צפייה בגרסה מלאה : שאלה מחפש סיבה לריסוק
Ram Hachmon
10-05-2009, 09:32:26
שלום לכולם,
אולי תוכלו לעזור לי למצוא/לחשוב על הסיבה שהמסוק התרסק :( ? (אגב הנזק לא רציני)
תאור המסוק והתופעה: המסוק קופטר X, גוף קרבון בום אלומיניום, משדר פוטאבה 9C מקלט פוטאבה PCM.
התופעה : במהלך טיסה בקו ישר (גובה 20-30 מטר), המסוק שמר לפתע על כיוון (לצערי לקרקע),
ההגים לא הגיבו אולם שמעו בברור שהמנוע עובד עד הפגיעה הבילתי נמנעת בקרקע (למזלנו חול רך),
כשהגענו למסוק ראינו שכל החשמל והאלקטרוניקה (סרוואים) עובדת....???
אם זו הפרעה ברדיו, מדוע לא "השתולל" עם קפיצות של הפרעות, אלא שמר על כיוון ...?
כל רעיון ייבדק.
תודה
רם,
wind556
10-05-2009, 10:05:52
30 מטר?
זה גובה של בניין בן 10 קומות,בקושי ניתן לראות את המסוק....
;)
אליקופטר
10-05-2009, 10:13:00
שלום,
אם אתה נותן תאור מקרה שבו אין "כיוון" של הגהים ומאחר ומדובר במשדר PCM יתכן והיתה לך נעילה מה שקורה ב PCM. כמו כן אלומניום וקרבון אוהבים לגרום להפרעות אולי האנטנה שלך לא ממוקמת טוב /בדוק שקצה האנטנה לא חשוף ויתכן ונגע בגוף המסוק ..
לעניין הגובה הוא אינו גורם לריסוק במקרה זה ,נכון שאמר עודד כי ב 30 מטר מטיס לא מנוסה די מאבד מצב ,אך הריסוק נבע מבעיית רדיו או סרווים מסיבה כל שהיא ,30 מטר לא אמרוים לגרום לבעיות קליטה טווח.
ShaharBD
10-05-2009, 10:48:15
האליקופטר צודק...
נשמע כמו נעילת PCM. בטיסנאות חשמלית ג' יפית ממליצה בחום על PPM.
אולי יותר גליצ'ים אבל איבוד רדיו מוחלט בזמן נעילה אין.
שחר
Nlackrif
10-05-2009, 10:50:40
מחזק את ידידי,
הפרעת רדיו במקלטי PCM בד"כ מופיעה כנעילת הגאים בשונה ממקלטי FM שבזמן הפרעת רדיו יש "רעידות" של הסרווים...
אגב, אני לא בטוח שקרבון מפריע למשדרי 72 אני חושב שהתופעה עיקרה ב - 2.4 אך יכול להיות שאני טועה.
לדעתי הדבר הראשון שיש לעשות זה לפרק את המקלט מהמסוק ולבדוק שהטווח תקין.
ואני עוד רציתי לקנות פוטאבה :) (בלי לפגוע בחסידי פוטאבה)
אני אשאר עם הספקטרום למרות שקרה לי את אותו דבר
היה לי קאט שידור אבל בגלל מקלט ולא הפרעות או השראות
בכל מקרה מהניסיון שלי מריסוק דומה אתה תוכל להסיק מסקנות
לאחר שתתקן אותו ותבדוק את זה ולא בטיסה !!!
תחזיק אותו ביד או תחבר אותו לקרקע ותבדוק משדר מקלט !
בהתחלה תעשה את זה כשמנוע מנותק ולאחר מכן בזהירות כאשר המנוע
מחובר. אני עשיתי את זה ומצאתי את הבעיה !!! אבל אני עם סט של ספקטרום !
אליקופטר
10-05-2009, 13:57:36
ואני עוד רציתי לקנות פוטאבה :) (בלי לפגוע בחסידי פוטאבה)
אני אשאר עם הספקטרום למרות שקרה לי את אותו דבר
היה לי קאט שידור אבל בגלל מקלט ולא הפרעות או השראות
בכל מקרה מהניסיון שלי מריסוק דומה אתה תוכל להסיק מסקנות
לאחר שתתקן אותו ותבדוק את זה ולא בטיסה !!!
תחזיק אותו ביד או תחבר אותו לקרקע ותבדוק משדר מקלט !
בהתחלה תעשה את זה כשמנוע מנותק ולאחר מכן בזהירות כאשר המנוע
מחובר. אני עשיתי את זה ומצאתי את הבעיה !!! אבל אני עם סט של ספקטרום !
אין קשר לפוטאבה או כל חברה אחרת פוטאבה מעולים !!
מדובר בבעיה בשיטת שידור ולא בחברה .
omrikobar
10-05-2009, 14:22:21
לקריף
כל חומר מורכב הוא בעל הולכה בשל מרכיביו המתכתיים,לכן ישנה אפשרות שקרבון הוא שגורם לבעיה וזו בתנאי שהוא בא במגע ישיר עם האנטנה,באם והוא לא...אז אין שום סיבה שהחומר יפריע!
