התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הרחפן 450 הראשון שלי



tomy669
03-06-2016, 05:32:48
אז לאחר התלבטויות רבות ההחלטה הסופית הייתה ללכת על רחפן 450 במטרה ללמוד את עולם הרחפנים ומכאן רק להמשיך ואולי להתחיל עם fpv.
מצרף את רשימת ההזמנה שביצעתי למי שירצה בעתיד:

שלדה 450:
http://m.banggood.com/Diatone-Q450-Quad-450-V3-PCB-Quadcopter-Frame-Kit-450mm-p-942100.html
בקר טיסה:
http://www.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_234810.html

4׳ בקרי מהירות:
http://www.hobbyking.com/mobile/viewproduct.asp?idproduct=39708

4׳ מנועים:
http://m.ebay.com/itm/251768769394

Gps:
http://m.ebay.com/itm/161332562575

מקלט:
http://m.ebay.com/itm/282022156101

פרופים:
http://m.banggood.com/Gemfan-DJI-Style-1045-Carbon-Nylon-CWCCW-Propeller-For-RC-Multirotor-p-961068.html

סוללות עדיין לא נרכשו אך יש לי סוללות 3 תאים 2200 מילי אמפר שעה.
נתחיל איתם ונראה הלאה.
עכשיו נותר להמתין בסבלנות להגעת כל החלקים.
כשיגיעו אעלה לכאן תמונות.
אשמח לדעת מאיפה לרכוש סוללות 3 תאים במחיר שפוי בגודל 4500 מ"א.

Zvi Gudes
03-06-2016, 13:52:10
אם יש לך 2200 שקנית ביחד ועברו בערך אותו מספר מחזורי טעינה אז תחבר אותם במקביל, ייתן לך יותר זמן טיסה ויתאים יותר טוב לרחפן.

tomy669
03-06-2016, 15:23:55
זה יתן בעצם 4400 מילי אמפר? המשקל יהיה גבוה לא כך? יש אולי מפצל או ליתר דיוק מאחד מ2 סוללות למחבר אחד או שאני צריך לאלתר משהו?

neilr
07-06-2016, 12:46:28
יש לי שלושה כאלו כא בסטאפ שונה לצורך שונה (FPV, צילום, spare ) ואת כולם אני מטיס עם 3S 5500mah ששוקלות 450 גרם +-.
ברחפן צילום הבטריה מספיקה לבערך 10~12 דקות תלוי ברוח ובטיסה אך ב FPV ששוקל הכי מעט זה נותן לי בערך 25 דקות ריחוף או 20 דקות טיסה FPV רגילה.
את כל הבטריות הזמנתי מ eBay מספקים שונים וכולם הגיעו בלי בעיה (הסינים לא מצהירים שזה ליתיום).
בנוסף הזמנתי מ HK Turnigy nano ואלו הן בטריות הרבה יותר טובות מהסיניות הממוצעות.
בכל מקרה עדיין הרבה יותר זול מלקנות בארץ הקודש.

tomy669
07-06-2016, 15:45:12
יש לי שלושה כאלו כא בסטאפ שונה לצורך שונה (FPV, צילום, spare ) ואת כולם אני מטיס עם 3S 5500mah ששוקלות 450 גרם +-.
ברחפן צילום הבטריה מספיקה לבערך 10~12 דקות תלוי ברוח ובטיסה אך ב FPV ששוקל הכי מעט זה נותן לי בערך 25 דקות ריחוף או 20 דקות טיסה FPV רגילה.
את כל הבטריות הזמנתי מ eBay מספקים שונים וכולם הגיעו בלי בעיה (הסינים לא מצהירים שזה ליתיום).
בנוסף הזמנתי מ HK Turnigy nano ואלו הן בטריות הרבה יותר טובות מהסיניות הממוצעות.
בכל מקרה עדיין הרבה יותר זול מלקנות בארץ הקודש.
אשמח לדעת איזה רחפן fpv יש לך ומה הסט אפ שיש לך עליו?
הייתי מאוד רוצה להגיע לזמן טיסה של 20 דקות לכן רוצה לדעת מה הסטאפ ובאילו סוללות אתה משתמש.

