התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בדיקה לפני הטסה



hameofef
14-06-2016, 20:58:54
סיימתי לבנות את הטירקס החדש שלי 450l.
אני מאמין שיצא דיי טוב.
לפני שאני פותח את כל הברגים ומוסיף לוקטייט.
רציתי לשאול אם אולי כדאי לעשות הטסה ראשונה זריזה בלי? או שזו לא אופציה...

מה חשוב לבדוק לפני טיסה ראשונה.
יכאב הלב אם יקרה לו מיד משהו
139556139557139558

bendisar
14-06-2016, 23:40:14
קודם כל, תתחדש -נראה טוב
בשום פנים ואופן לא להטיס את המסוק בלי לוקטייט, זה יכול להיגמר רע מאוד.
צריך שיהיה לוקטייט בכל מצב שבו בורג ממתכת נכנס למתכת, אלא אם אותו בורג נכנס לאום ניילוק .

כמובן לא לשכוח לשים לוקטייט בחלקים הקריטיים-ברגי הספינדל, הברגים שמחזיקים את הגריפים של הזנב. האומים שמחברים את התפוחים לזרוע הסרוו וכו' וכו'.
בדיקות זריזות לפני הטסה ראשונה:
בדיקות מכאניות- לתפוס את הגריפים הראשיים, ולמשוך את שניהם פנימה והחוצה, לא אמור להיות שום חופש תנועה בכיוון זה, כנ"ל לגבי תנועה לצדדים
לעשות את אותה הבדיקה גם לגריפים של הזנב
להסתכל על המסוק ולראות שאין מצב שבו חוט יכול לגעת או להישאב לחלק נע/מסתובב.
בדיקות לאלקטרוניקה:
לוודא שהסוושפלייט והזנב זזים לכיוונים הנכונים, וששום דבר לא הפוך. אחרי שאתה בטוח שהכל עובד כראוי וכל חלק זז לכיוון הנכון-לבדוק עוד פעם
לוודא שהמערכת פלייברלס מתקנת לכיוון הנכון- גם את הראש וגם את הזנב, אם אחד מהתיקונים יעבוד הפוך אז המסוק יתרסק מיידית.
לוודא שהגדרת את ה-HOLD בשלט כדי שתוכל לכבות את המנוע מיידית במקרה ויהיה צריך.

hameofef
15-06-2016, 06:53:03
קודם כל, תתחדש -נראה טוב
בשום פנים ואופן לא להטיס את המסוק בלי לוקטייט, זה יכול להיגמר רע מאוד.
צריך שיהיה לוקטייט בכל מצב שבו בורג ממתכת נכנס למתכת, אלא אם אותו בורג נכנס לאום ניילוק .

כמובן לא לשכוח לשים לוקטייט בחלקים הקריטיים-ברגי הספינדל, הברגים שמחזיקים את הגריפים של הזנב. האומים שמחברים את התפוחים לזרוע הסרוו וכו' וכו'.
בדיקות זריזות לפני הטסה ראשונה:
בדיקות מכאניות- לתפוס את הגריפים הראשיים, ולמשוך את שניהם פנימה והחוצה, לא אמור להיות שום חופש תנועה בכיוון זה, כנ"ל לגבי תנועה לצדדים
לעשות את אותה הבדיקה גם לגריפים של הזנב
להסתכל על המסוק ולראות שאין מצב שבו חוט יכול לגעת או להישאב לחלק נע/מסתובב.
בדיקות לאלקטרוניקה:
לוודא שהסוושפלייט והזנב זזים לכיוונים הנכונים, וששום דבר לא הפוך. אחרי שאתה בטוח שהכל עובד כראוי וכל חלק זז לכיוון הנכון-לבדוק עוד פעם
לוודא שהמערכת פלייברלס מתקנת לכיוון הנכון- גם את הראש וגם את הזנב, אם אחד מהתיקונים יעבוד הפוך אז המסוק יתרסק מיידית.
לוודא שהגדרת את ה-HOLD בשלט כדי שתוכל לכבות את המנוע מיידית במקרה ויהיה צריך.

