התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פרופ' מתאים לאיזיסטאר !



motiganot
09-05-2009, 01:56:51
טוב חברה כמו שכתבתי פה לא מזמן החלטתי להחליף את המנוע באיזי
למנוע יותר עצבני, פשוט לאחר כל כך הרבה "תוספות" על האיזי כבר ממש
היה קשה להטיס אותו, ושלא לדבר על לאסוף גובה או להתקדם מול הרוח.
בקיצור לאחר מחקר קצר והתייעצות עם איציק החלטתי ללכת על מנוע MEGA 16/15/5
על הנייר המנוע אומר לתת 290 וואט עוצמה שזה די ויותר .

לאחר הרכבת המנוע על תושבת מותאמת כך שהמנוע הוגבה באיזה 1.5 ס"מ
וטיסת מבחן קצת התכזבתי מהביצועים. המנוע לא משך יותר מ- 14 אמפר
ולא יותר מ-160 וואט.

בתחילת השבוע דיברתי עם מעיין בטלפון וסיפרתי לו על "הבעיה" שלי
ואיך שאני מחפש פרופ' קצת יותר גדול משהו כמו 7X4 . ואז מעיין
מודיע לי חגיגת שיש לו פרופ' גם 7X4 וגם 7X5 והוא ברצון מכון
להשאיל לי אותם .
היום לאחר ההחלפה להפרופ' 7X5 בוצע טסט פלייט מוצלח ביותר
המנוע מספק 280 וואט עוצמה ב- 25 אמפר זרם.
הטיסן כאילו קיבל בעיטה בתחת, מטפס זריז ומאיץ למהירות מעל 80 קמ"ש !

MDreamer
09-05-2009, 11:59:54
שכחת משהו חשוב.. כל הפרופים שאנחנו משתמשים בהם מהכי קטן ועד 7X4 הם רגילים
ה 7X5 שהבאתי לך הוא wide blade. זה כמו לקבל עוד שטח כנף.. הגדלת את הדחף של הדיסקה.
שמח שנהנת! אגב אני ממליץ לחשוב על החלפת פלטפורמה.. הEZ לא נראה לי מתאים לך.. הוא יותר מדי עצל.. כנף מעופפת!

motiganot
10-05-2009, 14:01:39
אתמול בשבת יצאתי לעשות עוד כמה טיסות עם האיזי
ואינה קפצה עלי בעיה חדשה...:mad:

ביום שישי כאשר הטסתי את האיזי הבעיה לא הייתה קיימת.
אבל בשבת כאשר הטסתי המנוע פתוח בעוצמה של מעל 50%
פתום אני מקבל קט מנוע :eek:
ברגע שאני סוגר מצערת ופותח מחדש המנוע חוזר לפעול.
הבעיה חזרה על עצמה עם כמה סוללות ומצד שני עם סוללה
אחת הצלחתי להטיס כמע 15 דקות בלי קט.
למרות שבדקתי את זה על הקרקע לא הרגשתי התחממות מוגזמת של הבקר
ומצחיק שעל הקרקע זה קרה פחות.

הבקר הוא בקר E-Flite 40A שעבר לפני כמה חודשים טבילה בריסוק שהיה
(יכל להיות שזה קשור לעניין ???)
ממה שאני רואה המנוע מושך מהבקר בעוצמה מלאה לא יותר מ-26A כך
שלא אמורה להיות בעיה לבקר לעמוד בזרם הזה אבל הניתוק של הזרם למנוע
מגיע כנראה מהבקר משהו פה לא מתפקד נכון .

motiganot
10-05-2009, 14:11:28
OK אז חכם שכמוני כרגע נכנסתי לבדוק את הנתונים של המנוע שוב פעם ומה אני מגלה :eek::eek:
המנוע הנ"ל מיודע לזרם של עד 20A ללא יותר מ-15 שניות :eek:.
ועכשו אני מתחיל להבין את העניין , פשוט החלפת הפרופ' ל- 7X5 גרמה לצריכת זרם מוגזמת
שגרמה למנוע פשוט להיכנס למצב של failsafe !

אז ננסה את הפרופ' 7X4 ונראה מה קורה !