PHANTA
07-06-2016, 21:42:37
פותח אשכול יקר, אמליץ לך לבנות סטאפ שיתאים לארבעה תאי ליפו.
אני עם DJI E300 וסוללת ארבעה תאים 5200mAh מקבל באזור 25-30 דקות טיסה בכיף (ועוד כרגע הקאטאופ שלי מוגדר ב-3.6v).

tomy669
08-06-2016, 06:22:09
פותח אשכול יקר, אמליץ לך לבנות סטאפ שיתאים לארבעה תאי ליפו.
אני עם DJI E300 וסוללת ארבעה תאים 5200mAh מקבל באזור 25-30 דקות טיסה בכיף (ועוד כרגע הקאטאופ שלי מוגדר ב-3.6v).
של איזו חברה הסוללות שלך? אשמח לקישור למכירה.

neilr
08-06-2016, 08:03:34
שלום,
ככל שהסטאפ יקר יותר כך תקבל יותר זמן מהרחפן.
אני עם סטאפ של מנועים 2228 סינים שהם חיקוי של DJI ועולים 200 ש"ח לכל הארבעה לעומת ה E300 שהומלץ למעלה שעולה פי 4 מחיר.
סוללה של ZOP-Power 5500 ואני עוצר ב 3.5 או לפעמים מושך עד 3.4 לתא ומקבל בסביבות 20 דקות.
מנסיון סוללות Turnugy nano נותנות תמורה מאוד טובה למחיר וניתן לקנות אותם מ hobbyking

PHANTA
08-06-2016, 13:28:05
של איזו חברה הסוללות שלך? אשמח לקישור למכירה.

HobbyKing Multistar, עוד לא אמליץ עליהן כי יש לי אותן בערך 5 מחזורי טעינה כל אחת.
בכל מקרה אלה סוללות עם פריקה נמוכה אז הן לא מתאימות בכלל לטיסה אווירובטית.



שלום,
ככל שהסטאפ יקר יותר כך תקבל יותר זמן מהרחפן.
אני עם סטאפ של מנועים 2228 סינים שהם חיקוי של DJI ועולים 200 ש"ח לכל הארבעה לעומת ה E300 שהומלץ למעלה שעולה פי 4 מחיר.
סוללה של ZOP-Power 5500 ואני עוצר ב 3.5 או לפעמים מושך עד 3.4 לתא ומקבל בסביבות 20 דקות.
מנסיון סוללות Turnugy nano נותנות תמורה מאוד טובה למחיר וניתן לקנות אותם מ hobbyking

אני לא המלצתי לקנות מערכת יקרה כמו E300 (גם כרגע אם כבר עדיף לשלם יותר ולקנות את ה-E305/E310) אלא השתמשתי במערכת הזאת - המערכת שיש לי על הרחפן להדגים למה אני ממליץ לבנות רחפן שיכול גם לקבל 4S.

tomy669
09-06-2016, 07:08:47
בנוגע לפרופים, אשמח אם תוכלו לתת לי קישור למכירה של כמה סוגי פרופלורים המתאימים למטיס המתחיל. רצוי שיהיו מותאמים לטיסה איטית ולא אוירובטית, עמידים (עד כמה שאפשר) למכות וטעויות של מתחילים.
אני רוצה שיהיה לי מלאי קטן שאם ישברו תמיד יהיה ולא אצטרך להמתין.

neilr
09-06-2016, 09:28:38
שלום,
אני מטיס על אלו ומאוד מרוצה מהם.
Gemfan 1050 Carbon Nylon CW/CCW Propeller Graupner For RC Multirotor
http://www.banggood.com/Gemfan-1050-Carbon-Nylon-CWCCW-Propeller-Graupner-For-RC-Multirotor-p-961069.html

