צפייה בגרסה מלאה : הטסת כתב"מים - כללים ותקנות של רשות התעופה האזרחית
Rotemdblog
09-05-2016, 12:04:39
רשות תעופה האזרחית פרסמה כללים ותקנות להטסת כתב"מים - רחפנים וטיסנים. על מנת למנוע אסונות ופגיעות באנשים ו/או ברכוש חשוב להישמע לכללים.
בשנים האחרונות הרחפנים הפכו לגאדג'ט פופולארי בארץ ובמדינות נוספות בעולם. כמה שהרחפנים הפכו לפופולאריים יותר ככה גברה הסכנה בהטסת רחפנים. אנו עדים לשימוש הולך וגובר בהטסת רחפנים ע"י משתמשים ללא רישיון ולא ידע נרחב ואנו שמחים להציף לקהל הרחב מידע שימושי אשר ייתן מענה מקצועי לחדשים ואף לרענן לותיקים בתחום על מנת שיוכלו להמשיך להנות מהשימוש ההולך וגבר ברחפן בארץ ובעולם כולו. רחפנים יכולים לפגוע קשות בבני אדם ובמטוסי נוסעים אם המטיס אינו מיומן ואינו נשמע להוראות הבטיחות.
כללים להטסת טיסנים מסוג רב להב- רחפן:
עשה:
קרא/י את חוברת ההפעלה של הרב להב והקפד/י על כללי הבטיחות של היצרן.
הטס/י על פי מגבלות החוק.
הטס/י בקשר עין בלבד!
גובה מיריבי להטסה 50 מטר מעל פני השטח.
התרחק/י 2 ק"מ לפחות ממסלולי שדות תעופה.
הצטרפ/י לבעל רישיון להפעלת טיסנים כדוגמאת קלוב התעופה הישראלי וקבל/י הדרכה בהטסת טיסנים.
אל תעשה:
אל תטיס/י ליד שדות תעופה או בקרבת מטוסים באוויר.
אל תטיס/י בתוך שכונת מגורים ליד מבני ציבור או התקהלות בני אדם, התרחק לפחות 250 מטר.
אל תטיס/י מעל או בקרבת אנשים.
אל תטיס/י באזורים אסורים.
אל תטיס/י בצורה פזיזה שמסכנת חיים או רכוש.
אסורה עבודה מסחרית ללא רישיון.
למידע נוסף לגבי רישוי כטב"ם לחצו כאן. (http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1279&Itemid=734&lang=he)
http://caa.gov.il/images/stories/rata/123.jpg
elim55
09-05-2016, 14:10:53
נשמע ונעשה.
Rotemdblog
09-05-2016, 14:17:48
כיף לשמוע :)
wbeelb@gmail.com
10-05-2016, 17:01:49
מה ככ כיף לשמוע, לפי החוק אי אפשר להטיס ללא רשיון רחפן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
mixerfix
10-05-2016, 18:01:36
מה ככ כיף לשמוע, לפי החוק אי אפשר להטיס ללא רשיון רחפן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אכן. זה החוק.
Zvi Gudes
10-05-2016, 22:08:52
זה צריך להיות בנעוצים בפורום רחפנים
igalr
11-05-2016, 12:59:07
מהלכים אימים על הציבור כדי למכור רשיונות?
wbeelb@gmail.com
11-05-2016, 13:00:14
זה כמו שידרשו רשיון שימוש באינטרנט
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
igalr
11-05-2016, 13:03:17
זה כמו שידרשו רשיון שימוש באינטרנט
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אבל לא על שימוש בכל האינטרנט , רק על אינטרנט המהיר או אם תרצה לקנות או למכור משהו באתר יד2 .
והנימוק הוא שבאמצעות האינטרנט אפשר להפיל מטוסים ולשתק כורים גרעיניים.
רן ענבר
11-05-2016, 13:18:50
זה לא כמו שימוש באינטרנט.
זה כמו רישיון נהיגה...
