה מגלה זאת לפני שיש נזק.
אופציה שניה דורשת קצת עבודה ,אתה יכול לקדוח באום באלכסון מצלע לצלע אחרת כך בשני אומים ופשוט לבצע חיבור בעזרת חוט ברזל כך שהקשירה היא נגד כיוון הפתיחה של האומים.

בדוק ודווח לאחור...

bugy22
08-05-2009, 16:36:48
מישהו ניסה את החומר הזה מאצל הסיני??
Threadlock - Permanent Strength (RED) 10ml
(http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5188&Product_Name=Threadlock_-_Permanent_Strength_(RED)_10ml)

flatspin
08-05-2009, 18:20:54
החומר הזה הוא בדיוק 'לוקטייט' באריזה אחרת. אולי גם של יצרן אחר

Boaz Barnea
08-05-2009, 21:21:22
סליחתכם! אתם מחפשים מתחת לפנס
תושבת מנוע משככת של הייד תעלים את רוב התופעות שהזכרת.
להשיג ב-CENTRAL HOBBY
קצת יקר אך זהו הפתרון.

בהצלחה

e-nigma
10-05-2009, 20:43:09
זה יעלים את הוויברציות כלפי גוף המטוס אבל לא את הוויברציות של המנוע עצמו כלפי האגזוז....