יש לי גם קרבון מלא והם יותר שקטים אך יקרים למטיס המתחיל שסתם יהרוס אותם.

tomy669
09-06-2016, 09:47:32
שלום,
אני מטיס על אלו ומאוד מרוצה מהם.
Gemfan 1050 Carbon Nylon CW/CCW Propeller Graupner For RC Multirotor
http://www.banggood.com/Gemfan-1050-Carbon-Nylon-CWCCW-Propeller-Graupner-For-RC-Multirotor-p-961069.html

יש לי גם קרבון מלא והם יותר שקטים אך יקרים למטיס המתחיל שסתם יהרוס אותם.
50׳10 לרחפן 450?
האם זה מתאים למתחילים לטיסה איטית ורגועה?
וכן האם יתאים לצירי המנועים שהזמנתי?
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/251768769394

neilr
09-06-2016, 10:42:51
טומי,
כן הם מגיעים עם מתאמים כמו כל הפרופים החשמליים ואם הקדח הרגיל קטן מידי ניתן להרחיבו עם מקדח מתאים.
הפרופים האלו ממש טובים לטיסת פעלולים כך שמן הראוי שיתאימו גם לטיסה איטית ורגועה.\
APM במצב Loiter באם לא נגעת ב PID טס ממש ממש רגוע וצריך להזיז סטיק מלא בכדי שהרחפן יגיע ל20 מעלות הטייה אז תתחיל במצב הזה ואח"כ תעבור לידני.
אם אתה מאיזור המרכז אתה מוזמן אילנו לשטח בכל יום שישי מ 14:00 ועד 19:00 בשטח שליד גבעת השלושה.
נעזור לך להתחיל.

tomy669
09-06-2016, 11:26:52
טומי,
כן הם מגיעים עם מתאמים כמו כל הפרופים החשמליים ואם הקדח הרגיל קטן מידי ניתן להרחיבו עם מקדח מתאים.
הפרופים האלו ממש טובים לטיסת פעלולים כך שמן הראוי שיתאימו גם לטיסה איטית ורגועה.\
APM במצב Loiter באם לא נגעת ב PID טס ממש ממש רגוע וצריך להזיז סטיק מלא בכדי שהרחפן יגיע ל20 מעלות הטייה אז תתחיל במצב הזה ואח"כ תעבור לידני.
אם אתה מאיזור המרכז אתה מוזמן אילנו לשטח בכל יום שישי מ 14:00 ועד 19:00 בשטח שליד גבעת השלושה.
נעזור לך להתחיל.
הייתי שמח להצטרף וללמוד אך אני מאזור י-ם.
אשמח אם תפרט מעט את נושא הpid
וה-loiter כי אני לא מכיר ומבין במושגים האלה.
באיביי רשום כי הצירים של המנועים הם בעלי קוטר של 3mm וקוטר החור של הפרופים הוא 7.5ממ כך שאצטרך להשתמש בטבעות ההקטנה.

neilr
09-06-2016, 12:44:02
הציר של המנוע הוא 3ממ אך הציר של התושבת (propeller mount) הוא יותר גדול 6 או 7 מילמטר אצלך (נראה לי).
בנושא הפירוט של ה PID ןמצבי טיסה... לקח לי קצת יותר מחודש (והשקעתי שעות כל יום) בלקרוא ולהבין, אז לרשום 3 משפטים לא באמת יתנו לך את האמת מאחורי כל מה שאתה צריך לדעת אך אנסה.
Loiter- מצב טיסה "שוטטות" ממש כמו בפאנטום DJI כאשר אתה מזיז סטיק הרחפן זז וכאשר אתה מניח את השלט והולך לשתות קפה הרחפן עומד במקום ומחכה.
PID - שלושה פרמטרים (משתנים בשפת תכנות) שקובעים לרחפן את ערכי הקיצון של התנועתיות שלו, קרי PID גבוהה יהיה רחפן עצבני ו PID יותר גבוהה יהיה רחפן בילתי ניתן לשליטה שעולל להתהפך בכל פעם שתזיז סטיק. האמת שיש עוד המון על PID אך אין לי כח לרשום.