זה מלמד אותך מה אסור, מה מותר ואיך נוהגים בלי לקפח את הזכויות של הסובבים אותך
החוק חוקק בגלל שכשלא היה חוק (וגם היום כשהחוק עדיין לא נאכף) איש כטוב בעיניו יעשה...
הרי ברור שהיום, ליד כל בימה והפעלת זיקוקין ירחפו להם בנחת כמה רחפנים...אולי יקרה משהו ואולי לא יקרה כלום...
ריחוף נעים לכולם עד שיתחילו לאכוף את החוק
רן ענבר
wbeelb@gmail.com
11-05-2016, 15:04:29
זה לא כמו רשיון נהיגה כי רשיון נהיגה אפשר להוציא בקלות רשיון לרחפן לא.
אילו היה ניתן להוציא אשיון בכזו קלות כמו לרכב לא הייתי כותב כאן מילה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
igalr
11-05-2016, 15:29:28
זה ממש לא כמו רישיון נהיגה , כי להטיס רחפן לא צריך רישיון , רק להטיס למטרות מסחריות צריך רישיון ,
שיקראו לילד בשמו "אגרה" ולא יספרו לנו מעשיות על סיכון מטוסי נוסעים.
רן ענבר
11-05-2016, 16:58:10
כנראה שזה לא צריך להיות שחור או לבן.
כמו שברישיון נהיגה יש הבדל בין אופנוע לפול טריילר בין פרטי לנהג מונית/אוטובוס כך צריך להיות גם בתחום הזה.
נכון לעכשיו זה רק שחור ולבן ואף אחד לא אוכף שום חוק...
אני לא מטיס רחפנים...תהנו מההפקר עד שהוא יגמר.
ואל תתפלאו שהעשבים השוטים שעוברים על כל היגיון אפשרי הורסים לכולם את התחביב...
רן ענבר
igalr
11-05-2016, 17:22:07
רן אתה סתם מבלבל את עצמך
אני מוכן לעשות איתך נסיון לארגן לך סקודה רגילה וסקודה מונית , בוודאי לא יפתיע אותך שאין כל הבדל בין נהיגה במונית לסקודה הרגילה ,
כך שהאנלוגיה לרשיון נהיגה רגיל ורשיון נהיגה מונית היא הנכונה וממחישה את העובדה שאין כל שיקולי בטיחות להבחנה בין שני סוגי הרשיונות.
copilot16
11-05-2016, 17:25:33
רבותי נראה שלא כלכך הובן עניין הרישיון...
אז כך ...
1.לגבי החובבים מה שרובינו כאן , נדרש להיות קשור עם בעל רשיון
הכוונה להיות חבר לדוגמא בקלוב התעופה שהוא בעל רשיון ,החברות מקנה בין היתר כיסוי ביטוחי למקרה של אירוע/תאונה למקרה של פגיעה בצד ג וכידוע היו דברים מעולם . הכל בהנחה שפועלים עפי הנחיות וכללי הבטיחות שמפורסמים בקלוב התעופה ותואמים את דרישות החוק ומן הסתם מפורטים גם במסמך של רתא שהופץ כאן.
2. לגבי המקצועיים שעושים שימוש מסחרי ,אכן נדרשים לרשיון למפעיל הכלי ורשיון לחברה המפעילה ורישיוי לכלי עצמו למעשה 3 סוגי רשיונות
שכדי לקבל כל אחד מהם נדרשים לעבור הכשרה ולעמוד במבחנים תאורתיים ומעשיים של רתא בדיוק כמו רשיון טייס .
ולמי שכל זה נראה מוגזם אז מנסיון אישי להטיס רחפן או כלי אחר הנושא ציוד צילום ואחר באזורים מיושבים ו/או הומי אדם דורשת מיומנות לא פחותה מהטסת מטוס ואולי במקרים מסויימים אף יותר.
אז חברים ההנחיות של רתא לשימוש חובב הם באמת בסיסיות ובסופו של דבר נועדו לשמור עלינו שלא נסתבך באיזו צרה ןמן הסתם שלא נגרום נזק ו/או נפגע באחרים .