תודה רבה על העצות.
רציתי גם להגיד לך ספציפית תודה על הטיפים וההכוונה במהלך הבניה !
תודה!

saportas
15-06-2016, 20:08:15
יפה תואר ה-L הזה , בהצלחה בטסט :)

hameofef
15-06-2016, 20:40:39
תודה (;
אעדכן


Sent from my iPhone using Tapatalk

hameofef
17-06-2016, 18:41:37
תודה (;
אעדכן


Sent from my iPhone using Tapatalk

עדכון והתייעצות.
הלכתי להטסה ראשונה. קודם כל איך שהוא התרומם כמה סנטימטרים הוא התחיל להסתובב סביב עצמו וישר הורדתי אותו.

מה יכולה להיות הסיבה? משהו עם הזהב אבל לא ברור לי מה.

אחר כך ניסיתי לעשות רברס בשלט על ה rudder אבל קלטתי שהזנב לא מסתובב ובבדיקה ראיתי שאחד מגלגלי השיניים של הזנב נשחק לגמרי.
אני מניח שזה בגלל שהרצפה הפריעה לזנב להסתובב.

הגיוני שזה כזה עדין? וגם מה אפשר לעשות פעם הבאה כדי להמנע מנזק כזה? להגביה את המגלשים?

אשמח לעצות!


Sent from my iPhone using Tapatalk

bendisar
17-06-2016, 20:45:38
האם הלהבי זנב שלך שרוטים? תעלה אולי תמונה של איך הם נראים עכשיו
יכול להיות מאוד שבזמן שהמסוק הסתובב סביב עצמו הזנב פגע ברצפה? אם כן זה כנראה מה שטחן לך את גלגלי השיניים
למה אתה מתכוון שהרצפה הפריעה לזנב להסתובב? משהו נגע בלהבי הזנב בזמן ההמראה? או שפשוט המסוק עצמו לא יכול לסבסב ימינה ושמאלה?
אם משהו הפריע ללהבי הזנב להסתובב- יש מצב שזה מה שטחן לך את גלגלי השיניים
אם אתה חושב שעצם העובדה שהמסוק עצמו לא יכל להסתובב- זה לא יכול לגרום לגלגלי שיניים להיטחן, הם עומדים בעומסים הרבה יותר רציניים בזמן טיסה.

כשאתה אומר שהמסוק הסתובב סביב עצמו, האם הוא הסתובב סביב עצמו מהר מאוד?
יש לך שני דברים לבדוק:
1. האם הסליידר של הזנב זז לכיוון לפי הסטיק שלך? -הטיית סטיק שמאלי ימינה (נגד כיוון המומנט) גורמת לסליידר של הזנב לזוז לכיוון תיבת הזנב
2. האם הג'ירו מתקן בכיוון הנכון? -סיבוב המסוק נגד כיוון השעון ללא הטיית הסטיק השמאלי (ביחד עם כיוון המומנט) גורם לסליידר של הזנב לזוז לכיוון תיבת הזנב- כדי לפצות

אם הגירו מתקן הפוך הוא יגרום למסוק להסתובב סביב עצמו מאוד מהר-בגלל שהוא מתקן בכיוון ההפוך ופשוט מחמיר את הסטייה.

במסוק שלי אני הוספתי חתיכת דיקט שתשמש כסוג של שייבה בין התושבת האחורית של המגלשיים לבין המגלשיים עצמם, זה גורם לכל הגוף של המסוק לקבל קצת הטייה קדימה, וככה זה מרים את הזנב קצת מעל הקרקע
הלהבי זנב הטירקס 450L מאוד קרובים לקרקע, והסנפיר זנב עצמו קצת קצר מידי

hameofef
18-06-2016, 13:17:11
האם הלהבי זנב שלך שרוטים? תעלה אולי תמונה של איך הם נראים עכשיו
יכול להיות מאוד שבזמן שהמסוק הסתובב סביב עצמו הזנב פגע ברצפה? אם כן זה כנראה מה שטחן לך את גלגלי השיניים
למה אתה מתכוון שהרצפה הפריעה לזנב להסתובב? משהו נגע בלהבי הזנב בזמן ההמראה? או שפשוט המסוק עצמו לא יכול לסבסב ימינה ושמאלה?
אם משהו הפריע ללהבי הזנב להסתובב- יש מצב שזה מה שטחן לך את גלגלי השיניים
אם אתה חושב שעצם העובדה שהמסוק עצמו לא יכל להסתובב- זה לא יכול לגרום לגלגלי שיניים להיטחן, הם עומדים בעומסים הרבה יותר רציניים בזמן טיסה.