תקרא פה
http://ardupilot.org/copter/docs/flight-modes.html

ותן איזה קליק על התודה :-) אין לי עדיין אחת אפילו.

tomy669
15-06-2016, 05:10:41
מישהו יכול להסביר לי לפי התמונה האם המשלוח הגיע/נלקח כבר מהדואר?
אני עדיין לא קיבלתי את החבילה הזו.
בנוסף לשאלה למעלה, האם אפשר להגדיר שיטות טיסה כך שבשלט (dx7s) אוכל לשנות תוך כדי טיסה? לדוגמא- כאשר הרחפן באויר, ממצב טיסה של של עמידה במקום למצב טיסה עדין, לטיסה ספורטיבית וכיוצ׳ב?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160615/651089b4f315fc8ab5fd765bea4dec61.jpg

neilr
15-06-2016, 08:45:05
לגבי מצבי טיסה, כן יש לך יכולת להגדיר 3 מצבי טיסה במתג 3 מצבים או 5 מצבי טיסה בקומבינציה.
לגבי המשלוח, תשתמש באתר הזה
http://www.17track.net/en/

tomy669
15-06-2016, 09:15:41
לגבי מצבי טיסה, כן יש לך יכולת להגדיר 3 מצבי טיסה במתג 3 מצבים או 5 מצבי טיסה בקומבינציה.
לגבי המשלוח, תשתמש באתר הזה
http://www.17track.net/en/
יש אולי סרטון הדרכה כיצד להגדיר עת מצבי הטיסה דרך השלט?
איזה מצבי טיסה היית ממליץ להגדיר בטסט פלייט בעבור מטיס חדש?
בנוסף, האם יהיה נכון להגדיר את הבקר לפי הסרטון הזה?
https://youtu.be/tMgD15kHI7A

neilr
15-06-2016, 09:47:01
תשתמש ב wizard של mission planner וחלק מהwizard זה לתאם את השלט ל APM וזה כולל את ערוץ 5 מצג שלושה מצבים שלשליטה במצבי טיסה.
מצבי טיסה אמורים להיות ראשון stabilize שני loiter או alt hold שלישי RTL כמו כן יש להגדיר RTL ב fail safe לכל מקרה של איבוד שליטה.
לא יכול לראות את הסרטון (כרגע בעבודה) אך יש עוד דבר אחד חשוב.
לאחר שהרכבת הכל ותאמת הכל ( ממש לפני טיסה ראשונה) תדליק שלט ב FULL מנוע ותחבר סוללה לרחפן. חכה 10 שניות ותנתק את הסוללה וחבר אותה שוב (שלט עדיין על FULL )
אתה תשמע ביפ אחד ואז תוריד את ה THR עד הסוף מטה ותשמע שני ביפים. תעלה לאט לאט THR והמנועים יתחילו לפעול. תוריד THR ונתק סוללה. פעולה זו תתכנת את כל הבקרי ESC לעבוד ב arming

יש עוד כמה טריקים אך זה לאחר טיסה ראשונה.
בהצלחה, ואתה עדיין מוזמן לשטח שלנו ונעזור לך עם התכנות של ה APM

ZvikaF
16-06-2016, 13:18:04
נשמע לי מוזר כיול הבקרים שהצעת ... לפי הידוע לי ב APM ללא דריכה אין יציאת פקודה לבקרים :confused:

neilr
16-06-2016, 13:21:50
תנסה ותחזור אלי עם תשובה :-)

tomy669
16-06-2016, 13:27:04
תנסה ותחזור אלי עם תשובה :-)
מה זה בדיוק הארמינג לבקרי מהירות של המנועים? הכוונה שלא אצטרך להזיז 2 סטיקים כדי לדרוך את הרחפן עם השלט? כאילו אם אבצע את את מה שאמרת הדבר היחד שאצטרך לעשות כדי לדרוך זה להשתמש בסטיק מצערת?

neilr
16-06-2016, 14:49:17
זה רק מלמד את ה APM את המיקום המדוייק שכל ESC מתחיל להזיז את המנוע כך כשתדרוך את ה APM המנועים יתחילו להסתובב לאט.
דרך אגב, הדריכה ה default שך APM זה הגה כיוון ימינה ולא שני סטיקים כמו בפאנטום.

