PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה חזרה לתחום



Eranh
09-04-2016, 00:05:40
אין כמו בניה מתכנית על מנת לחזור לתחום
שני קנדידטים היו :האחד טיסן F3A מוצלח Dirty Birdy(ככל שהתעמקתי בתכנית כך גדלה ההבנה שהטיסן מסובך/מורכב לפעם ראשונה😳)
קנדידט שני: סטיק (אחד מיני רבים) הדגם הנבחר Aero Sport של Midwest (נראה הרבה פחות מאיים ומתלווה לתכנית חוברת הדרכה להרכבת קיט) למנוע 46
לאחר הכנת כתב כמויות נוסעים לחיפה לרכוש חומר גלם - לא זול הבלזה הזה (כפי שזכרתי😁)
מדפיסים את התכנית ויאללה לעבודה (בלילה אחרי שכולם הלכו לישון מפנה כמה שעות לבניה - את החיתוכים הרועשים תוחם בין שמונה לתשע😇)
קצת תמונות עד השלב שאליו הגעתי (עובד על המייצב גובה וכיוון על מנת להתקדם עם הרכבת הגוף)

137690137691137692
137693137694137695137696137697137698137699137700y

gak
09-04-2016, 07:35:08
כל הכבוד
כמו שהיינו בונים פעם:)

guyst
09-04-2016, 07:36:33
יפה מאוד, בהצלחה!

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Luis_C
09-04-2016, 09:33:52
אין כמו הריח של דבק אצטון על הבוקר...
נראה טוב, בהצלחה!

Eranh
09-04-2016, 16:16:31
סיימתי את מייצב הגובה, הכיוון וההגאים
כעת החלקים במקטע האחורי בהדבקה
137712137713137714137715137716137717
מתחיל להראות כמו טיסן

Eranh
19-04-2016, 15:46:52
אז איפה היינו.....

לאחר הדבקת מייצב הכיוון למייצב הגובה והדבקת החלק האחורי משהו נראה נמוך מעט...!?
בדיקת התאמה של הגה כיוון הראתה שהוא נמוך מידי וכמעט נוגע בהגה/מייצב גובה.
137985
חיתוך החלקים של מייצב הכיוון מהתכנית לא נעשה כיאות(גזרתי לאורך הגוף במקום לגזור לאורך החלק העליון של מייצב הגובה)
צריך לחתוך ולבצע שוב
137986137987137988137989137990137991
העבודה על הגוף הסתיימה לעת עתה
עוברים לכנפיים......

umbo
20-04-2016, 16:48:16
הטיסן שלך בהחלט בסדר ונראה שהוא בנוי לא רע.
יחד עם זאת אני ממליץ לשפר את מבנה\מראה ההגהים כדי שהם יהיו בנויים יותר נכון מבחינה אוירודינמית ויחד עם זאת גם יראו יותר טוב....


138002

Eranh
20-04-2016, 18:54:37
ההגאים נראים כמו שהם נראים בהתאם לתכנית
מה אתה מציע ?

umbo
20-04-2016, 21:41:14
כל משפחת טיסני ה-ugly stick למינהם מתוכננים כטיסנים עם מבנה בסיסי פשוט ומרובע. אם אתה רוצה להישאר צמוד לתוכנית, יפה מאוד. אם אתה רוצה לשפר מעט את הצורה ואת התכונות, אז גם זו אפשרות.
בכל מקרה הוא אמור לטוס טוב :)

Eranh
21-04-2016, 07:08:44
פתוח לרעיונות
בכנפיים תכננתי להוסיף סרוו (אחד לכל מאזנת) ולוותר על הדיהדרל

umbo
21-04-2016, 08:25:44
בתקופה שהטיסן תוכנן (1988) היה נהוג לשים סרוו אחד במרכז הכנף (חשוב לזכור, זו משפחת טיסנים שבנויים פשוט וחסכוני) ושתפקד יפה מאוד.
אם אתה רוצה להשאר צמוד לתוכנית, סרוו אחד עובד יפה מאוד ואפשר להרכיב דיפרנציאל מכאני בראש הסרוו (זרועות horn מוטים בזוית ) שיגרום למאזנת העולה לעלות יותר מזו שיורדת.
כיום עם מערכות רדיו הרבה יותר משוכללות, אפשר בכל מערכת רדיו עם יותר מ-4 ערוצים להרכיב סרוו לכל כנף ולכוון כל מאזנת בניפרד ויש מי שמעדיף את זה.
לבטל את זוית הדיהדרל בכנף לדעתי לא כדאי, בעיקר עם טיסן כל כך ותיק שכבר שנים מוכיח שאיך שהוא תוכנן ובנוי הוא טס טוב מאוד.

Eranh
21-04-2016, 18:00:04
האח הגדול שלו aero sport 60 בעל מבנה זהה ואופציית בחירה עם וללא דיהדרל כך שלדעתי מרווח הטעות בבחירת ביטול דיהדרל הוא קטן אבל אשקול זאת
מה לגבי ההגאים מאחור? מה רצית להציע?