כשאתה אומר שהמסוק הסתובב סביב עצמו, האם הוא הסתובב סביב עצמו מהר מאוד?
יש לך שני דברים לבדוק:
1. האם הסליידר של הזנב זז לכיוון לפי הסטיק שלך? -הטיית סטיק שמאלי ימינה (נגד כיוון המומנט) גורמת לסליידר של הזנב לזוז לכיוון תיבת הזנב
2. האם הג'ירו מתקן בכיוון הנכון? -סיבוב המסוק נגד כיוון השעון ללא הטיית הסטיק השמאלי (ביחד עם כיוון המומנט) גורם לסליידר של הזנב לזוז לכיוון תיבת הזנב- כדי לפצות

אם הגירו מתקן הפוך הוא יגרום למסוק להסתובב סביב עצמו מאוד מהר-בגלל שהוא מתקן בכיוון ההפוך ופשוט מחמיר את הסטייה.

במסוק שלי אני הוספתי חתיכת דיקט שתשמש כסוג של שייבה בין התושבת האחורית של המגלשיים לבין המגלשיים עצמם, זה גורם לכל הגוף של המסוק לקבל קצת הטייה קדימה, וככה זה מרים את הזנב קצת מעל הקרקע
הלהבי זנב הטירקס 450L מאוד קרובים לקרקע, והסנפיר זנב עצמו קצת קצר מידי

הנה תמונות של להבי הזנב:
139631139632

כשהוא הסתובב הוא נגע ברצפה כי מיד הנחתתי אותו.
הכוונה שלי ב׳הרצפה הפריעה׳ זה שהדשא היה קצת גבוהה וראיתי שזה לא מסתובב חלק ( רצפה לא ישרה לגמרי).

עכשיו שהעברתי את הrudder לרברבה כשאני מזיז את הסטיק השמאלי ימינה זה נראה כך:
139633

כשאני מסובב את האף של המסוק שמאלה אז עכשיו זה שקול לזה שאזיז את הסטיק השמאלי ימינה. כמו שרואים בתמונה מעל.

אני כבר מבין כמה טעויות שהיו לי:
א, לדעתי בשלט היה צריך את הrudder להגדיר לרברס.
ב אני רואה שעכשיו הסרבו של הזנב דיי השתחרר. לא ברור לי למה הוא לא היה מחוזק מספיק
139634
סיכוי טוב שזה מנע ממנו להתנגד למומנט.

עוד דבר אחד.
כשאני בשלב f בביסטיקס, אז באמת ניתן לבדוק איך מגיב הזנב לסיבוב המסוק. אבל במצב רגיל (מוכן לטיסה) זה לא קורה.. כשאני מסובב את המסוק הוא לא מתקן.. תקין?

תודה רבה


Sent from my iPhone using Tapatalk

kal1311
18-06-2016, 18:14:47
ל

היית במצב שומר זנב?
איזה צבע המנורה אחרי דריכת המערכת?
במידה ותיקון הגירו היה נכון..אולי היית במצב rate וזו סיבת הסבסוב
בדוק ועדכן

דבר נוסף..אני חושב שכדאי שמשהו מבין עניין יראה את המסוק שלך
לפני עוגמת נפש נוספת

kal1311
18-06-2016, 18:55:09
איך גם תפסת את הסרוו לתושבת? נראה לי שהסרוו צריך להיות על התושבת ולא מתחת וככה הבורג תופס אותו כמו שצריך
לא קיבלת עם הסרוו זנב בוקסות מתכת עם גומיות?