להטיס בטוח עפי הנהלים זו מקצוענות אמיתית ולאו דווקא לעשות לופים או לטוס הפוך מעל ראשי ילדים...
טיסות בטוחות ומהנות חברים....
igalr
11-05-2016, 17:40:47
כל מה שכתבת בסעיף 1 הוא לא נכון .
אין דרישה בחוק להיות חבר בקלוב התעופה .
קלוב התעופה מבטח בביטוח ספורט סטנדרטי של מדינת ישראל גם אם תטיס בניגוד להוראות רת"א הביטוח מכסה , לצורך כיסוי ביטוחי אפשר גם לרכוש ביטוח של חברות פרטיות המכסה את כל סוגי התחביב וגם שם אין החרגה לסוג או אופי התחביב ואין דרישה לעמוד בחוקים או תקנות כלשהן כך שחיסוי תקף גם למי שמטיס בניגוד להוראות רת"א בידיוק באותה מידה שאם תסע עם אופניים באור אדום הביטוח יחסה אותך ויכנס לנעלייך במקרה נזק.
סעיף 2 שלך ממחיש את העובדה שכל עניין הרישוי בתחום הוא רק כדי ליצור בירוקרטיה ואין לו שום קשר לבטיחות.
igalr
11-05-2016, 17:50:40
אין הבדל בין מיומנות ההטסה הנדרשת באיזור הומה אדם לאיזור שאינו הומה אדם. אותה מיומנות בידיוק לא יותר ולא פחות .
אין צורך ברשיון כדי להטיס רחפן עם ציוד צילום או כל ציוד אחר, כך שיכול להיות שעבורך אכן נדרשת מיומנות גבוהה אבל אין לה כל קשר לרשיון כיוון שכאמור אין כל צורך ברשיון בהטסת כל רחפן בעולם גדול , קטן עם ציוד צילום עם פצצה אטומית עליו.
הצורך ברשיון מתעורר רק אם מדובר בהטסה מסחרית.
את הדמגוגיה תשאיר לרת"א
רן ענבר
11-05-2016, 18:22:32
קחו מטיס פנטום ממוצע...
תשאלו אותו "מה אסור? מה מותר? ולמה צריך לשים לב?"
ותבינו שאין לו מושג...אולי גם לא אכפת לו.
הרישיון הוא למעשה חובת התאורי והאכיפה של הנהיגה/הטסה.
אל תטמנו את הראש בחול...הבעיה קיימת.
היא תוסדר באמצעות חוקים אם תסכימו להם או לא.
רן ענבר
igalr
11-05-2016, 18:57:52
קחו מטיס פנטום ממוצע...
תשאלו אותו "מה אסור? מה מותר? ולמה צריך לשים לב?"
ותבינו שאין לו מושג...אולי גם לא אכפת לו.
אף אחד גם לא דורש ממנו רשיון.
רן ענבר
11-05-2016, 21:40:59
אבל הוא מטיס מעל קהל
מטיס בסמוך לנתיבי נחיתה של מטוסים בשדה דב
מצלם חתונות וארועים עם מאות אנשים
כשיש חוק כולם יודעים מה אסור ומה מותר.
כדי שלא יוכלו חכמינו לומר "לא ידעתי" הם יצטרכו לעבור לפחות תאוריה
ובשלב הבא יהיה אכיפת החוק והבאת עבריינים לדין.
כן. אלו עבריינים שמסכנים את כולנו
ופוגעים לכולנו בתחביב.
לא ברור לי מה ההתנגדות הגדולה?!
רן ענבר
wbeelb@gmail.com
11-05-2016, 21:48:05
החוק דיי ברור ונראה כאילו נועל את רוב האופציות להטסה.
נראה שנכתב כדי להתמודד עם חוסר אכיפה והדרכה ולכן מרחב הפעולה של הכלים הוא כמעט אפס.
יש המון כלים כיום שהולכים לכיוון מצלמה אוטונומית מעופפת, איך זה מסתדר עם החוק ?!
ההדרכה והרשוי לוקה בחסר ועם ריבוי הכלים זה נולך ונעשה בעייתי.