(לפחות אני לא צריך להחליף בקר :D:D )

MDreamer
10-05-2009, 23:42:21
מה שאתה מתאר ממש מוזר..
אין המנוע יכול "לדעת" שהוא עבר את המגבלה שלו? CUT מקבלים מהבקר בעקבות ירידת מתח או אם הוא חכם בעקבות "תקלה" אחרת כמו, אני לא מכיר את הבקר שציינת אבל אם יש לו את ה feature הזה הרווחת מנוע.. הוא היה אמור להישרף.
אני ממליץ לך לחבר מד זרם חיצוני ולא לעבוד עם הOSD משהו FUISHI שם... אגב, ה 7X4 שהבאתי לך הוא לא WIDE BLADE.. אני הייתי לוקח מנוע אחר עם KV יותר נמוך ונשאר עם הפרופ הרחב.

motiganot
11-05-2009, 00:47:11
מעיין זה קרה לי גם עם המנוע הקודם .
פשוט סוללה 30C עם בקר 40A כנראה מצליחים לגרום למנוע להתחמם
עד שהוא נכנס למצב failsafe נכון שמנוע אחר היה נשרף אבל פה מדובר
במנוע ברמת איכות שכנראה יודע לשמור על עצמו...

b1yossi
11-05-2009, 05:40:28
אני מכיר ממנועים גדולים יותר הגנת טמפ' שנקראת הגנת "קליקסון" בדר"כ רגש טמפ' ששתול בתוך הסלילים.
קשה לי להאמין שיש במנוע הזה הדנה כזו אבל הכל אפשרי.

MDreamer
11-05-2009, 08:34:41
יוסי, זה בדיוק מה שאני חושב..
מוטי יכול להיות שיש שם איזה freak of nature (שזה לא נדיר במקרים שלך) שאתה מקבל שם התכה או קצר רגעי בעקבות החום/עומס.

motiganot
11-05-2009, 11:20:55
טוב אז למרות שהחלפתי פרופ' ל-7X4 בכל זאת המנוע בפול מצערת מושך 25A
(אני בודק את זה בעזרת Watt Meter & Power Analyzer Watts up )
ולא עם OSD .
אז מה שהחלטתי לעשות זה בעזרת END POINT של המצערת להגביל
עד למשיכה של 18A שבאמפר כזה אני מקבל בערך 190 וואט עוצמה.
מה אתם אומרים .?

דרך הגב יש אפשרות לפי האתר של המוכר לשים פרופ' 7X5 , אבל
עם בקר 18A .

אינה הקישור למנוע :

http://www.espritmodel.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=3191

המנוע שלי זה 16/15/5

MDreamer
11-05-2009, 11:35:02
מוטי אין קשר בין הבקר למנוע. אתה יכול לשים בקר 60A על מנוע 6A והפוך. המנוע לא "יודע" איזה בקר מחובר אליו. מה שיקבע את העובדות בשטח זה הזרם שיזרום.
תגביל ל 20A. אגב הגבלת הזרם טובה רק במקרה ורוצים להגן על המנוע. אם המצב היה הפוך זה לא היה תורם לחיי הבקר. הסיבה: הבקר עובד ב PWM.

אגב.. אני קצת חושב מחוץ לקופסה.. בדקת את הסוללה שלך? יכול להיות שהיא מפילה מתח? נסה עם סוללה אחרת או תמדודו אותה תוך כדי שימוש..
מקווה שבסוף יסתדר..

נ.ב.
25A למנוע כזה עם הקירור שיש לך זה לא דבר שאני לא הייתי עושה, הוא מקורר מאוד כי כולו בחותץ וMEGA זה לא סיזל אתה יכול קצת לאנוס אותו.
העוד 50W שאתה הולך להגביל יכולים להיות מאוד שימושים במצבים מסויימים. הגבלה יכול לעלות בחיי הטיסן.

MDreamer
11-05-2009, 11:38:15
עכשיו הזכרת לי משהו.. באחד הפילונים של איזי הוא הריץ 15/16/2 עד 50A רגעית. הוא מיועד ל 35A
תן למנוע של קרדיט. לא שילמת יותר סתם. אל תשכח באויר הוא מתקרר מאוד.. תבדוק אותו אחרי שהוא יורד ולא על הקרקע.

motiganot
11-05-2009, 12:19:00
הסוללות עובדות מצויין :
Rhino 2250mAh 3S1P 30C

כתוב שהמנוע יכל לעמוד בזרם של עד 20A רגעי
ואני הטסתי אתו ב-25A במשך 40 שניות ויותר
האם יכל להיות שהמנוע נפגם ???

ודבר שני כתוב גם שהמנוע מגיע עד 290 וואט !
אז איך מגיעים ל-290 וואט בפחות מ-20A ?

MDreamer
11-05-2009, 12:56:21
40 שניות זה הרבה אבל מה שקובע זאת הטמפרטורה.
הספק WATT = זרם I * מתח U(או V)
ב 4 תאים אתה יכול.
תציץ פניה ותריח אם אין שום דבר חשוד והוא פםועל טוב אז סביר להניח שלא..

MickeyM
11-05-2009, 13:26:09
אני מאחל למנוע רפואה השלמה...