עוד טריק.
תדרוך (הגה כיוון ימינה) במשך 15 שניות (אחרי 5 המנועים יסתובבו אך תמשיך בדריכה) ולאחר 15 שניות אתה תראה שנדלק אור ירוק מהבהב ב APM.
תמריא ב stabilize ותנסה להחזיק את הרחפן במקום למשך 30 שניות בגובה עד 2~3 מטר. ואז תנחת ותפרוק disarm.
זה ילמד את ה APM (fine tune ובפעם הבאה שתמריא אתה תראה שהרחפן כמעט ולא עושה drift אם אין רוח.

tomy669
16-06-2016, 15:27:51
בהתאם לסטאפ שלי, האם סוללה 4 תאים 14.8v תתאים לרכיבים החשמליים/אלקטרונים?

tomy669
19-06-2016, 19:45:14
אז הגיעו רוב החלקים אך השלדה עדיין לא הגיעה. מחכה בקוצר רוח להתחיל ולהרכיב הכל.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160619/3fb58a98e98789cb5d366c9c5ea07844.jpg

אשמח לאיזו סכימה או תמונות של איך ולאן מחברים את כל הרכיבים בבקר הטיסה.
לא קיבלתי חוברת הדרכה עם הבקר.
האצבעות מתחילות לדגדג לי ואין לי עדיין את השלדה, יש משהו שאפשר לעשות בינתיים? לחבר בקר טיסה למחשב ולהתחיל ללמוד ולשחק?
אגב, מה זה pmu? ראיתי סרטונים שזה קיים על הרחפן שם.

neilr
19-06-2016, 21:12:52
מהתמונה שלך נראה כי לא הזמנת את ה APM power module?
לא בטוח שניתן \ בריא לספק מתח ל APM מה ESC בגלל שאלו מספקים מתח לא הכי יציב ועם הפרעות תדרים לתוך האלקטרוניקה של ה APM.
אני מניח שה PMU שאת מדבר זה ה Power module

tomy669
19-06-2016, 22:45:50
מהתמונה שלך נראה כי לא הזמנת את ה APM power module?
לא בטוח שניתן \ בריא לספק מתח ל APM מה ESC בגלל שאלו מספקים מתח לא הכי יציב ועם הפרעות תדרים לתוך האלקטרוניקה של ה APM.
אני מניח שה PMU שאת מדבר זה ה Power module
הזמנתי את הבקר מהקישור הזה:
http://m.gearbest.com/multi-rotor-parts/pp_234810.html?utm_source=linkconnector
אם כך אצטרך מייצב מתח או דיודות זנר או פילט כלשהו? כזה:
http://m.banggood.com/APM-Power-Module-with-5_3V-DC-BEC-Available-with-T-or-XT60-p-1035032.html

tomy669
20-06-2016, 05:03:30
בהתחשב בכך שככל הנראה אני צריך מודול מתח חשמלי, האם זה יתאים לי?
Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/282021487580

neilr
20-06-2016, 10:38:54
טומי,
בדיוק זה.