אם אדם רוצה להטיס, ברגע שמתקרבים אליו כמה אנשים צריך לסגור את העסק. תריך ג'יפ כדי לחפש מקום מרוחק שגם מותר להטסה וגם אין בו אנשים !
אם חס וחלילה צלם חתונות ירצה לצלם בלי רשיון טייס הלך עליו !
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
11-05-2016, 21:49:58
אם צלם חתונות יתרסק לתוך קהל...לא הלך עליו?
רן ענבר
copilot16
11-05-2016, 22:59:39
תקנה 163. רשיון הפעלה מבצעית )תיקון: תשמ"ד, תשמ"ה, תשמ"ח, תש"ן( )ד( לא יפעיל אדם טיסן נהוג רדיו אלא במסגרת רשיון הפעלה מבצעית ועל פי האמור בתקנה 180ז.
יש מי שטוען שחברות בקלוב התעופה או כל ארגון אחר בעל רשיון הפעלה מבצעית נותן מענה לתקנה 163 ,(נראה שרתא מכוונת לכך)אבל יש גם מי שחולק על כך . למיטב ידעתי עניין זה לא עמד עדיין למבחן משפטי.
תקנה 180ז מכילה את עיקר ההנחיות המפורטות במסמך רתא שהופץ כאן.
בכל מקרה הכוונה לחדד בעיקר לחדשים בתחום כי יש להתיחס ברצינות לנהלים וכללי הבטיחות גם אם לכאורה נראה כי להטיס רחפן אוטמוטי ככל שיהיה זה עניין פשוט ונטול סיכונים ... אכן פשוט עד שמתגלה תקלה ואז התוצאה עלולה להיות קשה ...
מאחל שאף אחד לא ידרש להעמיד במבחן את פוליסת הביטוח (ככל שדאג לפוליסת ביטוח מתאימה)
wbeelb@gmail.com
11-05-2016, 23:06:04
ואם בכל סופ"ש מתים כמה בכביש עם רשיון נהיגה, לא הלך עליהם ?
ויש עוד אלף ואחד דוגמאות בכל תחום שאפשר לחשוב עליו.
זהו תחום מתפתח בכזו מהירות והסיבה לכך היא הסקרנות והחופש להמציא ולפעול. החוק נראה חוסם במקום לעודד.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
11-05-2016, 23:23:57
בתחום הנהיגה יש חוק יש אכיפה יש דין ויש דיין.
אפשר להתווכח על האפקטיביות, הכמות והאיכות אבל אי אפשר להתווכח על הנחיצות...
בתחום ה"על שלט" אין כמעט כלום
הפקרות ואנרכיה זה הדבר הכי גרוע...
וזה די קרוב למה שיש היום
במצב הנוכחי...יש לנו מזל
רן ענבר
wbeelb@gmail.com
11-05-2016, 23:35:12
גם בזה יש חוק שכתוב בראש הפוסט.
אין אכיפה ואין לימוד ואין רישוי נורמאלי ועוד לא שמעתי על מקרה שהחוק אמור למנוע.
יש הסטריה, אפשר לחשוב על המון דברים רעים שאפשר לעשות עם כלים כאלו.
בכל תחום מוסדר, במקביל לחוק יש גם כלים שמאפשרים לציבור לעמוד בחוק. כאן יש רק חוק, או לפחות זו התחושה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
nirvaxal
12-05-2016, 06:32:14
לדעתי עוד כסף שהממשלה רוצה לחלוב מהאזרח .
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
igalr
12-05-2016, 06:34:57
אין התגדות לכללי בטיחות וחשוב שנקבעו ועוד יותר חשוב שיאכפו.
ההתנגדות היחידה שלי היא הקביעה שלצורך שימוש מסחרי צריך להכנס למסלול בירוקרטי שאין לו כל קשר לבטיחות.