יכול מאוד להיות שהאנטנה לא ממוקמת כראוי ויש לה "שוונצים"ובמהלך הטיסה היא פוגעת בגוף, דבר שלא נראה על הקרקע, אלא רק במצב של טיסה:rolleyes:
Ram Hachmon
10-05-2009, 16:16:34
חברים יקרים,
תודה רבה על התגובות, זה כיף לראות את ההתיחסות הריצינית בפורום המכובד הזה.
בהחלט יש לי "שעורי בית" שאעשה במיידי,
אני אשמח לשתף/לעדכן אתכם אם אכן אגלה משהו.
שוב תודה,
ועכשיו לעבודה....
חשבתי על עוד אופציה, בבקשה תקנו אותי חברי המשכילים ממני..:o
אולי תיכנות הבקר לא היה נכון ? אני לא יודע איזה אופציות יש לבקר של הקופטר (בהנחה שיש לו כזה) ...
vinay
10-05-2009, 19:30:05
חשבתי על עוד אופציה, בבקשה תקנו אותי חברי המשכילים ממני..:o
אולי תיכנות הבקר לא היה נכון ? אני לא יודע איזה אופציות יש לבקר של הקופטר (בהנחה שיש לו כזה) ...
אולי יש לו מנגנון השמדה עצמית :D
giluriel
10-05-2009, 20:14:44
חשבתי על עוד אופציה, בבקשה תקנו אותי חברי המשכילים ממני..:o
אולי תיכנות הבקר לא היה נכון ? אני לא יודע איזה אופציות יש לבקר של הקופטר (בהנחה שיש לו כזה) ...
רגע .. .. ..
יכול להיות שיש משהו בדברים שלך.
אני לא מכיר את הבקר של הקופטר אבל אצל חבר טוב שמטיס טיסנים הבקר נכנס ל- Cut כשהמתח יורד מתחת לנקודה מסויימת.
זה תמיד מטריף אותי כי הוא פתאום ב-קאט ואז הוא נזכר ש.. עבר הזמן
יכול להיות שגם אצלך זה ככה ...
(ד"א, אצלו הבקר "משתחרר" כשמורידים את הסטיק למטה ומחזירים ... (ממש מתוחכם))
שווה בדיקה :-)
vinay
10-05-2009, 20:20:13
דרך אגב - יש גם בקרים שנכנסים למצב זה כאשר החום שלהם עולה.
wind556
10-05-2009, 20:21:07
לקריף
כל חומר מורכב הוא בעל הולכה בשל מרכיביו המתכתיים,לכן ישנה אפשרות שקרבון הוא שגורם לבעיה וזו בתנאי שהוא בא במגע ישיר עם האנטנה,באם והוא לא...אז אין שום סיבה שהחומר יפריע!
יכול מאוד להיות שהאנטנה לא ממוקמת כראוי ויש לה "שוונצים"ובמהלך הטיסה היא פוגעת בגוף, דבר שלא נראה על הקרקע, אלא רק במצב של טיסה:rolleyes:
בקרבון אין רכיבים מתכתיים
יש בו קרבון (פחמן) שזה חומר מוליך, אבל הוא איננו מתכת
גם יהלום זה "קרבון"
kal1311
10-05-2009, 22:19:15
רגע .. .. ..
יכול להיות שיש משהו בדברים שלך.
אני לא מכיר את הבקר של הקופטר אבל אצל חבר טוב שמטיס טיסנים הבקר נכנס ל- Cut כשהמתח יורד מתחת לנקודה מסויימת.
זה תמיד מטריף אותי כי הוא פתאום ב-קאט ואז הוא נזכר ש.. עבר הזמן
יכול להיות שגם אצלך זה ככה ...
(ד"א, אצלו הבקר "משתחרר" כשמורידים את הסטיק למטה ומחזירים ... (ממש מתוחכם))
שווה בדיקה :-)
הבקר של קופטראיקס ניתן לתכנות ויש לו כמובן soft cut.
בכל מקרה הבחור אמר גם שבוודאות המנוע המשיך להסתובב עד המפגש שלו בקרקע.
כנראה שבאמת הכיוון הוא בנעילת pcm.
omrikobar
12-05-2009, 23:22:15
אני מתכוון לחומר קרבון ולא ליסוד פחמן...הבד עצמו מכיל-לא הפחמן...הרי הבד איננו סיבי פחמן טהורים...תכולתו של הבד מכילה בין רכיביו גם שבבים מתכתיים שונים...הולכת הפחמן זניחה.
תודה על החידוד;)
יש צורה של פחמן שמוליכה היטב: גרפיט:)
wind556
13-05-2009, 08:36:26
בכל פעם שאני רואה את הכותרת של הפוסט הזה אני שובר את הראש ומחפש סיבה לריסוק.
הנה כמה סיבות שמצאתי:
נמאס לי מהמסוק, ואין קונים...
האשה לא מרשה מסוק חדש לפני שזה יתרסק...
אני חייב לבדוק כמה המסוק הזה עמיד...
התערבתי עם חבר שהיום אני מרסק...
לפני ההטסה אמרתי:"הטסה אחרונה להיום"...
עבר בשטח חתול שחור...
נמאס ממסוקים, אני עובר לאיסוף בולים...
חרא של להבים,אבל לא אקנה קרבון לפני שיישברו...
המשיכו אתם...
omrikobar
13-05-2009, 09:57:37
אני לא יודע להטיס,אבל מסוק נראה מדליק...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.