E r e z
22-04-2016, 07:15:52
אני חושב שהכוונה לכך, שבתמונות נראה כאילו טרם עיגלת את השפות של משטחי הזנב...
פרט לכך ערן, העבודה שלך נראית נקייה ומדוייקת!
לדעתי, אתה בהחלט יכול (צריך !) לבנות טיסן מורכב ומתקדם יותר, וכמובן לפרסם כאן את שרשור הבניה !
חג שמח.

Eranh
22-04-2016, 12:45:19
הי,

אכן יש עוד עבודות שיוף לפני ציפויים, כרגע מתרכז בבניית הכנפיים - חיתוך הצלעות זו עבודת נמלים😎
138020
אין ספק שלאחר שהעבודה תסתיים ויהיה מה להטיס אתחיל לתור אחר הפרויקט הבא F3A

חג שמייח לכל הפורום

Eranh
26-04-2016, 22:47:39
כנף שמאל בשלבי סיום - נותרה עוד כנף
138126138127

umbo
28-04-2016, 18:50:31
בניה יפה, אבל יש לך שגיאה בסיסית בהדבקת חתיכות הבלזה שבין קורות הכנף.
כוון הסיבים חייב להיות אנכי לקורות כדי למנוע קריסה של הכנף תחת לחצי עומס בתרגילי אוירובטיקה (הקורות ירצו להתקרב זו לזו והמבנה יכול להשבר)
כוון סיבים כמו שהדבקת הוא בכוון החלש של הבלזה ואינו מועיל כלל לחוזק, בהדבקה כזו הוא רק מוסיף משקל מיותר.
ראה תמונה, הכוונה לכל החיזוקים ולא רק לאילו שמסומנים. שווה לפרק ולהדביק מחדש בכוון הנכון.

גבי א
28-04-2016, 21:05:21
נכון מאד, אם תשים לב גם בתכנית שלך רואים את החיזוקים האלו במבט צד עם קווים אורכיים ולא עם נקודות, כך שהכוונה היא עם כיוון סיבם מלמעלה למטה ולא לאורך הכנף, מלבד זה העבודה יפה מאד ואיכותית.

Eranh
28-04-2016, 21:57:22
צודקים,

נתקן וניישם גם בכנף ימין

תודה

Eranh
04-05-2016, 22:58:13
עדכונים
מתחיל להראות כמו טיסן.....
הכנפיים בשלבי סיום, נשארו המאזנות ואפשר להתחיל במלאכת הציפויים
בתקווה שעד יום העצמאות הוא יהיה מוכן לטיסת בכורה
קצת תמונות
הכנת שפת זרימה, הדבקת הכנפיים כל זאת ועוד....
138341138342138343138344138345

E r e z
05-05-2016, 07:01:01
הערה קטנה ברשותך:
נראה שאתה משתמש בניירודס לניהוג משטחי הזנב.
לפי אחת התמונות, נראה שיש לך מרחק ממש גדול בין מוצא הניירוד מצידי הגוף, ועד לחיבורו למשטח ההיגוי.
קטע ניירוד ארוך כזה ללא תמיכה, מזמין צרות, במיוחד בשימוש עם ניירוד אדום, אבל גם עם הכחול.
המשמעות היא ניהוג גמיש ולא מדוייק במקרה הפחות גרוע, עד לפירפור הגה במהירות גבוהה, במקרה היותר גרוע.
עיין בהוראות שהגיעו עם הניירודס, יש שם הנחיות לגבי אורכי מקטעים מקסימאליים ללא תמיכה.

Eranh
05-05-2016, 22:10:13
הי

אני עושה שימוש בפושרוד ולא בניירודס, הפלסטיק האדום משמש לחציצה בין הגוף לפושרוד

תודה בכל אופן על ההערה

שבת שלום

Eranh
08-05-2016, 23:16:11
הכנפיים מתקדמות
סיימתי לצפות את הכנף (ברוח הפריימריז בארה״ב) נשאר לצפות ולהרכיב את המאזנות
השלב הבא ציפוי הגוף קיבוע הגאים , כני נסע , רדיו מנוע ויאללה להטיס
התכנית להטיס בשישי ו/או שבת (אולי נספיק)

לילה טוב

ערן138430138431138432138433

Eranh
13-05-2016, 13:32:32
זהו זה....
הבניה הסתיימה, שלב הציפויים הסתיים(בסה״כ לא רע - יש אזורים קצת מקומטים בעיקר בקצה כנף)
רדיו מכוון.
נשאר להטעין ולהטיס - ככל הנראה מחר
קצת תמונות
138499138500138501

חיים
22-06-2016, 21:29:24
בניה יפה מאוד כל הכבוד.

תמיד יפה להיווכח שיש עוד אנשים שתחביב הטיסנאות אצלם מגוון ועמוק יותר עם יצרה ויצירתיות..

PHANTA
22-06-2016, 22:05:00
כל הכבוד, נראה מצויין..
משום מה (יכול להיות שזה עניין של פרספקטיבה) נדמה שהכנף מעט קצרה, לא כך?
אשמח לראות סרטון טיסה כי הטיסן נראה מאוד מעניין!

guyst
23-06-2016, 08:58:35
נהדר! תודה על השיתוף!