העובדה היא שהיום כל אחד יכול לקנות טיסן השוקל 20 קילו טס 300 קמש ולהטיס בלי צורך ברשיון ובלי לשאול אף אחד, אבל אם יחבר אליו מצלמת גופרו כדי למכור את סרט הוידאו אז הוא עבריין וצריך לדעת מה יקרה לגוש אוויר בגובה 6000 רגל , או להבין במברק מסויים הוא TAFOR ואילו השני METAR
נ.ב.
בעניין צילומי החתונות למיניהם אני בכלל לא בטוח שלרת"א יש סמכות לאכוף בתוך אולם החתונות או שאפשר להגדיר צילום בתוך אולם כצילום אווירי ואם רחפן יפול על מישהו בחתונה הצלם יתמודד עם זה בידיוק כמו שאם תיפול לו מצלמה מהיד מהקומה שניה או אם יקרוס מנוף צילום (שכבר קרה)
nirvaxal
12-05-2016, 06:35:40
שורה תחתונה עם היה צריך באמת רשיון . ברגע שאתה קונה רחפן המוכר צריך לראות את הרשיון שלך כי בלי הרשיון המוכר לא יוכל למכור
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
nirvaxal
12-05-2016, 06:36:10
כמו נשק לצרוך העינין
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
copilot16
12-05-2016, 08:05:13
מאחר ונראה כי אין חילוקי דעות על שמירת כללי הבטיחות אבקש שוב לחדד כי ביטוח צד ג אינו פוטר מהאחריות לפעול עפי כללי הבטיחות והתקנות
ראו תנאי מתוך פוליסת הביטוח צד ג שנמכרת לטיסנאים ובכלל.
138476
וכאמור מאחל שאף אחד לא יזדקק להעמיד במבחן את הסעיף הזה בפוליסה ובכלל.
sharonx
17-05-2016, 18:35:10
לדעתי מה שצריך הוא להכריח כל מטיס רחפן לשם תחביב להוציא רישיון שעולה 10 שקל (מחיר כרטיס הפלסטיק) ועוד 5 שקל (עמלת פקיד עצלן) וכולל מבחן תיאורטי קצר על נהלי בטיחות ותפעול בסיסי, וחתימה על הצהרה שלא להטיס בניגוד לחוק (חייבים לפתוח את ה 50 מטר האלה כי זה לא פרקטי. למה לא 100-200?).
כלי מעל משקל של X ק"ג יחייב מבחן יותר מקיף, בשל הסכנה של ריסוק כלי כזה (נגיד כלי שגדול מפאנטום).
אחר כך יש לשוטר\פקח את מלוא הלגיטיצמיה להחרים רחפן ולקנוס מטומטמים שמטיסים מעל אנשים.
לרישיון מסחרי צריך משהו יותר מורחב (אבל לא יקר כמו היום שמונע מעסקים קטנים להתפתח) ושמכיל התייחסות לנהלי תיאום מול היב"א, רישיון הכלי עצמו.
להבנתי מטיסים מסחריים יכולים לקבל רישיון לטוס גבוה יותר ולכן הדרישה לרישוי מקיף יותר.
ועדיין אין סיבה שזה יעלה עשרות אלפי שקלים.
יגאל, בלי ציניות, זה נשמע לך יותר הגיוני?
igalr
17-05-2016, 19:19:14
לא הגיוני לדרוש רישוי המתבסס על מטרת הפעילות ולא על עצם הפעילות, נכון ומוצדק לרשיין פעילות מסוכנת. אבל להצדיק רשיון מסחרי בנימוק של בטיחות זה פשוט שקר.
אפילו כאן אנשים שכנראה מטיסים מסבירים שלהטיס רחפן עמוס עם מצלמה זה מסוכן ולכן צריך רשיון , תוך התעלמות מהעובדה שלא צריך רשיון כדי להטיס רחפן עמוס עם מצלמה.
אני בספק אם אותן בחינות הסמכה הופכות מישהו למטיס יותר טוב.