bendisar
19-06-2016, 08:18:03
דותן צודק,
הסרוו שלך מותקן הפוך, הוא אמור להיות מותקן מעל התושבת ולא מתחת לתושבת, ככה שהסרוו מוחזק בין הבורג לבין התושבת
בנוסף לכך מומלץ להשתמש ב-servo grommets. שאלה טבעות גומי+צינורות פליז שנכנסים בחורי ההתקנה של הסרוו

בקשר לשלבים בביטקס, פה אני לא יכול לעזור לך כי אין לי ניסיון עם המערכת הזו. אם תוכל למצוא מישהו שמבין במערכת הזו מהאזור שלך שיכול לעזור לך וגם להסתכל על המסוק זה יעזור לך מאוד

hameofef
19-06-2016, 21:19:33
דותן צודק,
הסרוו שלך מותקן הפוך, הוא אמור להיות מותקן מעל התושבת ולא מתחת לתושבת, ככה שהסרוו מוחזק בין הבורג לבין התושבת
בנוסף לכך מומלץ להשתמש ב-servo grommets. שאלה טבעות גומי+צינורות פליז שנכנסים בחורי ההתקנה של הסרוו

בקשר לשלבים בביטקס, פה אני לא יכול לעזור לך כי אין לי ניסיון עם המערכת הזו. אם תוכל למצוא מישהו שמבין במערכת הזו מהאזור שלך שיכול לעזור לך וגם להסתכל על המסוק זה יעזור לך מאוד

וואו! מזל שלא הספקתי להטיס אותו. איזה טעות. יתוקן


Sent from my iPhone using Tapatalk

saportas
19-06-2016, 21:34:31
היי ,בנוגע למיצב של הזנב תתקין מעריך וזה יפתור לך את הבעיה.

hameofef
20-06-2016, 06:39:34
היי ,בנוגע למיצב של הזנב תתקין מעריך וזה יפתור לך את הבעיה.

פשוט וקולע

רן ענבר
20-06-2016, 06:50:34
חבר.
אני לא מבין בכלל במסוקים...למען האמת זה די סינית בשבילי מה שהחברים כותבים פה...
אבל המעט שאני יכול להוסיף לדיון קורה כשאני מסיים להרכיב רכב.
זה לא משנה כמה אני ותיק, מבין או "יודע כל" אני לוקח את הרכב שהרכבתי למסיע וותיק אחר שאני סומך עליו.
אורח לרגע רואה כל פגע.
מה שאני כבונה של הרכב לא שם לב אליו, אותו אורח, שם לב.
התפקיד שלו הוא לבחון את המכונית או במקרה שלך את המסוק.
יש פה בפורום הרבה מטיסים וותיקים ומנוסים.
אני בטוח שאם תבקש להיפגש עם מישהו מהם, הוא יותר מישמח לעזור.
יש דברים שפשוט אי אפשר לעשות בהתכתבות.

רן ענבר

wind556
20-06-2016, 16:12:20
חבר.
אני לא מבין בכלל במסוקים...למען האמת זה די סינית בשבילי מה שהחברים כותבים פה...
אבל המעט שאני יכול להוסיף לדיון קורה כשאני מסיים להרכיב רכב.
זה לא משנה כמה אני ותיק, מבין או "יודע כל" אני לוקח את הרכב שהרכבתי למסיע וותיק אחר שאני סומך עליו.
אורח לרגע רואה כל פגע.
מה שאני כבונה של הרכב לא שם לב אליו, אותו אורח, שם לב.
התפקיד שלו הוא לבחון את המכונית או במקרה שלך את המסוק.
יש פה בפורום הרבה מטיסים וותיקים ומנוסים.
אני בטוח שאם תבקש להיפגש עם מישהו מהם, הוא יותר מישמח לעזור.
יש דברים שפשוט אי אפשר לעשות בהתכתבות.

רן ענבר



זה חד ומדוייק. מהניסוחים שלך ברור שאינך שולט בחומר ואין סיכוי לעשות את זה נכון בהתכתבות
תחבור למישהו מקצועי לפני שאתה מעלה אותו שנית לאויר