ZvikaF
21-06-2016, 10:38:00
יש הרבה חומר ברשת על APM
לדוגמא : http://copter.ardupilot.com/ardupilot/index.html

בקר טיסה מעולה... בהצלחה

tomy669
22-06-2016, 11:21:25
תשתמש ב wizard של mission planner וחלק מהwizard זה לתאם את השלט ל APM וזה כולל את ערוץ 5 מצג שלושה מצבים שלשליטה במצבי טיסה.
מצבי טיסה אמורים להיות ראשון stabilize שני loiter או alt hold שלישי RTL כמו כן יש להגדיר RTL ב fail safe לכל מקרה של איבוד שליטה.
לא יכול לראות את הסרטון (כרגע בעבודה) אך יש עוד דבר אחד חשוב.
לאחר שהרכבת הכל ותאמת הכל ( ממש לפני טיסה ראשונה) תדליק שלט ב FULL מנוע ותחבר סוללה לרחפן. חכה 10 שניות ותנתק את הסוללה וחבר אותה שוב (שלט עדיין על FULL )
אתה תשמע ביפ אחד ואז תוריד את ה THR עד הסוף מטה ותשמע שני ביפים. תעלה לאט לאט THR והמנועים יתחילו לפעול. תוריד THR ונתק סוללה. פעולה זו תתכנת את כל הבקרי ESC לעבוד ב arming

יש עוד כמה טריקים אך זה לאחר טיסה ראשונה.
בהצלחה, ואתה עדיין מוזמן לשטח שלנו ונעזור לך עם התכנות של ה APM


נשמע לי מוזר כיול הבקרים שהצעת ... לפי הידוע לי ב APM ללא דריכה אין יציאת פקודה לבקרים :confused:
זה מה שבעצם הסברת לעשות.
לפי הסאטון הוא אומר לעשות את זה לכל בקר מהירות בנפרד (כמו בסרטון) מבלי לחבר אותם לבקר טיסה.
https://youtu.be/OOplk52R4no

neilr
22-06-2016, 12:09:27
אפשר בנפרד אך הרבה יותר קל את כולם יחדיו.
בטוח שיש סרטון שמראה זאת אך הנה התיאור.
לקחתי מפה:
http://ardupilot.org/copter/docs/esc-calibration.html

להלן הסרטון
https://youtu.be/gYoknRObfOg

tomy669
22-06-2016, 12:48:08
עדיין מנסה להבין את רזי חיבור המתח החשמלי לבקר טיסה apm.
אנסה לכתוב מה שהבנתי-
אם אני מחבר סוללה ישירות (ללא רגולטור/power module) לבקר מהירות, הבקר מתחבר למנועים מצד אחד ומצד שני מעביר 5v לבקר טיסה. אז בעצם מה שיוצא מזה, שהבקר מהירות ממיר את מתח הסוללה למתח נמוך וקבוע של כ5v ומעביר אותו לבקר הטיסה ומכאן אני מסיק שבחיבור כזה הבקר יקבל מתח ויעבוד כרגיל. האם הבנתי נכון או שפספסתי משהו??
כמו שאפשר לראות בתמונה, לאורך כל הבקר, באותו פין יעבור ה+ של ה5v המדוברים, הלא כן?
http://ardupilot.org/copter/_images/POwerRails.jpg
http://ardupilot.org/copter/docs/common-powering-the-apm2.html

neilr
22-06-2016, 13:36:04
כן זה נקרא BEC כאשר רוב ה ESC אכן מעבירים מתח של 5V למקלט או במקרה שלך לבקר טיסה.
אך כמו שכבר ציינתי, ה APM לא אוהב את המתח שמגיע מה BEC של ה ESC מכיוון שזהו מתח עם המון הפרעות ולכן שמים מודול כח.
זאת דרך אגב הסיבה ל JP1 שאמורים להוציא אותו אם משתמשים במודול כח בכדי שמתח מה BEC לא יפריע לבקר טיסה.

tomy669
22-06-2016, 14:22:55
כן זה נקרא BEC כאשר רוב ה ESC אכן מעבירים מתח של 5V למקלט או במקרה שלך לבקר טיסה.
אך כמו שכבר ציינתי, ה APM לא אוהב את המתח שמגיע מה BEC של ה ESC מכיוון שזהו מתח עם המון הפרעות ולכן שמים מודול כח.
זאת דרך אגב הסיבה ל JP1 שאמורים להוציא אותו אם משתמשים במודול כח בכדי שמתח מה BEC לא יפריע לבקר טיסה.
עכשיו הבנתי הכל תודה רבה [emoji106]

ZvikaF
22-06-2016, 16:48:45
מתח 5V מגיע גם מהמקלט ... :cool:

tomy669
22-06-2016, 19:50:16
אז סתם לעשות כיוונים ובדיקות על הקרקע ללא המראה אין בעיה לחבר סוללה ישירות נכון?