לא בטוח שהטסת רחפנים מגלמת סיכון חריג,במיוחד אם להשוות לפעילויות פנאי/ספורט אחרות,זכור לי מקרה בו מישהו הטיס מעל תחרות מרתון בתל אביב והרחפן התרסק לקרקע מבלי לפגוע באף אחד, קמה צעקה גדולה , בזמן שבאותה תחרות ריצה 22 רצים פונו באמבולנס לבתי החולים השונים בדרגות פציעה שונות.
hp7950
15-05-2017, 23:56:16
אם ארצה להטיס מעל אנשים אני יבחר מיקום רחוק מאוד ואז אף שוטר או פקח לא ידע בכלל מי מטיס את הרחפן .....
אז שירגיעו את עצמם ויעשו מבחן נורמלי על בטיחות וכללי עשה ואל תעשה .מבחן מהיר וזול
ורק אז יש על מה לדבר
אם לא שירדפו אחרי המאוויק שלי ..ובהצלחה למצוא אותי או אותו
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
16-05-2017, 09:17:12
המגיב האחרון...
לא ברור לי מה רצית לומר?!
אני מניח שזה משהו בסיגנון "קניתי מאוויק נראה אותכם תופסים אותי"
אל תדאג... אף אחד לא באמת ירדוף אחריך
יותר חשוב שהרחפן יחזור אליך והכול יסתיים בשלום
כשחלילה לא יסתיים בשלוםן...אז ירדפו אחריך...
רבותי. .
אתם מתבלבלים.
שוטר או פקח לא מחוקקים או קובעים חוקים רק אוכפים אותם.
בכנסת, מחוקקים חוקים.
המשטרה, אוכפת את החוק.
בית המשפט, נותן עונש על מעבר על החוק.
קנס הינו עונש הקבוע בחוק (לא נתון לשיקול דעת של שוטר או פקח)
לצערי, כיום בארועים גדולים מרחפים רחפנים באין מפריע מעל קהל.
למשטרה, יש משימות חשובות יותר מלשחק תופסת בשלושה מימדים עם כל אחד.
מניסיון, גם שרחפן נוחת והמטיס אוסף אותו...לאחר ששוטר ראה את כל העברה...הוא לא יודע מה לעשות עם זה...
זה מסתכם ב "קח את הדברים שלך ולך הביתה"
רק חסר הארוע האחד...ארוע מכונן בו יפצע אדם בצורה קשה והתיקשורת תתעד את זה
זה רק עיניין של זמן.
רן ענבר
hp7950
16-05-2017, 13:51:11
היתכוונתי .שיאפשרו לאנשים להטיס עם רשיון
שהרשיון לא יהיה קשה .שהחוקים לא יהיה דבילים כגון 50 מטר .שזה מסכן יותר מאשר מועיל
שיקבלו את הרחפנים ככלי צרכני
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
16-05-2017, 14:33:47
לדעתי, כמו בכל כלי תחבורה צריך להיות רמות של רחפנים ע"פ גודל/משקל/שימוש
אין טעם לעשות רישוי לרחפן שעולה 50 שקל וגודלו 10 ס"מ
"רישוי" מספיק להיות הצהרה של הקונה שהוא מודע ל 1-10 כללי בטיחות ואם יתפס עובר עליהן יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק.
מובן שככל שהרחפן גדול/מתוחכם/מסחרי יותר כך תעלה רמת הדרישה מהמטיס ומהרישיון
החל מתאוריה בסיסית [כמו ברכב] ועד רישיון מסחרי כמו ברת"א
בכל מקרה, עד שלאתיהיה באמת תאונה רצינית עם נפגעים לא יקרה כלום
[גם אם תיהיה תאונה גדולה עם נפגעים לא בטוח שיקרה משהו]
רן ענבר
Omga4000
16-05-2017, 16:57:54
בתור מישהו שלא כל כך בתחום הרחפנים אני מוכרח לשאול.. מה הסכנה?
ראיתי עשרות אנשים מטיסים אותם ואף פעם לא קרה שחששתי לחיי.
הבעיה היא בלהבים החשופים?
ניתן בקלות לאסור על רחפנים עם להבים חשופים, כמו המאוויק, ולאפשר ייבוא רק של רחפנים שהלהבים שלהם תחומים, כמו ה-Parrot Drone.