ZvikaF
23-06-2016, 07:06:01
אם הכוונה לחבר לבקרי המנוע ומשם לקבל את מתח העבודה ל APM אז אין בעייה, שים לב שרק בקר אחד יספק מתח.
אני מקווה שלא התכוונת לחבר 12 וולט ל APM ...

neilr
23-06-2016, 07:26:24
איזה מקלט מספק מתח?
המקלט מקבל מה APM מתח ולא להיפך.

2. אין בעיה שכל הבקרים יתנו מתח BEC אך לא מומלץ להשתמש בו לAPM.
3. במקרה של APM שמורכב על טיסן קרי יש גם סרוויים ולא רק בקרים כמו ברחפן יש לוודא שיש BEC לסרווים ולנתק את JP1

tomy669
23-06-2016, 08:45:39
אם הכוונה לחבר לבקרי המנוע ומשם לקבל את מתח העבודה ל APM אז אין בעייה, שים לב שרק בקר אחד יספק מתח.
אני מקווה שלא התכוונת לחבר 12 וולט ל APM ...

צביקה, חלילה שאחבר 12V לבקר טיסה...:eek:
אין דרך אחרת לחבר, חייב לחבר את כל בקרי המהירות לבקר הטיסה בו זמנית.
לא יקרה כלום לבקר טיסה (APM) מהסיבה שהמתח שמגיע מBEC של בקרי המהירות בעצם מחובר במקביל בבקר טיסה (APM).

ZvikaF
23-06-2016, 20:12:13
הבעיה לא בבקר טיסה אלא ב BEC ... המתחים לא זהים ועלולים להיווצר זרמים הפוכים...

ZvikaF
23-06-2016, 20:15:26
יש הפרשי מתחים בין הBEC ים ... זה לא בריא להם :cool:

tomy669
24-06-2016, 04:53:20
יש הפרשי מתחים בין הBEC ים ... זה לא בריא להם :cool:
אז איך אפשר לחבר את הbec ים במקביל לבקר מבלי שיתנו מתח? הרי גם יהיה פאוור מודל עדיין הם יהיו מחוברים לapm.
עריכה: כנראה שבמצב הזה כמו שאמר חברינו מקודם מוציאים את הג׳אמפר ואז הוא מונע מעבר זרם לאורך הקו.
אגב מישהו התנסה על הלדים האלה:
http://m.banggood.com/Matek-RGB-LED-Board-5050-12V-For-FPV-RC-Quadcopter-Multicopter-p-981245.html

ZvikaF
25-06-2016, 21:34:20
מנתקים מהפלג של בקר המנוע את הגיד האדום (ה +) ומבודדים אותו ...

tomy669
26-06-2016, 07:47:26
מנתקים מהפלג של בקר המנוע את הגיד האדום (ה +) ומבודדים אותו ...
באמת?? לחתוך את החוט האדום? באמת מומלץ לעשות את זה? הבקר לא מסוגל להתמודד עם מצב כזה שכולם מחוברים יחד לאורך זמן?
אשמח לראות תמונה עם דוגמא לבקר עם חיתוך החוטים אם יש.

ZvikaF
26-06-2016, 10:37:30
אצלם לך בהמשך :cool:

tomy669
26-06-2016, 19:35:27
אצלם לך בהמשך :cool:
אז אתה בעצם מטיס בלי פאוור מודל או שבלי קשר אתה חותך את הכבל האדום- ההזנה ב3 בקרי מהירות ורק באחד משאיר?

ZvikaF
27-06-2016, 06:29:31
יש פאוור מודול שמספק מתח ל APM ונותן קריאות זרם ומתח לטלמטריה.
אכן הגיד האדום מנותק בחמישה בקרי מהירות (יש לי הקסה) וגם בחיבור לפיקוד של הגימבל של המצלמה ...
מומלץ שלא לחבר מקורות מתח ביחד בלי הגנות הדדיות (דיודות..)

tomy669
27-06-2016, 09:09:42
יש פאוור מודול שמספק מתח ל APM ונותן קריאות זרם ומתח לטלמטריה.
אכן הגיד האדום מנותק בחמישה בקרי מהירות (יש לי הקסה) וגם בחיבור לפיקוד של הגימבל של המצלמה ...
מומלץ שלא לחבר מקורות מתח ביחד בלי הגנות הדדיות (דיודות..)
תודה, אשמח לתמונות ברורות של כל החיבורים בבקר טיסה. אם יותר נוח אפשר בוואטס אפ.

ZvikaF
27-06-2016, 09:21:21
אנסה להעלות .. :)

ZvikaF
27-06-2016, 20:14:06
ככה זה נראה http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=139810&stc=1
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=139811&stc=1

tomy669
28-06-2016, 18:15:11
ממה שאני מבין ב5 בקרי מהירות חתכת את החוט האדום ובבקר אחד השארת?!
במצב הנוכחי מאיפה את לוקח את המתח?

ZvikaF
29-06-2016, 07:32:50
אכן כך ... :)
ה APM יודע לבחור את המתח מכמה מקורות, המתחים אצלי מגיעים מסנסור הסוללה ומאחד מבקרי המנועים.

tomy669
04-07-2016, 09:36:46
אז היום סוף סוף קיבלתי את השלדה... נראית איכותית בהחלט! הגיע בתוך קרטון סגור של חברת diatone.
לאט לאט אעלה תמונות מתהליך הבניה וההרכבה.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/0133dd557226f631771ce81bd3dae327.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/736a1461ceeed12e743c8f027f17cf9e.jpg
כל מנוע קיבל בברגים לוקטייט 272 אדום איכותי
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/f575b58718735dc3507e049da1f08cf1.jpg
מתחיל להלחים את בקרי המהירות לpcb
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/fdb79c3c94808eadddf7a09e7c20c8ca.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160704/e17a67538943ba0aa71141a6f344afe9.jpg

hertzel.co
05-07-2016, 01:33:23
זה מה שבעצם הסברת לעשות.
לפי הסאטון הוא אומר לעשות את זה לכל בקר מהירות בנפרד (כמו בסרטון) מבלי לחבר אותם לבקר טיסה.
https://youtu.be/OOplk52R4no


מה זה בדיוק הארמינג לבקרי מהירות של המנועים? הכוונה שלא אצטרך להזיז 2 סטיקים כדי לדרוך את הרחפן עם השלט? כאילו אם אבצע את את מה שאמרת הדבר היחד שאצטרך לעשות כדי לדרוך זה להשתמש בסטיק מצערת?


יש הרבה חומר ברשת על APM
לדוגמא : http://copter.ardupilot.com/ardupilot/index.html

בקר טיסה מעולה... בהצלחה


Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

tomy669
10-07-2016, 06:10:13
איך הכי נכון לחבר בין מקלט ar6200 לבין apm 2.8?
לא מצאתי מידע בין איזה פורטים אמורים לחבר. אני יודע שבapm צריך לחבר לinputs השאלה בין איזה מספר לאיזה מספר במקלט ובבקר?

*עריכה: אשמח לדעת אם עשיתי נכון:
מספר 1 בבקר לailron במקלט
מספר 2 בבקר לelevator במקלט
מספר 3 בבקר לthrottle במקלט
מספר 4 בבקר לrudder במקלט