או שמא החשש הוא שאדם כלשהו יאבד שליטה ואז הרחפן פשוט יצנח ארצה ויפגע במישהו? כמה הם שוקלים? זה באמת יכול לפגוע בצורה כזו חמורה?
דווקא תאונות בתחום הרכבים על שלט ראיתי הרבה יותר, כאלה שקצת התבלבלו עם ההגאים ופגעו בעצם\באחרים עם הכלי.
אני יכול להבין חוקים שאוסרים על הטסה בקרבת נמלי תעופה, אבל מה בדיוק הסכנה לבני אדם?
hp7950
16-05-2017, 17:01:14
רשות התעופה בארהב עשו מבחני ריסוק המדמים תאונות רחפן ונמצא שהוא יחסית לא מסוכן יחסית לגודל ולמשקל שלו .ולא קטלני ....אני לא ממציא
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
16-05-2017, 20:12:04
יש אשכול באחד הפורומים בחו"ל שמישהו העלה פה בעבר...
האשכול של כמה מאות תגובות בהן רואים פציעות שנגרמו בתחביב שלנו...
אני אומר לך כמי שראה ורואה מראות קשים לעיתים קרובות מידיי שזה אשכול קשה לצפיה
הבעיה היא לא מ"נפילה חופשית" אלא מ 3-8 פרופלורים שמסתובבים במהירות די גבוהה
האשכול המדובר סוקר ומראה תמונות של כלל כלי הטייס על שלט
"אשמח" אם מישהו ייתן שוב קישור לאשכול המדובר.
דבר מה נוסף:
מי מחפש קטלניות?
3 חתכים על הפרצוף לא מספיקים?
כנראה שלא נמות מזה אבל המטיס ישלם כל ימי חייו את עלות התביעה המשפטית שיקבל...
אגב, רישוי צריך לחייב גם בביטוח לצד ג' לפחות.
סכנה נוספת היא התנגשות בכלי טייס
לא פעם ולא פעמיים היו פה אשכולות על מטיסי רחפן ב...נמל תל אביב בסמוך מאוד לנתיב נחיתה לשדה דב
אי אפשר לחיות על בסיס קבוע של "לי זה לא יקרה"
בשלב מסויים למישהו זה קורה
רן ענבר
Luis_C
18-05-2017, 10:22:41
זה מתקרב...
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4963537,00.html
hp7950
19-05-2017, 13:52:28
אני מטיס חדש מאז חודש דצמבר ....
ובכל טיסה אני לוקח בחשבון את מקום הטיסה .גובה הטיסה .ומסלול הטיסה .. וטס בדרך כלל בשדה הראייה חוץ מפעמיים שבדקתי טווח למאוויק .אני מסכים שיש המון סיכונים להפעלת רחפן ומוכן לעבור מבחן אבל בטח שלא מבחן מסובך ולהוציא כספים מיותרים כי זה עדיין תחביב
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
hp7950
19-05-2017, 13:56:22
אני יתן עוד דוגמא .הטסתי בחוף נהריה בגובה 40 מטר לפי החוק ...פתאום טייס מסוק החליט שהוא רוצה להנמיך לגובה 20 מטר ולהרשים את הרוחצים כמובן שמהר התרחקתי מדרכו ולא נוצר ממש סיכון .אבל גם שאר המשתמשים בדרכי האוויר צריכים לעמוד בחוק ולא להנמיך
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רן ענבר
19-05-2017, 19:24:14
צור קשר עם רת"א ותתלונן על נסיבות המקרה שבהן במקום א' קרה מקרה ב' עם כלי טייס מסוג ג' שעשה מעשה ד'
סיוע בתעוד מקרה בו לדעתך נעברה עברה ע"י צילום פלאפון רישום מספר זנב או כל תעוד אחר יסיע באיתור העברין בדיוק כמו בכל ארוע תעבורה אחר
בתעופה אזרחית...יש חוק, יש דין ויש דיין [אני לא יודע כמה הוא יעיל אבל יש]
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.